ورود شرکت اسپندار به فرابورس در آینده‌ای نزدیک

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
در مجمع عادی سالانه «ساربیل» عنوان شد:
[h=1]ورود شرکت اسپندار به فرابورس در آینده‌ای نزدیک[/h] DEN-788520


جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان آرتا اردبیل راس ساعت 9:00 صبح روز دوشنبه مورخ 28/11/92 در محل سالن اسپندار با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.
ترکیب هیات رییسه مجمع با حضور آقای محجور به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان امینی و هستینگ و به دبیری آقای دانشی تشکیل شد.
همچنین نماینده سازمان بورس آقای و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.
مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای دانشی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.
1- تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال مالی 30/9/1392
2- تقسیم 2800 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
3- انتخاب موسسه حسابرسی کاشفان به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت
4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار
در این مجمع آقای دانشی مدیر عامل سیمان آرتا اردبیل گزارشی در خصوص دستاوردها و تلاش های یک ساله مدیران و کارکنان این شرکت ارائه داد.
وی با بیان اینکه درآمد سالانه این شرکت نسبت به سال مالی مشابه از 684.195 میلیون ریال به 1.008.287 میلیون ریال ارتقا یافته افزود: هم اکنون رتبه بورسی ما 64 است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و همچنین میزان دارایی های شرکت نسبت به سال گذشته 187 میلیارد و 240 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است. همچنین در خلال این مجمع آقای امینی عضو هیات مدیره سیمان اسپندار با ارائه گزارشاتی در مورد فعالیت این شرکت سهامداران را از شرایط کنونی این شرکت مطلع کردند و با ارائه خبرخوشی مبنی بر ورود شرکت اسپندار در فرابورس در آینده‌ای نه چندان دور به سخنرانی خود خاتمه دادند. ضمنا نرخ بازده دارایی‌ها نسبت به سال گذشته 17 درصد و حقوق صاحبان سهام 22 درصد افزایش داشته است.
پیام هیات مدیره
سیمان آرتا اردبیل تعالی سازمانی را با استفاده از متدولوژی مهندسی مجدد و ابزار کارت متوازن (BSC) از دو سال پیش سرلوحه خود قرار داده و بر مدیریت تغییر اعتقاد راسخ دارد، چراکه مدیریت شرکت بر این باور است که رشد و تعالی بدون تغییر امکان‌پذیر نیست، لیکن تغییر بایستی برنامه‌ریزی شده بوده و هدایت و مدیریت شود در این خصوص فعالیت‌های شرکت بر شش منظر به شرح ذیل استوار گردیده که در قالب پروژه بهینه‌سازی تعریف و در حال انجام می‌باشد.
1.حوزه مالی
2.فرآیند داخلی شامل تولید
3.مشتری مداری- رضایت مشتری
4.رشد و یادگیری
5.محیط زیست، بهداشت و ایمنی
6.رضایت کارمندان
در راستای اجرای پروژه بهینه سازی تعداد 28 عنوان پروژه تعریف و تعداد 17 پروژه به پایان رسیده و تعداد 11 پرژه در حال اجرا می‌باشد. اوضاع مالی شرکت با عنایت به تحولات اقتصادی کشور از قبیل تشدید تحریم‌های اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، تورم بیش از انتظار، نرخ بیکاری و همچنین وضعیت اختصاصی حاکم بر صنعت سیمان از قبیل بخشنامه گمرکات کشور و تعیین ارزش صادرات سیمان برای هر تن 70 دلار آمریکا، قطع گاز و تحمیل استفاده از نفت کوره، قیمت‌گذاری نرخ سیمان از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و دخالت نهادهای دولتی تحت تاثیر بوده است. به‌‌رغم معضلات مذکور با استفاده از ظرفیت‌های محلی و توانمندی‌های مدیریت و کارکنان شرکت موفق گردید بودجه پیش‌بینی شده در کلیه حوزه‌ها از جمله تولید سیمان، فروش سیمان داخلی و صادراتی و سود قبل از مالیات، بهره بانکی و استهلاک (EBITDA) را به طور کامل پوشش دهد و در بسیاری از شاخص‌ها بیشتر از بودجه و سال مالی قبل نیز عملکرد داشته باشد. مدیریت سیمان آرتا اردبیل همچنان بر این باور است که نسبت به تورم و افزایش قیمت‌ها از هر منظر، امکان افزایش قیمت فروش سیمان به تناسب نیز بايد امکان‌پذیر باشد که قطعاً وظیفه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این حوزه بسیار با اهمیت است.
بیانیه ماموریت شرکت
