[ ورزش های قدرتی ] بدنسازی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
رژیم های غذایی:

شخصی که نرمش های ورزشی را شروع میکند ، تقریبا باید اطلاعاتی در زمینه ویتامین ها و طرز تولید کالری در بدن داشته باشد . بنا بر این بدانید که تنها تمرینات با وزنه برای نرمش های اصلا کافی نیست .

40% از نرمشهای ورزشی را تغذیه صحیح و مناسب تشکیل میدهد ؛

40% اعتماد به نفس و روش های مثبت ذهنی ؛

20% تمرینات با وزنه .

« تغذیه خوب هرگز بازیکن نمی سازد ولی تغذیه بد بازیکن خوب را خراب می کند »

مواد غذایی به سه دسته تقسیم میشوند :

1. کربو هیدرات ها (مواد قندی ) : بدن به مقدار معینی به مواد قندی نیازمند است .

مواد قندی را می توان در انواع حبوبات ،شیرینی ها ،نان ،کیک ،میوه های خشکیده، عسل، شربت و ... به دست آورد .

2. پروتئین ها : بهترین عامل غذایی برای بدن ، بهترین عامل برای رشد ، کنترل و نگهداری بافت های عضلانی بدن به ازای هر یک کیلو گرم وزن به یک گرم پروتعین نیازمند است .

منابع غذایی پروتئین : پنیر ،تخم مرغ ،ماهی ،گوشت ،جگر ،شیر ،آجیل ،لوبیا ،سویا و ... می توان دریافت کرد.

3. چربی : این مواد بدن را داغ میکنند و وظیفه روغنکاری عضلات را بر عهده دارد .

مواد مورد نیاز دیگر برای بدن ویتامینها و مواد معدنی هستند .

(به ازای هر کیلو گرم وزن بدن باید 1 گرم پروتئین باشد)

برای افراد معمولی : (به ازای هر کیلو گرم وزن بدن باید 5/0 گرم چربی باید باشد)

(به ازای هر کیلو گرم وزن بدن باید 7-6 گرم قند باید باشد)
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
جذب پروتئين در هر وعده غذايي چقدر است؟

جذب پروتئين در هر وعده غذايي چقدر است؟

شايد تا به حال اطلاعات ضد و نقيض زيادي در مورد اينكه در هر وعده غذايي ميتوانيد واقعا چند گرم پروتئين هضم كنيد شنيده باشيد، اما مطمئن نباشيد. حال ما به اين سوال كه واقعا در هر وعده چقدر پروتعين جذب بدن ميشود؟پاسخ مي دهيم.

مهم ترين چيزي كه بايد بدانيد ، اين است كه هر بدني خصوصيات منحصر به فرد خود را دارد و متفاوت است . همه ما داراي تفاوتهاي قابل ملاحظه اي در سوخت و ساز و در نتيجه آن هضم هستيم .

از ديگر تفاوتها ميتوان به مقدار حجم خالص عضلاني در بدن، مدت زمان تمرين، مقدار پروتئيني كه در طول چند سال مصرف كرداند

( كه خود اين فاكتور بستگي دارد كه از غذاها دريافت شده باشد يا از مكمل هاي پروتئين ) و ... اشاره كرد .

تمامي اين عوامل ميتوانند باعث تغيير در سوخت و ساز بدن شوند و خيلي از بدنسازان موفق با دانستن مولفه مهم كه مورد بحث ما است واقعا تغييرات فوق العاده اي در بدنشان بوجود مي آورند.

پاسخ اين سوال كه در هر وعده بدنمان قادر است چقدر پروتئين جدب كند ، تنها در لوله هاي آزمايش مشخص ميشود حقيقت اين است كه تحقيقات خوب كم تعدادي روي اين مسئله انجام شده و نتيجه اين بوده كه مقدار جذب پروتئين در افراد مختلف وابسته به سايز عضلات ، جنسيت ، ژنتيك ، آنزيم هاي موثر در حجم با طيف گسترده اي تفاوت دارد .

ميزاني كه محققان بر جسته و مشهوري مثل دكتر پيتر لمون و دكتر بهنام صميمي بيان كرده اند حداكثر 30 الي 50 گرم در هر وعده ميباشد اما هميشه بهترين شيوه تقسيم پروتئين دريافتي به دفعات زياد در طول روز است ، چرا كه اين روش يك جريان مداوم مواد مغزي را در اختيار بدن قرار مي دهد .
 

