هورمون سروتونين در خوشبختي و اميد به زندگي تاثير دارد

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ماكسي ساينس ، در چارچوب تحقيق اروپايي كه گروهي به سرپرستي دكتر آلنينا Alenina از مركز ماكس دلبروك پزشكي مولكولي Centre Max Delbrück بر روي موش ها انجام داده است نشان مي دهد كه هورمون سروتونين نقش مهمي در رشد و بقاي زندگي موش دارد.
در اين تحقيق، محققان وضع جسماني موشي كه كمبود سروتونين داشت مورد بررسي قرار دادند و متوجه شدند كه نه تنها روند رشد ان كند شده است ، بلكه به مشكلات تنفسي ، قلبي و عروقي و اختلال در خواب نيز دچار شده است و ازسوي ديگر ميل زيادي به رفتارهاي تهاجمي دارد.
نكته قابل توجه انكه ، موش هاي ماده اي كه كمبود سروتونين داشتند تمايل داشتند كه بچه هاي خود را بخورند. اين نتايج از مطالعه اي كه بر روي سلول هاي بنيادي جنين موش صورت گرفت به دست امد.
بر اساس اين تحقيق، باروري در موش هايي كه از نوعي ژن كه آنزيم سروتونين شبكه عصب مركزي را كدگذاري مي كند محروم هستند، از بين نمي رود، اما در عوض رشد ،كنترل خواب،ضربان قلب و فشار خون در رگ ها با مشكل مواجه
مي شود. اين گونه موش ها نه تنها رفتار بسيار خشونت اميز وتهاجمي از خود نشان
مي دهند بلكه حتي بچه ها و ديگر موش ها را مي خورند.
نتيجه انكه ، دانشمندان متوجه شدند كه كمبود سروتونين در بروز رفتارهاي خشونت آميز تاثير مستقيم دارد و در نتيجه وجود ان مي تواند در تنظيم رفتار موثر باشد. لينک خبر: http://www.science.yjc.ir/NewsDesc.aspx?newsid=10002157
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
 

sobhsepid7

عضو جدید
کاش بشه سروتونین همیشه بدون وقفه ترشح بشه تا همه شاد و خوشحال باشیم مرسی بابت مطلب خوبتون
 

Similar threads

بالا