[ ورزش های رزمی ] تکواندو

sepide_86

عضو جدید
کاربر ممتاز





مجله آمريكايي تايم، نام سارا خوش جمال فكري نماينده ايران در مسابقات تكواندو زنان در المپيك پكن را در جمع ورزشكاران برتر از ديد اين نشريه منتشر كرد.
اين هفته نامه كه در فهرستي نام 100 ورزشكار برگزيده خود را تحت عنوان "ورزشكاران المپيكي كه بايد آنها را زير نظر داشت" اعلام كرده، سارا خوش جمال را در مكان بيست و دوم قرار داده است. تايم بر اين مسئله تاكيد كرده است كه سارا خوش جمال اولين زن ايراني است كه سهميه حضور در رقابتهاي المپيك را كسب كرده است، هرچند نام او در ميان ورزشكاران آسيايي حاضر در اين فهرست، پس از پنج ورزشكار از كشور چين قرار دارد. نام لبرون جيمز، ستاره تيم بسكتبال آمريكا در صدر اين فهرست اعلام شده و پس از او دارا تورس، شناگر زن 41 ساله آمريكايي و مايكل فلپس، اميد كسب مدال آمريكا در شناي مردان قراردارند.
هفته نامه تايم سارا خوش جمال را ورزشكاري 19 ساله معرفي كرده كه "پس از راهيابي به رقابتهاي المپيك پكن به شيرزن ايرانيان مبدل شده است." تايم متذكر شده كه خانم خوش جمال در تبعيت از موازين مذهبي "محافظه كارانه" ايران، با حجاب تمرين مي كند و مسابقه مي دهد.اين هفته نامه مي نويسد: "دختران ايراني او را تشويق مي كنند و پوستر عظيمي از او در فدراسيون تكواندو ايران نصب شده است."تايم كه تكواندو را ورزشي پرطرفدار در ميان زنان و دختران ايراني معرفي مي كند، مي نويسد "بيش از 120 هزار دختر ايراني به تمرين اين ورزش مشغولند." هفته نامه تايم در نهايت با يادآوري اين كه سارا خوش جمال براي كسب سهميه المپيك در رقابتهاي ماه مارس در ويتنام، نفر اول جهان در دسته سبك وزن زنان را شكست داد، مي نويسد: "او به واسطه منع ديني از تمرين كردن با مردان، در اتاق نشيمن خانه خود با برادر بزرگترش تمرين مي كند." سارا خوش جمال فكري در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد (۲۰ اوت) در المپيك پكن در رقابتهاي وزن زير 58 كيلوگرم (سبك وزن) براي كسب مدال به ديدار حريفان خواهد رفت.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قهرمانی ایران بعد از 38 سال

قهرمانی ایران بعد از 38 سال

سلام به تمامی دوستان و خوانندگان عزیز
قبل از هر چیز شهادت حضرت زهرا (س) ( مادر پاکدامن تمامی شیعیان جهان ) رو به دوستداران ایشون و البته شیعیان تسلیت عرض میکنم
باشد که ما منش واقعی حضرت فاطمه رو یاد بگیریم و اون رو سرلوحه زندگی خودمون قرار بدیم ........
در پایان به حدیثی در این باره از رسول اکرم محمد (ص) اشاره میکنم و عرضم در این باره تمام ......

"فاطمه پاره تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده است"

.
.
.
.
.
.



بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره ؛

طلسم 38 ساله شكست / ايران فاتح جام بيستم شد

بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان در شهر گيونگجو كره جنوبي با قهرماني تيم ملي ايران خاتمه يافت .


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : در پايان بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان تيم ملي ايران با كسب 3 مدال طلا توسط يوسف كرمي ، فرزاد عبدالهي و عليرضا نصر آزاداني ، يك نقره محمد باقري معتمد و 2 مدال برنز كوروش رجلي و ميثم باقري و 75 امتياز پس از 38 سال بر سكوي قهرماني جهان ايستاد و طلسم قهرماني كره شكست .:smile:

اين نخستين قهرماني تيم ايران است كه در اين مسابقات بدست آمده پيش از اين تيم كشورمان 5 دوره عنوان نايب قهرماني رقابتها را كسب نموده بود .

منبع : وب سایت فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم به نوبه خودم این پیروزی بزرگ رو به ملت سرفراز ایران و به خصوص جامعه ورزش و البته تکواندوکاران کشورمون تبریک و تهنیت عرض میکنم :smile:

و انشاالله همیشه شاهد این خبرهای خوب باشیم تا
بیش از گذشته سرفرازی ایران عزیز رو به رخ بدخواهان اون بکشیم
انشاالله


یه یادآوری به آقایونی که انتقاد کردن و گفتن ........ چرا کاری که نمیتونید بکنید رو انقدر جار میزنید
هادی ساعی رو داشتیم قهرمان نشدیم حالا قهرمان بشیم !!!!!!!!

اینو با خط درشت مینویسم

ایرانی میتواند اگر خود بخواهد
خواستن توانستن است


از یوسف کریمی عزیز کمال تشکر رو داریم که با مدال خوش رنگ خودش موجبات این افتخار بزرگ رو فراهم اورد و
یک تشکر ویژه از دست اندرکاران ورزش کشور به خصوص تکواندو جمهوری اسلامی ایران
:gol::gol::gol:

امیدواریم این خبرهای خوش دنباله دار بشه :gol::gol::gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ذوالقدر : هدف بعدي المپيك لندن است

ذوالقدر : هدف بعدي المپيك لندن است





ذوالقدر گفت : براي اينكه تيم ملي بتواند در مهد تكواندو جهان كاپ قهرماني را تصاحب كند عوامل زيادي تلاش كردند و اين نتيجه همكاري و همدلي گروهي است .

غلامحسن ذوالقدري ، دبير فدراسيون تكواندو مديرفني تيمهاي ملي تصريح كرد : بچه هاي تيم ملي باپشتكار و تلاشي زياد و البته همدلي و زحمات بسيار زياد كادر مربيان به مسابقات جهاني اعزام شدند و شاهد بودم كه تمرينات بسيار سختي را رد طول اردوها پشت سر گذاشته و اعتقاد دارم كه شايستگي اين عنوان قهرماني را بعد از 38 سال داشتيم .
وي ادامه داد : تيم ملي از زمان حضور در مسابقات جهاني همواره سير صعودي داشته و بايد روندي را ايجاد كنيم كه تا المپيك بندن موفقيتها تكرار شود كه البته اصلاً‌ كار ساده اي نيست چون حالا تيم ملي تكواندو قهرمان جهان است و انتظارات از ملي پوشان مضاعف شده است .
ذوالقدر تاكيد كرد : كره اي ها از اينكه كاپ قهرماني را در خانه خود از دست دادند بسيار ناراحت هستند و اين موضوع را كاملاً مي توانيم در چهره هاي آنها مشاهده كنيم ولي بدون شك براي حفظ اين جايگاه بايد سعي و تلاش بيشتري را انجام دهيم .
ذوالقدر در پايان افزود : از حمايتهاي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك بسيار تشكر مي كنيم ولي براي ادامه مسير دشوار قهرماني نيازمند حمايتهاي بيشتري از آنها مستقيم تا بتوانيم سهميه المپيك را گرفته و درلندن جایگاه دلخواه را كسب كنيم .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهترین مربی مرد جهان

بهترین مربی مرد جهان

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی تکواندو رده بندی مسابقات جهانی را برای دو بخش بانوان و آقایان به صورت مجزا محاسبه می کند و رده بندی مجموع محاسبه نمی شود.
براین اساس تیم ایران در مجموع با کسب سه مدال طلای یوسف کرمی، فرزاد عبداللهی و علیرضا نصرآزادانی، یک مدال نقره محمد باقری معتمد و دو مدال برنز میثم باقری و کوروش رجلی در مجموع با 74 امتیاز به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.


شاگردان رضا مهماندوست با 13 امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبی، قهرمان سنتی این رشته جام قهرمانی را تصاحب کردند.
بعد از تیم ایران، کره جنوبی با دو مدال طلا، دو نقره و 61 امتیاز نایب قهرمان شد و ترکیه با 48 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. در این رده بندی همچنین تیم‌های تایلند با 37 و اسپانیا با 36 امتیاز چهارم و پنجم شدند.


در میان بهترین‌های بیستمین دوره مسابقات جهانی تکواندو نامی از رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان نیز دیده می شود.

مهماندوست از سوی کمیته برگزاری به عنوان بهترین مربی انتخاب شد که افتخاری تازه برای این مربی موفق به شمار می آید.
حلقه شادی ملی پوشان کشورمان، اشک شوق قهرمانان افتخارآفرین تیم ملی که روی "شی هاپ چانگ" مسابقات سجده شکر به جای آوردند، حاضرین در سالن را تحت تاثیر قرارداد و تماشاگران ایستاده تیم ملی ایران را تشویق کردند. :smile::gol::gol::gol:
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تيم قهرمان يكشنبه به ميهن بازمي گردد

تيم قهرمان يكشنبه به ميهن بازمي گردد



بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره ؛
تيم قهرمان يكشنبه به ميهن بازمي گردد

تيم ملي تكواندوكشورمان كه عنوان قهرماني بيستمين دوره مسابقات قهرماني جهان را در كره بدست آورده است روز يكشنبه 18 ارديبشهت ماه وارد ميهن اسلامي مي شود .


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : تيم ملي كشورمان كه با 3مدال طلا ،‌ يك مدال نقره و 2 مدال برنز عنوان قهرماني بيستمين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان را در شهر گيونگجو كره جنوبي بدست آورده است روز يكشنبه ساعت 10:25 صبح از طريق فروگاه امام خميني (ره) ‌وارد ميهن اسلامي مي شود .

گفتني است بيستمين دوره رقابتها از روز 11 تا 16 ارديبشهت ماه برگزار گرديد .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مروری بر آنچه در مسابقات جهانی گذشت

مروری بر آنچه در مسابقات جهانی گذشت



بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره ؛
كاپيتان مدال طلا را بر گردن آويخت

يوسف كرمي در وزن هفتم موفق شد سومين مدال طلا را براي تيم ايران بدست آورد .


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : در وزن هفتم يوسف كرمي با نتيجه 8 بر 6 مين چا دونگ از كره را شكست داد و سومين مدال طلاي تيم ايران را به ارمغان آورد .:gol:

كرمي پيش از رسيدن به فينال تكواندوكاران جامائيكا ،‌چين ، روسيه و اسپانيا را از پيش رو برداشته بود .
.
.


بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره ؛
نصر آزاداني دومين طلاي ايران را كسب كرد

در پنجمين روز از رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان در كره جنوبي عليرضا نصر آزاداني با اقتدار موفق شد مدال طلا وزن پنجم را بدست آورد .

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : در وزن پنجم عليرضا نصر آزاداني با كسب نتيجه 9 بر 2 در مقابل پوتوات دونگاسالوپاز تايلند دومين مدال طلاي تيم ملي كشورمان را به ارمغان آورد .

نصر آزاداني پيش از اين موفق شده بود تكواندوكاران روماني ، تاجيكستان ، قبرس ، آمريكا و مالي را مغلوب نموده بود .
.
.
.
فرزاد عبداللهی قهرمان جهان شد/ شکست حریفی از ترکیه تکواندوکار وزن ششم تیم ملی ایران با برتری در دیدار پایانی موفق شد اولین مدال طلای تیم ایران در رقابت های جهانی را کسب کند. به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد عبداللهی که برای رسیدن به دیدار پایانی پنج بار به روی " شی هاپ چانگ" رفته و حریفان خود را یکی بعد از دیگری شکست داده بود ، در ششمین و آخرین دیدار به مصاف "یانوس ساری" از ترکیه رفت و با نتیجه 5 بر یک موفق به شکست رقیب خود شد و اولین مدال طلا را برای تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات کسب کرد.


نماینده کشورمان روز گذشته در دور اول استراحت داشت و سپس حریفانی از غنا (یک بر یک )، اوکراین (14 بر 2 ) ، آرژانتین (5 بر 4 ) و ایتالیا (7 بر 6 ) را شکست داد و راهی دیدارنیمه پایانی شد. وی برای رسیدن به بازی نهایی صبح امروز "رامین عزیزف" از آذربایجان را نیز شکست داده بود.




 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه

ادامه



بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره ؛
معتمد نقره پوش شد

در سومين روز ازمسابقات تكواندو قهرماني جهان در گيونگجو كره جنوبي محمد باقري معتمد دومين مدال تيم ايران را كسب كرد .


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : در وزن چهارم محمد باقري معتمد در فينال مقابل ثروت تازه گل از تركيه با نتيجه 9 بر 8 مغلوب شد و دومين مدال تيم ملي تكواندو را در بيستمين دوره رقابتهاي جهاني بدست آورد .

معتمد پيش از رسيدن به فينال تكواندوكاران شيلي ، ميانمار ، كرواسي ، روسيه و افغانستان را از پيش رو برداشته بود .
...............................................................................
ناداوری باز هم ، داشتیم :mad::(



پولادگر :
داور مسابقه معتمد محروم مي شود

در روز سوم مسابقات جهاني كره جنوبي شاهد بوديم كه محمد باقري معتمد مبارزات بسيار خوبي را انجام داد ولي متاسفانه با اشتباه داوري مواجه شد .


سيد محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو ضمن بيان مطلب فوق تاكيدكرد : معتمد باآمادگي بالايي كه داشت در فينال مبارزه قابل قبول را مقابل حريف تركيه خود انجام داد اما متاسفانه با اينكه مسابقات در سطح جهان برگزار مي شود شاهد اشتباه بزرگي از سوي داور اين مسابقه بوديم .

پولادگر ادامه داد : داور مسابقه فينال مرتكب اشتباه بزرگي شد او به اشتباه به معتمد اخطار داد كه بعد از پايان ديدار به شدت اعتراض كرديم كه مورد قبول نيز واقع شد و به نظر مي رسد كه اين داور با محروميت مواجه شود .

وي در پايان افزود : فيلم بازي فينال معتمد با حريف تركيه اي به دقت مورد بازبيني داوران قرار گرفت و مشخص شد كه داور به اشتباه اخطار داده ولي همين موضوع باعث شد كه مدال را از دست بدهيم و نتيجه قابل برگشت نيست .

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه

ادامه



بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره ؛
رجلي مدال برنز وزن هشتم را بدست آورد

كوروش رجلي تكواندوكار وزن هشتم كشورمان با شكست در مقابل نماينده كره به مدال برنز بسنده نمود .




به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : در وزن هشتم كوروش رجلي در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 6 بر 5 مغلوب هوجو چول از كره شد و به مدال برنز دست يافت .

در اين وزن نماينده كره و ازبكستان به فينال بازيها راه يافتند .

رجلي صبح امروز موفق شده بود تكواندوكاران نيوزلند ،‌آذربايجان ، ايتاليا و آلمان را از پيش رو بردارد .
تا كنون تيم ايران 2 مدال طلا ، يك نقره و 2 برنز را كسب نموده است .
.
.
.
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1390 , 10:46 , 221 بازديد

بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره ؛
ميثم باقري به مدال برنز رسيد

ميثم باقري در وزن اول تيم ملي كشورمان با باخت در مقابل نماينده كره به مدال برنز رسيد .


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : در وزن اول ميثم باقري در نيمه نهايي رقابتها مقابل وونگ ژي پارك از كره جنوبي مغلوب شد و به مدال برنز بسنده نمود . باقري پس از تساوي در وقت قانوني مبارزه در راند طلايي يك بر صفر مغلوب شد .

باقري براي رسيد به اين مرحله روز گذشته پس از استراحت در دور نخست موفق شده بود نمايندگان اردن (2- 1) ، ارمنستان (3- صفر) و آلمان (10-5 ) را از پيش رو بردارد .

در اين وزن 60 تكواندوكار شركت دارند .

نماينده روسيه نيز به همراه باقري با شكست در برابر تكواندوكار تايلندي به مدال برنز دست يافت . بدين ترتيب ديدار فينال بين تكواندوكاران كره و تايلند برگزار مي گردد .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتظارات از شما بیشتر بود

انتظارات از شما بیشتر بود



بيستمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان – كره
؛نادريان از دست يابي به مدال بازماند

رضا نادريان با شكست در برابر نماينده كره از حضور در ادامه رقابتهاي جهاني بازماند .

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : رضا نادريان تكواندوكار وزن سوم كشورمان در مقابل هون لي دائه ازكره قرار گرفت و با نتيجه 7 بر يك :surprised:مغلوب شد و از دور رقابتها كنار رفت .:(

نادريان پيش از اين پس از استراحت در دور نخست ، حريفاني از سنگاپور ، السالوادور و مولداوي را شكست داده بود .



منبع :
سایت فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران
http://www.iritf.org.ir/Default.asp

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
صحنه هایی زیبا از مسابقات جهانی تکواندو

صحنه هایی زیبا از مسابقات جهانی تکواندو
















http://www.www.www.iran-eng.ir/data/bbs_10003/cate1/WTF_0501_022_1.jpg​
http://www.www.www.iran-eng.ir/data/bbs_10003/cate1/WTF_0501_022_1.jpg​
 
آخرین ویرایش:

f.mohebbi

عضو جدید
قبلا هم گفتن اگه این همه پولی که خرج ورزش مسخره (البته تو ایران) فوتبال میشه، خرج ورزش های دیگه بشه مطمئنا روی چین رو تو المپیک هم کم میکنیم چه برسه به کره جنوبی تو این مسابقات
 

daryanian

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از تاپیک خوبتون...
فقط یه سوال واسم پیش اومده.... اینا چرا شاخ دارن؟
شاخ؟ مقام اول کلاهی همرنگ مدال خود میذاره و مقام دوم و سوم هم همچنین، البته شک دارم ولی قبلا نیز از این کارا شده بود، دومی ایرانی هست که مقام دوم را کسب کرده، 2 نفر هم مشترکا به مقام سومی رسیده اند که کلاهشان همرنگ کلاه اولی است در عکس یکمی بد افتاده وگرنه کلاهاشون به رنگ برنزی هست که کمی هم به طلا شباهت داره
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
منم این قهرمانی رو تبریک میگم .....:gol::gol::gol:

خدا رو شکر تیمهایی مثل تکواندو ..والیبال ...بسکت...ما کم کم دارن پیشرفت میکنن و حرفی واسه گفتن دارن کاش فوتبال هم یه کم پیشرفت میکرد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قبلا هم گفتن اگه این همه پولی که خرج ورزش مسخره (البته تو ایران) فوتبال میشه، خرج ورزش های دیگه بشه مطمئنا روی چین رو تو المپیک هم کم میکنیم چه برسه به کره جنوبی تو این مسابقات
تکواندوکاران ایران به 38 سال امپراطوری کره جنوبی پایان دادن :gol::smile:
ارزش اینکار وقتی بالاتر میره که در کره جنوبی این اتفاق مبارک افتاد

منم این قهرمانی رو تبریک میگم .....:gol::gol::gol:

خدا رو شکر تیمهایی مثل تکواندو ..والیبال ...بسکت...ما کم کم دارن پیشرفت میکنن و حرفی واسه گفتن دارن کاش فوتبال هم یه کم پیشرفت میکرد
:gol::gol::gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
داور دیدار فینال وزن چهارم محروم شد

داور دیدار فینال وزن چهارم محروم شد

سرداور ایرلندی دیدار فینال وزن چهارم مسابقات تکواندوی قهرمان جهان به دلیل اشتباه در دادن اخطار منفی به تکواندوکار ایران با محرومیت روبه‌رو شد. به گزارش خبرنگار مهر، دیدار فینال وزن چهارم مسابقات جهانی تکواندو بین تکواندوکاران ایران و ترکیه برگزار شد و در حالی که محمد باقری معتمد از تیم ملی ایران به لحاظ امتیازی از حریف خود پیش بود، با اخطار "کامچون" (اخطار منفی) سر داور مواجه شد. این اخطار باعث شد تا یک امتیاز به نماینده ترکیه تعلق بگیرد.
رضا مهماندوست در جریان آن مسابقه طبق قوانین داوری، اعتراض خود را به تصمیم سرداور با نشان دادن کارت مخصوص نشان داد. هیئت ژوری هم پس از بازبینی فیلم این مبارزه تصمیم سرداور را تایید کردند.
کمیته داوران فدراسیون جهانی این موضوع را بررسی کرد و با صحیح دانستن اعتراض تیم ایران، بر اشتباه مسلم داور تاکید کرد. همین موضوع باعث محرومیت سرداور ایرلندی دیدار فینال وزن چهارم مسابقات جهانی تکواندو و مسئول کمیته ژوری که فیلم آن مسابقه را بازبینی کرده بود، شد.
تصمیم کمیته داوران فدراسیون جهانی هیچ امتیاز برای تیم ایران نداشت و طلای معتمد در مسابقات جهانی نیز از دست رفت.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکواندوی ایران بعد از 38 سال قهرمان جهان شد

تکواندوی ایران بعد از 38 سال قهرمان جهان شد

سرویس ورزشی «تابناک» ـ در پایان هم تیم ملی کشورمان موفق شد با کسب بیشترین امتیاز، سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز برای اولین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان قهرمانی را کسب کند.

تاکنون تنها کره جنوبی در 19 دوره گذشته عنوان قهرمانی را کسب کرده بود. در صورتي كه كرمي برابر حريف كره‌اي شكست مي خورد، ايران نيز عنوان قهرماني اش را از دست مي داد.
تاكنون هيچ تيمي به غير از كره‌جنوبي نتوانسته بود در رقابت‌هاي جهاني تكواندو و در بخش مردان قهرمان جهان شود.
تيم ملي تكواندوي ايران در اين دوره از رقابتها با سه مدال طلاي كرمي(87- كيلوگرم)، عبدالهي(-80 كيلوگرم) و نصرآزاداني ( -74 كيلوگرم)، يك مدال نقره باقري معتمد (-68 كيلوگرم) و دو مدال برنز باقزي(-54 كيلوگرم) و رجلي(+87 كيلوگرم) به كار خود پايان داد.
اما در رده بندي كلي تيم كره‌جنوبي با كسب سه مدال طلا، چهار برنز و سه نقره اول شد، ايران با سه طلا، يك نقره و دو برنز دوم شد و چين با دو طلا و دو نقره در مكان سوم قرار گرفت.
تيم ايران درحالي در بخش مجموع نائب قهرمان جهان شد كه در دوره گذشته اين رقابتها پنجم شده بود.
مهماندوست بهترين مربي جهان شد
رضا مهماندوست - سرمربي تيم ملي تكواندوي ايران - به عنوان بهترين مربي در رقابتهاي قهرماني جهان معرفي شد.
مسئولان برگزاري رقابت‌هاي جهاني تكواندو در كره جنوبي، رضا مهماندوست، سرمربي تيم ملي ايران را به عنوان بهترين مربي اين دوره از رقابتها معرفي كردند.
اين رقابت ها در حالي به ميزباني كره جنوبي خاتمه يافت كه بار ديگر كره‌اي ها به مقام قهرماني كل مسابقات دست يافتند و اين بار ايران سكوي دوم را به خود اختصاص داد؛ اما در بخش مردان اين تيم ملي كشورمان بود كه بعد از 38 سال عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
در اين دوره از مسابقات تيم بانوان ايران با 4 نفر اعزام شد كه همگي حذف شدند؛ شايد اگر آنها عملكرد بهتري از خود به نمايش مي گذاشتند تيم كشورمان اكنون سكوي قهرماني را در كل به نام خود كرده بود.
نتايج اوزان مختلف:
زنان:
در وزن 46- كيلوگرم: 1- كره جنوبي 2- چين 3- تركيه و آلمان
در وزن 49- كيلوگرم: 1-چين 2- تايوان 3- مراكش و اسپانيا
در وزن 53- كيلوگرم:1- كرواسي 2- مراكش 3- كره جنوبي و تركيه(سمانه شش پري در اين وزن حذف شد.)
در وزن 57- كيلوگرم: 1- چين 2- انگليس 3- فرانسه و كره جنوبي
در وزن 62- كيلوگرم: 1- تايلند 2- كرواسي 3- تركيه و كانادا
در وزن 67- كيلوگرم: 1- انگليس 2- چين 3- كره جنوبي و آلمان(پريسا فرشيدي در اين وزن حذف شد. )
در وزن 73- كيلوگرم: 1- فرانسه 2- كره جنوبي 3- روسيه و صربستان
در وزن 73+ كيلوگرم: 1- فرانسه 2- كره جنوبي 3- اسپانيا و روسيه


* مردان:
وزن 54- كيلوگرم: 1- تايلند 2- كره جنوبي 3- ميثم باقري از ايران و روسيه
در وزن 58- كيلوگرم: 1- اسپانيا 2- پرتغال 3- دومنيكن و تايوان(ياسين اكبرنتاج در اين وزن حذف شد.)
در وزن 63- كيلوگرم: 1- كره جنوبي 2- انگليس 3- ويتنام و تايلند
در وزن 68- كيلوگرم: 1- تركيه 2- محمد باقري معتمد از ايران 3- انگليس و افغانستان
وزن 74- كيلوگرم: 1- عليرضا نصرآزاداني از ايران 2- تايلند 3- تركيه و مالي
در وزن 80- كيلوگرم: 1-فرزاد عبداللهي از ايران 2- تركيه 3- آذربايجان و مراكش
در وزن 87- كيلوگرم: 1- يوسف كرمي از ايران 2- كره جنوبي 3- ايتاليا و اسپانيا
در وزن 87+ كيلوگرم: 1- كره جنوبي 2- ازبكستان 3- كوروش رجلي از ايران و قبرس
جدول توزيع مدال ها در مجموع:
1- كره جنوبي با 3 طلا، 4 نقره و 3 برنز
2- ايران با 3 طلا، يك نقره و 2 برنز
3- چين با 2 طلا و 2 نقره
4- تايلند با 2 طلا، يك نقره و يك برنز
5- فرانسه با 2 طلا و يك برنز
6- انگليس با يك طلا، 2 نقره و يك برنز
7- تركيه با يك طلا، يك نقره و 4 برنز
8- كرواسي با يك طلا و يك نقره
9- اسپانيا با يك طلا و 3 برنز


جدول توزيع مدال ها در بخش مردان:
1- ايران با 3 طلا، يك نقره و 2 برنز
2- كره جنوبي با 2 طلا و 2 نقره
3- تركيه با يك طلا، يك نقره و يك برنز
3- تايلند با يك طلا، يك نقره و يك برنز
4- اسپانيا با يك طلا و يك برنز
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کره دوست نداشت قهرمانی‌اش را از دست دهد /یوسف کرمی: خوشحالم که با طلای من قهرمان جهان شدیم

کره دوست نداشت قهرمانی‌اش را از دست دهد /یوسف کرمی: خوشحالم که با طلای من قهرمان جهان شدیم

کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران در رقابتهای جهانی کره‌جنوبی پس از کسب مدال طلا گفت: بیش از هر چیزی از این خوشحالم که با طلای من، ایران قهرمان جهان شد.

یوسف کرمی با اشاره به سطح بالای رقابتهای جهانی گفت:« در رقابتهای سنگین و فشرده‌ای حاضر شدیم که همه تیمها با انگیزه بالایی در آن شرکت کرده بودند. مهمتر از هر چیز هدف کره‌جنوبی بود که دوست نداشت پس از چهل سال در خانه خودش قهرمانی جهان را از دست بدهد. تمامی این شرایط حساسیت بازی را بیشتر کرده بود و خوشبختانه خوشحالم که توانستم در خانه حریف به مدال طلا برسم.البته خوشحالی من بیشتر از این است که مدال طلای من توانست ایران را قهرمان جهان کند.»
کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران با بیان این مطلب که برای نخستین بار است ایران قهرمان جهان می شود،ادامه داد:« حساسیت بازیها فوق العاده بالا بود، به دلیل اینکه کشورها رقابتهای کسب سهمیه المپیک پیش رو دارند، با تمام قدرت وارد رقابتهای جهانی شده بودند. همه اعضای کاروان ایران تلاش کردند و با همت تک تک ایرانی‌ها توانستیم مزد زحماتمان را بگیریم. خیلی خوشحال هستم که قهرمان جهان شدیم و من نیز در جایگاه اول قرار گرفتم تا پرچم ایران را دوباره سرافراز کنم.»
کرمی ادامه داد: «رقابتهای کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم و پس از بازگشت به کره جنوبی با توکل به خدا استراحت کوتاهی خواهیم کرد و اردوهای خود را برای حضوری قدرتمند در کشور آذربایجان آغاز خواهیم کرد.این مدال طلا و قهرمانی جهان را به همه هموطنان عزیزم تبریک می گویم.»
منبع : خبرآنلاین
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقانلو: پاسخ اعتماد مسئولين را داديم

مقانلو: پاسخ اعتماد مسئولين را داديم





مقانلو بعد از كسب عنوان قهرماني جهان گفت : اين قهرماني جهان در مهد تكواندو به راحتي به دست نيامده و اعتقاد دارم كه اين موفقيت متعلق به تمامي خانواده بزرگ تكواندو است.

بي‍‍‍‍‍‍‍ژن مقانلو، مربي تيم ملي تكواندو ، تصريح كرد :
تكواندو هميشه در جامعه ورزش سربلند بوده و در واقع پاسخ مناسبي به اعتماد سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك داده است و اميدوارم كه اين روند
همچنان ادامه داشته باشد ولي اطمينان دارم مهمترين رمز پيروزي ما در جهان سعي و تلاش تمامي اعضاي فدراسيون است .
مقانلو افزود : اين رقابتها در شرايطي برگزار شد كه از لحاظ موقعيت بسيار نزديك به المپيك لندن و قبل از آن مسابقات كسب سهميه المپيك در باكو بود
براي همين تمامي مدعيان وارد اين ميدان جهاني شدند تا از اين طريق تواناييهاي خود را مورد محك جدي قرار دهند براي همين شاهد بوديم كه 149 كشور و بيش از هزار تكواندو كار با يكديگر رقابت كردند و در اين ميدان دشوار توانستيم در سكوي نخست جهان قرار بگيريم .
وي افزود: كار تكواندو هميشه سخت و دشوار بوده چون هدف آن فقط قهرماني است ولي با اين قهرماني بايد سعي كنيم كه جايگاه خود را در دنيا حفظ كنيم
كه كار ساده اي نيست ولي اطمينان دارم كه اگر به تكواندو ارزش بيشتري داده شود و اعتماد ها مضاعف شود حتما اين عناوين باز هم تكرا ر ميشود .
مقانلو خاطر نشان كرد : اگر مسئولين روي تكواندو سرمايه گذاري كنند به هيچ وجه راه دوري نمي رود و ميتواند خيلي سريع پاسخ آن را بگيرد البته پيش از اين دكتر سعيدلو قول جوايز بچه ها را داده بود كه از وي ميخواهم در بازگشت اين مهم را عملي كند .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ميان استقبال پرشور ؛ تيم ملي تكواندو وارد ميهن شد

در ميان استقبال پرشور ؛ تيم ملي تكواندو وارد ميهن شد



تيم ملي تكواندو كشورمان صبح امروز يكشنبه 18 ارديبهشت ماه در ميان استقبال پرشور علاقمندان وارد ميهن اسلامي شد .


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : تيم ملي تكواندو كشورمان كه براي نخستين بار پس از 38 سال عنوان قهرماني بيستمين دوره رقابتهاي قهرماني جهان در شهر گيونگجو كره جنوبي را با كسب 3 مدال طلا توسط فرزاد عبدالهي ، يوسف كرمي و عليرضا نصر آزاداني ، يك مدال نقره توسط محمد باقري معتمد و 2 مدال برنز توسط كوروش رجلي و ميثم باقري بدست آورد امروز در ميان استقبال پرشور علاقمندان ورزش المپيكي تكواندو ، دكتر حميد سجادي معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني و جمعي از مسئولان سازمان تربيت بدني وارد ميهن اسلامي شد .




استقبال از تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان





 

*K*A*Z*E*M*

عضو جدید
هفتمين دوره/
ليگ پومسه پسران در خانه تكواندو آغاز مي شود
هفته هاي اول تا سوم از دور رفت هفتمين دوره ليگ پومسه پسران روز جمعه 16 تيرماه در خانه تكواندو برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو؛ليگ پومسه پسران باشگاه هاي كشور در سه رده ذيل برگزار مي شود:زير 19 سال:راهيان،شهرداري سمنان،شهرداري سمنان 2 ،شهرداري سمنان 3 ،ندسا فارس19 تا 29 سال:هيئت تكواندو آذربايجان شرقي،هيئت تكواندو نجف آباد،هيئت تكواندو اصفهان،دانشگاه آزاد اسلامي،راهيان،هيئت تكواندو سمنان،ندسافارس و هيئت تكواندو گيلانبالاي 29 سال:راهيان،هيئت تكواندو خوزستان،شهرداري سمنان،هيئت تكواندو كردستان و هيئت تكواندو گيلان 1مسابقات در رده انفرادي نيز به شرح ذيل برگزار مي شود:زير 14 سال:21 تكواندوكار14 تا 17 سال:33 تكواندوكار18 تا 29 سال:66 تكواندوكار30 تا 39 سال:38 تكواندوكار40 تا 49 سال:23 تكواندوكار50 تا 59 سال: 10 تكواندوكار
 

*K*A*Z*E*M*

عضو جدید
جهت مسابقات جهاني سيزم – ويتنام/
برترين هاي تكواندو نظاميان معرفي شدند
رقابتهاي انتخابي تيم تكواندو نظاميان جهت حضور در مسابقات جهاني سيزم(ويتنام) روز شنبه 10 تيرماه به ميزباني خانه تكواندو برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو؛پيكارهاي انتخابي نظاميان بين 67 تكواندوكار با قضاوت 12 داور برگزار و در نهايت كادر مربيان برترينها را به شرح ذيل اعلام كردند.وزن اول:ميلاد كهنسال،محمد سليماني،بي‍ژن ناصري،محمد احمديوزن دوم:سيد احسان نقيب زاده،حسين كياني،هادي شاهويرديوزن سوم:محمدصادق طالبي،محمد خمسه،لقمان عبداللهي،سيدعلي محمد موسوي،محمدرضا مواساتيوزن چهارم:روح الله ابراهيمي،رضا حبيبي،عباس سلگي،هادي ملكيانوزن پنجم:سيدمحمد رفيعي،بهنام بيات،جواد فريدوني،ميثم عليمرداني،سعيد اميريوزن ششم:محمد امامي،عليرضادرويش پور،مهدي قرباني،احسان مرادي،حسن باغگراييوزن هفتم:مهدي خدابخش،سيدعلي يعقوبي،مهدي آزرموزن هشتم:فريد قيمتي،وحيد سيدآبادي،سيدمهدي حسيني منفرد،سامان آزاديشايان ذكر است،مرتضي سلطاني(سرمربي)،مسعود لشكري(مربي)،رجبعلي نعيمي(مربي) و علي اشرف قنبري هدايت تيم تكواندو نظاميان را در مسابقات جهاني سيزم به ميزباني ويتنام برعهده خواهند داشت.گفتني است،اردوهاي آمادگي از نيمه اول مرداد ماه آغاز مي شود.

 

*K*A*Z*E*M*

عضو جدید
ساعی:
شانس زیادی برای کسب مدال در لندن داريم
مدیر فنی تیم های ملی تکواندو با عالی توصیف نمودن وضعیت سه نماینده ایران در المپیک لندن گفت :‌شانس مدال آوری این تکواندوکاران بسیار زیاد است.
هادی ساعی، افزود: تمام افراد حاضر در اردو از وضعیت مناسبی از نظر آمادگی بدنی برخوردار هستند.وی افزود:مابراساس برنامه ریزی انجام شده وضعیت خاصی رابرای سهمیه داران المپیک طراحی کردیم ودر مقطع کنونی سه نماینده ما در وضعیت کاملا راضی کننده ای قرار دارند.ساعی افزود:در روزهای باقیمانده برنامه کادر فنی کار بر روی تکنیک های سرعتی است وبا ادامه این وضعیت مطمئنم وضعیت از این هم بهتر خواهد شد.مدیرفنی تیم های ملی افزود: ‌از نظر من آنهایی هم که الان در اردو نیستند، شانس این را دارند که مدال آور باشند واگر اتفاق غیر مترقبه ای نیفتد وباهمین شرایط پیش برویم انشاء الله نمایندگان کشورمان در المپیک لندن نتیجه خوبی خواهند گرفت.وی افزود: ‌در حال حاضر کادر فنی و حاضران در اردو کاملا با هم هماهنگ هستند و خیلی خوب همدیگر را می فهمند که همین درک متقابل ضامن موفقیت آنهاست.ساعی افزود:‌ ما استعدادهای خوبی در تکواندو داریم و طی چند سال اخیر در کنار رقیبان قدرتمندی که دراین حیطه فعال هستند ، نتایج خیلی ارزنده ای گرفته ایم و کسب نتیجه خوب حداقل حقوق مورد انتظار خانواده المپیک خواهد بود.وی درخصوص برنامه های فدراسیون برای المپیک بعدی گفت:پشتوانه های خوبی درداخل خانواده تکواندو وجود دارد وتنها فدراسیونی هستیم که در رده نونهالان لیگ داریم و در رده بزرگسالان هم سابقه 20 ساله برگزاری لیگ داریم که این لیگها بسیار منظم برگزار می شود.ساعی افزود : ‌ما در مسابقات نوجوانان جهان تنها کشوری بودیم که تیم اول را به این دوره و تیم دوم را هم به مسابقات آسیایی اعزام کردیم، در حالی که خیلی از کشورها تنها با یک تیم در هر دو مسابقه شرکت کردند.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
قضاوت 3 داور تکواندو ايران در آسيا

قضاوت 3 داور تکواندو ايران در آسيا

[h=1]قضاوت 3 داور تکواندو ايران در آسيا[/h]
[h=2] سه داور بين المللي تکواندو کشورمان براي قضاوت در رقابت هاي قهرماني نوجوانان قاره آسيا دعوت شدند.[/h]

اتحاديه تکواندو آسيا براي قضاوت در رقابت هاي تکواندو قهرماني نوجوانان اين قاره در اندونزي، از ابوالقاسم حسن زاده و يدالله رضواني در بخش مبارزه و مرتضي استکي در بخش پومسه سه داور بين المللي کشورمان دعوت به عمل آورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، گفتني است، اين نفرات با معرفي کميته داوران فدراسيون تکواندو به اتحاديه تکواندو آسيا انتخاب شده اند.

 

Similar threads

بالا