پاتق دوست داران حضرت زهرا(س)

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخن آن حضرت در فضيلت عمل خالص


هر كه خالصترين عباداتش را نزد خداوند بفرستد، او بهترين مصلحتش را براى او مقدّر مى‏فرمايد.
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخن آن حضرت در مورد خرسندى فرشتگان از پيروزى مؤمنان

دو زن در مسأله‏اى از مسائل دينى با يكديگر گفتگو مى‏كردند، يكى دشمن و ديگرى مؤمن، برهان زن مؤمن غالب گرديد، و او بسيار خرسند شد، آن حضرت فرمود:
خرسندى فرشتگان از پيروزى تو بيشتر از خوشحالى توست، و ناراحتى شيطان و يارانش از ناراحتى دشمن تو افزونتر است
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخن آن حضرت در فضيلت خوشروئى
روى خندان نسبت به انسان مؤمن آدمى را به بهشت رهنمون مى‏سازد، روى خندان در چهره معاند و دشمن آدمى را از عذاب دوزخ نگاه مى‏دارد.
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخن آن حضرت در وظيفه روزه‏دار

روزه‏دار آنگاه كه زبان و گوش و چشم و اندامش را حفظ ننمايد، روزه‏اش چه اثرى دارد.
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قدرشناس قدر

قال على(ع): و کانت فاطمة(س) لا تدع احدا من اهلها ینام تلک اللیلة – لیلة القدر – و تداویهم بقلة الطعام‏و تتاهب لها من النهار و تقول: محروم من حرم خیرها.
دعائم الاسلام، ج ۱: ۲۸۲٫
حضرت على(ع) فرمود: فاطمه(س) نمى‏گذاشت کسى از اهل خانه در شبهاى قدر به خواب رود به آنان غذاى کم مى‏داد و از روز قبل براى احیاى شب قدر آماده مى‏شد و مى‏فرمود: محروم کسى است که از برکات این شب محروم باشد.

دو رکعت نماز

قال ابوعبدالله الصادق(ع):
کان لامى فاطمة صلاة تصلیها علمها جبرئیل، رکعتان تقرء فى الاولى: الحمد مرة و: انا انزلناه فى لیلة القدر، ماة مرة و فى الثانیة: الحمد مرة و ماة مرة: قل هو الله احد، فاذا سلمت‏سبحت تسبیح الطاهرة علیها السلام.
جمال الاسبوع:۱۷۳٫
امام صادق(ع) فرمود:
مادرم فاطمه(س) همواره دو رکعت نماز را مى‏خواند که جبرئیل به او آموخته بود، در رکعت اول آن پس از حمد صد بار سوره قدر و در رکعت دوم پس از حمد صد بار سوره توحید را مى‏خوانى، و پس از سلام نماز تسبیحات حضرتش را نیز مى‏گویى .
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت در تسبيح و تنزيه خداوند

پاك و منزّه است خداوند صاحب عزّت و سربلندى و سرافرازى، پاك و منزّه است خداوند صاحب جلالت و بزرگي، پاك و منزّه است خداوند صاحب فرمانروايى با افتخار و ازلى، پاك و منزّه است آنكه لباس خرّمى و زيبايى بر خود پوشانيده است، پاك و منزّه است آنكه خود را با نور و وقار مستور ساخته است، پاك و منزّه است آنكه جاى پاى مورچه را روى سنگ سخت مى‏بيند، پاك و منزّه است آنكه گذر پرنده را در هوا مى‏نگرد، پاك و منزّه است آنكه اين چنين است و كسى همانند او نيست
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
و در روايتى ديگر چنين نقل شده است:

پاك و منزّه است خداوند صاحب جلالت و بزرگى، پاك و منزّه است خداوند صاحب عزّت و سربلندى و سرافرازى، پاك و منزّه است صاحب فرمانروايى با افتخار و ازلى، پاك و منزّه است خداوند صاحب خرمى و زيبايى، پاك و منزّه است آنكه با نور و وقار خود را پوشانيده است، پاك و منزّه است آنكه جاى پاى مورچه را روى سنگ سخت، و گذر پرنده را در هوا مى‏بيند
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت در تسبيح و تنزيه خداوند در روز سوم ماه

