[ ورزش های رزمی ] کشتی

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مربی تیم ملی کشتی: بالارفتن پرچم ایران در خاک آمریکا افتخار بزرگی است



علی اکبر دودانگه گفت: تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی قهرمان جام جهانی شد که متاسفانه مسئولین کوچکترین توجهی به کشتی نداشتند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد پس از قهرمانی ایران در خاک آمریکا، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایسنا به لس آنجلس اظهار کرد: کشتی‌گیران ما مزد زحماتشان را گرفتند. قهرمانی در خاک آمریکا و بالا رفتن پرچم مقدس ایران و نواخته شدن سرود ایران در این کشور افتخار بسیار بزرگی است اما این اتفاقات در حالی رخ داد که قبل از اعزام کوچکترین توجهی به کشتی نشد که واقعاً جای تاسف دارد. مسئولان باید به کشتی که چنین افتخارات بزرگی را برای مملکت رقم می‌زنند توجه کنند.

دودانگه در مورد عملکرد کشتی گیران ایرانی گفت: 80 درصد تیم ایران ستاره بودند. حسن رحیمی کشتی‌های خوبی گرفت و تنها در فینال اشتباه کرد در حالی که او از این رقیب روس خود بهتر است. باخت رحیمی و لشگری در جام جهانی به نظرم تلنگر خوبی بود تا این دو به خود بیایند. این باخت برای آنها خوب بود.

وی به کشتی‌های خوب حسین‌خانی اشاره کرد و گفت: مصطفی حسین‌خانی از ستاره‌های تیم ما بود که نمایش بسیار خوبی داشت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: تمام تیم‌ها اقرار می‌کنند که ما بهترین تیم دنیا هستیم. بچه‌های ما واقعاً زحمت می‌کشند و خوشحالم با این قهرمانی به حقشان رسیدند.







.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رضا یزدانی: لیاقت قهرمانی در جام جهانی را داشتیم



رضا یزدانی می‌گوید تیم ایران لیاقت قهرمانی در جام جهانی را داشته است.

ملی پوش وزن 98 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایسنا به لس آنجلس اظهار کرد: خوشحالم توانستیم از عنوان قهرمانی سال قبل دفاع کنیم. هموطنان زیادی هم به سالن مسابقه آمده بودند و ما را تشویق می کردند که خدا را شکر شرمنده آنها نشدیم. این قهرمانی را به همه مردم تبریک می گویم. بچه ها و جوان‌های تیم واقعا خوب کشتی گرفتند.

وی همچنین گفت: تیم ما شرایطش خیلی خوب است و برای این تیم برنامه‌ریزی شده است. درست است که الان تیم دوم روسیه را بردیم اما دو سال قبل تیم اول آنها را هم شکست دادیم و لیاقت این را داشتیم که روی سکوی اول دنیا بایستیم.

اما یزدانی پس از کشتی با حریف روس خود دچار تنگی تنفس شد که با تلاش‌های به موقع دکتر امیر ساسان و دکتر آزاد بخت مشکلش برطرف شد و در حالی که روی برانکارد دراز کشیده بود به بیمارستان منتقل نشد. یزدانی در مورد این حادثه گفت: ریه‌ام دچار عفونت شده بود و مشکل داشتم. پس از کشتی وقتی پائین آمدم دچار حمله ناگهانی شدم اما خدا را شکر بر طرف شد.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عیدی بزرگ به ملت ایران




خوشحالم که کشتی‌گیران غیور کشورمان در آستانه آغاز سال نو، عیدانه بزرگی به تمام ملت ایران دادند. عیدانه‌ای که هر کجا می‌روی، در هر کوی و برزن صحبت از آن است. خوشحال‌تر از این هستم که رادیو و تلویزیون ملی ایران با تدارکات مناسبی که دید، شرایطی را به وجود آورد تا همه مردم به‌صورت زنده مسابقات جام‌جهانی را ببینند و شادی‌شان دوچندان شود. امیدوارم مسوولان صداوسیما در مسابقات آتی هم همین رویکرد را درخصوص پخش مسابقات کشتی داشته باشند تا این ورزش سنتی و پهلوانی ما از یاد نرود، چراکه «از دل برود هر آنکه از دیده برفت.»

