[ ورزش های رزمی ] ووشو

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
حرکات و سبکهای ووشو را میتوان از چند دیدگاه بررسی و تقسیم بندی نمود: ۱ - گسترش جفرافیایی
رشد و گسترش ووشو در نقاط مختلف چین تحت تاثیر شرایط اقلیمی و وجود دشتها ،جنگلها ، کوهستانها ، رودخانه ها و غیره قرار گرفته و سبکهای مختلفی بوجود آمده اند. در قسمتهای شمالی چین بواسطه وجود دشتهای هموار ، سبکهایی بوجود آمدند که در آنها ژست های باز و سبک ،حرکات سریع ، چابکانه و پرقدرت و ریتم واضح بچشم میخورد. در این سبکها از تکنیکهای دویدن ، جهش ، چرخش و معلق زدن ،استفاده میگردد. از معروفترین سبکهای شمالی ووشو که بنام مشت بلند هم از آنها یاد میشود میتوان به چانگ چوان ( شامل چا چوان و خوا چوان ) اشاره کرد.
در قسمتهای جنوبی چین بدلیل وجود رودخانه ها ، جنگلها ،مردابها و کوهستانها سبکهایی بوجود آمدند که دارای ویژگیهایی مثل : حرکات کوتاه و صریح ، اعمال قدرت ، استقرارهای محکم و موضع گیری های خوب بدن جهت آمادگی واکنش درمقابل حملات از هر سو ،می باشند. از معروفترین سبکهای جنوبی که بنام مشت کوتاه هم از آنها یاد میشود میتوان به نان چوان و مدارس متعددی همچون هونگ ، لیو ، چای، و لی ، اشاره کرد. نان چوان کاران اغلب با عضلات متورم اعمال قدرت نموده و فریاد میکشند.
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
۲- سیستم نرم و سخت
حرکات ووشو در دو سیستم حرکتی سخت (با استفاده از قدرت عضلات و مفاصل) و نرم (با استفاده از نیروی تنفس و تمرکز قوای ذهنی) به اجرا در می آیند.
در سیستم سخت یا بیرونی بیشتر به حرکات و تمرینات قدرتی و عضلانی پرداخته شده و آمادگی فیزیکی از اهمیت بالایی برخوردار است . این سیستم را اصطلاحا " وی چیا (Wei Chia) " مینامند و از معروفترین سبکهای آن میتوان به شائولین چوان ، دی تنگ چوان ،فنزی چوان ،و . . . اشاره کرد .
در سیستم نرم یا درونی که بر پایه پرورش ، ذخیره و کاربرد نیروی " چی " استوار است ، قدرت عضلانی نقش و تاثیر چندانی ندارد و انقباض عضلانی در کمترین میزان خود صورت میگیرد. در این سیستم از ضربات تند و خشن ، افت و خیز های شدید و نعره های بلند خبری نیست . این سیستم را اصطلاحا " نی چیا (Nei Chia) " مینامند و از معروفترین سبکهای آن میتوان به هسینگ آی چوان ، پاکوا چوان و نهایت برتر " تای چی چوان " اشاره کرد.

حرکتی از سبک یانگ تای چی چوان
-----------------------------------------------
نمایی از سبک پاکوا چوان (پاکوا جانگ)
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز

۳- تمرینات فرم و مبارزه آزاد
ووشوی چینی را از نقطه نظر حرکت میتوان به دو دسته مهم طبقه بندی کرد:
* تمرینات فرم : فرمهای ووشو که با دست خالی ، با سلاح و یا بصورت مبارزه گروهی تمرین میشوند ، آمیزه ای هستند از مشت زدن ، لگد زدن ، پرتاب کردن ، غلبه کردن ، تسلیم شدن و حرکات یورشی در مجموعّه ای از تمرینات منظم و منطبق بر قوانین خاصی که از الگوهای مختلفی مرکب از حمله و دفاع ، پیشروی و عقب نشینی ، استقرارهای ایستا و پویا ، تندی و کندی ، خشونت و لطافت ، نرمی و سختی و غیره تبعیت میکنند.
از سبکهای دست خالی ووشو میتوان به تای چی چوان ، نان چوان ، چانگ چوان ، شینگئی چوان ، پاکوا جانگ ، باجی چوان ، تونگ بی چوان ، فنزی چوان ، پیگوا چوان ، شائولین چوان ، چوجیائو چوان ، دی تنگ چوان ، شیانگ شینگ چوان ، و . . . . اشاره کرد. تمرینات با سلاح با استفاده از سلاح های کوتاه (شامل شمشیر پهن ، شمشیر باریک و خنجر) ، سلاح های بلند (شامل نیزه ، چوب ، قداره ، و شمشیر پهن با دسته بلند ) ، سلاح های دوتایی (شامل جفت شمشیر پهن ، جفت شمشیر معمولی ، جفت چنگک ، جفت تبرزین ، جفت نیزه دوسر) و سلاح های انعطاف پذیر ( مثل زنجیر ۹ تکه ، جفت زنجیر ، یک شمشیر پهن با یک زنجیر ، چوب ۳ تکه ، چکش . کمند وغیره) انجام میشوند .
مبارزات گروهی نیز در زمره حرکات فرم قرار گرفته و شامل روشهای مبارزه دست خالی با یک حریف دست خالی یا یک حریف مسلح به سلاح های بلند و کوتاه ،و مبازره بوسیله یک یا دوسلاح با حریف دست خالی یا حریف مسلح به یک یا دوسلاح بلند یا کوتاه . همچنین اجرای فرمهای گروهی بدون سلاح یا با سلاح نیز به طبقه تعلق دارند.
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
* مبارزه آزاد : حرکات این طبقه عبارتست از هرگونه مبارزه آزاد مابین دو مبارز که با استفاده از هوش و زکاوت و تکنیک ، تحت شرایطی خاص و مطابق قوانین معینی انجام میگیرد. مبارزه آزاد " سان شو (San Shu) " ، مبارزه " پوش هند (Tui Shu) " و مبارزه تن به تن با سلاح کوتاه ، گستره این بخش را تشکیل میدهند.
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنر رزمی ووشو از ورزش رزمی و باستانی چینی است که در آن انواع مختلف حرکات جهت سلامتی جسم و روح و دفاع از خود در نظر گرفته شده است. در چین باستان از هنرهای رزمی برای دفاع از سرزمین یا خود یا خانواده از دشمنان، راهزنان و غیره استفاده می‌‌شد. امروزه ووشو بصورت استاندارد جهانی به مردم جهان ارائه شده است و فقط منحصر به کشور چین نیست و مردم کشورهای مختلف برای بهره گیری از خواص طبی وشرکت در رقابتهای قهرمانی این رشته ورزشی را تمرین می‌‌کنند.
هنر رزمی ووشو بطور کلی در دو زمینه ارائه می‌‌شود:

  1. زمینه تالو (اجرای فرمهای سنتی چینی بصورت زیبا به همراه حرکات آکروباتیک)
  2. زمینه سانشو (مبارزه آزاد بر روی سکو با استفاده از دستان و پاها و زیرگیری)
زمینه تالو دارای چهار سبک معروف جهانی است که معمولاً در مسابقات بین المللی دارای رده‌های قهرمانی است


کلمه ووشو به چینی

تاریخچه ووشو
درزمانهای بسیار دور یعنی چیزی در حدود بیش از4500 سال قبل زمانی که کشورهایی مانند ایران وچین بدلیل وجود تمدنهای بسیار بزرگ وکهن در سرزمینهایشان مهد قدرت درتمامی دنیا بشمارمیرفتند امپراتوریهای بسیارقدرتمندی در کشور پهناور چین حکومت می کردند که نماد قدرت آنان ظلم ،کشتارو جهان خواهی بود. بسیارند آثاری مانند دیوار بزرگ چین که زندگی انسان‌های بیشماری رادرداخل خود مدفون نموده اند ومظهرظلم وزیاده خواهی حاکمان زورگوی آن زمانند . یکی از دلایل تداوم قدرت آنان را میتوان ایجاد نفاق وتفرقه در بین قبایل متعدد کشور چین برشمرد. این کشور بنا به موقعیت جغرافیایی وآب وهوای خاص خود جمعیت کثیری ازمردمان جهان را درون خود جای داده است که درآن میان نیز قبایل جداگانه ای به جهت تفاوت گویش ولهجه های مختلف، اختلاف نژادی وآئینی و...بوجود آمده اند که اختلافات قبیله ای چینی در آن زمانها از گفتارهای ویژه تاریخ است، جنگهای بی شمار قبایل وآثارمخرب آنها سالیان سال عرصه زندگی را در آن دیار تلخ کرده بود.


معبد شائولین
یکی ازمکانهای عقیدتی درآن زمانها بود که پیروان کثیری از قبایل مختلف چینی را بسوی خود می کشاند. معبدی ارزشمند به لحاظ تاریخی ومؤثر بر فرهنگ مردمان چین. بنا به برخی روایات این معبد را بودائیهای هندی که به این دیار مهاجرت کرده بودند بنا نهادند که از ابتدامکانی برای زیارت وکنترل قوای درونی بود. آنان معتقد بودند که آدمی از نیروهای حیاتی عظیمی غیر از حواس پنجگانه برخوردار است و سعیشان در آن معبد بیشتر کنترل هواهای نفسانی ، مبارزه با امیال درونی و نزدیکتر شدن به نیروی حیاتی بود ، که رفته رفته منجر به قدرتمندتر شدن نیروی تفکر آنان نیز شده و افراد یا قبایلی که با شائولین در ارتباط بودند همواره در جنگهای قبیله ای پیروز و برتر میدان بودند، به مرور زمان تمامی قبایل چین به این امر واقف شدند که فنون مهارتی ویژه ای در شائولین آموزش داده می‌شود که تسلط بر آن فنون آنان را فاتح جنگها می نماید لذا اغلب به آنجا روی آودند وفرهنگ و ذات شائولین در مدت نه چندان زیادی در تمامی سرزمین اژدهای زرد(چین) اشاعه یافت با سپری شدن سالیان بسیار زیاد هر قبیله ای تحولات جدیدی را بر فنون شائولین اعمال نمود تا اینكه اوضاع به گونه ای شد كه هر چند قبیله ، خود سبك ابداعی خاصی را بوجود آوردند كه در مجموع تا كنون شمار سبكهای رزمی شناخته شده چینی به بیش از 450 سبك رسیده است كه در مجموع غنای تكنیكی بی نظیری به این فنون رزمی بخشیده است .



راز داری
گرچه تفاوت فنون در این سبكها بسیار فاحش وآشكار بود اما یكی از وجوه مشترك آنها خصلت رازداری بسیار برجسته‌ای بود كه استاید این سبكها داشته و به شاگردان نیز منتقل می كردند. دلیل بوجود آمدن این خصلت این بود كه اگر قبیله یا طایف‍‍ه‌ی خاصی به فنون جدیدی دست پیدا میكرد ، برای آنكه در جنگها از همین فنون بر علیه خود آنان استفاده نشود یعنی در واقع ، ابزار را به دست دشمن نداده باشند ، بصورت بسیار محرمانه از این فنون محافظت میكردند. مدرنیته شدن جهان به شیوه امروزی و گرایش مردمان جهان به صنعت وتكنولوژی ، موجبات تغییرات فراوانی را در جنگهای طوائف چین فراهم آورد ، پدیده‌ی ارتباطات كه توانست مردم جهان را به هم نزدیكتر سازد‌،بروی چینی ها نیز بی تأثیر نبود . به مرور زمان روابط خاصی در میان مردمان چین ظهور نمود و فرهنگ شائولین به‌عنوان عقیده‌ای بنیادین در آن سامان درآمد .
حال كه مردم چین از نقطه‌ی اشتراكی بزرگی برخوردار شده بودند و امپراتوری چین هم جایگاه خود را در خطر می‌دید، ترفندهای دیگری را جهت سلطه بر آن كشور برگزید كه از آن جمله میتوان رواج تریاك در آن كشور را نام برد كه پس از مدت كوتاهی زندگی بیشتر مردم را فلج نمود . انقلاب تریاك یكی از بزرگ‌ترین رخدادهای تاریخی چین است و عمدتاً توسط تفكر و فرهنگ مشترك مردم چین كه نشأت گرفته از فرهنگ شائولین بود شكل گرفت و اعتیاد و ذات تریاك را در آن دیار ریشه كن كرد.
پس از آن زمان عموماً سبكهای مختلف شائولین از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند تا آنجا كه در مراسمات مختلف ، قهرمانان و برجسته‌ترین رزمیكاران چینی به نمایش تواناییهای خود می‌پرداختند. طی چند صد سال این مسئله به همین روال می‌گذشت و فنون رزمی چینی كاملتر می‌شدند ، كشورهای زیادی خواهان فراگیری این فنون و مهارتهای رزمی بودند اما هیچگاه از سوی چینی‌ها اجابت نمی‌شد چرا كه همواره خصلت رازداری چینی‌ها به نسلهای بعد انتقال می‌یافت و مانع از گسترش این فنون در خاج از مرزهای چین می‌شد... تا اینكه پس از گذشت سالیان متمادی ، رفته رفته این مهارتها بصورت یك ورزش باستانی درآمد كه با نامهای مختلفی شناخته می‌شد كه مهم‌ترین این اسامی عبارت بودند از كونگ‌فو ، بوكس چینی ، چوان‌فا ، شائولین ، ووشو و ... كه بنا به توافقات مقامات شائولین در چین نام ووشو برای جهانی شدن این ورزش برگزیده و فدراسیون جهانی این ورزش نیز تشكیل شد.امروزه در تمامی كشورهای جهان سبكهایی از این ورزش آموزش داده میشود . گرچه آنچه كه در خارج از مرزهای چین موجود است ذره‌ای از وسعت عظیم فنون رزمی چینی است با این وجو د حس درونی بیشتر كسانی كه در اقصی نقاط جهان به این ورزش گرویده‌اند چیزی مشابه روحیات چینی‌های باستان است . اساساً تفكر گرایش به ووشو جدای از بحث " تنها یك ورزش مستقل " بوده و ووشو كاران بیشتر تفكرات آرمانی دارند و دست یابی به نیروهای درونی و متافیزیكی است كه موجب شده است تا این ورزش بُعدی اعتقادی در میان پیروانش پیدا كند . راهیابی به مسابقات جهانی و بدست آوردن مدالهای رنگین هیچگاه خواستهای روحی ووشو كاران را تجلی نمی‌بخشد به همین دلیل است كه بسیاری از قهرمانان برجسته این ورزش حتی پس از چندین بار تكرار قهرمانی ، با عظمی را سخت تر از قبل به تمارین طاقت فرسای ووشو ادامه می‌دهند.


ووشو ایران
در كشور ما نیز از حدود سالهای 1364 و 1365 افرادی كه با عشق فراوان مجذوب ووشو شده بودند به چین كشیده شدند كه بعدها موجب ترویج ووشو در ایران شده و خود اساتید مطرحی در سطح بین‌الملل شدند كه در این میان چهره‌ی استاد محمد پورغلامی بسیار نمایانتر است به طوری كه اكنون به عنوان عضو هیأت رئیسه‌ی فدراسیون جهانی ووشو و رئیس كنفدراسیون ووشو غرب آسیا در خدمت ووشو می باشد. طی چند سال اخیر دوره های آموزشی مراحل شالبندی ووشو توسط ایشان پایه گذاری و تدوین شد و رنگ و روی نوینی به وضعیت درجه بندی هنرجویان این رشته ورزشی در سراسر کشور بخشیده شد. که تا کنون تعداد 18 نفر موفق به کسب دان 4 شده اند.

ووشوکاران معروف ایران

WWW.WUSHU.CJB.NET

نوشته ی استاد ایوب احمدزاده

برگرفته از ویکیپدی
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
ووشو کاران زن ایران

ووشو کاران زن ایران

ساندا(مبارزه)









 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
سانشو رفت
ساندا آمد




به پیشنهاد کمیته فنی و تایید هیئت رئیسه جهانی ساندا جایگزین سانشو شد و دیگر در رقابتهای ووشو عنوانی بنام سانشو وجود نخواهد داشت.این تصمیم ناگهانی که البته قرار بود در یک پروسه زمانی طولانی تر اجرا شود با یک سرعت زمانی کوتاه به صحنه ظهور درآمد که دلایل احتمالی متفاوتی را میتوان برای آن برشمرد که مهمترین آن عبارتند از:
واحد نمودن عنوان ساندا وسانشوبتدریج در مسیر قرار دادن مبارزات به سبک و روش ساندا همانگونه که از سال 2003 ابتدا در کاپ جهانی سانشو و سپس در مسابقات جهانی تعداد حفاظهای ایمنی از هفت عدد به پنج عدد رسید که روپایی و ساق بند از انه حذف شد.
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
خلاصه تاریخچه بی شائولین در جهان

