پاک شدن اطلاعات یک روزنامه‌نگار آمریکایی توسط هکرها

Arman 512™

عضو جدید
حمله هکرها به حساب کلود یک روزنامه نگار آمریکایی در سایت اپل باعث شد تا وی تمامی اطلاعات مربوط به زندگی دیجیتالش را از دست بدهد.






حمله مهاجمان به حساب کلود یک روزنامه نگار آمریکایی در سایت اپل باعث شد تا وی تمامی اطلاعات مربوط به زندگی دیجیتالش را از دست بدهد.

به گزارش نت گارد از ایسنا ، هکر هایی که به حساب iCloud این روزنامه نگار حمله کردند، با فریب واحد پشتیبانی اپل موفق شدند تمامی اطلاعات ذخیره شده در حساب مذکور را پاک کرده و از بین ببرند.

هکرها ابتدا اطلاعات ذخیره شده در حافظه آیفون، آی پد و مک بوک مت هونان روزنامه نگار حوزه فناوری در آمریکا را به طور کامل پاک کرده و سپس از طریق حساب او در آی کلود به حساب های جیمیل و توییتر وی دسترسی پیدا کردند و تمامی داده های موجود در آنها را هم پاکسازی کردند.

آقای هونان با همکاری اپل و گوگل توانسته مجددا کنترل حساب های کاربری مختلف خود را در دست بگیرد. کارشناسان امنیتی معتقدند حملاتی از این دست ثابت می کند که تکیه فقط به سرویس های کلود و ذخیره سازی اطلاعات شخصی بر روی آنها به جای هارد دیسک شخصی تا چه حد می تواند خطرناک و همراه با ریسک باشد.

هک شدن سرویس های کلود پیشرفته ای مانند آی کلود حتی امکان استفاده از گوشی آیفون و رایانه های مک را نیز از کار می اندازد.

جالب اینکه یکی از اعضای گروه هکری Clan Vv۳ که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود در گفت‌وگو با خبرنگار یاد شده فریب کارکنان واحد پشتیبانی شرکت اپل و فریب آنها را عامل موفقیت این تیم در این حمله عنوان کرد.

این هکر توانسته بود در گفت‌وگو با این کارمندان خود را به جای آقای هونان جای بزند و خواستار تنظیم مجدد یا ری ست کردن حساب کاربریش شود.


منبع: ایسنا
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
کلود (یا صحیح ترش کلاود) خطرناک نیست،یه پشتیبان فنی ساده لوح خطرناکه.یه سیاست امنیتی ضعیف خطرناکه.
 
بالا