پاك و منزّه است كسى كه با نيرو و قدرت جهان را منوّر ساخت، پاك و منزّه است كسى كه در آسمانهاى هفتگانه مستور شده، و از اينرو چشمى او را نمى‏بيند، پاك و منزّه است كسى كه بندگان را با مرگ ذليل ساخت، و با زندگى جاويدان خود را عزيز و گرامى نمود، پاك و منزّه است كسى كه جاودان بوده و هر چيز جز او فانى مى‏گردد.
پاك و منزّه است كسى كه حمد و ستايش را ويژه خود قرار داده، و از آن خشنود شده است، پاك و منزّه است خداوند زنده دانا، پاك و منزّه است خداوند بردبار و بزرگوار، پاك و منزّه است خداوند قدرتمند و مقدس، پاك و منزّه است خداوند برتر و والا، پاك و منزّه است خداوند، و حمد و ستايش مخصوص اوست.
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت در مورد بدست آوردن اخلاق نيكو و كارهاى پسنديده

پروردگارا! بحقّ آنكه غيبها را مى‏دانى، و بر تمامى موجودات قادر و توانائى، مرا زنده بدار تا آن هنگام كه مى‏دانى زندگى برايم نيكوست، و بميران تا آن زمان كه خير و نيكى‏ام را در مرگم مى‏دانى.
خداوندا! اخلاص و ترس از خودت را در هنگام خشنودى و غضب، و ميانه‏روى در زمان بى‏نيازى و فقر را از تو خواستارم
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت در حاجتهاى جامعى براى دنيا و آخرت

پروردگارا! تا آنگاه كه مرا زنده مى‏دارى، به آنچه داده‏اى قانعم گردان، و عيوبم را بپوشان، و مرا سلامت دار، و آن زمان كه مرا ميميرانى مرا بيامرز، و مشمول رحمتت قرار ده، بارالها! مرا بر آنچه برايم مقدّر ساخته‏اى به رنج نينداز، و آنچه برايم مقدّر نموده‏اى را سهل و آسان گردان.
پروردگارا! پدر و مادر و هر كه بر من حقى دارد را به بهترين وجه پاداش ده، خداوندا! مرا تنها در آنچه بجهت آن مرا خلق كرده‏اى مشغول نما، و در آنچه خود متكفّل آن برايم شده‏اى مشغول نساز.
پروردگارا! نفسم را ذليل، و مقامت را در نفسم افزون فرما، و طاعتت و عمل به آنچه مورد رضايت توست، و دورى از آنچه مورد غضب تو مى‏باشد، را بمن الهام كن، اى بهترين رحم‏كنندگان
.
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت بعد از نماز وتر

روايت شده: بعد از آنكه پيامبر اصحابش را براى جهاد ترغيب كرد، آن حضرت قصد شركت در جهاد را داشت، پيامبر فرمود: آيا تو را راهنمائى كنم به چيزى كه كوچك است اما پاداشش بسيار، هيچ زن و مرد مؤمنى نيستند كه بعد از نماز وتر دو سجده انجام دهند، و در هر سجده پنج بار گويند:

منزه و پاك است پروردگار فرشتگان و روح.
جز آنكه خداوند قبل از آنكه سرش را بلند كند گناهانش را بخشيده و دعايش را اجابت مى‏كند، و اگر همان شب بميرد شهيد مرده است
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت در تعقيب نماز ظهر

پاك و منزّه است خداوندى كه داراى عزت بسيار بوده و سربلند و سرافراز است، منزّه است خداوندى كه جلالت او بسيار بزرگ مى‏باشد، منزّه است خداوندى كه فرمانروائيش با افتخار است، و ستايش مخصوص خداوندى است كه به لطف نعمتهايش به شناخت او، و عمل براى او و رغبت و توجه بسوى او، و اطاعت اوامر او، دست يافتم.و او را سپاس مى‏گويم كه مرا منكر آيات كتابش، و نيز حيران در كارهايش قرار نداد، و سپاس او را سزاست كه مرا به دين خود هدايت كرده، و مرا آنگونه قرار داد كه چيزى جز او را نپرستم.
خداوندا! گفتار توبه‏كنندگان و عمل آنانرا، و نجات تلاشگران و ثواب آنانرا، و تصديق مؤمنان و توكّل آنانرا، و نيز آسودگى در هنگام مرگ، و در امان بودن هنگام حسابرسى در قيامت را از تو خواستارم، و مرگ را بهترين غائبى كه در انتظار اويم، و بهترين چيزى كه با او برخورد پيدا مى‏كنم، قرار ده.
و هنگام فرارسيدن مرگ، و آنگاه كه مرا در خود فرو مى‏برد، و زمانى كه جانم در ميان استخوانهاى سينه‏ام قرار دارد، و آن هنگام كه به زير گلويم مى‏رسد، و در آن حال كه از دنيا بيرون مى‏روم، و در ساعتى كه هيچ اختيارى از خود نداشته، و هيچ نفع و ضرر و نيز سختى و آسايشى را نمى‏توانم براى خود فراهم سازم، نسيمى از رحمت خود، و بهره‏اى از خشنوديت را بمن عطا فرما.
و قبل از آنكه جانم را بگيرى، و روحم را قبض نمايى، و فرشته مرگ را بر خارج ساختن جانم مسلّط نمايى، بشارتى از كرامت خود را بمن ارزانى‏دار، بشارتى كه تنها از جانب تو باشد، تا قلبم را مطمئن گرداند، و جانم را خشنود سازد، و ديدگانم را نورانى كند،و چهره‏ام را مسرور سازد، و رنگ رخسارم را درخشندگى عطا كند، و جانم را آرامش بخشد، بشارتى كه باعث آسودگى تمام اعضاى بدنم گردد. تا هر مخلوقى از مخلوقاتت كه مرا مى‏بيند، و هر بنده‏اى از بندگانت كه توصيف مرا مى‏شنود، بر آن غبطه خورد، و شدائد مرگ را بر من آسان گرداند، و رنج آنرا از من بر طرف سازد، و شدّت آنرا از من دور گرداند، و بيمارى آنرا از من برطرف نمايد، و همّ و غمّ آنرا از من دور سازد، و مرا از بلاهاى آن بر حذر دارد، و از شرّ آن و كسانى كه در آن هنگام حضور دارند پناه دهد، و از خير آن و خير كسانى كه در آن زمان حاضر هستند، و خير آنچه بعد از آن واقع مى‏گردد، بهره‏مند نمايد.
و آنگاه كه جانم گرفته شد، و روحم از كالبدم خارج گرديد، روحم را در ميان ارواح پاك، و جانم را در بين جانهاى صالح، و جسدم را در ميان جسدهاى پاكيزه،و عملم را در بين اعمال مقبول قرار ده.
و از جايگاه قبرم، و محلّ پوشانده شدن بدنم، آنجا كه گوشتهايم كوبيده شده، و استخوانهايم دفن مى‏گردد، و تنها و بى‏كس رها شده، و هيچ قدرتى برخود ندارم.
شهرها مرا ازخود دور ساخته، و بندگان مرا رها كرده‏اند، و نيازمند رحمت تو و محتاج اعمال صالح خود هستم، و آنچه را براى خود آماده ساخته، و براى سفر آخرت خود پيش فرستاده و در زندگى دنيا انجام داده‏ام را مى‏يابم؛ به من بهره‏اى از رحمتت، و درخششى از نورت را ارزانى دار، و نيز مرا از كرامت خود، با سخن درست در زندگانى دنيا و آخرت، ثابت‏قدم گردان، بدرستيكه تو ستمكاران را گمراه كرده و بر هر كار قادر هستى.
و در قيامت و موقع حسابرسى بر من مبارك گردان، آنگاه كه قبرم شكافته شده، و بندگان از من دور مى‏شوند، و صيحه آسمانى مرا فراگرفته، و نفخه صور مرا بوحشت درآورده، و بعد از مرگ مرا مبعوث ساخته و براى حساب برانگيخته‏اى. پروردگارا! همراه من نورى از رحمتت را برانگيز، كه پيشاپيش و از طرف راست من حركت كند، تا مرا در امنيت قرار داده، و قلبم را مطمئن سازد، و عذرم را ظاهر كرده، و چهره‏ام را درخشان، و گفتارم را تصديق، و دليلم را قاطع گردانده، و مرا به آخرين درجه رحمتت برساند، و به برترين مرتبه بهشتت نائل گرداند. و همنشينى حضرت محمد، بنده و رسولت را در بالاترين درجه بهشت، و با فضيلت‏ترين آن، و نيكوترين مرتبه آن، و ارزشمندترين قسمت آن روزيم گردان، همراه كسانى كه به آنان نعمتت را ارزانى داشته‏اى، از پيامبران و راستگويان و شهدا و صالحين، و اينان بهترين دوستان هستند
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت براى برآورده شدن حاجات
اى گرامى‏ترين نامى كه ياد شده، و ديرينه‏ترين نام در عزّت و فرمانروايى، اى رحم‏كننده بر هر كه از او طلب رحمت كند، و پناه هر كه به او پناهنده شود، اى رحم كننده بر هر محزونى كه شكوه و شكايت بسوى او برد، اى بهترين كسى كه از او نيكى طلب شده و بسرعت آنرا اجابت فرمود، اى كسى كه فرشتگان نورانى از او در هراسند.
بحقّ نامهايى كه حاملان عرشت، و آنانكه در اطراف آن قرار دارند، و از هراس عقاب تو تسبيح و تنزيه تو را مى‏گويند، تو را بدان نامهامى خوانند، و بحقّ نامهايى كه جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل تو را بدان نامها مى‏خوانند، از تو مى‏خواهم دعايم را اجابت كنى، و مشكلم را بر طرف كرده، و گناهانم را بپوشانى.
اى كسى كه فرمان داد نفخه صور در ميان موجودات دميده شود، تا آنان در اجتماع بزرگ قيامت گرد هم آيند، و بحق آن نامى كه استخوانهاى پوسيده را زنده كردى، از تو مى‏خواهم كه قلبم را زنده، سينه‏ام را گشاده، و امورم را اصلاح فرمائى.
اى كسى كه بقاء و جاودانگى را ويژه‏ى خود قرار داد، و مرگ و زندگى و فناء را براى موجوداتش خلق فرمود، اى كسى كه عملش مطابق گفتارش، و گفتارش همانند فرمانش، و فرمانش بر هرچه خواهد جارى مى‏باشد.
بحقّ آن نامى كه حضرت ابراهيم، خليل تو، آنگاه كه در آتش انداخته مى‏شد، تو را بدان نام خواند، و تو دعايش را اجابت فرمودى، و گفتى: «اى آتش بر ابراهيم سرد و سلامت شو»، و بنامى كه موسى از كنار كوه طور ايمن تو را بدان نام خواند، و تو او را اجابت فرمودى، و بنامى كه عيسى را از روح‏القدس آفريدى.
و بنامى كه يحيى را به زكريّا بخشيدى، و بنامى كه رنج و مشقّت را از ايّوب مرتفع ساختى، و بنامى كه توبه داود را پذيرفتى، و بادها را براى سليمان مسخّر نمودى، كه بفرمان او بگردش درمى‏آمدند، همچنين جنّ را براى او مسخّر كردى،و زبان پرندگان را به او آموختى. و بنامى كه عرش را با آن آفريدى، و جهان را به آن خلق فرمودى، و فرشتگان را با آن ايجاد كردى، و جنّ و انس را با آن خلق كردى، و بنامى كه تمامى مخلوقات را پديد آوردى.
و بنامى كه آنچه خواستى خلق فرمودى، و بنامى كه بر هر چيز قادر شدى، بحقّ اين نامها از تو مى‏خواهم كه حاجتم را برآورى، و درخواستهايم را اجابت فرمايى، اى بخشنده

 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت براى قضاء حوائج
اى پروردگار اولين و آخرين، و اى بهترين اولين و آخرين، و اى داراى نيروى قوى، و اى رحم‏كننده به بيچارگان، و اى مهربانترين مهربانان.
و در روايتى آمده:
اى آغاز هر آغاز، و اى پايان هر انتها، و اى داراى نيروى قوى، و اى مهربانترين مهربانان، مرا بى‏نياز گردان و حاجتم را ادا كن.
دعاى آن حضرت براى قضاء حوائج
سپاس خداى را سزاست كه هر كه او را ياد كند فراموش ننموده، و هركه او را بخواند نااميد نمى‏سازد، و اميد اميدوار بخود را زائل نمى‏كند.
آنگاه از خداوند آنچه مى‏خواهد بخواهد.
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت براى قضاء دين و آسان شدن كارها
خداوندا! پروردگار ما و پروردگار هر چيز، نازل‏كننده تورات و انجيل و قرآن، شكافنده دانه‏ها، از شرّ هر جنبده‏اى كه زندگيش بدست توست، بتو پناه مى‏برم.
تو اوّلى هستى كه قبل از تو چيزى نبوده، و آخرى هستى كه بعد از تو چيزى نخواهد بود، و ظاهرى هستى كه برتر از تو چيزى نيست، و باطنى هستى كه نزديكتر از تو چيزى وجود ندارد، بر محمد و خاندانش درود فرست و قرضم را ادا كن، و مرا از نيازمندى رهايى بخش، و تمامى كارها را برايم آسان فرما، اى بهترين رحم‏كنندگان

 
بالا