هکرها برای سرویس Google Code نقشه کشیده‌اند!

majmaj

عضو جدید
هکرها در سوءاستفاده از ابزارها و سرويس‌هاي گوگل يد طولايي دارند. AdSense، Orkut، Chrome، Gmail و YouTube از آن جمله است. البته اين ليست طولاني تر از اين حرف‌هاست!

به گزارش CyberInsecure نفوذگران اينترنتي يک بار ديگر به سراغ گوگل آمده‌اند. اين بار قرعه به نام Google Code افتاده است!

هکرها با استفاده از Google code hosting project که بزرگترين سرويس رايگان به‌شمار مي‌رود، بدافزار منتشر مي‌کنند. يادآور مي‌شود حدود يک سال پيش، هکرها همين شيوه را بر سايت MSN Spaces مايکروسافت پياده کرده بودند.

بنا به اعلام مکافي، کليک بر تصاوير جعلي ساخته و پرداخته هکرها، باعث مي‌شود کاربر به يک سايت دانلود codec - که البته قلابي است - رهنمون شود. چند بار کليک هم آنها را به يک سايت پورنوگرافي هدايت مي‌کند.

Chris Barton محقق مکافي در اين‌باره مي‌گويد: تفاوت سوءاستفاده از Google Code با سوءاستفاده صورت گرفته از MSN Spaces مايکروسافت که حدود يک سال از آن مي‌گذرد، آن است که ظاهراً گوگل به طور خودکار code projectها را ايندکس مي‌‌کند.

Barton که معتقد است سوءاستفاده از نسخه بتاي MSN Spaces همچنان ادامه دارد، اميدوار است که گوگل در اصلاح عملکرد خود، جنب و جوش بيشتري از خود نشان دهد.

بد نيست بدانيد سايت Windows Live Spaces (که کاربرانش آن را MSN Spaces مي‌نامند) يک ابزار تهيه وبلاگ و پلتفرم مايکروسافت براي شبکه‌هاي اجتماعي به‌شمار مي‌رود. مايکروسافت اين سايت را در اوايل سال 2004 راه اندازي نمود.

«همکاران سيستم» تاکنون به ترفندها و شيوه هاي گوناگون هکرها در سوءاستفاده از سرويس‌هاي گوگل اشاره داشته است.
 
بالا