آلکان

عضو جدید
بدنسازی

بدنسازی

Natural Muscle January 2007

Natural Muscle January 2007
PDF | English | 7 MB


Natural Muscle is a monthly magazine dedicated to drug free bodybuilding and fitness, covering natural bodybuilding, weightlifting, weight training,


Download

 

mortazavi

عضو جدید
توصیه های مهم در مورد بدنسازی

توصیه های مهم در مورد بدنسازی

اگر از آن دسته از افراد هستيد كه به علم بدنسازي و پرورش اندام علاقه‌ داريد، سايت www.iribb.com را به شما معرفي مي‌كنيم.
تمامي آنچه را كه شما به عنوان يك ورزشكار مبتدي، آماتور يا حرفه‌اي به آن نياز داريد، در مجموعه مطالب اين سايت خواهيد يافت.
مطالب موجود در سايت در قسمت چپ صفحه به نمايش درآمده است كه از آن ميان مي‌توان به سيستم‌ها و تمرينات، تالار اسرار، تغذيه، پزشكي و... اشاره كرد كه هر كدام از اين قسمت‌ها خود نيز به بخش‌هاي ديگر تقسيم مي‌شود. در قسمت سيستم‌ها و تمرينات مي‌توانيد با اصول اوليه قبل از تمرين، الگوبرداري در پرورش اندام است، آشنا شويد.
يكي از مهمترين ويژگي‌هايي كه در ورزش بايد به آن توجه كرد، بحث تغذيه مناسب است در اين سايت نيز با انتخاب گزينه تغذيه مي‌توانيد به جدول ارزش غذايي مواد، آشنايي با گروه‌هاي تغذيه‌اي، عادات غذايي مناسب و ... دسترسي پيدا كنيد.
همچنين اگر قصد خريد ابزارآلات ورزش را داريد بهتر از قبل از خريد به سمت توصيه‌هاي اين سايت سري بزنيد تا اطلاعات دقيق‌تري را در اين زمينه كسب كنيد.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
مجله بدنسازی

مجله بدنسازی

Iron Man Magazine November 2007

Iron Man Magazine November 2007
107 pages | Eng | 38,3 Mb

Download
دانلود
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند پرسش و پاسخ در مورد استفاده از مکمل های غذایی!؟

چند پرسش و پاسخ در مورد استفاده از مکمل های غذایی!؟

1-در چه شرایطی یک ورزشکار نیاز به استفاده از مکمل دارد؟
بیشتر متخصصین تغذیه معتقدند که غذا بهترین منبع مواد مغذی است.در صورتی که غذاهای متنوعی از غلات،سبزیجات،میوه جات،لبنیات و گوشت مصرف کنید،به قرص های ویتامین و مواد معدنی نیاز پیدا نمی کنید.با این وجود در صورتی که نوعی بیماری یا نیازهای تغذیه ای خاصی دارید که با منابع معمول غذایی قابل رفع نیست یا اینکه اصولاً از یک نوع مواد غذایی خاص استفاده نمی کنید(مثلاً از شیر تا سایر محصولات لبنی مصرف نمی کنید). ممکن است مکمل برای شما سودمند باشد

2-آیا مصرف مكملها قانونی است؟
بسیاری از مواد موجود در مکملهای غذایی برای ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات ممنوع بوده و جزو موارد دوپینگ محسوب میشوند.بنابراین مراقب باشید که اشتباهاً از مکملی استفاده نکنید که باعث محرومیت شما از ورزش شود و برچسب روی مکمل را با دقت مطالعه کنید تا بدانید واقعاً چه چیزی در این مکمل وجود دارد.

