[ ورزش های رزمی ] کاراته

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستی اولین طلای بانوان آسیا را کسب کرد/چالاکی نقره‌ای شد
خبرگزاری فارس: برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی آسیا کاراته‌کار تیم ملی بانوان توانست به نشان طلا دست پیدا کند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابت‌ها که با شرکت 254 کاراته کا از 26 کشور در تاشکند و در رده سنی بزرگسالان آغاز شده است، نسرین دوستی در وزن 50- کیلوگرم مبارزات خود را با پیروزی 6 بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد. دوستی بعد از شکست این حریف در گام دوم کاراته کای مالزیایی را 4 بر یک برد تا در نیمه نهایی به مصاف حریفی از کره جنوبی، قهرمان آسیا در سال 2011 برود. در مبارزه سوم دوستی موفق شد حریف خود را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کند و به فینال راه یابد.
کاراته کای کشورمان در فینال نماینده ژاپن را با نتیجه 10 بر 3 شکست داد تا به نخستین مدال طلای بانوان در رقابت های قهرمانی آسیا دست یابد.
فاطمه چالاکی در وزن 55- کیلوگرم پس از اینکه در بازی اول توانست نیشا آلاگاسان از مالزی را پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی با رای داوران شکست دهد در گام دوم شی جیانگ لی از چین را 5 بر یک مغلوب کرد تا در مبارزه سوم مقابل نماینده ویتنام، دارنده مدال طلای بازی های آسیایی گوانگجو به برتری 5 بر یک برسد.
چالاکی در فینال مقابل کوبایاچی از ژاپن قرار به دلیل 4 اخطاره شدن نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رده بندي جديد كاراته كاهاي جهان // 4 ايراني در بين بهترين‌ها

رده بندي جديد كاراته كاهاي جهان // 4 ايراني در بين بهترين‌ها


» سرویس: ورزشي - كشتي، رزمي
کد خبر: 91052817203
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹


فدراسیون جهانی کاراته در تازه ترین رده بندی خود اسامی برترین کاراته کاهایی که در سال 2012 در رقابتهای لیگ جهانی موسوم به کاراته وان حضور داشته اند را اعلام کرد که حمیده عباسعلی در مكان پنجم و مهسا افسانه در مكان هشتم در بخش بانوان و سعید احمدی و علی فداکار در مكان هفتم اوزان خود در بخش مردان حایز بهترین رتبه شدند.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تازه ترین رنکینگ در شرایطی بر اساس نتایج بدست آمده در مسابقات کاراته وان از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شده است که در سه مرحله این رقابتها درسال 2012 کاراته کاهای کشورمان تنها در یک مرحله که طی روزهای 3 و 4 تیرماه در جاکارتا اندونزی برگزار شد، شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش، در تازه ترین رنکینگ فدراسیون جهانی، در وزن 60- کیلو گرم مردان جایی که سعید علیپور از کشورمان با 258 امتیاز مکان 12 رده بندی این وزن را در اختیار خود گرفت، ژان لوپز از فرانسه با 712 امتیاز در صدر کاراته کاهای سبک وزن جهان ایستاد. در این وزن مهدی حاتمیان با 36 امتیاز در مكان 63 و امیر مهدی زاده و وحید حسنی پور با 12 امتیاز مشترکا در جای 80 قرار دارند.

در وزن 67- کیلو گرم، سعید احمدی با 342 امتیاز حائز رتبه هفتم شد. حامد زیکساری و محمدرضا بخشی محمدلو، دو کاراته کای دیگر کشورمان به ترتیب با 258 و 144 امتیاز صاحب رتبه 12 و 24 وزن منهای 67 کیلو گرم شدند. در این وزن، ویلیام روله کاراته کای فرانسوی با 816 امتیاز عنوان نخست را دارد.

مقام اول رنکنیگ وزن 75- کیلو گرم هم به یک کاراته کای فرانسوی رسید. داوی دونا در شرایطی با 600 امتیاز در صدر ایستاد که در پله دوم کاپیتان پرمدال جمهوری آذربایجان یعنی رافائل آقایف با 520 امتیاز قرار دارد. محمد هادی داود آبادی با 258 امتیاز بهترین کاراته کای ایران در این وزن است. داودآبادی نفر داوزدهم رنکینگ وزن منهای 75 کیلو گرم است. سعید فرخی با 198 و ابراهیم حسن بیگی با 60 امتیاز صاحب رتبه 13 و 67 هستند.

در وزن 84- کیلو گرم علی فداکار با 342 امتیاز هفتمین کاراته کای برتر این وزن شناخته شد. امیر امیری با 198 منصور حسن بیگی با 174 و مهدی سلطانی با 60 امتیاز به ترتیب در جایگاه 13، 16 و 56 قرار دارند. در این وزن اوگن گروسکی از مقدونیه با 744 امتیاز عنوان اول را از آن خود دارد.

در وزن 84+ کیلو گرم، ذبیح الله پورشیب، نماینده سنگین وزن کشورمان با 258 حائز رتبه 12 است. سامان حیدری با 198 امتیاز در جایگاه 12 قرار دارد و سجاد گنج زاده دیگر کاراته کای ایران با 60 امتیاز در پله 40 ایستاده است. در این وزن جاناتان هورنه، دارنده چهار مدال طلای قهرمانی اروپا از آلمان با 784 بهترین جایگاه اول را دارد.


بخش بانوان

در رده بندی بانوان، حمیده عباسعلی، کاراته کای سنگین وزن کشورمان که در لیگ جهانی کاراته وان در جاکارتا تنها طلایی کاراته کشورمان در این رقابتها نام گرفت، با 294 امتیاز جایگاه پنجم وزن 68+کیلو گرم را به خود اختصاص داد. الهه رضازاده با 210 امتیاز در جای یازدهم این وزن ایستاد.

پگاه زنگنه، کاپیتان تیم ملی بانوان کاراته که در لیگ جهانی به مقام سوم دست یافت، در رده بندی فدراسیون جهانی با 150 امتیاز در پله 11 وزن منهای 68 کیلو گرم قرار گرفت. در این وزن محدثه آقایی با 36 امتیاز حایز رتبه 44 شد.

در وزن 61- کیلو گرم دو نماینده کاراته بانوان کشورمان یعنی سمیرا ملکی پور با 120 و سمانه خوش قدم با 96 امتیاز جایگاه 17 و 18 این وزن را از آن خود کردند.

در وزن 55- کیلو گرم لیلا بهرامی با 150 امتیاز و فاطمه چالاکی با 96 امتیاز به ترتیب در جایگاه 14 و 21 این وزن قرار گرفتند.

در وزن 50- کیلو گرم نیز نسرین دوستی که در رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان بر سکوی اول این وزن ایستاد، با 36 امتیاز نفر بیست و هفتم این وزن است و سحر کرجی با 12 امتیاز جایگاه 45 را از آن خود دارد.


بخش کاتای انفرادی

درکاتای انفرادی بانوان، مهسا افسانه که در لیگ جهانی کاراته وان به مقام سوم رسید با 198 امتیاز جایگاه هشتم بهترین کاتاروهای جهان را در اختیار دارد. در بخش کاتای بانوان، ریکا اوسامی از ژاپن با 1350 امتیاز صاحب رتبه نخست است. اوسامی، همان کاتارویی است که در پیکارهای قهرمانی آسیا در ازبکستان 2012 به سختی توانست با حساب 3 بر 2 از سد افسانه بگذرد و به نشان طلا دست یابد.

در بخش کاتای انفرادی مردان که آنتونیو دیاز ونزوئلایی با 862 امتیاز در صدر جدول جولان می دهد، فرید حقیقی با 144 امتیاز نفر بیست و چهارم است.

چهارمین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان در سال 2012 قرار است طی روزهای 11 و 12 شهریور ماه در استانبول ترکیه برگزار شود و تیم ملی کاراته کشورمان نیز قرار است در آن حضور یابد که نتایج بدست آمده در این رقابتها می تواند در رتبه کاراته کاهای ایران تاثیرگذار باشد.


__________________
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاش کاراته هم تو المپیک بود ، کسی میدونه چرا نیست؟
 

وحید بهرمان

عضو جدید
اعلام زمان مسابقات.. کاراته کیوکشین باشگاه

اعلام زمان مسابقات.. کاراته کیوکشین باشگاه

در فروردین سال 92 مسابقات بین المللی کاراته انجام میشود . سبک کیوکشین
 

وحید بهرمان

عضو جدید
علیرضا سمندر سرپرست فدراسیون کاراته شد

وزیر ورزش و جوانان طی حکمی علیرضا سمندر را بعنوان سرپرست جدید فدراسیون کاراته منصوب کرد .

به گزارش فدراسيون كاراته به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در حکم محمد عباسی برای علیرضا سمندر آمده است : نظر به تعهد و تجربه و به استناد اختیارات ذیل ماده 10 اساسنامه فدراسیون های ورزشی ، جنابعالی به موجب این ابلاغ بعنوان " سرپرست فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران " منصوب می شوید. لازم است با هماهنگی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای، ضمن انجام امور محوله حداکثر ظرف شش ماه نسبت به فراهم نمودن مقدمات برگزاری انتخابات رییس فدراسیون اقدام نمایید .

گفتنی است علیرضا سمندر که پیش از این نیز بعنوان رییس فدراسیون کاراته ایران خدمت کرده است، دارای کمربند سیاه دان 7 کاراته و بنیانگذار و رییس سبک شیتوریو ایتوسوکای است .

این گزارش همچنین حاکی است ، وزارت ورزش و جوانان همچنین از زحمات صادق فرجی رییس سابق فدراسیون کاراته ایران که بواسطه نایل آمدن به افتخار بازنشستگی از مسوولیت خویش استعفا داد، آرزوی توقیق و بهروزی نموده است .
 

وحید بهرمان

عضو جدید
پس از بازنشستگی در وزارت ورزش و جوانان؛
فرجی از سمت ریاست فدراسیون کاراته استعفا داد

پس از نایل آمدن به افتخار بازنشستگی در وزارت ورزش و جوانان، محمد صادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته از سمت خود در این فدراسیون استعفا داد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته،محمد صادق فرجی پس از استعفا از سمت خود در فدراسیون کاراته اظهار داشت: بنده به عنوان خدمتگذار ورزش از خرداد سال 90 درخواست بازنشستگی دادم که پس از طی مراحل اداری سرانجام با این امر موافقت شد. با توجه به بازنشستگی و از آنجا که فدراسیون کاراته در 14 ماه اخیر به ثبات خوبی رسیده و مسیر شکوفایی خود را پیدا کرده و در سطح آسیا و جهان به جایگاه واقعی خود دست یافته است، لذا با توجه این بازنشستگی از سمت خود استعفا نموده و امور این رشته پرافتخار را به متولیان امر بسپارم انشاالله بتوانم در آینده به عنوان سرباز نظام کماکان در خدمت ورزش و جوانان باشم.

فرجی در ادامه با اشاره به موفقیت های بدست آمده در سطح ملی و بین المللی اظهار داشت: این موفقیت ها حاصل تلاش جمعی خانواده بزرگ و فهیم کاراته و اهتمام شبانه روزی همکاران خدوم و زحمت کش در بعد اداری، اجرایی و فنی بوده که بنده به نوبه خود از تک تک آنها تشکر و قدردانی می کنم.


تاريخ ارسال:دوشنبه 4 دي 1391
 

وحید بهرمان

عضو جدید
دکترعباسی: همواره روی مدال آوری کاراته حساب می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان با ابراز مسرت از موفقیت کاراته کاهای ایران در رقابت‌های جهانی پاریس، ابراز امیدواری کرد ورزشکاران این رشته همواره در عرصه میادین مختلف مدال‌آور باشند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمد عباسی ضمن تبریک کسب دو مدال طلا و نقره جهان از سوی امیر مهدی زاده و سعید احمدی، مدال برنز کومیته تیمی را نیز که پس از ده سال برای کشورمان به‌دست آمد را حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: کاراته ایران با توجه به استعدادها و پتانسیل‌های بالای خود در سطح کشور، یکی از رشته‌هایی است که همواره انتظارات جامعه ورزش را در زمینه مدال آوری در عرصه بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی متوجه خود دیده است. اینجانب ضمن ارج گذاردن به تلاش اعضای تیم ملی کاراته و تبریک موفقیت به‌دست آمده به مردم و مسوولان کشور،‌ سربلندی جامعه کاراته ایران را در میادین مختلف از خداوند سبحان مسالت دارم.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاراته

کاراته

[h=1]مسافران آسيايي تيم کاراته بانوان مشخص شدند[/h]
[h=2] مسابقات انتخابي تيم ملي کاراته بانوان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در امارات و جهاني اسپانيا برگزار شد.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون کاراته، رقابت‌هاي انتخابي در دو بخش کوميته تيمي و انفرادي بزرگسالان براي حضور در رقابت‌هاي آسيايي امارات و کوميته انفرادي رده سني اميد براي اعزام به جهاني اسپانيا با حضور اشرف اميني نايب رئيس بانوان برگزار شد.

در وزن منهاي 55 کيلوگرم بزرگسالان، فاطمه چالاکي و زينب دوستداري مقابل هم قرار گرفتند که چالاکي حريفش را شکست داد تا نماينده اين وزن در مسابقات قهرماني آسيا شود.

در وزن منهاي 61 کيلوگرم، دلارام دوستي و سميرا ملکي پور به مصاف هم رفتند که دوستي با پيروزي در اين انتخابي در امارات براي تيم ملي کشورمان به روي تاتامي مي‌رود.

پگاه رنگنه نماينده وزن منهاي 68 کيلوگرم در مسابقات قهرماني آسيا شد. زنگنه مقابل رزيتا عليپور به برتري رسيد.

در وزن به اضافه 68 کيلوگرم حميده عباسعلي در رقابتي سخت از سد الهه رضا زاده عبور کرد و نماينده اين وزن در مسابقات قهرماني آسيا شد.

مسابقه انتخابي وزن منهاي 50 کيلوگرم هم به دليل آسيب ديدگي نسرين دوستي برگزار نشد.

در بخش کوميته تيمي الهه رضا زاده، سحر کرجي، رزيتا عليپور، سميرا ملکي پور و زينب دوستداري با هم مبارزه کردند که پس از مبارزات انجام شده سميرا ملکي پور به ترکيب کوميته تيمي اضافه شد.

در رده سني اميد که کوميته کاها براي حضور در پيکارهاي جهاني اسپانيا تلاش مي‌کنند، در وزن منهاي 53 کيلوگرم به دليل آسيب ديدگي مهتاب اسماعيلي مبارزه‌اي برگزار نشد، اما در وزن منهاي 60 کيلوگرم شيما آل سعدي و در وزن به اضافه 60 کيلوگرم طراوت خاکسار انتخاب شدند.

آل سعدي در دو مبارزه مقابل رخساره مدديان با نتايج مشابه هشت بر صفر به برتري رسيد. در وزن به اضافه 60 کيلوگرم که سه کاراته کا حضور داشتند، مبينا کاوياني نتيجه را به طراوت خاکسار و محدثه آقايي واگذار کرد تا خاکسار و آقايي رودروي هم قرار بگيرند. در پايان اين خاکسار بود که با پيروزي مقابل آقايي جواز حضور در مسابقات قهرماني جهان را کسب کرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
روز نخست کاراته قهرماني آسيا - امارات؛

[h=1]کاتاي‌دختران ايران از بازي فينال کنار گذاشته‌ شد[/h][h=2] کاراته کاهاي ايران در روز نخست مسابقات کاراته قهرماني آسيا در امارات به 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 4 مدال برنز دست يافتند.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون کاراته، در پايان نخستين روز از مسابقات کاراته قهرماني آسيا که در شهر دبي امارات با حضور 482 کاراته‌کا از 29 کشور قاره کهن برگزار شد، کاراته‌کاهاي تيم ايران در رده سني نوجوانان و جوانان به 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 4 مدال برنز دست يافتند.

آويشن باقري پس از استراحت در دور نخست، نمايندگان چين تايپه و قرقيزستان را با نتايج 6 بر يک و يک بر صفر شکست داده بود، در ديدار پاياني به مصاف حريفي از ژاپن رفت. در 10 ثانيه ابتدايي اين مبارزه نماينده ژاپن به يک امتياز دست يافت اما دختر کوميته‌کاي ايراني در ادامه با حملات متعدد و حساب شده خود 6 امتياز کسب کرد تا اين مبارزه را به سود خود پايان داده و نخستين مدال طلاي تيم ملي کاراته ايران را به نام خود ثبت کند.

صابر پوريان در وزن منهاي 63 کيلوگرم حريفاني از عراق، کويت و ماکائو را شکست داد تا در ديدار پاياني کوميته کايي از ازبکستان را پيش رو داشته باشد. او در مبارزه‌اي نزديک و زيبا موفق شد با نتيجه يک بر صفر برابر کاراته‌کاي ازبکستاني برنده شد و سومين مدال طلاي تيم ايران را از آن خود کرد.

تيم کاتاي جوانان ايران متشکل از(معين برکم، عباس حياتي فر و اسماعيل نخعي) پس از استراحت در دور نخست، مقابل نماينده ماکائو با نتيجه 5 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي ديدار فينال شد تا در برابر تيم کاتاي کويت قرار بگيرد. تيم ايران پس از برتري مقابل تيم کاتاي کويت به مدال طلا رسيد.

در کاتاي انفرادي دختران، فاطمه صادقي که باشکست دادن حريفاني از قرقيزستان و چين تايپه با نتايج مشابه 5 بر صفر جواز حضور در ديدار پاياني را کسب کرده بود به مدال نقره دست يافت. وي در ديدار پاياني و براي کسب مدال طلا نمايش زيبايي داشت اما مطابق انتظار، داوران راي به پيروزي کاتاروي ژاپني دادند تا تيم کشورمان به مدال نقره دست يابد.

در وزن به اضافه 54 کيلوگرم کوميته دختران و در رده سني نوجوانان مليکا احدي ابتدا نماينده سريلانکا را 6 بر صفر شکست داد و سپس کوميته کايي از چين تايپه را 3 بر صفر از پيش رو برداشت. وي در مرحله نيمه نهايي نيز نوجوان هنگ کنگي را در حالي که 2 بر صفر عقب بود با نتيجه 9 بر 2 شکست داد تا براي کسب مدال طلا با حريفي از ژاپن روبرو شود. او در اين مبارزه 2 بر صفر از حريف ژاپني باخت و صاحب مدال نقره شد.

صالح اباذري در وزن به اضافه 70 کيلوگرم حريفاني از اندونزي و ژاپن را با نتايج مشابه 5 بر صفر شکست داد تا در فينال با حريفي از عربستان روبرو شود.او در فينال در حالي که يک بر صفر از حريف عربستاني خود پيش بود در ادامه 3 بر يک مغلوب اين کاراته کا شد و به مدال نقره اين وزن رسيد.

در وزن منهاي 70 کيلوگرم، الياس محمدزاده با اقتدار حريفاني از کره جنوبي و قزاقستان را با نتايج 4 بر صفر و 3 بر يک مغلوب تکنيک خود کرد تا فيناليست شود.او در فينال مقابل نماينده ژاپن 6 بر صفر شکست را پذيرفت و به مدال نقره رسيد.

در وزن منهاي 47 کيلوگرم، مژده قاسمي پس از استراحت در دور نخست، دور دوم به مصاف نماينده سريلانکا رفت و 8 بر صفر به برتري رسيد . قاسمي در مبارزه دوم 5 بر 3 نتيجه را به نماينده ژاپن واگذارکرد و به مدال برنز اين وزن رسيد.

در کاتاي رده سني نوجوانان علي زند ابتدا محمد غلام از کويت را 5 بر صفر شکست داد و سپس در دور بعد نماينده سري لانکا را با همين نتيجه از پيش رو برداشت. وي در مرحله نيمه نهايي برابر حريف ژاپني با 5 پرچم شکست خورد تا به ديدار رده بندي برسد کاتاروي نوجوان ايران در ديدار رده بندي حريفي از فلسطين را مغلوب کرد و به مدال برنز دست يافت.

در کاتاي انفرادي جوانان، امير بهادر تدين ابتدا نماينده هنگ کنگ را با نتيجه 4 بر يک از پيش رو برداشت. تدين در دومين مبارزه نماينده کره شمالي را 5 بر صفر شکست داد و در نيمه نهايي با 5 پرچم مغلوب حريف ژاپني شد. او در گروه بازنده برابر کاتارويي از امارات با نتيجه 3 بر 2 به برتري رسيد و دومين مدال برنز را از آن خود کرد.

در کاتاي انفرادي جوانان دخترآيسان شاهي‌پور پس از استراحت در دور نخست، در نخستين مبارزه برابر نماينده ژاپن با 5 پرچم مغلوب شد تا درگروه بازنده ها به مبارزاتش ادامه دهد. شاهي‌پور در اين گروه به ديدار نماينده سريلانکا رفت و موفق شد با 5 پرچم به پيروزي دست يابد و صاحب مدال برنز اين دوره از پيکارها شود.



در وزن منهاي 52 کيلوگرم، رضا عنايتي دربرابر نماينده عربستان صعودي در حالي که 4 امتياز از دست داده بود موفق شد 3 امتياز کسب کند اما حملات پردامنه اش نتيجه‌اي دربر نداشت تا با حساب 4 بر 3 مغلوب اين کاراته کا شده و در ادامه حريف عربستاني هم در نيمه نهايي نتيجه را به نماينده قرقيزستان واگذار کرد تا دست عنايتي از مدال خالي بماند.



در وزن منهاي 57 کيلوگرم ارشيا دلاور پس از استراحت در دور نخست، دور دوم مغلوب نماينده اندونزي شد و پس از اينکه اين حريف نتوانست به ديدار فينال برسد دلاور هم از رسيدن به مدال بازماند.

تيم کاتاي دختران ايران که با شايستگي راهي ديدار پاياني شده بود با اعمال نفوذ ميزبان اين مسابقات از رسيدن به حق خود بازماند. اماراتي‌ها به نوع پوشش اسلامي تيم کشورمان اعتراض کردند و در حالي که مشکلي در اين راستا ديده نمي‌شد و خود تيم کاتاي ميزبان نيز از حجاب اسلامي استفاده کرده بود، اعتراض ميزبان کارساز واقع شد و کاتاي تيمي دختران ايران در حال که فينال رسيده بود ناباورانه از ادامه مسابقات بازماند.

تيم امارات که به طرز عجيبي راهي ديدار پاياني شد در فينال نيز حرفي براي گفتن نداشت و همراه با حريف خود (قزاقستان) نتوانست در زمان مقرر کاتا و بونکاي خود را به اجرا کذارد تا هر دو تيم ديسکوآليفاي شوند. اما به دليل اينکه اين مبارزه براي کسب مدال طلا برگزار مي‌شد و بايد يک تيم برنده بيرون مي‌آمد شوراي داوري در اقدامي جالب امارات را برنده اعلام کرد تا ميزبان دست خالي نماند، اين مسئله تعجب حاضرين در سالن را دربر داشت و سبب شد اعضاي تيم کاتاي قزاقستان براي دقايقي طولاني با اشک و اندوه در تاتامي بنشينند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]حقيقي حذف شد!
[/h][h=2] فريد حقيقي کاتاروي تيم ملي بزرگسالان برابر ژاپن شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.[/h]

به گزارش ايپنا، در دومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا که به ميزباني شهر دوبي امارات جريان دارد، در بخش کاتاي انفرادي مردان فريد حقيقي در نخستين گام 3 بر 2 مقابل ريو کيانو از ژاپن شکست خورد و اين کاتاروي ژاپني در ادامه در برابر نماينده امارات با راي داوران 3 بر 2 مغلوب شد تا حقيقي راهي به جدول بازنده ها پيدا نکند.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]افسانه به مدال برنز رسيد
[/h][h=2] مهسا افسانه کاتاروي تيم ملي بزرگسالان ايران مدال برنز رقابتهاي کاراته قهرماني آسيا را از آن خود کرد.[/h]

به گزارش ايپنا، در دومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا که به ميزباني شهر دوبي امارات جريان دارد، مهسا افسانه با دو پيروزي 5 بر صفر مقابل نمايندگان ماکائو و هند به ديدار نيمه نهايي رسيد اما مقابل کاتاروي ژاپن 4 بر يک شکست خورد و به ديدار رده بندي رفت.

