وزارت کشور به کسی جواب نمی دهد . سوال ها را از که بپرسیم .چند پرسش ساده .

okanava

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسئولان امر با قاطعیت مدعی شده اند که دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،سالم ترین انتخاباتی بوده که تاکنون در ایران برگزار شده است. نظر به اینکه از یکسو دانستن حق مردم است و از سوی دیگر در شرایطی که جو بی اعتمادی بر بخش قابل توجهی از جامعه مستولی شده است ،انتظار می رود که متولیان برگزاری انتخابات آمار و اطلاعات مربوط به انتخابات را بطور شفاف در معرض دسترسی مردم قرار دهند تا امکان ارزیابی دقیق نتایج انتخابات و رفع شبهات احتمالی برای تحلیلگران و کارشناسان فراهم شود.



















دسترسی به تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات و نتایج تفصیلی انتخابات پیشین از مهمترین پیش نیارهای ارزیابی نتایج انتخابات است. براین اساس از وزارت کشور انتظار می رود به سه پرسش زیر پاسخ دهد:







1-چرا جدول آماری و نتایج تفصیلی دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم به تفکیک استان ها و شهرستان ها از پورتال وزارت کشور و استانداری ها حذف شده است.










2- چرا جدول آماری و نتایج تفصیلی دور اول و دوم انتخابات مجلس هشتم به تفکیک استان ها و شهرستان ها از پورتال وزارت کشور و استانداری ها حذف شده است.







3-چرا تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات دهم ریاست جمهوری و انتخابات مجلس هشتم به تفکیک استان ها و شهرستان ها در پورتال وزارت کشور و استانداری ها قرار نمی گیرد؟




 

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
تلاش برای سانسور اقلیت ادامه دارد
فرار دولت از پاسخگویی به حوادث پس از انتخابات

پارلمان‌نیوز،اعظم ویسمه:وزرای دولت احمدی‌نژاد با بهانه یا بی‌بهانه از پاسخگویی به سئوالات اعضای فراکسیون خط امام مجلس طفره می‌روند. پس از آنکه وزیر اطلاعات در نامه‌ای خطاب به هیات رییسه مجلس به صراحت اعلام کرد که«باید اسامی افراد بازداشت شده مدنظر نمایندگان سئوال کننده مشخص باشد تا ببینیم ما درمورد آن افراد پاسخگو هستیم یا نه»وزیر کشور نیز که قرار بود امروز در کمیسیون امنیت ملی برای پاسخگویی به سئوال جمعی از اعضای فراکسیون خط امام در مورد حوادث پس از انتخابات حاضر شود بدون آنکه دلیلی ارائه کند به کمیسیون مربوطه خبر داد که در این جلسه نمی‌تواند حاضر شود.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، غلامحسین الهام وزیر دادگستری نیز گرچه به کمیسیون حقوقی و قضایی رفت اما از پاسخ به سئوال نمایندگان اقلیت اجتناب ورزید و گفت که مسایل قوه قضاییه و بازداشتها در حوزه اختیار او نیست که پاسخ دهد.
نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هشتم که با تعداد اندک، فراکسیون اقلیت پارلمان را تشکیل داده‌اند و آن را فراکسیون خط امام(ره) نام نهاده‌اند، پیش از برگزاری انتخابات با روندی که طی می‌شد همواره نگرانی خود را از نحوه برگزاری انتخابات و سلامت آن اعلام کرده و طی بیانیه‌ها و مصاحبه‌های جداگانه تلاش بسیاری برای بازگرداندن امور به مسیر قانونی داشتند.
برگزاری انتخابات 22 خرداد و حوادث پس از آن نشان داد که این نگرانی‌ها به حق بوده است، پس از اعلام نتایج انتخابات و حوادثی که در بازداشت چهره‌های سیاسی، حمله به کوی دانشگاه و برخورد با مردم در راهپیمایی‌های خیابانی صورت گرفت، اعضای این فراکسیون که تنها باقی‌ماندگان جریان اصلاحات در حاکمیت و از نیروهای آزاد (افراد سیاسی که بازداشت نشده‌اند)هستند با تهیه سئوالات جداگانه‌ای از وزرای اطلاعات کشور ودادگستری و برگزاری جلسه‌ای با همسران و خانواده‌های بازداشت‌شدگان تلاش خود را برای حل این مشکلات در چارچوب اختیارات نمایندگی و مجلس به کار گرفتند.
سئوال از وزیر اطلاعات و رفتار دوگانه وزیر
15 نفر از نمایندگان عضو فراکسیون خط امام در همان روزهای اولیه پس از انتخابات ریاست جمهوری در سئوال مشترکی از وزرای اطلاعات و دادگستری، اتهام تعدادی از فعالان سیاسی که نقش برجسته‌ای در ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت گسترده مردم داشته و در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند را جویا شدند.
اعضای فراکسیون خط امام در تشریح سئوال خود از محسنی اژه‌ای و غلامحسین الهام آوردند:«در روزهای گذشته تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب که نقش برجسته‌ای در جلب مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری داشته دستگیر شده‌اند.اتهام این افراد که بعضا از مسئولان نظام و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی بوده‌اند چه بود و چرا با برخورد امنیتی با نخبگان به نا آرامیهای سیاسی، اجتماعی دامن زده شد.با توجه به اینکه گفته می‌شود (صدا و سیما و...) منافقین در اغتشاشات اخیر نقش داشته‌اند چرا از قبل این اقدامات پیش بینی و راهکارهای مقابله با آنها بکار گرفته نشد؟ طبق جدول زمانبندی دستور کار کمیسیون ها وزرای اطلاعات و دادگستری باید امروز (سه شنبه)با حضور در کمیسیون های حقوقی قضایی و امنیت ملی و سیاست خارجی به این سوالات پاسخ می دادند.» اما روز گذشته در اتفاقی نادر و بی‌سابقه محسنی اژه‌ای روز گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس ترجیح داد پاسخ به سئوال اعضای فراکسیون خط امام را به نحوی به تعویق بیاندازد.
وزیر اطلاعات روز گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس، پاسخگویی به سئوال اعضای فراکسیون خط امام در خصوص اتهام گروهی از فعالان سیاسی دستگیر شده دو هفته اخیر را بی پاسخ گذاشت و تاکید کرد:«باید در سئوال، اسامی افراد بازداشت شده‌ای که مدنظر سئوال کنندگان است مشخص شودکه ما ببینیم در مورد آن افراد پاسخگو هستیم یا نیستیم.»
پاسخ اژه‌ای به فراکسیون خط امام مجلس در شرایطی مطرح شد که عصر امروز او به جمع اصولگرایان مجلس می‌آید تا «خط فتنه و توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی» را تبیین کند.عصر امروز از ساعت 17 تا 19، مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان با حضور وزیر اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده بسیج در صحن علنی مجلس گزارش خواهند داد.
وزیر کشور حاضر به پاسخگویی به اقلیت نشد
در ادامه فعالیت های اعضای فراکسیون خط امام مجلس 24 نفر از اعضای فراکسیون خط امام سئوال مشترکی را از صادق محصولی وزیر کشور در مورد حوادث پس از انتخابات نقش وزارت کشور در مدریت بحران و اتفاقاتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بودند.محورهای این سئوال مشترک از وزیر کشور عبارت بود از:
-عوامل حمله کننده به کوی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها و مجتمع‌های مسکونی چه کسانی بود‌ه‌اند و چرا با آنها برخورد نشده و به محاکم قضایی معرفی نشده‌اند؟
-بدنبال شرکت گسترده مردم در انتخابات چرا فقط به کاندیدای پیروز مجوز برگزاری مراسم که تا حدود زیادی موجب تحریک احساسات طرفداران سایر کاندیداها شد،داده شد ولی به خواست مکرر سایر نامزدها وقعی گذاشته نشد؟
-چرا در اعلام نتایج انتخابات که منجر به بروز تنش و نا آرامی های بعدی شد تدبیر لازم صورت نگرفت؟-ایجاد شور انتخاباتی با حضور گسترده احزابو فعالان سیاسی در کشور بود ولی متاسفانه بعد از اعلام نتیجه انتخابات جمعی از فعالان اصلاح طلب که در امر فوق نقش برجسته‌ای داشتند بازداشت گردیدند.اتهام این افراد چه بود و چرا با یک مساله سیاسی برخورد امنیتی صورت گرفت تا به نا آرامیها دامن زده شود؟
صادق محصولی نیز امروز بدون آنکه توضیحی به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد در نامه‌ای به کمیسیون اعلام کرد «نمی‌‌توانم بیایم.» از آنجا که دلایل وزیر اطلاعات و کشور برای عدم حضور در کمیسیون امنیت ملی و پاسخگویی به اعضای فراکسیون خط امام کافی و موجه نبوده است با تصویب کمیسیون مربوطه این سئوالات به صحن علنی مجلس ارجاع شد.بنابراین صادق محصولی و محسن اژه ای برای پاسخگویی به این نمایندگان باید در صحن مجلس حاضر شوند.
فرصت بازدید به فراکسیون خط امام از زندان اوین و صحبت با بازداشت‌شدگان
غلامحسین الهام وزیر دادگستری اما امروز به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رفت تا پاسخگوی سئوالات فراکسیون خط امام در مورد علت بازداشت‌ها، محل بازداشت و مفقود شدن برخی افراد باشد.
الهام در مواجه با این سئوالات به نمایندگان اعلام کرده که در حوزه قضایی اختیاری ندارد و نمی‌تواند به این سوالات پاسخ دهد.
عدم پاسخگویی وزیر دادگستری اعتراض نمایندگان را برانگیخت.نمایندگان با انتقاد از الهام عنوان می‌کنند که تنها رابطه دستگاه قضا با مجلس وزیر دادگستر یاست و او نمی‌ تواند با این توجیهات از پاسخگویی خودداری کند طبق قانون در صورت قانع نشدن سئوال شوندگان از پاسخ وزیر در کمیسیون سئوال به صحن علنی مجلس ارجاع داده می‌شود که چنین موردی در خصوص سئوال اعضای فراکسیون خط امام از الهام نیز صادق بود اما شاهرخی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیشنهاد کرده است قبل از ارجاع سئوال به صحن الهام شرایطی را فراهم آورد که نمایندگان سئوال کننده بازدیدی از زندان داشته باشند و با برخی از مسوولان قوه قضائیه از جمله رییس این قوه و دادستان دیدار و جلسه‌ای برگزار کنند.
شاهرخی تصریح کرده است در صورتی که نمایندگان بعد از این دیدار ها قانع نشوند این سئوال به صحن علنی ارجاع خواهد شد.نمایندگان سئوال کننده این پیشنهاد را پذیرفته‌اند.
گرچه اعضای فراکسیون خط امام مجلس تلاش دارند تا با ارائه راهکارهای قانونی و رایزنی و استفاده از ظرفیت‌های نمایندگی در جهت حل مشکلات و رفع تنش ها گام بردارند اما وزرای دولت نهم گویا خود را موظف به پاسخگویی به همه نمایندگان مجلس نمی‌دانند.
نطق‌های اعضای فراکسیون خط امام در این هفته‌ها با فریاد دو دو اصولگراها به نشانه اعتراض مواجه می‌شود و مصاحبه‌های آنها در صدا و سیما و رسانه‌های همسو با دولت (تنها رسانه‌های موجود در شرایط فعلی) سانسور و یا گزینشی به نحوی که محتوا تغییر می‌یابد منعکس می‌شود.این روزها نمی‌خواهند بگذارند صدای نمایندگان اصلاح طلب مجلس از پارلمان شنیده شود.


http://parlemannews.com/?n=1488
 
منم با اجازه دوتا سوال واستون اضافه می کنم

اگر دقت کرده باشید وزارت کشور تنها در یک حوزه امار تفکیکی صندوقهای سیار و ثابت داده
سوال من این نیست که چرا امار تفکیکی بقیه رو نمی دین
1
میخواستم بپرسم چرا در این یک حوزه اقای احمدی نژاد در صندوق های سیار نزدیک 90 درصد و در صندوقهای ثابت 40 و خورده ای درصد رای دارن؟

2
و سوال دوم
فکر نمی کنید دولت علنا به ملت داره میگه که اقا
من تقلب کردم، شورای نگهبان هم رفیقمه
حالا میخوام ببینم چیکار می تونین بکنین؟!!!!

دقت کردین که اقای کدخدایی گفت رای های تانشده دلیل نمیشه؟!!
تصاویر آرا رو دیدین واقعا؟
اصلا انگار اکبندن
یک نفر هم در تمام این صندوق ها برگه ی رایش رو جدا نکرده
حالا نکته ی بامزه
نظر وزیر اطلاعات 2 روز پیش از بازشماری رو در مورد همین برگه های رای تانشده و به قول خودشون اتوکشیده رو هم که شنیدید؟

واقعا من 2 نکته ی خطرناک رو حس می کنم

الف
فکر نمی کنم وزیر اطلاعات بی خبر بوده باشه که قراره برگه ها تانشده باشن و در واقع با علم به این موضوع این حرفها رو زده
ب
بعید میدونم وزارت کشور انقدر احمق باشه که یک برگه رو هم تا نکرده باشه


اینه که میگم این کار دولت و شورای نگهبان هدفدار بوده
موافقید؟
 

okanava

عضو جدید
کاربر ممتاز
موافقم که سوالات به جایی دارید ؟ حالا سوال بعدی :

آیا باید منتظر پاسخ باشیم . آیا کسی هست که اندکی به فرک نرفته باشه حتی شما که به منتخبتان رای دادی و او این گونه رفتار کرد .ایا باز هم لایق به دفاع است ؟
 
بالا