وضعیت بحرانی بیمارستان شهداء الاقصی در غزه/ امکان پذیرش مجروحان وجود ندارد

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

وضعیت بحرانی بیمارستان شهداء الاقصی در غزه/ امکان پذیرش مجروحان وجود ندارد

سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی در نوار غزه با اشاره به وضعیت بحرانی این بیمارستان اعلام کرد که امکانات برای رسیدگی به مجروحان وجود ندارد و اغلب بیمارستان‌های مجاور این بیمارستان از کار افتاده‌اند.​

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که بیمارستان‌های نوار غزه در سایه تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها و محاصره سنگینی که موجب اتمام همه امکانات پزشکی و بهداشتی و دارو و ... شده، یکی پس از دیگری از کار می‌افتند، صبح امروز سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که طی چند ساعت گذشته بیش از 37 جسد و 118 زخمی به این بیمارستان منتقل شد.
وی افزود: به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی نمی‌توانیم مجروحان را پذیرش کنیم. اکثر بیمارستان‌های مجاور بیمارستان ما از کار افتاده‌اند. مراقبت‌های بهداشتی که می‌توانیم به مجروحان ارائه دهیم کم است و اتاق عمل به اندازه کافی وجود ندارد.
سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی از جامعه جهانی خواست تا سریعتر برای ارسال سوخت و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های غزه و بازکردن گذرگاه‌ها جهت ورود کمک‌ها به این منطقه اقدام کنند.
از سوی دیگر مدیر تدارکات بخش دفاع مدنی در نوار غزه هم با اشاره به اینکه هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد گفت که رژیم اشغالگر ادعا می‌کند برخی مناطق در غزه امن هستند اما آنها را بمباران می‌کند.
وی افزود: ما از کمبود شدید امکانات رنج می‌بریم و درخواست حمایت‌های خارجی داشته‌ایم اما تاکنون چیزی نرسیده است.
طبق آماری که دفتر رسانه‌ای دولتی نوار غزه در صدو پنجاهمین روز تجاوزگری صهیونیست‌ها به غزه منتشر کرد، در نتیجه حملات وحشیانه و محاصره سنگینی که رژیم اشغالگر علیه غزه تحمیل کرده است تاکنون 32 بیمارستان کاملا از خدمت خارج شده‌اند و 53 مرکز بهداشتی از کار افتاده است. 364 نفر از اعضای تیم‌های پزشکی و 48 نفر از پرسنل بخش دفاع مدنی هم به شهادت رسیده‌اند.
از سوی دیگر دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اعلام آمار خسارت وحشتناکی که رژیم اشغالگر به بخش بهداشت غزه زده است گفت که وضعیت بهداشتی غزه به شدت فاجعه‌بار بوده و قابل توصیف نیست و کاملا در مرحله فروپاشی قرار دارد.
وی تاکید کرد که رژیم اشغالگر عامدانه نظام بهداشت غزه را مورد هدف قرار داده و یک فاجعه انسانی و بهداشتی هولناک در این منطقه به وجود آورده و امروز شاهد گسترش انواع اپیدمی‌ها و بیماری‌های عفونی در میان مردم غزه هستیم.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه اظهار داشت که حدود یک میلیون مورد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در غزه ثبت شده که امکانات کافی پزشکی برای رسیدگی به آنها وجود ندارد. در این میان ساکنان شمال غزه در نتیجه قحطی و گرسنگی که در کل جهان بی‌سابقه است، هرروز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و در نتیجه کمبود شدید آب و غذا تاکنون ده‌ها کودک و زن و سالمند در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.
 
بالا