خلاصه تاریخچه بی شائولین در جهان



منشأ ووشو بي شائولين و يا (Shaolin Northern) به معبد Song shan Shaolin در بخش Denfeng ايالت Henan چين در دوران حكمران سلسله wi (سال 495بعد از ميلاد ) باز مي گردد .طبق يكي از نوشته هاي قديمي بجا مانده در بخش Denfeng (نام كامل آن Dengfeng Xian Zhi) يك راهب بودايي به نام Batuo در سال 464بعد از ميلاد به منظور موعظه و ترويج آئين بودا از هند به اين محل در چين رفت . اين همان محلي است كه سي سال بعد (در سال 495) به دستور امپراطور Wie Xiao (كه بين سال هاي 471 تا 500 بعد از ميلاد حكومت مي كرد ) معبد شائولين ساخته شد تا طي 19 سال سلطنت اين امپراطور Batuo در اين معبد به موعظه بپردازد . لذا مي توان گفت كه Batuo اولين راهب بزرگ ( رهبر راهب ها ) در معبد شائولين محسوب مي شود .در زمان حكمراني امپراطور Wie Xiano Ming(سال 516 تا 528 بعد از ميلاد) راهبي به نام Damo كه هندي الاصل بود براي موعظه و اجراي مراسم آئيني به چين دعوت شد و در سال 527 بعد از ميلاد به Canton در چين رسيد .اما وقتيكه امپراطور نظريه او را در فنون آئين خود رد كرد به معبد شائولين رفت . زمانيكه او به معبد رسيد مشاهده كرد كشيش ها نحيف و بيمار شده اند لذا درصدد رفع مشكل برآمد و پس از 9 سال گوشه نشيني و انزوا اقدام به نوشتن دو روش مبارزه به نام هاي Yi Jin JingوXi Sui Jin نمود كه Yi Jin Jing به كشيش ها مي آموخت كه چگونه Qi خود را در سطح بالايي نگه داشته و از آن براي ارتقل سطح سلامت و تغيير وضعيت جسمي خود از حالت ضعيف به قوي استفاده كنند و تكنيك Xi Sui Jing به كشيك ها نحوه استفاده از Qi را براي پاك كردن مغز استخوان و قوي كردن سيستم ايمني را مي آموخت ضمن اينكه چگونه رساندن مواد مغذي و انرژي به مغز را ياد مي دهد بعدها در زمانيكه حاكمان ايالت منچوري به سرتاسر چين مسلط شدند و سلسله Qing رابنا نهادند آموزش هنرهاي رزمي را براي مدت طولاني (از 1644 تا 1911) در چين ممنوع كرد در اين دوره بود كه به منظور حفظ تكنيك هاي رزمي بي شائولين نيز در كنار بقيه روش هاي ديگر در بين مردم عادي جامعه گسترش پيدا كرد و به طور مخفيانه تمامي فنون رزمي از معبد شائولين به بيرون منتقل گشت و پس از گذشت اين سال ها بي شائولين (Bei Shaolin) نه تنها دركشور چين بلكه در سرتا سر جهان در كشورهاي مختلف نيز رواج يافته است و در حال حاضر بيش از هزاران مدرسه و انجمن در سراسر دنيا تحت عنوان بي شائولين كونگ فو (ووشو) مشغول به فعالیت می باشند
 

sharlin

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرم های ابداعی

فرم های ابداعی

فرم های ابداعی شمالی:برای ساخت فرم نیاز به چهار محور الزامیست.که در هر محور حد اقل حدود ۱۰ تا ۱۵ حرکت باید انجام شود که یکی از حرکاتی که باید در این محور ها انجام شود حرکات جهشی است.مدت زمان انجام فرم باید بین ۱:۲۰ و ۱:۳۰ باشد.سرعت در انجام فرم های شمالی بسیار مهم است.به کسانی که میخوان تو مسابقات شرکت کنن توصیه میکنم که اگر دختر هستن فرم های چانگ و شمشیر جین و چیانگ(نیزه) انتحاب کنن و اگر پسر هستن فرم های چانگ و شمشیر دائو و گوان(چوب)رو انتخاب کنن.
فرم های ابداعی مرکزی:زمان انجام دادن این فرم ها بین ۳ دقیقه و نیم و حد اکثر ۵ دقیقه باشد.در این فرم ها نرمی و آرامش بدن و هماهنگی پاها و دست ها بسیار مهم است.در مسابقات باید فرم های تای چی و شمشیر جین تای چی اجرا شود.در فرم های مرکزی انجام بعضی از حرکات جهشی نیاز است.
فرم های ابداعی جنوبی:من دیگه چیز هایی مثل تعداد محور و تعداد حرکات در هر محور رو دیگه تکرار نکردم چون در همه ی آن ها یکی است.در هر فرم جنوبی بین ۴ تا ۶ کیاپ(فریاد) نیاز است.در این فرم ها قدر و سرعت نیاز است و حرکات جهشی نیز باید در این نوع فرم نیز اجرا شود.زمان انجام این فرم ابداعی بین ۱:۲۰ و ۱:۳۰ است. فرم های مسابقاتی:نان چوان و شمشیر نان دائو و نان گوان(چوب جنوبی)
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
حسین اوجاقی عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی شد"باز هم افتخار برای ایران"

