[ ورزش های رزمی ] جودو

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هفته اول ليگ برتر و دسته يک جودو

[h=1]ليگ‌هاي جودو آغاز شد[/h][h=2] فصل جديد رقابت‌هاي ليگ برتر و دسته اول جودوي باشگاه‌هاي کشور با انجام 10 بازي آغاز شد.[/h]

به نقل از روابط عمومي فدراسيون جودو و کوراش، اين دوره از مسابقات روز چهارشنبه در حضور رئيس و نايب رئيس فدراسيون و اعضاي کادرفني تيم‌هاي ملي در سالن شهيد افراسيابي برگزار شد.

در ليگ‌ برتر دانشگاه آزاد به دليل آماده نبودن شرايط درخواست تعويق بازي‌هاي خود را داشت که با موافقت سازمان ليگ، بازي‌هاي اين تيم به زمان ديگري موکول شد، اما پالايش گاز ايلام در يک بازي برتر 6 بر صفر از سد نفت مسجد سليمان گذشت. پاس ثامن الحجج 5 بر 2 مقابل نيروي زميني ارتش صاحب پيروزي شد. نيروي زميني در دومين ديدار هم مقابل موسسه مالي اعتباري ميزان 3 بر يک بازنده ميدان را ترک کرد.

در ليگ دسته اول و در گروه اول نيز صنايع سنگ قاسمي فر 5 بر 4 باشگاه علي حيدر را از پيش رو برداشت و در دومين ديدار 6 بر 3 نتيجه را به هيئت جودوي کرمانشاه واگذار کرد. رستوران شب‌هاي گلوبندک هم در دو پيکار خود 6بر 3 اميد چناران و 5 بر 4 باشگاه علي حيدر را از پيش رو برداشت.

در گروه دوم شهرداري ساوه 5 بر 4 هيئت جودوي انديمشک را از پيش رو برداشت و سپس مقابل پاس قوامين 8 بر يک شکست خورد. پاسي ها قبل از اين ديدار آکادمي ملي جودو را با همان نتيجه شکست داده بود.

در جدول رده بندي ليگ برتر سه تيم پالايش گاز ايلام، پاس ثامن الحجج و موسسه مالي اعتباري قوامين با سه امتياز و تفاضل برانفرادي متفاوت خانه هاي اول تا سوم را در اختيار دارند.

در ليگ دسته اول هم رستوران شب‌هاي گلوبندک با شش امتياز در صدر گروه يک قرار دارد و هيئت جودوي کرمانشاه و صنايع سنگ قاسمي فر با سه امتياز مکان‌هاي دوم و سوم را در اختيار دارند. در گروه دوم هم پاس قوامين شش امتيازي است و خانه اول جدول را به خود اختصاص داده و شهرداري ساوه با سه امتياز دوم است.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031064 زمان ارسال : شنبه 1392/10/28 09:20

[h=1]دعوت 34 جودوکار به اردوي تيم ملي[/h][h=2] دومين مرحله اردوي تيم ملي بزرگسالان جودو با دعوت از 34 جودوکار از 5 بهمن آغاز مي‌شود.[/h]

دور جديد تمرينات تيم ملي جودوي بزرگسالان به منظور آمادگي براي بازيهاي آسيايي 2014 اينچئون با دعوت از 34 جودوکار از 5 بهمن در مجموعه ورزشي کبکانيان آغاز مي‌شود و تا 17 بهمن ماه ادامه خواهد يافت.

براين اساس، فيروز اسدي و مجيد تاجري از البرز، مهرداد زماني، محمد جمالي، سعيد ملايي، وحيد حسن زاده، اميرحسين خادميان و حسين عربي از تهران، امير قاسمي نژاد، محمد پهلوانلو، قاسم احدي، جواد محجوب، اميد تيزتک، خسرو رحيمي، جعفر پهلواني، احمد ميرزاپور از خراسان رضوي، علي محمدنيا بهزاد وحداني از خراسان شمالي، مختار خورنگ و ناصر ناصري پور و محمد رشوند نژاد از خوزستان، مسعود خان احمدلو از زنجان، بهادر محرمي، رامين صفويه، بهزاد محرمي، سعيد مرادي، عليرضا شيري نوکنده‌اي از قزوين، مهرداد صيدي از کرمانشاه، احسان بهراميان از لرستان، علي اصغر موسوي و قاسم نوري زاده از لرستان، مسعود حسن زاده و ابراهيم قجر از مازندران و محمدرضا خطيبي جودوکاران دعوت شده به اين مرحله از تمرينات تيم ملي هستند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کد خبر : 1031262 زمان ارسال : دوشنبه 1392/10/30 12:59

[h=1]انتخاب سرمربي براي جودو پس از دو سال![/h][h=2] تيم ملي جودو که حدود دو سال با مربي اداره مي‌شد قرار است سرانجام صاحب سرمربي شود.[/h]

به نقل از ايسنا، حدود دو سال و نيم قبل و در اواخر رياست عليرضا اميني در فدراسيون جودو خسرو دلير سرمربي تيم ملي شد اما بعد از تغيير و تحولات در کادر مديريتي فدراسيون و آمدن رستگار به عنوان سرپرست و آرش ميراسماعيلي به عنوان نايب رييس و مدير تيم‌هاي ملي، مسئولان فدراسيون تصميم گرفتند که تيم ملي بزرگسالان سرمربي نداشته باشد و تحت نظر مربي اداره شود. اين کاري بود که فدراسيون کاراته هم در آن زمان انجام داد و نتيجه هم گرفت اما در جودو شرايط به گونه‌اي ديگر رقم خورد به اين شکل که مربيان کمتر پاسخگوي نتايج بودند و تيم ملي هم سرمربي نداشت که پاسخگو باشد. مدير تيم‌هاي ملي هم هر چند به صورت اسمي، سرمربي نبود اما کارهاي سرمربي را انجام مي‌داد و اين مسائل باعث شده بود تا شرايط پيچيده شود.

بعد از نتايج ضعيف تيم ملي بزرگسالان در چند مسابقه اخير، مسئولان فدراسيون تصميم گرفتند بالاخره تيم ملي يک سرمربي داشته باشد.

در اين راستا با چندين گزينه هم صحبت‌هايي شده است اما گويا گزينه اول فدراسيون‌ مسعود حاجي‌آخوندزاده است که دو سالي با اين تيم کار مي‌کند و فردي کاملا فني است که سابقه قهرماني هم دارد.

مسعود خسروي‌نژاد،‌ داود ميقاني و محمود ميران نيز گزينه‌هاي ديگري هستند که شايد شانسي داشته باشند.

ناصر قراگوزلو و عادل خوش‌گفتار هم که به عنوان مربي به اردوهاي تيم ملي اضافه شده‌اند از اين دايره خارج شده‌اند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
د خبر : 1031671 زمان ارسال : جمعه 1392/11/04 12:59

[h=1]اولين رده‌بندي جودوکاران در سال 2014[/h][h=2] اولين رده‌بندي جودوکاران جهان در سال 2014 اعلام شد که جايگاه نمايندگان ايران تغييري نکرده است.[/h]

در جديدترين رده بندي برترين هاي جودوي جهان که از سوي فدراسيون جهاني جودو در ژانويه 2014 منتشر شد، هنوز هم بهترين مقام ايراني‌ها در اين رده بندي متعلق به جواد محجوب است که در مکان هفتم وزن 100- کيلوگرم قرار دارد.

به نقل از ايسنا، رده بندي اوزان مختلف به شرح زير است:

* وزن 60- کيلوگرم

1- "تاکاتو" از ژاپن با 2978 امتياز

...

75- بهزاد وحداني با 144 امتياز (بدون تغيير)

* وزن 66- کيلوگرم

1- "داوآدورج" از مغولستان با 1830 امتياز

در اين وزن نماينده اي از ايران در بين 100 جودوکار اول حضور ندارد.

* وزن 73- کيلوگرم

1-"سينجارگال" از مغولستان با 1991 امتياز

...

68- سعيد مولايي با 152 امتياز (بدون تغيير)

* وزن 81- کيلوگرم

1- "تشريکشويلي" از گرجستان با 2192 امتياز

...

22- امير قاسمي‌نژاد کاپيتان تيم ملي ايران با 570 امتياز (او در ماه قبل با 578 امتياز 22 بود)

* وزن 90- کيلوگرم

1- "گونزالس" از کوبا با 2554 امتياز

...

76- محمد جمالي با 154 امتياز

* وزن 100- کيلوگرم

1- "ممدف" از جمهوري آذربايجان با 2376 امتياز

...

7- جواد محجوب با 1006 امتياز (جايگاه او تغييري نکرده است)

* وزن 100+ کيلوگرم

1- رينر از فرانسه با 2300 امتياز

...

83- محمدرضا رودکي با 94 امتياز (يک پله صعود کرده است)

(رودکي به دليل مصدوميت پا بيشتر از يکسال و نيم است که در هيچ مسابقه اي به ميدان نرفته و هفته گذشته هم سومين عمل جراحي زانوي خود را طي يکسال انجام داد.)

...

97- جعفر پهلواني با 64 امتياز (بدون تغيير )

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اردوي تيم ملي

اردوي تيم ملي

کد خبر : 1033535 زمان ارسال : سه شنبه 1392/11/22 16:26

دعوت 30 جودوکار به اردوي تيم ملي

مرحله جديد اردوي تيم ملي به منظور حضور در بازيهاي آسيايي اينچئون با دعوت از 30 جودوکار پيگيري مي شود.

سومين مرحله اردوي تيم ملي بزرگسالان به منظور آمادگي در بازيهايي آسيايي 2014 اينچئون از 26 بهمن ماه به ميزباني مجموعه ورزشي کبکانيان آغاز مي شود تا 9 اسفند ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايسنا، بر اين اساس، فيروز اسدي و مجيد تاجري از البرز، مهرداد زماني، محمد جمالي، سعيد ملايي، حسين عربي و اميرحسين خادميان از تهران، امير قاسمي نژاد ، محمد پهلوانلو، جواد مهجوب، اميد تيز تک، خسرو رحيمي، جعفر پهلواني، احمد ميرزاپور، قاسم احدي و مصطفي نيمروزي از خراسان رضوي ، علي محمد نيا از خراسان شمالي، ناصر ناصري پور و محمد رشنود نژاد از خوزستان، مسعود خان احمدلو از زنجان، رامين صفويه، بهزاد محرمي، سعيد مرادي، عليرضا شيري نوکنده اي از قزوين، مهرداد صيدي از کرمانشاه، محمدرضا خطيبي از گيلان، احسان بهرامين خياط ، قاسم نوري زاده از لرستان و محمد حسن زاده از مازندران، 30 جودوکاري هستند که به دور جديد تمرينات تيم ملي دعوت شده اند.

جودوکاران نامبرده بايد ساعت 9 روز 26 بهمن ماه با معرفي نامه از استان، پاسپوت، شناسنامه، عکس و کارت ملي خود را به مسئول مستقر در سالن معرفي نمايند.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ليگ برتر جودو

ليگ برتر جودو

کد خبر : 1055566 زمان ارسال : سه شنبه 1392/12/13 18:44

ثامن‌الحجج قهرمان ليگ برتر جودو شد

هفته پاياني ليگ برتر جودو با قهرماني تيم ثامن‌الحجج به پايان رسيد.

هفته پاياني ليگ برتر جودوي باشگاه‌هاي کشور امروز در حالي برگزار شد که در پايان اين مسابقات تيم ثامن‌الحجج عنوان قهرماني را کسب کرد. در هفته پاياني و در مهم‌ترين بازي پاس خراسان رضوي با برتري 4 بر 3 مقابل ميزان خراسان شمالي و همچنين شکست نيروي زميني ارتش با 30 امتياز قهرمان شد.

به نقل از فارس، ميزان خراسان شمالي بعد از اين باخت و پيروزي 6 بر صفر مقابل نفت مسجد سليمان با 34 امتياز عنوان نايب قهرماني را کسب کرد. پالايش ايلام با دو پيروزي مقابل دانشگاه آزاد و نيروي زميني ارتش با 18 امتياز نايب قهرمان شد.

تيم‌هاي نيروي زميني ارتش با 12 امتياز، دانشگاه آزاد با 3 امتياز و نفت مسجد سليمان هم با 3 امتياز عناوين چهارم تا ششم را کسب کردند.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جواد محجوب به مدال برنز دست یافت

جواد محجوب به مدال برنز دست یافت

[h=1] جودو جایزه بزرگ ترکیه/ جواد محجوب به مدال برنز دست یافت[/h] [h=3] تهران - ایرنا- جودوکار وزن منهای 100 کیلوگرم ایران مدال برنز مسابقات جایزه بزرگ ترکیه را از آن خود کرد.[/h]


به گزارش ایرنا، جواد محجوب با یک شکست و 3 پیروزی مدال برنز این رقابت ها را که با حضور 351 جودوکار از 44 کشور در شهر سامسون ترکیه درحال برگزاری است از آن خود کرد.

وی ابتدا، توما نیکی فورف از بلژیک را شکست داد و در گام دوم مغلوب عدلان سلطان اوف از روسیه شد.

قهرمان آسیا در گروه بازنده ها ابتدا درویش رمضان جودوکار نامدار مصری را مغلوب کرد و سپس مارتین پک از سوئد را در دیدار رده بندی شکست داد و به مدال برنز رسید.

امیر قاسمی نژاد دیگر نماینده ایران در این مسابقات بود که در وزن منهای 81 کیلوگرم با یک برد و یک باخت حذف شد.

محجوب هفته گذشته نیز در رقابت های جایزه بزرگ گرجستان به مدال برنز رسیده بود.






.
 

saman252

عضو جدید
سه شاخه اي اصلي تكنيك هاي جودو

سه شاخه اي اصلي تكنيك هاي جودو



مدت ها قبل در پستي ” آشنايي با 3 دسته اصلي از تكنيك هاي جودو ” توضيحاتي اجمالي در زمينه تكنيك هاي رايج و رسمي رشته جودو دادم ؛ بحث را مجمل بيان داشتم تا هم از قاعده صبر مخاطبين خارج نشود و هم سر فرصتي مناسب به بررسي تك تك تكنيك هاي مرسوم و غير مرسوم آن بپردازم

همانطور كه مستحضريد عموماُ سبك رزمي در جودو را مبارزه از فاصله نزديك ميدادند به عبارت ساده تر جودو را ورزش گلاويز شدن به يقه حريف گمان مي كنند اين سطح از بينش در رابطه با جودو تقريبا درست است اما ورزش جودو به ويژه براي رده هاي بالا منحصر به درگيري از نزديك (رندوري) نيست بلكه صحيح اينه كه گفته شود جودو در سطوح مقدماتي شامل رندوري وازا ( ناگه وازا و نه وازا ) و در سطوح عالي فنون ضربه اي ( آتمي وازا ) نيز از ملزومات تمرين جودو ميگردد

به ادامه مطالب برويد


البته يادواري مي كنم كه كاربرد تكنيك هاي آتمي وازا فقط و فقط در حركات نمايشي ( كاتا ) و يادگيري دفاع در برابر حملات ضربه اي مي باشد

حال با شناخت ماهيت كلي تكنيك هاي جودو به بررسي تخصصي تر اين تكنيك ها ميرسيم
تكنيك

تكنيك


تكينك هاي جودو

در تفكيك تكنيك هاي جودو سه شاخه اي اصلي ذكر شده :
۱ – ناگه وازا :

كلمه Nage waza ( به ژاپني : 投げ技 ) به معناي ” فن پرتابي ” مي باشد ، اين تكنيك ها به دو روش قديم و جديد منقسم مي گردد كه دسته بندي فنون به قديمي مبتني بر سطح و كلاس جودوكاران ولي در دسته بندي جديد بر اساس نحوه اجرا فن و يا به عبارت ديگر ارتباط فن با عضو بدن اجرا كننده ( توري ) اساس تمايز فنون شده است .

در بخش ” Nage waza ” به تفيصل شرح داده شده .


۲ – نه وازا :

كلمه Ne waza ( به ژاپني 寝技 ) به معناي ” فن خواب ” و در اصطلاح به معناي ” گير انداختن حريف در خاك ” مي باشد ؛ نحوه شكست دادن حريف با استفاده از سه روش ” قفل كردن حريف در خاك ، مسدود كردن شريان هاي حياتي ، فشار معكوس به مفصل ” ميسر مي گردد .

