پاویون Pavilion

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سازه گِلی دفتر معماری برای بشریت در ایران؛ طراحی پایدار به سبک ایرانی

سازه گِلی دفتر معماری برای بشریت در ایران؛ طراحی پایدار به سبک ایرانی



پروژه تحقیقاتی سازه گِلی، طراحی و اجرا شده توسط بنیاد معماری برای بشریت، تهران ـ استودیو رای و دانشکده معماری دانشگاه رازی، طراحی برای بشریت از طریق روش های ساختمانی پایدار و ارزان قیمت را به عرصه ظهور می گذارد، طراحی بسیار قابل توجه.​
کارگاه آموزشی نه تنها یک تجربه غنی و ارزشمند دانشگاهی برای دانشجویان فراهم می کند، بلکه یک فرصت برای رسیدگی و توسعه یک نقطه دور افتاده است. متن ذیل توسط کن اسمیت از دفتر مرکزی بنیاد معماری برای بشریت در سانفرانسیسکو آمده است.​
پس از گذراندن چند ماه با ما در دفتر مرکزی، دوست خوب و همکار ما، پویا خزائلی به کشورش ایران، برای آغاز به کار روی پروژه تحقیقاتی سازه گِلی در کرمانشاه ایران بازگشت. او و گروه بلند همت اش و دانشجویان دانشگاه مشتاق توسعه و کار روی طراحی بشر دوستانه هستند و علاقه خاصی به تکنیک های ساختمانی ارزان و پایدار برای ناحیه عقب افتاده در مرز غربی ایران و شرق عراق دارند.​
نمونه های اولیه سکونت گاه ها از سازه نی، شاخه های درخت و دیوار هایی ساخته شده از گِل تشکیل می شود. شاخه های درخت از تعدادی از درختانی بدست می آمده که شهرداری کرمانشاه برای یک پروژه ی حمل و نقل قطع کرده بود.هزینه ساخت هر یک از واحد ها ۹۰۰ دلار امریکا است و گروه در کل قصد ساخت ۱۰ تا ۲۰ سکونت گاه را داشت. کارگاه آموزشی ۲۵ روزه برای دانشجویان شرکت کننده فرصت یادگیری روش های ساخت معماری پایدار با زمین که به نوعی مکمل دوره آموزشی آن ها در طراحی می شد، بود.​
اولین نمونه آزمایشی سازه به عنوان غرفه نمایشگاهی (پاویون) دانشجویان در دانشگاه رازی به کار گرفته خواهد شد. پیامد پروژه در کرمانشاه آن شد که، تیم برای شرکت در جشنواره گران دیسر (Grain D’lsere) در سال ۲۰۱۲ در فرانسه دعوت شده بودند.گروه یک روستای کامل برای کودکان با بکار گیری فنون متفاوت معماری خواهد ساخت.کارگاه آموزشی، خانه های سه خوک کوچک، نام دارد که روی زمینه علمی و هنری بنا نهاده شده، برای دستیابی کودکان به شناخت مواد و متریال های طبیعی در راستای آگاهی به غنا و گوناگونی محیط زیستشان است.

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

سازه گِلی، معماری پایدار با ابتکار ایرانی

 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون رِد بول؛ کمپزیسیونی از خیمه های حباب گون



پاویون "رد بول" خیمه ی کروی پیشنهادی است برای پاویون رد بول.این پاویون , خیمه آسیایی را به کلیه ی ورزش ها ی سنگین معرفی می کند. داستان یک خیمه ی کروی قرقیز های سیبری پاویون زیبایی ظریف ساکت و معمولی بوجود آورده است.
برش شبکه ی ساختار, حجم را به سمت سنگین شدن هدایت می کند.برای ابتکار نقطه ی مقابل قاب چرخشی پاویون روکش فلزی استفاده شده که مثل باند پیچی , ظاهر را بیشتر دینامیک می کند. رد بول ترکیبی خارج از حیطه ی پاویون های انفرادی دارد. روکش فلزی از ویژگی ها می توان به باند پیچی ابریشمی بالون که به راحتی میتواند در کیف ها جمع شده و روی هم انباشته شوند اشاره کرد.
با خلق چندین لایه در تک تک روکش های فلزی , سلسله مراتب متفاوت و موقعیت های پناهگاهی مانند بیشتر ایجاد می شود. هم دهکده و هم تکی ها فضای تکی را پیشنهاد می دهد که روی موقعیت آرکائیک و اجتماعات طبیعی تاثیر می گذارد.در این فضا نوشیدنی رد بول جایگزین چپق سرخ پوستان می شود. فضای روستا که درزیر ابریشم بالن ایجاد شده خیلی شبیه به آگهی های مردم تبت است.
دسترسی و سازه خیمه ها به چهار دسته از عناصر سازه ای تقسیم شده اند. برای تثبیت حجم , یک طناب از بالاترین نقطه ی مرکز جسم آویزان شده و در زمین محکم شده است.آخرین قسمت های پایین عناصر مثل چنگال به زمین چنگ زده و پاویون را تثبیت می کند. روزنه ها باز شدگی ها توسط مفاصل خاصی که شبکه بندی پوسته را مانند پرده می پوشاند , کنترل می شوند. بنا به خاصیت الاستیسیته , خیمه در مقابل باد پایدار است و مانند ستاره ی دریایی می تواند تغییر شکل دهد.


2

3

4

5

6

7
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایکس اسمال



از طیف عملکردها و سبک های ساختار پروژه X-Small واضح است که اندازه ، هیچ محدودیتی برای خلاقیت تحمیل نمی کند و سودمندی و ابزار ، محدودیتی برای زیبایی بوجود نمی آورد . تفکر کوچک می تواند یک تمرین زیبا و سازنده باشد و حتی می تواند کمی شادی به دنبال داشته باشد . به گفته فیلیس ریچاردسون " در طول یک دوره ده هفته ای ، از من خواسته شد تا یک پاویون چوبی کوچک در بافت گلاسکو طراحی کنم . ایده من از زیبایی های طبیعی مارپیچی شکل و بال های کبوتر الهام گرفته . پس یک نمونه از این پاویون چوبی را در مقیاس 1:100 ساختیم و در آخر ، پلان ها و برش های فنی را از مدل فیزیکی ترسیم کرده و چند نمونه آزمایشی از مدل های دیجیتالی از سایت و محل طرح پیشنهادی ، طراحی کردم . در نتیجه ، طراحی من در شو تابستانی Degree 2008 به نمایش گذاشته شد و در مجله MAC MAG منتشر شد .

