[ورزشی] ورزشگاه استانی کاگاوا

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار

کنزو تانگه (Kenzo Tange) به طور همزمان مشغول طراحی دو فضای بزرگ برای بازی های المپیک در تابستان سال 1964 در توکیو ژاپن بود. این فضاهای بزرگ در بخش جنوبی ژاپن، یعنی تاکاماتسو در کاگاوا، بین سالهای 1962 و 1964 ساخته شد.
ورزشگاه استانی کاگاوا با رویکرد بروتالیسمی طراحی شده. در زمینه های معماری و یا ایجاد روابط با ساختمانهای اطراف این ورزشگاه، کسی باور نمی کرد این چنین بنایی در زمینی که حدود 80 متر طول داشت، ساخته شود. ساختار بیضی شکلی که توسط چهار ستون عظیم، پروژه را به طور چشمگیری در هر دو طرف بهم مرتبط کرده، به طوری که ساختمان شبیه یک کشتی به نظر می رسید.
طراحی داخلی به صورت بیضی است؛ که حدود 20 متر در بالای سقف معلق قرار دارد. در واقع نوع خاصی از سطح که در اثر گردش بدور خود تشکیل یک هذلولی را داده. سالن 2500 نفر این ورزشگاه، دارای کف پوشی از نوع دال بتنی با ضخامتی در حدود 5 سانتی متر می باشد.
طراحی ساختمان تحت تاثیر بتن و اثرات حاصل از سنگینی آن می باشد، و به همین دلیل نمی توان آن را براحتی با دیگر ورزشگاه های ژاپن مقایسه کرد. در زیرزمین این ورزشگاه؛ اتاق های کنفرانس، دفاتر، یک ورزشگاه آموزشی کوچک، تاسیسات فنی و آشپزخانه قرار دارد. پروژه به طرز چشمگیری با ترتیب صندلی ها مطابقت داشته و سیر صعودی دارد.










منبع:arthut.co
 

Similar threads

بالا