[ والیبال ] لیگ جهانی والیبال 2015

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
با سلام مجدد به دوستداران والیبال:gol:
دوباره رسیدیم به لیگ جهانی:smile:
همون طور که قطعا بسیاری از دوستان اطلاع دارند ما با لهستان - قهرمان جهان - روسیه - قهرمان المپیک - و امریکا - قهرمان لیگ جهانی - هم گروه شدیم یعنی قدرت والیبال ما به مرحله ای رسیده که FIVB ما رو در این سطح از رقابت ها قرار داده و این یک افتخار هست برای والیبال ما:gol:

حریف اول ما امریکاست که با توجه به تعدد بازی هایی که با این تیم داشتیم علاقه مندان با بازیکنان این تیم مثل اندرسن - لی - کریستیانسن - ساندر و.... اشنایی دارند

برگ برنده امریکایی ها در لحظات حساس تیلور ساندر دریافت کننده قدرتی این تیم هست... با توجه به درخشش ساندر در لیگ جهانی سال گذشته بسیاری انتظار داشتند که اون رو در یکی از تیم های معتبر جهان ببینیم اما ساندر به یکی از تیم های درجه 2 ایتالیا پیوست و عملکرد معمولی در این تیم داشت و فصل ارامی رو گذروند... با این تفاصیل باید دید عملکردش در لیگ جهانی امسال چقدر با سال گذشته تفاوت داره؟ هر چند که سوابقش نشون داده که در تیم ملی امریکا بازیکن مطمئنی هست و به جهت پرش های بلندش لقب پرنده امریکایی رو بهش دادند

دومین بازیکن امریکا متیو اندرسن هست که داشتنش برای هر تیم یک امتیاز بزرگ محسوب میشه چرا که هم میتونه به عنوان پشت خط زن بازی کنه و هم دریافت کننده قدرتی... اندرسن همبازی میر سعید معروف در زنیت کازان بوده و مسلما اشنایی بسیار بیشتری با نحوه کار سید داره

سومین بازیکن امریکایی ها دیوید لی سرعتی زن این تیم هست که عملکرد بسیار عالی که در مرحله پایانی لیگ جهانی سال گذشته داشت و عنوان بهترین مدافع روی تور رو به دست اورد یکی از عوامل قهرمانی امریکا بود... راه عبور از این بازیکن در روی تور دریافت های مطمئنی هست که باید در تیم ما صورت بگیره تا سید از طول تور به خوبی استفاده کنه... چرا که لی با توجه به وزن نسبتا زیادی که داره در پاس هایی که با فاصله کم و سرعت بالا از روی تور داده میشه ضعف داره..

پاسور امریکایی ها هم کریستیانسن هست که اگردریافت ها به خوبی بهش برسه اون وقت کار مدافعین روی تور ما برای شناسایی مهاجم هدف بسیار سخت میشه.... ضمن این که کریستیانسن سرویس های خوبی هم میزنه و یکی از بهترین زنندگان سرویس در دوره گذشته بود...

در هر صورت تیم ما باید در دریافت اول عملکرد خوبی داشته باشه چرا که تجربه نشون داده اون وقت کار تیم مقابل بسیار سخت میشه حالا اون تیم چه قهرمان المپیک باشه چه قهرمان جهان و چه قهرمان لیگ جهانی یعنی همین امریکا...:smile:

ان شاء الله که با ارائه یک بازی زیبا امریکا رو شکست بدیم:gol:

پ.ن : اصلاح میکنم ساعت ۳۰ : ۶ صبح فردا هست
 
آخرین ویرایش:

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]شکست تیم‌ملی‌ایران مقابل آمریکا در گام نخست[/h]
[h=2]ملی‌پوشان والیبال ایران در نخستین دیدار خود در لیگ جهانی 2015 مقابل آمریکا با نتیجه 3 بر یک شکست خوردند.[/h]


به نقل از ایسنا، تیم ‌ملی والیبال ایران در نخستین بازی از ر‌قابت‌های لیگ جهانی 2015 به مصاف آمریکا رفت، آمریکا که در دوره قبل قهرمان شده بود انگیزه زیادی برای دفاع از عنوان خود داشت. همچنین تیم ‌ملی والیبال ایران نیز که در دوره قبل به عنوان چهارمی رسیده بود در این دوره برای کسب نتیجه‌ بهتر به میدان رفت.

دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز در لیگ جهانی والیبال در کنار سه طلا و یک مدال برنز المپیک و یک طلا و یک برنز قهرمانی جهان مهمترین عناوینی است که تیم ملی آمریکا در سال های گذشته بدست آورده است. البته این تیم تقریبا همیشه در رقابت های قاره ای یکی از سکوهای برتر را از آن خود کرده است.

تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا از ساعت 6:40 امروز (یکشنبه) در قالب لیگ جهانی به مصاف هم رفتند. تیم ‌ملی والیبال آمریکا طبق معمول با لباس‌های قرمز و سرمه‌ای بازی را آغاز کرد و ایران هم لباس‌های یک دست سفید خود را پوشید.

متیو اندرسون، آرون راسل، تیلور ساندرس، مکس ول هارت، دیوید اسمیت، میکا کریس تنسون، ترکیب تیم ‌ملی والیبال آمریکا را در شروع این دیدار تشکیل می دادند. برای ایران نیز سعید معروف، عادل غلامی، محمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانبپور ترکیب اصلی تیم ‌ملی والیبال ایران را تشکیل می دادند.

این مسابقه در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار شد.

ست اول؛ 25- 19 آمریکا

تیم ‌ملی والیبال ایران در ست نخست این دیدار شروع خوبی نداشت، اگر چه جو سالن نسبتا به نفع ایران بود، اما آمریکایی‌ها با بهره‌گیری از امتیاز میزبانی بازی بهتری را در حمله به نمایش گذاشتند. آنها با بهره گیری از ضعف ایران در دفاع مناطق کناری روی تور موفق شدند بارها زمین ایران را نشانه بگیرند. در مقابل عدم تنوع حمله و پاس های معروف موجب شد تا ایران عملکرد خوبی در حمله نداشته باشد.

سرویس‌های خوب ساندرس به سختی توسط بازیکنان ایران مهار می‌شد و در مقابل اسپک‌های فنی شهرام محمودی در کنار بازی قدرتی مجتبی میرزاجانپور نقطه قوت تیم ‌ملی والیبال ایران بود. آمریکایی‌ها در یک نمایش برتر موفق شدند ست اول بازی را 25 - 19 به سود خود تمام کنند.

ست دوم؛ 25 - 22 آمریکا

ملی‌پوشان ایران که نمی خواستند دست خالی از لس آنجلس برگردند در این ست به آب و آتش زدند. آنها خیلی زود سه امتیاز پیش افتادند. بازی خوب فرهاد قائمی در سرویس تحسین حاضران سالن را برانگیخت، اما همچنان ضعف تیم ایران در به کارگیری مهره‌های سرعتی موجب شد که خیلی زود آمریکایی‌ها به بازی برگردند و در امتیاز شش به تساوی برسند.

تمرکز حملات آمریکا روی منطقه دوی زمین ایران و فشار بر دفاع کناری موجب شد تا آنها باز هم توپ و میدان را از آن خود کنند.

آرون راسل ، یکی از مهره‌های درخشان میدان بود که بارها با آبشارهای خود برای آمریکا امتیاز می‌گرفت. همچنین دفاع روی تور اندرسون و کریستنسون اجازه نمی داد تیم ‌ملی ایران به راحتی امتیاز بگیرد. آمریکا به مراتب از ایران سرعتی‌تر بازی می‌کرد و به راحتی ست دوم را با امتیاز 25 - 22 به سود خود تمام کرد.

ست سوم؛ 25- 23 ایران

در شروع ست سوم هم بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند و خیلی زود سه امتیاز نخست را بدست آوردند؛ برتری که تا امتیاز 10 ادامه داشت. بازیکنان ایران که چیزی برای از دست دادن نداشتند به هر ترتیب ممکن سعی در حفظ نتیجه داشتند. در ست سوم اندرسون به منطقه دو رفته بود تا تیم آمریکا نهایت بهره را از حملات قدرتی ببرد اما محمد موسوی که سرانجام در ست سوم به خود آمد و موفق شد تا حملات برق آسای حریف را خنثی کند.

در حالی که تیم ملی ایران روی بازی خوب موسوی و میرزاجانپور اختلاف امتیاز خود را به عدد شش رسانده بود، کریستنسون پشت خط سرویس رفت که کابوس تیم ایران شروع شد. سرویس های تماشایی او مهار نشدنی بود. میرزاجانپور و قائمی نمی توانستند سرویس های او را مها کنند. آمریکا به کمک سرویس های خوب این بازیکن به بازی برگشت و حتی دو امتیاز هم پیش افتاد.

کواچ ناچار شد مجتبی معنوی نژاد را به زمین بفرستد تا مگر او موفق به دریافت سرویس های کریستنسون شود. اما تیم آمریکا همچنان امتیاز می گرفت. سرانجام سرویس بازیکن شماره 11 آمریکا به تور خورد و موتور امتیازآوری او متوقف شود. در حالی که آمریکا در شروع ست سوم 6 امتیاز عقب افتاده بود، در امتیاز 16 بر 15 از ایران پیش افتاد.

اما در ست سوم محمد موسوی ستاره بی چون و چرای میدان بود. او بارها در دفاع روی تور و حملات سرعتی حریف را به زانو در آورد. معروف هم با جای خالی های مشهورش دفاع روی تور آمریکا را فریب می داد. ایران در این ست پرفراز و نشیب با امتیاز 25 بر 23 پیروز شد.

ست چهارم؛ 25- 23 آمریکا

دو تیم در ست چهارم پایاپای پیش رفتند. بازی خوب ساندر و اندرسون در آمریکا در مقابل بازی هوشمندانه سعید معروف و موسوی در تیم ایران موجب می شد تا در زمان وقت استراحت فنی نخست، دو تیم با اختلاف یک امتیاز همدیگر را تعقیب کنند. در ادامه اما باز هم ضعف ایران در دفاع کناری و استفاده از توپ های برگشتی کار را به سود آمریکا پیش برد.

میرزاجانپور و شهرام محمودی از چپ و راست زمین آمریکا را آماج حمات خود کرده بودند اما آمریکایی که یک تیم بی نقص را در این مسابقات در اختیار داشتند، اجازه برتری امتیاز به تیم ایران ندادند تا در امتیازهای پایانی مسابقه ایران در تعقیب آمریکا باشد.

در نهایت تیم ‌ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در ر‌قابت‌های لیگ جهانی 2015 با نتیجه‌ سه بر یک و امتیازهای 25 – 19 ، 25 - 22 ، 23 - 25 و 25 - 23 مقابل آمریکا شکست خورد.

ملی‌پوشان والیبال ایران باید ساعت 3:40 بامداد دوشنبه یازدهم خرداد ماه برای دومین بار مقابل آمریکا به میدان بروند.
 

unknown64

عضو جدید
ایران همانطور که اشاره شد می تونست حداقل دو ست را گرفته باشد.

ما هنوز با یک تیم در سطح کلاس جهانی اختلاف داریم، مشخص است زمانی که شما 13-6 جلو باشی و 15-13 عقب بیافتی یعنی اینکه توی دریافت مشکل زیادی داری، قبول دارم سرویس ها بسیار کوبنده بود ولی کمتر پیش میاد در این سطح بازی ها چنین چیزهایی دیده بشه برای تیم های دیگه.

زمانی که ست چهارم رو 4-0 جلو هستی این یعنی یک برد 90% برای هر تیمی ولی اون ست را می بازی

اونم زمانی که امتیاز های 23-23 شانس ایران خیلی خوب بود ولی باز هم فرصت رو از دست میده

عبادیپور توی ست دوم یک توپ برگشتی که یک بازیکن آس با یک ضربه محکم می خوابونه یا یک ضربه محکم توی اوت میزنه و تیم رو نابود میکنه !

این یعنی ایران هنوز جای رشد زیاد داره ولی باز هم نشون میده با پتانسیلی که داره جای رشد زیاد داره چون حداقل افرادی مثل من که از بچگی ورزش اولشون فوتبال بوده این روزا اگر فوتبال ایران این ساعات بازی داشت از خواب بیدار نمیشد ولی برای والیبال حتی اگر 2.5 شب هم خوابیده باشه بازم بیدار میشه !

به امید برد امشب و امیدوارم امشب دیگه سیگنال درست داشته باشم آرزو به دل نمونم یک بازی ایران رو بدون سانسور ببینم
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام مجدد به دوستداران والیبال:gol:

میلاد آقا امام زمان (ع) را تبریک عرض میکنم:gol:

خب دو بازی اول رو پشت سر گذاشتیم و باید قبول کنیم که تیم ما در سطح خودش بازی نکرد...

دلیل اول که به مسائل روحی برمیگرده و این که تیم ما در شروع مسابقات به خاطر استرس و فشار بالا معمولا ضعیف عمل میکنه که ولاسکو و چهره ارام و خونسردش در مواقع حساس تا حدودی این موضوع رو برطرف کرده بود اما کواچ متاسفانه خودش عامل انتقال بخشی از استرس به تیم هست! هرچند که کلا مربی صرب خونسرد کم دیدم..........

اما بخش فنی...
در بازی دوم باز هم شاهد عملکرد ضعیف در دریافت اول بودیم....
انصافا دریافت فرهاد ظریف با وجود اسیب دیدگی که داشت واقعا قابل تحسین بود و بخشی از ضعف تیم ما رو پوشش داده بود... با امار 63 درصدی موفقیت
میرزاجانپور دومین دریافت کننده ما بود که در 25 دریافتش فقط 4 خطا داشت در حالی که قائمی در 13 دریافت 3 خطا... اما نکته مهم دریافت های های خوبی هست که به پاسور برسه و عملکرد میرزاجانپور 44 درصد موفقیت بود
در حالی که در تیم امریکا اندرسون و راسل عملکرد بالای 60 درصد موفقیت داشتند.... این یکی از عوامل برتری محسوس امریکایی ها در کل بازی بود

اما در زدن آبشار - اسپک - بازیکنان قدرتی در تیم ما غفور امار 54 درصد موفقیت داشت و امار سایر بازیکنان خوب نبود در حالی که در تیم امریکا راسل بال عملکرد 63 درصدی و اندرسون 50 درصدی و حتی تروی 44 درصدی نقش موثری در بخش تهاجمی داشتند
یکی از عوامل عدم موفقیت ما در این بخش ضعف در دریافت اول بود که باعث میشد کارهای سرعتی و ترکیبی در تیم ما کاهش پیدا کنه... و در نتیجه تعداد مدافعین روی تور امریکا افزایش پیدا کنه...
در بخش تهاجمی دلیل اصلی عدم موفقیت یکی از بازیکنای خوب ما میرزاجانپور هم فشاری هست که از طرف کواچ روی این بازیکن هست و عصبانیتش موقع تعویض هم به خاطر همین فشار هست

نکته دوم تفاوت عملکرد میرسعید معروف میکا کریستیانسن هست.... عکلکرد کریستیانسن تو بازی اول عالی و در بازی دوم متوسط بود در حالی که کاپیتان تیم تیم ما تو بازی اول متوسط و در بازی دوم واقعا ضعیف بود... خود سید هم بعد بازی اشاره داشت که بدترین بازی دوران خودش رو پشت سر گذاشته...خود سید هم بعد بازی اشاره داشت که بدترین بازی دوران خودش رو پشت سر گذاشته...و حقیقتا با دو بازی چیزی از ارزش های کاپیتان شایسته ما کم نمیشه

علاوه بر این همون طور که قبل بازی اشاره کردم کریستیانسن عملکرد بسیار خوبی در بخش سرویس داشت... 5 امتیاز مستقیم در بازی اول و 3 امتیاز در بازی دوم... جدای از سرویس های موثری که دریافت ما رو دچار مشکل میکرد


به هرحال بازیکنای ما باید این بازی رو فراموش کنند و سعی کنند عملکرد مثبت گذشته خودشون رو در بازی لهستان اجرا کنند
لهستانی که با بارتوش کورک اماده واقعا تیم خطرناکی شده...

یادش به خیر بازی معروف جام جهانی 3 سال پیش :smile:
که لهستان بسیار اماده با سرمربیگری آناستازی که در نهایت قهرمان شد در پایان بازی ها فقط یک باخت داشت... اون هم به تیم ما که اون روزها ابتدای شکوفاییش بود

ان شاء الله در روزهای اینده درباره لهستان بیشتر توضیح میدم:gol:
 

MOΣIN

عضو جدید
کاربر ممتاز
لهستان تیم بسیار قدرتمندی هست
دو تا بازیکن بسیار خوب داره که بسیار تاثیر گذارند
1-کورک2-زاتورسکی

به امید پیروزی:gol:
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام مجدد به علاقه مندان والیبال:gol:

متاسفانه به خاطر این که دسترسی مناسبی به نت و اطلاعات بازی ندارم - و همین طور در پیش بودن امتحانات - نمیتونم تحلیل مناسبی درباره بازی داشته باشم به خاطر این بابت عذرخواهی میکنم :redface:


ان شاء الله بتونم بازی های اینده بازم در خدمت علاقه مندان والیبال باشم:gol:
 

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام. یه سوال.
من پا راستم، برا سه گام باید از کدوم پا شروع کنم؟ استانداردی داره یا اینکه هرپایی که راحتم؟ من با پای چپ شروع می کنم
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تیم ملی والیبال کشورمان در سومین دیدار خود هم در ارزوی کسب یک امتیاز ماند. اگرچه مثل دو بازی با امریکا موتور بچه‌ها ار ست سوم گرم شد اما زورشان در ست چهارم به لهستان نرسید تا همان یک ست و یک امتیاز هم از کفمان بپرد. گویا سوزن تیم ملی این روزها روی باخت 3-1 گیر کرده است. روند بازی ایران در سه بازی اخیر کاملا شبیه به هم بود. از دست دادن دو ست نخست. پیروزی در ست سوم و یک مبارزه پایاپی و سرانجام شکست در ست چهارم و واگذار کردن بازی.


لهستان ست‌های اول و دوم این دیدار را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ از آن خود کرد اما ست سوم را تیم ایران ۲۵ بر ۲۱ برنده شد. در ست چهارم هم تیم لهستان ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسید. تیم ایران با پذیرش سومین باخت متوالی همچنان بدون امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفته است.



ترکیب شروع بازی: سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور، سامان فائزی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد ظریف

گزارش بازی

22:55 در شروع بازی سعید معروف دوبار با پاس سرعتی سامان فائزی را صاحب موقعیت می‌کند اما توپ او دفاع می‌شود و در ادامه این لهستانی‌ها هستند که نخستین امتیاز بازی را کسب می‌کند.

22:55 امیرغفور اولین امتیاز ایران در این بازی را کسب می‌کند و دیدار را 1-1 مساوی می‌کند.

23:00 لهستانی‌ها در ابتدای بازی اختلاف امتیاز سه امتیازی با تیم ملی کشورمان ایجاد کرده‌اند. در این لحظه سید محمد موسوی با زیرکی چهارمین امتیاز ایران را کسب می‌کند. ایران 4 - 7 لهستان

23:02 وقت استراحت فنی اول بازی در امتیاز 8-4 به سود لهستان اعلام می‌شود.

23:05
بعد از چند رفت و برگشت سعید معروف مجتبی میرزاجانپور را صاحب توپ می‌کند اما پای میرزاجانپور روی خط می‌رود و داور با اعلام خطا امتیاز دهم را به لهستان می‌دهد. ایران 6 - 10 لهستان

23:06 یک پوئن سرویس عالی از فرهاد قائمی و نتیجه 10-8 به سود لهستان.

23:09 امیرغفور از پشت خط یک سوم با یک آبشار عالی سیزدهمین امتیاز تیم ملی کشورمان را کسب می‌کند. ایران 13 - 14 لهستان

23:11 یک پاس یک دست عالی از کاپیتان سعید معروف که مهارت بالای خود در پنجه زدن را به رخ می‌کشد توپ را در اختیاز سامان فائزی، سرعتی‌زن ما قرار می‌دهد و امتیاز چهاردهم برای ایران کسب می‌شود. ایران 14 - 15 لهستان

23:11 وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16-14 به سود لهستان اعلام می‌شود.

23:14 لهستانی‌ها 18-15 پیش می‌افتند و بوبان برای اینکه بازی را از دست ندهد تقاضای وقت استراحت می‌کند.

23:15 پاس عالی سعید معروف و جا ماندن مدافعان روی تور لهستان امیر غفور را در موقعیتی قرار می‌دهد تا به راحتی یک امتیاز دیگر برای ایران کسب کند. ایران 16 - 19 لهستان

23:16 سرویس هدفدار رضا صنوبر موجب می‌شود لهستانی‌ها دریافت خوبی در زمین خود نداشته باشند و در ادامه امیر غفور هفدهمین امتیاز را برای ایران کسب کند.

23:18 لهستانی‌ها بار دیگر جریان بازی را در اختیار می‌گیرند و اختلاف امتیاز را به عدد پنج می‌رسانند. کواچ در امتیاز 22-17 تقاضای وقت استراحت می‌کنند.

23:19 کار سرعتی خوب معروف و موسوی اگرچه با دفاع روی تور لهستانی‌ها همراه می‌شود اما توپ به اوت می‌رود تا ایران به امتیاز هجدهم برسد. ایران 18 - 22 لهستان

23:19 مهدی مهدوی و شهرام محمودی به زمین می‌آیند و جای معروف و غفور را می‌گیرند.

23:20 همکاری مهدوی و محمودی در بدو ورود به زمین امتیاز نوزدهم را برای ایران به همراه دارد.

23:21 سرویس هدفدار و عالی مهدوی در زمین لهستان خوب جمع نمی‌شود و ایران در آستانه کسب امتیاز بستم قرار دارد اما سه مدافع روی تور ما به طرز عجیبی عمل می‌کنند و امتیاز به تیم لهستان می‌رسد.

23:24 لهستان ست نخست را 25-20 به سود خود پایان می‌دهد.



23:28 بازی با برتری لهستانی‌ها اغاز می‌شود. اشتباه کوبیاک امتیاز سوم را برای ایران به همراه دارد. ایران 3 - 4 لهستان

23:29 مجتبی میرزاجانپور با یک پرش دیدنی و از پشت خط توپ را در زمین لهستان می‌خواباند تا ایران به امتیاز چهارم این بازی برسد. ایران 4 - 5 لهستان

23:30 سرویس کوبیاک به تور برخورد می‌کند. ایران 5 - 6 لهستان

23:31 امیرغفور از روی دستان مدافعان لهستانی توپ را در زمین آن‌ها می‌خواباند. ایران 6 - 7 لهستان

23:32 در امتیاز 8-6 به سود لهستان وقت استراحت فنی اول ست دوم اعلام می‌شود.

23:41 در این دقایق تیم ملی ایران فاصله خود را لهستان کم کرده است و بازی خیلی نزدیک دنبال می‌شود. در این لحظه دژیزگا، بازیکن لهستان توپ را در زمین ما لمس می‌کند و داور امتیاز چهاردهم را به ایران می‌دهد. ایران 14 - 15 لهستان

23:43 در امتیاز 16-14 وقت استراحت فنی دوم اعلام می‌شود.

23:46 مانند بازی اول در امتیازات نزدیک به بیست لهستان در حال ایجاد اختلاف امتیاز است. کواچ در امتیاز 19-16 تقاضای وقت استراحت می‌کند.

23:47 سرویس لهستانی‌ها به بیرون می‌رود و حساب کار 19-17 می‌شود.

23:48 شهرام محمودی امتیاز هجدهم را برای ایران کسب می‌کند اما موسوی سرویس را از دست می‌دهد و نتیجه بازی 21-18 می‌شود.

23:49 پوئن سرویس لهستانی‌ها و امتیاز 22 برای آن‌ها.

23:49 کواچ در امتیاز 22-18 تقاضای وقت استراحت می‌کند.

23:51 جای خالی عالی امیر غفور و امتیاز بیستم برای ایران. ایران 20 - لهستان 23

23:52 پوئن سرویس فرهاد قائمی در بهترین موقعیت و امتیاز بیست و یکم برای ایران. ایران 21 - لهستان 23

23:53 یک سرویس عالی دیگر از فرهاد قائمی با دریافت خوبی در زمین لهستان همرا نیست. در ادامه مجتبی میرزاجانپور این توپ را به امتیاز بیست و دوم ایران تبدیل کند. داور وسط امتیاز را به لهستانی‌ها می‌دهد اما کواچ تقاضای ویدئو چک می‌کند و امتیاز به ایران باز می‌گرد. ایران 22 - 23 لهستان

23:54 لهستان در امتیاز 23-22 تقاضای وقت استراحت می‌کند.

23:55 لهستانی‌ها با کسب دو امتیاز پیاپی با نتیجه 25-22 برنده ست دوم می‌شوند.



00:08
فرهاد ظریف بار دیگر به ترکیب بر می‌گردد.

00:09 کار سرعتی خوبی میان معروف و صنوبر اولین امتیاز بازی را برای ایران به همراه دارد.

00:10 کار سرعتی خوب سعید معروف دفاع لهستان را گیج می‌کند و جواد معنوی‌نژاد امتیاز دوم را برای ایران کسب می‌کند. ایران 2 - 1 لهستان

00:11
دریافت مطمئن در زمین ما و در ادامه همکاری عالی معروف و محمودی امتیاز سوم را برای ایران کسب می‌کند. ایران 3 - 2 لهستان

00:11
سرویس عالی جواد معنوی‌نژاد در امه با کار خوب محمودی به امتیاز چهارم ایران بدل می‌شود. ایران 4 - 2 لهستان

00:13 دو حمله پیاپی لهستانی‌ها در زمین ما جمع می‌شود تا سرانجام شهرام محمودی امتیاز ئنجم را برای ایران کسب کند. ایران 5 - 3 لهستان

00:14 فرهاد قائمی و امتیاز ششم برای ایران. ایران 6 - 4 لهستان

00:15 در موقعیت حمله آبشار کواک به بیرون می‌رود و امتیاز هفتم برای ایران. ایران 7 - 4 لهستان

00:15 آبشار محمودی دفاع می‌شود اما توپ به اوت می‌رود و امتیاز هشتم برای ایران.

00:15 در امتیاز 8-5 به سود ایران وقت استراحت فنی اول بازی اعلام می‌شود.

00:17 سرویس میکا به تور برخورد می‌کند. ایران 9 - 5 لهستان

00:18 همکاری عالی کاپیتان معروف و معنوی‌نژاد و امتیاز دهم برای ایران.

00:18 یک پوئن سرویس عالی از شهرام محمودی. ایران 11 - 7 لهستان

00:18 سرمربی لهستان تقاضای وقت استراحت می‌کند.

00:20 آبشار کوبیاک به اوت می‌رود و امتیاز دوازدهم برای ایران. ایران 12 - 7 لهستان

00:21 خطای شهرام محمودی امتیاز هشتم را نصیب لهستان می‌کند. ایران 12 - 8 لهستان

00:22 جواد معنوی‌نژاد جوان یک موقعیت حمله عالی را از دست می‌دهد تا لهستانی‌ها به امتیاز نه برسند.

00:23 شهرام محمودی روند امتیازگیری لهستانی‌ها را قطع می‌کند و امتیاز سیزدهم را برای ایران به ارمغان می‌آورد. ایران 13 - 9 لهستان

00:24
جای خالی عالی و روحیه بخش از کاپیتان معروف و امتیاز چهاردهم برای ایران. ایران 14 - 9 لهستان

00:25 دفاع روی تور خوب فرهاد قائمی امتیاز پانزدهم را برای ایران به‌همراه دارد. ایران 15 - 11 لهستان

00:25 سعید معروف سرویس را از دست می‌دهد و امتیاز دوازدهم برای لهستانی‌ها به دست می‌آید.

00:26 سرویس کورک به اوت می‌رود و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16-12 برای ایران اعلام می‌شود.

00:27 دفاع روی تور عالی از معنوی‌نژاد و امتیاز هفدهم برای ایران.

00:28 جای خالی بازیکنان لهستان را معروف به خوبی پوشش می‌دهد و در ادامه معنوی‌نژاد ان را به امتیاز هجدهم ایران کسب می‌کند. سرمربی لهستان در این امتیاز تقاضای وقت استراحت می‌کند.

00:31 شهرام محمودی در این دقایق ستاره بی‌چون چرای بازی است و چند امتیاز پیاپی برای ایران کسب می‌کند. ایران 23 - 16 لهستان.

00:35 لهستانی‌ها برای دقایقی بازی را در اختیار می‌گیرند و امتیاز خود را به بیست می‌رسانند. در حالی که ایران با بیست و چهار امتیاز در آستانه پیروزی این ست قرار دارد.

00:38 سرویس بازیکن لهستان به تور برخورد می‌کند و ایران با نتیجه 25-21 برنده این ست می‌شود.



00:48 لهستانی‌ها گویا این ست برای پیروزی به میدان آمده‌اند. ان‌ها در ابتدای بازی اختلاف امتیاز خوبی با تیم کشورمان ایجاد می‌کنند. ایران 3 - 8 لهستان

00:51 یک پوئن سرویس عالی از عادل غلامی و امتیاز ششم برای ایران. ایران 6 - 8 لهستان

00:54 بار دیگر لهستانی‌ها اختلاف امتیاز خوبی با تیم ما ایجاد کرده‌اند. کواچ در امتیاز 12-6 به سود لهستان تقاضای وقت استراحت می‌کند.

00:55 سرویس دژیزگا به تور برخورد می‌کند. ایران 7 - 12 لهستان

00:56 در یک موقعیت غیر متعادل معروف و محمودی امتیاز نهم را برای ایران کسب می‌کنند. ایران 9 - 14 لهستان

00:58 وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16-10 به سود لهستان اعلام می‌شود.

01:00 پوئن سرویس عالی از جواد معنوی‌نژاد و امتیاز دوازدهم برای ایران. ایران 12 - 17 لهستان

01:00 دوباره پوئن سرویس از معنوی‌نژاد. ایران 13 - 17 لهستان

01:01 سرمربی لهستان تقاضای وقت استراحت می‌کند تا جلوی امتیازگیری ایران را بگیرد.

01:02 سرویس عالی دیگری از معنوی نژاد و در ادامه عادل غلامی توپ را به کوبیاک می‌کوباند و امتیاز چهاردهم برای ایران. ایران 17 - 14 لهستان

01:03 سرویس معنوی‌نژاد به بیرون می‌رود.

01:04 سرویس نواکوفسکی به بیرون می‌رود. ایران 15 - 18 لهستان

01:04 اولین امتیاز میلاد عبادی‌پور در این بازی امتیاز شانزدهم این ست را برای ایران به همراه دارد. ایران 19 - 16 لهستان

01:05 باز هم میلاد عبادی‌پور و باز هم امتیاز برای ایران. ایران 16 - 20 لهستان

01:06 پوئن سرویس از عبادی‌پور. ایران 18 - 20 لهستان

01:07 شهرام محمودی و امتیاز نوزدهم برای ایران. ایران 19 - 21 لهستان

01:07 صنوبر سرویس‌اش را خراب می‌کند. ایران 19 - 22 لهستان

01:08 مهدی مهدوی و عادل غلامی و امتیاز بیستم برای ایران. ایران 20 - 22 لهستان

01:08 میکا توپ را به دستان مدافعان ایران می‌کوباند و امتیاز بیست و سوم برای لهستان. کواچ تقاضای ویدئو چک می‌کند. پس از بازبینی امتیاز به تیم ما داده می‌شود. ایران 21 - 22 لهستان

01:10 بازیکن لهستان توپش را به آنتن می‌کوباند و امتیاز دو تیم در عدد 22 برابر می‌شود. ایران 22 - 22 لهستان

01:10 سرمربی لهستان تقاضای وقت استراحت می‌کند.

01:12 توپ میکا به دست مهدوی می‌خورد و به اوت می‌رود. ایران 22 - 23 لهستان

01:12 با اینکه توپ در زمین ما با دریافت خوبی همراه نیست اما محمودی توپ را به امتیاز بیست و سوم ما بدل می‌کند. ایران 23 - 23 لهستان

01:14 با اینکه توپ میلاد عبادی‌پور در زمین نمی‌خوابد اما توپ کوبیاک هم به اوت می‌رود و همه چیز برابر می‌شود. ایران 24 - 24 لهستان

01:15 یک جای خالی عالی از میلاد عبادی‌پور. ایران 25 - 25 لهستان

01:17 لهستان ست چهارم را با نتیجه 27- 25 به سود خوبه به پایان می‌برد تا برنده بازی هم شود.


حاشیه بازی


  • رامین مهمانپرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و اعضای سفارت ایران با خانواده های خود از جمله ایرانیان حاضر در سالن این مسابقه هستند.

  • ایرانیان زیادی از نقاط مختلف اروپا از جمله نروژ، آلمان، اسپانیا و مناطق مختلف لهستان برای تشویق و همراهی تیم ایران در این مسابقه حساس به سالن اسپورتوا آمدند. تعدادی از آنان حتی در هتل تیم ایران اقامت دارند.

  • تیم ملی والیبال ایران یک ساعت و بیست دقیقه قبل از شروع مسابقه به سالن آمد.

  • در زمان ورود تیم ملی والیبال ایران به سالن تنها پنج درصد ظرفیت هفت هزار و ۱۰۰ نفری سالن پر شده بود.

  • تیم ملی والیبال لهستان ساعت ۱۰ به وقت تهران وارد سالن مسابقه شدند و شروع به گرم کردن خود کردند، پس از چند دقیقه نیز بازیکنان ایران با تشویق ایرانیان حاضر وارد سالن شدند.

  • قبل از شروع این دیدار تعدادی پرچم جمهوری اسلامی ایران و تی شرت از سوی سفارت ایران در لهستان بین هواداران ایرانی حاضر در سالن توزیع شد.

  • حمزه زرینی تنها بازیکن حاضر تیم ملی والیبال در لهستان است که از جایگاه تماشاگران این مسابقه را نگاه می کند.

  • اسلوبودان کواچ در رختکن تیم ملی در سخنان کوتاهی با بازیکنان گفت: با قلبتان بازی کنید. بروید داخل زمین و بجنگید تا پیروز شوید. تمام تلاشتان را کنید و بجنگید که اگر هم بازنده شدید جایی برای پشیمانی نباشد. برای نام ایران بجنگید تا پیروز شوید.

  • تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با پیراهن و شورت سرمه ای به میدان می رود و بازیکنان لهستان نیز پیراهن سفید و شورت قرمز رنگ به تن خواهند داشت.



در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/506226/ایران-–-لهستان-خیز-ملی‌پوشان-برای-کسب-اولین-امتیاز-لیگ-جهانی © www.tabnak.ir
 

MOΣIN

عضو جدید
کاربر ممتاز
از باخت بدتر استفاده از الفاظ رکیک توسط برخی بازیکنان و تمسخر مربی هست
معروف:ضعیف
موسوی:ضعیف
میرزا؟
کواچ:استرسی ،حقم داشت بیش از این کاری از دستش بر نمی امد
واقعا تیم لهستان عالی کار کرد ولی در حد امریکا نیست
امشب به امید خدا پیروز خواهیم شد
 

EECi

مدیر بازنشسته
از باخت بدتر استفاده از الفاظ رکیک توسط برخی بازیکنان و تمسخر مربی هست
معروف:ضعیف
موسوی:ضعیف
میرزا؟
کواچ:استرسی ،حقم داشت بیش از این کاری از دستش بر نمی امد
واقعا تیم لهستان عالی کار کرد ولی در حد امریکا نیست
امشب به امید خدا پیروز خواهیم شد
جدا ؟ کدوم بازیکنان بودن ؟

دفاع خیلی ضعیف بود
موسوی اصلا خوب نبود
معروف ، معروف همیشگی نبود . ولی خب دریافت ها هم خوب نبود که بتونه کاری کنه

ایشالله
 

MOΣIN

عضو جدید
کاربر ممتاز
جدا ؟ کدوم بازیکنان بودن ؟

دفاع خیلی ضعیف بود
موسوی اصلا خوب نبود
معروف ، معروف همیشگی نبود . ولی خب دریافت ها هم خوب نبود که بتونه کاری کنه

ایشالله
به شخص فحش نداد ولی زشت بود.اگر می خواستم اسم ببرم در پست قبلی می گفتم ولی همین اقا خودش رعایت نمی کنه انتظار از مردم داره فحاشی نکنند
اون کسی که مربی را مورد تمسخر قرار داد میرزا جانپور بود.خوب نشون داد جنبه نیمکت نشینی نداره.خیلی هم عصبی بود در بازی های قبل

دیشب بازی بهتری ارائه دادن ولی بازم هماهنگ نیستن و دلیلش می تونه یا برنامه ریزی ضعیف کواچ باشه یا تدارکات فدراسیون
 

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا دریافتشون ضعیفه!بیشتر امتیازهایی که از دست میدن بخاطر این ضعفشونه!!...و حریف ها هم اینو خوب میدونن درنتیجه با زدن سرویس های خیلی خوب امتیاز میگیرن و ازاین طرف ایرانی ها روحیه شونو میبازن!

----------------------------------
عاشق قیافه ی عبادی پورم وقتی خراب میکنه(مخصوصا سرویش)!!:Dعزیزممممممممم خیلی قیافش مظلوم میشه!:biggrin:

کاش این معروف ریششو میزد عین داعشی ها شده!!|::razz:...فک کنم این ریشش رو عملکردشم تاثیر گذاشته!!:D
------------

ما هربار میگیم ایشالا مسابقه بعد!!:D.....و باااز ناامید نمیشم و میگیم ایشالا دفعه بعد پیروز میشن:)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] برنامه و نتایج لیگ جهانی والیبال + جدول
[/h]
» سرویس: ورزشي - توپ و تور
کد خبر: 94031005715
یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲



بیست و ششمین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال با حضور تیم های 32 کشور جهان و در سه سطح برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، فصل جدید لیگ جهانی والیبال در سال 2015 در حالی شروع شده که دوره گذشته آمریکا توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد و تیم ملی ایران نیز در یک موفقیت تاریخی به جمع 4 تیم نخست راه یافت و چهام شد. در حالی که امسال تیم ملی والیبال ایران خودش را برای کسب سهمیه المپیک آماده خواهد کرد، لیگ جهانی و عرض اندام برابر بزرگان این رشته به آمادگی ملی پوشان کمک خواهد کرد.

در گروه یک این رقابت ها تیم های برزیل، ایتالیا، صربستان و استرالیا در حالی به مصاف یکدیگر می روند، که برزیل از ابتدا حضور خود در مرحله نهایی را (به دلیل میزبانی) مسجل کرده است. بنابراین دو تیم دیگر از این گروه همراه با برزیل به مرحله نهایی رقابت ها صعود می کنند.

در گروه دوم نیز آمریکا قهرمان لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ برای دفاع از عنوان قهرمانی خود برابر روسیه (قهرمان جام جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013) و لهستان(قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ و لیگ جهانی 2012) و ایران قرار دارد که سومین حضور خود در این رقابت ها تجربه می کند.



جدول رده بندی گروه A


رتبهتیمامتیازتعداد بازیبردباخت
1برزیل11440
2ایتالیا8431
3صربستان5413
4استرالیا1404


جدول رده بندی گروه B


رتبهتیمامتیازتعداد بازیبردباخت
1آمریکا12440
2لهستان10440
3ایران1404
4روسیه1404





[h=4]برنامه رقابت‌های گروه A[/h]

تیمنتیجهتیمنتیجهتاریخساعتمیزبان
استرالیا1ایتالیا38 خرداد 139419:31آدلاید
استرالیا1ایتالیا39 خرداد 139416:00آدلاید
برزیل3صربستان28 خرداد 139414:25بلوهوریزنته
برزیل3صربستان110 خرداد 139410:00بلوهوریزنته
برزیل3استرالیا115 خرداد 139414:45سائوبرناردو د کمپو
برزیل3استرالیا117 خرداد 139410:00سائوبرناردو د کمپو
ایتالیا1صربستان315 خرداد 139420:00پسارو
ایتالیا3صربستان217 خرداد 139420:30بولونیا
صربستانبرزیل22 خرداد 139420:00نوی سد
صربستانبرزیل24 خرداد 139420:00بلگراد
ایتالیااسترالیا22 خرداد 139420:30یزولا
ایتالیااسترالیا24 خرداد 139420:00ورونا
صربستاناسترالیا28 خرداد 139420:00نوی سد
صربستاناسترالیا30 خرداد 139420:00بلگراد
ایتالیابرزیل29 خرداد 139420:00رم
ایتالیابرزیل31 خرداد 139420:00فیرنتس
استرالیابرزیل6 تیر 139419:00سیدنی
استرالیابرزیل7 تیر 139416:30سیدنی
صربستانایتالیا5 تیر 139420:00نوی سد
صربستانایتالیا7 تیر 139420:00بلگراد
استرالیاصربستان13 تیر 139419:00ملبورن
استرالیاصربستان14 تیر 139416:30ملبورن
برزیلایتالیا11 تیر 139413:45کوبابا
برزیلایتالیا12 تیر 139413:45کوبابا




[h=4]برنامه رقابت‌های گروه B[/h]
تیمنتیجهتیمنتیجهتاریخساعتمیزبان
آمریکا3ایران110 خرداد 13946:40لس آنجلس
آمریکا3ایران111 خرداد 13943:40لس آنجلس
لهستان3روسیه07 خرداد 139420:15گداینسک
لهستان3روسیه28 خرداد 139420:15گداینسک
آمریکا3روسیه115 خرداد 139419:00لانگ بیج
آمریکا3روسیه016 خرداد 139419:00لانگ بیج
لهستان3ایران115 خرداد 139422:55چنستوهوا
لهستان3ایران216 خرداد 139422:55چنستوهوا
روسیهایران23 خرداد 139419:40کازان
روسیهایران24 خرداد 139419:40کازان
آمریکالهستان22 خرداد 139419:00هافمن استیتس
آمریکالهستان23 خرداد 139419:00هافمن استیتس
روسیهلهستان29 خرداد 139418:00کازان
روسیهلهستان30 خرداد 139418:00کازان
ایرانآمریکا29 خرداد 139421:00تهران
ایرانآمریکا31 خرداد 139421:00تهران
روسیهآمریکا5 تیر 139418:00کالینینگراد
روسیهآمریکا6 تیر 139418:00کالینینگراد
ایرانلهستان5 تیر 139421:00تهران
ایرانلهستان7 تیر 139421:00تهران
ایرانروسیه7 تیر 139421:00تهران
ایرانروسیه12 تیر 139421:00تهران
لهستانآمریکا12 تیر 139420:15کراکف
لهستانآمریکا13 تیر 139420:15کراکف


*رده بندی تیم ها در طول ادوار گذشته لیگ جهانی والیبال :
ژاپن 1990: ایتالیا، هلند، برزیل
ایتالیا 1991: ایتالیا، کوبا، روسیه
ایتالیا 1992 :ایتالیا، کوبا ، آمریکا
برزیل 1993 : برزیل، روسیه، ایتالیا
ایتالیا 1994 : ایتالیا، کوبا، برزیل
برزیل 1995 : ایتالیا، برزیل، کوبا
هلند 1996 : هلند، ایتالیا، روسیه
روسیه 1997 : ایتالیا، کوبا، روسیه
ایتالیا 1998 : کوبا، روسیه، هلند
آرژانتین 1999 : ایتالیا، کوبا، برزیل
هلند 2000 : ایتالیا، روسیه، برزیل
لهستان 2001 : برزیل، ایتالیا، روسیه
برزیل 2002 : روسیه، برزیل، یوگسلاوی
اسپانیا 2003 : برزیل، صربستان و مونته نگرو، ایتالیا
ایتالیا 2004 : برزیل، ایتالیا، صربستان و مونته نگرو
صربستان 2005 : برزیل، صربستان و مونته نگرو ، کوبا
روسیه 2006 : برزیل، فرانسه، روسیه
لهستان 2007 : برزیل، روسیه، آمریکا
برزیل 2008 : آمریکا، صربستان، روسیه
صربستان 2009 : برزیل، صربستان، روسیه
آرژانتین 2010 : برزیل، روسیه، صربستان
لهستان 2011 : روسیه، برزیل، لهستان
بلغارستان 2012 : لهستان، آمریکا، کوبا
آرژانتین 2013: روسیه ، برزیل ، ایتالیا
ایتالیا ۲۰۱۴: آمریکا، برزیل ، ایتالیا
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام مجدد به علاقه مندان والیبال:gol:

دسترسیم موقتا به نت خوب شد گفتم بیام درباره بازی دوم با لهستان توضیح بدم:gol:

عملکرد کلی تیم ما بازی به بازی بهتر میشه... استرسی بودن کواچ هم حداقل تو اعتراضات داوری به در ما میخوره;)

اول دریافت : امار 37 درصدی قائمی و 25 درصدی عبادی پور نشون میده واقعا ضعیف بودیم - با توجه به این نکته که قائمی سال گذشته میانگین دریافت هاش بالای 60 درصد بود
تیم لهستان هم به جز زاتورسکی لیبرو دو بازیکن دریافت کنندش امار 37 و 17 درصدی داشتند - امار 17 درصد میکا فاجعه باره در این سطح از رقابت ها:surprised:

البته این به سرویس های خوب هر دو تیم هم ارتباط پیدا میکنه... مخصوصا سرویس های جالب توجه بینیک یه پرانتز باز کنم - البته تعریف نباشه اخرین بار که والیبال بازی کردم سرویس های مشابه اما نه در این سطح:D بینیک میزدم که دوستان تیم مقابل کلافه شده بودند :whistle: هر چند که به خاطر نداشتن تمرین مداوم تو ست های بعد عملکردم افت کرد - سید محمد موسوی هم نشون داد که مهارت بالایی در سرویس زدن داره که لازمه اش داشتن خودباوری هست:gol:
عملکرد خوب ما در سرویس باعث شد دفاع روی تور ما هم سرو سامانی پیدا کنه و سید راه بازگشت به دوران اوجش رو در پیش بگیره - یکی از دلایل این که ما در بازی های گذشته دفاع منسجمی نداشتیم این بود که سرویس خوب نزدیم و در نتیجه دفاع وسط ما اون طور که باید به دفاع کنار نمی رسید

در زدن اسپک اما عملکرد ما خوب بود و دو بازیکن بالای 50 درصد داشتیم - عبادی پور و شهرام محمودی
و در لهستان هم کورک و میکا هم امار بالای 50 درصدی داشتند

در دادن پاس هم فابین بسیار عملکردش بهتر بود از میرسعید معروف و مهدی مهدوی.... کاپیتان ما هنوز با دوران اوجش فاصله داره


پ.ن : در کل به نظرم کواچ میتونه در طول ست ها تعویض های بهتری انجام بده مثل کاری که در ست سوم بازی اول کرد و با جایگزینی عبادی پور و معنوی نژاد و مهدوی و صنوبر تیم ما متحول شد...
میشه از عبادی پور به عنوان پشت خط زن استفاده کرد کاری که ولاسکو در مواقع لزوم با رحمان داوودی انجام میداد و موثر بود...

سعی میکنم قبل بازی با روسیه تحلیلی از این تیم ارائه بدم:gol:
 

parsa913

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام مجدد به علاقه مندان والیبال:gol:

دسترسیم موقتا به نت خوب شد گفتم بیام درباره بازی دوم با لهستان توضیح بدم:gol:

عملکرد کلی تیم ما بازی به بازی بهتر میشه... استرسی بودن کواچ هم حداقل تو اعتراضات داوری به در ما میخوره;)

اول دریافت : امار 37 درصدی قائمی و 25 درصدی عبادی پور نشون میده واقعا ضعیف بودیم - با توجه به این نکته که قائمی سال گذشته میانگین دریافت هاش بالای 60 درصد بود
تیم لهستان هم به جز زاتورسکی لیبرو دو بازیکن دریافت کنندش امار 37 و 17 درصدی داشتند - امار 17 درصد میکا فاجعه باره در این سطح از رقابت ها:surprised:

البته این به سرویس های خوب هر دو تیم هم ارتباط پیدا میکنه... مخصوصا سرویس های جالب توجه بینیک یه پرانتز باز کنم - البته تعریف نباشه اخرین بار که والیبال بازی کردم سرویس های مشابه اما نه در این سطح:D بینیک میزدم که دوستان تیم مقابل کلافه شده بودند :whistle: هر چند که به خاطر نداشتن تمرین مداوم تو ست های بعد عملکردم افت کرد - سید محمد موسوی هم نشون داد که مهارت بالایی در سرویس زدن داره که لازمه اش داشتن خودباوری هست:gol:
عملکرد خوب ما در سرویس باعث شد دفاع روی تور ما هم سرو سامانی پیدا کنه و سید راه بازگشت به دوران اوجش رو در پیش بگیره - یکی از دلایل این که ما در بازی های گذشته دفاع منسجمی نداشتیم این بود که سرویس خوب نزدیم و در نتیجه دفاع وسط ما اون طور که باید به دفاع کنار نمی رسید

در زدن اسپک اما عملکرد ما خوب بود و دو بازیکن بالای 50 درصد داشتیم - عبادی پور و شهرام محمودی
و در لهستان هم کورک و میکا هم امار بالای 50 درصدی داشتند

در دادن پاس هم فابین بسیار عملکردش بهتر بود از میرسعید معروف و مهدی مهدوی.... کاپیتان ما هنوز با دوران اوجش فاصله داره


پ.ن : در کل به نظرم کواچ میتونه در طول ست ها تعویض های بهتری انجام بده مثل کاری که در ست سوم بازی اول کرد و با جایگزینی عبادی پور و معنوی نژاد و مهدوی و صنوبر تیم ما متحول شد...
میشه از عبادی پور به عنوان پشت خط زن استفاده کرد کاری که ولاسکو در مواقع لزوم با رحمان داوودی انجام میداد و موثر بود...

سعی میکنم قبل بازی با روسیه تحلیلی از این تیم ارائه بدم:gol:

سلام
ممنون از نظراتتون

یه سوال:
من همیشه نقدی که به کواچ وارد میدونم تعویضای دیرشه!! یعنی بعضی وقتا شدیدا نیازه ولی این کارو نمیکنه یا با چند امتیاز تاخیر انجامش میده اما.............
ست چهارم بازی دوم لهستان همین ضعف کواچ (از نظر من!!) جواب مثبت داد که خیلی جالب بود ...
یعنی با ورود علیزاده و مهدوی و صنوبر (که آوردنش قبل از بازی به لهستان ار خیلی خوبی بود...) تیم عقب افتاد و بد بازی کرد.... اما صبر در برگردوندن معروف و غلامی جواب داد و همین سیستم و بازیکنا باعث پیروزی تیم شدند...
دقیقا همین پافشاری به سیستم که ست چهارم رو به ایران داد، ست پنجم رو گرفت ازمون....

1- آیا این یه اشتباهه از مربی و یا یه اعتقاده که باید زمان داد به بازیکنا؟؟؟ یادمه ولاسکو با اولین اشتباه هر کسی رو میکشید بیرون////

2- چرا کواچ به معنوی نژاد که بازی قبل عالی بود بازی نداد؟؟؟ یا حتی میرزاجانپور؟؟؟
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام
ممنون از نظراتتون

یه سوال:
من همیشه نقدی که به کواچ وارد میدونم تعویضای دیرشه!! یعنی بعضی وقتا شدیدا نیازه ولی این کارو نمیکنه یا با چند امتیاز تاخیر انجامش میده اما.............
ست چهارم بازی دوم لهستان همین ضعف کواچ (از نظر من!!) جواب مثبت داد که خیلی جالب بود ...
یعنی با ورود علیزاده و مهدوی و صنوبر (که آوردنش قبل از بازی به لهستان ار خیلی خوبی بود...) تیم عقب افتاد و بد بازی کرد.... اما صبر در برگردوندن معروف و غلامی جواب داد و همین سیستم و بازیکنا باعث پیروزی تیم شدند...
دقیقا همین پافشاری به سیستم که ست چهارم رو به ایران داد، ست پنجم رو گرفت ازمون....

1- آیا این یه اشتباهه از مربی و یا یه اعتقاده که باید زمان داد به بازیکنا؟؟؟ یادمه ولاسکو با اولین اشتباه هر کسی رو میکشید بیرون////

2- چرا کواچ به معنوی نژاد که بازی قبل عالی بود بازی نداد؟؟؟ یا حتی میرزاجانپور؟؟؟
سلام
لطف دارید
اول سوال دوم رو جواب میدم... ببینید نکته ای که فرهاد قائمی رو با وجود عملکرد پایین نسبت به سایر دریافت کننده ها در زدن آبشار در زمین نگه میداره امار دریافت های مطمئنش هست در واقع کواچ قصد داره یک دریافت کننده نسبتا مطمئن تو زمین حضور داشته باشه
و نکته دوم این که دریافت کننده دوم باید اصطلاحا جور فرهاد رو در زدن آبشار بکشه که در عملکرد اماری میلاد عبادی پور بهتر از محمد جواد معنوی نژاد هست - که اگر دقت میکردید در اوج بازیش در ست سوم بازی اول با لهستان ۲۲ درصد موفقیت دریافت اول رو داشت که زیرنویس هم شد - اما گاهی اوقات کواچ باید این ریسک رو بکنه و وقتی فرهاد روز خوبش نیست از ترکیب عبادی پور و معنوی نژاد برای تنوع در خط حمله با هم استفاده کنه که متاسفانه به جز ست سوم بازی اول در سایر مواقع لزوم ندیدیم.....

اما سوال اول... به نظرم کواچ بیشتر بازی رو از درون زمین به عنوان بازیکن میبینه تا خارج ازاون به عنوان مربی...
اگر دقت کنید موقع دریافت مثل بازیکن ها اماده میشه و این به نظرم تا حدودی طبیعی هست چون فاصله کمی بین دوران مربیگری و بازی کردن داره
اما این عامل باعث میشه گاهی در جریان بازی اصطلاحا گم بشه... و این تفاوت عمده اش با ولاسکو با تجربه هست که متفکرانه عملکرد کلی بازی رو زیرنظر داشت
راهکار رفع این نقیصه استفاده از یک کمک مربی کارامد کنار کواچ هست که به نظرم پیمان اکبری که سابقه بودن کنار کواچ رو در دوران بازی داره گزینه بسیار مناسبی محسوب میشه همون طور که کنار آنتیگا سرمربی لهستان چند کمک مربی کارامد حضور دارند

پ.ن: ببخشید با این سیستم امکان تشکر رو ندارم و بعضا دچار مشکل میشم
 
آخرین ویرایش:

parsa913

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
لطف دارید
اول سوال دوم رو جواب میدم... ببینید نکته ای که فرهاد قائمی رو با وجود عملکرد پایین نسبت به سایر دریافت کننده ها در زدن آبشار در زمین نگه میداره امار دریافت های مطمئنش هست در واقع کواچ قصد داره یک دریافت کننده نسبتا مطمئن تو زمین حضور داشته باشه
و نکته دوم این که دریافت کننده دوم باید اصطلاحا جور فرهاد رو در زدن آبشار بکشه که در عملکرد اماری میلاد عبادی پور بهتر از محمد جواد معنوی نژاد هست - که اگر دقت میکردید در اوج بازیش در ست سوم بازی اول با لهستان ۲۲ درصد موفقیت دریافت اول رو داشت که زیرنویس هم شد - اما گاهی اوقات کواچ باید این ریسک رو بکنه و وقتی فرهاد روز خوبش نیست از ترکیب عبادی پور و معنوی نژاد برای تنوع در خط حمله با هم استفاده کنه که متاسفانه به جز ست سوم بازی اول در سایر مواقع لزوم ندیدیم.....

بله... موافقم با حرفتون..... همون بازی اول تو ست چهارم معنوی نژاد چند تا دریافت بد داشت... ولی من اگه اشتباه نکنم بیشتر ست ها کواچ کمتر از حد مجاز تعویض میکنه... شاید این بازی آخر میتونست توی ست دوم و سوم لااقل یه بار امتیازای بالا معنوی نژاد رو که بازی قبل سرویس هاش دو بار برمون گردوند به بازی رو بجای عبادی پور بیاره تو .... احساس من اینه که کواچ قصد داره اعتماد به نفس بازیکنها رو برای بازیای حساس جام جهانی و المپیک بالا ببره...


اما سوال اول... به نظرم کواچ بیشتر بازی رو از درون زمین به عنوان بازیکن میبینه تا خارج ازاون به عنوان مربی...
اگر دقت کنید موقع دریافت مثل بازیکن ها اماده میشه و این به نظرم تا حدودی طبیعی هست چون فاصله کمی بین دوران مربیگری و بازی کردن داره
اما این عامل باعث میشه گاهی در جریان بازی اصطلاحا گم بشه... و این تفاوت عمده اش با ولاسکو با تجربه هست که متفکرانه عملکرد کلی بازی رو زیرنظر داشت
راهکار رفع این نقیصه استفاده از یک کمک مربی کارامد کنار کواچ هست که به نظرم پیمان اکبری که سابقه بودن کنار کواچ رو در دوران بازی داره گزینه بسیار مناسبی محسوب میشه همون طور که کنار آنتیگا سرمربی لهستان چند کمک مربی کارامد حضور دارند
پ.ن: ببخشید با این سیستم امکان تشکر رو ندارم و بعضا دچار مشکل میشم

البته نبود دستیار قوی کنار کواچ کاملا مشهوده
خدا بیامرزه حسین معدنی رو.... خیلی حیف شد...

به نظر من تیم به یه آنالیزور قوی مثل سیچلو احتیاج داره... اگه خودشم بتونن بیارن که چه بهتر!!

بازم ممنون.
 

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا تا والیبالی ها می بازن همه حمله ور میشن برای انتقاد ولی وقتی بردن خبری از کسی نیس!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:cool::razz:

البته من خودم فرصت نکردم ک ببینم بازی رو و طبق اخبار میگم:

طلسم روس‌ها در روز تاریخی‌والیبال ایران شکست


تیم ملی والیبال ایران توانست با پیروزی سه بر یک مقابل روسیه ضمن شکست طلسم باخت مقابل این تیم به اولین پیروزی در لیگ جهانی امسال و 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کرد.

به گزارش "ورزش سه" ملی پوشان والیبال ایران روزی تاریخی را رقم زدند و با یک بازی باورنکردنی در تمام تکنیک ها نمایشی بی نظیر و در سطح جهانی را از خود نشان دادند. ایران با این برد مجموع امتیازاتش به 4 رسید و همین مساله امیدها را برای صعود چندین برابر کرد.

تیم ملی والیبال ایران بازی را با ترکیب معروف، محمودی، عبادی پور، قائمی، غلامی و موسوی شروع کرد و مهدی مرندی لیبرو ایران بود.




سرمربی تیم ملی والیبال روسیه موروز را در نیمکت نشاند و یک بار دیگر ماکسیم میخاییلف مطرح را به زمین برگرداند تا وظیفه حمله تیم را بر دوش بکشد. در ترکیب اولی بازی روسیه خبری از اسپریدونف و ایلینحین در دریافت روسیه نبود و آنها با ترکیبی از ارنج بازی مقابل لهستان و آمریکا ست اول را آغاز کردند.




بازی بسیار پایاپای پیش رفت به طوریکه تکنیکال تایم اوت ابتدایی بازی با نتیجه 8 بر 7 به نفع روسیه رقم خورد، امتیازی که با تعارف محمودی و معروف بود. پس از اتمام تایم نخست روس ها با سرویس هایی ریسکی کار را برای ایران سخت کردند تا جایی که در امتیاز 10 بر 7 اسلبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران تقاضای وقت استراحت کرد.



صحبت های کواچ در فرصت 30 ثانیه ای اثری نداشت و سرویس، دفاع خوب روس ها کار را به جایی رساند که دو تیم در امتیاز 16 بر 10 به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه کواچ چند تغییر در ترکیب تیم ایجاد کرد و تایم استراحت گرفت اما فاصله ایجاد شده کار را برای جبران سخت کرده بود و در نهایت ست اول را ایران با نتیجه 25 بر 20 واگذار کرد.


ست دوم به سود ایران
ست دوم با تغییری عجیب برای ایران همراه بود که مجتبی میرزاجانپور به جای قائمی بازی را آغاز کرد. دو تیم در ست اول خوب سرویس زدند و توپ به پاسور دو تیم نرسید اما روس ها با دفاع های پی در پی این نقصیه را بر طرف می کردند اما ایران با اینکه نسبت به گذشته خوب دفاع می کرد اما برای برد مقابل روسیه این تعداد کافی نبود.



مجتبی میرزاجانپور ستاره امتیازات ابتدایی ست دوم بود و با چند اسپک و سرویس منجر به امتیاز سرمربی روس ها را مجبور به درخواست وقت استراحت در امتیاز 7 بر 3 به نفع ایران کرد. تمام بازیکنان ایران به یک باره در دریافت، توپگیری، دفاع و حمله ستاره شدند و اختلاف را تا جایی رساندند که تکنیکال تایم اوت دوم در امتیاز 16 بر 8 رقم خورد. ورونکو وقتی دید ایران سرویس های همیشگی اش را می زد آلکسی اسپریدونف را به میدان آورد تا با ساعدش به تیم کمک کند اما همین بازیکن پاشنه آشیل تیم شد و همه بازیکنان سرویس های شان را دست او زدند. اختلاف امتیازی به جایی رسید که سرمربی روس ها هم یک به یک بازیکنانش را تعویض کرد تا اختلاف به حداقل برسد اما همان اتفاق بدی که در ست اول برای ایران افتاده بود حالا گریبان روسیه را گرفت. ایران به خودش آمده و در تمامی تکنیک ها در سطح لیگ جهانی بازی می کند و همین کیفیت بازی دلیلی می شود تا تیمی مثل روسیه در ست دوم بازی با امتیاز 25 بر16 مغلوب شود.


ست سوم را هم گرفتیم
پترکیب ایران در ست سوم بازی ثابت ماند و همین هم پیش بینی می شد اما روس ها بالاخره « ساوین » با تجربه را به میدان آوردند تا شاید او بتواند کاری کند اما والیبالیست های ایرانی این ست را هم مثل ست دوم عالی آغاز کردند و همین عملکرد خوب دلیلی شد تا تکنیکال تایم اوت اول را ایران با اختلاف 3 امتیاز به سمت نیمکت برود. هر چه می گذشت اختلاف بیشتر می شد و ایرانی ها بیشتر سوار بر بازی می شدند و همین ریتم یک نواخت بازی شناور شاگردان کواچ نتیجه تکنیکال تایم اوت دوم را به 16 بر 10 به سود ایران رقم زد.



روس ها پر اشتباه شده بودند و ایران تیمی منظم تر از همیشه عمل می کرد. این دو موضوع رابطه مستقیم با هم دارند که تا به اینجای لیگ جهانی ایران همیشه تحت تاثیر بازی خوب رقبا همیشه پر اشتباه بازی می کرد اما این بار آنها روسیه را به بازی پر از امتیاز منفی وا داشته بودند و از آن طرف بچه های ایران همچنان خونسرد بازی را دنبال می کردند. باز هم اختلاف زیاد شد و تایم های انتهایی بازی هم نتوانست ورونکوف و تیمش را از باخت در ست سوم نجات دهد و این ست هم با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان کواچ حداقل به یک امتیاز از این بازی در بدترین شرایط برسند.

3-1 : بردیم
ورونکو تیمش را با ترکیبی متفاوت نسبت به سایر ست ها به میدان فرستاد که در این بین دیمیتری ایلنخین به جمع دریافت کننده ها اضافه شده بود تا مشکل دریافت روسیه را حل کند اما بازیکنان ایرانی با اعتماد به نفس به دست آمده با ماکسیموم ریسک سرویس می زدند و همین موضوع کار را برای حریف بسیار مشکل کرده بود.



کار به جایی رسیده بود که تعویض، تایم و سایر راهکارها برای برگرداندن بازی به شرایط عادی چاره ساز نبود و اختلاف تا جایی رسید که دو تیم تکنیکال تایم اوت اول را با امتیاز عجیب 8 بر 2 به سمت نیمکت رفتند. ساوین، اسپرودونف و ایلینخین هر کدام در مقاطعی از بازی به زمین آمدند تا بتوانند برای مشکل دریافت کاری کنند اما این تعویض ها فقط باعث سردرگمی تاکتیکی آنها می شد. بازی مثل ست های گذشته با درخشش بچه های ایران سپری می شد اما شاید نقطه عطف این ست تک دفاع سعید معروف مقابل اسپریدونف بود که بازیکن روس در این بازی و در تمام بازی های گذشته برای ایرانی ها کری می خواند اما کاپیتان ایران صحنه ای زیبا مقابل او خلق کرد.




این ست هم با نتیجه 25 بر 23به سود ایران به پایان رسید تا کشورمان به 3 امتیاز ارزشمند و شکستن رکورد پیروزهای روسیه مقابل ایران دست پیدا کند.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام مجدد به علاقه مندان والیبال:gol:

این پیروزی شیرین رو به همه تبریک میگم:gol:

در گذشته ما هروقت با روس ها بازی میکردیم دو تیم خصوصیت هایی داشتند... روس ها در سرویس - آبشار - و دفاع روی تور خوب بودند و ما در کارهای سرعتی و هروقت سرعت رو در طول تور استفاده کردیم موفق بودیم... روس ها بیشتر مواقع با سرویس های جهشی موجی ما مشکل داشتند اما دیروز واقعا ما خوب سرویس زدیم...

هرکدوم از دریافت کننده های روس ها که به زمین میومدند ستاره بودند در رقابت های اخیر والیبال در سطح بین المللی... ساوین - بریوکوف - اسپریدینف - ایلینیخ و.....

پشت خط زنشون هم که ماکسیم میخائیلف معروف بود... من تا به حال ندیدم این طور تحت فشار قرار بگیره و خطا در عملکردش بالا بره...






به نظر من در کنار بازی خوب ما مربی این تیم عامل شکست بود... اشتباهش تو خارج کردن پاسور اصلی و همچنین بریوکوف که تو ست اول بهترین بازیکن بود تیم رو به هم ریخت و عامل این اشتباهات تحت فشار بودن این مربی با حضور و مانور رسانه ای بر روی سرمربی قهرمان لیگ روسیه یعنی زنیت کازان تو سالن بود و محتمل به نظر میرسه با ادامه این روند جایگزین ورونکف بشه

دریافت خوب در تیم ما باعث شد که روس ها مقابله با پاس های میرسعید معروف که به روزهای اوجش کم کم داره برمیگرده رو نداشته باشند.... پاس هایی که به خوبی با فاصله کم از روی تور و سرعت بالا داده که باعث میشد دفاع وسط های روسیه درست به دفاع کنار نرسند و بازیکن های ما هم نحوه استفاده از این شرایط رو به خوبی بلدند:smile:

یکی از عوامل اصلی موفقیت تیم ما دریافت های خیلی خوب مهدی مرندی لیبرو تیم ما بود که به نظر میرسید سال ها داره در لیگ جهانی بازی میکنه:smile:




ان شاء الله که عملکرد خوب تیم ما امشب هم تداوم داشته باشه:gol:
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام مجدد به علاقه مندان به والیبال:gol:

تبریک میگم پیروزی دوم برابر روسیه و کسب هر 6 امتیاز رو :gol:

در بازی دوم دریافت روس ها تا حدودی بهتر بود منتهی این بار با توجه به سروشکل گرفتن دفاع تیم ما خط حمله این تیم عملکرد خوبی نداشت... و بهترین ابشار زن این تیم آشچف بازیکن سرعتیشون بود که 57 درصد موفقیت داشت و میخائیلف 44 درصد و سیوژلس 28 درصد موفقیت داشتند

در حالی که در تیم ما شهرام محمودی و مجتبی میرزاجانپور 55 درصد و میلاد عبادی پور 46 درصد موفقیت داشتند

برتری ما در خط حمله نسبت به روسیه محسوس بود جایی که ما 46 به 36 درصد موفقیت به سود تیم ما بود

در دفاع روی تور دو دفاع وسط تیم ما سید محمد موسوی و عادل غلامی 5 امتیاز و دفاع وسط های روسیه آشچف و ولویچ هم روی هم 5 امتیاز کسب کردند... تا این جای کار برابر بودیم اما نکته ای که تمایز ایجاد میکرد در این بخش عملکرد خیلی خوب دفاع های کنار تیم ما بود که 3 امتیاز مستقیم به دست اوردند و روس ها امتیازی نداشتند - البته این جدای از دفاع هایی هست که انجام شد اما به امتیاز مستقیم ختم نشد و با دریافت در زمین دو تیم همراه بود - در این بخش هم تیم عملکرد کلی تیم ما نمره 3 در برابر نمره 2 روس ها بود

اما یک نکته : روس ها در این بازی زیاد از کار ترکیبی - پایپ - استفاده نکردند اما امریکا و لهستان بارها از این تاکتیک استفاده کردند و ساندر و کوبیاک امتیازهای زیادی گرفتند و دفاع ما عملکرد خوبی نداشت... نباید با دو پیروزی مشکلاتمون رو فراموش کنیم.... سیستم دفاعی تیم ما در این بخش ضعیف عمل میکنه و نیاز به اتخاذ تاکتیک های جدیدی داریم... در دوران ولاسکو دفاع ما سیستم منظم تری داشت



اما داستان دریافت اول... ببینید در والیبال روز دنیا دریافت اول عالی به دریافتی گفته میشه که به خوبی در اختیار پاسور قرار بگیره تا هم بتونه از کار سرعتی استفاده کنه هم کار ترکیبی - پایپ - و هم به خوبی از طول تور استفاده کنه... درسته ما بازی رو به خوبی بردیم اما امار ما در این بخش در مصاف با تیم هایی مثل امریکا و لهستان دچار مشکل میکنه.... نسبت دریافت های عالی تیم ما به کل دریافت ها 10 درصد بود در حالی که در تیم روسیه فاجعه بار و نزدیک به 2 درصد بود...

امار تیم هایی مثل امریکا و لهستان حریفان اصلی ما بالای 60 درصد هست...
شوجی لیبروی امریکا بالای 70 درصد زاتورسکی لیبرو لهستان بالای 70 درصد و مرندی لیبروی تیم ما در بازی دوم 11 درصد.... اما فرهاد ظریف در این بخش امارهاش معمولا نزدیک به 50 درصد هست ...

در دریافت عقب زمین و توپگیری هم امار میلاد عبادی پورعملکردش خیلی خوب بود و نمره 1.33 رو به دست اورد:smile:
در این بخش مجموع تیم ما نمره 3 رو گرفت و تیم روسیه نمره 1.3 رو
در حالی که تیم های امریکا و لهستان در بازی با هم به ترتیب نمره های 10 و 8.5 رو داشتند... ما در تمرینات این بخش رو هم باید بیشتر مدنظر داشته باشیم

برای پیروزی بر لهستان امریکا باید در این سه بخش که ذکر کردم عملکرد بهتری داشته باشیم:gol:

قبل از بازی با امریکا سعی میکنم تحلیلی از شرایط 6 بازی دور رفت این تیم ارائه بدم:gol:
 

parsa913

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام مجدد به علاقه مندان به والیبال:gol:

تبریک میگم پیروزی دوم برابر روسیه و کسب هر 6 امتیاز رو :gol:

در بازی دوم دریافت روس ها تا حدودی بهتر بود منتهی این بار با توجه به سروشکل گرفتن دفاع تیم ما خط حمله این تیم عملکرد خوبی نداشت... و بهترین ابشار زن این تیم آشچف بازیکن سرعتیشون بود که 57 درصد موفقیت داشت و میخائیلف 44 درصد و سیوژلس 28 درصد موفقیت داشتند

در حالی که در تیم ما شهرام محمودی و مجتبی میرزاجانپور 55 درصد و میلاد عبادی پور 46 درصد موفقیت داشتند

برتری ما در خط حمله نسبت به روسیه محسوس بود جایی که ما 46 به 36 درصد موفقیت به سود تیم ما بود

در دفاع روی تور دو دفاع وسط تیم ما سید محمد موسوی و عادل غلامی 5 امتیاز و دفاع وسط های روسیه آشچف و ولویچ هم روی هم 5 امتیاز کسب کردند... تا این جای کار برابر بودیم اما نکته ای که تمایز ایجاد میکرد در این بخش عملکرد خیلی خوب دفاع های کنار تیم ما بود که 3 امتیاز مستقیم به دست اوردند و روس ها امتیازی نداشتند - البته این جدای از دفاع هایی هست که انجام شد اما به امتیاز مستقیم ختم نشد و با دریافت در زمین دو تیم همراه بود - در این بخش هم تیم عملکرد کلی تیم ما نمره 3 در برابر نمره 2 روس ها بود

اما یک نکته : روس ها در این بازی زیاد از کار ترکیبی - پایپ - استفاده نکردند اما امریکا و لهستان بارها از این تاکتیک استفاده کردند و ساندر و کوبیاک امتیازهای زیادی گرفتند و دفاع ما عملکرد خوبی نداشت... نباید با دو پیروزی مشکلاتمون رو فراموش کنیم.... سیستم دفاعی تیم ما در این بخش ضعیف عمل میکنه و نیاز به اتخاذ تاکتیک های جدیدی داریم... در دوران ولاسکو دفاع ما سیستم منظم تری داشت



اما داستان دریافت اول... ببینید در والیبال روز دنیا دریافت اول عالی به دریافتی گفته میشه که به خوبی در اختیار پاسور قرار بگیره تا هم بتونه از کار سرعتی استفاده کنه هم کار ترکیبی - پایپ - و هم به خوبی از طول تور استفاده کنه... درسته ما بازی رو به خوبی بردیم اما امار ما در این بخش در مصاف با تیم هایی مثل امریکا و لهستان دچار مشکل میکنه.... نسبت دریافت های عالی تیم ما به کل دریافت ها 10 درصد بود در حالی که در تیم روسیه فاجعه بار و نزدیک به 2 درصد بود...

امار تیم هایی مثل امریکا و لهستان حریفان اصلی ما بالای 60 درصد هست...
شوجی لیبروی امریکا بالای 70 درصد زاتورسکی لیبرو لهستان بالای 70 درصد و مرندی لیبروی تیم ما در بازی دوم 11 درصد.... اما فرهاد ظریف در این بخش امارهاش معمولا نزدیک به 50 درصد هست ...

در دریافت عقب زمین و توپگیری هم امار میلاد عبادی پورعملکردش خیلی خوب بود و نمره 1.33 رو به دست اورد:smile:
در این بخش مجموع تیم ما نمره 3 رو گرفت و تیم روسیه نمره 1.3 رو
در حالی که تیم های امریکا و لهستان در بازی با هم به ترتیب نمره های 10 و 8.5 رو داشتند... ما در تمرینات این بخش رو هم باید بیشتر مدنظر داشته باشیم

برای پیروزی بر لهستان امریکا باید در این سه بخش که ذکر کردم عملکرد بهتری داشته باشیم:gol:

قبل از بازی با امریکا سعی میکنم تحلیلی از شرایط 6 بازی دور رفت این تیم ارائه بدم:gol:

سلام
ممنون

با اجازه اما من میخوام به یه نکته مهم توی پیروزی ایران اشاره کنم:

ست اول بازی با روسیه رو که باخیتم من توی این فکر بودم که اگه کواچ طرحی که شما گفتین یعنی استفاده همزمان از عبادی پور و میرزاجانپور رو پیاده کنه چقدر ما توی حمله موفق میشیم!!

و کواچ این کار رو کرد و موفق شدیم روسیه رو نابود کنیم!!! و من مطمئنم در اوج درخشش کیفی ایران اگه به ترکیب ست اول بازی اول برمیگشتیم جلوی همین روسیه به مشکل میخوردیم....

به هر حال همه عالی بودن... از میرزاجانپور گرفته تا مرندی که نشون داد خیلی بهتر از علیزاده ناآماده ست!! و البته عالی تر از همه کواچ و کادر فنی!!


در کل امیدوارم روسیه لهستان رو بزنه و ما امریکا رو تا جلوی لهستان با آرامش بیشتری بازی کنیم...
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سلام
ممنون

با اجازه اما من میخوام به یه نکته مهم توی پیروزی ایران اشاره کنم:

ست اول بازی با روسیه رو که باخیتم من توی این فکر بودم که اگه کواچ طرحی که شما گفتین یعنی استفاده همزمان از عبادی پور و میرزاجانپور رو پیاده کنه چقدر ما توی حمله موفق میشیم!!

و کواچ این کار رو کرد و موفق شدیم روسیه رو نابود کنیم!!! و من مطمئنم در اوج درخشش کیفی ایران اگه به ترکیب ست اول بازی اول برمیگشتیم جلوی همین روسیه به مشکل میخوردیم....

به هر حال همه عالی بودن... از میرزاجانپور گرفته تا مرندی که نشون داد خیلی بهتر از علیزاده ناآماده ست!! و البته عالی تر از همه کواچ و کادر فنی!!


در کل امیدوارم روسیه لهستان رو بزنه و ما امریکا رو تا جلوی لهستان با آرامش بیشتری بازی کنیم...

سلام

خواهش میکنم:gol:

بله کواچ بالاخره به این ترکیب رسید....
اما با این روند این ترکیب برابر تیم های لهستان امریکا جوابگو نیست...اگر فرهاد ظریف بتونه بازی کنه و بخشی از منطقه عبادی پور رو پوشش بده چرا ممکنه جواب بده...

حالا که مطرح کردید یکی از سه عاملی رو که اشاره کردم بیشتر توضیح میدم:smile:

ببینید راه پیروزی بر امریکا و لهستان دریافت عالی هست یعنی دریافتی که پاسور قابلیت استفاده از 4 نقشه و 4 مهاجم رو در روی تور داشته باشه در حالی که تیم مقابل 3 دفاع برابر ان ها روی تور داره یک مدافع وسط و دو دفاع کنار...این یعنی برتری عددی مهاجمین بر مدافعین
حالا تصور کنید بعد دریافت عالی پاسور تو تفکرش جای خالی رو هم مدنظر داشته باشه... اون وقت میشه 5 مهاجم و 3 دفاع:smile:

هرچقدر ما دریافت بهتری داشته باشیم و از کارهای سرعتی و ترکیبی بیشتر استفاده کنیم عملکرد بهتری مقابل امریکا خواهیم داشت چرا که دریافتی که عالی نباشه یعنی کار سرعتی و ترکیبی - پایپ - رو از مدار خط حمله خارج کنه باعث میشه پاسور به بازیکن های قدرتی روی بیاره - که میشه 2 مهاجم و 3 دفاع و اگر دریافت به خوبی نرسه دو دفاع دیگه به دفاع کنار میرسند و کار بسیار مشکل میشه - و نتیجه اش به احتمال زیاد مثل دو بازی اول خواهد بود چرا که علاوه بر مدافعین وسط امریکا مثل هولت دفاع های کنار هم مثل اندرسون کریستیانسن و راسل مهارت بالایی دارند

و در مرحله بعد توپگیری اسپک های قدرتی برای دریافت کننده های عقب زمین امریکا - که عملکرد و امار بسیارخوبی دارند - راحت تر از کارهای سرعتی و ترکیبی هست
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]عکس: تهرانگردی والیبالسیت‌های آمریکایی‌[/h]​





فرارو: اعضای تیم ملی والیبال آمریکا ظهر امروز (چهارشنبه) از بخش‌ها و طبقات مختلف برج میلاد تهران بازدید کردند.

به گزارش شهرداری تهران، داگلاس بیل رئیس فدراسیون والیبال آمریکا گفت: اطلاعات مردم آمریکا درباره ایران بسیار اندک است. این در حالی است که مناطق جذاب و دیدنی ایران بسیار زیاد است و گردشگران بسیاری می توانند برای بازدید از ایران به این کشور سفر کنند.

وی با اشاره به بازدیدش از برج میلاد تهران افزود: من بسیاری از برج‌های دیگر همانند برجی که در دبی است را دیده‌ام، اما برج میلاد تهران بسیار متفاوت و جذاب برای تیم ملی والیبال آمریکا بود.

به گفته بیل، قطعاً تیم ملی آمریکا پس از بازگشت به آمریکا درباره جاذبه های پایتخت ایران و همچنین معرفی برج میلاد تهران تلاش خواهد کرد.

وی درباره پیش بینی خود از دیدار تیم‌های ایران و آمریکا، گفت: هر دو گروه تیم‌های خوب و حرفه‌ای هستند، اما ما می‌دانیم که جمعیت زیادی برای تشویق تیم ملی ایران می‌آیند و امیدوار هستیم که بازی خوبی را پیش رو داشته باشیم.

همچنین تیلور ساندر از بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا ضمن استقبال از بازدید برج میلاد تهران گفت: پیش از سفرم به ایران درباره برج میلاد تهران چیزی نمی‌دانستم و هیچ گاه فکر نمی کردم که ایران صاحب ششمین برج بلند مخابراتی دنیا باشد. امروز بسیار خوشحالم که بازدید از این برج جذاب و دیدنی از جمله برنامه‌های تیم ملی والیبال بود.

وی افزود: بازدید از برج میلاد تهران بسیار برایم جذاب بود، چرا که مردم آمریکا علاقمند به ساختمان های بلند هستند و امروز توانستیم از فراز برج میلاد، تهران را به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای دنیا تماشا کنیم.

ساندر، همچنین یکی دیگر از جذابیت‌های مردم ایران را پذیرایی و مهمان نوازی آنها دانست.

دیوید لی کاپیتان تیم ملی آمریکا نیز با بیان اینکه تهران شهر زیبایی هاست، گفت: برج میلاد تهران برج متفاوت در تلفیق هنر و معماری است که این موضوع بر جذابیت های آن افزوده است.

به گفته او تهران یکی از شهرهایی که به سرعت پیشرفت کرده و می‌تواند به مقصد گردشگران خارجی تبدیل شود. نمونه این پیشرفت ساخت برج میلاد تهران است که می تواند خاطرات خوبی را برای گردشگران به یادگار بگذارد.

وی در پایان درباره رقابت با تیم ملی والیبال ایران توضیح داد: هر دو تیم قدر هستند و قطعاً بازی هیجان انگیزی را در روز جمعه شاهد خواهیم بود.

در پایان این بازدید اعضای تیم ملی والیبال آمریکا، به صورت نمادین توپ مسابقات والیبال را امضا و به برج میلاد تهران اهدا کردند.















 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز





خبرگزاری فارس: تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا روز جمعه از ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری آزادی برابر هم قرار می‌گیرند. این دیدار در چارچوب هفته ششم لیگ جهانی 2015 برگزار خواهد شد. در آستانه این دیدار نگاهی به ترین‌های تیم ملی والیبال آمریکا می‌اندازیم.

* ترین‌های تیم ملی والیبال آمریکا به شرح زیر است:

جوان‌ترین: تروی دفالکو با 18 سال

مسن‌ترین: ویلیام پریدی با 37 سال

میانگین سنی: 27 سال

کوتاه قدترین: آلفردو رِفت با 178 سانتی‌متر

بلند قدترین: گرت مواگوتوتیا با 205 سانتی‌متر

میانگین قدی: 198 سانتی‌متر

کوتاه‌ترین ارتفاع اسپک: دوستین واتن با 306 سانتی‌متر

بلندترین ارتفاع اسپک: ویل پرایز با 370 سانت‌متر

میانگین ارتفاع اسپک: 346 سانتی‌متر

امتیازآورترین:
مت اندرسون با 63 امتیاز، مورفی تروی با 53 امتیاز، آرون روسل با 37 امتیاز

بهترین اسپکر:
آرون روسل با 55.74 درصد موفقیت، مت اندرسون با 49.06 درصد موفقیت، مورفی تروی با 48.51 درصد موفقیت

بهترین مدافع:
مکس هولت با میانگین 0.57 در هر ست، میکا کریستسون با میانگین 0.28 در هر ست، مت اندرسون با میانگین 0.21 در هر ست

بهترین سرویس‌زن: میکا کریستسون با میانگین 0.28 در هر ست، مت اندرسون با میانگین 0.25 در هر ست، دیوید اسمیت با میانگین 0.21 در هر ست

بهترین توپ‌گیری: اریک شوجی با میانگین 1.46 در هر ست، مت اندرسون با میانگین 1.12 در هر ست، مورفی تروی با میانگین 0.79 در هر ست

بهترین دریافت:
مت اندرسون با 74.06 درصد، اریک شوجی با 69.15 درصد، آرون روسل 51.10 درصد
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خبرگزاری ایسنا: فرهاد ظریف در خصوص عملکرد تیم ملی در دور رفت مسابقات جهانی عنوان کرد: در ابتدا شروع بدی داشتیم اما در ادامه با 7 امتیازی که کسب کردیم، عملکرد تیم خیلی بهتر شد، همچنین امسال تنها تیمی هستیم که در بازی‌های خارج از خانه خود توانستیم 7 امتیاز کسب کنیم.

وی افزود: امیدمان نسبت به آینده خیلی بیشتر شده است. تمام بازیکنان تیم ملی هم از روحیه بالایی برخوردار هستند، امیدوارم بتوانیم در ایران با انجام بازی خوب و زیبا مردم را شاد کنیم.

فرهاد ظریف درباره هماهنگی بازیکنان تیم ملی خاطر نشان کرد: در اوایل بازی‌ها مخصوصا در بازی با آمریکا هماهنگی خوبی نداشتیم، اما در ادامه مخصوصا در بازی دوم با لهستان به هماهنگی خوبی رسیدیم، اوج هماهنگی تیم هم در بازی با روسیه بود که من به دلیل آسیب‌دیدگی و نظر کادر فنی تیم، در دو بازی آخر با روسیه حضور نداشتم.

وی ادامه داد: آسیب دیدگی من در اردوی فنلاند از ناحیه مچ دست بود، اما در سه چهار بازی اول با توجه به شرایطی که بود، نمی‌توانستم استراحت کنم، در بازی با آمریکا و لهستان وارد میدان شدم و در زمان بازی با روسیه به ایران اعزام شدم تا با استراحت بتوانم در بازی‌های دور برگشت به تیم کمک کنم.

وی درباره وضعیت بهبود آسیب‌دیدگی خودش گفت: شرایط بازی کردن را دارم تقریبا آسیب‌دیدگی دستم بهبود یافته است و حاضرم که با دستور کادر فنی به میدان بروم.

لیبروی تیم ملی درباره مرندی لیبروی جایگزین خود در بازی با روسیه افزود: به هر حال نظر من همیشه این بوده است که لیبروهای خوبی در ایران داریم و مطمئن هستم می‌توانند جایگزین خوبی برایم شوند، مرندی هم عملکرد خیلی خوبی در بازی با روسیه داشت و امیدوارم در بازی‌های آینده نیز به تیم ملی کمک کند.

ظریف در خصوص انتقادهایی که به عملکرد تیم ملی در چهار بازی اول شد خاطرنشان کرد: کاملا انتقادها غیرمنطقی بود، شکست دادن دو تیم برتر جهان خیلی سخت و دشوار است، مخصوصا در کشور خودشان.

وی در ادامه تصریح کرد: شانس صعود به مرحله بعد را داریم اما شانس تیم آمریکا و لهستان بیشتر از تیم ماست، به هر حال هنوز 6 بازی دیگر داریم امیدوارم تیم‌های قدرتمند جهان را شکست داده و به مرحله بعد صعود کنیم.
 
بالا