ویژگی های تردمیل

hypergymco

عضو جدید
در زمان خرید به این ویژگی ها در تردمیل توجه کنید:

موتور تردمیل

قدرت موتور تردمیل های خانگی اصولا بین 1.25 تا 4 اسب بخار توان دارند. که موتورهای 1.25 تا 1.5 به نسبت ضعیفتر هستند و برای بیشتر کاربردها دارای قدرت لازم نیستند،اما برای کاربری های ضعیف تر و افراد سبک وزن امکان استفاده از آنها وجود دارد. برای افرادی که یا پیاده روی میکنند یا بسیار سبک می دوند تردمیل هایی با قدرت 1.75 تا 2 اسب بخار کافی ست ، اما دوندگان موتورهای قوی تر از 2 را برای تمرینات حرفه ای خود انتخاب می کنند. به افرادی که وزن آنها بالاتر از 100 کیلوگرم است، توصیه می شود تردمیلی با حداقل قدرت 2 اسب بخار را انتخاب کنند.البته برخی از تردمیل ها دارای موتور با کیفیت تر از نوع ضعیف تر آنها کم صداترند. پس بسته به مکان قرار دادن تردمیل و نحوه استفاده از آن به این نکته نیز دقت کنید.

تسمه دستگاه

اغلب تردمیل ها تسمه ای به عرض 40 - 50 سانت وطولی معادل 100-150 سانتی متر دارند.برای کسانی که قد بلندی دارند یا از تردمیل برای تمرینات سنگین تر و دویدن استفاده می کنند طول دستگاه اهمیت بسیاری دارد زیرا گام برداشتن بلند و دویدن بر روی دستگاه نیاز به مکان طولی بیشتری برای مانور دارد این افراد معمولا تردمیلی با طول بالای 140 سانتی متر را انتخاب می کنند.

سرعت تردمیل

برای بیشتر کاربران تردمیل دستگاهی که تا سرعت 10 کیلومتر برساعت را پشتیبانی کند کفایت می کند.اما برای دوندگان و کسانی که عادت به دویدن در سرعت های بالا را دارند محصولاتی با سرعت های بیشتر هم وجود دارد حتی تردمیل های خانگی که تا سرعت 20 کیلومتر بر ساعت را نیز ساپورت کند در بازار موجود هستند.

شیب تردمیل

بیشتر تردمیل ها تا شیب 10 تا 20 درصد را پشتیبانی می کنند،و این تنوع شیب به کاربران این امکان را می دهد تا با پیروی از برنامه های متنوع تر ورزشی، کالری بیشتری از دست بدهد.اکثر تردمیل ها دو موتوره هستند و موتور دوم کوچکتر و ضعیف تر و برای کنترل شیب دستگاه می باشد. برخی از تردمیل ها دارای شیب منفی (تا منفی 6%)نیز هستند و برای افرادی که مایل هستند حالت پایین آمدن از تپه را بازسازی کنند استفاده میشود.

قابلیت ضربه گیری دستگاه

ضربه گیری و نرمی تردمیل به استفاده کننده کمک می کند تا علاوه بر احساس راحتی و نرمی حرکت روی دستگاه مفاصلش دربرابر فشار ناشی از ورزش کردن صدمه نبیند.تردمیل فشاری که بر اثر دویدن و پیاده روی در خیابان یا جاده به بدن فرد وارد می شود به میزان چشمگیری (بین 15 تا 40 درصد) کاهش می دهد.در اکثر تردمیل ها این قابلیت به صورت تنظیم پذیر وجود دارد. در نتیجه درجه مورد نیاز ضربه گیری و نرمی برای هر فرد بسته به سلیقه او قابل تنظیم است.

مقاومت تسمه تردمیل

برخی تردمیلها دارای تسمه های 2 تا 4 لایه هستند که این لایه های بیشتر آنها را نسبت به تردمیل هایی با تسمه یک لایه مقاومترمیکند.این تسمه ها با صدای کمتری کار می کنند. در ضمن هرچه غلطکهای دستگاه تردمیل پهن تر باشد عمر تسمه طولانی تر است.
 

Similar threads

بالا