3-آیا مصرف مكملهاي غذايي بی خطر است؟
بعضی مکملهای غذایی(حتی مواد مغذی آلی)در صورتی که بیش از حد توصیه شده دریافت شوند،دارای عوارض سمی خواهند بود.سایر مواد نیز ممکن است باعث عدم تعادل و کمبود شوند که به چگونگی تداخل عمل آنها با سایر مواد مغذی در بدن بستگی دارد.بر خلاف داروها،مکملهای غذایی قبل از اقدام به فروش تحت آزمونهای امنیتی وسیع قرارنمي گیرند لذا احتمال بروز عوارض پيش بيني نشده در آنها وجود دارد .
یک نمونه از مکمل گیاهی وجود دارد که میتوانند عوارضی جانبی خطرناکی داشته باشد و 20 مورد مرگ در اثر مصرف آن گزارش شده است

4-آیا مصرف مكملهاي غذايي موثر است؟
به منظور تعیین اثربخشی یک ماده غذایی،مطالعات کیفی زیادی مورد نیاز هستند.یک مطالعه منفرد روی تعداد کمی از افراد کافی نیست. لذا بدرستي به اين سوال نمي توان پاسخ داد .

5-آیا مصرف مكمل براي ورزشكاران ضروري است ؟
با وجودی که مکمل ممکن است قانونی،بی خطر و موثر باشد(به عنوان بهبود دهنده کارآیی)لازم است تعیین کنید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید.به عنوان مثال در بسیاری از دوندگان مسافتهای طولانی زن ذخایر آهن پایین است و میتوانند از مکمل آهن بهره ببرند،ولی در صورتی که ذخایر شما طبیعی باشند،این مکمل برای شما ضروری نمیباشد.کراتین ممکن است برای ورزشکاران درگیر در ورزشهای قدرتی تا حدی ارزشمند باشد ولی در صورتی که یک ورزشکار استقامتی هستید نیاز به آن ندارید و عوارض جانبی احتمالی آن توجیه پذیر نیست.این مطلب را همیشه در نظر داشته باشید که هیچ رژیم غذایی وجود ندارد که موجب قهرمانی یک ورزشکار عادی گردد.فقط رژیم غذایی صحیح و منطقی،شرایط را برای حداکثر آمادگی جسمانی و انجام مطلوبی فعالیت مهیا میکند.


امیدوارم به درد افرادی که از این مواد در حین ورزش استفاده میکنند بخوره
تشکر!
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
فقط پهلونا بیان ×× آموزش بدنسازی ××

فقط پهلونا بیان ×× آموزش بدنسازی ××

با سلام

در زیر لینک دانلود دو تا کتاب آموزش بدنسازی را گذاشتم واسه پهلون های سایت


The Ultimate MASS WORKOUT






PDF | 075632626X | 136 Pages | 4.1 MB | WinRAR





Weight Training For Dummies




For Dummies| ISBN: 0471768456 | 2006-03-06 | PDF | 408 pages | 7476 kb




 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد

mahdicar20

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تاثیر و خطرات بدنسازی برای بانوان!!!!

تاثیر و خطرات بدنسازی برای بانوان!!!!

ورزش بدنسازی امروزه یکی از پر طرفدارترین ورزشهای جهان است و مردان زیادی به این رشته ورزشی علاقه مند هستند. طبق آمارهای رسمی فدراسیون جهانی بدن سازی؛ در حال حاظر بدن سازی بیشترین ورزشکار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهای رزمی به علت گستردگی فراوان در جنوب شرق آسیا و فوتبال رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند. اما سوالات عمده ای که معمولا برای خانم ها مطرح می شود بدین قرار است:
آیا ورزش بدنسازی همانطور که برای مردان مفید است برای زنان نیز مفید است؟
آیا زنان در صورت پرداختن به بدنسازی دارای بدنی عضلانی، تفکیکی و در یک کلام مردانه می شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثیر قرار میگیرد؟
آیا این ورزش خطری از لحاظ فیزیولوژی و آناتومتیک برای زنان ندارد؟
در پاسخ به سوال اول باید گفت:
فلسفه هر ورزشی ورای قهرمانی و کسب افتخار برای مردان و زنان داشتن اندام دلخواه، سوزاندن چربی اضافی، توانایی بدنی مطلوب در مواقع بحران و کسب مهارتهای خاص بدنی با تکیه بر تمرینات مکرر است. باید گفت که بدنسازی ورزشی است که موارد فوق را با تضمین کامل به ورزشکار خود ارایه میدهد. این ورزش علاوه بر سوزاندن سریع و سبک چربیهای اضافه بدن، اندام شما را کاملا موزون و هماهنگ کرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق العاده ای میدهد که می*توانید آن را در تمامی بدن*سازان در سطوح مختلف ببینید.
پس به نظر من با توجه به شرایط عدم تحرکی که بر زنان جامعه ایران حاکم است بدن سازی نه تنها برای آنها مفید است بلکه برای آنان الزامی است. آمار وحشتناکی که از پوکی استخوان، روماتیسم مفصلی و ... در زنان ایرانی مؤید این نکته است که اپیدمی خطرناکی ناشی از کم تحرکی در بین زنان در حال شیوع است که تنها را آن تحرک بیشتر در قالب ورزشهایی مثل ایروبیک و بدنسازی است.
علاوه بر این داشتن تناسب اندام برای یک دختر یا زن امتیازی غیرقابل انکار محسوب میشود که نمی توان آن را انکار کرد.
- در پاسخ به سوال دوم باید گفت که بدنسازی نه تنها بدن زن را مردانه نمیکند بلکه به بدن فرمت دخترانه*تری میدهد. اشتباه زنان در این است که بدنسازان زن را قهرمانان استروئیدی می پندارند که دارای بدن هایی مردانه و خشن هستند اما واقعیت این است که تمام مدلهای روز دنیا مثل هنرپیشه های هالیوود و خوانندگان زن مطرح جهان که بدن متناسب آنها آرزوی هر زنی می تواند باشد، بدنسازی و ایروبیک را در سرلوحه برنامه های روزمره خود قرار داده اند.

این مطلب از نظر علمی هم ثابت می شود:
عضلانی شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست که هر قدر میزان تمرینات شدید بدنی را افزایش دهند میزان ترشح و تولید این هورمون در بدنشان افزایش یافته در نتیجه بدنشان عضلانی تر و خشن تر می شود؛ اما در بدن زن مقدار این هورمون فوق العاده کم است و افزایش فعالیت بدن تاثیر خاصی بر روی میزان ترشح این هورمون در بدن ندارد. در نتیجه در صورتی که قرصها و مواد تزریقی حاوی تستترن مصرف نشود {مثل کاری که زنان بدنساز حرفه ای انجام می دهند یعنی تزریق تستترن به بدن} ما به هیچ وجه شاهد بدنی با فرمت مردانه نخواهیم بود بلکه:
تاثیر بدنسازی بر عضلات زنان تنها سفت شدن و آب شدن چربی های دور عضلات است که خود از افتادگی عضله جلوگیری کرده و فورمت منسجم، محکم و استیل فوق العاده دخترانه و منسجمی را به فرد می دهد.
- در خصوص سوال سوم هم باید گفت دقیقا این سوال برای مردان هم مطرح است و برنامه ریزی ورزشی و تغذیه یکی از مهم ترین نکات بدنسازی است که می*باید به آن توجه خاص شود. مثل همیشه توصیه اصلی مشاوره با مربیان مجرب بدنسازی و متخصصین تغذیه است
با تشکر
mahdicar20:)
 

navid_sixtysix

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرسش و پاسخ پيرامون بدن سازي و تناسب اندام و پاورليفتينگ

پرسش و پاسخ پيرامون بدن سازي و تناسب اندام و پاورليفتينگ

سلام
اين تاپيك به خاطر همه گير بودن بدنسازي و تناسب اندام ... بين جوانها و بخصوص دانشجو ها هستش
سوالات خودتونو پيرامون بدنسازي و.. اينجا بپرسين اگه سوال دارين!;)
 

navid_sixtysix

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب تاپيكو رو به صورت سوالات احتمالي و جوابشون پي ميگيرم!

سوال: بدن سازي چه به درد مي خوره اصلا؟!:question:

جواب: ما با ورزش بدن سازي عضلات را تحريك و وادار به رشد مي كنيم
تا اينكه عضلات برجسته و بر آمده شوند

اصولا عضلات ورزيده مزاياي بسياري داره از جمله

حفظ آنابوليسم بدن
متابوليسم بالا
اعتماد به نفس در شخص!
محافظت از آسيب ديدگي
بالا بردن قدرت بدن
سلامتي روحي و جسمي
...


