هیچکس به دخترها واقعیت‌ را نگفت

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
هیچکس به دخترها از این واقعیت‌ها چیزی نگفته است. خانم‌ها و دختر خانم‌ها، حتما بخوانند.


تصمیم داشتم امروز وبلاگ رو با مطلب دیگری به روز کنم اما به موضوعی برخوردم که همیشه آرزو داشتم روزی در این وبلاگ مطرح بشه. این مطلب رو یکی از آقایون در وبلاگشون نوشته بودند:
مایل هستم به یک نکته ی اساسی راجع به حجاب اشاره کنم. یکی از مهم ترین دلایلی که خانم ها نسبت به حجاب کاهل هستند، که البته به نظر من بسیار رایج هم هست، و میان دختران مذهبی هم به وفور دیده می شود، این هست که: مرد نیستند!!!
تعجب نکنید؛ بزرگترین مشکل خانم ها، این هست که نمی توانند متوجه بشوند که ما مرد ها چه تفاوت های فاحشی با خانم ها داریم! این تفاوت را هم فقط ما مسلمان ها نمی گوییم، برای نمونه، می توانید به کتاب "مردان مریخی، زنان ونوسی" مراجعه کنید. یک تفاوت ظریف بین مردان و زنان وجود دارد، و آن این است که: زنان از طریق گوش لذت می برند (یعنی سمعی هستند)، و ما آقایان با نگاه کردن لذت می بریم. تا زمانی که خانم ها به این نکته توجه نکرده اند، ضرورت حجاب را درک نخواهند کرد.(من کاری به لامذهب ها و اون کاره ها ندارم، روی من با زنان عفیفی است که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند.)
بعید است، آن خانم محترمی که با حجاب ناقص در جامعه می گردد، متوجه باشد که چه تیرهای مسمومی به سوی او نشانه می رود، چه جوان هایی را از فعالیت مفیو در جامعه محروم می کند، و چه خانواده هایی را از هم می پاشد؛ چون او زن هست و نگاه مردانه را نمی فهمد!
این البته مشکلی نیست که فقط ما مسلمانان این را بدانیم. دانيل سيلورمن - ازمشاوران بحران تجاوز- درمورد زناني که مورد تجاوز جنسي قرار گرفته اند، مي گويد: "معمولاً چنين زناني پس از مدت کمي دچار پشيماني شده، خود را سرزنش مي کنند واين جملات را بر زبان جاري مي کنند: اي کاش آن لباس را نپوشيده بودم تا جلب توجه کنم! اي کاش به او لبخند نزده بودم!..." همه ی این ها نشان می دهد که فهم زنان از نگاه مردان، دقیق نیست.
"چیزی که می خواهم خانم ها بدانند":

دیدگاه ما آقایون، با شما خانم ها، 180 درجه متفاوت است. و همانطور که در بالا هم اشاره کرده ام: بزرگترین عیب خانم ها، این هست که مرد نیستند! و با این تصور که مردها هم مثل آنان فکر می کنند، اطمینان های کاذب می کنند.




خیلی وقت بود می خواستم مطلبی درین باره بنویسم و نمی دانستم چطور!
واقعیت اینکه که خیلی از دختران جامعه ی ما به شدت پاک هستند و اگر بدحجاب هستند معمولا دلیلشون هرچیزی هست جز آنچه در واقع اتفاق می افته
مطمئنم از بسیاری از دختران (بالای نود و نه درصد) اگر بپرسید چرا بدحجاب هستند؟ دلیلشون زیبا بودن، باکلاس بودن، بی کلاس نبودن و این چیزهاست و اگر بشود با صمیمیت و بدون آنکه به غرور نوجوانی و جوانی شان بربخورد از آنها بپرسید آیا آنها به این قصد این چنین می کنند تا نگاه مردی را به خودشان جلب کنند و همسر او را از نظرش بیندازند و خانواده اش را از هم بپاشند ، یا به این قصد آمده اند که برای اعصاب پسرهای مجردی که در اوج فشار غریزه ی جنسی شان هستند نقشه بکشند هیچ کدامشان چنین قصدی را ندارند.
حالا عنق ترینشان می گویند: "خب نگاه نکنند" یا مثلا "خاک بر سر آن ایمانی که با چند تار مو به باد رود" که همین جمله ها نشان می دهد آنها درست جنس مقابلشان را نشناخته اند. و کسی هم به آنها نگفته بله آنها نباید نگاه کنند اما مدیریت روابط زن و مرد برای خانم ها راحت تر است و برای آقایون به این راحتی نیست.
هیچ کس نه خانواده، نه مدرسه، نه صدا و سیما و نه مجلات رنگ و وارنگ به آنها نگفته که ما در این دنیای مادی بر اساس حکمتهای زیبای خالقمان در دو جنس آفریده شدیم و هر کدام توانمندی هایی داریم و بر اساس آن تکالیفی
مثلا یکی از مواردی که معمولا در آن آقایون قوی ترند، قدرت بدنی ست. خب تکلیف تامین مخارج زندگی بر عهده ی آنهاست تا خانواده اش گرم تر و بانشاط شود و همینطور جهاد اگر پیش آید و ...
خب حالا اگر یک آقایی پیدا شود و ازین قدرتش سوء استفاده کند مثلا زن و بچه اش را کتک بزند همه او را محکوم می کنند هیچ کس نمی گوید خب آن خانم می خواست اول این آقا را عصبانی نکند. ( درسته نباید عصبانی می کرد ولی حالا خسته بوده و چیزی گفته اون آقا حق کتک زدن نداشته) همه می گویند نامرد چرا از قدرت بدنی بیشترت سوء استفاده کردی؟ خب خانم ها در این مورد ضعیف ترند تو حق نداری دست روی زن که از تو ضعیف تر است بلند کنی، دستت بشکند، باید دیه بدهی، دیگه خیلی شدید باشه که می شه انداختش زندان هیچ کس هم دلش برای او نمی سوزد
حالا یکی از مواردی که خانم ها در آن قوی ترند و آقایون ضعیف ترند ،قدرت مدیریت روابط زن و مرد هست.
چرا ما زشتی سوء استفاده آقایون رو از قدرت بیشترشان در توانمندی هایشان می بینیم اما زشتی سوءاستفاده ی خانم ها را نمی بینیم؟ چرا اینجا می گوییم خب آن آقا می خواست از اول نگاه نکند (درسته نباید نگاه می کرد اما فرضا ضعیف بوده و نگاه کرده شما حق داشتی از قدرت بیشترت سوء استفاده کنی؟ ) این ناجوانمردانه نیست؟
هیچ کس نه خانواده، نه مدرسه، نه صدا و سیما و نه مجلات رنگ و وارنگ به آنها نگفته این نگاه ها یک نگاه تحسین آمیز معمولی نیست از جنس نگاهی که مثلا تو به مانتوی دوستت داری! کسی از خیال پردازی های بعد از آن و آثاری که به دنبال دارد به آنها چیزی نگفته .
هیچ کس به دختران نوجوان و جوان این چیزها را نگفته و آنها نمی دانند ممکن است به اندازه ی یک نگاه در گناه یک تجاوز، یک قتل، یک افسردگی، یک خودکشی و ... سهیم باشند در حالیکه خودشان بی خبرند
هیچ کس به آنها نگفت این دنیا دار مکافات است و تو پدر داری، برادر داری و به یاد بیاور روزی تو هم ازدواج می کنی، بچه دار می شوی، سنت بالاتر می رود و آن موقع خواه ناخواه شادابی مثلا هجده سالگی ات را نخواهی داشت، اما حق داری خانواده ای مملو از عشق داشته باشی و همسری که تمام توجهش به خانواده اش باشد و محبت عاشقانه اش به هیچ زن دیگری معطوف نباشد و حتی توی ذهنش هم کسی را با تو مقایسه نکند و همیشه تو در نظرش زیباترین باشی. پس الان تو که قدرتمندتری مدیریت کن و کمک کن نگاه پدرها و برادرها و همسران دیگران پاک بماند و تو اجازه نده توجه مردانی که باید خاص همسرشان باشد به تو جلب شود. درست است که آنها در این زمینه به اندازه ی تو قوی نیستند اما حق دارند پاک بمانند، انسانی زندگی کنند و آزار نبینند تو کمکشان کن
هیچ کس نه خانواده، نه مدرسه، نه صدا و سیما و نه فیلم هایی که با بیت المال مسلمین ساخته می شوند اما انگار در خودبیگانه ساختن با هالیوود مسابقه گذاشته اند و نه کتابها و نه مجلات رنگ و وارنگ به آنها نگفته که برای مسجود ملائکه بودن آفریده شدند برای خلیفة الهی شدن -خودشان و برادران ایمانی شان- و آنقدر این مساله ارزش دارد که هم ما و هم برادرانمان مراقب ایمان همدیگر باشیم
همه مان لایق زیباترین زندگی ها در دنیا و در آخرت هستیم به هم کمک کنیم هرکس به اندازه ی سهمش


نور نوشت: وَ اللّهُ يُرِيدُ أَن يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَ يُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَن تَمِيلُواْ مَيْلاً عَظِيمًا (آیه 27 سوره نساء)
و خدا مى ‏خواهد بر شما ببخشايد، و كسانى كه پيرو شهواتند مى ‏خواهند شما دستخوش انحرافى بزرگ شويد

تذکر نوشت: چرا به فرزندانمان، شاگردانمان، مخاطبانمان نمی گوییم آنچه برای انسانی زیستنشان به دانستنش احتیاج دارند و اسمش را حیا میگذاریم اما از آن طرف انها را در موج های ضدفرهنگی تنها رها می کنیم و وقتی اشتباه کردند یا آنقدر بد رفتار می کنیم که از ما فرار کنند یا آنقدر بی تفاوتیم که سکوتمان حمل بر رضایت شود؟
سوال های همیشگی نوشت: چرا صدا و سیما اینقدر بدحجابی را در اشکال مختلفش ( رفتاری و گفتاری ) ترویج می کند؟ چرا ذائقه های پاک مردم را در سطوح نازل می پسندند و در بالا بردن آن تلاش ویژه ای نمی کند؟ چرا آموزش پروش در کتابهایش نمی گوید تمام آنچه را باید بگوید؟ چرا بعضی معلمین-هرچند کم اما کمش هم زیاد است- بلد نیستند جواب سوالات دانش آموزان را بدهند و گاهی خودشان موید رفتارهای غیرارزشی هستند؟ چرا فیلم هایمان اینقدر ... هستند؟ و ...
در آیه ی بالا دو تا اراده مطرح شده ، عملکرد متولیان فرهنگی ما آنها را در کدام دسته قرار می دهد؟ من و شما در حد توان و نفوذ کلاممان چطور؟
 

suniya2012

عضو جدید
بروبابا، همه چیو بیخیال شدین هی میگین حجاب حجاب! اونیم که حجاب داره دیگه ایمان نداره! اول باید ایمان باشه بعد حجاب خودش شکل میگیره، توروخدا دیگه بس کنید این چرندیاتو! تا دلت بخواد اینارو بهمون گفتن، حجاب یعنی آرامش، حجاب یعنی مهربانی، حجاب یعنی امنیت...دیگه حالم داره بهم میخوره. مشکل شما مردا اینه که زن نیستید . هروقت تونستی حتی به اندازه 24 ساعت چادر بکنی سرت بعد بیا حرف بزن.
 

باران 686

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اولا ممنون بابت تایپیک
دوما حجاب انواع مختلف داره که اوناییکه باید بلد باشن ، بلد هستن و دوستانی هم که نمیدونن میتونن یه سرچ ساده انجام بدن تا متوجه بشن.
اسلام گفته کاملترین حجاب، چادره.پس یعنی اگر کسی هم بدون چادر بود ولی لباسی که بر تن داشت تحریک کننده نباشه و معیارهای درست پوششی رو داشته باشه حجابش رو رعایت کرده.
متاسفانه شخصا وقتی توی خیابون میرم و بعضی از خانوما رو با اون وضعیتی که میتونم بگم حتی پوشش در حد ابتدایی هم نیست میبینم به آقایون تا حدودی حق میدم که از همسرشون دیگه لذتی نبرن و همزمان علاوه بر اینکه متاهل هستن با چند نفر دیگه هم رابطه های خاص داشته باشن.
دلیل این که میگم بعضی وضعیتا در حد پوشش ابتدایی هم نیست اینه که واقعا جذب بدن هستن و یه جورایی به جذاب تر کردن اندام کمک میکنن پس به این دیگه پوشش نمیگن.(کسی اگر معنی واژه پوشش رو نمیدونه به لغت نامه دهخدا مراجعه کنه.:smile:)

مخلص کلام این که:همون دوستانیکه وقتی از واژه حجاب استفاده میشه و اینکه رعایت حجاب (هم برای آقایون هم برای خانمها) از همه لحاظ لازم و ضروریه (اول برای خود شخص و بعدا برای اجتماعی که مسلما اون شخص توش زندگی میکنه) شروع به ناسزا گفتن و بهانه گیری های بدون تامل و برخوردهای خصمانه میکنن یه روزی باید منتظر این باشن که همون کاری که خودشون خواسته یا ناخواسته بدلیل عدم رعایت حجاب دارن در حق خانواده های مردم میکنن سر خودشون بیاد و زندگی خودشونم نابود کنه.
 

I.R.IRAN

عضو جدید
اتفاقا خيلي قشنگ نوشته و به نكات خيلي خوب و ظريفي اشاره كرده
همين موضوع مديريت روابط از طرف خانوما ، يا اين موردي كه درمورد سو استفاده ي مردا از قدرت بدني شون نوشته كه نوع ديگه اش تو خانوما چي ميتونه باشه ، و نكته ي آخر هموني كه گفته بود خانوما هميشه اينطور نميمونن و سال ها بعد ممكنه همين بلا سر خودشون بياد .
لزومي نداره با عينك بد بيني به قضيه نگاه كرد . هر كسي به عنوان يك انسان ، واقعا با اصل موضوع مشكلي نخواهد داشت .
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بروبابا، همه چیو بیخیال شدین هی میگین حجاب حجاب! اونیم که حجاب داره دیگه ایمان نداره! اول باید ایمان باشه بعد حجاب خودش شکل میگیره، توروخدا دیگه بس کنید این چرندیاتو! تا دلت بخواد اینارو بهمون گفتن، حجاب یعنی آرامش، حجاب یعنی مهربانی، حجاب یعنی امنیت...دیگه حالم داره بهم میخوره. مشکل شما مردا اینه که زن نیستید . هروقت تونستی حتی به اندازه 24 ساعت چادر بکنی سرت بعد بیا حرف بزن.

چرا حجاب به نظرتون فقط چادره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
  • Like
واکنش ها: (F(X

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
بروبابا، همه چیو بیخیال شدین هی میگین حجاب حجاب! اونیم که حجاب داره دیگه ایمان نداره! اول باید ایمان باشه بعد حجاب خودش شکل میگیره، توروخدا دیگه بس کنید این چرندیاتو! تا دلت بخواد اینارو بهمون گفتن، حجاب یعنی آرامش، حجاب یعنی مهربانی، حجاب یعنی امنیت...دیگه حالم داره بهم میخوره. مشکل شما مردا اینه که زن نیستید . هروقت تونستی حتی به اندازه 24 ساعت چادر بکنی سرت بعد بیا حرف بزن.
ینی عاشقتونم سونیا جون;)

اولا اگه دستگیره نجات متن بالا کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی هستش و یه جورایی بهش اشاره کردین که مثلا آقا تو این کتاب نوشته خانم ها از طریق شنیدن و آقایون از طریق نگاه کردن لذت میبرن پس ینی مطلبی که نوشتیم اوکیه چون یه نویسنده اون ور آبی و غیر مسلمون نوشتتش باید بگم که آقا جون! شما به طور مستقیم به کاهدون زدین!!! اگه نمیدونین اجازه بدین شما رو مطلع کنم که مثلا من به عنوان یک خانم هیچ وقت نمیرم بیرون که از طریق شنیدن لذت ببرم و مسلما بسیاری از آقایون تنها به این دلیل نیومدن خیابون که از طریق دیدن لذت ببرن!!!!!!!!!!!!! اون تیرهای مسمومی که شما بهش اشاره کردین و من نوعی با حجاب غیر کافی رو نشانه گرفته به علت خاصیت نگاه یک مرد نیس، به علت بحران شخصیتی و فرهنگی یک انسان هستش!
دوما باید خدمتتون عرض کنم که هیچ مردی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی حق نداره یک خانم رو کتک بزنه. چرا؟؟ چون هیچ انسانی (سوای جنس و سن) حق نداره انسان دیگری رو کتک بزنه. این یک اصل بسیار ابتدائیه که نمیدونم چرا هنوز تعدادی (از حق نگذریم که واقعا یه عده اصلا اینجوری نیستن) از آقایون، خانم ها و حتی والدین مملکت ما نتونستن درکش کنن. کتک زدن و هرگونه تنبیه جسمی، جنسی و روانی یه نفر مسلما یک عمل غیر انسانی محسوب میشه و لا غیر.
سوما من جناب آقای دانیل سیلورمن مشاور بحران تجاوز رو بسیار تحسین میکنم ولی از شما می پرسم که آیا عمل زشت، کریه و منفور تجاوز فقط به دو سه روز بستری شدن تو بیمارستان و یکی دو ماه موندن تو خونه ختم میشه که یه گزارش از این خانم ها تهیه کردن که ایشونم گفتن ای کاش لبخند نمیزدم!! و یا ای کاش حجاب داشتم؟!!....کاش میتونستیم از خانم هایی که تحت این حرکت وحشیانه قرار گرفتن و جونشون رو از دست دادن بپرسیم که شما چه کاری انجام دادی که یک انسان (اگه بشه به یک متجاوز گفت انسان!) به خودش اجازه داده چنین عمل وقیحانه ای با شما انجام بده؟!
چهارما من با چشمای خودم شاهد این صحنه بودم که یک آقایی تو خیابون به دو تا دختر خانم چادری گیر داده بودن و به نوعی شدیدا باعث آزرده خاطر شدنشون شدن و من متاسفانه تو این تاپیک نمیتونم مسیر نگاه این فرد به اون دوتا خانم چادری و مسیر حرکات دستان اون آقا رو توضیح بدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خب الان شما میتونی توضیح بدی که مشکل این حرکت (حرکت دست و چشم!) تحت این شرایط (یک خانم چادری!) چی میتونه باشه؟ اگه بخوایم با مطلبی که شما نوشتی پیش بریم احتمالا تهیه یک قفس فلزی متحرک به نوعی که یک خانم محجبه توش قرار بگیره جوابگو خواهد بود!!! اما من میگم مشکل یک همچین عمل زشتی وجود یا عدم وجود حجاب نیست!
چهارما من به عنوان یک خانم با حجاب که ممکنه از نظر خیلیا کامل نباشه، هنوز که هنوزه نتونستم هضم کنم که چطور ممکنه باعث فروپاشی یک خانواده یا باعث از راه به در شدن یه جوان برومند که نهایت آماج و هدفش تا آخر عمرش خارج نشدن از مسیر راستی و درستی هست بشم!!!
پنجما لطفا این مساله صدا و سیما و هالیوود و بالیوود و نلیوود و... رو دیگه بذارین کنار. دوره مقایسه اینا دیگه تموم شد!
ششما نمیدوم چرا همیشه پسران مجرد جوان تو اوج غریزه جنسی قرار دارن و دختران مجرد جوان در اوج بی غریزگی جنسی؟!!!! وقتی شما یک پسر جوان رو مجرد رو در اوج غریزه جنسی میبینین آیا تا حالا به این قضیه فکر کردین که دختران مجرد جوان هم ممکنه احساساتی از هر نوع در وجودشون به طور طبیعی و خدادادی قرار گرفته باشه؟! چطور ممکنه کسی مطلبی رو با این ادعا شروع کنه که بزرگترین مشکل خانم ها، این هست که نمی توانند متوجه بشوند که ما مرد ها چه تفاوت های فاحشی با خانم ها داریم! و در مورد مساله غریزه جسنی یه طرفه به قاضی بره؟! شما به عنوان یک آقا (اگه نویسنده مطلب بالا رو یک آقا در نظر بگیریم) اشاره کردین که آقایون با خانم ها 180 درجه فرق دارن! اولا مرسی به خاطر این تذکر و یادآوری! در ثانی باید خدمتتون عرض کنم خانم ها با آقایون 359/99 درجه فرق دارن! به نظر من، ما خانم ها و شاید خیلی از آقایون متوجه هستیم که زن و مرد سوای فطرت یکسان به عنوان انسان با هم فرق دارن اما افرادی مثه شما هنوز این مساله رو درک نکردن. هنوز نمیدونین قرار نیست این تفاوت های بین زن و مرد به صورت مثبت به کمال گرایی اسنان منجر بشه نه سقوط به چاه شهوت!! این تفاوت ها به خواست خدا بوده و لطفا عاجزانه ازتون خواهش میکنم نگاه کثیف و غیر اخلاقی یک مرد به یک زن رو به پای تفاوت های وجودی زن و مرد نذارین چون که چه بسا هستن مردانی که پدر ما هستن، برادر ما هستن، اقوام ما هستن، همکلاسی، هم شهری و ....هستن (تا رسیدن به یک کل مطلق از نوع انسان= انسان) که مسلما از یک همچین رفتارهای شخصیتی مریض کاملا به دور هستن.

 
آخرین ویرایش:

bobat

عضو جدید
هیچکس به دخترها از این واقعیت‌ها چیزی نگفته است. خانم‌ها و دختر خانم‌ها، حتما بخوانند.


تصمیم داشتم امروز وبلاگ رو با مطلب دیگری به روز کنم اما به موضوعی برخوردم که همیشه آرزو داشتم روزی در این وبلاگ مطرح بشه. این مطلب رو یکی از آقایون در وبلاگشون نوشته بودند:
مایل هستم به یک نکته ی اساسی راجع به حجاب اشاره کنم. یکی از مهم ترین دلایلی که خانم ها نسبت به حجاب کاهل هستند، که البته به نظر من بسیار رایج هم هست، و میان دختران مذهبی هم به وفور دیده می شود، این هست که: مرد نیستند!!!
تعجب نکنید؛ بزرگترین مشکل خانم ها، این هست که نمی توانند متوجه بشوند که ما مرد ها چه تفاوت های فاحشی با خانم ها داریم! این تفاوت را هم فقط ما مسلمان ها نمی گوییم، برای نمونه، می توانید به کتاب "مردان مریخی، زنان ونوسی" مراجعه کنید. یک تفاوت ظریف بین مردان و زنان وجود دارد، و آن این است که: زنان از طریق گوش لذت می برند (یعنی سمعی هستند)، و ما آقایان با نگاه کردن لذت می بریم. تا زمانی که خانم ها به این نکته توجه نکرده اند، ضرورت حجاب را درک نخواهند کرد.(من کاری به لامذهب ها و اون کاره ها ندارم، روی من با زنان عفیفی است که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند.)
بعید است، آن خانم محترمی که با حجاب ناقص در جامعه می گردد، متوجه باشد که چه تیرهای مسمومی به سوی او نشانه می رود، چه جوان هایی را از فعالیت مفیو در جامعه محروم می کند، و چه خانواده هایی را از هم می پاشد؛ چون او زن هست و نگاه مردانه را نمی فهمد!
این البته مشکلی نیست که فقط ما مسلمانان این را بدانیم. دانيل سيلورمن - ازمشاوران بحران تجاوز- درمورد زناني که مورد تجاوز جنسي قرار گرفته اند، مي گويد: "معمولاً چنين زناني پس از مدت کمي دچار پشيماني شده، خود را سرزنش مي کنند واين جملات را بر زبان جاري مي کنند: اي کاش آن لباس را نپوشيده بودم تا جلب توجه کنم! اي کاش به او لبخند نزده بودم!..." همه ی این ها نشان می دهد که فهم زنان از نگاه مردان، دقیق نیست.
"چیزی که می خواهم خانم ها بدانند":

دیدگاه ما آقایون، با شما خانم ها، 180 درجه متفاوت است. و همانطور که در بالا هم اشاره کرده ام: بزرگترین عیب خانم ها، این هست که مرد نیستند! و با این تصور که مردها هم مثل آنان فکر می کنند، اطمینان های کاذب می کنند.




خیلی وقت بود می خواستم مطلبی درین باره بنویسم و نمی دانستم چطور!
واقعیت اینکه که خیلی از دختران جامعه ی ما به شدت پاک هستند و اگر بدحجاب هستند معمولا دلیلشون هرچیزی هست جز آنچه در واقع اتفاق می افته
مطمئنم از بسیاری از دختران (بالای نود و نه درصد) اگر بپرسید چرا بدحجاب هستند؟ دلیلشون زیبا بودن، باکلاس بودن، بی کلاس نبودن و این چیزهاست و اگر بشود با صمیمیت و بدون آنکه به غرور نوجوانی و جوانی شان بربخورد از آنها بپرسید آیا آنها به این قصد این چنین می کنند تا نگاه مردی را به خودشان جلب کنند و همسر او را از نظرش بیندازند و خانواده اش را از هم بپاشند ، یا به این قصد آمده اند که برای اعصاب پسرهای مجردی که در اوج فشار غریزه ی جنسی شان هستند نقشه بکشند هیچ کدامشان چنین قصدی را ندارند.
حالا عنق ترینشان می گویند: "خب نگاه نکنند" یا مثلا "خاک بر سر آن ایمانی که با چند تار مو به باد رود" که همین جمله ها نشان می دهد آنها درست جنس مقابلشان را نشناخته اند. و کسی هم به آنها نگفته بله آنها نباید نگاه کنند اما مدیریت روابط زن و مرد برای خانم ها راحت تر است و برای آقایون به این راحتی نیست.
هیچ کس نه خانواده، نه مدرسه، نه صدا و سیما و نه مجلات رنگ و وارنگ به آنها نگفته که ما در این دنیای مادی بر اساس حکمتهای زیبای خالقمان در دو جنس آفریده شدیم و هر کدام توانمندی هایی داریم و بر اساس آن تکالیفی
مثلا یکی از مواردی که معمولا در آن آقایون قوی ترند، قدرت بدنی ست. خب تکلیف تامین مخارج زندگی بر عهده ی آنهاست تا خانواده اش گرم تر و بانشاط شود و همینطور جهاد اگر پیش آید و ...
خب حالا اگر یک آقایی پیدا شود و ازین قدرتش سوء استفاده کند مثلا زن و بچه اش را کتک بزند همه او را محکوم می کنند هیچ کس نمی گوید خب آن خانم می خواست اول این آقا را عصبانی نکند. ( درسته نباید عصبانی می کرد ولی حالا خسته بوده و چیزی گفته اون آقا حق کتک زدن نداشته) همه می گویند نامرد چرا از قدرت بدنی بیشترت سوء استفاده کردی؟ خب خانم ها در این مورد ضعیف ترند تو حق نداری دست روی زن که از تو ضعیف تر است بلند کنی، دستت بشکند، باید دیه بدهی، دیگه خیلی شدید باشه که می شه انداختش زندان هیچ کس هم دلش برای او نمی سوزد
حالا یکی از مواردی که خانم ها در آن قوی ترند و آقایون ضعیف ترند ،قدرت مدیریت روابط زن و مرد هست.
چرا ما زشتی سوء استفاده آقایون رو از قدرت بیشترشان در توانمندی هایشان می بینیم اما زشتی سوءاستفاده ی خانم ها را نمی بینیم؟ چرا اینجا می گوییم خب آن آقا می خواست از اول نگاه نکند (درسته نباید نگاه می کرد اما فرضا ضعیف بوده و نگاه کرده شما حق داشتی از قدرت بیشترت سوء استفاده کنی؟ ) این ناجوانمردانه نیست؟
هیچ کس نه خانواده، نه مدرسه، نه صدا و سیما و نه مجلات رنگ و وارنگ به آنها نگفته این نگاه ها یک نگاه تحسین آمیز معمولی نیست از جنس نگاهی که مثلا تو به مانتوی دوستت داری! کسی از خیال پردازی های بعد از آن و آثاری که به دنبال دارد به آنها چیزی نگفته .
هیچ کس به دختران نوجوان و جوان این چیزها را نگفته و آنها نمی دانند ممکن است به اندازه ی یک نگاه در گناه یک تجاوز، یک قتل، یک افسردگی، یک خودکشی و ... سهیم باشند در حالیکه خودشان بی خبرند
هیچ کس به آنها نگفت این دنیا دار مکافات است و تو پدر داری، برادر داری و به یاد بیاور روزی تو هم ازدواج می کنی، بچه دار می شوی، سنت بالاتر می رود و آن موقع خواه ناخواه شادابی مثلا هجده سالگی ات را نخواهی داشت، اما حق داری خانواده ای مملو از عشق داشته باشی و همسری که تمام توجهش به خانواده اش باشد و محبت عاشقانه اش به هیچ زن دیگری معطوف نباشد و حتی توی ذهنش هم کسی را با تو مقایسه نکند و همیشه تو در نظرش زیباترین باشی. پس الان تو که قدرتمندتری مدیریت کن و کمک کن نگاه پدرها و برادرها و همسران دیگران پاک بماند و تو اجازه نده توجه مردانی که باید خاص همسرشان باشد به تو جلب شود. درست است که آنها در این زمینه به اندازه ی تو قوی نیستند اما حق دارند پاک بمانند، انسانی زندگی کنند و آزار نبینند تو کمکشان کن
هیچ کس نه خانواده، نه مدرسه، نه صدا و سیما و نه فیلم هایی که با بیت المال مسلمین ساخته می شوند اما انگار در خودبیگانه ساختن با هالیوود مسابقه گذاشته اند و نه کتابها و نه مجلات رنگ و وارنگ به آنها نگفته که برای مسجود ملائکه بودن آفریده شدند برای خلیفة الهی شدن -خودشان و برادران ایمانی شان- و آنقدر این مساله ارزش دارد که هم ما و هم برادرانمان مراقب ایمان همدیگر باشیم
همه مان لایق زیباترین زندگی ها در دنیا و در آخرت هستیم به هم کمک کنیم هرکس به اندازه ی سهمش


نور نوشت: وَ اللّهُ يُرِيدُ أَن يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَ يُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَن تَمِيلُواْ مَيْلاً عَظِيمًا (آیه 27 سوره نساء)
و خدا مى ‏خواهد بر شما ببخشايد، و كسانى كه پيرو شهواتند مى ‏خواهند شما دستخوش انحرافى بزرگ شويد

تذکر نوشت: چرا به فرزندانمان، شاگردانمان، مخاطبانمان نمی گوییم آنچه برای انسانی زیستنشان به دانستنش احتیاج دارند و اسمش را حیا میگذاریم اما از آن طرف انها را در موج های ضدفرهنگی تنها رها می کنیم و وقتی اشتباه کردند یا آنقدر بد رفتار می کنیم که از ما فرار کنند یا آنقدر بی تفاوتیم که سکوتمان حمل بر رضایت شود؟
سوال های همیشگی نوشت: چرا صدا و سیما اینقدر بدحجابی را در اشکال مختلفش ( رفتاری و گفتاری ) ترویج می کند؟ چرا ذائقه های پاک مردم را در سطوح نازل می پسندند و در بالا بردن آن تلاش ویژه ای نمی کند؟ چرا آموزش پروش در کتابهایش نمی گوید تمام آنچه را باید بگوید؟ چرا بعضی معلمین-هرچند کم اما کمش هم زیاد است- بلد نیستند جواب سوالات دانش آموزان را بدهند و گاهی خودشان موید رفتارهای غیرارزشی هستند؟ چرا فیلم هایمان اینقدر ... هستند؟ و ...
در آیه ی بالا دو تا اراده مطرح شده ، عملکرد متولیان فرهنگی ما آنها را در کدام دسته قرار می دهد؟ من و شما در حد توان و نفوذ کلاممان چطور؟


این بخش آخر صحبتتhttp://www.www.iran-eng.ir/showthre...رنامه-جهان-سومی!؟/page7?p=8475616#post8475616
 

stabesh

عضو جدید
سلام
عرض کنم خدمتتون که نگاه آقایونه که باید عوض بشه مشکل تربیت و جامعه مرد سالارنه هست که توش حق همه کاری رو به پسرا و مردا داده شده اما خانما و دخترا باید همیشه خودشونو حفظ کنن چرا چون ضعیف ترن چرا چون براشون حرف در میارن چرا چون .....
من خیلی ازین دخترای بد حجاب رو میشناسم که خیلی هم خوبن با کمالات با اصالت با فهم و شعور فقط چون فکر می کنن که مرتب ترن یا فکر میکنن حجاب زوره حجاب درستی ندارن اما من میگم این خدایی که این همه نعمت بهمون داده همیشه در کنارمونه ازمون چند تا خواسته داره اگر دوسش داریم و میخوایم بهش نشون بدیم بهتره به خواسته هاش عمل کنیم یکیش حجابه برای خانما اصلا دلیل عقلیش مهم نیست مهم اینه که اون خواسته هیچ وقتم نگفته چادر مشکلی همینکه که روسری تا جایی باشه که گردی صورت بیرون باشه و لباس هم تا مچ دست و شلوار و جوراب و اینکه جذب نباشه کافیه اصلا مردا مهم نیستن ایمانشون بخوره تو سرشون اگر ایمان داشتن وضعمون این نبود

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 
بالا