از بُعد فنی هم باید بگویم که واقعا کشتی‌های خوبی را شاهد بودیم، به‌خصوص در مورد کشتی‌گیران خودمان. با وجود اینکه ملی‌پوشان ما آمادگی صددرصد برای حضور در این رقابت‌ها را نداشتند اما با همین آمادگی نسبی توانستند از پس قدرت‌های برتر دنیا، روسیه و آمریکا بربیایند. آمریکا تدارک زیادی برای میزبانی این مسابقات دیده بود و قصد داشت با وجود امتیاز میزبانی، قهرمان شود. این در حالی بود که کشتی‌گیران آمریکایی در مقایسه با کشتی‌گیران ایرانی از آمادگی بهتری هم برخوردار بودند، اما کشتی‌گیران ما با شجاعتی که داشتند توانستند برای سومین دوره متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و نشان دهند هنوز هم کشتی آزاد ایرانی، بی‌نظیر‌ترین کشتی در دنیاست. به‌هرشکل ایران و آمریکا همیشه در ورزش کشتی روابط نزدیک و خوبی با هم داشتند و در آینده هم همین‌طور خواهند بود. هم ما میزبان آنها بوده‌ایم و هم آنها میزبان ما. ایران، آمریکا و روسیه در واقع سه قدرت بلامنازع کشتی آزاد در جهان هستند و باید بیش‌ازپیش برای برقراری روابط حسنه و رقابت هرچه‌نزدیک‌تر در رویدادهای جهانی بکوشند. مطمئنا این رقابت برای مسابقات قهرمانی جهان که تابستان سال‌جاری در ازبکستان برگزار می‌شود وجود خواهد داشت و تیم‌ها به بهترین شکل ممکن با تدارکات عالی وارد این میدان می‌شوند. من به‌عنوان یک پیشکسوت این رشته که تمام دردها و رنج‌های قهرمانی را کشیده‌ام از مسوولان ورزش ایران می‌خواهم که در این مدت‌زمان باقیمانده تا این رویداد مهم، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند تا دیگر مثل گذشته دغدغه بی‌پولی و کمبود امکانات را نداشته باشیم و بتوانیم در ازبکستان هم قدرت خودمان را به رخ دنیا بکشیم.




منصور برزگر - پیشکسوت کشتی

منبع: روزنامه شرق - شماره ۱۹۸۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲













.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1102619 زمان ارسال : جمعه 1393/02/26 18:36

جام جهاني کشتي فرنگي- تهران
[h=1]ايران با غلبه بر روسيه قهرمان جام‌جهاني شد[/h][h=2] تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان با پيروزي برابر تيم روسيه به قهرماني جام جهاني رسيد.[/h]

ديدار فينال مسابقات جام جهاني کشتي فرنگي عصر امروز (جمعه) در سالن هفتم تير بين تيم‌هاي ايران و روسيه برگزار شد. کشتي‌گيران کشورمان در اين ديدار با دوبنده‌هاي آبي برابر قرمزپوشان روسيه حاضر شدند که در پايان تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان موفق شد به قهرماني برسد.

حميد سوريان 6
- منگيان سيمينوف 5

جام جهاني کشتي فرنگي - تهران در اولين وزن اين ديدار حميد سوريان در وزن 59 کيلوگرم به مصاف منگيان سيمينوف روسيه‌اي رفت که در سه دقيقه اول اين کشتي 2 بر صفر به سود کشتي‌گير روس به اتمام رسيد. در سه دقيقه دوم حميد سوريان موفق شد با خارج کردن پاي سيمينوف يک امتياز بگيرد و در حالي که مي‌توانست با خاک کردن حريفش يک امتياز ديگر بگيرد اما بدل خورد و روي پل رفت تا کشتي 4 بر يک به سود کشتي‌گير روسيه‌اي شود.

کاپيتان تيم کشتي فرنگي کشورمان در ادامه موفق شد حريفش را در خاک در اختيار بگيرد و با باراندازهاي پي‌درپي کشتي را را 6 بر 5 به سود خود کرد تا کشتي اول با همين نتيجه به سود ايران به پايان برسد.



اميد نوروزي 6 - آدام کوراک 8

در وزن 66 کيلوگرم نوبت به اميد نوروزي رسيد تا برابر آدام کوراک صف‌آرايي کند. کشتي‌گير روسيه‌اي که به نظر مي‌رسيد از آمادگي بالايي برخوردار است ابتدا موفق شد در خاک 2 امتياز از قهرمان المپيکي کشورمان بگيرد و در ادامه نيز با اجراي فن سالتوبارانداز در خاک کشتي را در سه دقيقه اول 6 بر صفر به سود خودش کرد.

در سه دقيقه دوم اميد نوروزي موفق شد ابتدا 2 امتياز از کوراک بگيرد. اين 2 امتياز کمک کرد تا نماينده 66 کيلوگرم کشورمان روحيه بگيرد تا نتيجه را جبران کند اما هنگام فن بارانداز روي پل رفت تا داور به هر دو کشتي‌گير 2 امتياز بدهد و نتيجه 8 بر 4 شود. نوروزي که تا پايان اين کشتي زمان زيادي نداشت تنها توانست 2 امتياز ديگر بگيرد و با نتيجه 8 بر 6 مغلوب کوراک شود.


سعيد عبدولي 3 - چنگيز لابازانوف صفر

پس از شکست اميد نوروزي و يک بر يک شدن ايران و روسيه در فينال جام جهاني کشتي فرنگي نوبت به کشتي‌گيران دو تيم در وزن 71 کيلوگرم رسيد. سعيد عبدولي در سه دقيقه اول تلاش زيادي کرد تا با اجراي فنون خود از چنگيز لابازانوف امتياز بگيرد اما اين اتفاق رخ نداد. کشتي‌گير روس که در سه دقيقه اول بسيار کم کار بود از داور اين کشتي 2 اخطار گرفت تا عبدولي يک بر صفر پيش بيفتد.
عبدولي در سه دقيقه دوم با روحيه و انرژي بالاتري برابر لابازانوف حاضر شد. وي در همان ابتداي وقت دوم موفق شد با خاک کردن حريف خود و اجراي فن 2 امتياز ديگر بگيرد تا کشتي را 3 بر صفر کند. کشتي‌گير روسيه‌اي که به نظر بسيار خسته شده بود در وقت‌هاي باقي مانده تا پايان کشتي نتوانست کاري انجام دهد تا ايران برنده وزن 71 کيلوگرم باشد.

فرشاد عليزاده صفر - رومان ولاسوف 11
وزن 75 کيلوگرم چهارمين کشتي ايران برابر روسيه بود. فرشاد عليزاده با دوبنده آبي برابر رومان ولاسوفي حاضر شده که پيش از اين نشان طلاي المپيک را مال خود کرده بود. اين کشتي از ابتدا به صورت يک طرف دنبال شد و در سه دقيقه اول نيز به پايان رسيد. چراکه ولاسوف موفق شد با اجراي فنون بارانداز، سالتو و ... عليزاده را غافلگيرد کند و با نتيجه 11 بر صفر پيروزي اين کشتي شود.

حبيب‌الله اخلاقي 8 - اوگني بوگومولوف صفر
کشتي در وزن 80 کيلوگرم نوبت را به حبيب‌الله اخلاقي داد تا برابر اوگني بوگومولوف قرار بگيرد. اين کشتي در سه دقيقه اول هيچ امتيازي براي دو کشتي‌گير نداشت و اخطارهاي داور به دو کشتي‌گير هم باعث نشد تا اخلاقي و بوگومولوف از فرصت استفاده کنند و امتيازي بگيرند.

سه دقيقه دوم با شروع طوفاني اخلاقي آغاز شد. وي با خاک کردن‌هاي پي‌درپي و خارج کردن پاي حريف روسي‌ خود موفق شد بارها از بوگومولوف امتياز بگيرد. اخلاقي در نهايت با نتيجه 8 بر صفر اوگني بوگومولوف را مغلوب کرد تا در پايان پنجمين کشتي تيم ايران 3 بر 2 از روسيه پيش بيفتد.

طالب نعمت‌پور 3 - داويد چاکاوادزه يک
طالب نعمت‌پور دارنده مدال طلاي جهان نماينده کشورمان در وزن 85 کيلوگرم بود که برابر داويد چاکاوادزه قرار گرفت. سه دقيقه اول با داوري مشکوک داور فنلاندي همراه بود. نعمت‌پور که پس از گرفتن اخطار در خاک به حريف روسي خود امتيازي نداد، در 30 ثانيه پاياني حريف خود را در خاک در اختيار گرفت اما چاکاوادزه سه بار پيش از به صدا درآمدن سوت داور حرکت کرد اما در عين ناباوري داور فنلاندي به نعمت‌پور اخطار داد تا سه دقيقه اول يک بر صفر به سود چاکاوادزه به پايان برسد.

کشتي‌گير 85 کيلوگرم کشورمان در سه دقيقه دوم براي جبران وارد تشک شد. نعمت‌پور با روحيه‌اي بالا موفق شد با اجراي فن کمر و خارج کردن کشتي‌گير روسيه‌اي از تشک 2 امتياز بگيرد و کشتي را 2 بر يک کند. وي در ادامه هم بار ديگر موفق شد چاکاوادزه را در خاک مال خود کند اما داور فنلاندي اين بار هيچ امتيازي به نعمت‌پور نداد. اين ديدار به پايان رسيده بود و نعمت‌پور براي شادي کردن کشتي را رها کرد، اما کشتي‌گير روسيه‌اي در خارج از زمان کشتي نعمت‌پور را خاک کرد و کادرفني اين تيم نيز معتقد بودند اين اتفاق در زمان کشتي افتاده است. پس از اعتراض روس‌ها و بازبيني فيلم مشخص شد چاکاوادزه پس از پايان زمان کشتي روي نعمت‌پور فن اجرا کرده و به همين دليل يک امتياز ديگر به نعمت‌پور تعلق گرفت تا کشتي 3 بر يک به سود نماينده 85 کيلوگرم کشورمان شود.

مهدي علياري 3 - نيکيتا ملينيکوف يک
پس از به دست آمدن چهارمين پيروزي برابر روسيه مهدي علياري در وزن 98 کيلوگرم روي تشک رفت تا برابر نيکيتا ملينيکوف قرار بگيرد. علياري در دو دقيقه اول اين کشتي از ناحيه سر دچار آسيب شد و پس از مداوا توسط پزشکان کشتي را از سر گرفت. اين ديدار در سه دقيقه اول امتيازي براي دو کشتي‌گير نداشت و علياري تنها موفق شد يک اخطار از ملينيکوف بگيرد.

سه دقيقه دوم هم مانند سه دقيقه اول بدون تحرک خاصي از سوي دو کشتي‌گير آغاز شد. کشتي‌گير روسيه‌اي که پس از اخطار گرفتن علياري نتوانست در خاک کاري انجام دهد، در ادامه از داور يک اخطار گرفت تا علياري يک بر صفر پيش بيفتد. البته در ادامه اين علياري بود که از داور اخطار گرفت تا کشتي يک بر يک شود اما در حالي که زمان رو به پايان بود کشتي‌گير 98 کيلوگرم کشورمان حريف خود را از تشک خارج کرد تا 2 بر يک پيش بيفتد. اعتراض روس‌ها نيز تنها يک امتياز ديگر براي علياري داشت تا 3 بر يک برنده اين کشتي شود.

بشير باباجان‌زاده 9 - واسيلي پارشين 0

پس از مشخص شدن قهرماني تيم کشتي فرنگي کشورمان، کشتي در وزن 130 کيلوگرم تشريفاتي شد. بشير باباجان‌زاده سنگين‌وزن تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان آخرين کشتي‌گيري بود که روي تشک حاضر شد تا برابر واسيلي پارشين قرار بگيرد. باباجان‌زاده در سه دقيقه اول بسيار مقتدر ظاهر شد و توانست در سه دقيقه اول 3 بر صفر حريف روسي خود را شکست دهد.

باباجان‌زاده پس از پيش افتادن 3 بر صفر از پارشين در سه دقيقه دوم هم با روحيه بالاتري ظاهر شد. وي در همان ابتداي سه دقيقه دوم يک امتياز از حريف خود گرفت و در ادامه هم يک فن 2 امتيازي روي پارشين اجرا کرد تا کشتي 6 بر صفر شود. باباجان‌زاده بار ديگر با خارج کردن پاي حريفش يک امتياز ديگر گرفت و پيش از اتمام زمان اين کشتي با خاک کردن پارشين کشتي را 9 بر صفر کرد.

در پايان تيم ايران با برتري 6 بر 2 برابر روسيه به عنوان قهرماني دست يافت.

 

hesam72

عضو جدید
قابل توجه اغای بنا!.....
بنا فک کرد نباشه تیم ملی ب هیچ جا نمرسه....حالا هی برو نازکن
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فدراسيون جهاني کشتي (فيلا) رسما اعلام کرد طالب نعمت‌پور فرنگي کار ايراني، به دليل مثبت شدن نمونه دوپينگش از حضور در رقابت‌هاي ورزشي محروم شد.

فيلا در اين باره نوشت که هر دو نمونه A و B اين کشتي‌گير که در جريان جام جهاني کشتي فرنگي تهران از وي گرفته شده، مثبت بوده است.

فيلا همچنين نوشت: آزمايشگاه ضد دوپينگ در کلن آلمان اعلام کرده که نعمت‌پور از ماده ممنوعه آنابوليک استروئيد ترندبلون استفاده کرده است.

فدراسيون جهاني کشتي در اين رابطه اعلام کرد: نعمت‌پور بر اساس قوانين موقتا براي دو سال از حضور در تمامي ميادين کشتي محروم شده است که البته راي نهايي نيز در اين رابطه اعلام مي‌شود.


 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایران میزبان جام جهانی کشتی شد

ایران میزبان جام جهانی کشتی شد

میزبانی رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد برای دومین بار به کشورهای ایران و آمریکا سپرده شد.

ایران در سال 2014 میزبان مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران بود و آمریکا نیز مسابقات جام جهانی کشتی آزاد را برگزار کرد.

در سال 2015 میلادی نیز مانند سال 2014 دو شهر تهران و لس آنجلس میزبان رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد خواهند بود.

 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نقل از فدراسيون کشتي، رقابت‌هاي کشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان 5 تا 7 آذر ماه و مسابقات کشتي فرنگي 12 تا 14 آذر ماه سال جاري در کشورمان برگزار خواهد شد.

