پاویون Pavilion

وضعیت
موضوع بسته شده است.

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون چوبی ورودی،آتلیه وکتور


استودیوی معماری فرانسوی،آتلیه وکتورatelier vecteur،پاویونی برای ورودی فستیوال معماری در مونتپلیر فرانسه طراحی کرده است.در میان حیاط کلیسای مقدس،مکعب چوبی بزرگی قرار گرفته است.
این مکعب از هزاران قطعه چوبی با اندازه های مختلف ساخته شده که ساختار راست گوشه آن برای عموم حس دعوت کنندگی از طرف خیابان دارد.این پاویون با قرار گیری در وسط حیاط،به بازدید کنندگان امکان دیدن کل ساختار را از همه جهات می دهد: مکعبی صاف با زاویه های قائمه و درگاهی بی قاعده بیضی شکل.









 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون مجارستان؛ جنگل سفید در دو سالانه ونیز

پاویون مجارستان که برای سیزدهمین دو سالانه ونیز آماده شده به شکل جنگلی از ماکت های معماری سفید است که نشانگر روند ساده و اهمیت موضوع آنها در کنار حرفه ای بودنشان است.​
با درک این مسئله که ماکت یک کار نشانگر ایده های اولیه ایست که به ذهن معمار خطور کرده ،این نمایشگاه فضایی روحانی برای جای دادن 500 ماکت ساخته دست دانشجویان روی پایه های بلند ایجاد کرده است.



پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

پاویون مجارستان

 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکسهایی از پاویون ژاپنی ها از پاتریشیا پری نژاد؛دو سالانه ونیز

عکسهایی از پاویون ژاپنی ها از پاتریشیا پری نژاد؛دو سالانه ونیز

پاتریشیا پری نژاد عکس هایی که از پاویون ژاپن در سیزدهمین دو سالانه ونیزگرفته رابه نمایش گذاشته است.این پاویون روایتی از همکاری سه معمار و متصدی نمایشگاه، تویو ایتو برای ساکنین بی خانمان ریکوزنتاکاتا است که خانه هایشان را در طول سونامی ویرانگر 2011 از دست داده اند.
این پروژه با پیغام "بشر دوستی" هیئت داوران را تحت تأثیر قرار داد و بدین ترتیب جایزه افتخاری شیر طلایی را از آن خود کرد.



پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

پاویون ژاپن

 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویونْ : استفاده از جزء براي رسيدن به کل

پاویونْ : استفاده از جزء براي رسيدن به کل




استفاده از فرآورده هاي اضافه چوب به عنوان یک متريال براي ساخت اين غرفه موقت از عوامل دعوت كنندگي آن است.

هدف طراحي آن به كارگيري لبه هاي چوب قطع شده از تخته چوب هاي بزرگ، برای ساخت یک شی سنجيده شده و جايي براي استفاده است. به وسيله بهره برداري از لبه ها به عنوان يك متريال نهايي براي ساخت، نه تخته هاي كامل چوبي و نه تراشه هاي چوب، لبه چوب ماده اي قابل استفاده بین دواين فاز می شود.
حالت روشمند انباشتن و مانور قطعه ها بر روي هم خود يك روش جديد از نحوه ساخت و ساز است. روش انباشتن فرصتي برای انبساط و انقباض حجم بین مواد است. تکنیک انباشتن متغیر اجازه می دهد نور به غرفه تنها از طریق فضاهای بین لبه ها بتابد و هر لحظه وضعیت لبه ها را تبديل به یک اثر زودگذر مي کند.
اين لبه ها كه با قطر استاندارد يك اينچ از مراحل ساخت و ساز كارخانه اضافه مي آيند با ابعاد مناسب و مونتاژ صحيح مي توانند به صورت مفيدي استفاده شوند و بعد از آن كماكان به صورت اوليه خود ميتوانند به عمليات تبديل لبه ها به خورده هاي چوب در كارخانه ها در آسياب چوب بازگردند.




چگونگي قرارگيري لبه ها











ابعاد غرفه
















 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون شقایق دریایی؛ سرسپردگی امر زیبا به میانکنش انسانی


دفتر معماری اویلر وو و همکاران, شقایق دریایی یک اینستالیشن هنر/معماری که با هدف آمیختن تجربه ای زیباشناسانه تؤام با تعامل لمسی است - ترکیبی که قاعدتاً در دنیای هنر معاصر محدود به نظر می رسند, را برپا کرده اند. هنر اینستال غالباً اشیایی ارزشمند و ستایش برانگیز به چشم می آیند. در صورتیکه آنها به منظور قدردانی از زیبایی زیباشناسانه پدید آمده اند, آنها از جهت برهم کنش انسانی ارائه می شوند.​
هستی آنها با هدف دیده شدن خلق می شود, نه لزوماً درک و لمس آنها. بازشناخت تعامل انسان یکی از مهم ترین فاکتورها در خلق تجربه ای غنی است.شقایق دریایی با ایده ی کنش متقابل که یکی از اصلی ترین اهداف طراحی ما در این پروژه بود, اتود خورد. در اولین نگاه به این قطعه بیننده یک شی زیبا و نسبتاً ساده, با حرکتی مواج و نامتراکم که دیوارهایش به هم پیچیده و گوشه هایش صاف و خم شده را نظاره می کند. اما با تعمقی بیشتر, به سان شاخک های راست شده ی یک شقایش دریایی واقعی می ماند. این صفحه در واقع از هزاران میله ی شفاف انعطاف پذیر ساخته شده است. هرکدام از میله ها از درون با پرداختی پیوسته که در عمق بتدریج تغییر می کنند, با هدف خلق اثری مواج نمایان شده اند.​
این شکل مواج به منظور برانگیختن یک حس کنجکاوی درباره ی ساخت, کاربرد, لمس پذیری, مصالح و ترویج فرم های متفاوتی از برهم کنش ایجاد شده است. عناصر با تمی تعامل برانگیز در ذهن که تداعی کننده یک دیوار ساده که هم به مثابه یک قلم مو و هم در جایگاه نیمکت هایی که به عنوان نشیمن گاه عمل می کنند,طراحی شدند. در مرکز اینستالیشن یک عنصر میز/تخت مانند, در زیر سایبانی معلق از شاخک های راست شده قرار گرفته است.