حسین اوجاقی عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی شد"باز هم افتخار برای ایران"


جلسه هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو (IWUF ) شب گذشته در شهر تورنتو کانادا برگزار شد که از مهمترین مصوبات این نشست عضویت حسین اوجاقی کاپیتان تیم ملی ووشوی ایران در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی بود. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو،در این نشست که با حضور یوزای چینگ رییس فدراسیون جهانی ووشو و نایب رییس کمیته بین المللی المپیک ،وانگ شیائولین دبیر کل و همچنین دکتر مهدی علی نژاد رییس فدراسیون ووشوی ایران و غرب آسیا و عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی و آسیایی ووشو و دیگر اعضا برگزار شد، با رایزنی و مذاکرات فشرده رییس فدراسیون ووشوی کشورمان حسین اوجاقی به مدت 4 سال عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی شد. این کمیته به درخواست کمیته بین المللی المپیک و برای اولین بار در فدراسیون جهانی ووشو (IWUF ) تاسیس شد که از هر قاره یک عضو برای آن انتخاب شد که عبارتند از : وانگ ار پینگ از چین به عنوان رییس، خانم داریا تاراسوا از روسیه به عنوان نایب رییس ، حسین اوجاقی به عنوان نماینده قاره آسیا ،آندری کوال از اوکراین به عنوان نماینده قاره اروپا و عصام برهومی از تونس به عنوان نماینده قاره آفریقا که البته هیات رییسه در انتخاب نماینده های 2 قاره آمریکا و اقیانوسیه به جمع بندی نرسید و مقرر شد که در جلسه بعدی یعنی سال آینده معرفی و انتخاب شوند.


دمش گرم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[ ورزش های رزمی ] ووشو


به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه دومین روز از ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شانگ های چین،
سپیده شاکریان تالوکار کشورمان اولین مدال طلای تیم ووشو جوانان ایران را به ارمغان آورد. :gol::gol::gol:

شاکریان در بخش تالو و در فرم "نن دائو" رده سنی 12 تا 15 سال با کسب امتیاز 9/11 در جایگاه نخست ایستاد و صاحب گردن آویز طلا شد.

در این فرم نماینده ویتنام با امتیاز 9/02 صدم دوم شد و شرکت کننده میانمار با 8/99 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

لازم به ذکر است، شاکریان روز گذشته در فرم "نان چوان" صاحب مدال برنز شده بود.

منبع : http://www.bornanews.com/Pages/News-71878.aspx
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ثبت پنجمین مدال ایران به نام مریم عصمتی

ثبت پنجمین مدال ایران به نام مریم عصمتی


به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه دومین روز از ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شهر شانگهای چین، مریم عصمتی در بخش تالو تیم ووشو جوانان ایران را صاحب چهارمین مدال برنز و در مجموع پنجمین مدال کرد.

مریم عصمتی در فرم "نان چوان" رده سنی 15 تا 18 سال با کسب امتیاز 9/25 در ردیف سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد. در این فرم نماینده اندونزی با 9/28 اول شد و نماینده کره جنوبی با امتیاز 9/27 در جایگاه دوم قرار گرفت.

گفتنی است عصمتی روز گذشته در فرم "نن گون" در جایگاه ششم ایستاده بود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه دومین روز از ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شهر شانگ های چین،

نفیسه پورگنجی در بخش تالو پنجمین مدال برنز و ششمین نشان تیم ووشو جوانان ایران را به دست آورد.

پور گنجی در فرم "گون شو" رده سنی 12 تا 15 سال با کسب امتیاز 8/77 در جایگاه سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

در این فرم نماینده مالزی با امتیاز 9/07 مدال طلا گرفت و نماینده سنگاپور با امتیاز 8/94 در جایگاه دوم ایستاد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تنها مدال نقره ایران تا کنون

تنها مدال نقره ایران تا کنون


به گزارش سرویس ورزشی برنا، در آغاز دومین روز از ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شانگهای چین، صبح امروز
زهرا کیانی در بخش تالو اولین مدال نقره و چهارمین نشان تیم ووشو جوانان ایران را به ارمغان آورد.