ایکس اسمال

-

-

-

-

-

-

 
آخرین ویرایش:

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروژه الونک بزرگ از مدرسه اِی اِی؛ اقتصاد زیبایی شناسی

پروژه الونک بزرگ از مدرسه اِی اِی؛ اقتصاد زیبایی شناسی



پروژه الونک بزرگ، اولین ساختمان دانشجویان D&M در اولین همکاری اشان با دانش آموزان AA می باشد . این ساختمان ، یک کارگاه مونتاژ شده 500 متر مربع می باشد که امکان فعالیت های پروتوتایپ ، مونتاژ و تولید آینده را در پارک هوک می دهد . ساختار از چوب صنوبر ، برگرفته از منابع پارک هوک و جنگل محلی ساخته شده . برای ساختار اولیه ، از تنه درخت در دور سازه استفاده شده که در نتیجه انسجام کامل ساختاری را حظ می کند .

پروژه Big Shed از مدرسه AA

پروژه Big Shed از مدرسه AA

پروژه Big Shed از مدرسه AA
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلیسای ازدواج از معماران DUS



در انتظار اتمام دفاتر شهرداری جدید در لاهه ، یک پاویون نمایش ( اسکمپ ویلا ) در کنار ساختمان اصلی قرار گرفته و ساختار گلخانه ای آن به اتاق های مختلف تقسیم می شود که منعکس کننده فعالیت های متنوع مرکز جدید شهرداری است ؛ یک اتاق موزه ، اتاق باغ ، یک اتاق برنامه ریزی ، کتابخانه ، یک اتاق عروسی که برای یک مرکز شهرداری مهم است . کلیسای ازدواج توسط معماران DUS طراحی شده و اغلب پروژه های کانسپچوال و کوچک آنها به ویژه پروژه های عمومی اغلب اشاره ای به نقد اجتماعی دارد . کلیسای ازدواج ویلا اسکمپ نشان می دهد که چگونه چیزی به کسل کنندگی لوله های تهویه را می توان به یک ساختاری تبدیل کرد که نه تنها کاربردی است بلکه یک کارایی و کیفیت مقدس پیدا می کند .

کلیسای ازدواج از معماران DUS

کلیسای ازدواج از معماران DUS

کلیسای ازدواج از معماران DUS

کلیسای ازدواج از معماران DUS
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون واسارلی از شیگرو بان


این اثر معماری موقت در بزرگداشت سزان به عنوان یک تجلیل و بیعت به هنرمند ، پل سزان Paul Cezanne مخترع هنر بصری ، در جشنواره استان در سایت بنیاد واسارلی Vasarely در سال 2006 با یک نمای پانوراما از مونت سنت ویکتور در فرانسه ساخته شده . قسمت چتری شکلِ بالای پاویون ، 8 متر ارتفاع و 16 متر قطر دارد و از یک ساختار با لوله های کاغذی شکل گرفته که از خود حمایت و پشتیبانی می کنند . درون این ساختار و در زیر پوشش سایبان و در میان درختان و طبیعت ، هر کسی می تواند از منظره عالی مونت سنت ویکتور لذت ببرد .

پاویون واسارلی از شیگرو بان

پاویون واسارلی از شیگرو بان

منظره مونت سنت ویکتور

شیگرو بان

پاویون واسارلی از شیگرو بان
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون بارنهام در پارک هزاره شیکاگو از یو ان استودیو

پاویون بارنهام در پارک هزاره شیکاگو از یو ان استودیو



پاویون بارنهام درمرکز پارک هزاره و توسط دریاچه میشیگان در یک طرف و خیابان میشیگان در طرف دیگر احاطه شده و به بافت های شهری متنوع ، برنامه ها و مقیاس ها وابسته است . طراحی غرفه بر اساس ویژگی های سایت ، رابطه شفافی را به شکل موجودِ هندسه سفت و سخت بسط داده و نیز یک فضای شناور و چند وجهی را معرفی می کند . این پاویون خود را با بافت شهر و با جریان کاوش پارک هزاره توسط بازدیدکنندگان تطبیق داده و از همه مهمتر به معرفی مناظر گوناگون در اطراف پارک و شهر می پردازد . غرفه بارنهام از مردم دعوت می کند تا گرد هم آیند ، دراطراف قدم زنند و به سیاحت و مشاهده بپردازد . سازه به عنوان یک اکتیواتور شهری ، بسیار در دسترس ، عملکردی و تندیسگون است .

پاویون بارنهام در پارک هزاره شیکاگو از یو ان استودیو

-

-

-

-
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون پرادا، رم کولهاس و ابژه متغیر صنعتی؛ تغییر صورت و تبلور فضاـ کنش



پروژه ا ام ای برای پرادا در سئولِ، پاویونی است که به پیکره بندی های متفاوت برای کارکردهای متفاوت (سینما، نمایشگاه و سالن مد) تبدیل می شود تا تبیینی باشد از قالبی برای ترکیب هنر، معماری و صنعت مد. عمده سئوال این پروژه با این روی کرد میان رشته ای این بوده است: چگونه می تواند این کارکردهای متفاوت را در یک پاویون گرد اورد.
این پیکره بندی های متفاوت فضایی از چرخش این ابژه و تغییر شکل دادنش به وسیله کرین حادث می شود، هر جبهه از پاویون شکلی از پیش مشخص دارد و به کارکردی خاص اختصاص یافته، اگرچه در خدمت دیگر کارکردها نیز می باشد. اگر به هر کدام از این اشکال نظر کنید خواهید فهمید که هر یک از این اشکال، بی نهایت اشنا و معمولی اند؛ دایره، صلیب، مستطیل و شش گوش، چرخش حجم کلی اشیا کاملا قابل تدقیقی را در بستر تحریر می کند که تمامی شان حکایت از تمایل رم کولهاس به یک سیاق ضدـ حباب گونه، ارگانیک گرایی و امیب وارگی شکلی مشهود در اثار معمارانی همچون زاها حدید، فرنگ گری و گرگ لین در معماری دارد.
تغییر شکل حجم کلی چهار جبهه ی این شی را با یکدیگر ترکیب می کند، کل بنا با یک پوسته الاستیک نرم پوشیده شده است و وارد شدن به هر کدام از این فضاها، به واسطه تمایز هویتی هر کارکرد، تجربه ی زیسته ی کاملا متفاوتی در اختیار مخاطب می گذارد، هر گاه یکی از اشکال کف بنا را تدقیق می کند، سه جبهه دیگر، دیوارها و سقف و عملا فضا را رقم می زنند، تا کولهاس بار دیگر ثابت کند فضا از پیکره بندی همزمان پلان و نما و در برش شکل می گیرد و به یک فضا ـ کنش نوین ختم می شود.

کارکردهای ترکیبی یک پیکره واحد، به ترتیب از چپ به راست: سالن مد، نمایشگاه، سینما و فضای ازاد

پیکره بندی های متفاوت از پاویون

شی کلان مقیاس صنعتی در بستر شهری

شی هبوط کرده در سایت

کانستراکتیویسم روسی و تبلور ان در اثر

کانستراکتیویسم روسی و تبلور ان در اثر

سینما

نورپردازی در شب

نمایی از حجم

پاویون در حال تغییرشکل دادن در سایت

 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون هیدی وِبِر یا مرکز لوکوربوزیه

پاویون هیدی وِبِر یا مرکز لوکوربوزیه



اتووود کلاسیک- پاویون هیدی وِبِر یا مرکز لوکوربوزیه پاویون هیدی وِبِر(Heidi Weber Pavilion)، که با نام مرکز لوکوربوزیه نیز شناخته می شود؛ پس از مرگ لوکوربوزیه تکمیل شد و هم اکنون نیز گاه گاهی در نقش موزه و یا گالری بازگشایی می شود. سازه ی این بنا از دو قسمت تشکیل شده است؛ بخش نخست: دو مکعب با وجوهی که بوسیله ی پنل های فولادی و شیشه های لعاب داده شده ابراز وجود می کند و قسمت فوقانی آنها؛ که از نظر سازه ای جداست، یک سقف یا به قولی چتر خاکستری و حجیم از فولاد است. ساختار مودولار مکعب های مذکور؛ به طور شایسته ای برای تطبیق ظرفیت ها و کاربری های گوناگون انعطاف پذیر دیده شده است، از خانه گرفته، که در اصل این ساختمان برای همین کاربری طراحی شده، تا گالری، که حال میزبان آن است، و هر فعالیتی که در ذهن بگنجد. درون فضای آن،زیر همان بام چترمانند، ساختار داخلی می تواند اشکال مختلفی را به خود بگیرد.

Heidi Weber Pavilion

Heidi Weber Pavilion
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
برندگان مسابقه کلبه گرمایش 2012

برندگان مسابقه کلبه گرمایش 2012


Warming Huts v.2012 ، یک مسابقه هنریو معماری بر روی یخ در وینیپگ -کانادا- ، به تازگی برندگان خود را اعلام کرده که مجموعه ای ازبرداشت های متفاوت از سرپناه را نشان می دهد . 3 کلبه از بیش از 40 پروژه ارسالی ، انتخاب شد . طرح های برنده HotHut , ROPE Pavilion, Ice Pillows , WIND CATCHER ، نمایندگان به ترتیب نروژ ، جمهوری چک و نیویورک و تیم دانشجویی معماری دانشگاه مانیتوبا هستند .​
فرانک گری کلبه ای با عنوان FIVE-HOLE طراحی کرده که کانسپت او یک کلبه اسکیمو انتزاعی متشکل از بلوک های بزرگ یخی و به صورت اتفاقی چیده شده بر روی هم است . فضای داخلی این ساختار کریستالی در تقابل با فضای بیرونی ، احساسی از گرما را از طریق استفاده سازه چوبی Douglas Fir ، نیمکت چوبی و همچنین یک حفره آتش مرکزی ارائه می دهد که در شب مانند یک فانوس توجه بازدید کنندگان را جلب می کند .​
Wind Catcher ، یک ساختار ساده مبل مانند با حفره ای بر روی دیوار آن است . هدف ، ایجاد یک معماری بازیگوش و یک شئ که حس کنجکاوی ، تمایل به تعامل و کشف را بر می انگیزاند . در عین حال ، آب و هوا به ویژه باد ، نقش فعالی را با معماری و برای برقراری ارتباط با مردم در این بادگیر بازی می کند . حفره درون دیوار ، خود نیز یک عنصر بازی است که یک تصویر جدید از مردم و چشم انداز یک فضا برای استراحت را ارائه می دهد . رنگ قوی ، تأکیدی بر اشکال و کارکرد آنها در تضاد با چشم انداز اطراف دارد .​
فضای استراحت Ice Pillow برای اسکیت بازها ، تأمین یک سرپناه را گسترش می دهد . به جای اضافه کردن یک ساختار جدید به چشم انداز ، چشم انداز را به فرم هایی تبدیل کرده که علاوه بر ارائه پناهگاه ، پسوندهای هیجان انگیزی به رودخانه Trail اضافه می کند . بالش های یخی با کمک پمپ ها و سیستم بارانی ، به یک ژنراتور و کمپرسور متصل می شوند . با ایجاد یک حفره در یخ و اسپری کردن آبِ رودخانه یخ زده بر روی یک بالون سیلیکون پر از هوا ، یک بالش یخی ایجاد می کند . پس از انجماد ، بالون سیلیکونی از داخل این مجسمه یخی برداشته شده تا برای ایجاد بالش بعدی استفاده شود .​
پاویون ROPE ، یک فرم و فضای زیبایی را از طناب مانیلا ایجاد میکند . چوب داخلی ، احساسی ازگرما را از طریق رنگ و بافت به وجود می آورد . کلبه گنبدی شکل برای حفظ گرما بهینه سازی شده و تنها دارای دهانه ای در آستانه ورودی است .​
کلبه HOTHUT ، با طراحی یک فضای گرم ، کم هزینه و اندازه محدود به طور کامل از فوم با تراکم بالا ساخته شده و چیزی بیشتر از فضایی برای استراحت را ارائه می دهد . این پاویون ، اکتشافی درون کیفیت ساختاری ، بصری و صوتی فوم با شدت بخشیدن به تجربه فرهنگی و اجتماعی کلبه است . تجاربی از جمله نشستن ، تکیه دادن ، ایستادن ، ملاقات ، کشش بدن ، استراحت ، منتظر بودن ، نمونه هایی است از آنچه که فرم HOTHUT ارائه می دهد .

