[ ورزش های راکتی ] تنیس روی میز

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آخرین رده‎بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز
تنيس‌روی‌ميز- همشهري آنلاين:

نوشاد عالمیان در رده سنی بزرگسالان با 56 پله صعود جایگاه 253 جهان را به خود اختصاص داد.
بر اساس جدیدترین رده‎بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، نوشاد عالمیان در رده سنی بزرگسالان با 56 پله صعود جایگاه 253 جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاري ورزش ایران(ایپنا)، براساس این رده‎بندی که مربوط به ماه مارس است، نوشاد عالمیان به واسطه حضور قابل توجه در رقابتهای اوپن قطر و کویت و با کسب 1572 امتیاز موفق به این ارتقا شده است.

نوشاد عالمیان که در رده‎بندی ماه گذشته ITTF جایگاه 309 را از آن خود کرده بود با این صعود بالاتر از دیگر بازیکنان ایرانی حاضر در رنکینگ جهانی قرار گرفت.


در این رده‎بندی محمد رضا اخلاق‎پسند، مهران احدی و افشین نوروزی به ترتیب در رده‎های 280، 308 و 342 قرار گرفته‎اند، ضمن این که "مالونگ" از چین با 2865 امتیاز همچنان صدرنشین است، هموطنان وی به نام‌های "هائو وانگ"، "لین ما" و "لیکیون وانگ" در رده‎های دوم تا چهارم جای گرفتند. در رده سنی امیدها نیز نوشاد عالمیان از رده 48 به رده 41 صعود کرد، نیما عالمیان که پیش از این در جایگاه 462 قرار داشت رده 255 را از آن خود کرد و علیرضا ملارجبی هم از رده 418 به رتبه 279 رسید.


امیر چراغیانی و حمیدرضا طاهرخانی نیز با ورود به رنکینگ جهانی رده‎های 363 و 374 را به دست آوردند. همچنین در رده سنی جوانان، نیما عالمیان از رده 235 صعود کرد و به جایگاه 114 رسید، علیرضا ملارجبی در رده 131 قرار گرفت و شاکر شجیراتی نیز با ورود به رنکینگ جهانی صاحب رتبه 200 شد.

در رده سنی نوجوانان پوریا عمرانی صاحب رتبه 103 شد، حامد باشت باوی، سروش امیری نیا و متین لطف الله نسبی هم برای نخستین‌بار در این رنکینگ قرار گرفته و رده‎های 108، 190 و 229 را به خود اختصاص دادند و در نهایت این که در رده‌بندی تیمی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، تیم ایران با 184 امتیاز از رده 45 به رده 43 دنیا صعود کرد.
گفتنی است؛ در این بخش چین، کره جنوبی و آلمان اول تا سوم هستند.
 

solo4

عضو جدید
تنیس روی میز

تنیس روی میز

آیا می دانید تنیس روی میز که توسط بسیاری از مردم بازی می شود، در کنار فوتبال، پرطرفدارترین ورزش جهان به حساب می آید؟ محبوبیت تنیس روی میز بخاطر ماهیت هیجان انگیز آن و خصوصیات حفظ سلامتی آن بر روی بدن می باشد.
این بازی به وسایل چندان گرانی نیاز ندارد، هیچگونه محدودیت سنی برای بازیکنان وجود ندارد، ومی توان اصول پایه این بازی را درعرض چند روز یاد گرفت، با این وجود برای پیدا کردن مهارت در انجام آن، باید مدتها تمرین نمود.
در این مطلب ، اصول بازی تنیس روی میز را با استفاده از دستورالعمل های ساده و روشن توضیح داده تا شما بتوانید اسرار این بازی را بخوبی درک نمایید. یک نکته مهم در یادگیری، توانایی تجسم هر حرکتی است که در این مطلب شرح داده می شود. بنابراین شما نباید خودتان را محدود به تنها یادگیری چگونگی ضربه زدن به توپ کنید.
شما حتی وقتی که پهلوی میز پینگ پنگ هم نیستید، باید با فکر کردن به آن، بازی خود را توسعه دهید. درباره بازیتان با مربی یا کسی که شما را در هنگام تمرین نگاه می کند، بحث کنند. وقتی که کمی تجربه کسب کردید، خواهید فهمید که هر بازیکنی شیوه خاصی دارد که نمی توان برای همه این شیوه را تجویز کرد.