شقایق دریایی

شقایق دریایی

شقایق دریایی

شقایق دریایی

شقایق دریایی

 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون عمومی سیت،تجربه ای تازه از نشیمن گاه






پاویون سیت، از حدود 400 صندلی ساده چوبی که به شکل موج سینوسی روی سر هم چیده شده اند تشکیل شده است.این پاویون که به تازگی تکمیل گشته،توسط گروه E/B طراحی شده است.این صندلی ها که در آتلانتا قرار دارند به شکل موجی پریشان از روی زمین شروع شده و ادامه می یابند.نشستن رایج ترین کاریست که ما طی آن معماری را تجربه می کنیم.ما چه در حال کار و چه بیکاری،در حال تماشای تلویزون،غذا خوردن،خواب و حتی صحبت با یکدیگر با نشستن است که با ساختمان ارتباط برقرار می کنیم.بنابراین این پروژه تغییر شکل صندلی ها از لوازمی مجزا و قابل استفاده به صورت ساختار و ترکیبی فضایی از یک بنای مبهم را میسر می سازد.




پاویون سیت، از حدود 400 صندلی ساده چوبی که به شکل موج سینوسی روی سر هم چیده شده اند تشکیل شده است.این پاویون که به تازگی تکمیل گشته،توسط گروه E/B طراحی شده است.این صندلی ها که در آتلانتا قرار دارند به شکل موجی پریشان از روی زمین شروع شده و ادامه می یابند.نشستن رایج ترین کاریست که ما طی آن معماری را تجربه می کنیم.ما چه در حال کار و چه بیکاری،در حال تماشای تلویزون،غذا خوردن،خواب و حتی صحبت با یکدیگر با نشستن است که با ساختمان ارتباط برقرار می کنیم.بنابراین این پروژه تغییر شکل صندلی ها از لوازمی مجزا و قابل استفاده به صورت ساختار و ترکیبی فضایی از یک بنای مبهم را میسر می سازد.


نشستن،نگرشی مجزا به فضا و زمان در زندگی ما را میسر می کند.حال این نگرش می تواند به سمت ساختمان هایی باشد که در آنها ساکنیم،یا نگاهی ازدرون انها باشد به محیط پیرامون.نشستن،با تعیین تناسب اشیا،اشکال،فضاها،ابعاد قابل استفاده و روابط در سلسلسه لایه های نمایان معماری، فضای سکنی مارا از درون به بیرون شکل می دهد.




علی رغم اهمیت نشستن در تجربه و استفاده از معماری,جسمی که ما از آن برای نشستن استفاده می کنیم معماری قلمداد نمیشود. اینها صرفا نقش طراحی صنعتی یا مبلمان را در معماری ایفا می کنند.چرا ارتباط بین این شی و معماری قطع شده است؟این طرح در تلاش است که این سؤال را با سیاحتی اکتشافی در مرزهای معماری پاسخگو باشد.





خوانا بودن عناصر تشکیل دهنده این بنا اهمیت دارد اما وقتی بازدید کنندگان به آن نزدیک می شوند ارزش کار را بیشتر از آن می بینند که به شکل رایج ،از صندلی ها برای نشستن استفاده کنند.سازه از چرخاندن صندلی ها حول محوری کوتاه ساخته شده تا از اطراف هم قابل رؤیت باشد.صندلی ها بالای سطح زمین شکلی را بوجود آورده اند تا نشان دهند که نه فقط برای نشستن،بلکه به عنوان سازه،یک عنصر تزیینی و حتی یک حصار هم می توان از آنها استفاده کرد.





فرم صندلی ها به نوعی به مقرنس های ایرانی شباهت دارد.هر کدام از آنها به وسیله بست های ساده که محکم به هم پیچیده اند با یکدیگر اتصال دارند.در ظاهر این اتصالات قابل رؤیت نیستند.نیروهای لحظه ای و برشی از طریق سازه که به شکل دیافراگم یکپارچه عمل می کند،به مرکز منحنی و سپس به زمین منتقل می شوند.








مراحل ساخت



اتصالات







سازه و محاسبات















منبع:archdaily.







 

liya.s

عضو جدید
پاویون

پاویون

پاویون "نوردیک"؛پارک ملی نروژ
پاویون "نوردیک"، در شمال نروژ و در پارک ملی این کشور طراحی و اجرا شده است.

پاویون "نوردیک"، در شمال نروژ و در پارک ملی این کشور طراحی و اجرا شده است. این پاویون توسط گروه معماری” “Snohetta Os As در فضایی با زیربنای 90 مترمربع اجرا شده است.

