[ ورزش های رزمی ] کشتی

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]اسامي کادر کشتي‌فرنگي براي اردوي جام‌جهاني
[/h][h=2] اسامي مربيان و سرپرست اردوهاي تدارکاتي تيم ملي کشتي فرنگي پيش از جام جهاني روسيه اعلام شد.[/h]

به گزارش ورزش سه و به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، پيرو جلسه شوراي فني تيم هاي ملي کشتي فرنگي، ‌آقايان ناصر نوربخش به عنوان مربي اول و بهرام حسين زاده،‌ مهرزاد قلاوند، نادر مشروطه، مهدي شربياني و مسعود هاشم زاده به عنوان مربي در اردوي هاي تدارکاتي تيم ملي کشتي فرنگي پيش از جام جهاني معرفي شدند.

همچنين آقاي حسين ابراهيميان(ملاقاسمي) نيز به عنوان سرپرست در اين اردوهاي تدارکاتي حضور دارند.

رقابت هاي جام جهاني کشتي فرنگي روزهاي 26 و 27 بهمن ماه در تيومن روسيه برگزار خواهد شد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هفته چهارم ليگ برتر کشتي آزاد (جام ولايت)
[h=1]استيل آذين باز هم ثامن الحجج را شکست داد[/h][h=2] در حساس ترين ديدار هفته چهارم ليگ برتر کشتي آزاد، استيل آذين ايرانيان مقابل موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج (ع) سبزوار به پيروزي دست يافت.[/h]

هفته چهارم از ليگ برتر کشتي آزاد (جام ولايت) از ساعت 17:30 عصر امروز (پنجشنبه) با برگزاري 2 ديدار در شهرهاي تهران و مشهد آغاز شده است که در حساس ترين ديدار اين هفته تيم هاي استيل آذين ايرانيان تهران و ثامن الحجج (ع) سبزوار در سالن شهداي هفتم تير تهران به مصاف هم رفتند.

به گزارش فارس،تيم استيل آذين که در هفته اول در خانه ثامن الحجج (ع) به پيروزي دست يافته بود در اين ديدار هم با نتيجه 5 بر 2 از سد حريف گذشت تا علاوه بر حفظ و تثبيت صدرنشيني خود شانس خود را براي صعود به مرحله نهايي نيز به عنوان سرگروه افزايش دهد.

در آخرين ديدار اين مسابقه و در وزن 120 کيلو هم آذرشکيب موفق شد در رقابت با گاتسالوف قهرمان جهان به برتري برسد.

* ‌نتايج ديدارهاي انفرادي اين مسابقه به شرح زير است: (اسامي تيم استيل آذين در ابتدا آمده است)

55 کيلو: اميد جلالي بهار (برنده 4 بر يک) - ياسر حيدرقلي نژاد

60 کيلو: اوپان سات - مصطفي آقاجاني (برنده 6 بر 5)

66 کيلو: سبحان محمدزاده - ماگمود قربان علي يف، برنده (ضربه فني)

74 کيلو: دنيس چارگوش، برنده (7 بر صفر) - مصطفي حسين خاني

84 کيلو: اسماعيل نجاتيان، برنده (3 بر 2) - احسان اميني

96 کيلو: جمال ميرزايي، برنده (6 بر 3) - حامد تاتاري

120 کيلو: محمدرضا آذرشکيب برنده( 8 بر 8) - حاجي مراد گاتسالوف

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]مهدي تقوي: ديگر در تيم‌ ملي کشتي نمي‌گيرم
[/h][h=2] دارنده دو مدال طلاي جهان مي‌گويد که ديگر نمي‌خواهد براي تيم ملي کشتي بگيرد.[/h]

مهدي تقوي اظهار کرد: مي‌خواهم کمي استراحت کنم و به دنبال زندگي و خانواده‌ام بروم. ديگر دوست ندارم به تيم ملي بيايم. از کادر فني که هميشه به من لطف داشته‌اند و اين بار هم من را به اردو دعوت کرده‌اند تشکر مي‌کنم اما ديگر نمي‌خواهم براي تيم ملي کشتي بگيرم و به صورت انفرادي تمرين مي‌کنم. به خاطر حضور در اردوهاي مختلف از خانواده، درس و زندگي‌ام عقب افتاده‌ام.

به گزارش ايسنا، وي افزود: من از نوجواني در تيم ملي بوده‌ام و در نقاط مختلف دنيا پرچم ايران را بالا برده‌ام اما در آخر چه شد؟ ديگر توان جنگ رواني و فشار و استرس را ندارم و مي‌خواهم براي خودم کشتي بگيرم و زندگي‌ام را بسازم. در کل جو کشتي به گونه‌اي شده که دوست ندارم در تيم ملي باشم. آنهايي که در دو سال قبل مدال المپيک و جهاني گرفتند جوايزشان را هم گرفتند اما من که مدال نگرفتم، نه تنها جايزه اي نداشتم بلکه درآمد ليگ را هم از دست داده‌ام.

قهرمان وزن 66 کيلوگرم جهان در سالهاي 2009 و 2011 جهان ادامه داد: من اين همه سال کشتي گرفتم و از نوجوانان تا بزرگسالان در آسيا و جهان مدال گرفتم اما در آخر با اين همه افتخار برخورد مناسبي با من نشد. من يک مصاحبه کردم و گفتم که حضور نداشتن ملي‌پوشان در ليگ کار درستي نيست و از فرداي آن انواع مصاحبه‌ها عليه من انجام شد و جوابم را دادند که اين کار درستي نبود.

او با اشاره به اينکه خودش از دل ليگ به تيم ملي معرفي شده اضافه کرد: امثال من و رضا يزداني از همين ليگ به تيم ملي راه يافتيم. حضور نداشتن ملي‌پوشان در ليگ يک تصميم اشتباه بود. شايد خيلي‌ها مادي‌گرا نباشند اما بحث مالي ليگ برايم مهم است چون مي‌خواهم چرخ زندگي‌ام را بچرخانم. به همين دليل نمي‌خواهم در تيم ملي باشم تا در ليگ کشتي بگيرم و به زندگي و آينده‌ام برسم.

وي افزود: اگر حضور در ليگ براي ملي‌پوشان بد است چرا قهرمانان روس، اوکرايني و گرجستاني جهان و المپيک به ليگ ايران مي‌آيند و کشتي مي‌گيرند؟ حضور در ليگ از نظر مادي براي کشتي‌گيران بسيار خوب است. من با اين همه مدال به کجا رسيده‌ام که حالا بخواهم باز هم در تيم ملي باشم؟ به فرض اگر در بازي‌هاي آسيايي و جهاني قهرمان هم بشوم در آخر زندگي‌ام چه تغييري مي‌کند؟ جز اينکه توقعات از من بالا برود؟

تقوي همچنين درباره ناکامي‌اش در رقابت‌هاي جهاني مجارستان گفت: من به خاطر فشار المپيک و مشکلاتي که داشتم براي سال 2013 اصلا آماده نبودم. يک سال و نيم درگير مريضي و فوت مادرم بودم و از نظر روحي و بدني شرايط خوبي نداشتم. به کادر فني هم نامه‌اي نوشتم و درخواست هم کردم که در 2013 کشتي نگيرم اما اتفاقاتي افتاد که به رقابت‌هاي جهاني رفتم. خودم و همه مي‌دانستيم که در مجارستان نتيجه نمي‌گيرم. من در سال 2013 در خانه خودم سوم مي‌شدم چه برسد به رقابت‌هاي جهاني!

او با بيان اينکه رسول خادم انسان و مربي بزرگي است بيان کرد: من تا قبل از 2011 در هر ميداني که حضور يافتم بدون مدال بازنگشتم اما شرايط و تمرين‌ها به گونه‌اي شده که من نمي‌توانم نتيجه بگيرم. در مشورت‌هايي که با بيشتر کارشناسان انجام داده‌ام اکثرا معتقدند که بايد شيوه‌ام را عوض کنم.

تقوي افزود: مدال گرفتن در شرايط فعلي که وزن 66 کيلوگرم خالي شده براي من کار سختي نيست به شرطي که سبک تمرين‌هايم عوض شود. من کشتي‌گيري هستم که کشتي‌هايم زياد به آمادگي بدني ارتباطي ندارد و بايد انفرادي و تخصصي کار کنم.

دارنده دو مدال طلاي وزن 66 کيلوگرم جهان در پايان اظهار کرد: به خاطر نوع برخوردها خيلي نگرانم. واقعا ناراحتم چون با اين همه افتخار با بي‌احترامي با من رفتار شده است و ديگر دوست ندارم در تيم ملي کشتي بگيرم.


 

mashzahra

عضو جدید
آموزش خاک در ورزش کشتی

آموزش خاک در ورزش کشتی

خاک در ورزش کشتی، عبارت است از حالتى که کشتى‌گیر، به‌صورت زانو‌زده به شکل چهاردست و پا بر روى تشک قرار گرفته باشد و یا در حالت دفاع و واکنش در خاک به‌صورت ولو شده به روى شکم و سینه، روى تشک قرار مى‌گیرد. این حالت ممکن است با اجراء فنون از سوى حریف به‌وجود آمده باشد و یا اینکه در اثر کم‌کارى (پاسیو) و یا اخطار، کشتى‌گیرى از سوى داور مجبور به نشستن در خاک باشد (شکل - حالت نشستن در خاک).

حالت نشستن در خاک
به ادامه مطالب بروید



روش قرار دادن پاها در موقع نشستن در خاک، بستگى به عادت و تمرینات قبلى کشتى‌گیر دارد، که در شرایط مختلف، متناسب با وضعیت و موقعیت کشتی، دفاع در برابر فنونِ حریف، و یا تصمیم به اجراء فنون و انجام عملیاتِ رهائى از خاک متفاوت است (شکل - روش‌هاى مختلف قرار دادن پاها در موقع نشستن در خاک).


روش‌هاى مختلف قرار دادن پاها در موقع نشستن در خاک

[h=3]روش صحیح نشستن در خاک[/h]- کشتى‌گیر، در انجام عملیات و مانورهاى خود، احساس راحتى و موفقیت داشته باشد.

- از تعادل و استحکام بیشترى در مقابل حریف برخوردار باشد، به‌طورى‌که، بتواند در فرصت مناسب از خاک بلند شود و یا در هنگام دفاع در برابر فنون حریف از موقعیت استوارى برخوردار باشد.

- زانوهاى او از یکدیگر باز باشند، تا سطح اتکاء بیشتر شده، تعادل او افزایش یابد.

- آرنج دست‌ها نباید خم باشد، تا در مقابل فشارهاى حریف مقاومت کند.

- نه تنها سر و گردن کشتى‌گیر نشسته در خاک نباید آویزان باشد، بلکه او باید با انقباض عضلات ناحیهٔ کمربند شانه و گردن، محکم به روى تشک قرار گیرد.


[h=3]ولو شدن در خاک[/h]هنگامى که کشتى‌گیر در خاک، با شکم و سینه بر روى تشک دراز شده باشد، اصطلاحاً به آن ”ولو شدن در خاک“ مى‌گویند. این حالت، اغلب به‌منظور افزایش سطح اتکاء و نزدیک کردن مرکز ثقل بدن به سطح اتکاء انجام مى‌شود، که در نتیجه تعادل، مقاومت و استحکام بدن در مقابل اجراء فنون از جانب حریف افزایش مى‌یابد (شکل - حالت ولو شدن در خاک).


حالت ولو شدن در خاک

[h=3]روش صحیح ولو شدن در خاک[/h]- آرنج دست‌ها نباید خمیده باشد، بلکه باید، دست‌ها به‌طور کاملاً کشیده و محکم بر روى تشک قرار گیرد.

- هنگام اجراء فنون از یک سمت، توسط کشتى‌گیر مجرى (کشتى‌گیر بالائی)، کشتى‌گیر ولو شده در خاک، باید سر و گردن خود را به همان جهت اجراء فن پیچاند.

- در حین اجراء فنون از یک سمت از سوى کشتى‌گیر مجری، پاى کشتى‌گیرى که در خاک ولو شده باید در همان جهت اجراء فن، به حالت جمع شده از زانو ستون شود.

- به‌منظور افزایش تعادل، شکم، سینه و استخوان لگن خاصره، باید به روى تشک کاملاً چسبیده باشد، تا مرکز ثقل از سطح اتکاء جدا نشود.

- هنگام اجراء فنون از یک سمت از سوى کشتى‌گیر مجری، نشیمنگاه کشتى‌گیرى که در خاک ولو شده باید در جهت عکس اجراء فن بچرخد.
 

mashzahra

عضو جدید
[h=3]سرشاخ در کشتى آزاد[/h]سرشاخ شدن صحیح در کشتى آزاد به گونه‌اى است که کشتى‌گیر با گاردى کوتاه (بسته) و دست‌هائى کشیده که روى شانه‌هاى حریف قرار مى‌دهد، مانع نزدیک شدن حریف و اجراء فنون از سوى او مى‌شود، خصوصاً اگر کشتى‌گیر، فاقد توانائى در اجراء فنون از سوى او مى‌شود، خصوصاً اگر کشتى‌گیر، فاقد توانائى در اجراء مهارت‌هاى کشتى فرنگى باشد و کشتى‌گیر مقابل از قابلیت اجراء فنون فرنگى برخوردار باشد (شکل - روش سرشاخ صحیح در کشتى آزاد).

روش سرشاخ صحیح در کشتى آزاد



[h=3]سرشاخ در کشتى فرنگى[/h]- دست در کمر (یک دست کمر) :در حالت ”دست در کمر“، کشتى‌گیر یک دست خود را از زیر بغل حریف به دور کمر او قرار مى‌دهد (شکل - سرشاخ شدن در حالت دست در کمر).

سرشاخ شدن در حالت دست در کمر
- دست در گردن (یک دست گردن) :در حالت ”دست در گردن“، کشتى‌گیر، یک دست خود را دور گردن حریف قرار مى‌دهد و با دست دیگر خود، بازوى او را مى‌گیرد (شکل - سرشاخ شدن در حالت دست در گردن).

سرشاخ شدن در حالت دست در گردن
- دست در کمر (یک دست کمر) با قلاب دست‌ها :در این حالت، کشتى‌گیر، در وضعیت یک دست کمر (دست در کمر)، دست‌هاى خود را به‌هم قلاب مى‌کند (شکل - سرشاخ شدن در حالت دست در کمر (یک دست کمر) با قلاب دست‌ها).

سرشاخ شدن در حالت دست در کمر (یک دست کمر) با قلاب دست‌ها
- دست در گردن (یک دست گردن) با قلاب دست‌ها :در این حالت، کشتى‌گیر، در وضعیت یک دست گردن (دست در گردن) و دست دیگر زیر کتف، دست‌هاى خود را به‌هم قلاب مى‌کند (شکل - سرشاخ شدن در حالت دست و گردن (یک دست گردن) با قلاب دست‌ها).

سرشاخ شدن در حالت دست و گردن (یک دست گردن) با قلاب دست‌ها
- مچ دست‌ یا دست‌ها را گرفتن :در حالت ”مچ دست یا دست‌ها را گرفتن“، کشتى‌گیر، با روش‌هاى مختلفى در گارد موافق و مخالف مچ حریف را مى‌گیرد (آموزش کشتی شکل - سرشاخ شدن در حالت گرفتن مچ دست یا دست‌هاى حریف).

سرشاخ شدن در حالت گرفتن مچ دست یا دست‌هاى حریف
- یک دست دو دست در گارد مخالف :در حالت ”یک دست دو دست در گارد مخالف“، کشتى‌گیر، با هر دو دست خود، یک دست حریف را در گارد مخالف مى‌گیرد (شکل - سرشاخ شدن در حالت یک دست دو دست).

سرشاخ شدن در حالت یک دست دو دست
- دو دست دو دست:در حالت ”دو دست دو دست“، کشتى‌گیر با هر دو دست خود، دست‌هاى حریف را در گارد موافق مى‌گیرد (شکل - سرشاخ شدن در حالت دو دست دو دست).

سرشاخ شدن در حالت دو دست دو دست
- یک دست دو دست در گارد موافق :در حالت ”یک دست دو دست در گارد موافق“، کشتى‌گیر با هر دو دست خود، دست گارد حریف را در گارد موافق مى‌گیرد (شکل - سرشاخ شدن در حالت یک دست دو دست در گارد موافق).

سرشاخ شدن در حالت یک دست دو دست در گارد موافق
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1027822 زمان ارسال : يکشنبه 1392/09/24 12:13

[h=1]آغاز سومين اردوي تيم ملي کشتي آزاد[/h][h=2] سومين اردوي مقدماتي تيم ملي کشتي آزاد بزرگسالان از ديروز (شنبه) در خانه کشتي آغاز شد.[/h]

به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو که تا روز 2 دي ماه ادامه خواهد داشت به شرح زير است:

55 کيلوگرم: حسن رحيمي (تهران) يونس سرمستي (آذربايجان شرقي) رضا اطري - صابر خانجاني (مازندران)

60 کيلوگرم: مسعود اسماعيل پور - بهنام احسان پور (مازندران)

66 کيلوگرم: مهدي تقوي (مازندران) پيمان ياراحمدي (لرستان)

74 کيلوگرم: صادق گودرزي (همدان) عزت‌الله اکبري - رضا مظفري (مازندران) مصطفي قياسي (لرستان)

84 کيلوگرم: احسان لشگري (قزوين) عليرضا کريمي (البرز)

96 کيلوگرم: رضا يزداني - مصطفي صادق زاده (مازندران) جعفر دليري (کرمانشاه)

120 کيلوگرم: کميل قاسمي - عبدالله قمي (مازندران) محمدرضا آذرشکيب (البرز) پرويز هادي (آذربايجان شرقي)

مربيان: غلامرضا محمدي (لرستان) رضا لايق (قزوين) محمد طلايي (اصفهان) عليرضا لرستاني (تهران) امير توکليان (خراسان رضوي) يک مربي به معرفي هيأت کشتي استان مازندران

پزشک: دکتر داود آزادبخت (تهران)

فيزيوتراپ: مهدي کاظمي گرجي (تهران)

سرپرست: علي بيات

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]عليرضا رضايي مدير تيمهاي ملي‌ کشتي آزاد شد
[/h][h=2] بنا به درخواست مکرر شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي آزاد، عليرضا رضايي بعنوان مدير تيم‌هاي ملي و امور فني کشتي آزاد منصوب شد.[/h]

به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، بنا به پيشنهاد سرپرست فدراسيون و تفويض اختيارات خود به شوراي فني در خصوص ضرورت تعيين مدير تيم‌هاي ملي کشتي آزاد توسط شوراي فني، با توجه به اهميت راهبردها و سياست‌هاي فني دو سال گذشته در کشتي آزاد کشور، بنا به درخواست‌هاي مکرر اعضاي شوراي فني مقرر گرديد آقاي عليرضا رضايي به عنوان مدير تيم‌هاي ملي و امور فني کشتي آزاد انتخاب شود.

بديهي است تا زمان تعيين نايب رئيس فدراسيون، آقاي رضايي با حفظ سمت مسئوليت‌هاي خود را در اين زمينه دنبال مي‌کند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1027925 زمان ارسال : دوشنبه 1392/09/25 13:48

[h=1]انتخابات فدراسيون کشتي14دي برگزارمي‌شود[/h][h=2] بنا بر اعلام دفتر امور مجامع معاونت قهرماني و توسعه ورزش حرفه‌اي، انتخابات فدراسيون کشتي شنبه چهاردهم دي‌ماه برگزار خواهد شد.[/h]

به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، اين انتخابات با حضور شش نامزد روز شنبه 14 ديماه در آکادمي ملي المپيک برگزار ميشود.

رسول خادم، عباس جديدي، محمدرضا توپچي، علي بديع، حميد سيفي و مجتبي شيرازي شش نفري هستند که براي انتخابات کشتي ثبت‌نام کرده‌اند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028024 زمان ارسال : سه شنبه 1392/09/26 13:33

[h=1]وداع قريب‌الوقوع صادق‌گودرزي از دنياي قهرماني[/h][h=2] دارنده مدال نقره کشتي آزاد بازي‌هاي المپيک لندن در آستانه وداع با دنياي قهرماني قرار گرفت.[/h]

صادق گودرزي دارنده مدال نقره کشتي آزاد باز‌ي‌هاي المپيک لندن که با تيم خونه به خونه بابل در فصل جاري ليگ برتر کشتي آزاد شرکت مي‌کرد در مرحله مقدماتي اين رقابت‌ها تنها در يک ديدار براي اين تيم به ميدان رفت و به دليل مصدوميت نتوانست تيمش را در ساير مسابقات همراهي کند. در آن زمان اين احتمال مطرح شد که شايد گودرزي ديگر نتواند به تشک کشتي برگردد اما حالا بعد از گذشت چند هفته از اعلام اين خبر به نظر مي‌رسد موضوع جدي شده است و آسيب‌ديدگي اجازه کشتي گرفتن را از دارنده چهار مدال جهاني و المپيک خواهد گرفت.

صادق گودرزي با تأييد اين خبر به خبرنگار فارس، گفت: ابتدا فکر نمي‌کردم که آسيب‌ديدگي‌ام جدي باشد اما پس از مراجعه به پزشک و معاينات فراوان پزشکم اين آسيب‌ديدگي را خطرناک توصيف کرد و حتي گفت که ‌ديگر نمي‌توانم به تشک کشتي باز گردم چرا که در صورت آسيب‌ديدگي مجدد از ناحيه مهره گردن شايد حتي فلج شوم.

وي خاطرنشان کرد: البته هنوز اميدوارم تا بلکه با بررسي‌ها و معاينات دقيق‌تر و اعلام نظر نهايي پزشکان بار ديگر بتوانم روي تشک کشتي براي کشورم افتخارآفريني کنم.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1028688 زمان ارسال : سه شنبه 1392/10/03 15:23

[h=1]اعضاي کميته‌فني کشتي‌فرنگي قهرماني‌کشور[/h][h=2] اعضاي کميته فني رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان کشور مشخص شدند.[/h]

به نقل از فدراسيون کشتي، مسابقات کشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان کشور طي روزهاي پنجم تا هفتم دي ماه در خانه کشتي شماره 2 تهران برگزار مي‌شود.

حسين ابراهيميان (ملاقاسمي)، رحيم علي‌آبادي، بهرام مشتاقي، عليرضا لرستاني، خليل رشيد محمدزاده و حسام‌الدين جعفري بعنوان اعضاي کميته فني بر اين رقابت‌ها نظارت مي‌کنند.


 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز










کد خبر : 1029091 زمان ارسال : شنبه 1392/10/07 17:42

[h=1]قهرمانان4وزن دوم کشتي فرنگي قهرماني کشور[/h][h=2] نفرات برتر 4 وزن دوم رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان کشور مشخص شدند.[/h]

رقابت‌هاي کشتي فرنگي بزرگسالان قهرماني کشور که از ششم دي‌ماه در خانه کشتي شماره 2 تهران آغاز شده است، امروز با برگزاري مسابقات 4 وزن دوم و معرفي نفرات برتر اين اوزان به پايان رسيد.

در پايان رقابت‌هاي 4 وزن دوم مهدي محمدي، مجتبي کريم‌فرد، داود عابدين‌زاده و بهنام مهدي‌زاده عناوين نخست اين اوزان را از آن خود کردند.

* به گزارش فارس، نتايج ديدارهاي فينال به شرح زير است:

80 کيلو: مهدي محمدي (البرز)، برنده - سيروان فقيه سليماني (کردستان) (9 بر صفر)

85 کيلو: مجتبي کريم‌فرد (تهران)، برنده - علي قيطاسي (فارس) (4 بر صفر)

98 کيلو: داود عابدين‌زاده (تهران)، برنده - روح‌اله عزيزخاني (کردستان) (8 بر صفر)

130 کيلو: بهنام مهدي‌زاده (تهران)، برنده - اميرحسين شربياني (توابع تهران) (8 بر 6)

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029104 زمان ارسال : شنبه 1392/10/07 19:45

[h=1]تهران قهرمان کشتي فرنگي بزرگسالان کشور[/h][h=2] رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان کشور امشب با قهرماني تيم تهران پايان يافت.[/h]

به نقل از فدراسيون کشتي، رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني کشور روزهاي 6 و 7 دي ماه در خانه کشتي شماره 2 تهران برگزار شد و با قهرماني تهران به پايان رسيد.

رده‌بندي انفرادي و تيمي اين رقابت‌ها به شرح زير است:

رده‌بندي انفرادي:

59 کيلو: 1- سامان عبدولي (خوزستان) 2- شيرزاد بهشتي طلا (تهران) 3- حميد زارع (فارس) و مصيب اکبري (توابع تهران) 5- محمدجواد مرادي (ايلام) و محسن گرامي (اصفهان)

66 کيلو: 1- امين سوري (خوزستان) 2- وحيد ميرفتح‌الهي (تهران) 3- احسان فراهاني (توابع تهران) و عباس محب تاش (فارس) 5- نادر حسن‌زاده (مازندران) و محمد ربيعي (اصفهان)

71 کيلو: 1- محمد کريمي (البرز) 2- فرشاد بلفکه (لرستان) 3- سعيد غلامي (توابع تهران) و علي‌اصغر خاني (تهران) 5- عباس هوشمند (فارس) و بهرام جلالي (قم)

75 کيلو: 1- محمد سرخي‌نژاد (کهگيلويه و بويراحمد) 2- فرشاد رستمي کيا (ايلام) 3- مرصاد مرغزاري (مازندران) و محسن مهدي زاده (تهران) 5- مهدي ابراهيمي (قم) و جعفر توسلي (فارس)

80 کيلو: 1- مهدي محمدي (البرز) 2- سيروان فقيه سليماني (کردستان) 3- ميلاد خسروي (لرستان) و مجيد دهقان (بوشهر) 5- داود رستمي (توابع تهران) و محسن شاه محمدي (اصفهان)

85 کيلو: 1- مجتبي کريم‌فر (تهران) 2- علي قيطاسي (فارس) 3- مهدي هدايي (خوزستان) و سامان عزيزي (کردستان) 5- محسن احمدي (بوشهر) و پيمان کاردگر (مازندران)

98 کيلو: 1- داود عابدين‌زاده (تهران) 2- روح‌اله عزيزخاني (کردستان) 3- علي علياري (هرمزگان) و مجيد علياري (توابع تهران) 5- ميلاد درخشي (کهکيلويه و بويراحمد) و سيدفريبرز سيد اسراري (گلستان)

130 کيلو: 1- بهنام مهدي‌زاده (تهران) 2- اميرحسين شربياني (توابع تهران) 3- پارسا نظري (خوزستان) و عباس نوري (قم) 5- آرمان مندمي (کردستان) و حسين پير رسول‌زاده (اردبيل)

رده‌بندي تيمي:

1- تهران 64 امتياز 2- توابع تهران 47 امتياز 3- خوزستان 41 امتياز 4- فارس 39 امتياز 5- کردستان 36 امتياز 6- قم و مازندران 24 امتياز

در پايان رقابت‌ها کاپ اخلاق به استان فارس اهداء شد و محمد کريمي از البرز در وزن 71 کيلوگرم به عنوان فني ترين کشتي‌گير، سامان عزيزي در وزن 85 کيلوگرم از کردستان به عنوان کشتي‌گير نمونه و حسين اسماعيل‌پور از مازندران به عنوان مربي نمونه انتخاب شدند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029601 زمان ارسال : شنبه 1392/10/14 11:50

[h=1]رسول خادم رييس فدراسيون کشتي شد[/h][h=2] رسول خادم رييس فدراسيون کشتي شد.[/h]

مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون کشتي صبح امروز (شنبه) به رياست نصرالله سجادي در آکادمي ملي المپيک برگزار شد و رسول خادم با 37 راي از 38راي ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رييس فدراسيون کشتي انتخاب شد.

به گزارش ايسنا، علاوه بر خادم، محمدرضا توپچي، حميد سيفي، علي بديع و مجتبي شيرازي کانديداي رياست فدراسيون کشتي بودند.

عباس جديدي هم که کانديدا بود به خاطر عضويت در شوراي اسلامي شهر تهران و منع قانوني توسط سازمان بازرسي کل کشور اجازه حضور در انتخابات رياست فدراسيون کشتي را نداشت.

بهرام افشارزاده، دبير کل کميته ملي المپيک، حميد بني تميم دبير مجمع، محمد ابراهيم امامي به عنوان نماينده داوران، محمد طلايي به عنوان نماينده مربيان، اميد نوروزي، احسان لشگري و قاسم رضايي به عنوان نماينده ورزشکاران و ناصر طالبي و احمد گواري به عنوان نمايندگان وزارت ورزش و جوانان در اين مجمع حضور داشتند.

علي بديع، محمد رضا توپچي و حميد سيفي از کانديداهاي حاضر در اين مجمع پس از صحبت‌هاي خود به نفع رسول خادم از انتخابات کنار رفتند.

در مجمع امروز 38 نفر حضور داشتند و رييس هيات کشتي فارس غايب مجمع بود.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029641 زمان ارسال : شنبه 1392/10/14 16:34

آغاز اردوي تيم ملي کشتي فرنگي با حضور بنا

مرحله دوم اردوي تيم ملي کشتي فرنگي از امروز (شنبه) در خانه کشتي تهران آغاز شد.

به نقل از فدراسيون کشتي، نفرات دعوت شده به اين اردو که تا روز 30 دي ادامه خواهد داشت، به شرح زير است:

59 کيلوگرم: حميد سوريان، محمد نوربخش (تهران) - عبدالمحمد پاپي، مهرداد مرداني، فرشاد عيسوند (خوزستان)

66 کيلوگرم: اميد نوروزي (فارس) - افشين بيابانگرد (اردبيل) - مهدي زيدوند، رامين طاهري (خوزستان)

71 کيلوگرم: سعيد عبدولي، پيام بويري (خوزستان) - برومند اصلان (لرستان)

75 کيلوگرم: فرشاد عليزاده (تهران) - هادي عليزاده پورنيا، اميرحسين مولايي (قم) - وحيد بابايي جعفري (خوزستان)

80 کيلوگرم: حبيب‌الله اخلاقي (خوزستان) - يوسف قادريان (البرز)

85 کيلوگرم: طالب نعمت‌پور (لرستان) - حسين نوري (البرز)

98 کيلوگرم: قاسم رضايي، داود گيل‌نيرنگ (مازندران) - مهدي علياري (تهران) - سيد مصطفي صالحي‌زاده (خوزستان)

130 کيلوگرم: بشير باباجان‌زاده (مازندران) - مهدي نوري (اردبيل) - امير قاسمي منجزي (خوزستان)

سرمربي: محمد بنا

مربيان: ايرج اسفندياري‌فر (خوزستان) - خليل رشيد محمدزاده (تهران) - رسول جزيني (اصفهان) - سعيد شيرزاد (مازندران) - محمدعلي چمياني (فارس)

پزشک: دکتر تورج ملک محمدي

مربي بدنساز: بشير معمارزاده

پزشک تغذيه: دکتر رامين اميرساسان (آذربايجان شرقي)

ماساژور: حميد شريعتي - حسين غلام زاده (تهران)

پزشک: دکتر تورج ملک محمدي (تهران)

سرپرست: حسام‌الدين جعفري
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1029716 زمان ارسال : يکشنبه 1392/10/15 09:17

[h=1]مُهر تائيد 2 جراح بر خداحافظي گودرزي از کشتي[/h][h=2] نماينده فدراسيون کشتي براي پيگيري امور پزشکي ملي‌پوش آزادکار کشورمان گفت: 2 جراح مغز پس از معاينه صادق گودرزي تشخيص اوليه مبني بر خداحافظي وي از دنياي کشتي را تائيد کردند.
[/h]

پرويز عالي در رابطه با آخرين شرايط درماني صادق گودرزي اظهار داشت: دکتر طباطبايي اخيرا گودرزي را معاينه و اعلام کرد که براي تشخيص دقيق مشکل اين ورزشکار، وي بايد يک MRI رنگي تزريقي بگيرد. گودرزي نيز اين کار را انجام داد که پزشکش پس از مشاهده آن، وجود يک زائده کنار نخاع او را تشخيص داد و تاکيد کرد که اين زائده بايد با انجام عمل جراحي برداشته شود.

به گزارش تسنيم، وي که از طرف رسول خادم به عنوان نماينده فدراسيون جهت رسيدگي به امور پزشکي صادق گودرزي انتخاب شده، ادامه داد: بر اساس گفته پزشکان، گودرزي بايد حتما مورد عمل جراحي قرار بگيرد اما با توجه به تاکيد رسول خادم مبني بر اينکه بهترين جراح مغز هم بايد گودرزي را معاينه کند، 2 پزشک متخصص ديگر يعني دکتر زارع و دکتر صديقي نيز وي را معاينه کردند که در نهايت هر 2 نفر تجويز دکتر طباطبايي مبني بر اينکه گودرزي در حال حاضر بايد از دنياي کشتي خداحافظي کند و مورد عمل جراحي قرار بگيرد را تائيد کردند.

نماينده فدراسيون کشتي در امور پزشکي نايب قهرمان جهان و المپيک در پاسخ به اين سوال که چه زماني گودرزي زير تيغ جراحي خواهد رفت، خاطرنشان کرد: اين موضوع بايد در کميسيون پزشکي مربوطه مشخص شود و در جلسه‌اي که با فدراسيون پزشکي مي‌گذاريم پس از رضايت خود گودرزي شرايط را براي انجام عمل جراحي فراهم کنيم.

عالي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا احتمال بازگشت گودرزي به دنياي کشتي در آينده وجود دارد يا نه، عنوان کرد: اين مسئله فعلا مشخص نيست و پزشکان گفته‌اند يک‌سال پس از عمل جراحي مي‌توان به صورت دقيق گفت که آيا وي مي‌تواند بار ديگر روي تشک برود يا نه.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1030717 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/10/25 00:28

[h=1]مازندران قهرمان کشتي‌فرنگي جوانان ايران شد[/h][h=2] مازندران با پشت سر گذاشتن تهران و لرستان، قهرمان کشتي فرنگي جوانان ايران شد.[/h]

رقابت‌هاي کشتي فرنگي جوانان قهرماني کشور طي روزهاي 23 و 24 دي ماه با شرکت 183 کشتي گير از 26 استان در قالب 28 تيم، طي 8 دور و با انجام 213 کشتي در شهرستان نوشهر استان مازندران برگزار شد که مازندران با 54 امتياز به مقام قهرماني رسيد، تهران با 40 امتياز دوم شد و لرستان با 27 امتياز بر سکوي سوم ايستاد.

رده‌بندي انفرادي و تيمي اين رقابت ها به شرح زير است:

رده‌بندي انفرادي:

50 کيلوگرم: 1- محمد پيامني (لرستان) 2- علي همتي (کرمانشاه) 3- هادي تختايي (خوزستان) و سعيد زارع (هرمزگان) 5- سينا شيرازي (اصفهان) و رضا عباسي (البرز)

55 کيلوگرم: 1- نبي اله کريمي (مازندران) 2- محمدعلي گرائي (فارس) 3- مصطفي بهرامي (لرستان) و امير قلاوند (تهران) 5- جواد رحمت (خراسان رضوي) و مجيد حسين لو (قزوين)

60 کيلوگرم: 1- علي ارسلان (مازندران ب) 2- مهران داداشي (گيلان) 3- عليرضا غلام حسيني (تهران) و ميلاد تيموري (لرستان) 5- علي کلاوي (خراسان رضوي) و بهروز ملکي (خوزستان)

66 کيلوگرم: 1- حسين خواجه وند (مازندران الف) 2- پرهام قنبري (فارس) 3- بهنام افشارنيک (تهران) و جلال طاهري (مازندران ب) 5- علي ابراهيمي (خوزستان) و علي بزرگزاده (توابع تهران)

74 کيلوگرم: 1- سجاد فرح‌پور (مازندران الف) 2- بهروز هدايت (کرمانشاه) 3- مهدي فلاح (تهران) و مهدي ابراهيمي (قم) 5- محسن رضايي (خراسان شمالي) و حميد شکوهي (همدان)

84 کيلوگرم: 1- فاضل غفاري (مازندران الف) 2- وحيد نامداري (کرمانشاه) 3- يونس زيدوند (اصفهان) و ادريس ابراهيمي (کردستان) 5- مهرداد امان‌زاده (خراسان شمالي) و بهرام بهرامي (البرز)

96 کيلوگرم: 1- محمد ابراهيمي (کردستان) 2- يحيي جصاس (قم) 3- سبحان نعيمايي (مازندران ب) و سجاد منوچهري (کرمانشاه) 5- علي کنعاني (اردبيل) و سعيد حوري‌نژاد (توابع تهران)

120 کيلوگرم: 1- آرش عرب (گلستان) 2- بابک رزم‌پوش (مازندران الف) 3- آرمان نظري (لرستان) و امير زرين‌چگيني (تهران) 5- سيامک سليماني (کردستان) و ايمان فاريابي (کرمان)

رده‌بندي تيمي: 1- مازندران الف 54 امتياز- 2- تهران 40 امتياز- 3- لرستان 27 امتياز- 4- کرمانشاه 35 کرمانشاه - 5- خوزستان 34 امتياز - 6- مازندران ب 28 امتياز

کاپ اخلاق: استان قم

فني‌ترين کشتي‌گير: محمد پيامني (لرستان) 50 کيلوگرم

کشتي گير نمونه: نبي‌اله کريمي (مازندران) 55 کيلوگرم

مربي نمونه: فريبرز غيبي (کرمانشاه)

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031271 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/30 14:06

[h=1]آزادکاران‌شرکت‌کننده درجام تختي مشخص‌شدند[/h][h=2] اردوي تيم کشتي آزاد براي حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي جام تختي از 14 بهمن ماه آغاز مي‌شود.[/h]

به نقل از فدارسيون کشتي، اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو که تا روز مسابقات ادامه دارد به شرح زير است:

57 کيلو: مهران رضازاده، رضا اطري (مازندران) اميد جلالي بهار (البرز) دانيال حجتي (گلستان) فرهاد جلائي (تهران) يونس سرمستي (آذربايجان شرقي)

61 کيلو: مسعود اسماعيل‌پور، سيداحمد محمدي، عباس دباغي، همت کريمي (مازندران) حسن مرادقلي (تهران) وحيد جلالي بهار (البرز) فرزاد کوليوند (کرمانشاه)

65 کيلو: مهدي تقوي، ابراهيم نصيري، مهدي يگانه جعفري (مازندران) ميثم نصيري (اردبيل) علي‌اصغر جبلي (گلستان) فرزاد کوليوند و حامد رشيدي (کرمانشاه)

70 کيلو: سعيد داداش‌پور، مرتضي گودرزي، سبحان محمدزاده، ايمان رحماني‌زاده (مازندران) پيمان ياراحمدي (لرستان) مصطفي حسين‌خاني (تهران)

74 کيلو: عزت‌اله اکبري، ايمان محمديان، جعفر قاسمي، مرتضي رضايي قلعه (مازندران) رضا افضلي (کرمانشاه) حامد رضايي (البرز) مصطفي قياسي (لرستان)

86 کيلو: محمدجواد ابراهيمي، محمدحسين محمديان، جلال زمان (مازندران) احسان اميني (کرمانشاه) ميثم مصطفي جوکار (همدان) عليرضا کريمي (البرز)

97 کيلو:‌ جمال ميرزايي (همدان) عباس طحان، حامد طالبي زرين کمر (مازندران) سعيد اميري (کرمانشاه) پدرام جمشيدي (البرز) امير محمدي (خراسان شمالي)

125 کيلو: کميل قاسمي، عبداله قمي، جابر صادق‌زاده (مازندران) محمدرضا آذرشکيب (البرز) پرويز هادي (آذربايجان شرقي) سيداحمد رسولي (گلستان) احمد کريمي (البرز)

مربيان: غلامرضا محمدي (لرستان) رضا لايق (قزوين) محمد طلايي (اصفهان) اکبر دودانگه، محسن کاوه، عليرضا لرستاني (تهران) امير توکليان (خراسان رضوي) حسين نقيبي (مازندران) يک مربي به معرفي هيأت کشتي استان البرز، يک مربي به معرفي هيأت کشتي استان کرمانشاه و يک مربي به معرفي هيأت کشتي استان همدان.

پزشک: داود آزادبخت (تهران)

پزشک تغذيه: رامين اميرساسان

فيزيوتراپ: مهدي کاظمي گرجي (تهران)

ماساژور: محمد کواري

سرپرست: علي بيات (تهران)

رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي طي روزهاي 17 و 18 بهمن ماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي‌شود.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031373 زمان ارسال : سه شنبه 1392/11/01 14:19

[h=1]مثبت شدن آزمايش دوپينگ 2 کشتي‌گير گرجي[/h][h=2] آزمايش دوپينگ 2 کشتي‌گير آزاد و فرنگي‌کار تيم ملي گرجستان مثبت اعلام شد.[/h]

به گزارش ورزش سه و به نقل از فدراسيون کشتي، از اين دو کشتي‌گير در رقابت‌هاي کشتي جام ملت‌هاي اروپا که در مسکو برگزار شده بود آزمايش دوپينگ گرفته شده بود.

جورج اديراشويلي قهرمان کشتي آزاد اروپا در وزن 55 کيلوگرم و لوان آربولي فرنگي‌کار وزن 120 کيلوگرم در رقابت‌هاي مسکو صاحب مدال نقره شده بودند.

با توجه به دوپينگ اين 2 کشتي گير، طبق قوانين وادا، محروميت از عرصه ورزشي در انتظار اين کشتي‌گيران خواهد بود. البته سايت فدراسيون جهاني تا کنون خبري در اين رابطه منتشر نکرده است.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031617 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/11/03 19:45

[h=1]حاجي‌پور قهرمان وزن 59 کيلوگرم شد[/h][h=2] محسن حاجي‌پور از ايران با برتري مقابل حريفي از کره شمالي به مدال طلاي وزن 59 کيلوگرم مسابقات کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) دست يافت.[/h]

آخرين ديدار فينال 4 وزن نخست مسابقات کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) امشب در سالن شهداي هفتم تير بين محسن حاجي‌پور از ايران و يون وون چول از کره شمالي برگزار شد.

به گزارش تسنيم، حاجي‌پور که پيش از اين مسابقه شاهد شکست نمايندگان کشورمان در فينال اوزان 71، 80 و 98 کيلوگرم مسابقات جام يادگار امام (ره) مقابل کشتي گيران مجارستاني بود، مقابل حريف قدرتمند خود از کره شمالي با نتيجه 6 بر 3 به برتري رسيد و مدال طلاي اين رقابت‌ها در وزن 59 کيلوگرم را به گردن آويخت.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031655 زمان ارسال : جمعه 1392/11/04 11:17

[h=1]تغيير زمان جام‌جهاني کشتي فرنگي[/h][h=2] رقابت‌هاي جام‌جهاني کشتي فرنگي ارديبهشت سال آينده برگزار خواهد شد.[/h]

جام‌جهاني کشتي فرنگي که قرار بود اسفند آتي در تيومن روسيه برگزار شود به ماه مي (ارديبهشت) تغيير زمان داد. روس‌ها با توجه به برگزاري المپيک زمستاني سوچي درخواست تغيير تاريخ جام جهاني را داده بودند و با قبول اين درخواست، اين رقابت‌ها به ارديبهشت‌ماه موکول شد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031706 زمان ارسال : جمعه 1392/11/04 18:33

رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام(ره)
[h=1]عبدولي مدال طلاي 75 کيلو را به گردن آويخت[/h][h=2] مدال طلاي وزن 75 کيلوگرم رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) به سعيد عبدولي از ايران رسيد.[/h]

در ادامه مسابقات 4 وزن دوم رقابت‌هاي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) که از صبح امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شده است، با برگزاري مراحل مقدماتي اين اوزان، نفرات راه يافته به ديدارهاي نهايي مشخص شدند.

به گزارش فارس، در فينال وزن 75 کيلوگرم سعيد عبدولي از ايران با نتيجه 7 بر صفر از سد رفيق مانوکيان، قهرمان جوانان جهان از ارمنستان گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد. اين نخستين طلاي ايران در روز دوم اين مسابقات بود.

ايران روز گذشته نيز در وزن 59 کيلوگرم توسط محسن حاجي پور به مدال طلا رسيده بود.

* رده‌بندي وزن 75 کيلو به شرح زير است:

1- سعيد عبدولي (ايران) - 2- رفيق مانوکيان (ارمنستان) 3- تاکي هيرو کانوکوبو (ژاپن) و روبرت روزنگرين (سوئد) 5- نيام الدين ابراهيم اف (آذربايجان) و محسن مهدي زاده (ايران)

عبدولي، دارنده مدال طلاي جهان در سال 2011 در وزن 66 کيلوگرم در اين مسابقات با صلاحديد محمد بنا در يک وزن بالاتر به ميدان رفت. عبدولي در فينال بسيار جنگنده ظاهر شد و با حملات پي در پي خود حريف را از پا نداخت.

محمد بنا در اين ديدار هم مانند ساير مسابقات حساس از جايگاه کميته فني عبدولي را هدايت مي کرد و نکات مهم را به اين کشتي گير گوشزد مي کرد.

در ديدار رده بندي اين وزن مهدي زاده در حالي با نتيجه 10 بر يک مغلوب روزنگيرن از سوئد شد که در پايان زمان اول يک بر صفر حريف را شکست داده بود.

رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) که با حضور 10 کشور از روز گذشته آغاز شده است با جايزه 96 هزار دلاري برگزار مي‌شود و به نفرات اول تا سوم اين رقابت‌ها به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه تعلق مي‌گيرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031711 زمان ارسال : جمعه 1392/11/04 19:19

[h=1]مجتبي کريم‌فر به طلاي 85کيلو رسيد[/h][h=2] مدال طلاي وزن 85 کيلوگرم رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) به مجتبي کريم‌فر از ايران رسيد.[/h]

در ادامه مسابقات 4 وزن دوم رقابت‌هاي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) که از صبح امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شده است، با برگزاري مراحل مقدماتي اين اوزان، نفرات راه يافته به ديدارهاي نهايي مشخص شدند.

به گزارش فارس، در فينال وزن 85 کيلوگرم مجتبي کريم‌فر از ايران با نتيجه 4 بر يک از سد سامان عزيزي گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

* رده‌بندي وزن 85 کيلو به شرح زير است:

1- مجتبي کريم‌فر (ايران) 2- سامان عزيزي (ايران) 3- داود اخباري (ايران) و ويکتور لورينچ (مجارستان) 5- علي قيطاسي (ايران) و واختانگ خالواشويلي (گرجستان)

رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) که با حضور 10 کشور از روز گذشته آغاز شده است با جايزه 96 هزار دلاري برگزار مي‌شود و به نفرات اول تا سوم اين رقابت‌ها به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه تعلق مي‌گيرد.


 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031715 زمان ارسال : جمعه 1392/11/04 19:30

[h=1]يوهان‌يورن سوئدي قهرمان سنگين وزن شد[/h][h=2] مدال طلاي وزن 130 کيلوگرم رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) به يوهان يورن از سوئد رسيد.[/h]

در ادامه مسابقات 4 وزن دوم رقابت‌هاي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) که از صبح امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شده است، با برگزاري مراحل مقدماتي اين اوزان، نفرات راه يافته به ديدارهاي نهايي مشخص شدند.

به گزارش فارس، در فينال وزن 130 کيلوگرم يوهان يورن، دارنده مدال برنز جهان و المپيک از سوئد با نتيجه 3 بر يک از سد بهنام مهدي زاده از ايران گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد. اين نخستين طلاي سوئدي ها در اين مسابقات بود.

با توجه به نتايج کسب شده قهرماني کشورمان در اين مسابقات قطعي شد.

* رده‌بندي وزن 130 کيلو به شرح زير است:

1- يوهان يورن (سوئد) 2- بهنام مهدي‌زاده (ايران) 3- امير قاسمي منجزي (ايران) و بالينت لام (مجارستان) 5- پارسا نظري (ايران) و مسعود نعمت چکاني (ايران)

مربي تيم کشتي سوئد در اين ديدار محمد بابافر از ايران بود.

محمد بنا در ديدار فينال سنگين وزن مانند ديدارهاي حساس قبل کشتي گير کشورمان را از جايگاه فني هدايت مي کرد.

بالينت لام مدال طلاي جوانان جهان را در کارنامه دارد.

به گزارش فارس، رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) که با حضور 10 کشور از روز گذشته آغاز شده است با جايزه 96 هزار دلاري برگزار مي‌شود و به نفرات اول تا سوم اين رقابت‌ها به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه تعلق مي‌گيرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031716 زمان ارسال : جمعه 1392/11/04 19:39

[h=1]حواشي روز دوم مسابقات کشتي فرنگي[/h][h=2] مسابقات نوبت عصر روز دوم و پاياني رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) با حواشي جالبي همراه بود.[/h]

مسابقات نوبت عصر روز دوم و پاياني رقابت هاي بين المللي کشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) که از روز گذشته در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شده است با حواشي جالبي همراه بود که در زير مي خوانيد:

* سالن هفتم تير تقريباً پر شده بود و براي نخستين بار بعد از سال ها اين سالن چنين جمعيتي آن هم در مسابقات کشتي فرنگي به خود مي ديد.

* اسکوربرد مسابقه در ديدار رده بندي وزن 66 کيلوگرم بين کشتي گيران کره جنوبي و ژاپن خراب شد و دقايقي باعث توقف مسابقه شد. براي نخستين بار از اسکوربردهاي جديد و به روز در اين مسابقات استفاده شده بود.

* کليپي 2 دقيقه اي از روند آماده سازي و بازسازي سالن شهداي هفتم تير تهران توسط مونيتور بزرگي که در داخل سالن مسابقات تعبيه شده بود، پخش شد.

* سرمربي تيم ارمنستان که به شدت از شکست کشتي گير تيمش در فينال 75 کيلوگرم مقابل سعيد عبدولي از ايران نارحت بود تا دقايقي بعد از پايان اين مسابقه همچنان به شاگردش انتقاد مي کرد و نکات فني جاافتاده را به وي گوشزد مي کرد. مانوکيان که مدال طلاي جوانان جهان را در کارنامه دارد نيز به شدت از اين شکست ناراحت بود.

* يکي از اعضاي کادرفني تيم ملي کشتي فرنگي ژاپن تمام مسابقات فينال را فيلمبرداري کرد.

* رسول خادم، رئيس فدراسيون کشتي مانند روز گذشته مسابقات را در بين تماشاگران دنبال کرد.

خادم در اين دو روز به جايگاه ويژه نرفت و مسابقات را از ميان تماشاگران مشاهده کرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
د.

به گزارش ايسنا، روز پاياني مسابقات نيز آزاد علي اف از آذربايجان در 66 کيلوگرم، سعيد عبدولي از ايران در 75 کيلو، مجتبي کريم فر از ايران در 85 کيلو و يوهان يورن از سوئد در 130 کيلوگرم قهرمان شدند.

رده بندي پاياني جام يادگار امام:

59 کيلوگرم: 1- محسن حاجي پور (ايران) 2- يون وون چول (کره شمالي) 3- محمد نوربخش (ايران) و المان مختاراف (آذربايجان) 5- شيرزاد بهشتي طلا (ايران ) و شين بو اوتا (ژاپن)

66 کيلوگرم: 1- آزاد علي‌اف (آذربايجان)2- ماراد آبولادزه (گرجستان) 3- رامين طاهري (ايران) 4و ري هاک وون (کره شمالي) 5- استوان کوزاک (مجارستان) و هيدي يوکي اوتوزومي (ژاپن)

71 کيلوگرم: 1- تاماش لورينچ (مجارستان) 2– برومند اصلان (ايران) 3- وحيد بابايي جعفري (ايران) و محمد کريمي (ايران) 5- شرور واردانيان (سوئد) و تسوتومو فوجي مورا (ژاپن)

75 کيلوگرم: 1- سعيد عبدولي (ايران) 2- رفيق مانوکيان (ارمنستان) 3- تاکي هيرو کاناکوبو (ژاپن) و روبرت روسن گرين (سوئد) 5- نيام الدين ابراهيموف (آذربايجان) و محسن مهدي زاده (ايران)

80 کيلوگرم: 1- پيتر باشي (مجارستان) 2– مهدي هدايي (ايران) 3- مهدي محمدي (ايران) و يوسف قادريان(ايران) 5- حسين نوري(ايران) و الوين مرسليف(آذربايجان)

85 کيلوگرم:1- مجتبي کريم‌فر (ايران) 2- سامان عزيزي (ايران) 3- داود اخباري (ايران) و ويکتور لورينچ (مجارستان) 5- واختانگ خالواشويلي (گرجستان) و علي قيطاسي (ايران)

98 کيلوگرم:1- بالاژ کيس (مجارستان) 2- علي علياري ( ايران) 3- مجيد علياري (ايران) و داود عابدين زاده (ايران) 5– آراز حسن اف (آذربايجان) و ايراکلي کاجايا (گرجستان)

130 کيلوگرم:1- يوهان مگنوس يورن (سوئد) 2- بهنام مهدي‌زاده (ايران) 3- امير قاسمي منجزي (ايران) و بالينت لام (مجارستان) 5-پارسا نظري (ايران) و مسعود نعمت چکاني (ايران)

رده بندي تيمي:

1- ايران 74 امتياز 2- مجارستان 55 امتياز 3- آذربايجان 39 امتياز 4- ژاپن 30 امتياز 5- گرجستان 27 امتياز 6- سوئد 24 امتياز
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام تختی 92

جام تختی 92

کد خبر : 1033020 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/11/17 19:52

مسابقات کشتي آزاد جام تختي
کولي‌وند به مدال برنز وزن 65 کيلوگرم رسيد

کشتي‌گير وزن 65 کيلوگرم کشورمان به مدال برنز مسابقات کشتي آزاد جام تختي دست يافت.

در ديدار رده‌بندي وزن 65 کيلوگرم مسابقات کشتي آزاد جام تختي ابراهيم نصيري مقابل فرزاد کولي‌وند قرار گرفت و 5 بر 3 مغلوب وي شد. در ديگر ديدار اين مرحله هم تاکاتامي کشتي‌گير ژاپني مقابل کشتي‌گير گوماگازيف قزاق قرار گرفت و 4 بر 2 مغلوب وي شد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام تختی 92

جام تختی 92

کد خبر : 1033021 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/11/17 20:06

رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي
ميثم نصيري مدال طلاي 65کيلو را بر گردن آويخت

ميثم نصيري مدال طلاي وزن 65 کيلوگرم رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي را بر گردن آويخت.

سي و چهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي از صبح امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران با مسابقات 4 وزن نخست آغاز شد که با برگزاري مراحل مقدماتي اين اوزان نفرات راه يافته به ديدار نهايي وزن 65 کيلوگرم مشخص شدند.

به گزارش فارس، در فينال اين وزن ميثم نصيري مقتدرانه با نتيجه 10 بر صفر و پيش از پايان زمان اول مسابقه مقابل نستنانتين خابالاشويلي از گرجستان به برتري دست يافت و مدال طلا را بر گردن آويخت.

ميثم نصيري در نيمه نهايي اين وزن نيز با اقتدار و با نتيجه 12 بر يک از سد کشتي گير عنوان دار قزاقستان، دوران ژوماگازيف، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسيا گذشته بود.

* رده‌بندي وزن 65 کيلو به شرح زير است:

1- ميثم نصيري (ايران) 2- کنستنانتين خابالاشويلي (گرجستان) 3- فرزاد کوليوند و دوران ژوماگازيف (قزاقستان) 5- ابراهيم نصيري (ايران) و دائي چي تاکاتاني (ژاپن)

* نتايج ديدارهاي فينال و رده بندي به شرح زير است:

فينال:

ميثم نصيري (ايران)، برنده - کنستنانتين خابالاشويلي (گرجستان) (10 بر صفر)

رده بندي:

ابراهيم نصيري (ايران) - فرزاد کوليوند (ايران)، برنده (3 بر 5)

دوران ژوماگازيف (قزاقستان)، برنده - دائي چي تاکاتاني (ژاپن) (4 بر 2)

سي و چهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي که با حضور 15 کشور از امروز آغاز شده است با جايزه 96 هزار دلاري برگزار مي‌شود و به نفرات اول تا سوم اين رقابت‌ها به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه تعلق مي‌گيرد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام تختی 92

جام تختی 92

کد خبر : 1033023 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/11/17 21:04

کره شمالي قهرمان وزن 57کيلو جام تختي شد

مدال طلاي وزن 57 کيلوگرم جام تختي به کره شمالي رسيد.

در ادامه ي رقابتهاي روز نخست کشتي آزاد جام تختي، در فينال وزن 57 کيلوگرم جونگ هاک جين از کره شمالي با پيروزي بر حريف قزاق خود قهرمان شد. کشتي گيران مغولستان و کره شمالي نيز در اين وزن سوم شدند تا ايراني ها در وزن 57 کيلوگرم روي سکو نروند.

نتايج ديدارهاي پاياني وزن 57 کيلوگرم به ترتيب زير است:

فينال: رسول کاليف (قزاقستان) 6 – جونگ هاک جين (کره شمالي) 12

رده بندي:

بات بولد نومين (مغولستان) برنده – يونس سرمستي

يانگ کيونگ ايل (کره شمالي) برنده با ضربه فني– رضا اطري
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام تختی 92

جام تختی 92

کد خبر : 1033025 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/11/17 21:27

رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي
رضا افضلي طلاي 74کيلو را از آن خود کرد

مدال طلاي وزن 74 کيلوگرم رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي به رضا افصلي از ايران رسيد.

سي و چهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي از صبح امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران با مسابقات 4 وزن نخست آغاز شده است که با برگزاري مراحل مقدماتي اين اوزان نفرات راه يافته به ديدار نهايي وزن 74 کيلوگرم مشخص شدند.

به گزارش فارس، در فينال اين وزن رضا افضلي با نتيجه 6 بر صفر مقابل ايمان محمديان به برتري دست يافت و مدال طلا را از آن خود کرد.

رضا افضلي در نيمه نهايي اين وزن نيز با نتيجه 6 بر 6 از سد عزت الله اکبري، دارنده مدال نقره جهان گذشته بود.

* رده‌بندي وزن 74 کيلو به شرح زير است:

1- رضا افضلي (ايران) 2- ايمان محمديان (ايران) 3- حامد رضايي (ايران) و عزت الله اکبري (ايران) 5- تسوتن بالاميدزه (گرجستان) و عيسي خاک بيک شوپوکوف (قرقيزستان)

* نتايج ديدارهاي فينال و رده بندي به شرح زير است:

فينال:

رضا افضلي (ايران)، برنده - ايمان محمديان (ايران) (6 بر صفر)

رده بندي:

حامد رضايي (ايران)، برنده - تسوتن بالاميدزه (گرجستان) (يک بر صفر)

عزت الله اکبري (ايران)، برنده - عيسي خاک بيک شوپوکوف (قرقيزستان) (ضربه فني)

سي و چهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي که با حضور 15 کشور از امروز آغاز شده است با جايزه 96 هزار دلاري برگزار مي‌شود و به نفرات اول تا سوم اين رقابت‌ها به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه تعلق مي‌گيرد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام تختی 92

جام تختی 92

کد خبر : 1033028 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/11/17 21:42

کشتي آزاد جام تختي؛
حامد طالبي به مدال طلاي 97 کيلوگرم رسيد

حامد طالبي زرين کمر قهرمان وزن 97 کيلوگرم جام تختي شد.

رقابتهاي چهار وزن اول کشتي آزاد جام تختي به پايان رسيد که در فينال وزن 97 کيلوگرم حامد طالبي زرين کمر با برتري سه بر صفر برابر عباس طحان قهرمان شد.

اولينيک از اوکراين و کراشويلي از گرجستان در اين وزن سوم شدند.

نتايج ديدارهاي پاياني وزن 97 کيلوگرم:

فينال: حامد طالبي زرين کمر 3 – عباس طحان 0

رده بندي:

پاولو اولينيک (اوکراين) 12 – رومن باکروف (آذربايجان) 2

داتو کراشويلي (گرجستان) 2 – ماگومد موسي يف (قرقيزستان) 0





 

Similar threads

بالا