[ ورزشی ]طراحی ورزشگاههای المپیک لندن:زاها حدید

milad.jalalvand

عضو جدید
محبوبه عمیدی: ساخت مرکز بازی‌های آبی المپیک 2012 لندن که توسط زاها حدید، برنده جایزه معماری پریتزکر به شکل یک سفره‌ماهی عظیم طراحی‌شده، در حال انجام است. این مرکز آبی که در منطقه استرات‌فورد در شرق لندن و با صرف هزینه‌ای حدود 300 میلیون پوند/480 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید، شامل دو استخر 50 متری به علاوه یک استخر مخصوص شیرجه است. در هفته‌های اخیر دو استخر بتونی این مرکز با بیش از 10 میلیون لیتر آب، آب‌گیری و بررسی شده‌اند. پس از مرحله عایق‌بندی این استخر‌ها با بیش از 180‌هزار کاشى فیروزه‌ای فرش خواهند شد. به گزارش دیزاین‌بوم، در ساخت این ساختمان پیچیده با سقف قوسی‌شکل و دو بال متحرک حدود 3360 تن میله فولادی به کار رفته است، بال‌های متحرک مطابق شرایط آب‌و‌هوایی باز می‌شوند و جمع خواهند شد. در این مرکز که علاوه بر مسابقات شنای المپیک و شیرجه، محل برگزارى بازی‌های نهایی واترپلو نیز خواهد بود، 17500 صندلی در جایگاه تماشاگران در نظر گرفته شده است. پس از اتمام بازی‌ها تعداد این صندلی‌ها به 2500 عدد کاهش پیدا خواهد کرد، فضایی به گردهمایی‌های عمومی اختصاص خواهد یافت و استخرها برای رقابت‌های ملی و منطقه‌ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود ساخت این مرکز تا پایان تابستان 2011 میلادی به پایان برسد. اگر به پیگیری مراحل ساخت این مرکز علاقمند هستید، می‌توانید اینجا و با استفاده از وب‌کم مراحل نهایی کار را به شکل زنده تماشا کنید.
مراحل ابتدایی ساخت و فونداسیون مرکز بازی‌های آبی المپیک 2012 لندن
گزارش تصویری: مرکز بازی‌های آبی المپیک 2012 لندن
دانش > فناوری - مرکز بازی‌های آبی المپیک 2012 لندن شبیه به یک سفره‌ماهی عظیم با باله‌هایی متحرک طراحی‌شده و انتظار می‌رود به یکی از زیباترین جلوه‌های بصری استادیوم المپیک و یکی از مناطق توریستی شهر لندن تبدیل شود.
محبوبه عمیدی: ساخت مرکز بازی‌های آبی المپیک 2012 لندن که توسط زاها حدید، برنده جایزه معماری پریتزکر به شکل یک سفره‌ماهی عظیم طراحی‌شده، در حال انجام است. این مرکز آبی که در منطقه استرات‌فورد در شرق لندن و با صرف هزینه‌ای حدود 300 میلیون پوند/480 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید، شامل دو استخر 50 متری به علاوه یک استخر مخصوص شیرجه است. در هفته‌های اخیر دو استخر بتونی این مرکز با بیش از 10 میلیون لیتر آب، آب‌گیری و بررسی شده‌اند. پس از مرحله عایق‌بندی این استخر‌ها با بیش از 180‌هزار کاشى فیروزه‌ای فرش خواهند شد.
به گزارش دیزاین‌بوم، در ساخت این ساختمان پیچیده با سقف قوسی‌شکل و دو بال متحرک حدود 3360 تن میله فولادی به کار رفته است، بال‌های متحرک مطابق شرایط آب‌و‌هوایی باز می‌شوند و جمع خواهند شد. در این مرکز که علاوه بر مسابقات شنای المپیک و شیرجه، محل برگزارى بازی‌های نهایی واترپلو نیز خواهد بود، 17500 صندلی در جایگاه تماشاگران در نظر گرفته شده است. پس از اتمام بازی‌ها تعداد این صندلی‌ها به 2500 عدد کاهش پیدا خواهد کرد، فضایی به گردهمایی‌های عمومی اختصاص خواهد یافت و استخرها برای رقابت‌های ملی و منطقه‌ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
انتظار می‌رود ساخت این مرکز تا پایان تابستان 2011 میلادی به پایان برسد. اگر به پیگیری مراحل ساخت این مرکز علاقمند هستید، می‌توانید اینجا و با استفاده از وب‌کم مراحل نهایی کار را به شکل زنده تماشا کنید.
مراحل ابتدایی ساخت و فونداسیون مرکز بازی‌های آبی المپیک 2012 لندن
سقف بال‌دار این مرکز از نمای بالا شبیه به یک سفره‌ماهی بزرگ به نظر می‌رسد.
نمای کناری این مرکز سقف قوسی شکل آنرا به خوبی نشان می‌دهد، بخش میانی فرو رفته است.
مرکز بازی‌های آبی المپیک لندن در حال ساخت
استخرها پر و شرایط آنها بررسی می‌شود
طراحی کامپیوتری فضای داخلی، استخرهایی که نظر مثبت ورزشکاران و تماشاچیان را به خود جلب خواهند کرد.
بر روی عکس کلیک کنید تا بزرگ شود:)
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=35921&d=1289038270&thumb=1&stc=1
 

پیوست ها

  • clip_image002.jpg
    clip_image002.jpg
    18.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا