ویندوز موبایل نسخه 6 برای نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ (Windows Mobile 6.0)

booghbooghabbasy

عضو جدید
این هم ویندوز موبایل نسخه 6 برای کسانی که پاکت پی سی با ویندوز موبایل دارند. برخی از گوشی هایی که قابلیت نصب این ویندوز را دارند عبارتند از:: imate,motorola i930,motorola mpx,O2,samsung i730,nokia N95,nokia N75,sonyericsson p910i,p990i,p1,...
"می دونم که خیلی از شما عزیزان به دنبال اطلاعاتی در مورد سیستم عامل ویندوز CE هستید ،امیدواریم این اطلاعات همواره مورد پسند شما واقع گردد. ویندوز موبایل یک سیستم عامل فشرده به همراه تعدادی از برنامه های اصلی و کاربردی موبایل برای گوشی هائی است که بر اساس API های Microsoft win32 کار می کند. وسایلی که بر اساس ویندوز موبایل کار می کند ، کامپیوترهای جیبی (Pocket PC) ، گوشی های هوشمند (Smart Phones) و وسایل چند رسانه ای همراه (Portable media Center) می باشند . این سیستم عامل شبیه نسخه رومیزی ویندوز طراحی شده است .

ویژگی های اصلی ویندوز موبایل
برخی ویژگی های این سیستم عامل برای Pocket PC ها استاندارد هستند :
- در قسمت Today Screen یا صفحه نمایش روز ، تاریخ جاری ، اطلاعاتی در مورد صاحب گوشی ، قرار ملاقات ها ، پیام های ایمیل و برخی کارها و وظایف روزانه از قبل تعریف شده قرار دارند . این صفحه ی قابل ویرایش توسط کاربر و تنظیم اطلاعات نمایش داده شده روی آن می باشد . علاوه بر این یک نوار مشخصات ، شامل آیکون هائی مثل وضعیت اتصال به بلوتوث نیز در این صفحه مشخص می شوند . برنامه هائی که روی این سیستم عامل نصب می شوند آیتم ها و آیکون های جدیدی را روی صفحه Today اضافه می کند . یکی از این برنامه ها Microsoft Money برای کامپیوترهای جیبی می باشد . تصویر پس زمینه نیز مستقیماً از همین صفحه قابل تغییرات است همچنین می توان تم های خاصی را ایجاد کرد .
- نوار وظیفه یا Talk bar نشان دهنده زمان جاری ، ولوم صدا و ضعیت اتصال راست زمانیکه یک برنامه یا صندوق پیام ها باز باشد روی قسمت خالی این نوار آیکونی برای OK یا Close کردن برنامه در کنار ساعت قراردارد . ویژگی اصلی نوار وظیفه دکمه Start یا شروع است که شبیه دکمه Start نسخه ی رومیزی ویندوز برای کامپیوترها طراحی شده است . در منوی Start برنامه هائی که اخیراً اجرا شده اند ، 9 آیکون منوی قابل تغییر ، لینک هائی به برنامه ها ، تنظیمات یا Setting ، دکمه جستجو Find ( Search ) و Help وجود دارند .
- Office Mobile که یک نسخه از برنامه های Microsoft Office برای موبایل است در این سیستم عامل گنجانده شده است . این برنامه شامل واژه پرداز Word Mobile , Excel Mobile , Power Point ( از نسخه ی 5 ویندوز به بعد ) می باشد . برنامه ای به نام Active Sync قابلیت تبدیل فایل های Office ویندوزهای رومیزی به فایل های آفیس موبایل را دارد .
- نرم افزار Outlook Mobile نیز شامل Tasks ( کارها ) ، Calendar ( تقویم ) ، Contacts ( تماس ها ) و Inbox ( صندوق پیام ها ) در این سیستم عامل وجود دارد که قابل همزمان شدن و تطبیق با Outlook کامپیوتر می باشد . البته برای این کار اتصال به اینترنت لازم است .
برنامه Windows Media Player که برای پخش فایل های صوتی و تصویری استفاده می شود در ویندوز موبایل وجود دارد. در ویندوزهای جدید ورژنهای 6 به بالا نسخه 10.3 این نرم افزار وجود دارد اما برای ورژن های پائین تر نسخه 10 این نرم افزار قابل دانلود و استفاده است . این پلیمر قابلیت پخش فایل های WMA , WMV , MP3 , AVI را دارد . در حال حاضر فایل های MPEG4 با این نرم افزار قابل اجرا نیستند و برای پخش آن ها باید یک برنامه ی جانبی را نصب کرد . فایل های WAV نیز به طور جداگانه و در یک Player دیگر پخش می شوند .



نسخه های مختلف ویندوز موبایل

- Pocket PC 2002 سیستم عامل Pocket PC 2002 که بر اساس Windows CE 3.0 و مخصوص کامپیوترهای جیبی بدون کیبورد با صفحه نمایش ( QVGA ) 240 * 320 طراحی شد ، مشابه نسخه اولیه آن یعنی Pocket PC2000 می باشد .
- Windows Mobile 2003 سومین نسخه ویندوز ویندوز موبایل که Windows Mobile 2003 نام گرفت در 23 ژوئن ارائه شد ، در واقع اولین نسخه این سیستم عامل با عنوان " ویندوز موبایل " بود و در نسخه مختلف ارائه شد: Windows mobile 2003 for Pocket PC Premium Edition Windows mobile 2003 for Smart Phone Premium Edition Windows mobile 2003 for Pocket PC Professional Edition Windows mobile 2003 for Pocket PC Phone Edition
آخرین ویرایش ، مخصوص گوشی های موبایل شامل برنامه های خاص موبایل طراحی شده است . نسخه ای که برای اسمارت فون ها طراحی شده و یک پلات فرم متفاوت دارد که برنامه های خاصی برای این نوع گوشی ها را شامل می شود ؛ از جمله ویژگی های اسمارت فون ها دارا بودن صفحه نمایش لمسی و کیبورد خاص هستند .
Windows Mobile 2003 SE 2003 که Windows Mobile 2003 SE نام دارد در 24 مارچ سال 2004 ارائه شده و برای اولین بار بر روی سیستم های Dell Axim X30 با تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی اش ارائه شد ، این تغییرات عبارتند از :
- امکان تغییر صفحه نمایش از حالت عمودی ( Portrait ) به حالت افقی ( Landscape )
- جستجوگر اینترنت Pocket Internet Explorer یا PIE که صفحه اینترنتی را به حالت یک ستونی در می آورد و با این کار خواندن صفحات وب را راحتر می کند .
- رزولوشن صفحه نمایش VGA ( 640 * 480 ) در این سیستم پشتیبانی می شود . علاوه بر این رزولوشن مربعی مثل 240 * 240 در برخی نسخه ها وجود دارد .
- پشتیبانی از اتصال بی سیم Wi - fi Windows Mobile 5.0 ویندوز موبایل 5.0 که " Magneto " نام گرفته است در تاریخ 9 می 2005 و برای اولین بار Dell Axim X510 ارائه شد . این سیستم عامل بر اساس Windows CE 5.0 است از محیط کاری .net سرویس پک 2 پشتیبانی می کند و قابلیت اجرای برنامه های .net را دارد .
برخی ویژگی های این سیستم :
- یک نسخه جدید ارتقاء یافته Office به نام " Office Mobile " شامل Power Point,Excel,Word با قابلیت درج جدول و تصاویر
- Windows Media Player نسخه 10 تحت موبایل
- Photo Caller ID که عکس فرد تماس گیرنده را نشان می دهد
- پشتبانی از برنامه Direct show
- قابلیت ضبط و دسته بندی و مدیریت فایل های ویدئویی و تصاویر
- قابلیت بلوتوث
- سیستم مکان یابی یا GPS
- برنامه Microsoft Exchange Server که از لحاظ کاربردی ارتقاء پیدا کرده
- صفحه کلید Qwerty
- امکان ارسال پیغام خطا یا Error ( شبیه ویندوز )
- برنامه Active sync که 15% - 10 سرعتش نسبت به ورژن قبلی ویندوز موبایل بیشتر شده است
- ذخیره مداوم PS باتری که در Pocket PC ها وجود دارد و طول عمر باتری موبایل را بیشتر می کند . قبلاً تا 50% ( حدوداً 72 ساعت حافظه ) انرژی باتری برای نگهداری دیتا در حافظه Ram رزرو می شد . در گوشی های ویندوز دار به سمت استفاده از حافظه فلاش به جای Ram به عنوان حافظه اولیه استفاده می کنند . تنها نقص ویندوز موبایل 5.0 نداشتن برنامه Microsoft Money است .


Windows Mobile 6آخرین ورژن ویندوز موبایل که در 12 ام فوریه ارائه شد و Crossbow نام گرفت، برای شبکه های 3GSM طراحی شده است.این سیستم عامل سه نسخه استاندارد دارد:
Windows Mobile 6 Standard برای اسمارت فون های بدون صفحه نمایش لمسی، Windows Mobile 6 Professional برای PDAهایی که قابلیت های تلفن را هم دارند و Windows Mobile 6 Classic برای PDAهای ساده که قابلیت های تلفن را ندارند.ویندوز موبایل 6 بر اساس Windows CE 5.2 طراحی شده و با ویندوز ویستا، Windows Live، Microsoft Office و محصولات Exchange 2007 سازگاری دارد.
برخی ویژگی های خاص این ویندوز موبایل:
- بر پایه (5.2) Windows CE 5.0 طراحی شده است- پشتیبانی رزولوشن 480*800 و 320*320- قابلیت آپدیت کردن سیستم عامل- امکان دسترسی راه دور به کامپیوتر رومیزی

- اجرای سریعتر و آسانتر برنامه ها- VOIP ( تلفن اینترنتی) بدون اکوشدن صدا- Windows Live برای ویندوز موبایل- امکانات پیشرفته بلوتوث- کارت حافظه با قابلیت کد کردن دیتا و اطلاعات روی کارت حافظه- برنامه Smart filter برای جستجو سریع بین آهنگ ها، Contactها، ایمیل ها، فایل ها و ...- برنامه پیشرفته اشتراک اینترنتی برای راه اندازی گوشی به عنوان لپ تاپ- Outlook Mobile با قابلیت مشاهده ایمیل ها به صورت HTML - امکان جستجو در بین شماره ها- پشتیبانی از امکانات AJAX، Java Script و XMLDOM برای جستجوگر وب- برنامه Server Search برای جستجوی کامل صندوق ایمیل ها- .Net frame work با نسخه 2 SPL- برنامه SQL Server در حافظه Rom- Office 2007 با فرمت XML که البته هنوز این ویژگی پیاده سازی نشده است.


ورژن آیندهPhoton 2008مایکروسافت در حال حاضر روی پروژه ارتقا ویندوز موبایل به یک سیستم عامل جدید با نام photon و تحت Windows Embeded CE 6.0 کار می کند. در واقع Photon ترکیبی از اسمارت فون و Pocket PC می باشد .

Working mobile is about to take a leap forward with Windows Mobile 6 - bringing great enhancements to familiar Microsoft® mobile applications like Outlook® Mobile, Office Mobile, and now Windows Live™ for Windows Mobile. Plus with security, scalability and manageability improvements, you will find it easier than ever to make your mobile workforce productive.
لینک دانلود :
Download
[size:56mb]
 

agha Mahmoud

عضو جدید
نصب ویندوز موبایل 6

نصب ویندوز موبایل 6

;)
سلام به همگی
من ویندوز موبایل 6 رو از GETUPLOAD.COM گرفتم ولی نتونستم اونو روی P990 نصب کنم،لطفا راهنمایی کنید.
 

MOSHIRGSM

عضو جدید
;)
سلام به همگی
من ویندوز موبایل 6 رو از GETUPLOAD.COM گرفتم ولی نتونستم اونو روی P990 نصب کنم،لطفا راهنمایی کنید.
دوست عزیز P990از ویندوز به عنوان سیستم عامل پشتیبانی نمیکند.....
البته ممکنه در برخی موارد با پچ سیستم عامل رو به ویندوز موبایل تبدیل کرد که من فقط شاهد این تبدیل در A1200 موتورولا بودم.....
موفق باشید....
 

agha Mahmoud

عضو جدید
Win Mobile 6

Win Mobile 6

دوست عزیز P990از ویندوز به عنوان سیستم عامل پشتیبانی نمیکند.....
البته ممکنه در برخی موارد با پچ سیستم عامل رو به ویندوز موبایل تبدیل کرد که من فقط شاهد این تبدیل در A1200 موتورولا بودم.....
موفق باشید....

مشیر جون سلام
ممکنه در مورد تبدیل پچ سیستم عامل P990به ویندوز و چگونگی آن بیشتر توضیح بدی؟
ممنون
 

mehrzadmo

عضو جدید
دوستان به دقت توجه كنند !
1- اين ويندوز موبايل فقط و فقط براي پاكت پي سي ها و دستگاههاي سازگار طراحي شدن و لاغير . شما نمي تونيد اينو روي گوشي هاي نوكيا سوني اريكشون و امثالهم به كار ببريد .
2- حتي اگر پاكت پي سي داريد هر چيزي رو كه دم دستتون رسيد نمي تونيد روش نصب كنيد . باز براي هر مارك و بدتر براي هر مدل يك ويندوز خاص وجود داره . كه حتما و حتما بايد اونو نصب كنيد و الا گوشي تون اصطلاحا بريك ميشه . من خودم يه گوشي جمين رو سوزوندم كه نمايندگي دوبي اش هم فعلا جوابم كرده
پس دقت كنيد !
اگر خواستيد گوشي ها رو به نسخه 6.1 ارتقا بديد باز هم دقت كنيد . بايد رام گوشي تون عوض بشه كه به شدت خطرناكه . پيشنهاد مي كنم اگر اين كار رو ميخواهيد انجام بديد با يه متخصص مشورت كنيد .
 

masi_r7

عضو جدید
n95

n95

دوستان به دقت توجه كنند !
1- اين ويندوز موبايل فقط و فقط براي پاكت پي سي ها و دستگاههاي سازگار طراحي شدن و لاغير . شما نمي تونيد اينو روي گوشي هاي نوكيا سوني اريكشون و امثالهم به كار ببريد .
2- حتي اگر پاكت پي سي داريد هر چيزي رو كه دم دستتون رسيد نمي تونيد روش نصب كنيد . باز براي هر مارك و بدتر براي هر مدل يك ويندوز خاص وجود داره . كه حتما و حتما بايد اونو نصب كنيد و الا گوشي تون اصطلاحا بريك ميشه . من خودم يه گوشي جمين رو سوزوندم كه نمايندگي دوبي اش هم فعلا جوابم كرده
پس دقت كنيد !
اگر خواستيد گوشي ها رو به نسخه 6.1 ارتقا بديد باز هم دقت كنيد . بايد رام گوشي تون عوض بشه كه به شدت خطرناكه . پيشنهاد مي كنم اگر اين كار رو ميخواهيد انجام بديد با يه متخصص مشورت كنيد .

باتشكر از اطلاعات شما
لطفا طريقه نصب را روي N95 مي شه توضيح بدين
متشكرم
 

saeed_ch

عضو جدید
n79

n79

خسته نباشید
سوالی داشتم
روی n79 هم نصب میشه؟
لطفاً هرچه سریع تر جواب بدین
با تشکر
 

hardvvar

عضو جدید
رو satio نسب میشه:que:
اگه نسب نمیشه ویندوز موبایل دیگه هست که بشه رو satio نسب کرد:surprised:
 

jonaid

عضو جدید
سوال؟؟؟؟؟؟؟؟

سوال؟؟؟؟؟؟؟؟

ببخشید روی 5800 هم نصب میشه 
اگه نه پس چه ویندوزی نصب میشه و اموزش نصبش؟؟
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
دوستان ویندوز موبایل نه بر روی ان 95 بلکه روی هیچ گوشی با سیستم عامل سیمبین نصب نمیشه! اینو چندین بار هم تذکر دادیم. شما ویندوز موبایلو فقط میتونید روی پاکت پی سی نصب کنید ولاغیر!

موفق باشید
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
این فقط یه شبیه سازه ... ( تازه اونم نه درست و حسابی ... )
 

patrisepad

عضو جدید
سلام مدیر جان عزیز , آیا راهی وجود داره که بتوان سیستم عامل گوشی رو جابجا کرد ؟ مثلا یه 5800 رو به آندروید یا ویندوز مجهز کرد !
چون اکثر گوشی ها دارای رم و رام هستند و بعضی نمونه ها هم که شتاب دهنده گرافیکی دارند ! پس مشکل کجاست ؟ توی ء درایور های سخت افزار هاست ؟ اگه به صورت کلی نگاه کنیم ما در سخت افزار ها همانند پی سی ها متفاوتیم , ولی چرا بر روی پی سی می شود ویندوز را به لینوکس و یا هکینتاش تغییر داد و چرا این کار را برای گوشی ها انجام نمی دهیم ؟ آیا مشکل دیگر فرمت های دیسک ها هستند ! آیا نمیشه با استفاده از فلش کننده ء همون سیستم عامل گوشی رو به فرمت اون درآورد ؟؟؟؟؟:eek::cool::):surprised:
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
سلام مدیر جان عزیز , آیا راهی وجود داره که بتوان سیستم عامل گوشی رو جابجا کرد ؟ مثلا یه 5800 رو به آندروید یا ویندوز مجهز کرد !
چون اکثر گوشی ها دارای رم و رام هستند و بعضی نمونه ها هم که شتاب دهنده گرافیکی دارند ! پس مشکل کجاست ؟ توی ء درایور های سخت افزار هاست ؟ اگه به صورت کلی نگاه کنیم ما در سخت افزار ها همانند پی سی ها متفاوتیم , ولی چرا بر روی پی سی می شود ویندوز را به لینوکس و یا هکینتاش تغییر داد و چرا این کار را برای گوشی ها انجام نمی دهیم ؟ آیا مشکل دیگر فرمت های دیسک ها هستند ! آیا نمیشه با استفاده از فلش کننده ء همون سیستم عامل گوشی رو به فرمت اون درآورد ؟؟؟؟؟:eek::cool::):surprised:
سلام
خیر
 

Similar threads

بالا