[ ورزشی ] انجمن و زمین بازی تنیس در آمستردام - ام وی آر دی وی

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طرحی کارا از معماران ام وی آر دی وی

معماران ام وی آر دی وی، موفق به کسب اجازه ی برنامه ریزی جهت ساخت یک باشگاه و محل انجمن تنیس بر روی جزیره ی مصنوعی آی جِی برگ در شرق آمستردام گشتند. علاوه بر ارائه ی بخش تماشاچیان با ظرفیت 200 نفر، نیمکت این زمین بازی دارای تسهیلات بیشتری نسبت به رختکن های معمولی همچون آشپزخانه و امکانات نگهداری و انبار خواهد داشت.

این طرح پیشنهادی، آماده شده است تا پذیرای مردم از تمامی سنین و کلیه شرایط در 365 روز سال باشد. به جای ساختمان های موقت، فضای داخلی اصلی این پروژه چندمنظوره خواهد بود تا بتواند میزبان رویدادهای متنوع و متعددی در طول سال باشد.


حجم بزرگ پروژه با نمای شفاف خود، اجازه ی نفوذ مقدار زیادی از نور طبیعی را به باشگاه می دهد و چشم انداز گسترده ای از دریاچه را نیز مهیا می سازد. در سمت جنوب، برای خنک کردن محیط داخلی از جداره های گسترده تری استفاده شده است. ساختار بتنی خارجی نیز با همان رنگ و بافت از پلیمر ای پی دی ام، که در نشیمن های اطراف زمین به کار رفته است، پوشانده شده است.


در این طرح سعی شده است با استفاده از متريال های مناسب جهت گرم نگه داشتن فضا در زمستان و تهویه طبیعی ساختمان در تابستان، تا حد امکان، پروژه کارآمد باشد . ساخت و ساز این باشگاه و زمین بازی تنیس از اواخر نوامبر 2013 آغاز می گردد و انتظار می رود تا قبل از تابستان 2014 به اتمام برسد.










.......دیاگرام
منبع : اتوووود
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا