[ ورزش های رزمی ] كشتي كج

Sarp

مدیر بازنشسته
قانون DQ: هرکاری مخالف قوانین مسابقه را شامل می‌شود اعم از زدن داور و یا زدن با سلاح سرد مثل میز یا صندلی چوبی. اما در مسابقاتی که داور، DQ را Off اعلام کند افراد مجاز به هر کاری هستند.
فکر کردم پیرجو اومده با گوشزد کردن قوانین باشگاه ، تایپیک رو ببنده
 

Sarp

مدیر بازنشسته
1) قانون K.O که در بسیاری از مسابقات از جمله First Blood کاربرد دارد که در این قانون اگر یکی از اعضاء حریف آسیب جدی ببیند از آن استفاده می‌کنند که البته در بسیاری از مسابقات این قانون بی‌اثر است. لازم به ذکر است که هنگامی که یک مسابقه دارای قوانین برای بازی و برد است یا انجام قوانین مخصوص به برد همانند مسابقهٔ Last Man Standing زمانی که حریف نقش بر زمین است داور تا ۱۰ می‌شمارد و پس از تمام شدن شمارش، حریف K.O می‌شود.​


۲) قانون Give Up: این قانون کاربرد به‌سزائی در بسیاری از مسابقات دارد، حریف ناحیه‌ای خارجی از طرف مقابل را طوری می‌گیرد که شروع به زجر کشیدن می‌کند و زمانی که دیگر طاقت خود را از دست داد با حرکت سه‌بار یا بیشتر دست یا سر، خود را تسلیم و مسابقه را واگذار می‌کند.​

۳) قانون Rope Break: این قانون منع‌کنندهٔ بسیاری از کارهاست و بستگی به تماس حریف با کش‌های رینگ دارد و زمانی که فرد در حال Give Up یا Pinfall باشد با تماس با کش‌های رینگ، داور این قانون را اعلام و حریف موظف است که حریف را رها کند در غیر این‌صورت داور اعلام قانون DQ و باخت می‌کند (بعد از شمارش تا ۵).​

۴) قانون DQ: هرکاری مخالف قوانین مسابقه را شامل می‌شود اعم از زدن داور و یا زدن با سلاح سرد مثل میز یا صندلی چوبی. اما در مسابقاتی که داور، DQ را Off اعلام کند افراد مجاز به هر کاری هستند.​

۵) Ring Out Count: زمانی که بدن حریف یا هر دو حریف در حدود دو سوم از رینگ خارج باشد داور شروع به شمردن تا ۱۰ می‌کند که تا اتمام شمارش هرکدام از حریفان یا هر دو اگر بیرون باشند بازنده اعلام می‌شوند. قوانین دیگری نیز وجود دارند ولی چون در بازی مطرح نیستند نیازی به طرح آن نیست.​
 

Sarp

مدیر بازنشسته
چند نکته در مسابقه دو نفره و بیشتر مسابقات:

اگر هر دو بازیکن نقش زمین شوند داور تا شماره 10 میشمارد اگر حتی یکی از انها از جای خود بلند شد یا تنوانست سر زانوی خود را از زمین بلند کند مسابقه ادامه پیدا میکند وگرنه داور مسابقه را بدون برنده یا مساوی اعلام میکند

حرکات خطا فقط در صورت دید داور گرفته میشود و اگر داور صحنه را نبیند مسابقه ادامه پیدا میکند.

به جز استفاده از وسایل موارد دیگری هم وجود دارد که باعث رای داور میشود و خطا اعلام میگردد.
اگر بازیکن به زیر شکم بازیکن حریف ضربه بزند خطای مستقیم گرفته میشود.

اگر بازیکن حریف بخواهد بر بازیکنی غلبه کند اون میتواند خود را به کنار رینگ برساند و یکی از طنابهای رینگ را بگیرد و داور انها را جدا میکنند ویا اینکه شمارش 3 را متوقف میکند این گفته میگویند. rope break حرکت را

اگر بازیکن به حریفش ضرباتی بزند که در محدوده کنار رینگ باشد یا همان عمل روب بریک را انجام داده باشد یا ضرباتی به بازیکن بزند که از نظر داور خطا باشد . تا شماره 5 میشمارد اگر دست از کار خود بر نداشت مسابقه را به نفع دیگری تمام میکند.

پرتاب کردن بازیکن به طرف پله اهنی خطا محسوب نمیشود اما اگر خود پله را به بازیکن بزند خطا مستقیم است

تمام مواردی که گفته شد در حالت معمول مسابقات است فقط در صورتی تقییر میکنند که مدیر مسابقات انها را در بعضی از مسابقات به صلاح خود تقییر دهد.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
نكته:
مسابقه بازیکنان به دو صورت است
clean & dirty به معنی کثیف و تمیز
بعضی از بازکنان از فنون غیر قانونی استفاده میکنند و در مسابقه سعی میکنند از کلک و به قول خودمان ناجوانمردانه استفاده کنند که به این نوع dirty یا کثیف گفته میشود
اما افرادی هم با فنون درست و مردانه استفاده میکنند و سعی نمیکنند خطا کنند و این بازی انها را clean یا تمیز نام گذاری مرده اند
مثلا کسانی که از فنون کثیف استفاده میکنند.
king booker . finley.helms. regal. chavo و ....
و کسانی که تمیز بازی میکنند .
batista . undertaker.benoit.rey meysterio.john cena​
 

Sarp

مدیر بازنشسته
کشتی کج، ورزشی است که از ادغام بوکس و کشتی به وجود آمده و افراد برخلاف ورزش‌های دیگر تنها با چند عضله از بدنشان سروکار داشته باشند باید مهارت‌های دیگری از جمله کار کردن صحیح و به سرعت با پا و دست و تفکر و انتخاب ضربات و پرش‌ها و بدل‌ها را کسب کنند

کشتی کج، ورزشی است که از ادغام بوکس و کشتی به وجود آمده و افراد برخلاف ورزش‌های دیگر تنها با چند عضله از بدنشان سروکار داشته باشند باید مهارت‌های دیگری از جمله کار کردن صحیح و به سرعت با پا و دست و تفکر و انتخاب ضربات و پرش‌ها و بدل‌ها را کسب کنند. اما با کمی تفکر می‌توان پی برد که همهٔ ضرباتی که در کشتی کج زده می‌شود مخلوطی از ضربه‌های قدرتی است اما انجام بعضی از آنها با همکاری فرد دیگر میسر است. البته علت آن هم دو برابر کردن شوق و هیجان این رشته است. در سال ۲۰۰۲ فدراسیون کشتی کج نام خود را از WWF به WWE تغییر داد. شاخه‌های WWE را می‌توان به چهار دستهٔ بزرگ یعنی Down, Raw, Ecw, WCW Smack تقسیم کرد. اما حالا می‌پردازیم به سوپراستارهای این چهار شاخه که البته در زمان WWE رشتهٔ WCW از رشته‌ها جدا شده و از بین رفت.


Smack Down:


بیشتر افراد قوی که تمایل به زد و خورد با بهترین‌ها را دارند وارد این رشته می‌شوند و مشخه‌های آن نوشتهٔ آبی و رینگ‌های دارای کش‌های آبی یا اغلب سفید است که از جملهٔ این رینگ‌ها زمین‌های Armageddon و خود زمین Smack Down است. این شاخه دارای سوپراستارهای قدرتمند قدیمی و بزرگی همانند Kane (یک سال است که از Raw وارد Smack Down شده است) Rey Mysterio که با وجود قد و قامت کوچکش از پس بسیاری از افراد برمی‌آید و Ric Flayer, Edge, Batista را می‌توان نام برد. اما فکر نکنید که کسی از قلم افتاده است، بله یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان چهار شاخه WWE که از زمان جوانی وارد این رشته شده و طرفداران زیادی دارد Undertaker به قدی حدود ۲۱۰ سانتی‌متر که هنوز بی‌همتاست می‌باشد. گفتنی است که Undertaker برادر ناتنی Kane است


Raw:

شاخهٔ پرطرفدار دیگر WWE است که دارای سوپراستارهای اصولاً سریع و متفاوت است. از جملهٔ این سوپراستارها Tripleh قدرتمند و یار دیرینه‌اش که آن را به‌عنوان برادر خویش خوانده است یعنی Shawn Micheaels و John Cena که آقای دکتر نیز گفته می‌شود زیرا دارای دکترای اقتصاد است و Jeffh Hardy, Bobby Lashley, Randy Orton می‌باشند. از جمله زمین‌های این رشته Back Lash, Raw, Unforgiven را می‌توان نام برد.


ECW:
سومین رشته است و افراد محدودی در این رشته فعال می‌باشند که البته در حد خود قدرتمند هستند. از جملهٔ آنها Dreamer, Cm Punk, Sabu, Tommy را می‌توان نام برد.
اما آخرین رشته که در زمان WWF حرف اول را در میان رقبا می‌زد یعنی WCW دارای سوپراستارهای بسیار قدرتمند مانند Bert Hart چند از معروف‌ترین و قدرتمندترین سوپراستارها یعنی Rock, Steve Austin, Brock Lashar, Hulk Hugan و اسطورهٔ WWF یعنی Big Goldberg که در یک دوره بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ با شکست دادن رقیبان قدرتمندی هم‌چون Brock Lasnar, Undrt taker و در آخر Triple H کمربند سنگین‌وزن جهان را نصیب خود کرد



 

Sarp

مدیر بازنشسته
قوانین:

1) قانون K.O که در بسیاری از مسابقات از جمله First Blood کاربرد دارد که در این قانون اگر یکی از اعضاء حریف آسیب جدی ببیند از آن استفاده می‌کنند که البته در بسیاری از مسابقات این قانون بی‌اثر است. لازم به ذکر است که هنگامی که یک مسابقه دارای قوانین برای بازی و برد است یا انجام قوانین مخصوص به برد همانند مسابقهٔ Last Man Standing زمانی که حریف نقش بر زمین است داور تا ۱۰ می‌شمارد و پس از تمام شدن شمارش، حریف K.O می‌شود.


