پایان عمر پرده‌ها با شیشه‌های قابل کنترل با تلفن همراه!

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1][/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92031809716

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸




دانشمندان یک فناوری انقلابی تولید کرده‌اند که نیاز برای استفاده از پرده در برابر پنجره‌ها در زمان نور شدید بیرونی را از بین برده و شفافیت شیشه‌ها را تغییر می‌دهد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این پرده وای‌فای که توسط شرکت SONTE در کالیفرنیا طراحی شده، می‌تواند به همه شیشه‌ها از جمله پنجره‌ها، شیشه حمام و آینه‌ها چسبیده و امکان کنترل بی‌سیم آنها با استفاده از یک گوشی هوشمند را فراهم کند.
این غشای صرفه‌جویی در انرژی همچنین به ارائه محافظت در برابر پرتو فرابنفش پرداخته، با کنترل میزان گرمای وارد شده به خانه می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و به عنوان یک نمایشگر ویدیو پروژکتور قابل استفاده باشد.
این غشا از ذرات میله مانند معللق در مایعی که میان دو لایه پلاستیکی وجود داشته، برخوردار است. هنگامی که جریان برق به این غشاء اعمال نمی‌شود، این ذرات معلق به طور تصادفی چیده شده و نور را جذب می‌کنند که باعث تیره یا مات شدن شیشه می‌شود.
پس از اینکه یک جریان به این ماده اعمال شد، این ذرات به یکدیگر پیوسته و به نور اجازه عبور می‌دهند.
این غشا اولین پرده با کنترل وای‌فای جهان است که به طور آنی طی یک ثانیه از مات به شفاف تغییر می‌کند.
این ماده به شکل نوارهای یک در یک متر با یک بسته نصب به فروش می‌رسد که شامل گیره‌های رسانا برای اتصال به بالای غشا و یک کابل برق است.
این غشا به شکل دستی یا خودکار قابل تغییر است تا کاربران بتوانند میزان نور و حرارت ورودی را کنترل کنند. این امر می‌تواند به کنترل مصرف و کاهش انتشارات کربن کمک کند.
ضخامت این ماده کمتر از نیم میلیمتر بوده و تنها در زمان قرار داشتن روی حالت روشن از کمتر از پنج وات برق در هر متر مکعب استفاده می‌کند.
این غشا بیش از 85 درصد از پرتوهای فرابنفش را جذب کرده و بیش از 70 درصد از پرتوهای مادون قرمز را منعکس می‌کند.
قیمت بسته پایه این محصول 250 دلار بوده و با 280 دلار می‌توان آنرا به همراه یک مبدل وای‌فای با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت خانگی در اختیار داشت. در زمان اتصال به مبدل می‌توان این غشا را با استفاده از برنامه رایگان تلفن هوشمند کنترل کرد.
سطح ماتی غشا بر اساس تمایل قابل تغییر بوده و می‌توان آنرا برای متناسب‌سازی با فضا یا پوشاندن شیشه‌های کوچکتر برش زد.
انتهای پیام
سطح ماتی غشای SONTE قابل تغییر بوده و جنس آن از پلاستیک است
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
*** s.mahdi *** دوازده دستاوردی که به پایان جهان می‌انجامد اخبار فناوری 0

Similar threads

بالا