[ ورزشی ]ورزشگاهی به شکل درخت

ox_man_2007

عضو جدید
ورزشگاه بیلبائو دارای نمایی فلزی است که از ورقه های فولادی رنگارنگی تشکیل شده است.
ورزشگاه بیلبائو توسط گروه معماری Acxt”" در شهر بیلبائو در کشور فرانسه طراحی و اجرا شده است. این ورزشگاه در فضایی به مساحت 30808 مترمربع تعبیه شده است.

این ورزشگاه در محلة میریبیلا واقع شده است. این منطقه بر روی تپه های یک معدن قدیمی آهن قرار دارد. جایی که از تابش شدید نور خورشید بهره مند است.ساختمان ورزشگاه در کنار پارک بزرگ شهر قرار دارد و تپه هایی با ارتفاع 46متر تا 200متر در کنار هم واقع شده است.

ورزشگاه بیلبائو دارای نمایی فلزی است که از ورقه های فولادی رنگارنگی تشکیل شده است. این ورزشگاه دارای ساختاری شبیه به درخت است و طرحی بسیار منحصر بفرد دارد.



سنگ های آهک موجود در رودخانه و در میان درختان پارک، ایده اصلی طراحی نمای این ورزشگاه بوده است. زمین این ورزشگاه که از اهمیت بالایی برای ساکنان این منطقه برخورداراست باید بگونه ای طراحی می شد که پاسخگوی نیازهای گوناگون اهالی منطقه باشد.



گروه طراحی Acxt”"، ساختمان ورزشگاه را به دو قسمت اصلی تقسیم کرده اند. بخش اول، شامل زمین مسابقات است که به دلیل ایجاد سرو صدای احتمالی برای ساکنان، در قسمت بالایی و به دور از منازل مسکونی طراحی شده است و بخش دوم، مراکزی است که برای سهولت دسترسی ، در فاصلة نزدیک تری به منازل مسکونی تعبیه شده است.








 

Similar threads

بالا