۲) قانون Give Up: این قانون کاربرد به‌سزائی در بسیاری از مسابقات دارد، حریف ناحیه‌ای خارجی از طرف مقابل را طوری می‌گیرد که شروع به زجر کشیدن می‌کند و زمانی که دیگر طاقت خود را از دست داد با حرکت سه‌بار یا بیشتر دست یا سر، خود را تسلیم و مسابقه را واگذار می‌کند.

۳) قانون Rope Break: این قانون منع‌کنندهٔ بسیاری از کارهاست و بستگی به تماس حریف با کش‌های رینگ دارد و زمانی که فرد در حال Give Up یا Pinfall باشد با تماس با کش‌های رینگ، داور این قانون را اعلام و حریف موظف است که حریف را رها کند در غیر این‌صورت داور اعلام قانون DQ و باخت می‌کند (بعد از شمارش تا ۵).

۴) قانون DQ: هرکاری مخالف قوانین مسابقه را شامل می‌شود اعم از زدن داور و یا زدن با سلاح سرد مثل میز یا صندلی چوبی. اما در مسابقاتی که داور، DQ را Off اعلام کند افراد مجاز به هر کاری هستند.

۵) Ring Out Count: زمانی که بدن حریف یا هر دو حریف در حدود دو سوم از رینگ خارج باشد داور شروع به شمردن تا ۱۰ می‌کند که تا اتمام شمارش هرکدام از حریفان یا هر دو اگر بیرون باشند بازنده اعلام می‌شوند. قوانین دیگری نیز وجود دارند ولی چون در بازی مطرح نیستند نیازی به طرح آن نیست.

انواع مسابقات البته باز هم به‌طور مختصر:
▪ Buried Alive Match: خالق این‌گونه مسابقات Undertaker است که در همهٔ آنها حضور داشته و آنها را برده است. یک مبارزهٔ دیدنی و خشن و در عین حال خطرناک. در این مسابقه در محدوده‌ٔ ابتدائی ورزشگاه یک قبر قرار می‌دهند که باید حریف را بیرون بکشید و وارد قبر کرد.

▪ First Blood: از هرچه می‌توانید استفاده کنید تا زمانی که اولین قطرهٔ خون از بدن او خارج شود و داور او را بازنده اعلام کند.

▪ Hardcore Match: یکی از خشن‌ترین مسابقات که به دلیل بی‌رحمی در آن هر چند سال یک‌بار بین یک یا چند سوپراستار به‌صورت رو در رو رخ می‌دهد که در آن از بدترین ضربات می‌توان استفاده کرد بدون هیچ محدودیتی تا حریف Pinfall شود.

▪ Hell In Cell: در آن قانون DQ وجود ندارد. در اطراف رینگ، قفسی فلزی وجود دارد، می‌توانید از قفس بیرون بالای آن رفته و حریفان را به پائین پرتاب کنید و آن را Pinfall کنید.

 

Sarp

مدیر بازنشسته

▪ Ironman: به سوپراستار ما ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰ دقیقه زمان داده می‌شود و هرکه در این زمان برد بیشتری را نصیب خود کرد برنده است. قوانین DQ اصولاً وجود ندارد.

▪ Ladder: یک کمربند بالای رینگ با یک زنجیر بسته می‌شود، پس از زدوخورد پله را زیر کمربند تنظیم کرده و از آن بالا بروید و کمربند را تصاحب کنید.

▪ Last Man Standing: قوانین DQ یا Give Up یا Pinfall وجود ندارد. با هرچه خواستید حریفتان را زده و آن را تا شمارش ۱۰ بی‌هوش کنید.

▪ Normal Submission: با قوانین Give Up می‌توان در زمان معینی حریف را شکست داد.
▪ Table: هرطور که می‌شود حریف را بزنید و در آخر با شکستن یک میز چوبی روی او (انداختنش روی میز یا زدن Finisher روی میز) کارش را بسازید.

▪ TLC: همانند Hardcore است و نیازی به توضیح ندارد که البته همراه با یک پلهٔ آهنی هم هست.
▪ Steel Cage: در یک رینگ محاصره، در قفس خواهید بود.

▪ Money In The Bank: یکی از مسابقات پرطرفدار می‌باشد. یک کیف همانند Ladder در بالا آویزان می‌شود و در آن ۶ سوپراستار حضور دارند. افراد تمام سعی خود را می‌کنند تا کیف را تصاحب کنند و هیچ رحمی هم در آن وجود ندارد.
▪ Hand Leap: که تعداد سوپراستارهای رو در رو عبارتند از ۱ به ۲ و ۲ به ۳.
▪ Royal Rumble: بین ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ سوپراستار صورت می‌گیرد و هدف بیرون کردن حریفان از رینگ است و نفر آخر در رینگ برنده است
 

Similar threads

بالا