پاییز خود را دلچسب تر از همیشه کنید

آخر هفته های پاییز که می شود دلم یک آرامش می خواهد، چه خوب می شد اگر در هوای سرد پاییز هم می شد فنجانی چای را در دنجگاهم بنوشم یا چه خوب می شد شما در حیاط دورهم می نشستید و مثل بهار و تابستان صدای خنده هایتان به آسمان می رفت.

این کار به نظر شدنی نیست
. اگر شما هم مثل من یک تراس کوچک دارید باید خوشحال باشید چون گرم کردن یک تراس کوچک بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر از یک حیاط است.
تنها کاری که باید انجام دهید تهیه یک قالیچه برای تراستان است. در هنگام خرید دقت کنید که قالیچه ای نرم و گرم انتخاب کنید. مطمئنم با این قالیچه، یک شنل روی دوشتان و یک هم صحبت عالی دیگر سرما را حس نمی کنید!
اگر صاحب یک تراس دلباز و بزرگ هستید و احیانا چند کودک بازیگوش دارید، من این راه را به شما پیشنهاد می کنم.
سیستم های گرمایش از کف می توانندفصل گرم تراس شما را بیش تر کنند و به عبارتی برای شما زمان می خرند تا بیش تر از زندگی لذت ببرید!
این شیوه می تواند برای قسمتی از
حیاط هم مناسب باشد. هر چقدر هم خسته هستید لذت و آرامش دنجگاه محبوبتان را از دست ندهید. گاهی اوقات قصد داریم زمان کمی را در تراسسپری کنیم پس نیازی به انجام کار خاصی نداریم شاید فقط باید از دوست کوچیکتان دعوت کنید تا بعد از چند ساعت دوری از شما در یک روز کاری به بغلتان بیاید و باهم به تراس بروید در این صورت یک فنجان چای یا قهوه گرم همه چیز را تکمیل می کند.
نوش جان!
شومینه یک نقطه کانونی در حیاط شما محسوب می شود و ساکنین را به تحرک وادار می کند؛ پس بهتر است در انتخاب محل شومینه دقت بیش تری به خرج دهید. آن را در قسمتی از حیاط که گیاهان کوتاه قد دارید بسازید و به جهت وزش باد هم دقت کنید تا باد، دود و خاکستر را به حیاط همسایه نبرد و موجب اذیت آن ها نشود. درست کردن شومینه آسان است حتی خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید؛ علاوه بر این در انتخاب مصالح محدودیتی ندارید. شما می توانید با آجر، سنگ، فلز و ... شومینه را بسازید.
بعد از اتمام ساخت شومینه بهتر است چند صندلی و میز هم جلویش بگذارید تا به پاتوقی دلنشین برای اهالی خانه تبدیل شود.ساده تر از این نمی توانید هم حیاطتان را گرم کنید و هم بازی کنید!
یک
گودال آتش در سمتی از حیاطتان بکنید و کاملا سنتی عمل کنید. این شیوه در بین ایرانی ها بسیار محبوب است چون ما به پریدن از روی آتش و رقصیدن دور آن علاقه مندیم. دور گودال صندلی بچینید و ساعت ها به دور از همهمه زندگی شهری با خانواده و دوستانتان وقت بگذرانید.بهتر است آخر هفته در حیاط آشپزی کنید من کاملا جدی صحبت می کنم! قسمتی از حیاطتان را به یک آشپزخانه کوچک تبدیل کنید حتی یک باربیکیو هم می تواند شما را چند ساعت گرم نگه دارد. به محض شروع پخت و پز فضای اطراف اجاق آجری شما شروع به گرم شدن می کند و همه اهالی خانه را به حیاط می کشاند. اگر حوصله آشپزی سنتی را ندارید بهتر است یک لوله انشعاب گاز برای اجاقتان به حیاط بیاورید ولی به هیچ عنوان از امتحان کردن این ایده منصرف نشوید!
از خود بپرسید: با توجه به متراژ تراس یا حیاط کدام شیوه بهتر است؟ قرار است چند ساعت را بیرون از خانه سپری کنیم؟ کدام شیوه برای فرزندانم کم خطرتر است؟ بعد از پاسخگویی به این سوالات و مراجعه دوباره به متن می توانید بهترین شیوه را انتخاب کنید.
 
Similar threads

Similar threads

بالا