تيم‌هاي برتر سه مرحله رقابت‌هاي فصلي جايزه بزرگ باشگاه‌هاي کشور که مرحله اول آن 5 و 6 تيرماه در قزوين برگزار شد و مراحل دوم و سوم آن به ترتيب اواخر مرداد و مهرماه سال جاري برگزار خواهد شد، مي‌توانند به عنوان نمايندگان ايران در اين رقابت‌ها شرکت کنند.
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخواست قهرمان المپیکی ایران رد شد

درخواست قهرمان المپیکی ایران رد شد

احسان لشگري پس از شكست ناباورانه در رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد و از دست دادن شانس حضور در رقابتهاي جهاني و بازي‌هاي آسيايي،‌ با ارسال درخواست كتبي به فدراسيون كشتي از شوراي فني تيم هاي ملي خواست تا فرصت دوباره‌اي به او دهند. در تازه‌ترين نشست شوراي فني كه عصر امروز برگزار شد، اين درخواست مورد بررسي قرار گرفت اما در نهايت با درخواست لشگري مخالف شد.

جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد برای بررسی درخواست رسمی احسان لشگری امروز (دوشنبه) با حضور اعضاي اين شورا در محل خانه کشتی تهران برگزار شد و تصمیم شورای فنی در مورد درخواست دارنده مدال برنز المپيك لندن به شرح زیر اعلام شد:

"پیرو اعلام درخواست مکتوب جناب آقای احسان لشگری کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم کشور مبنی بر اعطاي فرصت مجدد به ایشان برای برگزاری انتخابی مجدد در اين وزن، اعضای شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد به منظور ایجاد انگیزه جهت ادامه تمرینات و حضور موثر وي در کشتی، صرفا با حضور نامبرده در رقابتهای بین المللی جام حیدرعلی اف موافقت نمود.

لازم به توضیح است عملکرد و نتایج حاصل از حضور جناب آقای لشگری در تورنمنت حیدرعلی اف ارتباطی با ارزیابی نهایی کادر فنی و شورای فنی برای انتخاب نهایی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابتهای جهانی و بازی‌های آسیایی نخواهد داشت."

بدين ترتيب با برگزاري مجد رقابتهاي انتخابي براي لشگري و بازگشت احتمالي وي به تركيب تيم ملي كشتي آزاد مخالفت شد و لشگري تنها مي‌تواند براي بازيابي شرايط خود در تورنمنت علي‌اف به ميدان برود.

 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرحله اول اردوي آمادگي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان براي شرکت در رقابت‌هاي جهاني ازبکستان و بازي‌هاي آسيايي کره جنوبي از امروز (سه شنبه) در خانه کشتي تهران آغاز مي‌شود. کادرفني تيم ملي کشتي آزاد در شرايطي اسامي جديد را اعلام کرده که نام احسان لشگري و مهدي تقوي در بين دعوت شده‌ها قرار دارد. البته نکنه جالب عدم دعوت از سيداحمد محمدي است.

سايت فدراسيون کشتي اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو که تا روز 20 تير ادامه خواهد داشت را به شرح زير اعلام کرده است:

57 کيلوگرم: حسن رحيمي (تهران)، يونس سرمستي (آذربايجان شرقي)، اميد جلالي بهار (البرز) و علي حاج آقانيا (مازندران)

61 کيلوگرم: مسعود اسماعيل‌پور، عباس دباغي و بهنام احسان پور (مازندران)، حسن مرادقلي (تهران) و دانيال حجتي (گلستان)

65 کيلوگرم: ميثم نصيري (اردبيل) و علي اصغر جبلي (گلستان)

70 کيلوگرم: :gol:مصطفي حسين خاني:gol: و حميدرضا زرين پيکر (تهران)، پيما ياراحمدي (لرستان) و نيما الهي قادي (مازندران)

74 کيلوگرم: رضا افضلي (کرمانشاه)، عزت الله اکبري، مرتضي رضايي و مهدي تقوي (مازندران)، عليرضا قاسمي (تهران) و محمد مکتب‌دار (خراسان شمالي)

86 کيلوگرم: محمدحسين محمديان و محمدجواد ابراهيمي (مازندران)، ميثم مصطفي جوکار (همدان)، سعيد رياحي (گلستان) و :gol:احسان لشگري:gol:(قزوين)

97 کيلوگرم: رضا يزداني، حامد طالبي زرين کمر و سينا غني زاده (مازندران) و امير محمدي (خراسان شمالي)

130 کيلوگرم: پرويز هادي (آذربايجان شرقي)، کميل قاسمي، سيدرضا موسوي، جعفر شمس ناتري و عبدالله قمي (مازندران) و پوريا رحماني (فارس)

سرمربي: رسول خادم

مربيان منتخب سرمربي با استناد به بند يک بخش "و" نظام نامه فني کشتي کشور انتخاب مربيان تيم ملي: رضا لايق (قزوين)، علي اکبر دودانگه (تهران)، امير توکليان (خراسان رضوي) و حسين نقيبي (مازندران)

