هندوستان در جستحوی سرمایه گذار خارجی برای توسعه انرژی های سبز

bhabdi

عضو جدید
یک مقام رسمی هند گفت، کشور هندوستان امیدوار است در بخش انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاران خارجی را جذب کند.
به گزارش Press Trust، فاروق عبدالله، وزیر انرژی های نو و تجدید پذیر کشور هند، گفت که هندوستان با ایجاد مرکز تماس مستقیم سرمایه گذاران، در حال توسعه بخش سرمایه گذاری خود می باشد.
فاروق عبدالله در نشست ماه ژوئن در لندن افزود:" سلول خورشیدی برای ما همانند دریچه ای است که با حضور سرمایه گذاران و بهره مندی از تلاش و ایده های نوی آنان، از آن بهره مند خواهیم شد."
وی افزود در همایشی که در همین زمینه برگزار شده بود بیش از 40 سرمایه گذار راغب به سرمایه گذاری در پروژه های خورشیدی و بادی شرکت نمودند.
وی همچنین اشاره کرد که طی 5 سال آینده، هندوستان در نظر دارد 50 میلیارد دلار در زمینه انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری نماید که از این میزان 19 میلیارد دلار به انرژی باد، 25 میلیارد دلار به انرژی خورشیدی و 3 میلیارد دلار به هریک از بخش های هیدرو و بیوماس اختصاص خواهد یافت.
پیش از این نیز گریش پرادان، معاون وزیر انرژی هند، در طول برگزاری نشست لندن در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ خاطر نشان کرده بود که دولت هند تمایل دارد که حداقل 15 درصد از این 50 میلیارد دلار (حدود 7.5 میلیارد دلار) از طریق سرمایه گذاری خارجی تامین گردد.
بنا به گزارش یک نظرسنجی که در ماه آوریل گذشته انجام شده بود، در بین 20 اقتصاد جذاب برای سرمایه گذاران بخش انرژی های پاک، کشور هند در رتبه ششم قرار دارد. در سال 2011 سرمایه گذاری خصوصی در بخش انرژی پاک در کشور هند مجموعا 10.2 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال 2010 حدود 54 درصد رشد داشته است.
لازم به ذکر است که در حال حاضر هند بین 5 کشور اول از نظر ظرفیت انرژی های تجدید پذیر می باشد، عبدالله خاطر نشان کرد که در حال حاضر کشور هند بسترهای لازم برای نصب 25000 مگاوات سلول خورشیدی دیگر را نیز فراهم نموده است که تقریبا معادل 12.5 درصد کل توان تولیدی خورشیدی کشور است و 6 درصد کل الکتریسیته تولیدی کشور را تشکیل می دهد.
وزیر انرژی های تجدید پذیر هند می افزاید، در طول دوازدهمین برنامه توسعه هند، دولت تصمیم دارد که حجم توان نصب شده فوتوولتاییک را تا 30 هزار مگاوات افزایش دهد.
وی افزود:" چالش اساسی پیش روی ما در بخش انرژی های تجدید پذیر این است که هزینه های تولید انرژی تجدید پذیر را کاهش دهیم. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، هند نیز با استفاده از افزایش حجم سرمایه گذاری، انتقال فن آوری، تحقیقات بومی و توسعه زیرساخت ها در حال مقابله با این چالش ها است"
ولی وی همچنین اشاره کرد که در حال حاضر 33 درصد از مناطق مسکونی هند به منابع انرژی دسترسی ندارند.
وی گفت:" متوسط سرانه مصرف انرژی در هند هم چنان در حد پایینی است و حدود 800 واحد انرژی در سال است."
در گزارش روند سرمایه گذاری بخش انرژی های نو در سال 2011 که بر اساس اطلاعات اقتصاد انرژی نوی بلومبرگ و توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد منتشر شده است، عنوان شده که کشور هند با افزایش 62 درصدی سرمایه گذاری در زمینه انرژی های نو، در سال گذشته بیشترین و سریعترین نرخ رشد بازار در این زمینه را داشته است.

منبع: http://www.faradeedtavan.com/index....dia-seeks-green-energy-foreign-investors.html
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ممنون
اما به نظر میاد این فقط رهنامه کشور هندوستان نیست و همه کشورها به دنبال همچین راهبردی هستند به خصوص در این اوضاع بیمار اقتصادی و همچنین مسئله جایگزینی انرژی طبیعیه که باید به فکر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از انرژیهای نو بود
 
بالا