 

navid_sixtysix

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال: من ورزش ديگه اي كار مي كنم و نيازي به بدنسازي نمي بينم ايا بدنسازي به درد من مي خوره؟:question:

جواب: البته
بدنسازي به عنوان يه ورزش قدرتي به كمك هر ورزشي مي ياد
هر ورزشي كه فكر كنيد
اصولا دنيايي حرفه اي ورزش بدنسازي رو به عنوان تمرين مكمل پذيرفته
تنها ورزش بدنسازيه كه تاكد بر فشار متمركز بر روي توده هاي عضلاني داره يا بهتر بگم فشار متمركز رو ي عضله اي خاص!
 

elahe_dieu

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا بعد از رها کردن این ورزش گفته میشود که چاقی به سراغ ادم میاد؟
 

navid_sixtysix

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا بعد از رها کردن این ورزش گفته میشود که چاقی به سراغ ادم میاد؟

چه عجب يك مشتري پيدا شد


به سواب خوبي اشاره كرديد

اصولا در دوره بدنسازي انرژي مورد نياز بدن افزايش پيدا ميكنه
و شخص بدنساز غذايي بيشتري مي خوره
با رها كردن بدن سازي كسي به اصلاح رژيم غذاييش نمي افته و...
اصولا تو بدن سازي شكم در آوردن يه چيز اجتناب ناپذيره
واسه همينه كه روني كلمن قبل مسابقا 150 كيلو هستش
موقع مسابقات ميشه 120
افزايش وزن در نتيجه ي بدنسازي بدست مي ياد حدود نصف چربيه!
خوب اگه قرار باشه دور بازو 2 سانت زياد شده طبيعتا بايد پوست و لايه چربي زير اون نيز گسترش پيدا كنه يا اصطلاحا spread شه

معمولا با ترك بدنسازي عضلات مي خوابند با سرعت بيشتري نسبت به پوست و لايه چربي زيرش

همين باعث ايجاد افتادگي بدن بعد از ترك بدنسازي ميشه


اينم اقاي اسيا
سامان سرابي
همشري خودومه:D
 

amirtourner

عضو جدید
سلام
مختصر ميگم.

3سال پيش 2ماه با دوستم رفتم باشگاه............هيكل من يزره فرق نكرد اما از اون خيلي توپ شد.................

منم چون ميرفتم كار..........بنايي...ولش كردم.............

الان دوباره بهش چسبيدم.........اما نميدونم چرا زود خسته ميشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ودستام آخراي كار شروع ميكنه به لرزيدن!!!!!!!!!!

شايد مال اون چندسال عملگيه.:surprised::cry:..............

قدم 186 ووزنم الان69 و25روز پيش 75 كيلو بود:confused:
بايد چيكار كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دستام وكلا بالا تنه ضعيف وپاهام يه جورايي توپند..............
 

navid_sixtysix

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
مختصر ميگم.

3سال پيش 2ماه با دوستم رفتم باشگاه............هيكل من يزره فرق نكرد اما از اون خيلي توپ شد.................

منم چون ميرفتم كار..........بنايي...ولش كردم.............

الان دوباره بهش چسبيدم.........اما نميدونم چرا زود خسته ميشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ودستام آخراي كار شروع ميكنه به لرزيدن!!!!!!!!!!

شايد مال اون چندسال عملگيه.:surprised::cry:..............

قدم 186 ووزنم الان69 و25روز پيش 75 كيلو بود:confused:
بايد چيكار كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دستام وكلا بالا تنه ضعيف وپاهام يه جورايي توپند..............


ببينيد دوست من 60 درصد موفقيت تو بدنسازي بر ميگرده به برنامه غذايي
خيلي اهميت داره واسه يه بدنساز كهfeed لازم به بدنش پمپ بشه
من احتمال ميدم به خاطر برنامه ي غذاييتون بوده باشه
اين كه زود خسته ميشين و دستتون ميلرزه به خاطر عادت نداشتن به وزن و دمبل و هالتر
زود عادت ميكنيد
منم 1ماه ترم 1 هفته اول همين طورم ;)
منم بابام جوانياش بنا بود اما هيكلش رديفه !
چه جور بنايي هستي شما؟؟
بنا الكييي؟

بعد برنامه غذايي برنامه ي تمريني مهمه كه بايد متناسب با فيزيك شما باشه وبعد اون صحيح انجام دادن حركات

اما بارم تاكييد ميكنم برنامه غذايي از همشون مهمتره!

