پاسخ به سوالات تخم ‌مرغی

♫ ♫ (。◕‿◕。) ♫ ♫

عضو جدید
کاربر ممتاز
هرچند زمانی نه‌چندان دور تخم‌مرغ جزو مواد خوراكی ارزانی بود كه می‌شد با آن انواع غذاهای متنوعی مانند املت و كوكو و اشكنه و... را آماده كرد و سر سفره خانواده گذاشت، اما هنوز هم در عصر گرانی مرغ و گوشت و ماهی باید برای تخم مرغ، ارزشی والا قائل شد.



ضمن آن كه پزشكان توصیه می‌كنند مصرف سه عدد تخم‌مرغ در هفته به دلیل این كه سرشار از پروتئین است، بویژه برای كودكان ضروری است، اما افرادی كه از فشار خون بالا و چربی خون رنج می‌برند، باید در مصرف تخم‌مرغ بخصوص زرده آن دقت كنند و بیماران كلیوی بشدت باید از مصرف سفیده تخم‌مرغ پرهیز كنند.
خوب است بدانید هیچ فرقی به لحاظ تغذیه‌ای بین تخم‌مرغ‌های سفید و قهوه‌ای وجود ندارد و این اختلاف رنگ فقط به نژاد خانم مرغه برمی‌گردد.

ضمن این كه برخلاف تصور خیلی‌ها و با وجود انرژی تغذیه‌ای بیشتر تخم‌مرغ‌های خانگی، مصرف تخم‌مرغ‌های صنعتی بر سنتی ارجح است، چون در تخم‌مرغ‌های سنتی احتمال ابتلای مرغ به بیماری‌ها وجود دارد، در نتیجه موجب آلوده شدن تخم مرغ‌ها می‌شود.

خوب است بدانید رنگ زرده تخم مرغ، به نوع تغذیه مرغ‌ها بستگی دارد. معمولا مرغ‌های خانگی كه افزون بر گندم و جو از ته‌مانده سفره صاحبخانه استفاده می‌كنند، زرده‌های زردتری دارند، چون مواد غذایی بیشتری دریافت می‌كنند؛ هرچند باید توجه داشته باشید كه امروزه در تخم‌مرغ‌های صنعتی هم با اضافه كردن رنگدانه به تغذیه مرغ؛ سعی می‌كنند تخم‌مرغ‌هایی با زرده پررنگ‌تر تولید كنند.
می‌دانید تخم‌مرغ تازه را چگونه از تخم‌مرغ مانده تشخیص بدهید؟
هرچه از تولید تخم‌مرغ بگذرد، زرده آن از حالت گنبدی در میان سفیده خارج شده و در سفیده بتدریج پخش‌تر می‌شود.
این را هم بدانید تخم‌مرغ از لحظه تولید باید در دمای بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد نگهداری شود و هر یك ربع ساعتی كه این ماده غذایی خارج از یخچال نگهداری شود، هفت روز از عمر مفید آن كم می‌شود
 

Similar threads

بالا