FIVE-HOLE by Gehry Partners

WIND CATCHER by Tina Soli and Luca Roncoroni

ROPE Pavilion by Kevin Erickson and Allison Warren

Ice Pillows by Mjölk Team

HOTHUT by University of Manitoba, Faculty of Architecture

 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین امر دیجیتال و امر مصنوع



طراحان فانکشنالیتی ، یک سایبان ساخته شده از 2452 کلاه های روزنامه ای را طراحی کرده اند که با سیم هایی برای شکل دادن یک ساختار قابل انبساط در جشنواره سکرت گاردن پارتی در East Anglia – بریتانیا – مونتاژ شده . این پروژه درطول سه هفته توسط هفده نفر با 2452 کلاه کاغذی سنتی ایجاد شده است . Papervillain پاسخی به چرخه حیاط یکبار مصرف از مطالعات روزانه است . شکل جهانی پروژه از یک سری از نمونه های فیزیکی گرفته شده که در آن گرانش اجازه دارد که هر کلاه را به طور طبیعی به فرم منحصر به فرد خم کند .

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست

پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین دیجیتال و مصنوع دست
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون هرمس از شیگرو بان
معمار ژاپنی شیگرو بان درهمکاری با برند فرانسوی هرمس Hermes یک پاویون خانه کاغذی برای Salone 2011 طراحی کرده . هرمس – در نمایشگاه Salone 2011 برای اولین بار ظاهر می شود – کلکسیون برند جدید طراحی داخلی معاصر در La Pelota ، میلان را راه اندازی کرد . این برند لوکس از معماران شیگرو بان و Jean de Gastines دعوت کرده تا یک فضای ادراکی را ایجاد کنند . ساختار با لوله های مقوایی بافته شده با کاغذ – برای حفظ بیشتر حریم خصوصی – یک ساختار سیال در مقیاس انسانی با یک هسته مدولار است . فضای داخلی با ارتفاع سقف و فضاهایی با اندازه های متفاوت ، به نحوی ساخته شده که ساده و صمیمی باشد . انتهای خانه باز بوده تا به بازدیدکنندگان سهولت راه رفتن در سراسر ساختار را بدهد . یک قاب چوبی به عنوان یک حمایت کننده برای لوله های کاغذی به صورت عمودی برای شکل دادن دیوارهای ساختار در فضا قرار گرفته .



پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

پاویون هرمس از شیگرو بان

-

-

پاویون هرمس از شیگرو بان

شیگرو بان و de Gastines
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون هایپر از دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ دگرگونی فرمی با پیچش روی بام سبز

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو اخیرا موفق به اتمام اخرین پروژه خود، پاویون هایپر درمرکز لینکن در نیویورک شده اند. این پاویون در شمال مرکز پلازا و خانه یک رستوران واقع شده است. طراحی آن همراه با پیچش بالای بام که توسط چمن های سبز پوشیده شده است به بازدیدکنندگان اجازه میدهد تا از فضا بالای ساخنمان به عنوان پارک استفاده کنند. مساحت پشت بام 7200 فوت مربع میباشد و در انتهای یکی از گوشه ها، بام به سمت پایین(زمین) حرکت میکند و به زمین متصل میشود همان جایی که پله ها شما را به سمت بالای بام هدایت میکنند. داخل رستوران 160 سرویس غذاخوری برای صرف شام و باربا 40 نفر ظرفیت درامتداد اُپن طولانی آشپزخانه طراحی شده است.هدف از طراحی پروژه این بود که، با ساخت یک رستوران در فضای مربع شکل مراجعه کنندگان از این مکان برای بازدید و استراحت استفاده کنند.



معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر_فضای سبز روی بام

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر

معماران دایلر اسکُفیدیو+رنفرو ؛ پاویون هایپر
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
آزمایشگاه معماری دیجیتال ؛ تراکم متخلخل

آزمایشگاه معماری دیجیتال ؛ تراکم متخلخل

آزمایشگاه معماری دیجیتال DAL از مدرسه معماری هونان به عنوان یک وُرک شاپ فشرده در چانگشا – چین – طراحی شده تا دانش آموزان را در معرض یکپارچگی تکنیک های محاسباتی محور قرار دهد . در تابستان سال 2011 تحت نظارت استاد دانشگاه هونان : بیائو هو و یو دو از معماران زاها حدید ، این برنامه با کانسپت " تراکم متخلخل " یک اکتشاف از چگالی پویا در حال تغییر و خطوط متقاطع بین اسکلت و مواد جامد سازماندهی شد . دانش آموزان در این برنامه نمونه های اولیه طراحی را در مقیاس یک به یک ایجاد کردند . یک قاب فولادی L شکل و متصل به دیوار که شبکه ای از قطعه های تخته سه لا با برش لیزری به آن وصل می شود و نقش یک سایبان و نیمکت برای نشستن فراهم می کند .



detail view of the laser-cut panels that compose the combination canopy/bench

the DAL workshop brings together invited architecture professionals and students to work around a common theme, this year 'aggregated porosity'

technical diagram of the joint and panels 1 - u clamp 2 - 0.2mm washer 3 - nut for securing cables 4 - 9mm MDF spacer 5 - nut for securing panels 6 - customized joint plate 7 - bolt for securing panels 8 - laser-cut plywood panel 9 - panel numbering to assist in assembly

technical diagram of construction detail customized joint, laser cut panels, tensile cable net

layers of construction: steel frame, wooden grid, triangular mesh of steel cables, hexagonal panels

left: three progressive stages of design - responding to need for shade; incorporating bench; creating a dynamic, fluid form right: rendering of canopy

construction photo, wooden struts

construction photo, detail on wooden grid and steel frame

construction photo, laser-cutting the plywood

construction photo, detail on wire mesh and joints

construction photo, affixing the hexagonal panels to the structure
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون هنر در سالزبورگ اتریش توسط سوما

غرفه هنر از مارچ 2011 به صورت دوسالانه در سالزبورگ با حضور نهادهای مختلف فرهنگی برگزار می شود، که در طول ده سال آینده در نقاط مختلف جهان قرار داده خواهد شد و برای برنامه های هفتگی فرهنگی استفاده می شود.هدف از طراحی این مجموعه ایجاد یک طراحی معاصر از طریق غرفه های نوآورانه است که می تواند نمایانگر ویترینی برای تولید هنر معاصر برای زندگی مدرن در سالزبورگ باشد.





مشخصات:

معمار:soma, Vienna
عنوان پروژه:غرفه هنر
محل ساخت:سالزبورگ-اتریش
گروه معماری:Alex Matl, Johan Tali, Karin Dobbler
گروه سازه:Bollinger Grohmann Schneider ZT GmbH, Vienna
طراحی روشنایی در مرحله رقابت:Podpod, Vienna
عکاس:F.Hafele, soma


این پاویون در نظر دارد نگاه کنجکاوانه ای به ساخت "پاویون" داشته باشد.پاویون هنر یک فرایند پیچیده ای از بسیاری از شرکت کنندگان را در یک گفتمان بوجود آورده است.و طراحی آن به نحوی است که هنر ذاتی خود را در همان "نگاه اول" و یا با گوش دادن به نوای دلپذیر اطراف، لحظه به لحظه به بازدید کننده القا کند.و این خصوصیت بارز یعنی "بازتاب هنر" در غرفه تلفن همراه این مجموعه چشم گیر تر است.با استفاده از طبقه بندی از میله های پیوندشده بین دو مدل مختلف که منجر به بوجود آمدن یک ساختار سه بعدی ساده ما با محتوای معنایی پیچیده ای با توجه به نقطه نظر بینندگان از هر دید و منظری و شرایط نوری متفاوت، شده است که دائما در حال تغییر است.







ساختار پاویون به نحوی است که به طور مستقیم قابل تشخیص نیست، و این ویژگی است تا با استفاده از علائم و اثرات خاص بیننده را در تجربه کشف کننده فضا یاری کند.قدم زدن در اطراف،ورود و استفده کامل از فضا را برای بازدید کنندگان میسر می کند.پاویون دارای هیچ نوععلائم روشنی نیست اما به رغم حضور جمعیت مشتاق و در تکاپو است که برای ادراک دیداری ما به عنوان یک فرآیند فعال و خلاق فضا عمل می کند.






توضیحات فنی:

پاویون هنر شامل 140 متر مربع در ابعاد 21/15/7 متر است.همچنین دارای پنج بخش است که می توانند به صورت جداگانه در مجموعه قرار گرفته و شکل منسجمی را بوجود آورند.قوس ساده ای کل مجوعه را پشتیبانی می کند که از قطب 2.00 متر و با چیده شدن مربع های نامنظم توخالی به ابعاد 100/100 میلی متر تشکیل شده است.همچنین تعدای از لایه های ورقه مانند میله ای با ایجاد تقاطع با لا یه های مجاور بوجود اورنده یک پیوند قوی شده اند،که به عنوان پوشش هوا و لایه های تحمل آب با دارا بودن غشای محکم بین ورق را در طول روز فراهم میکند.طراحی پایه های پاویون با دارا بودن فرم های مدولار این اجازه را می دهد تا برای استفاده فردی و انعطاف پذیری از فضاهای داخلی را مسیر لذت بخشی فراهم شود.







ساخت این پاویون با استفاده از مدل های پارامتریک و الگوهای ژنتیکی بهینه سازی شده انجام شده است.با استفاده از انواع راه حل های بالقوه ،که توسط مکانیسم انتخاب مانند،جهش و نوترکیبی بازسازی پیش از نمونه های پیشین،ایجاد یک تناسب ایده آلهدف از طراحی ساختاری و معماری حساس،در نظر گرفتن پارامترهای معماری نزدیک به راه حلی مطلوب ساختاری است.





ادامه تصاویر




















منبع:نقش نگار-مرجع معماری و عمران ایران
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
بک ساید فلیپ 360 درجه از معماران O-S
معماران فرانسویO-S ، این ساختار موقتی کوچک را در هتل سنت کام Saint-come ، نماد معماری قرن 18 در مونپلیه ایجاد کرده اند که به عنوان بخشی از جشنواره معماری Vives 08 محسوب می شود . ساختار Back Side Flip 360° از جعبه های مقوایی 40x40cm ساخته شده . یک پوسته گرم ، روشن و منعکس کننده ، دیواره های داخلی را پوشانده و یک کنتراست با سطوح خشن خارجی ایجاد می کند . حفره هایی کوچک در نما ، دید ها و فریم هایی را بین فضای داخلی و خارجی ارائه می دهد که منجر به نفوذ نور به اعماق دالان می شود . شدت احساسات متفاوت ، بستگی به موقعیت عابر پیاده دارد که درون این کالیدوسکوپ ، در بازی سرگیجه آوری از سایه ها و رنگ ها راه می رود .

بک ساید فلیپ 360 درجه از معماران O-S

بک ساید فلیپ 360 درجه از معماران O-S

بک ساید فلیپ 360 درجه از معماران O-S
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون؛ یک گونه شناسی باز و پیوسته

پاویون؛ یک گونه شناسی باز و پیوسته

هدف از این پاویون ، ایجاد یک فضای چندگانه برای استراحت و آرامش ، تفکر و تعامل اجتماعی است . دو فضای درون پروژه از هم جدا بوده که یکی از آنها فضای استراحت برای دو نفر در یک محیط خصوصی تر و دیگری فضایی برای چهار نفر برای مکالمه و یا نوشیدن ایجاد می کند . غلاب ها و زوایای اسلت های چوبی برای به حداکثر رساندن این جدایی برای منطقه خصوصی و به حداقل رساندن آن برای منطقه عمومی طراحی شده اند ، در نتیجه باعث ایجاد یک سطح شیبدار با قابلیت نفوذ پذیری بصری می شوند . فرم غرفه از یک نوار پیوسته مشتق شده که به دور خود می پیچد در حالی که زمین را در حداقل مکان ها لمس می کند . فشردگی اسلت ها بر اساس سه نوع تراکم است : متراکم ترین مناطق برای راه رفتن و نشستن طراحی شده ، مناطق متوسط به عنوان محل تکیه گاه و سبک ترین مناطق به منظور سایه افکنی تعیین شده اند . این پاویون به عنوان یک فانوس دریایی عمل می کند تا رهگذران برای آمدن ، نشستن و استراحت کردن جلب کند .



پاویونی با قابلیت نفوذ پذیری بصری

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون پوست اژدها
Dragon Skin Pavilion / Emmi Keskisarja, Pekka Tynkkynen & LEAD





مشخصات:

محل ساخت:پارک کولون،هنگ کنگ

هماکاران ساخت:
آزمایشگاه تحقیقات معماری و شهرسازی ،دانشگاه علم و صنعت تامپره، UPM Kymmene،Gilles Retsin

مساحت زیربنا:16 متر مربع

سال ساخت پروژه:2012





پاویون پوست اژدها نمایانگر اوج هنر معماری است،که با بوجود آوردن یک بافت لمس کردنی و ایجاد تحول در معماری امکانات و مادی امروز توانسته انقلاب شگرفی در ساختی مدرن بوجود آورد.پوست آن بسیار متخلخل و در عین حال رسا و مفهوم خاص خود را این طور بیان می کند:
« همچون شبکه ای انعطاف پذیر در مقابل نور،دنیای درون نرم و مرطوب،دنیای بیرون خشن و خشک، تضادی بین آرامش درون و تشویش بیرون و این یعنی تردید! »






الگوهای خاص به کار رفته در این غرفه در واقع به چال کشاندن درک مفهومی از ساختار در مقابل تعریف زینت است.تعادل دقیق بین نظم با قرار دادن چهارچوب های مکرر از پانل های مستطیل شکل و به تدریج نامنظم،ارتباط درونی خود را به عنوان شکل یک پیکره منسجم بوجود آورده است.ترکیبی از مواد جدید و معاصر از طرح های دیجیتال و روش های ساخت،امکان ارتباط مستقیم از اجرای روند ساخت و ساز دقیق را همچون یک استاد کار نقاشی را به راحتی فراهم آورده.








ریشه های این پاویون را می توان در کارگاه آزمون مطالعه در دانشگاه تامپره تکنولوژی،ویژه دانش آموزان معماری فنلاندی که در پاییز سال 2011 برگزار شد دانست.اولین نسخه از این پاویون ابتدای امر در 8 روز طراحی شد.


تنها ماده مورد استفاده شده در این پاویون تخته سه لایه ای به نام "formable Grada" است.
این نوع ماده تجاری جدی به نظر می رسد انقلابی در صنعت تخته سه لایه خم باشد.در برنامه ریزی های کامپیوتر فرآیند دقیق انجام آن را اینگونه شرح داده: «روش الگوریتم اسکریپت به هر جزء مستطیل ،محاسبات بر مبنای ورقه های کشویی شده است».همه قطعات به تدریج تغییر موقعیت داده و در مرحله نهایی بر روی یکدیگر مونتاژ شده و شکل منحنی را بوجود می آورند.


ادامه تصاویر















منبع:نقش نگار-مرجع معماری و عمران ایران
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

نمایشگاه کارهای معمار لندنی " زاها حدید" در داخل پاویون هنر حدید افتتاح شد . پاویون در خارج از مؤسسه du Monde Arabe در پاریس باقی می ماند و نمایشگاه مراسم تحلیف در این مکان در پایان ماه آوریل افتتاح می شود . نمایشگاه با نام Une Architecture شامل مدل های معماری ، نقلشی ها و براوردی از کارهای تولیدی زاها حدید در سال های اخیر می باشد . این نمایشگاه تا 30 اکتبر 2011 ادامه دارد . این پاویون گامی در تحول زبان معماری حدید می باشد که یک شهوانیت تندیسی با یک منطق منسجم رسمی تولید میکند . این معماری جدید از طریق ابزار جدید مدل سازی شکوفا شده که فرایند طراحی با تکنیک های سیالیت مداوم را افزایش می دهد .



یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی

یونی آرکیتکچر در پاویون زاها حدید ؛ تقابل بین مناظر بیرونی و داخلی
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کلود cloud ، یک پاویون برای برگزاری کنسرت در فضای باز در زمین های قلعه Grafengg با 250 سال قدمت ، نزدیک شهر وین – اتریش – است که توسط معماران نکست اینترپرایز next ENTERprise طراحی شده . آتریوم ، افسردگی موجود در منطقه را اشغال کرده و با حفاری بیشتر بر آن تأکید شده . بازدیدکنندگان از طریق یک برش راهرو به تپه ای کوچک وارد آتریوم می شوند . سالن دارای 1670 صندلی با 300 فضای نشستن اضافی بر روی چمن است در حالی که صحنه می تواند فضایی برای یک ارکستر 200 نفره فراهم کند . سقف صحنه اجرا با 23 متر ارتفاع از فولاد و شیشه ساخته شده و آسمان و درختان اطراف را منعکس می کند . این سالن کنسرت در طول جشنواره تابستانی و همچنین به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می شود .

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک

برج کِلَود ؛ کشف پیوند های درونی بین منظر و فضای آکوستیک
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون برگن

نمای بیرونی سوخته این پاویون موقتی در برگن – نروژ- نمادی از 16 آتش سوزی صورت گرفته در شهر از قرن دوازدهم می باشد . این برج چوبی با نام خانه امن برگن ، در طول چهار روز توسط معماران هلندی مکس رینک ، سایمون د جونگ و طراح راشل گریفنن طراحی و مونتاژ شده . لایه بیرونی سوخته ، یک پوسته محافظ در اطراف دیوارهای چوبی شکل می دهد که در برابر حشرات ، پوسیدگی و هرگونه آتش سوزی در آینده مقاوم است . مجموعه ای از پلت فرم های چوبی 11 سطح در داخل پاویون ایجاد می کنند و می تواند به شکل های متعدد برای فعالیت مختلف تنظیم گردد .



پاویون برگن

پاویون برگن

پاویون برگن

پاویون برگن

پاویون برگن

پاویون برگن

پاویون برگن

پاویون برگن

پاویون برگن
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
Venice Biennale 2012: Architecture Dolomiti Pavilion

Venice Biennale 2012: Architecture Dolomiti Pavilion

[h=1]
[/h]


Although the city is seen as a place of meetings and exchanges, many urban centers have become over-saturated with cars and car parks. This phenomenon has created a series of “non-places” that have claimed “common areas” from city dwellers. Occupying a space no larger than a typical parking spot, the Architettura Dolomiti Pavilion reflects on David Chipperfield’s “Common Ground” theme and explores ways on how to exploit these common areas currently occupied by parking places. This wooden pavilion reinterprets and reintroduces the “larin” – a traditional space found in the rural houses of Belluno where the family meets to eat, drink and share stories – in an effort to create an intimate space within the city that offers an escape and an opportunity for interaction amongst city dwellers. With this pavilion, Dolomiti Architetture explores the possibilities of “a new life free from cars” within the city center that also reflects their values of environmental sustainability by using disassemblability techniques, recycling methods and renewable raw materials.
The Architecture Dolomiti Pavilion is currently being occupied by the city dwellers of Belluno, Italy. Continue reading for the architects’ description

Common Ground
The idea of this project has arisen from the subject of the 13th International Architecture Exhibition in Venice, directed by David Chipperfield, common ground, which can be interpreted in several ways. If on the one hand “common ground” is the basis of technical and non-technical knowledge of the collaborators an architect uses, on the other hand it must be interpreted literally as the common ground of cities where architecture must give a strong contribution to the “definition of the urban context where a community lives”. This is why the spaces of the city are those where architecture can express its social contents at best and it can “face common worries, influences and intentions”.
Our idea to create Architettura Dolomiti Pavilion has arisen from Chipperfield’s reflections. Five designers have met to talk about architecture, understand which are the problems of a city, give an interpretation of mountain architecture, choose a subject to improve urban spaces: this is what stands at the basis of our work. At every meeting the project has taken shape and has evolved, and also the multidisciplinary network of collaborators Chipperfield refers to has started to evolve and widen, it is a network of knowledge which is necessary to materially build the pavilion.






A place in the sun
The city is the place of meetings and exchanges, the human component is part of the essence of this place, it is the public place par excellence. Nonetheless, some city centres are increasingly saturated with cars and car parks, which are actually non-places, representing public areas, common ground taken from the vital functions of the city also in areas which should be preserved for the improvement of public decorum: sunny areas, old city centres, etc.
Our reflection on the urban common ground is based on a small size space: 2.5×5 metres is the standard size of a parking space, and this is the minimum space which can be given back to the city and its dwellers. The pavilion we present is just one of the many possibilities offered by such a space and it aims at showing how few square metres are enough to build a space which can be enjoyed by all citizens. But it is also our common ground for the reflections you can find below.
Courtesy of Dolomiti Architetture

The disenchanted mountain
The choice of the subject is not random, it is not a banal aesthetic exercise. The space to be given back to the city must be lived, and the choice of shapes is linked to meeting places typical of the building culture of the Dolomites. Under this point of view, the pavilion is a reinterpretation and a reintroduction into the urban area of the “larin” a typical place of rural houses in Belluno area where the family met to discuss, have a meal, tell stories and chat. The invitation offered by the pavilion is therefore clear: people regain possession of a space which used to be forbidden and turn it into a meeting place.
At the same time the pavilion is also a more “intimate” space, with seats which are a reinterpretation of Le Corbusier’s chaise lounge, made with one of the oldest building material: wood. Their sinuous shapes reminds of the mountains profile, and they are an invitation to sit down, forget everyday’s chaos and stop to think for a moment. On the whole, the pavilion is an architectural experience.
Also the outside of the pavilion is linked to the mountains, and its pitches remind of the profile of Dolomites peaks. The choice of wood as building material is due to various factors: its link to local building tradition, its high presence on Belluno territory as well as its potential in the environmental sustainability of the mountain building industry. The building system is simple and cheap: the pavilion can be built with the work of few people.
Architettura Dolomiti Pavilion is not the reconstruction of an alpine architecture in the city, it is not a revival of the stereotypes of mountain buildings: often high peaks, green meadows and typical huts turn mountain architecture into a bucolic, postcard-like place, a place where modernity may look like a foreign element which jeopardizes an unchanging balance. The pavilion aims at being a reflection on these elements and on how they can get rid of a set label and become un-common places, still keeping a link with the territory where they are and with the time and technology of the period they are built in.
The pavilion is a reflection on mountain architecture and on how it is interpreted by designers and clients, but also by those who go to the mountains for passion and by those who live there. It is also, and above all, an architecture belonging to a specific urban context, “it is not an isolated event” and it poses questions on the improvement of the city: how can common areas occupied by parking places be exploited? How can they have a new life free from cars which have taken over the city centre with determination? It is a stimulus for everybody, it is a rest, a break in the frantic everyday life to stop and think.
Courtesy of Dolomiti Architetture

The tree in the city
The project follows the principles of environmental sustainability such as disassemblability, recycling, and the use of renewable raw materials.
Since 1850 forest coverage in the Alps has grown by 30%, and in the province of Belluno alone it gets up to 50% of the whole territory. Despite the large quantity of wood at our disposal, Alpine forests are currently underused compared to their potential. Over the years buying round wood from northern Europe and Russia has been preferred to the starting up of a serious national forestry programme. The cost of transportation and the possible creation of local added value in the sector question this approach and encourage a new attention to local resources.
Besides permitting a considerable decrease in work execution times, scrap and yard waste, the choice of wood as building material makes it possible to close the cycle with neutral CO2 balance. It must be noted that there is an increasing attention in the sector of wood as building material with a preference for small and medium size semi-finished products, because mainly young plants are used since they grow faster and this increases the yield of a forestry plant. Unfortunately, this has gone hand in hand with the development of lamellar wood which, even if it gives excellent results of mechanical resistance, uses a lot of artificial glues such as formaldehyde, which turn lamellar wood into a special waste and excludes the possibility of using it as combustible material.
Our project proposes the return to dry assembling systems of medium size elements (5 cm think boards), drawing inspiration from the past experiences of Frei Otto, Swiss bridges and Helsinki Wood Program. This kind of building system shows good mechanical resistance capacities, it is easy to realize and, even more important, elements which are damaged by passing time can be replaced.
Courtesy of Dolomiti Architetture

Architects: Dolomiti Architetture
Location: Belluno, Italy
Project Team: Massimiliano Dell’Olivo, Anna De Salvador, Simone Osta, Sabrina Pasquali, Fabian Testor
Project Year: 2012
Photography: Sergio Casagrande
Structures: Daniele Tissi
Lighting: Patrick Ganz
Antifire: Alessandro Aggio
Graphics: Gabriele Riva
Video: Maximiliaan Tropea
Translations: Laura Rossa
Technical partners: Arredamenti Centeleghe, Mavima, Segheria Casera Corrado, Rothoblaas, Cuprum elettromeccanica, Luceteam, Colorificio Paulin, Polypiù, Cassa Rurale Val di Fassa e Agordino, Valpiave Assicuratrice, Facchin srl, SICI srl, Edilferro, Da Rold Giuseppe Imbiancature edili, Edilcommercio, Amonn, Italcarta, Marmi Tolotti
Area: 10m2
Height: 4m
Volume: 40m3




















 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون عمومی سیت،تجربه ای تازه از نشیمن گاه



پاویون سیت، از حدود 400 صندلی ساده چوبی که به شکل موج سینوسی روی سر هم چیده شده اند تشکیل شده است.این پاویون که به تازگی تکمیل گشته،توسط گروه E/B طراحی شده است.این صندلی ها که در آتلانتا قرار دارند به شکل موجی پریشان از روی زمین شروع شده و ادامه می یابند.نشستن رایج ترین کاریست که ما طی آن معماری را تجربه می کنیم.ما چه در حال کار و چه بیکاری،در حال تماشای تلویزون،غذا خوردن،خواب و حتی صحبت با یکدیگر با نشستن است که با ساختمان ارتباط برقرار می کنیم.بنابراین این پروژه تغییر شکل صندلی ها از لوازمی مجزا و قابل استفاده به صورت ساختار و ترکیبی فضایی از یک بنای مبهم را میسر می سازد.



نشستن،نگرشی مجزا به فضا و زمان در زندگی ما را میسر می کند.حال این نگرش می تواند به سمت ساختمان هایی باشد که در آنها ساکنیم،یا نگاهی ازدرون انها باشد به محیط پیرامون.نشستن،با تعیین تناسب اشیا،اشکال،فضاها،ابعاد قابل استفاده و روابط در سلسلسه لایه های نمایان معماری، فضای سکنی مارا از درون به بیرون شکل می دهد.



علی رغم اهمیت نشستن در تجربه و استفاده از معماری,جسمی که ما از آن برای نشستن استفاده می کنیم معماری قلمداد نمیشود. اینها صرفا نقش طراحی صنعتی یا مبلمان را در معماری ایفا می کنند.چرا ارتباط بین این شی و معماری قطع شده است؟این طرح در تلاش است که این سؤال را با سیاحتی اکتشافی در مرزهای معماری پاسخگو باشد.



خوانا بودن عناصر تشکیل دهنده این بنا اهمیت دارد اما وقتی بازدید کنندگان به آن نزدیک می شوند ارزش کار را بیشتر از آن می بینند که به شکل رایج ،از صندلی ها برای نشستن استفاده کنند.سازه از چرخاندن صندلی ها حول محوری کوتاه ساخته شده تا از اطراف هم قابل رؤیت باشد.صندلی ها بالای سطح زمین شکلی را بوجود آورده اند تا نشان دهند که نه فقط برای نشستن،بلکه به عنوان سازه،یک عنصر تزیینی و حتی یک حصار هم می توان از آنها استفاده کرد.



فرم صندلی ها به نوعی به مقرنس های ایرانی شباهت دارد.هر کدام از آنها به وسیله بست های ساده که محکم به هم پیچیده اند با یکدیگر اتصال دارند.در ظاهر این اتصالات قابل رؤیت نیستند.نیروهای لحظه ای و برشی از طریق سازه که به شکل دیافراگم یکپارچه عمل می کند،به مرکز منحنی و سپس به زمین منتقل می شوند.

پاویون سیت

مراحل ساخت

اتصالات

پاویون سیت

پاویون سیت

پاویون سیت

سازه و محاسبات

سازه و محاسبات

سازه و محاسبات

سازه و محاسبات

سازه و محاسبات

سازه و محاسبات

مراحل ساخت
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز


عملكرد :‌پاويون، تئاتر؛ارائه شده توسط آتليه كمپ تيل atelier_kempe_thill
؛ بين كليسای سنت لورنس Sint Laurenskerk گوتيك و كانال دلفت Delftsevaart واقع شده است ، گروتكرك پلين Grotekerkplein تنها در طول دوره ی بازسازی مدرن مركز شهر تشكيل شد ، كه تقريبا به طور كامل در طي جنگ جهاني دوم نابود شده بود. با وجود موقعيت مركزی ، ميدان به ندرت در زندگي شهری نقش بازی مي كند ، هيچ خيابان خريدی برای اتصال با بقيه فضاهای عمومي وجود ندارد ، و تنها امكانات كمي به سمت ميدان وجود دارد. بنابراين ايده به صورت برنامه ريزی شده و نيز فضايي ، از طريق ساخت و ساز يك پاويون تئاتر كوچك ، به منظور پر كردن خلا نا خوشايند بافت شهر ظهور مي كند. ساخت پوديوم تئاتر، به طور مداوم كار در دست انجام و شايد كمي شگفت آور را به منظور عملكرد بيشتر شهر تفسير مي نمايد . وضعيت موجود به عنوان نقطه ی شروع و بهبود يافته از طريق يك حركت هدفدار و قدرتمند برداشت شده است. ساختار 40 متری طولاني قويا ميدان و كانال را به منظور افزايش خوانايي فضايي مربوط به خودشان جدا ساخته است.


پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل

پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل

پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل

پوديوم شهری روتردام ؛آتليه كمپ تيل
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا