[ ورزش های رزمی ] جودو

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
AJKF JODO video



AJKF JODO video
English | Xvid | 640x472 | 25fps | MP3 | 128kbps | 643MB | RS.com

Jodo has roots in the Japanese martial arts that go back many years. In the latter half of the fifteenth century, Muso Gonosuke Katsuyoshi, a student of the Tenshin Shoden Katori Shinto-Ryu, founded the Muso Shindo Ryu, a school that devised the dynamic art of jo-jutsu. The legend tells that Gonosuke was the only person that could ever defeat the famous swordsman Myamoto Musashi.This video shows basic training technique and kata's for jodo.


http://rapidshare.com/files/93117458/JODO.part1.rar
http://rapidshare.com/files/93471001/JODO.part2.rar
http://rapidshare.com/files/93551959/JODO.part3.rar
http://rapidshare.com/files/93635880/JODO.part4.rar
http://rapidshare.com/files/93648888/JODO.part5.rar
http://rapidshare.com/files/93695917/JODO.part6.rar
http://rapidshare.com/files/93679459/JODO.part7.rar
 

memareiram

عضو جدید
هنر رزمی جودو که بر خاسته از ژاپن است جزء هنر های رزمی مثل کاراته ، تکواندو و کونگ فو می باشد با این وجود بسیار متفاوت از سایر هنرهای رزمی می باشد چرا که در آن مشت زدن و لگد زدن ممنوع است .

جودو هنری رزمی است که اساسا گلاویز شدن در آن زیاد بوده و هدف آن زمین زدن ، گیر انداختن ، مهار کردن و حتی از کار انداختن بازوان حریف می باشد به گونه ای که منتهی به تسلیم شدن وی شود . تاکید اصلی جودو روی توانایی به کار بردن نیروی حریف می باشد به گونه ای که منتهی به تسلیم شدن وی شود . جودو تنها یک مبارزه فیزیکی نمی باشد بلکه یک مبارزه فکری نیز هست بدین گونه که یک جودو کار موفق باید قادر باشد حرکات حریف را از قبل پیش بینی کرده و با عکس العمل خود پاسخ مناسبی به آن بدهد .

بسیاری از افراد جودو را از سنین خردسالی و در سنین 5 یا 6 سالگی شروع می کنند و برخی این هنر را تا سنین بالا و در حدود سنین 60 یا 70 سالگی ادامه می دهند . جودو باعث بهبود سطح آمادگی عمومی بدن همراه با افزایش قدرت بدنی می شود . در برخی افراد جودو باعث به وجود آمدن حس اعتماد به نفس ، نظمی درونی و خویشتن داری می شود که همگی آنها مهارت های لازم در زندگی می باشند . پدر و مادر ها اغلب این ورزش را دوست دارند چرا که این ورزش به کودکان آنها انضباط و احترام می آموزد . این ورزش علاوه بر اینکه باعث حفظ آمادگی و آراستگی هنر آموزش می شود مهارت های دفاع انفرادی خارق العاده ای را نیز به همراه دارد .
مسابقات جودو برای کسانیکه مایل به مبارزه هستند هر هفته در سطح محلی ، منطقه ای ، کشوری و بین المللی برگزار می شود . جودو ، ورزشی است که تغییرات در آن وجود ندارد یعنی اینکه تمرینات و مبارزه به این ورزش در همه نقاط دنیا به یک طریق صورت می گیرد .
جودو اولین هنر رزمی بود که به دلیل شهرت جهانی آن برای اولین بار در المپیک توکیو در سال 1964 وارد بازیهای المپیک شد . در حال حاضر در حدود 175 کشور در این رقابت ورزشی حضور دارند و این امر باعث شده تا این ورزش در بازیهای المپیک تبدیل به دومین ورزش جنجال بر انگیز شود .

تاریخچه جودو

منشا جودو از هنر رزمی جوجیتسو می باشد . لغت جوجیتسو در قرن 16 میلادی در ژاپن به وجود آمد . این کلمه به همه هنرهای رزمی که با دست خالی انجام می گرفت اطلاق می شد . جودو قبل از آنکه در المپیک سال 1964 به عنوان یک رشته ورزشی پذیرفته شود سیستمی از دفاع شخصی بود که توسط جیگوروکانو بنیانگذاری شده بود .
جودو ریشه در هنرهای رزمی سامورایی دارد که با دست خالی مبارزه می کردند و بر اساس دست به یقه شدن می باشد .
در ژاپن اسم های زیادی برای هنرهای رزمی که بدون وسیله و با دست خالی انجام می گیرد وجود دارد . از میان آنها می توان به توریتی ، واتسو ، یاوارا ، گوگوسوگو ، تایوتسو و کمپو اشاره کرد .
در سال 1882 استاد جوانی به نام جیگوروکانو باشگاهی را برای آموزش هنر رزمی خود به وجود آورد . وی نام این باشگاه ( یا مدرسه ) را باشگاه کودوکان و نام هنر رزمی خود را جودو نامید . همانگونه که جوجیتسو به معنای هنر ملایمت است جودو نیز به معنای روش ملایمت می باشد . آقای کانو می خواست با انتخاب این کلمه نه تنها به شاگردانش هنرهای رزمی عالی را نیز بیاموزد .
هدف ورزش جودو پرتاب کردن ، گیر انداختن ، خفه کردن و قفل مفصل حریف به منظور تسلیم کردن وی می باشد . در این ورزش ضربه مشت و لگد وجود ندارد و همین باعث تمایز این ورزش با بسیاری دیگر از هنرهای رزمی شده است . حتی زمانی که فرد جودو را به عنوان دفاع شخصی فرا می گیرد چگونگی دفع مشت ها ، لگد ها و سلاح ها را با پرتاب کردن ، خفه کردن و قفل های مفاصل می آموزد . این ورزش اگر به درستی تعلیم داده شود یکی از بهترین روش های دفاع شخصی می باشد .
بزرگترین ارزش جودو در تاکید آن روی ملایمت و اعتدال به عنوان یک روش است .
جودو به شخص می آموزد که از درگیری پرهیز کند و به دنبال معتدل ترین راه حل برای همه درگیری ها باشد .



مزایای جودو

اولین مزیت جودو ایجاد آمادگی جسمانی فوق العاده در فرد است . از این طریق فرد می تواند هم انعطاف پذیری و هم قدرت بدنی خود را بالا ببرد . تمرین فنون مربوط به جودو باعث می شود بدن قوی تر شده و مقاومت دستگاه های قلبی _ عروقی بیشتر گردد .
هنر آموزان جودو می توانند قدرت تمرکز خود را بالا برده و دارای حافظه قوی شوند . این قابلیت ها نه تنها در تمرین جودو تاثیر دارند بلکه در تحصیل و در شغل افراد نیز تاثیر مثبت دارند . هنر آموزان از طریق تعلیم ذهنی جودو یاد می گیرند چگونه در زیر فشار های زندگی آرامش خود را حفظ کنند . این توانایی در همه چیز از رانندگی گرفته تا امتحان و از کسب درآمد گرفته تا ارتقاء سطح زندگی و غیره تاثیر مثبت دارند .


سیستم رده بندی کمربند ها

استاد کانو (بنیانگذار جودو) برای مدرنیزه کردن باشگاه خود سیستم رده بندی کمربند ها را به وجود آورد . وی این درجه ها را به دو سطح تقسیم کرد : سطح کیو و سطح دان .
کیو معمولا به معنای کلاس است و اشاره به آموزش مقدماتی یا تدارکاتی دارد . افرادی که در سطح کیو هستند به مودانشا معروف هستند یعنی "افراد بدون درجه" . دان به معنای درجه یا رتبه است و درجه های آموزش را نسبت به آن می سنجند . استاد کانو با توجه به وجود 12 پایه در باشگاه ها 12 درجه را برای کمربند ها به وجود آورد . وی هرگز بالاتر از دان 10 را به کسی اعطاء نکرد . از این رو درجه دهم بالاترین درجه ای است که در جودو اعطاء می شود . افرادی که در سطح دان هستند به یودانشا معروف هستند یعنی "افراد دادای درجه" .

زمانی که جودو برای اولین بار به ایالات متحده آمد و شهرت جهانی یافت گرفتن کمربند مشکی تبدیل به یک هدف آرمانی شد . و این بدان علت بود که برای بسیاری کمربند مشکی به معنای استاد مطلق در مبارزه بود . بسیاری بر این باور بودند که کسی دارای کمربند مشکی است شکست ناپذیر است . هر چند ژاپنی ها این گونه فکر نمی کردند .
کمربند مشکی نمادی از دانش یادگیری و همانند دیپلم است . واژه شودان که اولین درجه کمربند مشکی است به معنای "فرد مبتدی" می باشد . از این رو فردی که کمربند مشکی را گرفته در حقیقت به اندازه کافی تعلیم دیده است تا به عنوان هنر جوی جدی و مصمم محسوب شود . هدف از آموزش در هنر رزمی جودو تعلیم و توسعه مقررات جهت شرکت در تمرینات روزانه جودو است .
کمربند مشکی نمادی از سخت کوشی و انظباط است . شخصی که دارای کمربند مشکی است باید همانند یک جودو کار واقعی رفتار کند یعنی دارای شخصیتی معتدل بوده و با دیگران در صلح و صفا زندگی کند . کمربند مشکی همچنین سنبلی از رشد کامل فرد از طریق جودو می باشد .


وسایل مورد نیاز در جودو

ضروری ترین وسیله برای آموزش جودو تشک جودو می باشد . تشک جودو باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا در موقع پرت شدن حریف صدمه ای به وی نرسد . همه فنون جودو را می توان روی تشک انجام داد توجه داشته باشید که هرگز با کفش روی تشک جودو نروید زیرا ممکن است نوک کفش شما بلوک های کوچک تشک را از جا بکند و یا چیزهای دیگر از کف کفش شما به تشک بچسبد در نتیجه پا یا بدن افرادی که روی تشک تمرین می کنند را مجروح سازد .
وسیله دیگری که برای آموزش جودو لازم است جودوگی یا همان لباس جودو است . انواع مختلفی از این لباس ها مورد استفاده قرار می گیرند لباس جودو باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا در موقع کشیده شدن پاره نشود . نام ژاکت جودو اوواگی و نام شلوار جودو زوبون است .
جودو کار باید طرف چپ لباس را روی طرف راست آن گذاشته و با کمربند ( ابی ) آن ار محکم کند همان گونه که قبلا گفته شد رنگ کمربند نشان دهنده رتبه جودو کار است . کمربند باید محکم باشد و به آسانی پاره نشود .
همچنین یک ترازوی ماشینی (یا یک باسکول ) در باشگاه جودو مدرن لازم است . هر چند در برابر یک حریف ماهر مهارت بالا ضروری است ولی قدرت بدنی بالا و توسعه یافته حرف اول را در برد و باخت می زند .


 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
Judo - Art of Defense & Attack

Judo - Art of Defense & Attack

Judo - Art of Defense & Attack



Judo - Art of Defense & Attack
Frederick Warne & Co | ISBN 1853435325 | 160 Pages | PDF - scaned | 10 Mb

دانلود
 

bluepelikan

عضو جدید
در گذشت استاد عبدالعلی شاملو

در گذشت استاد عبدالعلی شاملو

متاسفانه عصر پنج شنبه مورخ 14 خرداد 1388 یکی از تلخترین و عم انگیز ترین خاطرات خانواده بزرگ جودوی ایران رغم خورد.

استادعبدالعلی شاملو در گذشت!

استاد شاملو که سالیانی متمادی برای جودو و جودوکاران ایران زحمت های فراوانی کشیده بودند تن خسته و ذهن آزاده خود را به امواج مواج سرنوشت سپردند و در غروبی غم انگیز با بدرقه چشمان اشکبار شاگردان خود به دیار باقی شتافتند.

استاد شاملو بی شک یکی از دلسوز ترین مربیان تاریخ ایران بودند که نسل های متمادی از حودوکاران قابل را پرورش داده و یکی از شاخصه های شاگردان ایشان همانا اخلاق نیکو و معرفتی همانند استاد است .

استاد شاملو یکی از ناظرین ترجمه کتاب کودوکان جودو بودند که همواره مرجع و ماخذ جودوکاران ایران بوده.

بنده کمترین افتخار شاگردی این مرد بزرگ را با افتخار دارم و خبر وفات این مرد بزرگ به قدری سنگین و تکان دهنده بود که علی رغم مشکلاتی که در چند روز اخیر داشتم موجب شد به جمع دوستان باشگاه آمده و خبر درگذشت این استاد عالی مقام را به دوستان تسلیت و اعلام نمایم.


آخرین جمله کتاب کودوکان جودو : خدمتگزار جودوکاران ایران عبدالعلی شاملو

مجالس ختم ایشون در همین تاپیک اعلام خواهد شد
 

bluepelikan

عضو جدید
تشییع پیکر استاد شاملو ، دوشنبه 18 خرداد به سمت قطعه نام آوران ورزشکار واقع در بهشت زهرا.:cry::cry::cry:

مجالس دیگر متعاقباً اعلام میگردد.
 

bluepelikan

عضو جدید
مراسم سومین روز خاکسپاری استاد شاملو عصر پنجشنبه از ساعت 17 الی 18.30 در مسجد حسنی به آدرس تهران-سیمتری نیروی هوایی، ایستگاه سنگکی ، خیابان سربی،خیابان بهشتی برگزار میگردد.

به قول استاد عزیزپور شاگرد ارشد ایشون استاد عمری برای شاگردان زحمت کشیدند الان ما 2 ساعت وقتمونو به استاد بدیم .
 

Sarp

مدیر بازنشسته
جودوکار ملی پوش ایرانی به آلمان پناهنده شد +عکس

جودوکار ملی پوش ایرانی به آلمان پناهنده شد +عکس

به گزارش آخرین نیوز، عضو پیشین تیم ملی جودو کشورمان که برای حضور در تیم ملی با مشکلاتی از سوی کادر فنی مواجه شده بود، پس از همراهی یک تیم باشگاهی آلمان، از این کشور تقاضای پناهندگی و تاکید کرد دیگر به ایران برنمی گردد و از این پس برای تیم ملی آلمان به میدان خواهد رفت.







مهر نوشت: وحید سرلک اسفندماه گذشته برای تمرین و حضور در تمرینات یک تیم آلمانی راهی این کشور شد و پس از گذشت سه ماه به تهران بازگشت و در تمرینات تیم ملی کشورمان شرکت کرد اما مجددا به آلمان بازگشت.






در حالی که مسئولان تیم ملی و فدراسیون جودو اصرار بر حضور سرلک در ایران و شرکت در رقابتهای انتخابی داشتند، وی از بازگشت به ایران خودداری و بارها اعلام کرد می تواند تیم را در مسابقات مختلف همراهی کند ولی به دلیل انجام امور اقامت نمی تواند به ایران بیاید.

این درخواست سرلک با مخالفت مسئولان فدراسیون مواجه شد و در نهایت هم سرلک که از زمان رقابتهای جهانی ۲۰۰۹ رتردام پیشنهاد حضور در تیم ملی آلمان را داشت، به این پیشنهاد ژرمن ها پاسخ مثبت داد و با ارائه درخواست پناهندگی به آلمان ها مقدمات حضور خود در تیم ملی این کشور را نیز فراهم آورد.

وحید سرلک ضمن تایید خبر پناهندگی اش به آلمان گفت: «سالها برای رسیدن به تیم ملی زحمت کشیدم، درآمد دیگری جز ورزش و تیم ملی نداشتم و زمانی که به نفر اول وزن خود در تیم ملی تبدیل شدم خیلی راحت زحمات من نادیده گرفته شد.»

وی افزود: «شاید این داستان تکراری باشد که من سال ۲۰۰۵ با وعده مسئولان فدراسیون و شخص امینی و برای جلوگیری از محرومیت فدراسیون جودو مصلحتی به نماینده آذربایجان باختم تا دور بعد به نماینده اسرائیل برخورد نکنم چرا که اگر من با اسرائیلی بازی نمی کردم فدراسیون محروم می شد. در همان مسابقه می توانستم به مدال برنز برسم ولی با این تدبیر موفق به این کار نشدم و وقتی هم به ایران برگشتم همه قولهای خانه و ماشین فراموش شد.»

سرلک در بخش دیگری از گفتگویش با مهر خاطرنشان کرد: «زمانی که تیم ملی جودو نتیجه می گرفت نمی دانم چه اتفاقی می افتاد که فقط وضع مالی رئیس فدراسیون و سرمربی تیم بهتر می شد! ما چند ماه به چند ماه حقوق نمی گرفتیم ولی سرمربی تیم ملی ماشین مدل بالا و جدید می خرید، اینکه کسی از ما به عنوان بازیکنان تیم ملی سئوال نمی کرد که دردتان چیست خود نیز بحث دیگری است.»

این ملی پوش سابق جودو گفت: «مشکلات جودو ایران یکی دو تا نیست. چرا کسی سئوال نمی کند که دلیل تغییرات مداوم ترکیب چیست؟ من می دانم؛ چون به چشم خود دیده ام که سرمربی تیم ملی برای دعوت بازیکنان و حمایت در تیم ملی از جودوکاران پول می گیرد. جودوکاران شهرستانی که نمی خواهم نام ببرم عسل و پول نقد به سرمربی تیم ملی می دهد تا بی دلیل و بدون هیچ پشتوانه فنی و حتی یک قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت شود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «من را تحت فشار قراردادند که بیایم ایران و در رقابتهای انتخابی شرکت کنم. ولی یک جودوکار ناشناس را از ژاپن در مسابقات جهانی شرکت دادند؟ کسی از داخل فدراسیون بارها و بارها دردلهای مرا که حتی یکبار هم در خبرگزاری مهر منتشر شد گوش نکرد! وقتی دیدم فدراسیون به من نیازی ندارد تصمیم گرفتم آینده خود را درخارج از ایران دنبال کنم.»

سرلک در پایان گفت: «از سیاست های غلط فدراسیون خسته شدم و دیگر به ایران بازنخواهم گشت. درخواست پناهندگی خود را داده ام از این پس برای تیم ملی آلمان بازی خواهم کرد. یک ایرانی هستم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنم ولی از این سیاست های غلط خسته شده و می خواهم آینده ورزشی خود را با تیم ملی آلمان که فقط مرا برای خودم می خواهد نه چاپلوسی مبارزه کنم. احسان رجبی هم که به آمریکا رفته همین وضعیت را دارد و بزودی برای تیم ملی آمریکا مبارزه خواهد کرد.»



http://www.akharinnews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=17302&Itemid=36
 

mohammad5mousavi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همه چیز در رابطه با جودو

همه چیز در رابطه با جودو

به نام خدا
يک ورزش ، يک راه زندگی
A Sport And A Way Of Life
فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران
اولين ورزش آسيايی در المپيک


هنر رزمي جودو که بر خاسته از ژاپن است جزء هنر هاي رزمي مثل کاراته ، تکواندو و کونگ فو مي باشد با اين وجود بسيار متفاوت از ساير هنرهاي رزمي مي باشد چرا که در آن مشت زدن و لگد زدن ممنوع است .
جودو هنري رزمي است که اساسا گلاويز شدن در آن زياد بوده و هدف آن زمين زدن ، گير انداختن ، مهار کردن و حتي از کار انداختن بازوان حريف مي باشد به گونه اي که منتهي به تسليم شدن وي شود . تاکيد اصلي جودو روي توانايي به کار بردن نيروي حريف مي باشد به گونه اي که منتهي به تسليم شدن وي شود . جودو تنها يک مبارزه فيزيکي نمي باشد بلکه يک مبارزه فکري نيز هست بدين گونه که يک جودو کار موفق بايد قادر باشد حرکات حريف را از قبل پيش بيني کرده و با عکس العمل خود پاسخ مناسبي به آن بدهد .
 

mohammad5mousavi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تاريخچه جودو منشا جودو از هنر رزمي جوجيتسو مي باشد . لغت جوجيتسو در قرن 16 ميلادي در ژاپن به وجود آمد . اين کلمه به همه هنرهاي رزمي که با دست خالي انجام مي گرفت اطلاق مي شد . جودو قبل از آنکه در المپيک سال 1964 به عنوان يک رشته ورزشي پذيرفته شود سيستمي از دفاع شخصي بود که توسط جيگوروکانو بنيانگذاري شده بود .جودو ريشه در هنرهاي رزمي سامورايي دارد که با دست خالي مبارزه مي کردند و بر اساس دست به يقه شدن مي باشد . در ژاپن اسم هاي زيادي براي هنرهاي رزمي که بدون وسيله و با دست خالي انجام مي گيرد وجود دارد . از ميان آنها مي توان به توريتي ، واتسو ، ياوارا ، گوگوسوگو ، تايوتسو و کمپو اشاره کرد . در سال 1882 استاد جواني به نام جيگوروکانو باشگاهي را براي آموزش هنر رزمي خود به وجود آورد . وي نام اين باشگاه ( يا مدرسه ) را باشگاه کودوکان و نام هنر رزمي خود را جودو ناميد . همانگونه که جوجيتسو به معناي هنر ملايمت است جودو نيز به معناي روش ملايمت مي باشد . آقاي کانو مي خواست با انتخاب اين کلمه نه تنها به شاگردانش هنرهاي رزمي عالي را نيز بياموزد . هدف ورزش جودو پرتاب کردن ، گير انداختن ، خفه کردن و قفل مفصل حريف به منظور تسليم کردن وي مي باشد . در اين ورزش ضربه مشت و لگد وجود ندارد و همين باعث تمايز اين ورزش با بسياري ديگر از هنرهاي رزمي شده است . حتي زماني که فرد جودو را به عنوان دفاع شخصي فرا مي گيرد چگونگي دفع مشت ها ، لگد ها و سلاح ها را با پرتاب کردن ، خفه کردن و قفل هاي مفاصل مي آموزد . اين ورزش اگر به درستي تعليم داده شود يکي از بهترين روش هاي دفاع شخصي مي باشد . بزرگترين ارزش جودو در تاکيد آن روي ملايمت و اعتدال به عنوان يک روش است .جودو به شخص مي آموزد که از درگيري پرهيز کند و به دنبال معتدل ترين راه حل براي همه درگيري ها باشد . اولين مزيت جودو ايجاد آمادگي جسماني فوق العاده در فرد است . از اين طريق فرد مي تواند هم انعطاف پذيري و هم قدرت بدني خود را بالا ببرد . تمرين فنون مربوط به جودو باعث مي شود بدن قوي تر شده و مقاومت دستگاه هاي قلبي _ عروقي بيشتر گردد . هنر آموزان جودو مي توانند قدرت تمرکز خود را بالا برده و داراي حافظه قوي شوند . اين قابليت ها نه تنها در تمرين جودو تاثير دارند بلکه در تحصيل و در شغل افراد نيز تاثير مثبت دارند . هنر آموزان از طريق تعليم ذهني جودو ياد مي گيرند چگونه در زير فشار هاي زندگي آرامش خود را حفظ کنند . اين توانايي در همه چيز از رانندگي گرفته تا امتحان و از کسب درآمد گرفته تا ارتقاء سطح زندگي و غيره تاثير مثبت دارند . ضروري ترين وسيله براي آموزش جودو تشک جودو مي باشد . تشک جودو بايد به اندازه کافي ضخيم باشد تا در موقع پرت شدن حريف صدمه اي به وي نرسد . همه فنون جودو را مي توان روي تشک انجام داد توجه داشته باشيد که هرگز با کفش روي تشک جودو نرويد زيرا ممکن است نوک کفش شما بلوک هاي کوچک تشک را از جا بکند و يا چيزهاي ديگر از کف کفش شما به تشک بچسبد در نتيجه پا يا بدن افرادي که روي تشک تمرين مي کنند را مجروح سازد
وسيله ديگري که براي آموزش جودو لازم است جودوگي يا همان لباس جودو است . انواع مختلفي از اين لباس ها مورد استفاده قرار مي گيرند لباس جودو بايد به اندازه کافي ضخيم باشد تا در موقع کشيده شدن پاره نشود . نام ژاکت جودو اوواگي و نام شلوار جودو زوبون است . جودو کار بايد طرف چپ لباس را روي طرف راست آن گذاشته و با کمربند ( ابي ) آن ار محکم کند همان گونه که قبلا گفته شد رنگ کمربند نشان دهنده رتبه جودو کار است . کمربند بايد محکم باشد و به آساني پاره نشود . همچنين يک ترازوي ماشيني (يا يک باسکول ) در باشگاه جودو مدرن لازم است . هر چند در برابر يک حريف ماهر مهارت بالا ضروري است ولي قدرت بدني بالا و توسعه يافته حرف اول را در برد و باخت مي زند يه باور غلط در مورد جودو هست که مي خوام در موردش حرف بزنم...خيلي ها فکر مي کنند توي جودو ضربات مشت و لگد وجود نداره.در صورتي که اين حرف 100%اشتباهه....توي جودو ضربات مشت و لگد به تمام نقاط بدن وجود داره اما استفاده از اونها توي مسابقات ممنوعه.چون استفاده ازش خطرناکه.حتي يک سري تکنيک ها مثا کاني باسامي يا قيچي با اينکه مشت و لگد هم نيست اما زدنش توي مسابقه ممنوعه.چون باعث شکستن هر دو زانوي حريف ميشه.يکي ديگه از اين تکنيک ها جوجي کاتامه پرنده هست .چون قالبا زننده تکنيکي نمي تونه اين حرکت رو کنترلي انجام بده و باعث شکستن گردن حريف مي شه سين سي: استاد جودو دوجو: زمين جودو يوکه: کسي که فن روي او اجرا مي شود توري:اجرا کننده فت شيدو:اخطار کوکا...يوکو....وازاري...ايپون:امتياز هاي جودو
 

Similar threads

بالا