good luck
 

marii

عضو جدید
1.راسته میگن ورزش واسه دخترا هیچ نقشی تو لاغر شدنشون نداره؟
2.اگر ورزشی که میکنیم نیم ساعت پیاده روی تند باشه بازم اگه رها کنیم چاق می شیم؟
 

navid_sixtysix

عضو جدید
کاربر ممتاز
1.راسته میگن ورزش واسه دخترا هیچ نقشی تو لاغر شدنشون نداره؟
2.اگر ورزشی که میکنیم نیم ساعت پیاده روی تند باشه بازم اگه رها کنیم چاق می شیم؟

.اگر ورزشی که میکنیم نیم ساعت پیاده روی تند باشه بازم اگه رها کنیم چاق می شیم؟ خير


سلام خانوم ماري
در مورد سوال اولتون بايدبگم اول و موثر ترين عامل در كاهش وزن افزايش وزن و... برنامه غذاييه!
عامل تعيين كننده ايه
اما اينكه ورزش بر روي فرايند لاغر شدن تاثير نداره نه اشتباهه
تاثير داره

اما شما با دراز نشست هيچ موقعه لاغر نميشيد
پس الكي تلاش نكنيد

اصولا تمرين ها به دو دسته تقسيم ميشن
هوازي _( حين تمرين شما اكسيژن زيادي استفاده مي كنيد مثل دويدن )
بي هوازي(
حين تمرين كمي بيشتر از حالت نرمال اكسيژن مصرف ميكنيد مثلا تمرينات با دمبل و دوچرخه زدن..)


تمرينات بي هوازي اثرات چاقي بعد رها كردن تمرين رو ندارند



 

ساحل مهتابی

عضو جدید
بی بی هستی

بی بی هستی

:gol:
سوال من: رژیم غذایی هاتون فقط واسه آدم بزرگا و دانشجوهاست؟؟؟؟
نی نی من دوهفتس شیر نمیخوره...
بچه ها هم روح لطیفی دارن
اونا اگه غذا نخورن ما آدم بزرگا هم نمیتونیم غذا بخوریم
شکسته میشیم افسرده میشیم
حتی دیگه نمیتونیم کلاس بدنسازی بریم
چون اون غذا نمیخوره روی منم اثر گذاشته
منم اصلانمیتونم به خودم برسم
ترجیح میدم اول واسه نی نی ام ازتون برنامه غذایی بگیرم
بعدا میام واسه خودم
(به خاطر نی نی ام من خودم دوهفتس کلاس نمیرم کلی انگیزمو از دست دادم))):smile:

در مورد غذای ورژیم غذایی بچه ها هم صحبت کن آقا نوید:gol:
 

آرماندیس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام علیکم داش نوید. آقا من کمبود وزن دارم چه تدبیری می اندیشید ؟
 

هالك

عضو جدید
دست قوي تر

دست قوي تر

باسلام . نويد جان يك سوال داشتم آن هم اين بود كه من موقع تمرين دست چپم(دست قوي تر) بيشتر كار مي كند و بيشتر رشد مي كند ولي دست راستم كم كاري كرده و براي اين كه بتواند پا به پاي دست چپ كار كند حركت ها را نادرست انجام مي دهد و كم تر رشد مي كند ( البته اگر سعي كنم حركت ها را درست انجام دهم دست راستم بيشتر دم ميكند) آيا رشد بيشتر دست يا پاي قوي تر به خاطر اين كه بار بيشتري به دوش مي كشد مشكلي ايجاد نمي كند؟
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه چیز درباره بدن‌سازی زنان ایرانی! (+عکس)

همه چیز درباره بدن‌سازی زنان ایرانی! (+عکس)




ورزش بدن‌سازی امروزه یكی از پر طرفدارترین ورزش‌های جهان است و مردان زیادی به این رشته ورزشی علاقه‌مند هستند. طبق آمارهای رسمی فدراسیون جهانی بدن‌سازی؛ در حال حاظر بدن‌سازی بیشترین ورزشكار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهای رزمی به علت گستردگی فراوان در جنوب شرق آسیا و فوتبال رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

اما سوالات عمده‌ای كه معمولا برای خانم‌ها مطرح می‌شود بدین قرار است:
آیا ورزش بدن‌سازی همانطور كه برای مردان مفید است برای زنان نیز مفید است؟
آیا زنان در صورت پرداختن به بدن‌سازی دارای بدنی عضلانی، تفكیكی و در یك كلام مردانه می‌شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟
آیا این ورزش خطری از لحاظ فیزیولوژی و آناتومتیك برای زنان ندارد؟




در پاسخ به سوال اول باید گفت فلسفه هر ورزشی ورای قهرمانی و كسب افتخار برای مردان و زنان داشتن اندام دلخواه، سوزاندن چربی اضافی، توانایی بدنی مطلوب در مواقع بحران و كسب مهارت‌های خاص بدنی با تكیه بر تمرینات مكرر است. باید گفت كه بدن‌سازی ورزشی است كه موارد فوق را با تضمین كامل به ورزشكار خود ارایه می‌دهد. این ورزش علاوه بر سوزاندن سریع و سبك چربی‌های اضافه بدن، اندام شما را كاملا موزون و هماهنگ كرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق‌العاده‌ای می‌دهد كه می‌توانید آن را در تمامی بدن‌سازان در سطوح مختلف ببینید.

آمار وحشتناكی كه از پوكی استخوان، روماتیسم مفصلی و ... در زنان ایرانی مؤید این نكته است كه اپیدمی خطرناكی ناشی از كم‌تحركی در بین زنان در حال شیوع است كه تنها را آن تحرك بیشتر در قالب ورزش‌هایی مثل ایروبیك و بدن‌سازی است.

در پاسخ به سوال دوم باید گفت كه بدن‌سازی نه تنها بدن زن را مردانه نمی‌كند بلكه به بدن فرمت دخترانه‌تری می‌دهد. اشتباه زنان در این است كه بدن‌سازان زن را قهرمانان استروئیدی می‌پندارند كه دارای بدن‌هایی مردانه و خشن هستند اما واقعیت این است كه تمام مدل‌های روز دنیا مثل هنرپیشه‌های هالیوود و خوانندگان زن مطرح جهان كه بدن متناسب آنها آرزوی هر زنی می‌تواند باشد، بدن‌سازی و ایروبیك را در سرلوحه برنامه‌های روزمره خود قرار داده‌اند.
اما این مطلب از نظر علمی هم ثابت می‌شود.
عضلانی شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست كه هر قدر میزان تمرینات شدید بدنی را افزایش دهند میزان ترشح و تولید این هورمون در بدن‌شان افزایش یافته در نتیجه بدن‌شان عضلانی‌تر و خشن‌تر می‌شود؛
اما در بدن زن مقدار این هورمون فوق‌العاده كم است و افزایش فعالیت بدن تاثیر خاصی بر روی میزان ترشح این هورمون در بدن ندارد. در نتیجه در صورتی كه قرص‌ها و مواد تزریقی حاوی تستترن مصرف نشود {مثل كاری كه زنان بدن‌ساز حرفه‌ای انجام می‌دهند یعنی تزریق تستترن به بدن} ما به هیچ وجه شاهد بدنی با فرمت مردانه نخواهیم بود بلكه:
تاثیر بدن‌سازی بر عضلات زنان تنها سفت‌شدن و آب‌شدن چربی‌های دور عضلات است كه خود از افتادگی عضله جلوگیری كرده و فورمت منسجم، محكم و استیل فوق‌العاده دخترانه و منسجمی را به فرد می‌دهد.

در خصوص سوال سوم هم باید گفت دقیقا این سوال برای مردان هم مطرح است و برنامه‌ریزی ورزشی و تغذیه یكی از مهم‌ترین نكات بدن‌سازی است كه می‌باید به آن توجه خاص شود.
مثل همیشه توصیه اصلی مشاوره با مربیان مجرب بدن‌سازی و متخصصین تغذیه است.


 

Abbas722

عضو جدید
سوال در مورد هرمون های بدن سازی

سوال در مورد هرمون های بدن سازی

سلام. من یک سال پیش باشگاه میرفتم واز یک نوع هرمون استفاده میکردم به نام دیتا ایکس بعد از مدتی سفیدی چشمام تغریبا زرد رنگ شد بعد از مراجعه به دکتر فهمیدم کبدم کمی متورم شده که بعد از دو هفته خوردن دارو خوب شد الان هم در باشگاه تمرین میکنم ایا می تونم دوباره هرمون استفاده کنم؟؟؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا