[ ورزشی ]طرح برگزيده استاديوم ملي ژاپن از زاها حديد

designer.Ali

عضو جدید
انباشت شهری
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
شركت انگليسي زاها حديد براي طراحي استاديوم ملي ژاپن انتخاب شده است. اين ورزشگاه جديد با 80،000 صندلي، جايگزين استاديوم ملي كاسوميگاوكا در توكيو خواهد شد و در صورت موفقيت ژاپن در كسب ميزباني المپيك سال 2020، مي تواند محل اصلي برگزاري اين رقابتها باشد.اين ورزشگاه براي ميزباني جام جهاني راگبي در سال 2019 اختصاص داده شده و به عنوان محل برگزاري جام جهاني فوتبال در آينده، به فيفا ارائه شده است.​
گروه معماري زاها حديد از ميان ده فيناليست ديگر اين رقابت طراحي، توسط شوراي ورزشي ژاپن برگزيده شده است.​
زاها حديد: " اين طرح، نمايانگر سه دهه تحقيقات ما در معماري و شهرسازي ژاپن است و ما مشتاقانه منتظر ساخت اين طرح برگزيده ايم."​
وي اضافه مي كند :‌" اين استاديوم به يك عنصر جدايي ناپذير از بافت شهري توكيو تبديل خواهد شد. اين طرح، براي ايجاد زيبايي بيشتر و اتصالات مستحكم تر، مستقيما با فضاهاي شهري اطرافش در ارتباط است. ساختار منحصر بفرد آن، سبك و منسجم است و تصويري را تعريف مي كند كه در شهر ادغام شده است. در پيرامون ورزشگاه، پل مسكوني اي قرار گرفته كه يك فضاي نمايشگاهي پيوسته است و تجربه اي جديد و هيجان انگيز را براي تماشاگران بوجود مي آورد. "​
اين سازه جديد، داراي يك سقف جمع شدني است و اتمام آن براي سال 2018 برنامه ريزي شده است.​
مدلسازي استاديوم ملي ژاپن

مدلسازي استاديوم ملي ژاپن

مدلسازي استاديوم ملي ژاپن
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

designer.Ali

عضو جدید
ب نقل از سایر دوستان

ب نقل از سایر دوستان

خانم حدید به دلیل یک سری مشکلاتی که قبل از معمارشدنش داشته و اینکه میخواد یه جورایی خودش رو اثبات کنه و بگه من بالاترم و بهترم یک چنین کارهایی رو انجام میده و کلا طرح های اون هیچ احترامی به نظم موجود در شهرها و ساختمانهای اطراف نمیگذاره بلکه یک فرم خاص رو دیکته میکنه به اطرافش ومتاسفانه دروغ گوی خوبی هم نیست :اینکه گفته این طرح نتیجه 3 دهه باز هم تکرار میکنم 3 دهه!!!!! مطالعه روی معماری ژاپن بوده به هیچ وجه درست نیست.اصلا این خانم نتونسته از داخل خطوط طراحیش بیرون بیاد که بره 3 دهه هم مطالعه کنه روی معماری ژاپن....از اصلیترین اصول معماری ژاپن توجه به طبیعت و معماری ارگانیک بر بستر طبیعت بوده چیزی که استادش فرانک لوید رایت بوده و هیچ ادعایی هم در این زمینه نداشته.....متاسفانه در این سالهای اخیر ما شاهد کج روی هایی از سوی اکثر معماران جهان هستیم که بنام سبک من.....دقت کنید:سبک من ! ارائه میشه و این درحالی است که ما فقط و فقط زمانی میتوانیم به یک معماری و درکل عرض میکنم یک هنر ناب برسیم که من ها تبدیل به ما بشن.
..............
 
بالا