این ساختمان کوچک، سرپناهی است برای بازدیدکنندگان و محلی است برای استقرار گروه های آموزشی که برای بازدید از این پارک و علی الخصوص، تماشای گوزن شمالی، به این مکان آمده اند.



محل قرارگیری این پاویون در کنار یک رشته کوه و در داخل محدوده 1.5 کیلومتر مربعی پارک ملی و 1200 متر بالاتر از سطح دریا می باشد. این منطقه محل زندگی گوزن شمالی اروپایی و زیستگاه طبیعی برای بسیاری از گیاهان و حیوانات نادر است. در گذشته، سنت شکار، استخراج معادن و فعالیت های نظامی، صدماتی را بر پیکره طبیعت در این منطقه وارد کرده است.



علاوه بر این، تاکنون افسانه ها و داستان های زیادی در مورد این منطقه عنوان شده است. بنابراین، وجود این چشم انداز منحصر به فرد طبیعی، فرهنگی و اسطوره ای، اساس ایده معماری را برای طراحی این پاویون شکل داد.

این ساختمان از یک پوسته سخت بیرونی و یک هسته درونی تشکیل شده است. این فضا با الگوبرداری از ایده سنگ و یخ که در معرض نیروهای طبیعی مانند باد و آب قرار گرفته است، طراحی شده است.



این مفهوم در نهایت، یک "هستة منحنی ارگانیک چوبی" را شکل داد که در داخل یک قاب مستطیل شکل واقع شده است. نیمی از غرفه در داخل ساختمان و نیمی دیگر در خارج از ساختمان واقع شده است و کمانی بزرگ، به عنوان صندلی برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است. متریال به کار رفته در ساخت پاویون نوردیک، تأکیدی است بر کیفیت و دوام بنا در مقابله با آب و هوای خشن منطقه.



فولاد، سنگ طبیعی موجود در منطقه و چوب درخت کاج، از جملة این مصالح می باشد. در طراحی این پاویون، علاوه بر رعایت اصول سنتی در ساختمان های محلی، از فناوری های پیشرفته نیز استفاده شده است. قطعات چوبی پاویون نوردیک، توسط دستگاه CNC، برش داده شده و سپس با استفاده از گیره های چوبی سنتی، به یکدیگر متصل شده است. این پاویون، فرصتی استثنایی را برای بازدیدکنندگان جهت بهره مندی از چشم انداز وسیع و غنی منطقه به وجود می آورد.













 

liya.s

عضو جدید
پاویون چای توسط Tze-Chun Wei در شهر چانقوا در کشور تایوان طراحی شده است. این پروژه در فضایی به مساحت 166 مترمربع طراحی و اجرا شده است.

این پاویون در محل کارخانه قدیمی در یکی از حومه های تایوان واقع شده است. Tze ایده اولیه طراحی خود را راه حلی مناسب برای چشم انداز آب و باغ بر روی سایت توصیف کرد. او سپس توضیح می دهد که: چهار عنصر مفهومی در این طرح پیاده شده است. باد، آب، پوشش گیاهی و نور.



این پاویون به عنوان یک پلت فرم در س زمینه می تواند این عناصر را تلفیق و در یکدیگر ادغام کند.



پس از مذاکرات متعدد با مشتری، پیشنهاد خود را به ادغام چشم انداز اصلی در سایت با پاویون جدید که توسط آب و باغ احاطه شده است و چهار عنصر طرح، باد، نور، پوشش گیاهی و آب و یک پلت فرم که عناصر را به یکدیگر پیوند می دهد و یک خروجی مناسب را عرضه می کند. درب های کشوییِ سرتاسری که به طور کامل باز می شوند، فاکتور مناسبی برای گردش هوا در طول فصل تابستان است.



با استفاده از اختلاف درجه حرارت بین آب و ماسه می توان جریان هوا را در اتاق به گردش درآورد. با تعبیه بزرگترین دهانه در شمال و جنوب می توان از نور طبیعی به عنوان تزیین استفاده کرد و از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری کرد. پوشش گیاهی ایجاد شده در فضای جنوبی و رو به باغ و پوشش گیاه بامبو، بهترین حالت نمایش به عنوان یک ***** در مقابل اختلالات محیط اطراف می باشد.



طراح این پروژه در نهایت محور اصلی طراحی خود را عنصر آب معرفی می کند و به کاربری های آن اشاره می کند و می گوید: در پاویون چای، سقف، محلی مناسب برای ذخیره سازی آب است و می تواند گرمای حاصل از نور خورشید را به خوبی تعدیل کند.



پرده آب(دیوار آب) که در فضای خارجی پاویون ایجاد شده است و به سبب شیب ایجاد شده از پشت بام به پایین سرازیر می شود، علاوه بر ایجاد صدا و موسیقی دلنشین، فضای مناسبی را خلق می کند. همچنین این پرده، *****ی مناسب برای برای .رود هوای خنک به داخل اتاق است. علاوه بر این، انعکاس آب بر روی دیواره پاویون، بازتابی از زیبایی های طبیعت و یک نقاشی تاثیرگذار از طبیعت اطراف می باشد.










 

mahdi300

اخراجی موقت
پاويون دانشجويان دانشكده مك گيل ؛ ساختاري بي انتها

پاويون دانشجويان دانشكده مك گيل ؛ ساختاري بي انتها

تحریریه آرشیتکت: پاويون دانشجويان دانشكده مك گيل ؛ ساختاري بي انتها
اين سازه، ابتكاري با هدايت دانشجويان دانشكده معماري مك گيل، در جستجوي روش هاي جديد معماري ست. اين پاويون، نمايشي از تكنيك هاي پيشرفته ساخت و ساز، فرايندهاي ديجيتال و رويكردهاي نظري به معماري در حوزه عمومي مي باشد. از مزاياي اين پروژه، استفاده از تكنيك هاي بديع در طراحي و ساخت، استفاده از الگوريتم در مدل سازي ديجيتال و به اين ترتيب، تسهيل ساخت در طرح هاي پيچيده و تركيبي از هندسه مي باشد.

پاويون، واسطه اي مصنوع ميان چند نسل است كه ايده هاي مختلف تفكر (contemplation) و بازي كردن (playing) ميان يك فضاي ساده، روشن و خالي را جمع مي كند ؛ اسم اين پاويون نيز از همين كانسپت گرفته شده است:

(Contemplation + Playing = ContemPLAY )
اين سازه، به عنوان يك زيرساخت پايدار اجتماعي، با ميدان هاي ديد متنوع از فرم ها و پوشش ها بازي مي كند و روند كنوني مبلمان فضاهاي عمومي را به نقد مي كشد.

201.jpg

202.jpg


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون موسیقی وین؛ تبلور فیزیک زوال – انبساط - سقوط

موریتس مامبور یک پاویون موسیقی برای بازار کارمیلیتر در وین طراحی کرده است. ایده ی این پروژه با محوریت این موضوع که کیفیت ها به صورت نوعی به مثابه تلقی کیفیت های غیر معمارانه ای که می تواند به شکل هدفمند به منظور ترک جاه طلبی معمولی تولید و حفظ یک لحظه ی بی نقص زیبا شناسانه به کار گرفته شود مورد تأمل قرارمی گیرد. خواصی مثل زوال, انبساط و سقوط مهار شدند تا اتمسفری را که احساسات ما که از یک طرف نامتعین و از طرفی رمانتیک هستند را تولید کنند. منطق سلولی پروژه گسترش مداوم و به نوبه ی خود, تکامل پیوسته ی این کیفیات و احساسات را ممکن می سازد. طراحی به عنوان بخشی از برنامه ی " اکسسیو" با راهنمایی های آلنسو و استیون ما پردازش یافت. این پروژه قطعه ای از گفتگویی بی وقفه می باشد که خودمختاری انضباطی, ظهور پارادایم های زیباشناسانه و گونه زایی سیستماتیک را ممکن می سازد . هر سال این برنامه بر یک موضوع خاص که پس از آن به عنوان یک دوره ی سه ترمی کارشناسی ارشد در طراحی معماری متمرکز است برگزار می شود. دانش آموزان دانش خود را به واسطه ی بررسی و کاربرد هم نظریه های در حال ظهور و هم حوزه ی طراحی جدید بسط می دهند. پروژه های استودیو در کنار کارگاه های آموزشی مرتبط با طراحی و سمینارها, بر چالش های توسعه و بسط دامنه ی تکنولوژی های در حال ظهور در طراحی و تولید معماری تمرکز دارد.



...

...

...

...

...

...

...
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دفتر اویلر وو و پاویون هنر؛ گذار از سنت های ساخت
پاویون هنر یک فرصت منحصر به فرد در محدودیت های برآمده از آزمایش مصالح از طریق فرایند ساخت را مطرح کرده است. طرح پیشنهادی ما از تکنولوژی ساخت و متریال ارائه شده توسط شرکت Facit به منظور تولید طرحی که استفاده های عرفی از متریال را تغییر می دهد, بهره برد. هدف ما در به حداکثر رساندن پتانسیل این تکنولوژی در قامت یک عنصر سازه ای و توپوگرافیک با هدف اصلی خلق یک حضور فضایی که از فرایند ساخت و مصالح فراتر رفته, می باشد.​
دراین طراحی ما استفاده های سنتی از یک تخته ی چند لایه در جایگاه یک مصالح ساختمانی که غالباً در فرم طبیعی اش به کار می رود بررسی کردیم. و پتانسیل اش را به عنوان مصالح شکل دهنده ی سازه در نظر گرفتیم. به ویژه زمانی که از آن به شکل خرپا استفاده می شد. طرح پیشنهادی ما بر به چالش کشیدن سنت وعرف متمرکز بود. و از سیستم چارچوبی برای استفاده از فلز در نظر گرفته شد.​
در این مورد گرچه استفاده از تکنولوژی سی ان سی در برش اشکال تخته ی سه لایه به شکل چشم گیری در محدوده ی امکاناتی که می تواند کسب شود, افزایش یافت. طرح مدنظر ما استفاده از تکنولوژی سی ان سی در تولید تغییرات جزئی از یک مدل به مدلی دیگر را مطرح می کند. این تنوع پذیری طراحی پاویون را در شرایط سازه ای و هندسی خیلی حادی که می تواند توسط مصالح فائق آید دسته بندی کرده است. این شرایط حاد چندین اهداف برنامه ریزی شده را مد نظر قرار میدهد؛ سازه یک طاق معلق بر روی یک حیاط معلق ارائه می کند.​
این سازه به شکل یکپارچه ای به سمت پایین برای تولید دیوار نمایش هنر پیچیده شده است. فرم سپس گشوده شده تا سیرکولاسیون و عبور را ممکن سازد. فرمی که دور خودش پیچیده می شود تا به سازه ی کنترل کننده ی وزن تیر شکل دهد. سازه خودش را در یک سیستم عرفی از دیوار, بام مقرر نمی کند, اما نیازمند عناصری است تا این کارکردهای چندگانه را اجرا کند. مهمتر از همه خصیصه ی تکنیکی موضوع در قابلیت ارائه ی شرایط های متفاوت فضایی و تجربی است. در نهایت طرح کلی در بازجهت گیری پیشرفت تکنیکی به سمت یک نتیجه ی برنامه ریزی شده و فضایی هدفمند شده است, که بیشترین تأثیرش بر دستیابی تکنیکی اش نیست بلکه برای تجربه های غیر عرفی و غیر منتظره ای که تولید کرده می باشد.
...

...

...
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
پاويون سرپنتين 2013 با طراحي سو فوجيموتو ؛ فضايي نيمه شفاف در تقدير از باغ كنزينگتون لندن

پاويون سرپنتين 2013 با طراحي سو فوجيموتو ؛ فضايي نيمه شفاف در تقدير از باغ كنزينگتون لندن

سو فوجيماتو، معمار 41 ساله ژاپني، طراح پاويون سِرپنتين ( مارپيچ ) 2013 خواهد بود. هر ساله، گالري سرپنتين در باغ كنزينگتون لندن از يك معمار كه تاكنون در انگلستان، كاري را به اتمام نرسانده باشد، براي طراحي و ساخت يك سازه موقت در پارك عمومي دعوت مي نمايد. برخلاف سال هاي گذشته، امسال آروپ ساخت اين پروژه را به عهده نخواهد داشت و مهندسين AECOM خدمات فني و مهندسي ِ طراحي اين پاويون را تامين مي نمايند.
در تلاشي چهار ماهه براي اين تابستان، غرفه فوجيموتو بسان ابري از ميله هاي 20 ميليمتري فلزي مي باشد كه در هم تافته اند و يك لانه پرنده ي غول آسا را تشكيل داده اند. اين پاويون نيمه شفاف همچون شبكه اي ظريف است كه زيبايي هاي باغ كنزينگتون را پنهان نمي كند و بازديدكنندگان مي توانند در حين نوشيدن يك قهوه و يا شركت در يك گردهمايي اجتماعي ازمناظر اين باغ باشكوه استفاده نمايند.
فوجيموتو كه جوان ترين معمار فراخوانده شده براي اين طراحي مي باشد ؛ كانسپت طرح خود را چنين تشريح مي نمايد : " پيشنهاد من براي پاويون 2013، ايجاد يك منظر معماري بوده است ؛ سرزميني شفاف، كه مردم را تشويق به تعامل و كاوش از راه هاي گوناگون در سايت مي نمايد. در بستر روستايي باغ كنزينگتون، من با زندگي گياهي عجيبي رو به رو گشته ام كه با هندسه ي ساختاري زيبايي در هم تنيده شده اند. شكل جديدي از محيط زيست در اين باغ ايجاد شده است ؛ ادغامي از طبيعت و دست ساخته هاي بشر ؛ نه منحصرا معمارانه و نه صرفا طبيعي ؛ اما تلاقي منحصر بفردي از هر دو. "
" اين پاويونْ ظريف، در ساختاري سه بعدي و متشكل از واحدهايي از ميله هاي فولادي ست و فرم آن نيمه شفاف و در هم حلقه شده خواهد بود و به طور همزمان با حفاظت بازديد كنندگان از شرايط جوي محيط، به آنان اجازه خواهد داد كه به عنوان بخشي از اين منظر، خود را احساس كنند. مساحت آن 350 متر مربع خواهد بود و داراي دو ورودي مي باشد. استفاده از مجموعه اي از تراس هاي پله دار به عنوان مكان هاي مكث و نشيمن، پاويون را انعطاف پذير ساخته و از آن فضايي اجتماعي و چندمنظوره خواهد ساخت. "
" كيفيت ظريف ساختار آن، شفافيت اين اثر را افزايش خواهد داد و طرحي هندسي ايجاد خواهد كرد كه همچون مهي مواج بر پارك قرار خواهد گرفت. يكي از نقاط قوت اين طرح، ادغام آن با ساختار كلاسيك گالري سرپنتين خواهد بود. "
ديويد گلوور، مدير اجرايي بين المللي AECOM در مهندسي ساختمان، اظهار مي دارد : " اين پروژه، يك فرصت هيجان انگيز و چالش برانگيز براي گروه ما خواهد بود. سو فوجيموتو، ساختار پيچيده اي را طراحي نموده است كه از بيش از 20 هزار واحد مجزاي فلزي و 9 هزار گره تشكيل شده است كه تقريبا هزار و يا دو هزار برابر اجزاي استفاده شده در يك ساختمان معمولي خواهد بود. "
" اين قاب هاي فولادي و صفحات پلي كربنات و عناصر مستقر در آن، طراحي گشته اند تا به عنوان يك واحد عمل نمايند و همانطور كه انتظار مي رود، جزئيات و ساخت اين پاويون، بخش اساسي و مهمي از اين طراحي را تشكيل مي دهد و كارِ گروه ما در اين پروژه، به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. در حالي كه اين موضوع، فشار زيادي را بر اعضا تحميل كرده است، ما به آينده فكر مي كنيم و مي خواهيم كه هر بازديدكننده از خود بپرسد كه چگونه به اين موفقيت دست يافته اند؟ "
سال گذشته، پاويون گالري سرپنتين همزمان با استاديوم لانه پرنده پكن، توسط هرزوگ، دو مورن و اي وِيوي طراحي گشته بود. ساختار چوب پنبه اي اين طرح، ماهرانه روشن شده و در بالا با سطحي پر تلالو از آب كامل مي گشت و در صورت خشك گردادن به عنوان محل گردهمايي براي تجارت و يا رقص مي توانست استفاده گردد.
در سال 2011، پيتر زومتور يكي از بسته ترين پاويون ها را ارائه داده است ؛ قابي سياه كه بر دور باغي مرغزارْ مانند قرار گرفته و فضايي براي تفكر ساخته بود.
براي مشاهده طراحي هاي گذشته پاويون گالري سرپنتين، از اين لينك استفاده نماييد و طراحي هايي از معماران معروفي چون فرانك گري، ژان نوول، زاها حديد، رم كولهاوس، الوارو سيزا، دانيل ليبسكيند و اسكار نيماير را ملاحظه فرماييد.​
Serpentine Pavilion
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
بافت روباتيكِ پاويونی از الياف كربن و شيشه ؛ ساختارشکنی در فرم، ساخت و متریال

دانشجويان معماري انجمن طراحي هاي محاسباتي (ICD ) و انجمن سازه هاي ساختمان و طراحي سازه (ITKE ) در دانشگاه اشتوتگارت، موفق به اتمام پژوهشي پيرامون بافت روباتيكِ يك پاويون از الياف كربن و شيشه گشته اند.​
توسعه اين ساختار مبتني بر اين متريال ها و ريخت شناسي اسكلت خارجي بندپايان به عنوان كشف منبع جديدي از تركيبات ساخت و ساز در معماري متمركز بوده است. مونتاژ اين سرپناه توسط يك روبات با 6 محورِ ثابت همراه و اضافه نمودن يك محور هفتم خارجي، انجام گرفته است. به عنوان بخشي از فرايند، متريال ها با لاك ( رزين ) اشباع گشته اند و پس از عبور از يك حمام پليمر در ربات جايگذاري گشته اند.​
پس از اتمام سيم پيچي و سپس بازپخت تركيب الياف و رزين، قاب هاي فلزي موقت باز مي گردند و از كار جدا مي گردند. اين پاويون كه به صورت خودكار ساخته مي گردد، سازه ي نهايي ِ بسيار متفاوتي دارد و ضخامتي در حدود 4 ميلي متر خواهد داشت.​

.

قاب فلزی اولیه طرح

روبات بافنده طرح

روبات بافنده طرح

روبات بافنده طرح

الگوهای ایجاد شده در طرح

.

.

.

.
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاويون بندر ويوكس از فاستر و همكاران ؛ دعوت از تماشاگران به عنوان بخشي از منظره

با يك مداخله ساده در زمين اطراف بارانداز مارسِي در فرانسه، همكاران معماري فاستر با ايجاد پاويون بندر ويوكس، با بازتابي تحت اللفظي از بندر، محيط اطراف آن را شاعرانه كرده اند. اين سايبان عظيم با ابعاد 46 در 22 متر، از فولاد ضد زنگ جلا خورده ساخته شده است و تصويري معكوس از قسمت پياده رو و كناره ي آب در بندرگاه را به نمايش مي گذارد.​
اين پروژه بخشي از يك اقدام بزرگتر در جهت بازسازي و مرمت ديواره هاي اسكله و تبديل اين محيط به فضاهاي قابل استفاده ي شهري مي باشد كه با جابجايي پلت فرم ها و مكان هاي اجتماعي به اين منطقه به اتمام خواهد رسيد.​
طراحي سايت مجموعه توسط مايكل دسواين توسعه داده شده است و شامل سطوحي با گرانيت ظريف مي گردد كه همچون سنگ آهك زغالي به نظر مي رسند. بافت برازنده ، اما خشنِ اين متريال ها به محل اجتماعات بندرگاه كشيده مي شود و در سايبان صيقل داده شده آن، منعكس مي گردد ؛ مكاني كه در آينده، محل اجتماعات، رويدادها، بازارهاي كوچك و برگزاري مناسبت هاي خاص خواهد بود.​
در حالي كه اين سايبان درخشان، در افق، تنها چون خطي نقره اي به چشم مي خورد، تاثير ساختار فولادي ِ سبك وزن آن، غير قابل انكار مي باشد. فضاي با شكوه بندرگاه دوچندان مي گردد و رهگذرانش را دعوت مي نمايد تا با احترام و لذت بردن از كرانه هاي دريا، نظاره گر منظره اي باشند كه خودْ بخشي از آن را تشكيل مي دهند.​

پاويون بندر ويوكس ؛ مارسِي ، فرانسه

پاويون بندر ويوكس ؛ مارسِي ، فرانسه

پاويون بندر ويوكس ؛ مارسِي ، فرانسه

پاويون بندر ويوكس ؛ مارسِي ، فرانسه
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
پاویون موقت هنر؛ معماری پوست و فانتزی در قامت کارکرد

پاویون موقت هنر؛ معماری پوست و فانتزی در قامت کارکرد

این پاویون موقت که در سال 2005 به اتمام رسید، حاصل تجربه ایست که از پیوند میان چهار موزه کشور نروژ و موزه ملی هنرهای تزئینی، موزه معماری نورژ و موزه ملی هنرهای معاصر به دست آمده است. پاویون "به قورباغه بوسه بزنید" اولین طرحی با این دامنه و اهمیت می باشد که زمینه زیبایی شناسی و سیر تحولی گرایش های مختلف هنر، طراحی و معماری را مورد بررسی و کاوش قرار می دهد. طراحان قصد داشتند که سه زمینه فوق را درون طراحی واحد متمرکز کرده و به این منظور پیشنهادی در زمینه سازه های بادی را به کارفرما عرضه کردند که تا کنون با این ابعاد و با این مصالح، سابقه اجرا نداشته است.
ساختار این بنا از ریخت شناسی خاص پوست قورباغه الهام می گیرد؛ حتی در زمینه رنگ نیز این ایده وجود دارد و تصوراتی از قصه های شیرین را انتقال می دهد. طرح بر اساس این افسانه معروف شاهزاده ای به وجود آمده که قربانی سرنوشت نامطلوبی می شود و به صورت یک قورباغه در می آید؛ تا زمانی که شاهزاده خانمی با دادن یک بوسه به او، شاهزاده را به صورت اولیه خود برمی گرداند. آن ها با یکدیگر به خوشبختی زندگی می کنند و صاحب فرزندان زیادی می شوند.
سازه بادی پاویون که گالری ملی قدیم را به موزه جدید هنر متصل می کند، مساحتی حدود 2000 متر مربع و ارتفاعی حدود 15 متر دارد و فضایی را به وجود می آورد که گذشته و حال را به یکدیگر پیوند می زند. شکل ارگانیک این بنا در بر گیرنده کانسپت دگرگونی و هم چنین مبین رابطه پایدار میان گرایش های مختلف هنر، طراحی، معماری و فرهنگ مردمی است. قسمت اصلی پاویون دارای هفت دسترسی؛ یک ورودی اصلی و شش خروجی اضطراری است که در طول شکل منحنی و ارگانیک پاویون قرار دارند. ساختار بنا بر اساس سازه های بادی بنا نهاده شده است؛ سازه و ساختمان وزن خود را تحمل می کند، از زمین بلند می شود تا بتواند فشار درونی سازه را که توسط جداره یا پوسته خارجی وارد می گردد، تحمل کند.
برای ایستایی و حفظ شکل سازه، یک دمنده بسیار بزرگ پیوسته هوای تازه به درون سازه می دمد. پوسته خارجی به رنگ سبز و از جنس PVC است که با لایه ای محافظ و ضد حریق، پوشیده شده است. جداره های داخلی پاویون که از سطح زمین شروع می شوند، سطوح مقعر سفید رنگی هستند تا بتوان در امتداد و طول این راهرو لوله ای، هر گونه نمایشی و ارائه ای را برگزار نمود؛ در حقیقت آن چه عرضه می شود دویست متر نمایشگاه پر پیچ و خم است.
کارفرما: موزه ملی هنر، معماری و طراحی
کاربری: پاویون موقت هنر
زیربنا: 1240 متر مربع​

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

رنگ سفید و سطوح منحنی داخلی بنا، فضایی ایده آل برای انواع نمایشگاه ها به وجود می آورد؛ این احساس که انتهائی وجود ندارد، فضای داخلی را بزرگ تر و فراخ تر می نمایاند.

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

پاویون "به قورباغه بوسه بزنید"

اسکیس اولیه طرح


منبع:معماری همگون با ساختارهای جانوری

 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز ساخت پاويون سرپنتين 2013 از سو فوجيموتو ؛ جوان ترين معمار منتخب در تاريخ اين پاويون

كار پي ريزي و انجام پايه پروژه واقع در باغ هاي كنيسسنگتون و جايگذاري صدها قطعه ي فلزي سفيد رنگ در حال اتمام مي باشد تا پاويون سرپنتين 2013 از سو فوجيموتو، در روز 8 ژوئن ( 18 خرداد )‌ افتتاح گردد.
اولين عكس هاي ساخت و ساز اين پاويون توسط طرفداران مشتاق، در سرتاسر اينترنت منتشر شده است تا ساخت اين پاويون 350 متر مربعي، از جوان ترين معمار انتخاب شده در تاريخ اين پاويون، مستند شود. اين پروژه از تاريخ 8 ژوئن تا 20 اكتبر ( 28 مهر ماه ) به روي علاقه مندان گشوده خواهد بود.​
شروع ساخت پاويون سرپنتين 2013 ؛ سو فوجيموتو