مربيان سازنده به معرفي هيئت‌هاي محترم استان‌هاي کرمانشاه، مازندران و تهران هر کدام يک مربي

پزشک: داود آزادبخت

متخصص تغذيه: دکتر رامين اميرساسان

ماساژور: محمد کواري

فيزيوتراپ: مهدي کاظمي گرجي

سرپرست: علي بيات
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نقل از سايت فدراسيون کشتي، رقابت‌هاي بين المللي جايزه بزرگ باکو جام حيدر علي‌اف روزهاي 2 تا 6 مرداد در شهر باکو کشور آذربايجان برگزار مي‌شود.

اسامي نفرات اعزامي به اين رقابت ها به شرح زير است:

کشتي آزاد:

74 کيلوگرم: مرتضي رضايي

86 کيلوگرم: احسان لشگري و محمدجواد ابراهيمي

97 کيلوگرم: حامد طالبي زرين کمر

125 کيلوگرم: عبدالله قمي

مربي: علي اکبر دودانگه

داور: غلامرضا طاهرخاني

کشتي فرنگي:

59 کيلوگرم: سامان عبدولي

61 کيلوگرم: امين سوري

71 کيلوگرم: محمد جعفر توسلي

80 کيلوگرم: ميلاد خسروي و يوسف قادريان

85 کيلوگرم: حسين نوري

سرمربي: احمد پازاج

مربي: مسعود هاشم زاده

سرپرست: عليرضا رضايي
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نقل از سايت فدراسيون بين‌المللي کشتي، رده‌بندي 20 آزادکار برتر جهان در ماه جولاي توسط فدراسيون جهاني کشتي (فيلا) اعلام شد که در وزن 70 کيلوگرم مصطفي حسين‌خاني و در وزن 97 کيلوگرم رضا يزداني در صدر اوزان خود قرار دارند.

مسعود اسماعيل‌پور در 61 کيلو، رضا افضلي در 74 کيلو و کميل قاسمي در 125 کيلوگرم نفرات دوم اوزان خود هستند. ميثم مصطفي‌جوکار نيز در وزن 86 کيلوگرم عنوان سوم را به خود اختصاص داده است.

* رده‌بندي نفرات برتر اوزان 8 گانه کشتي آزاد به شرح زير است:

57 کيلوگرم: 1- ولاديمير خينچگاشويلي، قهرمان اروپا از گرجستان 2- رسول کالي‌يف، قهرمان آسيا از قزاقستان 3- ويکتور لبدوف، روسيه... 7- حسن رحيمي، ايران... 20- مهران رضازاده، ايران

61 کيلوگرم: 1- حاجي علي‌يف، قهرمان اروپا از آذربايجان 2- مسعود اسماعيل‌پور، قهرمان آسيا از ايران 3- بخان گوي‌گريف، نايب قهرمان اروپا روسيه... 10- بهنام احسان‌پور، ايران

65 کيلوگرم: 1- ماگومد قربان‌علي‌يف، قهرمان اروپا از روسيه 2- فرانکلين گومز، پورتوريکو 3- سروت کوشکان، نفر سوم اروپا از ترکيه... 6- سيداحمد محمدي، ايران

70 کيلوگرم: 1- مصطفي حسين‌خاني، قهرمان آسيا از ايران 2- روسلان دبيرگادژيف،‌ قهرمان اروپا از آذربايجان، 3- گريگور گريگوريان، نايب قهرمان اروپا از ارمنستان... 7- پيمان ياراحمدي، ايران

74 کيلوگرم: 1- جُردن باروز، قهرمان جهان از ‌آمريکا 2- رضا افضلي، قهرمان آسيا از ايران 3- جبرئيل حسنوف، نايب قهرمان اروپا از آذربايجان... 14- حميدرضا رضايي، ايران... 17- عزت‌الله اکبري، ايران

86 کيلوگرم: 1- عبدالرشيد سعدالله‌يف، قهرمان اروپا از روسيه 2- مراد گايداروف، نايب قهرمان اروپا از بلاروس 3- ميثم مصطفي‌جوکار، قهرمان آسيا از ايران... 11- احسان لشگري، ايران

97 کيلوگرم: 1- رضا يزداني، قهرمان جهان از ايران 2- عبدالسلام گاديسوف، قهرمان اروپا از روسيه 3- ختاگ گازيموف، نايب قهرمان اروپا از آذربايجان

125 کيلوگرم: 1- طاها آکگول، قهرمان اروپا از ترکيه 2- کميل قاسمي، قهرمان آسيا از ايران 3- آلکساندر خوتسيانيفسکي، نفر سوم اروپا از اوکراين... 9- پرويز هادي، ايران... 13- عبدالله قمي، ايران
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوریان و عبدلی در جمع بهترین‌های دنیا

سوریان و عبدلی در جمع بهترین‌های دنیا

در جدیدترین رده بندی فرنگی کاران جهان "حمید سوریان" (59 کیلوگرم)، در رده دوم قرار دارد . "سعید عبدلی" (71 کیلوگرم) و "حبیب الله اخلاقی" (80 کیلوگرم) رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین نام "طالب نعمت پور" که در چند ماه گذشته در مقام اول وزن 85 کیلوگرم قرار داشت به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ او از رنکینگ فیلا حذف شده است.