ماموریت ما تولید و عرضه انواع سیمان با کیفیت مورد نیاز بازار منطقه و کشورهای همجوار است که با تلاش‌های صورت گرفته در هر دو زمینه کیفیت و صادرات طی سال مالی مورد گزارش به مقام اول نایل و به عنوان کیفیت برتر و صادر کننده نمونه انتخاب و لوح تقدیر و تندیس مربوطه از سوی استاندار محترم اردبیل به شرکت تعلق گرفته است. با عنایت به معادن غنی و مکفی و همچنین امکانات دیگری همانند زمین و ظرفیت آزاد بخشی از ماشین‌آلات و تجهیزات موجود شرکت در راستای ماموریت خود تصمیم به احداث خط دوم تولید کلینکر به ظرفیت 2000 تن در روز گرفته شده است. که در این خصوص، جواز تاسیس از سازمان صنعت و معدن و تجارت اردبیل اخذ و برای بهره‌مندی از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی از طریق بانک تا مرحله اخذ مجوز پیش رفته است و با عنایت به استعدادهای بالقوه منطقه و شرکت علی‌الخصوص بازار داخلی، امکان صادرات، نیروی انسانی کارآمد، زمین، معدن و بخشی از ماشین‌آلات، حمل و نقل و برند محصولات قویا انتظار دارد با حمایت قاطع سهامداران محترم به روند اجرای پروژه سرعت بخشیده شود.
* تامین منافع و حقوق کلیه ذی‌نفعان
* رعایت استانداردهای زیست محیطی و بهداشت و ایمنی
* ایجاد شور و نشاط و رشد و یادگیری و توسعه کار تیمی
سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 100 میلیون ریال (شامل تعداد 10000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 10000 ریال) بوده که طی چند مرحله به مبلغ 140 میلیارد ریال (شامل تعداد 140 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) افزیش یافته است.
جایگاه شرکت در صنعت
سیمان آرتا اردبیل در صنعت سیمان فعالیت می‌کند. رشد فروش صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل 18 درصد می باشد که اهم دلایل آن افزایش صادرات سیمان و افزایش تولید و فروش سیمان است.
شرکت در بین شرکت‌های فعال در این صنعت یا حجم فروش معادل مبلغ 1.008.287 میلیون ریال 1.4 درصد فروش کل کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین سهم فروش این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر می‌باشد:
سایر اقدامات انجام شده
* ممیزی و تمدید گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001
* ممیزی و تمدید گواهینامه سیستم مدیریت زیست‌محیطی ISO 14001-2004
* ممیزی و تمدید گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS 18001-2007
* امکان‌سنجی برقراری سیستم نظام پیشنهادها
* شبکه‌ای كردن مستندات IMS و حذف سیستم مستندات کاغذی در سازمان و صرفه‌‌جویی سالانه سی هزار برگ کاغذ
اقدامات انجام شده درخصوص
طرح توسعه شرکت
در عصر حاضر تولید سیمان به عنوان کالایی استراتژیک یکی از شاخص های مهم رشد و توسعه کشورها به شمار می‌آید. علاوه بر این، رقم تولید این محصول در کشور، سرانه مصرف سیمان نیز از دیگر شاخص‌های مهم و اصلی در رشد و توسعه محسوب می‌شود. اهمیت سیمان در سازه‌های ساختمانی و زیر بنایی موجب شده تا به عنوان اصلی‌ترین مصالح در طرح‌های عمرانی، صنایع و ساختمان به حساب آید، بنابراین به منظور ادامه ماموریت شرکت و حفظ بازارهای داخلی و صادراتی مجوز احداث خط دوم تولید کلینکر به میزان 2000 تن کلینکر در روز اخذ گردیده و اقدامات انجام شده به شرح ذیل بوده است:
1. دریافت پیشنهادهاي خارجی جهت دپارتمان های آسیاب مواد خام-کوره-آسیاب سیمان
2. تهیه گزارش بررسی مناقصه خارجی
3. تهیه و ارسال اسناد مورد نیاز بانک
4. تهیه و ارسال اسناد مورد نیاز بانک کارآفرین
5. انجام عملیات مربوط به تغییر معرفی بانک از طریق سیستم بهین یاب وزارت صنایع
6. پیگیری و هماهنگی لازم با کارشناسان بانک کارآفرین جهت بازدید از پروژه خط دوم
7. بازنگری و تهیه مجدد طرح توجیهی پروژه خط 2
8. انجام مناقصه انتخاب مشاور و طراح برق خط 63KW
9. عقد قرارداد با مشاور برق جهت طراحی انتقال برق 63KW به ظرفیت 31MW
10. انجام مکاتبات لازم با شرکت توانیر جهت دریافت هزینه انشعاب
11. پیگیری اجرای مرحله اول قرارداد مشاور خط انتقال 63KW
برنامه های آینده
الف- اجرای طرح توسعه سیمان آرتا اردبیل به میزان 2000 تن کلینکر در روز
ب- سرمایه‌گذاری مورد نیاز در پروژه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر
ج- حفظ سهم بازار شرکت از داخلی و خارجی
د- ارتقاي سیستم پاسخگویی و اطلاع‌رسانی در راستای تکریم ارباب رجوع و سهامداران
ه- هم‌افزایی و هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با سهامداران عمده شرکت
و- تلاش در جهت افزایش سطح تحصیلات، آموزش منابع انسانی، افزایش انگیزه در کارکنان و جذب نیروی انسانی متخصص
ز- کنترل هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری به منظور حفظ و افزایش سودآوری
ح- حفظ و نگهداشت و ارتقاي استانداردها، افزایش کیفیت تولید و افزایش سودآوری
ط- بهینه سازی و بازسازی ماشین‌آلات و تجهیزات
ی- اجرای کامل و موفقیت‌آمیز پروژه‌های تعریف شده در قالب پروژه بهینه‌سازی


 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
zahra aram الفبای علمی ورود به بازار سهام! بورس 5
B ثبت شرکت سهامی خاص بورس 1
onia$ بورس شرکت ها بورس 157

Similar threads

بالا