در واقع جذابیت بازی تنیس روی میز در این است که تکنیک بازی شما، نه تنها بیانگر شخصیت شماست، بلکه به شما کمک می کند که مهارتهایی همچون افزایش توانایی در مقابل فشار مشکلات را کسب نمایید. شما برای شروع کار تنها به یک میز، راکت و یک توپ نیاز دارید.

[h=2]راکت[/h]در انتخاب یک راکت، همیشه بخاطر داشته باشید که :
- راکت نباید زیاد سنگین باشد.
- دسته راحتی داشته باشد.
- ضخامت سطح لاستیکی آن از 5/1 میلیمتر بیشتر نباشد.
راکتی با مشخصات فوق که ارزان نیز می باشد برای افراد مبتدی مناسب است. با اینحال اگر تصمیم داید که راکت گرانتری بخرید، باید ویژگیهای تیغه راکت و روکش لاستیکی آن را سؤال نمایید.
[h=2]تیغه راکت[/h]تیغه راکت ها بر اساس شکل دسته و سر آن متفاوت هستند. دسته آن می تواند بصورت مستقیم، آناتومیک یا عریض باشد . تیغه راکتها بر اساس موارد زیر فرق می کنند:
* تعداد لایه های چوب بکار رفته در آن( از 5 تا 7 لایه)
* وزن آن( از 70 تا 90 گرم)
سرعت و کنترل
تیغه های راکت همچنین بصورت زیر درجه بندی می شوند:
* سریع(FAST)- با کنترل محدود برای بازی تهاجمی.
* آهسته یا کند(SLOW)- با کنترل زیاد برای بازی دفاعی .
* همه فن حریف( ALL-ROUND)- برای انجام هر نوع بازی .
بر اساس مقررات فدراسیون بین المللی تنیس روی میز، تیغه راکت ها باید 85 درصد از چوپ طبیعی ساخته شده باشد. 15 درصد بقیه می تواند از موادی مثل فیبرکربن ساخته شده باشد.
[h=2]انواع روکشهای لاستیکی[/h]* سطوح عاج از داخل یا معکوس(DIMPLED)- این راکتها از دو لایه تشکیل شده اند، یک لایه پایه اسفنجی و یک لایه لاستیکی بر روی آن، بطوریکه عاجهای آن در داخل قرار گرفته است. چنین لایه هایی باعث می شود که انعطاف پذیری و قدرت جذب راکت افزایش یابد. ضخامت لایه های سطحی باید از 2 میلیمتر بیبشتر نباشد.
* سطوح عاج از خارج(PIMPLED)- در این نوع راحت، عاجهای لایه لاستیکی بطرف خارج هستند و باعث می شود که سرعت و پیچش توپ افزایش یابد. بازیکنان حرفه ای معمولاً از راکتهایی استفاده می کنند که ترکیبی از سطوح عاج از داخل و عاج از خارج را داشته باشد. بدین ترتیب که در سطح بک هند راکت، عاج از خارج و در سطح فورهند آن، عاج از داخل قرار گرفته باشد.
* سطح لاستیکی ویژه(SPECIAL)- این نوع راحت برای بازی دفاعی مناسب می باشد. عاجهای این سطوح لاستیکی بصورت باریک و بلند هستند که اصطلاحاً به آن " ضد پیچ رویی"(ANTI-TOPSPINS) می گویند.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوشاد عالميان امسال هم به ليگ آلمان نمي‌رود

نوشاد عالميان امسال هم به ليگ آلمان نمي‌رود

[h=1]نوشاد عالميان امسال هم به ليگ آلمان نمي‌رود[/h]
[h=2] پينگ پنگ باز المپيکي ايران به ليگ آلمان نمي‌رود.[/h]

پس از درخشش نوشاد عالميان در المپيک لندن، فدراسيون تنيس روي ميز ايران اعلام کرد برنامه اين فدراسيون آن است که بازيکنان ايران در ليگ هاي اروپايي حضور يابند و به همين منظور در سال 92 تلاش خواهد کرد که نوشاد عالميان در يکي از ليگ هاي اروپايي شرکت کند. چندي بعد يکي از باشگاه هاي آلمان پيشنهادي را به نوشاد و نيما عالميان براي حضورشان در ليگ آلمان ارائه کرد که اين پيشنهاد در حاشيه مسابقات بين المللي فجر رنگ و لعاب رسمي تري به خود گرفت به طوري که يکي از نمايندگان اين باشگاه براي مذاکرات به ايران آمد اما تصميم گيري نهايي در اين باره به پايان ليگ 91 موکول شد.

به گزارش ايسنا ، نوشاد عالميان در اين مدت بارها در مصاحبه هاي خود اعلام کرده بود که بازي در ليگ هاي اروپايي فرصت مناسبي برايش است و احتمال دارد که سال 92 به ليگ هاي خارجي برود اما هيچ گاه به صورت قطعي اعلام نکرد که امسال چنين اتفاقي خواهد افتاد. او در پايان سال 91 با تيم بانک دي به قهرماني ليگ رسيد و پس از آن خود را براي مسابقات کاپ آسيا آماده کرد و در نهايت موفق شد با عملکردي قابل دفاع عنوان چهارمي اين رقابت ها را از آن خود کند اما در اين ميان هيچ خبري از حضورش در ليگ آلمان وجود نداشت.

حالا که برادران عالميان عازم مجارستان هستند تا در يک اردوي 10 روزه براي حضور در مسابقات جهاني فرانسه شرکت کنند، رحمت الله عالميان، پدر اين دو ورزشکار از منتفي شدن حضور پسرانش در ليگ آلمان خبر مي دهد و به ايسنا مي گويد: حضور نوشاد عالميان در ليگ آلمان در سال جاري منتفي شده و احتمالا او سال آينده به ليگ اروپا خواهد رفت.

وي ادامه مي دهد: از يک سو هماهنگي هاي لازم براي رفتن به باشگاه آلماني "اولسن هازن" انجام نشده بود و از سوي ديگر بحث مبلغ پيشنهادي اين باشگاه مطرح بود به طوري که ابتدا قرار بود اين باشگاه مبلغي را براي به خدمت گرفتن نوشاد پرداخت کند که در نهايت مبلغ را کاهش داد و نوشاد هم با اين شرايط از حضور در اين تيم منصرف شد. البته تنها بحث مالي هم مطرح نيست چون تجربه اي که آن ها به دست مي آورند بسيار با ارزش است اما واقعيت اين است که نوشاد و نيما براي رفتن به اين باشگاه آنطور که بايد اصرار نداشتند و گفتند که در سال آينده به ليگ اروپا مي روند. يکي از مشکلات ديگر هم بحث سربازي نوشاد است چون هنوز وضعيت خدمت او مشخص نيست و به همين دليل امکان داشت که او نتواند به خارج از کشور برود.

پدر نوشاد عالميان درباره اين که با توجه به قوانين جديد نوشاد و نيما عالميان نمي توانند در يک تيم حضور داشته باشند آيا باشگاهي براي ليگ امسال به آنها پيشنهاد داده است؟ گفت: تيم فولاد ماهان پيشنهادي را براي به خدمت گرفتن نوشاد در ليگ امسال ارائه داد و اعلام کرد که مبلغي که نوشاد در نظر دارد را پرداخت خواهد کرد اما در نهايت موضوع منتفي شد و هنوز مشخص نيست که امسال نوشاد و نيما در کدام تيم باشگاهي حضور خواهند داشت.

وي درباره مسابقات جهاني فرانسه گفت: آمادگي نوشاد و نيما از نظر فني بسيار بالاست و آن ها هم از شرايط تيم ملي رضايت دارند. اردويي که در بابلسر برگزار شد هم بسيار مطلوب بود و ارتباط خوبي در اردوي تيم ملي وجود دارد. فکر مي کنم اگر خدا بخواهد نوشاد در مسابقات فرانسه هم مي تواند نتيجه خوبي بگيرد. البته اين مسابقات جهاني است و از سطح بسيار بالايي برخوردار است. نوشاد اگر به چيني‌ها نخورد شانس خوبي براي صعود خواهد داشت.

پدر نوشاد عالميان درباره وضعيت نيما هم گفت: پسرم چندي پيش دچار آسيب ديدگي بود اما حالا وضعيتش بهتر شده است. آقاي عليدخت هم از عملکرد نيما رضايت دارد. فکر مي کنم نيما بايد در مسابقات بيشتري شرکت کند تا تجربه اش بيشتر شود.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
شکست برادران عالميان برابر حريفان هنگ‌کنگي

شکست برادران عالميان برابر حريفان هنگ‌کنگي

[h=1]شکست برادران عالميان برابر حريفان هنگ‌کنگي[/h]
[h=2] تيم دو نفره مردان پينگ‌پنگ ايران متشکل از نيما و نوشاد عالميان در جريان جام جهاني پينگ‌پنگ در پاريس برابر تيمي از هنگ کنگ شکست خوردند.[/h]

نيما و نوشاد عالميان که در قالب تيم دو نفره پينگ‌پنگ مردان ايران در رقابت‌هاي جهاني اين رشته در پاريس حضور دارند امروز (پنجشنبه) در ديداري برابر تيم دو نفره هنگ‌کنگ با نتيجه 4 بر 2 شکست خوردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

به نقل از ايسنا، امتياز ست‌هاي اين ديدار به ترتيب 11 – 9 ، 7 – 11 ، 12 – 14 ، 9 – 11 ، 11 – 5 و 6 – 11 بوده است.

نيما عالميان با رنکينگ 278 و نوشاد عالميان با رنکينگ 51 جهان در حالي به مصاف پانگ تانگ با رنکينگ 31 و تينگ وونگ چان با رنکينگ 179 از هنگ کنگ رفتند که در دور اول بازي‌ها استراحت داشتند و پس از آن برابر تيم‌هاي شيلي و نيجريه به پيروزي رسيده بودند.

 

solo4

عضو جدید
آموزش پینگ پنگ

آموزش پینگ پنگ

امروز نوبت بازی پینگ پنگ.
 

solo4

عضو جدید
[h=1][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آموزش گام به گام تنیس روی میز ( 2 )[/FONT][/h] [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]منطقه های بازی [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بر اساس فاصله خط انتهای میز با محلی که به توپ ضربه زده می شود، منطقه های بازی فرق می کنند. منطقه اول در فاصله یک متری میز، منطقه دوم در فاصله دو متری و بالاخره منطقه سوم در فاصله سه متری میز قرار دارد. بازیکنان تهاجمی از مناطق اول و دوم به توپ ضربه می زنند، در حالیکه بازیکنان دفاعی راحت تر هستند که از مناطق دوم و سوم به توپ ضربه بزنند. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]راکت گیری [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دو روش راکت گیری وجود دارد: روش اروپایی یا دست دادن(شیک هندزSHAKE-HANDS) که در بین اروپاییها طرفدار دارد و روش مدادی( پن هولدPENHOLD) که در بین آسیایی ها طرفدار دارد. روش شیک هندز کم کم طرفداران بیشتری پیدا می کند، زیرا در این روش از هر دو سمت راکت می توان استفاده نمود، در نتیجه از هر دو نوع روکش لاستیکی می توان استفاده کرد( مثلاً از روکش نوع ضد چرخش ANTI-SPIN برای بک هند و برای بازی فورهند حمله ای ) . از آنجاییکه روش شیک هندز طرفداران بیشتری دارد، در این کتاب بیشتر از این روش نامبرده می شود. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]روش مدادی(پن هولد) [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این نوع راکت گیری، مثل این است که یک مداد را در دست گرفته اید. در این روش تنها از یک سمت راکت برای ضربه زدن به توپ استفاده می شود. از انگشت اشاره و شست برای گرفتن دسته راکت استفاده می شود و سایر انگشتان در پشت قرار می گیرند. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]روش شِیک هندز [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]با استفاده از کف دست، دسته راکت گرفته می شود، بطوریکه انگشت اشاره بصورت کشیده در پشت راکت قرار می گیرد. وضعیت انگشت شست نشان دهنده سمت فورهند راکت می باشد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سعی کنید که هنگام ضربه زدن به هر صورتی به توپ، وضعیت گرفتن راکت را تغییر ندهید. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]انگشت اشاره [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این انگشت باید بطور محکم در پشت راکت قرار گیرد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شست [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]برای کمک به ثابت نگهداشتن راکت، انگشت شست در سمت فورهند قرار می گیرد. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وضعیت آماده [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]قبل از انجام هر حرکتی، شما باید ابتدا وضعیت آماده (READY POSITION) بخود بگیرید. همچنین بعد از هر ضربه ای که می زنید ، شما باید بسرعت به وضعیت آماده برگردید. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]چشمها [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در تمام مدت، میز باید در حوزه بینایی شما قرار گرفته باشد. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وضعیت قرارگیری دست [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]راکت باید به سمت جلو و حدود یک متر بالاتر از زمین قرار گرفته باشد. با گرفتن راکت در وضعیت خنثی (NEUTRAL)، شما می توانید سریعاً از فورهند یا بک هند استفاده نمایید. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]حرکات پا [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فاصله پاها باید کمی از فاصله شانه ها بیشتر باشد تا یک وضعیت پایداری ایجاد شود. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وضعیت قرارگیری در کنار میز [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وضعیت صحیح قرارگیری در کنار میز برای برگشت دادن به سرویس مقابل( در هنگام شروع بازی) برای بازیکنان راست دست و چپ دست فرق می کند. فرض کنید که وضعیت آماده بخود گرفته اید . یک بازیکن راست دست باید نزدیک گوشه چپ میز، بین خط وسط و خط کناری چپ بایستد. در مورد بایکنان چپ دست، عکس این قضیه صادق است. وضعیت های صحیح برای ضرباتی غر از برگشت سرویس بستگی به نحوه مسابقه دارد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]تنه [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]تنه خود را تا آنجا که می توانید به جلو خم کنید تا باعث شود که سرعت واکنش به ضربه حریف افزایش یابد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دست آزاد [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دست آزاد شما باید از آرنج خم شده و کمی عقب تر از دست دیگر شما قرار گرفته باشد. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پاها [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]برای پایین آمدن مرکز ثقل، زانوهایتان باید خمیده باشند. وزن بدن خود را بر روی انگشتان پا قرار دهید[/FONT]
 

solo4

عضو جدید
قونین پینگ پنگ

قونین پینگ پنگ

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]انتخاب سرويس ٬ برگشت و زمين[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] حق انتخاب درباره زدن سرویس ٬ برگشت و زمین به قید قرعه تعیین میشود و برنده میتواند اولین سرویس یا برگشت را انتخاب نموده و یا بازی را در نیمه زمین بخصوصی آغاز کند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] اگر بازیکن یا زوجی اولین سرویس یا برگشت و یا نیمه زمین بخصوصی را انتخاب کرده باشد ٬ انتخاب دیگر با بازیکن یا زوج مقابل خواهد بود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] پس از کسب 2 امتیاز ٬ بازیکن یا زوج دریافت کننده باید سرویس را بزند و این روش تا انتهای بازی ادامه خواهد یافت مگر انکه هر دو بازیکن یا هر دو زوج به امتیاز مساوی 10 رسیده باشند و یا سیستم تسریع در جریان باشد که در اینصورت ترتیب زدن سرویس و یا دریافت همانند قبل است با این تفاوت که هر بازیکن به ترتیب فقط برای کسب 1 امتیاز سرویس خواهد زد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در هر گیم از مسابقات دو نفره ٬ زوجی که سرویس را انتخاب کند باید مشخص نماید که کدامیک این کار را انجام میدهند و در گیم نخست هر مسابقه ٬ روج دریافت کننده پس از آن تصمیم خواهند گرفت که کدامیک از آنها ابتدا توپ را دریافت کنند . در گیم های بعدی ٬ پس از انتخاب اولین زننده سرویس ٬ اولین گیرنده ٬ بازیکنی خواهد بود که در گیم قبلی به او سرویس می زده است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در بازی های دو نفره ٬ در هر تعویض سرویس ٬ دریافت کننده قبلی تبدیل به زننده سرویس شده و یار زننده سرویس قبلی ٬ گیرنده سرویس خواهد بود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بازیکن یا زوجی که در یک گیم سرویس را اجرا میکند در گیم بعدی آن مسابقه ٬ گیرنده اول خواهد بود و در آخرین گیم ممکن در مسابقات دو نفره ٬ روجی که سرویس را دریافت خواهد کرد ٬ زمانی که اولین زوج به امتیاز 5 برسند ٬ ترتیب دریافت را عوض میکند ٬ به عبارت دیگر دو بازیکن آن زوج ( دریافت کننده ) جاهای خود را با یکدیگر عوض خواهند کرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] بازیکن یا زوجی که در یک گیم ٬ بازی را از یک نیمه زمین آغاز کرده در گیم بعدی از نیمه دیگر زمین استفاده خواهد کرد و در اخرین گیم ممکن در یک مسابقه ٬ بازیکنان یا زوجها وقتی اولین بازیکن یا زوج به امتیاز 5 برسد زمینهای بازی را عوض خواهند کرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سرويس ٬ برگشت و زمين خارج از نوبت[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اگر بازیکنی خارج از نوبت سرویس زده با دریافت کند ٬ داور بلافاصله با مشاهده این خطا بازی را متوقف خواهد کرد و بازی با زوجی آغاز خواهد شد که پس از کسب امتیاز ٬ زننده سرویس یا گیرنده آن بوده اند . این کار بر ساس ترتیبی انجام خواهد شد که در آغاز مسابقه تعیین شده بود . در مسابقات دو نفره این کار بر اساس ترتیب زننده سرویسی صورت میگیرد که حق داشته است سرویس را در بازی که خطا در آن صورت گرفته آغاز کند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] اگر بازیکنان در زمان مقرر ٬ زمین بازی را تعویض نکنند داور به محض مشاهده این اشتباه بازی را متوقف و زمین ها را با همان امتیاز قبلی تعویض میکند و ترتیب بازی همان خواهد بود که در آغاز بازی مشخص شده بود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] در هر شرایطی ٬ امتیازاتی که پیش از مشخص شدن اشتباه منظور شده بود کماکان به قوت خود باقی خواهند ماند . [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سيستم تسريع[/FONT]​
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] وقتی یک گیم مسابقه در مدت 10 دقیقه به پایان نرسد ٬ یا زودتر از آن بنا به درخواست هر دو بازیکن یا هر دو زوج باید از سیستم تسریع استفاده نمود ٬ مگر آنکه هر دو بازیکن یا هر دو زوج به امتیاز 9_9 و بالاتر رسیده باشند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] اگر توپ در حال گردش باشد و محدودیت زمانی به پایان برسد ٬ داور باید بازی را متوقف کند و سپس بازی را با سرویس بازیکنی که در آن رالی زننده سرویس بوده است ادامه خواهد داد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اگر توپ در حال گردش نباشد و محدودیت زمانی به پایان برسد ٬ بازی با سرویس بازیکنی که در رالی قبی گیرنده سرویس بوده است ادامه خواهد یافت .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] پس از آن هر بازیکن به نوبت برای کسب یک امتیاز سرویس میزند و اگر گیرنده سرویس یا زوج گیرنده سرویس سیزده مرتبه به طور صحیح توپ برگشت دهند ٬ گیرنده ٬ یک امتیاز کسب خواهد کرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] سیستم تسریع پس از آن اجرا تا آخر مسابقه اعمال میشود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مقررات مربوط به مسابقات بين المللی[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مفاد قوانين و مقررات[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] انواع مسابقه[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] یک ((رقابت بین المللی)) مسابقه ای است که ممکن است از بازیکنان بیش از یک فدراسیون های مختلف برگزار میشود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] یک ((مسابقه بین المللی)) مسابقه ای است که بین تیم هایی از فدراسیون های مختلف برگزار میشود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] یک ((تورنمنت آزاد)) مسابقه ای است که مشارکت در ان برای بازیکنان کلیه فدراسیون ها آزاد است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] یک ((تورنمنت محدود)) مسابقه ای است که در ان محدودیتهایی غیر از محدودیت سنی برای بازیکنان اعمال میشود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] یک ((تورنمت دعوتی)) مسابقه ای است محدود ٬ بین بازیکنان ویژه ای که شخصا دعوت میشوند .[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] قابليت اجرا[/FONT]​
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] به استثنای مواردی که در بند 2_2_1_3_ ذکر میشود ٬ قوانین تنیس روی میز باید در مورد مسابقات جهانی ٬ قاره ای ٬ المپیک و تورنمنت های آزاد اعمال شود مگر انکه فدراسیون های شرکت کننده در مسابقات بین المللی با یکدیگر به گونه دیگری به توافق برسند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شورا میتواند به برگزار کنندگان تورنمنت های آزاد اختیار دهد تا قوانین تجربی را که قبلا توسط کمیته اجرایی مشخص بوده به تصویب برسانند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] مقررات مربوط به مسابقات بین المللی در موارد زیر اعمال خواهد شد ٬ [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] (( رقابتهای جهانی و المپیک )) ؛ مگر انکه شورا به گونه دیگری تصویب کند و قبلا فدراسیون های شرکت کننده را درجریان قرار دهد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] (( رقابتهای قاره ای )) ؛ مگر آنکه فدراسیون قاره ای مربوطه ٬ به گونه دیگری تصویب کند و قبلا تمامی فدراسیون های شرکت کننده را در جریان قرار دهد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] (( مسابقات قهرمانی بین المللی آزاد )) (12_7_3) :؛ مگر آنکه کمیته اجرایی به گونه دیگری تصویب کند و بر اسس بند 4_2_1_3 مورد قبول شرکت کنندگان قرار گیرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] (( تورنمنت های آزاد )) : ؛ به جز مواردی که در بند 4_2_1_3 ذکر شده باشد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] در صورتی که یک تورنمنت آزاد با هیچ یک از این مقررات مطابقت نداشته باشد ٬ ماهیت و میزان اختلاف باید در فرم ثبت نام قید شود . تکمیلو ارائه فرم ثبت نام به منزله پذیرش شرایط مسابقه و اختلافات فوق خواهد بود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] قوانین و مقررات فوق برای اجرا در رقابتهای بین المللی توصیه میشود مشروط بر انکه موارد مندرج در اساسنامه رعایت شود . تورنمنت های بین المللی محدود و دعوتی و رقابتهای بین المللی شناخته شده ای که توسط هیئت های غیر وابسطه برگزار میشوند نیز میتوانند بر ساس مقرراتی عمل کنند که مقامات برگزار کننده به تصویب رسانده اند .[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] فرض بر آن است که قوانین و مقررات مربوطه به مسابقات بین المللی اجرا میشوند مگر انکه در مورد تغییرات ٬ قبلا توافق شده و یا در قوانین منتشر شده مسابقات تصریح شده باشند[/FONT]
 

mersada0

عضو جدید
نحوه بدنسازی ورزشکاران تنیس روی میز

نحوه بدنسازی ورزشکاران تنیس روی میز

مراحل آماده سازی ورزشکاران تنیس روی میز
مربیان زبده باید قادر باشند تا با بینش علمی پنج مرحلة آماده سازی ورزشکار را برنامه‌ریزی نموده و رهبری کنند. پنج برنامة آماده سازی یک ورزشکار عبارتند از:

آماده سازی جسمانی

آماده سازی فنی (تکنیکی)

آماده سازی ذهنی شامل تاکتیک‌ها و استراتژی‌های گوناگون

آماده سازی روانی

آماده سازی مسابقاتی

تصور می‌رود آشنائی دقیق به نقش هریک از پنج بُعد آماده سازی ورزشکار راهنمائی برای سازمان دهی مربیگری ممتاز باشد.آماده سازی جسمانی

آمادگی جسمانی یک ورزشکار اهداف گوناگونی داشته و مورد استفاده متفاوت‌اند. برای هر منظوری که در نظر باشد آمادگی جسمانی دارای دو خصوصیت می‌باشد که فعالیت‌های برنامه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اول آنکه اثر فعالیت‌های کنونی جسمانی چند هفته بعد تجلی می‌کند. دوم آنکه کیفیت‌های بدست آمده جسمانی ناپویا بوده و چنانچه مورد تمرین قرار نگیرند کم کم از بین می‌روند. این دو اصل مربی را موظف می‌کند تا برنامه‌های آماده سازی جسمانی خود را هم‌آهنگ با مواد تمرینی هفته‌های آینده بمورد اجرا درآورد تا اثرات آن در هنگام عملکرد ورزشی نمایان گردد. همچنین برای ماندگاری کیفیت‌ها، تمرینات نگه‌دارنده خصوصیات جسمانی خصوصاً در اواخر فصل هنگام مراحل حساس مسابقاتی باید دنبال گردیده و ورزشکار را دائماً در فرم عالی جسمانی نگه داشت.



با توجه به‌این امر که ورزش‌ها با یکدیگر متفاوتند کلیات عمومی حائز اهمیت را که وجه تشابه داشته و می‌بایستی در نظر گرفته شوند ارائه میداریم.



۱ ـ آماده سازی ورزشکار برای تحمل تمرینات لازم ـ مربیان با در نظر گرفتن این اصل که اثر تمرینات جسمانی هفته‌ها قبل نمایان می‌شوند می‌بایستی برنامه‌های آمادگی جسمانی خود را در راه آماده شدن برای آغاز تمرینات فصلی بمورد اجرا گذارند.



۲ ـ تمرینات جهت افزایش نیروهای ماهیچه‌ای و سرعت عمل بمنظور بالا بردن سطح توان‌های (Power) مورد نیاز در فنون و مانورهای مهارتی رشته بخصوص ورزش. برای ازدیاد قدرت دو اصل مهم است.آموزش تنیس روی میز اول آنکه بار مقاومتی بالای ۸۵ درصد از قدرت بالقوه ماهیچه در نظر گرفته شود تا تعداد تکرارها کمتر از ۶ بار بشود و بین تکرارها بیش از دو دقیقه استراحت ماهیچه‌ای در نظرگرفته شود. دیگر آنکه قدرت ماهیچه‌های انسان می‌توانند بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش یابند. قسمت‌های بالا تنه کمتر و پاها بیشتر. چنانچه ورزشکار بخواهد از این نسبت بیشتر قدرت پیدا کند باید حجم ماهیچه را ازدیاد نمود. برای ازدیاد حجم ماهیچه در حدود ۷۵ درصد وزنة از قدرت بالقوه ماهیچه انتخاب شده و تعداد تکرارها تا ۱۲ بار بالا رفته و مقدار استراحت از ۵/۱ دقیقه تجاوز نمی‌کند.



فرمول زیر باید ملاک عمل مربی در ازدیاد توان ماهیچه‌ای قرار گیرد.


نیرو× سرعت = توان


Power= Speed × Strength


مربی می‌بایستی بنحوة عمل این فرمول آشنائی کامل داشته باشد تا در توان ضربه‌زنی نسبت تمرینات سرعتی بیش از قدرتی باشد و برای بالا بردن توان‌های بالا نسبت تمرینات قدرت ماهیچه‌ای ازدیاد یابد.



۳ ـ افزایش محدودة مفاصل حرکتی در رشته بخصوص ورزشی ـ نرمش‌های کششی برای ازدیاد حوضه حرکتی مفاصل مفید بوده و از جراحات و صدمات ورزشی پیش‌گیری می‌نماید. برای نتیجه مطلوب چند دقیقه دویدن و یا حرکات ورزشی مداوم که باعث بالا بردن سطح حرارت ماهیچه می باشد لازم است تا اثرات کشش‌ها بیشتر گردد. کشش‌های ماهیچه‌ای که مفاصل را به‌حرکت در می‌آورند چند نوعند.



نرمش‌های کششی بی‌حرکت یک‌ نفره و دو نفره

نرمش‌های حرکتی (Ballistic)

نرمش‌های انفجاری (Dynamic)



نرمش‌های همراه با مقاومت جهت بالابردن درک درونی توانائی (Conscious)


۴ ـ بهبود سیستم‌های انرژی مورد نیاز و تخصصی مربوط به‌رشته ورزشی. در ورزش‌های دوهای استقامت و شناهای طولانی این تمرینات که مربوط به‌قلب و ریه می‌گردند مهمترین نقش آماده سازی را در بردارند.


اگر چه تمرینات جسمانی در بهبود کیفیت نشان دادن مهارت‌ها نقش بسیار مؤثری دارند لیکن چنانچه قبلاً اشاره شد این تمرینات هم‌زمان با تمرینات تخصصی انجام نمی‌گیرند.



آماده سازی فنی (تکنیکی)

یک ورزش ساخته شده از مانورهای مختلف ورزشی که شامل فنون می‌گردند. مهارت اجرای فن و بکار بردن چند فن در یک مانور ورزشی هدف اصلی تمرینات فنی گردد. فنون مهارتی از فنون ساده و پیچیده تشکیل می‌شوند. برای آموزش فنون مربی می‌بایستی از دو اصل آهسته به‌سریع و ساده به‌پیچیده پیروی کند. بدین صورت که مهارت‌های پیچیده به‌قطعات ساده‌تر تقسیم شده و هر قطعه جداگانه تمرین شود تا پس از کسب مهارت ترکیب شود با مهارت‌های ساده دیگر که مهارت پیچیده را به‌نمایش می‌گذارد. این مهارت‌ها در ابتدا بصورت آهسته و سپس با سرعت بیشتر تا رسیدن به سرعت مورد دلخواه تمرین شوند. کلیة فنون باید به‌قدری تمرین شوند تا به‌صورت عکس‌العمل بدون فکر درآیند. کلیه مهارت‌ها حرکات عکس‌العملی می‌باشند. برای آموزش صحیح فنون مربیان می‌بایستی به‌اصول حرکتی مفاصل، به‌کاربردن اهرم‌های مفصلی و علم‌الحرکات آشنائی کامل داشته باشند تا بتوانند الگوهای حرکتی را شکل داده، تجزیه و تحلیل نموده و تصحیح کنند. تمرینات فنی در آغاز فصل اهمیت بسزائی دارند و کم کم پس از عکس‌العملی شدن الگوهای حرکتی مقدار تمرین آنان کاهش می‌یابد. زمانیکه فنون و مانورها کاملاً فراگرفته شده و به‌صورت عکس‌العمل کراراً بدون اشتباه اجرا گردند آن‌ها بعنوان ابزار لازم در اختیار ذهن گذارده می شوند تا به‌موقع از آنان استفاده شود
 
سلام
دوستان توی باشگاه های شمال تهران، کسی باشگاهی سراغ داره که خانوادگی بشه رفت توش پینگ پونگ بازی کرد، یعنی خانم و آقا بتونن باهم بازی کنن ؟
 

Similar threads

بالا