شروع ساخت پاويون سرپنتين 2013 ؛ سو فوجيموتو

شروع ساخت پاويون سرپنتين 2013 ؛ سو فوجيموتو

شروع ساخت پاويون سرپنتين 2013 ؛ سو فوجيموتو

شروع ساخت پاويون سرپنتين 2013 ؛ سو فوجيموتو

شروع ساخت پاويون سرپنتين 2013 ؛ سو فوجيموتو
 
  • Like
واکنش ها: mpb

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه





در سال 1930، لُکُربزیه برای طراحی خوابگاهی به خدمت گرفته شد که قرار بود دانشجویان سوئیسی دانشگاه بین المللی در پاریس را در خود جای دهد . در آغار، این معمار و پیر جینِرِت، همکارش در آن زمان پروژه را ،به دلیل تنشی که با حمایت سوئیسی ها بعد از پیشنهاد معماران برای مسابقه طراحی ساختمان سازمان ملل داشتند، رد کردند ولی سر انجام، آن ها این پروژه را خوب ارزیابی کرده و با بودجه ای محدود این خوابگاه را طراحی کردند . اگرچه، پروژه را درجهتی هدایت کردند که مجموعه ای از اصول مدرن لُکُربزیه را به کاربرد و لُکُربزیه هم مجبور شد تا قبل از طراحی هر پروژه ای، بر معماری مسکونی تمرکز کند .
پاویون سوئیس، پنج اصل معماری لُکُربزیه درساختمان را از طریق طراحی اش به کار گرفت . این ساختمان بر پیلویت هایش بالا رفته و ارتفاع می یابد که به مرکز مجموعه نزدیک است و بر ویژگی "شناور بودن " ساختمان تاکید می کند . بام باغ مجموعه از شهر کناره می گیرد و به ساکنان ساختمان خدمات می دهد، اگر چه به اندازه یونیت دِ هبیتنت در مارسِی روح بخش و سر زنده نیست . همچنین سه قاب در ساختمان،به این باغ، چشم اندازهایی اعطا می کند و عناصر سازه ای خالصش را آشکار می سازد .
در حالی که محدودیت بودجه برای پروژه وجود داشت، لُکُربزیه برخورداری از ویژگی هایی همچون نمای مستقل و پلان آزدش را سازمان دهی کرد . زمان بسیار در طراحی این پروژه، پوسته ای شفاف به همراه عناصر سازه ای پشتیبان ایستاده در پشت ساختمان را آشکار می کرد که همواره به دنبال تداوم نماهای ساختمان طراحی می شدند . علاوه بر این، پلان آزاد با عناصر معماری همچون پله ها و مبلمان هایی تنظیم می شدند که ثابت یا قابل حرکت بودند . همچنین چشم انداز و نفوذ نور هم بر سازمان دهی این پلان آزاد بسیار تاثیر گذار بود تا با نماهای آزادش به خوبی تنظیم شود .
کارفرمای پروژه لُکُربزیه را مجبور کرد تا کاربری های عمومی را در طبقه همکف جای دهد ولی در پیشنهاد خودش این گونه انتخاب کرده بود که خانه های دانشجویان طبقات بالاتر را جدا کرده و فضای دسترسی در طبقه همکف برای فعالیت های روزمره در نظر گرفته شود . در مواردی دیده می شود که پنجره های نواری به شکل دیوارهای جداکننده ی عمودی در می آید و همین ویژگی یکی از مراحل تغییر همان پنج اصل لُکُربزیه در طراحی یک ویلا به طراحی یک بلوک مسکونی عمودی است و این خلاصه ویژگی هایی است که دو قرن بعد یونیت دِ هبیتنت را کامل کردند .
در آخر، لُکُربزیه راه حلی را به منظور سازمان دهی اتاق های دانشجویان در یکی از چهار منشور 49×9 متری طراحی کرد که بر ستون ها و در امتداد طولی محور شرقی ـ غربی قرار می گرفت . در هر یک از سه طبقه اول همچون شانه ای، 15 بخش 24 متر مربعی عمودی به منظور قطع همان راه حل اولیه توزیع پروژه چیده می شدند که این معمار برای اولین بار با آن مواجه شده بود و همان تکنیکی است که در طراحی سلول های زندگی از فضایی با مساحت حداقل در پروژه یونیت دِ هبیتنت در برزیل با خانه تورِت تکرار خواهند شد . در این چیدمان، اتاق های واقع در بدنه خارجی ساختمان رو به شمال در جهت تابش خورشید و چشم اندازهایی به زمین های بازی از میان دیواری شیشه ای را مهیا می سازند و در جهت جنوب بسته هستند و تنها پنجره هایی کوچک به منظور روشنایی راهرو ها در این جبهه باقی می مانند .
این ساختمان به شکلی آرام و سبک در بافت پیرامونش جای گرفته است و منشور ِ باشخصیتی، فرو رفته در بافتی سبز به نظر می آید . لُکُربزیه اداره ی به کار گیریِ بودجه ای محدود، به منظور گسترش مهم ترین اصول پایه اش را بر عهده داشت ولی هرگز زیبایی فضایش را قرابانی نکرد . پاویون سوئیس در غالب گسترش پروژه ویلا ساوا در مسیری قدم گذاشته بود که اصول معمارش را در جهت طراحی ساختاری بزرگ تر و زنده تر و همچنین نزدیک تر به شهر و مردم به ارمغان آورده باشد .

اتووود کلاسیک ـ پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

اتووود کلاسیک ـ پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

اتووود کلاسیک ـ پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

اتووود کلاسیک ـ پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

اتووود کلاسیک ـ پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

اتووود کلاسیک ـ پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

اتووود کلاسیک ـ پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه

فضای داخلی مجموعه

فضای داخلی مجموعه

فضای داخلی مجموعه

پلان

نما

ترسیم دستی از پاویون سوئیس ـ لُکُربزیه ـ 1930

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
اطلاعیه مورخ 1392/05/20

اطلاعیه مورخ 1392/05/20

سلام به اعضای محترم تالار معماری...
به منظور دسترسی بهتر به مطالب، جستجوی راحت تر و جلوگیری از افزایش حجم پستای تاپیک مرجع از شما دوستان تقاضا دارم زین پس تاپیک های مربوط به این مضمون را به صورت تک تاپیک در تالار معماری جهان،قرار دهید. و برای آن از برچسب [پاویون] استفاده نمایید.

برای نمونه:[URL="http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/536510-%D9%BE%D8%A7%D9%88%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D9%88%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B3%DB%8C%D8%9B%D9%87%D9%85-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%85%D8%B1%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%88-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%87"]
[ پاویون ]پاویون اقیانوسی؛هم زیستی بیومرفیک سازه و پوسته
[/URL]
.
.
.
سپاس از توجه و همکاری شما:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا