وصیت حضرت فاطمه (س) به امام علی (ع)

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۳



شبانه غسل و کفن و حنوطم را انجام ده و بر من نمازبگزار و شبانه دفنم کن و هیچ کس را خبر نده.







سرویس مذهبی افکارنیوز- راوی می گوید: علی، حسن و حسین علیه السّلام را به دوش گرفت و آنها را به خانه فاطمه علیها السّلام آورد. اسماء بر بالین بانو نشسته بود، اشک می ریخت می فرمود: وای از یتیمان محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم! رسول خدا، بعد از تو خود را به فاطمه دلداری می دادیم: اما حالا چه؟!
علی علیه السّلام تا چادر را از رخسار بانو کنار زد نامه ای را بالای سرش دید. آن را نگاه کرد. چنین نوشته بود:

«به نام خداوند بخشنده و مهربان. این همان وصیت فاطمه دختر رسول خداست. در حالی وصیت می کند که بر خدایی جز خدای یگانه شهادت نمی دهد. شهادت می دهد که محمد بنده و فرستاده اوست و بهشت و دوزخ حق است و این که رستاخیز بی شک خواهد آمد و خداوند همه آنها را که در قبر بودند، زنده می کند.

ای علی، من فاطمه دختر محمد هستم. خداوند مرا به کابین تو در آورد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو بر من از دیگران سزاوارتری. شبانه غسل و کفن و حنوطم را انجام ده و بر من نماز بگزار و شبانه دفنم کن و هیچ کس را خبر نده. تو را به خدا می سپارم و بر فرزندانم تا به رستاخیز سلام می گویم.»

منبع:
۱. عوالم العلوم و المعارف و الاحوال، ج۱۱، ص۵۱۴.
۲. بحارالانوار، ج۴۳، ص۲۱۴.
۳. غمخانه فاطمه زهرا علیها السّلام، ص۲۷۶-۲۷۷.



 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها

وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها

وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها


ترجمه ی وصیت نامه ی کتبی حضرت زهرا :


به نام خداوند بخشنده ی مهربان

این است آنچه فاطمه دختر رسول خدا به آن وصیت نموده است.



فاطمه گواهی میدهدکه خدایی جز خدای یکتا نیست ؛ محمد بنده و پیامبر خداست.بهشت و دوزخ حق است و تردیدی در برپا شدن قیامت نیست و خداوند مردگان را از قبر بر می انگیزاند.
ای علی ! من ، فاطمه ، دختر محمد هستم که خداوند مرا به ازدواج تو در آورد تا در دنیا و آخرت از آن تو باشم ؛ تو از دیگران برای (غسل و کفن ) مقدم هستی .
مرا شبانه حنوط کن و غسل بده و کفن نما و شبانه بر من نماز بخوان و به خاک بسپار و به هیچ کس خبر مده ، تو را به خدا میسپارم ؛سلام مرا تا روز قیامت به فرزندانم برسان.

 
بالا