پایتخت چنگیزخان مغول كشف شد

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]پایتخت چنگیزخان مغول كشف شد[/h]
بخش‌هایی از پایتخت چنگیزخان همراه صدها اثر تاریخی، در كشور آسیایی مغولستان كشف شدند.
باستان‌شناسانی كه از سال‌ها پیش به‌دنبال كشف بقایای پایتخت چنگیزخان در منطقه‌ی آسیای مركزی‌اند، موفق به كشف بقایای پایتخت چنگیزخان همراه قصر او در محوطه‌ای تاریخی در نزدیكی رود ارخون (Orkhon) در شرق كشور مغولستان شدند.
پایتخت چنگیزخان كه خارا خروم (Khara khorum) نام دارد، قرن‌ها پیش توسط چنگیزخان بنیان نهاده شده است و از سال‌ها پیش، باستان‌شناسانی از دانشگاه‌های كشورهای مختلف جهان، بویژه دانشگاه كلمبیای آمریكا به‌دنبال كشف آن بوده‌اند.
تا به‌حال، محل دقیق شهر تاریخی خارا خروم اعلام نشده است. در این منطقه، صدها اثر تاریخی از جمله مجسمه‌های مرمری، جواهرات زیبا، زیورآلات ساخته‌شده از طلا، ظرف‌های سفالی، مهرهای حكومتی و چند ماسك ویژه‌ی برگزاری آیین‌های مغولی كه بخش اعظم آن‌ها توسط هنرمندان چینی و مسلمان ساخته شده، كشف شده‌اند.
چنگیزخان مغول در سال 1206 میلادی با متحد كردن قبایل مغول، امپراطوری بزرگی را با تصرف بخش‌هایی از آسیا شامل چین، روسیه و ایران بنیان نهاد. چنگیزخان را یكی از وحشی‌ترین انسان‌ها دانسته‌اند و دلیل اصلی این امر، جنایت‌های او در زمان حمله به كشورهای مختلف از جمله ایران است كه در جریان آن‌ها، انسان‌های زیادی كشته شدند و سپاهیان او حتا به حیوان‌ها هم رحم نكردند.
در سال 2005 میلادی، باستان‌شناسان ژاپنی موفق به كشف بقایای یكی از كاخ‌های چنگیزخان و مكانی شدند كه می‌تواند مقبره‌ی چنگیزخان باشد. در طی قرن‌ها، همواره محل دفن چنگیزخان به‌عنوان یك راز باقی مانده بود تا این‌كه باستان‌شناسان ژاپنی پس از چهار سال كاوش، خاكستر چند گاو و اسب و وسایل دیگری را كشف كردند كه به احتمال زیاد، در جریان مراسم خاك‌سپاری چنگیزخان از آن‌ها استفاده شده است.
البته در كشور مغولستان، آثار تاریخی فراوانی از دوره‌ی مغول‌ها وجود دارند، ولی بیش‌تر آن‌ها در سال‌های حكومت حزب كمونیست بر مغولستان در دهه‌ی 30 میلادی به‌دلیل نبود حفاظت، به‌شدت آسیب دیده‌اند.​

 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گفته شده اوکتای و جغتای بعد از مرگ چنگیز برای اینکه بعدها محل دفن چنگیز لو نره و ناشناس باقی بمونه اونو به مکان نامعلومی بردن و هرکس این کاروان رو میدید سرش از لب تیغ میگذشت و حتی کسانی که وظیفه ساخت مقبره رو داشتن بعد ها همگی کشته شندند که نزدیک به سه هزار نفر بودند

و همگی در اون مکان نزدیک چنگیز دفن شدن


 
Similar threads

Similar threads

بالا