در بخش ” Ne waza ” به تفيصل شرح داده شده .
۳ – آتمي وازا :

كلمه Atemi Waza ( به ژاپني 当て身技 ) به معناي ” فن ضربه اي ” مي باشد ، كاربرد اصلي اين تكنيك ها در جودو كه از دو گروه ” فنون ضربه اي با دست ” و ” فنون ضربه اي با پا ” متشكل شده بيشتر براي فرم هاي نمايشي و كاتا هاي پيشرفته آموزش جودو است .
در بخش ” Atemi Waza ” به تفيصل شرح داده شده .
 

saman252

عضو جدید
رعايت آداب در جودو

رعايت آداب در جودو

هر دو حريف ، قبل و بعد از تمرينات جودو يا شركت در مسابقه به يكديگر تعظيم مي كنند . تعظيم بيانگر احترام و سپاسگزاري است . اين تشكر از حريف بخاطر فرصتي است كه وي در اختيار شما گذاشته تا بتوانيد تكنيك خود را توسعه دهيد . تعظيم كردن هم از حالت نشسته و هم از حالت ايستاده اجرا مي شود .
دو حريف براي آنكه بتوانند از حالت نشسته به يكديگر تعظيم كنند ، بر روي زمين زانو مي زنند و در اين حالت ، به فاصله ۱/۵ در مقابل يكديگر مي نشينند . در اين حالت قسمتهاي روي پا با تشك تماس مي يابد ، زانوها كمي باز مي شوند ، مفاصل راني روي پاشنه هاي پا و دستها روي رانها قرار مي گيرند . (تصوير ۲۱) سپس دستها در فاصله ۱۲-۱۰ سانتي متري در جلوي زانوها و روي تشك قرار مي گيرد و نوك انگشتان دستها نيز كمي بطرف داخل مي چرخد . در حاليكه سر و گردن و پشت در خط مستقيم قرار مي گيرند ، افراد از ناحيه كمر خم مي شوند (تصوير ۲۲)



به ادامه مطالب برويد
.
۲۳ – اين تصوير كه از پشت گرفته شده است و نشان مي دهد كه در اين حالت رسمي نشستن ، چطور پاها بر روي زمين قرار مي گيرند . اين حالت را « سي زا » مي نامند . .
.
.
۲۶ – هنر جويان كودو-كان بعنوان بخشي از تمرينات خويش در حالت رسمي مي نشينند . دو حريف براي تعظيم كردن از حالت ايستاده ، در فاصله دو متري از يكديگر و در حالت خبردار مي ايستند ( تصوير ۲۴) . سپس از ناحيه كمر به جلو خم شده ، بطوريكه دستهايشان از پهلوها به جلو پاهايشان حركت مي كند تا اينكه بدنشان يك زاويه تقريباً ۳۰ درجه اي را تشكيل دهد (تصوير ۲۵) . تعظيم كردن از حالت نشسته ، رسمي تر از تعظيم كردن از حالت ايستاده است و هميشه قبل و بعد از تمرين كاتا ، اجرا مي شود . يك جودوكار در هنگام ورود به دوجو و ترك آن ، به مربيان و جودوكاران رده بالاتر از حالت ايستاده تعظيم مي كند و قبل و بعد از « رندوري‌ » نيز ممكن است از حالت ايستاده تعظيم كند و يا شكل مختصري از تعظيم از حالت نشسته را اجرا نمايد كه در آن پنجه و پاشنه پا كمي بلند مي شود . هر دو حريف بنابر شرايط ، مي توانند از فاصله بيشماري به يكديگر تعظيم كنند ، اما تعظيم بايد هميشه به صدق و صفا آميخته باشد . بعبارت ديگر از هنرجويان جودو انتظار مي رود كه آداب مناسب را در « دوجو » بجاي آورند . « دوجو » محلي نيست كه در آن از مسائل بيهوده صحبت بميان آورد يا بتوان بطرز نامناسبي در آن رفتار كرد . هنرجويان بايد پس از تمرين يا برگزاري مسابقه از محوطه خارج شوند و در هنگام استراحت نيز تمرينات سايرين را مشاهده كنند تا از اين طريق بتوانند مطالبي فرا گيرند . اعمالي از قبيل : خوردن ، آشاميدن و سيگار كشيدن در « دوجو » ممنوع است و هنرجويان موظفند كه دوجو را تميز و پاكيزه نگهدارند . بهداشت فردي نيز داراي اهميت فراواني است . هنرجويان بايد تميز و پاكيزه باشند و ناخنهاي انگشتان دست و پا را كوتاه كنند تا به سايرين آسيبي وارد نشود . « گي جودو » بايد بطور منظم شسته شود و هرگونه پارگي نيز بلافاصله مرتب كنند . فرد براي آنكه بتواند حداكثر استفاده را از تمرينات بنمايد بايد هميشه در خوردن ، آشاميدن و خوابيدن ، اعتدال را رعايت كند
 

Similar threads

بالا