در فرم چانگ چوان رده سنی 9 تا 12 سال زهرا کیانی با کسب امتیاز 8/63 در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

در این فرم نماینده چین با امتیاز 8/69 اول شد و نماینده اندونزی با امتیاز 8/60 در جایگاه سوم قرار گرفت.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به دختران عفیف ، پرتوان و ورزشکار کشورمون افتخار میکنیم

امیدواریم این راه همچنان ادامه داشته باشه و همچنان شاهد افتخار آفرینی این عزیزان باشیم

درود بر دختران و بانوان غیور و شیر دل میهنم
:gol::gol::gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه روز پایانی ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شانگ های چین،
"نفیسه پورگنجی" در بخش تالو و در فرم "دائو شو" رده سنی 9 تا 12 سال نهمین مدال برنز تیم ووشو جوانان ایران را به دست آورد.

در این فرم نفیسه پورگنجی با کسب امتیاز 8/88 در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز گرفت.

نمانیده مالزی با امتیاز 9 اول شد و شرکت کننده سنگاپور با امتیاز 9/08 در ردیف دوم قرار گرفت.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زهرا کیانی سومین مدال طلای ایران را از آن خود کرد

زهرا کیانی سومین مدال طلای ایران را از آن خود کرد


به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه روز پایانی ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شانگ های چین، زهرا کیانی در بخش تالو و در فرم "جین شو" رده سنی 9 تا 12 سال سومین مدال طلای تیم ووشو جوانان ایران را به ارمغان آورد.

زهرا کیانی در این فرم با امتیاز 8/72 به مدال طلا دست یافت.

در این فرم نماینده ویتنام با امتیاز 8/52 دوم شد و تالوکار سنگاپور با امتیاز 8/32 به مدال برنز رسید.

زهرا کیانی روز گذشته در فرم چانگ چوان صاحب مدال نقره شده بود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرجانه حسين پور به مدال برنز بسنده كرد
تهران- 'مرجانه حسين پور' عضو تيم ووشوي جوانان ايران در بخش سانداي دختران با شكست در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي قهرماني آسيا به مدال برنز قناعت كرد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش سرویس ورزشی برنا، در آغاز روز پایانی ششمین دوره رقابت های ووشو جوانان آسیا در شانگهای چین، سپیده شاکریان در بخش تالو تیم ووشو جوانان ایران را صاحب هشتمین مدال برنز کرد.

شاکریان در فرم "نن گون" رده سنی 12 تا 15 سال با امتیاز 9/04 در جایگاه سوم ایستاد و صاحب گردن آویز برنز شد.

در این فرم شرکت کننده میانمار با امتیاز 9/11 طلا گرفت و تالوکار ویتنام با 9/06 در جایگاه دوم ایستاد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرتوآ دارابي چهارمين مدال طلاي تيم ملي ووشوي جوانان ايران

پرتوآ دارابي چهارمين مدال طلاي تيم ملي ووشوي جوانان ايران

پرتوآ دارابی چهارمین مدال طلای تیم ملی ووشوی جوانان ایران در رقابتهای آسیایی شانگهای را به دست آورد. به گزارش خبرتگار مهر، در ادامه روز پایانی ششمین دوره رقابتهای ووشوی جوانان آسیا در شهر شانگهای چین، عصر امروز یکشنبه پرتوآ دارابی چهارمین مدال طلای تیم ملی ووشوی جوانان ایران را به ارمغان آورد.
دارابی در فینال وزن 60- کیلوگرم ساندای بانوان در راند اول نماینده قزاقستان را ناک اوت کرد و ضمن کسب اولین مدال طلای ساندا ، چهارمین مدال طلای تیم ملی ووشوی جوانان ایران را به ارمغان آورد.


قبل از این زهرا کیانی، طاهر قاسمی و سپیده شاکریان تیم ووشو ایران را صاحب مدال طلای این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا کرده بودند.


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جوانان ايران در بخش ساندا نايب قهرمان و در مجموع سوم شدند

جوانان ايران در بخش ساندا نايب قهرمان و در مجموع سوم شدند

به گزارش روز يكشنبه ايرنا؛ ششمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرماني جوانان آسيا عصر امروز در شانگهاي چين به پايان رسيد.
در پايان اين پيكارها تيم كشورمان در بخش ساندا پس از تيم چين كه مهد اين رشته محسوب مي شود به عنوان نايب قهرماني دست يافت.
در مجموع دو بخش ساندا و تالو نيز تيم ملي چين قهرمان شد و ويتنام در جايگاه دومي ايستاد و تيم جوانان ايران با كسب 6 مدال طلا، چهار نقره و 10 برنز بر سكوي سومي ايستاد.
جوانان كشورمان در دوره گذشته اين مسابقات كه سال 2009 در ماكائو برگزار شده بود صاحب 6 مدال طلا، يك نقره و 9 برنز و مجموع 16 مدال شده بودند كه با اين اوصاف در اين دوره چهار مدال بيشتر از مسابقات سال 2009 كسب شد.

منبع : http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30529672
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
علي نژاد: با بيست مدال قدرت خود را نشان داديم

علي نژاد: با بيست مدال قدرت خود را نشان داديم

علي نژاد: با بيست مدال قدرت خود را نشان داديم
تهران- رييس فدراسيون ووشو پس از عملكرد مناسب تيم جوانان ايران در رقابت هاي آسيايي چين، گفت: با كسب بيست مدال رنگارنگ و تصاحب عنوان نايب قهرماني آسيا در بخش ساندا قدرت ووشوي ايران را بار ديگر نشان داديم.
'مهدي علي نژاد' عصر يكشنبه در گفت وگو با ايرنا؛ خاطرنشان كرد: بسيار خوشحالم كه روند روبه رشد ووشوي كشور كه در طول چند سال اخير آغاز شده است با قدرت ادامه يافت.
وي افزود: تيم ايران سال 2007 تنها يك مدال طلا كسب كرده بود، اما با يك برنامه ريزي خوب در آسيايي سال 2009 به شش مدال طلا پيدا كرديم و امسال هم اين موفقيت تكرار شد.
رييس فدراسيون ووشو اظهار داشت: كسب شش مدال طلا در مسابقات قهرماني آسيا بسيار سخت و دشوار است چراكه قدرت هاي مطرح جهان از شرق قاره كهن هستند و رسيدن به اين تعداد مدال همت مضاعف و برنامه ريزي اصولي مي خواهد.
علي نژاد عنوان كرد: نسبت به دوره گذشته قبلي رقابت هاي آسيايي نيز چهار مدال بيشتر تصاحب كرديم تا بازهم موفقيت ديگري را به دست آورديم.
وي در خصوص نگاه يكسان فدراسيون ووشو به ورزشكاران مرد و زن در دو بخش تالو و ساندا گفت: براي مجموعه فدراسيون ورزشكاران مرد و زن در هر دو بخش مبارزه و اجراي فرم هيچ تفاوتي ندارند و همگي از يك امكانات برخودار مي شوند كه ثمره آنهم در چند سال اخير مشخص شده است.
نايب رييس كنفدراسيون آسيا تاكيد كرد: نيمي از مدال هاي طلاي ما در بخش تالو به دست آمد و بانوان نيز 3 مدال تصاحب كردند در حاليكه چند سال قبل در اين دو بخش حرفي براي گفتن نداشتيم.


وي ادامه داد: اين نتايج مناسب در حالي به دست آمد كه به دليل شرايط نامشخص سازمان تربيت بدني، بودجه اي در اختيار ما نبود و با تمامي اين مشكلات چهار ماه اردوي مستمر داخلي و خارجي برگزار كرديم تا به اهدافمان دست يابيم. ( قابل توجه دکتر عباسی وزیر محترم ........امیدواریم استقبال پرشکوهی از این تیم پر افتخار صورت گیرد :gol: )
مهدي علي نژاد در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين نتايج مناسب در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان جهان كه مهرماه در تركيه برگزار مي شود، ادامه داشته باشد.
 

arash_441

متخصص انرژی های نو
بانوان پتانسیل های زیادی دارن اگر بهشون میدان وامکانات بیشتری داده بشه می تونیم رو مدالاشون تو میادین بزرگتری مثل بازی های آسیایی و المپیک حساب کنیم.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
210 ووشوکار از 19 کشور جهان در جام پارس رقابت می‌کنند
خبرگزاری فارس: چهارمین دوره تورنمنت بین‌المللی ووشو جام پارس با حضور 210 ورزشکار از 19 کشور جهان از فردا در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، این رقابت ها با حضور کشورهای چین، روسیه، ویتنام، اوکراین، فرانسه، ایتالیا، برزیل، تونس، هند، ترکیه، گرجستان، اردن، لبنان، عراق، ارمنستان، افغانستان، کویت و سوریه در 2 بخش تالو و ساندا برگزار خواهد شد که تیم های ملی ووشوی ایران با نام منتخب زنجان و تیم نفت قهرمان 5 دوره رقابت های لیگ برتر در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
مراسم افتتاحیه و آیین گشایش این دوره از مسابقات از ساعت 18 تا 20 امروز (جمعه) در سالن 6 هزار نفری انقلاب زنجان برگزار می‌شود.
مسابقات از فردا آغاز می‌شود.
 

Similar threads

بالا