رده بندی برترین فرنگی کاران ماه جون در اوزان هشت گانه به شرح زیر است:

59 کیلوگرم: 1- الکساندر کاستادینوف (بلغارستان) 2- حمید سوریان (ایران) 3- مینیگان سمنوف (روسیه)

66 کیلوگرم: 1- ادام کوراک (روسیه) 2- حسن علیف (آذربایجان) 3- فرانک اشتابلر (آلمان) ... 7- امید نوروزی ( ایران) ... 17- رامین طاهری (ایران)

71 کیلوگرم: 1- تاماش لورینج (مجارستان) 2- رسول چونایف (آذربایجان) 3- سعید عبدلی (ایران) ... 10- محمد کریمی (ایران)

75 کیلوگرم: 1- کیم هیون وو (کره جنوبی) 2- الکساندر چهرکین (روسیه) 3- آرسن جلفلکیان (ارمنستان)

80 کیلوگرم: 1- پیتر باشی (مجارستان) 2- سلجوق جبی (ترکیه) 3- حبیب الله اخلاقی (ایران) ... 11- یوسف قادریان (ایران)

85 کیلوگرم : 1- ژان بلنیوک (اوکراین) 2- رامی هیتانیمی (فنلاند) 3- ویکتور لورینج (مجارستان)

98 کیلوگرم: 1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- جنگ ایلدم (ترکیه) 3- بالاژ کیس (مجارستان) ... 11- مهدی علیاری (ایران)... 14- علی علیاری (ایران)

130 کیلوگرم : 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- میاین لوپز نونز (کوبا) 3- یوهان مگنوس ایورن (سوئد )... 5- بشیر باباجان زاده (ایران) ... 8- بهنام مهدی زاده (ایران)
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
لشکری، تقوی و عبدولی راهی باکو می‌شوند

لشکری، تقوی و عبدولی راهی باکو می‌شوند

مسابقات بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ فیلا طی روزهای 2 تا 6 مردادماه در شهر باکو کشور آذربایجان برگزار می شود. بر این اساس اسامی نفرات اعزامی به این رقابت ها به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

59 کیلوگرم: سامان عبدولی

66 کیلوگرم: امین سوری

71 کیلوگرم: محمدجعفر توسلی- سعید عبدولی- افشین بیابانگرد

80 کیلوگرم: میلاد خسروی- یوسف قادریان

85 کیلوگرم: حسین نوری- داود اخباری

سرمربی: احد پازاج

مربیان: مسعود هاشم زاده

کشتی آزاد:

74 کیلوگرم: مهدی تقوی- مرتضی رضایی قلعه

86 کیلوگرم: احسان لشگری- محمدجواد ابراهیمی

97 کیلوگرم: حامد طالبی زرین کمر

125 کیلوگرم: عبداله قمی

مربیان: علی اکبر دودانگه- اصغر اسدی

داور: بابک امجدی

سرپرست: علیرضا رضایی

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازگشت حسن رنگرز به کشتی فرنگی

بازگشت حسن رنگرز به کشتی فرنگی

حسن رنگرز قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان با حکم رئیس فدراسیون کشتی به عنوان سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان منصوب شد. رنگرز دارای دکترای مدیریت ورزش، دارنده مدال طلا و برنز وزن 55 کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی جهان در سال‌های 2001 و 2002 است. مشاوری وزیر ورزش‌وجوانان و نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز از دیگر سوابق کاری رنگرز به شمار می‌رود.

وی پیش از این سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و تیم دانشجویان را تجربه کرده است.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمرین تیم ملی کشتی آزاد

تمرین تیم ملی کشتی آزاد

اعضای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان روز گذشته در دریاچه ورزشگاه آزادی تمرین آماده سازی انجام دادند.


























 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دکتر ولی نژاد متخصص مغز و اعصاب پزشک معالج حبیبی گفت: این اسطوره مازنی83 ساله براثر سکته مغزی در بیمارستان بابل کلینیک بستری است و حال عمومی او رضایت بخش است .
به گزارش واحد مرکزی خبر، امامعلی حبیبی کشتی گیر پر افتخار مازنی با کسب نشان طلا در المپیک 1956 ملبورن لقب ببر مازندران را به خود اختصاص داد و سال 1962 با به گردن آویختن نشان طلای رقابتهای جهانی تولیدو، برای همیشه از دایره طلایی خداحافظی کرد و به مربیگری پرداخت .
او هم اکنون در باغ شخصی خود در روستای زیبا و سرسبز سوخته کلای قائمشهر زندگی می کند .
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه سوال مهم : خداییش کشتی کجاش ورزش رزمیه
که نوشتین رزمی
.
.
.
فوری : دوستان کسی لینک داره بده کشتیا رو ببینیم
فقط تا الان میدونم که ایرانیه تو سه وزن اومدن و هر سه تاشم بردن .... الان هم کمیل با نفر سوم المپیک داره
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یه سوال مهم : خداییش کشتی کجاش ورزش رزمیه
که نوشتین رزمی
.
.
.
فوری : دوستان کسی لینک داره بده کشتیا رو ببینیم
فقط تا الان میدونم که ایرانیه تو سه وزن اومدن و هر سه تاشم بردن .... الان هم کمیل با نفر سوم المپیک داره
تقسیم بندی های زیادی برای دسته بندی ورزش ها وجود داره اما من خودم برا نظم تالار از دسته بندی که در ویکی پدیا بود استفاده کردم
یرای اطلاعات بیشتر :
http://fa.wikipedia.org/wiki/فهرست_رشته‌های_ورزشی
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شاگردان خادم در حسرت طلا/ ایران با 3 نقره و 2 برنز نایب قهرمان جهان شد

شاگردان خادم در حسرت طلا/ ایران با 3 نقره و 2 برنز نایب قهرمان جهان شد

* وزن 61 کیلوگرم - مسعود اسماعیل پور (مدال نقره)




* وزن 65 کیلوگرم - سید احمد محمدی
(مدال نقره)





* وزن 74 کیلوگرم - رضا افضلی (حذف شد)





* وزن 97 کیلوگرم - رضا یزدانی (حذف شد)





* وزن 57 کیلوگرم - حسن رحیمی (مدال برنز)





* وزن 86 کیلوگرم - محمدحسین محمدیان
( مدال برنز )





*وزن 120 کیلوگرم - کمیل قاسمی
( مدال نقره )


 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جلو روسها مغلوب شدن برا ايران ...
به قول مشحون اولویت آسیاس
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 1 طلای سوریان، نقره امید نوروزی و 2 برنز بیابانگرد و قاسم رضایی برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.












 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رکورد شکنی نابغه کشتی

رکورد شکنی نابغه کشتی

نابغه کشتی فرنگی کشورمان با شکست حریف روسی خود قهرمان جهان شد. این هفتمین مدال طلای حمید سوریان در مسابقات جهانی و المپیک است که نابغه کشتی فرنگی کشورمان از آن خود کرده تا به این ترتیب بالاتر از عبدالله موحد و پهلوان غلامرضا تختی بهترین کشتی‌گیر ایران لقب بگیرد.






محمد بنا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فیس بوک، قهرمانی حمید سوریان در سبک وزن مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان را تبریک گفت. در پیام بنا آمده است:

«به نام دوست ...

حمید جان، قهرمان جهان شدنت را به خودت، خانواده و مردم بزرگ ایران تبریک می‌گویم.


محمد بنا 1993/6/23»

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عبدولی:خاک ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنم

عبدولی:خاک ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنم

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان گفت: خاک ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنم.

به گزارش مشرق، سعید عبدولی در خصوص شایعه حضورش در تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان اظهار داشت: نمی‌دانم چرا برخی به دنبال شایعه‌‌سازی‌های بی‌اساس و کذب هستند. وی افزود: من چند روزی به همراه تیم شهدای اندیمشک که عنوان قهرمانی مسابقات لیگ جهانی را به دست آورده راهی آذربایجان شدم و در آنجا تمرینات مشترک و آماده‌سازی را انجام دادم تا برای آینده آماده شوم.
دارنده مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی 2011 استانبول خاطرنشان کرد: کجا بروم بهتر از ایران؟ من خاک ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنم و عاشق وطنم هستم و حاضر نیستم به هیچ عنوان ایران را ترک کنم.
عبدولی ادامه داد: ما به همراه تیم اندیمشک به آذربایجان آمدیم و پس از چند روز من دیگر طاقت ماندن نداشتم و 10 روز زودتر از باقی نفرات روز گذشته به ایران آمدم تا تمریناتم را در اینجا ادامه دهم. وی گفت: خودم را برای حضور در مسابقات انتخابی وزن 75 کیلوگرم آماده می‌کنم و مشکلی از این بابت ندارم.

[h=3]عبدولی: خاک ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنم - خبرگزاری [/h]
 

Similar threads

بالا