افسانه براي کسب مدال برنز به مصاف هنگ کنگ رفت و با شکست اين کاتارو به مدال برنز رسيد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]تکمار و علي نژاد حذف شدند
[/h][h=2] نمايندگان اوزن 61- و 48- کيلوگرم با شکست برابر حريفانشان از دور رقابتها کنار رفتند.[/h]

به گزارش ايپنا، در دومين رو از مسابقات کاراته قهرماني آسيا که در شهر دوبي در جريان است، در وزن 61- کيلوگرم، آرش علي نژاد ابتدا نماينده قرقيزستان را 3 بر يک شکست داد، سپس در يک مبارزه حساس و نزديک در مقابل قزاقستان پس از تساوي 3 بر 3 در هانتي نتيجه را واگذار کرد و با توجه به اينکه نماينده قزاقستان در مرحله بعد مقابل حريف ژاپني باخت، علي نژاد هم از دور رقابتها کنار رفت. در وزن 48- کيلوگرم دختران، سميه تکمار در مبارزه نخست نتيجه را به حريف ژاپني واگذار کرد و با توجه به شکست نماينده ژاپن تکمار هم از دور رقابتها کنار رفت.


 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]شيرصفت به مدال نقره دست يافت
[/h][h=2] پنجمين مدال نقره کاروان کاراته ايران در مسابقات آسيايي امارات، به نام عليرضا شيرصفت ثبت شد.[/h]

به گزارش فدراسيون کاراته، در دومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا در وزن منهاي 55 کيلوگرم تيم جوانان عليرضا شيرصفت در مقابل نمايندگان چين تايپه و اردن پس از تساوي 4 بر 4 در هانتي برنده شد و به مرحله بعد راه يافت .

در اين مرحله شيرصفت به مصاف حريف عربستاني رفت و در حالي که 2 بر صفر از اين کاراته کا عقب بود در پايان موفق شد به برتري 3 بر 2 برسد و راهي فينال رقابتها شود.

کوميته کاي جوان ايران در ديدار پاياني به مصاف کاراته کاي خوش تکنيک و آماده ازبکستان رفت و با قبول شکست برابر وي به مدال نقره رسيد.

در رقابت هاي عصر امروز علي بهبود و کوشا تيموري در کوميته جوانان پسران و همچنين بهنوش نجفي و زهره برزگر در کوميته جوانان دختران روي تاتامي حاضر مي شوند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]مصطفوي از رسيدن به مدال برنز بازماند
[/h][h=2] کوميته کاي وزن منهاي 68 کيلوگرم تيم جوانان ايران، از رسيدن به مدال برنز مسابقات قهرماني آسيا باز ماند.[/h]

به گزارش فدراسيون کاراته، در دومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا که به ميزباني شهر دبي امارات با حضور 482 کاراته کا از 29 کشور قاره کهن در حال برگزاري است، تيم کاراته جوانان کشورمان به روي تاتامي رفتند.

در وزن منهاي 68 کيلوگرم، مجيد مصطفوي که کار خود را با پيروزي 3 بر صفر برابر نماينده قزاقستان و 9 بر صفر مقابل حريفي از عربستان آغاز کرده بود با قبول شکست 3 بر يک مقابل کوميته کاي ژاپني به ديدار رده بندي پاي گذاشت تا به مصاف نماينده ميزبان برود.

مصطفوي در مبارزه رده بندي نتوانست توانايي هاي خود را نشان دهد و برابر حريفي از امارات 2 بر صفر شکست خورد .

در وزن منهاي 53 کيلوگرم بانوان زهرا طرازپور پس از اينکه در دور نخست در هانتي مقابل ژاپن شکست خورده بود در گروه بازنده ها نيز به حريف ويتنامي باخت و حذف شد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]بهنوش نجفي به مدال طلا دست يافت
[/h][h=2] کوميته کاي وزن به اضافه 59 کيلوگرم ايران با ارائه نمايشي تحسين برانگيز مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا را براي کاراته کشورمان به ارمغان آورد.[/h]

به گزارش فدراسيون کاراته، در دومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا ، در وزن به اضافه 59 کيلوگرم بهنوش نجفي ابتدا نماينده ازبکستان را با نتيجه قاطع 6 بر صفر شکست داد و در ادامه حريفي از ويتنام را مغلوب کرد و فيناليست شد. بهنوش نجفي در ديدار پاياني به مصاف نماينده چين تايپه رفت و در حالي که 2 بر صفر از حريف خود پيش بود با دو ضربه متوالي جودانگري 6 امتياز ديگر به جمع اندوخته هاي خود اضافه کرد تا در فاصله 35 ثانيه به پايان مبارزه با نتيجه 8 بر صفر به پيروزي دست يابد.

بر اين اساس، نجفي چهارمين مدال طلاي کاراوان کاراته ايران را در مسابقات آسيايي امارات به نام خود ثبت کرد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]تيموري به مدال طلا دست يافت
[/h][h=2] کاراته کاي وزن به اضافه 76 کيلوگرم تيم جوانان ايران در مسابقات آسيايي امارات، پنجمين مدال طلاي کاروان کشورمان را کسب کرد.[/h]

به گزارش فدراسيون کاراته، در دومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا که به ميزباني شهر دبي امارات با حضور 482 کاراته کا از 29 کشور قاره کهن برگزار شد، کوشا تيموري پس از برتري مقابل نمايندگان عربستان و کويت به نيمه نهايي رسيد.

تيموري در اين مرحله ، حريف اندونزيايي خود را 3 بر صفر شکست داد و پاي به مرحله نهايي گذاشت.

او در اين مرحله با نتيجه 2 بر صفر کاراته کاي فلسطيني را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]5 مدال در دومين روز براي کاراته ايران
[/h][h=2] تيم کاراته ايران در دومين روز از مسابقات قهرماني آسيا در شهر دبي امارات به 2 مدال طلا، يک مدال نقره و 2 مدال برنز در بخش جوانان دست يافت.[/h]

در دومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا که به ميزباني شهر دبي امارات با حضور 482 کاراته کا از 29 کشور قاره کهن برگزار شد، در وزن به اضافه 76 کيلوگرم کوشا تيموري کاراته کاي بلند قامت ايران پس از برتري مقابل نمايندگان عربستان و کويت به نيمه نهايي رسيد. که در اين مرحله حريف اندونزيايي خود را 3 بر صفر شکست داد و پاي به مرحله نهايي گذاشت. او در اين مرحله با نتيجه 2 بر صفر کاراته کاي فلسطيني را مغلوب کرد صاحب مدال طلا شد.

به گزارش ايسنا، در وزن به اضافه 59 کيلوگرم بهنوش نجفي ابتدا نماينده ازبکستان را با نتيجه قاطع 6 بر صفر شکست داد و در ادامه حريفي از ويتنام را مغلوب کرد و فيناليست شد. بهنوش نجفي در ديدار پاياني به مصاف نماينده چين تايپه رفت و در حالي که 2 بر صفر از حريف خود پيش بود با دو ضربه متوالي جودانگري 6 امتياز ديگر به جمع اندوخته هاي خود اضافه کرد تا در فاصله 35 ثانيه به پايان مبارزه با نتيجه 8 بر صفر به پيروزي دست يابد. با اين اوصاف نجفي چهارمين مدال طلاي کاروان کاراته ايران در مسابقات آسيايي امارات را به نام خود ثبت کرد.

در وزن منهاي 55 کيلوگرم تيم جوانان عليرضا شيرصفت در مقابل نمايندگان چين تايپه و اردن پس از تساوي 4 بر 4 در هانتي برنده شد و گام به دور بعد گذاشت. در اين مرحله شيرصفت به مصاف حريف عربستاني رفت و در حالي که 2 بر صفر از اين کاراته کا عقب بود در پايان موفق شد به برتري 3 بر 2 برسد و راهي فينال رقابتها شود.کوميته کاي جوان ايران در ديدار پاياني به مصاف کاراته کاي خوش تکنيک و آماده ازبکستان رفت و با قبول شکست برابر وي به مدال نقره رسيد.

در وزن منهاي 59 کيلوگرم کوميته دختران زهره برزگر که با پيروزي برابر حريف قزرقيزستاني و شکست مقابل ژاپن به رده بندي رسيده بود توانست با پيروزي 8 بر صفر برابر حريف هندي مدال برنز را به نام خود ثبت کند.

در کاتاي انفرادي بزرگسالان، مهسا افسانه با دو پيروزي 5 بر صفر مقابل نمايندگان ماکائو و هند به ديدار نيمه نهايي رسيد اما با شکست 4 بر يک مقابل کاتاروي ژاپن پاي به ديدار رده بندي گذاشت. کاتاروي محجبه ايران د رديدار رده بندي با نمايشي برتر با 5 پرچم حريف هنگ کنگي را شکست داد تا مدال برنز را از آن خود کند.

در وزن منهاي 76 کيلوگرم پسران علي بهبود در نخستين گام و در نمايشي دور از انتظار مبارزه را 4 بر صفر به حريف عربستاني خود واگذار کرد. نماينده عربستان نيز در دور بعد مغلوب ژاپن شد تا علي بهبود از گردونه مسابقات کنار برود.

در وزن منهاي 68 کيلوگرم، مجيد مصطفوي که کار خود را با پيروزي 3 بر صفر برابر نماينده قزاقستان و 9 بر صفر مقابل حريفي از عربستان آغاز کرده بود با قبول شکست 3 بر يک مقابل کوميته کاي ژاپني به ديدار رده بندي پاي گذاشت تا به مصاف نماينده ميزبان برود.مصطفوي که ازعدم راهيابي به ديدار پاياني بسيار ناراحت بود در مبارزه رده بندي نيز نتوانست توانايي هاي خود را نشان داده و برابر حريفي از امارات 2 بر صفر شکست خورد.

در وزن منهاي 53 کيلوگرم بانوان زهرا طراز پور پس از اينکه در دور نخست در هانتي مقابل ژاپن شکست خورده بود در گروه بازنده ها نيز به حريف ويتنامي باخت و حذف شد.

اما در بخش کاتاي انفرادي مردان فريد حقيقي در نخستين گام و با وجود ارائه کاتايي زيبا 3 بر 2 مقابل ريو کيانو از ژاپن شکست خورد و اين کاتاروي ژاپني در ادامه در برابر نماينده امارات با راي جالب داوران 3 بر 2 مغلوب شد تا حقيقي راهي به جدول بازنده ها پيدا نکند.

در وزن منهاي 61 کيلوگرم، آرش علي نژاد ابتدا نماينده قرقيزستان را 3 بر يک شکست داد، سپس در يک مبارزه حساس و نزديک درمقابل قزاقستان پس از تساوي 3 بر 3 در هانتي نتيجه را واگذار کرد و با توجه به اينکه نماينده قزاقستان در مرحله بعد مقابل حريف ژاپني باخت، علي نژاد هم از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن منهاي 48 کيلوگرم دختران سميه تکمار در مبارزه نخست نتيجه را به حريف ژاپني واگذار کرد. و با توجه به شکست نماينده ژاپن تکمار هم از دور رقابتها کنار رفت.

ملي‌پوشان نوجوانان و جوانان ايران روز گذشته و در اولين روز اين رقابت‌ها نيز 11 مدال (3 طلا، 4 نقره و 4 برنز) کسب کرده بودند و بدين ترتيب با اين 5 مدال تعداد مدال‌هاي ايران به عدد 16 رسيد. فردا (پنجشنبه) رقابت‌هاي کوميته بزرگسالان برگزار خواهد شد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]دختران کاتاروي جوانان به مدال برنز رسيدند
[/h][h=2] پس از رايزني‌هاي مسئولان فدراسيون کاراته دختران کاتاروي جوان ايران به عنوان سومي مسابقات قهرماني آسيا در امارات رسيدند.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون کاراته، تيم کاتاي جوانان دختر ايران که پس از برتري مقابل امارات با اعتراض و با اعمال نفوذ ميزبان از جدول مسابقات کنار گذاشته شده بودند، با رايزني هاي مسئولان فدراسيون ايران به عنوان تيم سوم، معرفي شده و به کمترين حق خود رسيدند.

مدال‌ها و احکام کاتاروهاي جوانان دختر کشورمان در اختيار سرپرست تيم ملي ايران قرار گرفت تا به ورزشکاران داده شود.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مسابقات کاراته قهرماني آسيا-امارات

[h=1]درفشي، حسن‌نيا و عباسعلي طلايي شدند[/h][h=2] هامون درفشي سومين مدال طلاي تيم ملي کاراته بزرگسالان ايران و هشتمين مدال زرين کاروان کاراته کشورمان را در مسابقات آسيايي کسب کرد.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون کاراته، در سومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا که در شهر دبي امارات با حضور 482 کاراته‌کا از 29 کشور قاره کهن جريان دارد، سحر کرجي نماينده وزن 50- کيلوگرم تيم ملي بزرگسالان بانوان پس از برتري مقابل حريفاني از سري لانکا و ژاپن در سومين مبارزه با حريف چين تايپه 2 بر يک شکست خورد تا در ديدار رده بندي به مصاف نماينده قزاقستان برود.

در اين ديدار لباس حريف قزاقستاني مورد تاييد داوران قرار نگرفت و با توجه اينکه اين کاراته کا نتوانست در زمان يک دقيقه اي اشکالات خود را برطرف کند "هانسکو" شد و کرجي فرد پيروز ميدان لقب گرفت و به مدال برنز رسيد.

در ادامه اين رقابت‌ها، فاطمه چالاکي در وزن 55- کيلوگرم تيم ملي بزرگسالان ابتدا 8 بر صفر نماينده سري لانکا را مغلوب کرد، در مبارزه دوم 4 بر يک مقابل حريف قزاقستاني پيروز شد، در ديدار سوم برابر کاراته کاي چين تايپه 3 بر يک شکست خورد تا در ديدار رده بندي به مصاف حريفي از ويتنام برود.

چالاکي موفق شد در يک مبارزه يک طرفه 9 بر صفر اين کاراته کا را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

سعيد احمدي در وزن 67- کيلوگرم تيم ملي بزرگسالان در نخستين گام نماينده عراق را 9 بر 3 شکست داد، او در حالي که از ناحيه انگشت دست راست دچار مصدوميت شده بود مقابل نماينده عربستان دارنده مدال طلاي بازي‌هاي کشورهاي اسلامي 8 بر 2 پيروز شد و در سومين مبارزه خود به مصاف حريف قزاقستاني قهرمان سال 2012 مسابقات آسيايي ازبکستان رفت و يک بر صفر نتيجه را واگذار کرد تا در گروه بازنده‌ها به مبارزاتش ادامه دهد.

در اين گروه احمدي در مبارزه نخست مقابل حريفي از ويتنام قرار گرفت و 6 بر 2 به برتري رسيد او در مبارزه دوم هم کاراته کايي از اردن را 8 بر 4 شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 55- کيلوگرم تيم ملي بزرگسالان مجيد حسن نيا در مبارزه نخست با نتيجه 8 بر صفر از سد حريف قطري گذشت، در ديدار دوم هم با همين نتيجه حريف اردني را درهم کوبيد.

حسن نيا در مبارزه سوم مقابل نماينده هنگ کنگ درحالي که يک بر صفر عقب بود 9 بر يک به برتري رسيد و راهي ديدار پاياني شد.

در ديدار پاياني به مصاف نماينده عربستان رفت که اين کاراته کا توانسته بود در مرحله نيمه نهايي قهرمان دوره گذشته مسابقات از چين را شکست دهد.

مبارزه نفس گير حسن نيا و عربستان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد، اما داوران در هانتي راي به برتري کاراته‌کا 55 کيلوگرم ايران دادند.

اين نخستين مدال طلاي تيم ملي بزرگسالان و ششمين مدال زرين کاروان کشورمان در مسابقات آسيايي محسوب مي شود.

حميده عباسعلي کاراته‌کاي تيم ملي بزرگسالان ايران در وزن 68+ کيلوگرم ابتدا 4 بر صفر از سد نماينده قزاقستان گذشت، در ديدار دوم موفق شد حريف هندي را با همين نتيجه شکست دهد و راهي ديدار پاياني شود.

وي در ديدار پاياني به مصاف حريفي از ژاپن رفت که پس از گذشت يک دقيقه از مبارزه با ضربه جودانگري 3 امتياز پيشي گرفت و به خوبي مبارزه را کنترل کرد.

عباسعلي در لحظات پاياني نيز با کسب يک امتياز ديگر با نتيجه 4 بر صفر پيروز شد تا به مدال طلا دست يابد.

در وزن 60- کيلوگرم هم هامون درفشي پور مقابل نمايندگان عراق و هند با نتايج 9 بر يک و 8 بر صفر پيروز شد.

درفشي پور در سومين ديدار مقابل حريف ژاپني قرار گرفت و در يک مبارزه حساس و زيبا با نتيجه 5 بر 4 پيروز شد و راهي ديدار پاياني شد.

وي که با شکست دادن حريفاني از عراق(9 بر يک)، هند(8 بر صفر) و ژاپن(5 بر 4) به ديدار پاياني رسيده بود در آخرين گام با کوميته کاي عربستان روبرو شد و در حالي که مبارزه تا يک دقيقه پاياني با تساوي يک بر يک دنبال مي شد، اين نماينده ايران بود که با ارائه تکنيک‌هاي مختلف به پيروزي 6 بر يک رسيد.

در مجموع اين مسابقات تا کنون تيم ايران موفق شده 8 مدال طلا، 5 نقره و 10 برنز کسب کند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]روزطلايي کاراته ايران درمسابقات قهرماني آسيا
[/h][h=2] سومين روز مسابقات کاراته قهرماني آسيا در امارات هم با افتخارآفريني کاراته‌کاهاي کشورمان در رده سني بزرگسالان همراه بود.[/h]

در سومين روز از پيکارهاي کاراته قهرماني آسيا که در شهر دبي امارات با حضور 482 کاراته کا از 29 کشور قاره کهن برگزار شد، تيم کشورمان در رده سني بزرگسالان و در بخش کوميته موفق شد به 5 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنز دست يابد.

به نقل از فارس،در وزن منهاي 60 کيلوگرم هامون درفشي‌پور مقابل نمايندگان عراق و هند با نتايج 9 بر يک و 8 بر صفر پيروز شد. درفشي پور در سومين ديدار مقابل حريف ژاپني قرار گرفت و در يک مبارزه حساس و زيبا با نتيجه 5 بر 4 پيروز شد و راهي ديدار پاياني شد. وي در آخرين گام با کوميته کاي عربستان روبرو شد و در حالي که مبارزه تا يک دقيقه پاياني با تساوي يک بر يک دنبال مي شد، اين نماينده ايران بود که با ارائه تکنيک هاي مختلف به پيروزي 6 بر يک رسيد.

سجاد گنج زاده در ديدار پاياني وزن مثبت 84 کيلوگرم به مصاف کازاوا از ژاپن رفت و در حالي که 8 بر يک از اين حريف عقب بود با ارائه مبارزه اي جانانه و به ياد ماندني به برتري 14 بر 12 دست يافت تا مدال طلا را از آن خود و کاروان کشورمان کند. وي براي رسيدن به ديدار پاياني حريفاني از نپال، ماکائو و کويت را از پيش رو برداشته بود.

بهمن عسگري که با برتري مقتدرانه مقابل نمايندگان تاجيکستان، اردن و چين تايپه به ديدار نهايي وزن منهاي 75 کيلوگرم دست يافته بود در آخرين گام با نتيجه 9 بر صفر حريف کويتي را شکست داد و طلايي شد. عسگري در اين مبارزه بسيار هوشمندانه رقابت کرد و اجازه خودنمايي به نماينده کويت نداد.

حميده عباسعلي در وزن به اضافه 68 کيلوگرم ابتدا 4 بر صفر از سد نماينده قزاقستان گذشت، در ديدار دوم موفق شد حريف هندي را با همين نتيجه شکست دهد و راهي ديدار پاياني شود. وي در ديدار پاياني به مصاف حريفي از ژاپن رفت که پس از گذشت يک دقيقه از مبارزه با ضربه جودانگري 3 امتياز پيشي گرفت و به خوبي مبارزه را کنترل کرد. عباسعلي در لحظات پاياني نيز با کسب يک امتياز ديگر با نتيجه 4 بر صفر پيروز شد تا به مدال طلا دست يابد.

در وزن منهاي 55 کيلوگرم مجيد حسن نيا در مبارزه نخست با نتيجه 8 بر صفر از سد حريف قطري گذشت، در ديدار دوم هم با همين نتيجه حريف اردني را درهم کوبيد. حسن نيا در مبارزه سوم مقابل نماينده هنگ کنگ درحالي که يک بر صفر عقب بود 9 بر يک به برتري رسيد و راهي ديدار پاياني شد. در ديدار پاياني به مصاف نماينده عربستان رفت که اين کاراته کا توانسته بود در مرحله نيمه نهايي قهرمان دوره گذشته مسابقات از چين را شکست دهد. مبارزه نفس گير حسن نيا و عربستان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد اما داوران در هانتي راي به برتري کاراته کا 55 کيلوگرم ايران دادند.

ذبيح اله پورشيب که با شکست دادن حريفاني از هند، قزاقستان و عراق به ديدار پاياني رسيده بود برابر آراگا نايب قهرمان جهان ، نفر دوم بازيهاي آسيايي گوانگژو و دارنده مدال نقره کامبت گيمز صف آرايي کرد و با وجود تلاش فراوان از رسيدن به پيروزي بازماند. پورشيشب که پيش از اين 3 مدال طلاي کوميته انفرادي در وزن به اضافه 84 کيلوگرم و يک طلاي کوميته تيمي آسيا را در کارنامه داشت برابر آراگاي ژاپني با نتيجه 3 بر يک شکست خورد.

در وزن منهاي 68 کيلوگرم پگاه زنگنه در ديدار نخست حريف چين تايپه اي خود را يک بر صفر از پيش رو برداشت و در دومين مبارزه برابر کوميته کاي ژاپني پس از تساوي يک بر يک با راي داوران در هانتي برنده شد . زنگنه در ديدار نهايي با نتيجه 4 بر صفر از حريف چيني باخت و به مدال نقره مسابقات قهرماني آسيا دست يافت.

سعيد احمدي در وزن منهاي 67 کيلوگرم در نخستين گام نماينده عراق را 9 بر 3 شکست داد، او در حالي که از ناحيه انگشت دست راست دچار مصدوميت شده بود مقابل نماينده عربستان دارنده مدال طلاي بازيهاي کشورهاي اسلامي 8 بر 2 پيروز شد و در سومين مبارزه خود به مصاف حريف قزاقستاني قهرمان سال 2012 مسابقات آسيايي ازبکستان رفت و يک بر صفر نتيجه را واگذار کرد تا در گروه بازنده ها به مبارزاتش ادامه دهد.در اين گروه احمدي در مبارزه نخست مقابل حريفي از ويتنام قرار گرفت و 6 بر 2 به برتري رسيد او در مبارزه دوم هم کاراته کايي از اردن را 8 بر 4 شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

فاطمه چالاکي در وزن منهاي 55 کيلوگرم ابتدا 8 بر صفر نماينده سري لانکا را مغلوب کرد، در مبارزه دوم 4 بر يک مقابل حريف قزاقستاني پيروز شد، در ديدار سوم برابر کاراته کاي چين تايپه 3 بر يک شکست خورد تا در ديدار رده بندي به مصاف حريفي از ويتنام برود.چالاکي موفق شد در يک مبارزه يک طرفه 9 بر صفر اين کاراته کا را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

سحر کرجي نماينده وزن منهاي 50 کيلوگرم پس از برتري مقابل حريفاني از سري لانکا و ژاپن در سومين مبارزه با حريف چين تايپه 2 بر يک شکست خورد تا در ديدار رده بندي به مصاف نماينده قزاقستان برود.در اين ديدار لباس حريف قزاقستاني مورد تاييد داوران قرار نگرفت و با توجه اينکه اين کاراته کا نتوانست در زمان يک دقيقه اي اشکالات خود را برطرف کند "هانسکو" شد و کرجي فرد پيروز ميدان لقب گرفت و به مدال برنز رسيد.

در وزن منهاي 61 کيلوگرم دلارام دوستي در مبارزه نخست مقابل نماينده چين با نتيجه يک بر صفر به برتري رسيد. در ادامه مقابل نماينده قزاقستان در حالي که به تساوي يک بر يک در وقت قانوني مبارزه رسيده بود با راي داوران در هاتني شکست خورد. تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. او در اين گروه ابتدا با نتيجه 8 بر يک حريف ژاپني را مغلوب کرد و سپس 8 بر صفر حريفي از کره جنوبي را برد و صاحب مدال برنز شد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]طلاي تاريخي بانوان کاراته در مبارزات تيمي
[/h][h=2] تيم کوميته بانوان کاراته ايران با شکست تيم چين در فينال دوازدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا براي نخستين بار به مقام قهرماني اين رقابت‌ها دست يافت.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون کاراته؛ در چهارمين و آخرين روز از مسابقات کاراته قهرماني آسيا به ميزباني امارات و در کوميته تيمي زنان، تيم کشورمان با ترکيب حميده عباسعلي، پگاه زنگنه و رزيتا عليپور پس از اينکه قزاقستان را 2 بر صفر شکست داد، در مبارزه دوم مقابل چين تايپه صف‌آرايي کردند که اين ديدار با نتيجه 2 بر يک به نفع نمايندگان شايسته کشورمان به اتمام رسيد.

تيم زنان ايران در آخرين مبارزه خود در تانامي آسيايي به ديدار تيم چين رفت که با برتري 2 بر يک رزيتا عليپور و برد 3 بر صفر حميده عباسعلي اين مبارزه به نفع کاراته کاهاي کشورمان به پايان رسيد تا براي نخستين بار بانوان شايسته کاراته کشورمان حضور روي سکوي اول قاره کهن را تجربه کنند.

تيم بانوان کاراته ايران در حالي مدال طلاي کوميته آسيا را از آن خود کرد که روز گذشته و در مبارزات انفرادي هم به يک طلا ( حميده عباسعلي) يک نقره ( پگاه زنگنه ) و3 برنز ( دلارم دوستي، فاطمه چالاکي و سحر کرجي) دست يافت.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با کسب 7 طلا، 4 نقره و 5 برنز
[h=1]ايران عنوان قهرماني کاراته آسيا را کسب کرد[/h][h=2] تيم ملي بزرگسالان ايران با کسب 7 نشان طلا، 4 نقره و 5 برنز براي نخستين بار موفق شد در مجموع دو بخش مردان و بانوان بر سکوي اول کاراته قاره کهن قرار گيرد.[/h]

به گزارش سايت فدراسيون کاراته، دوازدهمين دوره مسابقات کاراته قهرماني آسيا در شرايطي شب گذشته (جمعه 15 آذر ماه) به اتمام رسيد که تيم ملي بزرگسالان کشورمان با کسب 7 نشان طلا، 4 نقره و 5 برنز براي نخستين بار موفق شد در مجموع دو بخش مردان و زنان بر سکوي اول کاراته قاره کهن بايستد و قهرمان شود.

در اين دوره از رقابت‌ها که با حضور کاراته کاهاي 29 کشور در دبي امارات برگزار شد پس از تيم ملي کاراته ايران، تيم ژاپن با کسب 5 طلا، 3 نقره و 3 برنز در جاي دوم قرار گرفت. تيم چين با 2 طلا، يک نقره و 3 برنز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

تيم‌هاي قزاقستان با يک طلا، 2 نقره و 2 برنز و امارات ميزبان بازي‌ها با يک طلا و 2 برنز به ترتيب در جاي چهارم و پنجم جدول رده بندي قرار گرفتند.

ازبکستان با يک طلا، چين تايپه با 3 نقره و 4 برنز، عربستان با 2 نقره و يک برنز، کويت با يک نقره و 2 برنز، ويتنام با يک نقره و يک برنز تيم هاي ششم تا دهم دوازدهمين دوره مسابقات کاراته بزرگسالان آسيا بودند.

هنگ کنگ با 4برنز، اردن و مالزي هر کدام با دو برنز و ماکائو، هند و پاکستان نيز هر کدام با يک برنز ديگر کشورهايي بودند که کاراته کاهايشان سهمي از مدال‌هاي توزيع شده در جام دوازدهم آسيا را داشتند.

حميده عباسعلي، مجيد حسن نيا، هامون درفشي پور، بهمن عسگري، سجاد گنج زاده (مدال طلا)، پگاه زنگنه و ذبيح الله پورشيب (مدال نقره) و مهسا افسانه، سحرکرجي، فاطمه چالاکي، سعيد احمدي، دلارام دوستي مدال‌هاي برنز رده سني بزرگسالان را کسب کردند.

در جدول رده بندي سيزدهمين دوره مسابقات نوجوانان و جوانان آسيا که طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 12 و 13 آذرماه در سالن حمدان شيخ محمد دبي برگزار شد تيم ژاپن با کسب 11 طلا، 4 نقره و 2 برنز به مقام قهرماني دست يافت. آينده سازان کاراته کشورمان با 5 طلا، 5 نقره و 6 برنز در جاي دوم قرار گرفتند، ازبکستان با يک طلا و 2 نقره مقام سوم را از آن خود کرد.

تيم‌هاي قزاقستان با يک طلا و 3 برنز و امارت نيز با يک طلا و 2 برنز در جاي چهارم و پنجم جدول رده بندي توزيع مدالهاي رده نوجوانان و جوانان آسيا قرار گرفتند.

بر اساس اين گزارش در مجموع رده بندي مدال‌هاي رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ژاپن با 16 طلا، 7 نقره و 5 برنز رتبه اول را به خود اختصاص داد، ايران با 12 طلا، 9 نقره و 11 برنز در جاي دوم قرار گرفت، کويت با 2 طلا، 4 نقره و 6 برنز، قزاقستان با 2 طلا، 2 نقره و 5 برنز و ازبکستان با 2 طلا و 2 نقره سوم تا پنجم شدند.

 

claccik39

عضو جدید
برای بسیاری از هنرجویان، کاراته یک تمرین عمیق فلسفی است. کاراته-دو به آموزش اصول اخلاقی می‌پردازد و می‌تواند جنبهٔ معنوی برای پیروان آن داشته باشد. امروزه کاراته برای کمال شخصی، دفاع شخصی، و به عنوان یک ورزش آموخته می‌شود. کاراته در برنامه بازی‌های جهانی، و بازی‌های آسیایی قرار دارد. این رشته از سوی کمیته بین‌المللی المپیک هم به رسمیت شناخته شده اما تاکنون نتوانسته است وارد برنامه بازی‌های المپیک شود. در سال ۲۰۰۵ این رشته تا آستانه ورود به المپیک ۲۰۱۲ لندن پیش رفت اما در جریان رأی‌گیری کمیته بین‌المللی المپیک نتوانست اکثریت دوسوم آراء برای ورود به المپیک را کسب کند.[SUP][۱۰][/SUP] «وب ژاپن» وب‌گاه متعلق به وزارت خارجه ژاپن تعداد هنرجویان کاراته در سراسر جهان را حدود ۵۰ میلیون نفر برآورد کرده‌است.
کاراته دارای قدمتی پنج هزار ساله‌است و یکی از استادان اولیه و مبتکران این فن بودیدهاراما است که حدود ۵۲۵ سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته‌است. وی که از پیشوایان مذهبی بودایی بود، به تنهایی از هند به راه افتاد و پس از راهپیمایی چند هزار کیلومتری خود و با پشت سر گذاشتن موانع طبیعی بسیار مشکل موجود در آن زمان به چین رسید و در ایالت هون نان و معبد شائولین اقامت گزید. تعالیم بودیدهاراما شامل تمرینات شدید انضباطی و رعایت پرهیزکاری بود. وی ۹ سال رنج و ریاضت همراه با تفکر و برای این که شاگردانش نیز بتوانند در مقابل ساعت‌های طولانی تفکر و اندیشه تاب مقاومت بیاورند و نیز با زورگویانی که تعالیم مذهبی و مردان دین را سد راه خود می‌دیدند به مبارزه و مقابله برخیزند ۱۸ حرکت تمرینی را ابداع نمود که در حقیقت زیر بنای حرکات کاراته امروزی است.
کاراته امروزی شکل تکامل یافته‌ای از کمپوی چینی (بوکس چینی) می‌باشد که در ابتدا اوکیناواته نامیده میشد. از هنگامی که حکومت‌های استبدادی در چین سلسله کینک ۱۶۴۴ سلسله ساتسوما در اوکیناوا به منظور جلو گیری از ورزیده شدن مخالفان و نیز تحت کنترل در آوردن مردم قانون منع استفاده از شمشیر را به مورد اجرا گذاشتند و به جمع آوری سلاح‌های رزمی اقدام نمودند مردم به سوی آموزش هنر مبارزه با دست خالی روی آوردند که همین امر باعث شکوفایی هرچه بیشتر کاراته شد.
در سال ۱۹۲۱ یکی از بزرگ‌ترین استادان کاراته جزیره اوکیناوا گیچین فونا کوشی ۱۸۶۸-۱۹۵۷ توانست با قدرت و ظرافت تمام کاراته را به ژاپن معرفی نماید و برخی دیگر از هنر جویان که تحت تعلیم بزرگ‌ترین استادان اوکیناوا قرار گرفته بودند، تکنیک‌های سنتی را با یکدیگر ترکیب نموده و سبک‌های متعددی از کاراته را به وجود آوردند.
سال ۱۳۴۲ سال ورود کاراته به ایران توسط هرمز میربابایی و محمدعلی صنعتکاران و فرهاد وارسته می‌باشد.
در حال حاضر، سبکهای مختلف کاراته، بالغ بر صدها سبک می‌شود که در واقع، بازگشت همه آنها به چهار سبک اصلی و مادر از سبک‌های اصلی و کنترلی و یک سبک نیمه کنترلی می‌باشد.
[h=2]سبک‌های کاراته[/h]بطور کلی سبک‌های کاراته به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. سبک‌های کنترلی
  2. سبک‌های غیر کنترلی
  3. سبک‌های رینگی
برخی از سبک‌های مهم در کاراته (چهار سبک اصلی یا سبک‌های مادر):

[h=3]سبک‌های کنترلی[ویرایش][/h]
[h=3]سبک‌های غیر کنترلی[/h]

  • کیوکوشین، (بنیان گذار: ماسوتاتسو اویاما) کیوکوشین‌کای، از عناصر مختلفی که نشات گرفته از تجریبات اویاما وسبک‌های دیگر است، به وجود آمد.
  • گوجوریو: در گوجوریو هر دو گونهٔ مبارزات کنترلی و غیرکنترلی وجود دارد.
  • انشین
سبک‌هایی با بنیانگذار ایرانی:



 

claccik39

عضو جدید
من کمربند قهوه ای سبک شیتوریو شوکوکای یونیون هستم و جاداره اینجا از مربی عزیزم سن سی مژگان تشکر کنم که بعد مدت ها اومدن به باشگاه کاتاهایی رو که فراموش کرده بودم بهم یادآوری کرد
از بین کاراته کاهای عزیز کسی میتونه بگه من چیکار کنم بتونم برای شروع کاتا اسم کاتا را بلند و خیلی جدی بگم و همین طور کیایشو ؟؟؟؟
اگه کسی راه نمایی کنه خوشحال میشم
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نايب‌ قهرماني‌ دانشگاه‌ آزاد در مسابقات‌ کاراته‌ امارات

نايب‌ قهرماني‌ دانشگاه‌ آزاد در مسابقات‌ کاراته‌ امارات

کد خبر : 1032665 زمان ارسال : يکشنبه 1392/11/13 18:16


[h=2]نايب‌ قهرماني‌ دانشگاه‌ آزاد در مسابقات‌ کاراته‌ امارات[/h]
تيم دانشگاه آزاد که به نمايندگي از ايران در تورنمنت دوبي امارات شرکت کرده بود با کسب پنج مدال به مقام نايب قهرماني اين رقابت‌ها دست يافت.

در سومين دوره رقابت هاي کاراته جايزه بزرگ امارات که با حضور 1280 کاراته کار از 50 کشور در شهر دوبي برگزار شد، اعضاي تيم دانشگاه آزاد به 2 مدال طلا (سعيد احمدي و سجاد گنج زاده، يک نقره بهمن عسگري و 2 برنز مهدي سلطاني و سعيد حسني پور) دست يافتند.

به گزارش ايسنا،در ديدار نهايي وزن 75 کيلوگرم، "سعيد احمدي" و "بهمن عسگري" براي کسب مدال طلا به مصاف هم رفتند. احمدي در اين مبارزه نزديک به برتري 3 بر 2 دست يافت تا مدال طلا را از آن خود کند و عسگري نيز نقره اي شد.

در وزن 84 کيلوگرم، "گئورگي آرکانيا" از گرجستان به مدال طلا دست يافت و "صبري ادهام" از مصر مدال نقره را از آن خود کرد. در اين وزن "مهدي سلطاني" و "سعيد حسني پور" از دانشگاه آزاد به مدال برنز مشترک رسيدند.

در وزن 84 + کيلوگرم، "سجاد گنج زاده" در ديدار نهايي برابر "انيس ارکان" قهرمان جهان از ترکيه قرار گرفت و درحالي که 2 امتياز عقب بود در نهايت به پيروزي 4 بر 3 دست يافت و مدال طلا را از آن خود کرد . "راشد المتري" از کويت مدال برنز سنگين وزن را از آن خود کرد.

تيم هيات کاراته آذربايجان غربي هم ديگر نماينده ايران در اين تورنمنت بود.
 
آخرین ویرایش:

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
درفشي‌پور و عباسعلي لژيونرهاي کاراته ايران

درفشي‌پور و عباسعلي لژيونرهاي کاراته ايران

کد خبر : 1054326 زمان ارسال : پنج شنبه 1392/12/01 12:31

درفشي‌پور و عباسعلي لژيونرهاي کاراته ايران

طلايي‌هاي کاراته ايران در مسابقات قهرماني قاره کهن، به عنوان لژيونر در جام باشگاه‌هاي آسيا روي تاتامي مي‌روند.

به نقل از سايت فدراسيون کاراته، نخستين دوره رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا از امروز (پنجشنبه) به ميزباني کويت آغاز خواهد شد.

بر اين اساس، هامون درفشي پور و حميده عباسعلي که چندي پيش در رقابت‌هاي قهرماني آسيا با غلبه بر تمامي حريفان خود به مدال طلا دست يافتند با باشگاه اليرموک کويت به توافق رسيده و راهي کويت شدند.

کاراته کاهاي شايسته کشورمان در نخستين دوره جام باشگاه‌هاي آسيا در قالب اين باشگاه کويتي که ميزبان مسابقات است روي تاتامي خواهند رفت. باشگاه اليرموک کويت براي موفقيت در اين مسابقات، چندين کاراته کا خارجي از کشورهاي ايران، ترکيه و مصر را جذب کرده است.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام بوسفر ترکيه

جام بوسفر ترکيه

کد خبر : 1078404 زمان ارسال : يکشنبه 1393/01/17 21:37

تيم کوميته ايران نايب قهرمان شد

تيم کوميته مردان کاراته ايران در فينال جام بوسفر ترکيه با شکست مقابل آذربايجان به عنوان نايب قهرماني رسيد.

تيم ملي کاراته مردان کشورمان در بخش کوميته در دومين روز از مسابقات کاراته جام بوسفر ترکيه که با حضور 17 تيم در بخش زنان و مردان پيگيري شد به عنوان نايب قهرماني اين رقابت‌ها دست پيدا کرد.

به گزارش تسنيم، اين تيم پس از برد مقابل تيم ب آذربايجان، برابر تيم هاي روسيه و ترکيه نيز پيروز شده و گام به ديدار نهايي گذاشت. ملي پوشان کشورمان در ديدار نهايي با يک اخطار به ذبيح ا.. پورشيب بازي را به تيم آذربايجان الف واگذار و به عنوان دومي بسنده کرد.
 

Similar threads

بالا