[همه چیز درباره ی آزمون تافل اینترنتی]About the TOEFL iBT® Test

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
تافل چيست؟


آزمون تافل (TOEFL) توسط سرويس سنجش تحصيلي (ETS) دانشگاه پرينستون (Princeton) برگزار مي‌شود. اين آزمون، مهارت در بخشهاي شنيداري، گفتاري، نوشتاري، و درک مطلب انگليسي را مورد سنجش قرار مي‌دهد و براي پذيرش در دانشگاههاي آمريکاي شمالي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نمره کسب شده در اين آزمون جهت پذيرش در اين دانشگاهها به مدت دو سال داراي اعتبار مي‌باشد.

تافل اينترنتي (iBT) چه تفاوتي با تافل کتبي و کامپيوتري دارد؟


آزمون تافل اينترنتي (iBT) بخش جديدي با عنوان «بخش گفتاري» (يا Speaking) دارد و در مقابل، بخش ساختار (Structure) که در آزمونهاي کتبي و کامپيوتري وجود داشت، حذف شده است. گرامر بطور غيرمستقيم در بخشهاي ديگر اين آزمون مورد سنجش قرار مي‌گيرد. سخنراني‌ها و گفتگوها در بخش شنيداري (Listening) طولاني‌تر شده‌اند و خلاصه نويسي (note taking) نيز ديگر مجاز مي‌باشد. در بخش درک مطلب (Reading)، نوع سؤالات متنوع‌تر شده و بعنوان مثال از شرکت کنندگان خواسته مي‌شود اطلاعات را طبقه‌بندي کنند و يا جدولي را پر کنند. تايپ کردن هم در بخش نوشتاري ديگر الزامي است.

سيستم امتيازدهي در اين آزمون چگونه است؟
سيستم امتياز دهي در آزمون تافل اينترنتي (iBT) در جدول زير نشان داده شده است:

0-30
0-30
0-30
0-30
Listening
Reading
Speaking
Writing
0-120 Total score:​



بخشهاي مختلف تافل (iBT)



بخش درک مطلب (Reading)
بخش درک مطلب در تافل iBT خيلي با نسخه کامپيوتري آن (CBT) تفاوت ندارد. اين بخش از سه متن آکادميک تشکيل شده است که به دنبال هر کدام چندين پرسش مطرح مي‌شود. هر کدام از اين متن‌ها حدوداً از 650 تا 750 کلمه ساخته شده‌اند. نوع سؤالات نيز ترکيبي از نوع سؤالات موجود در تافل کامپيوتري (CBT) و انواع جديدتري از سؤالات است که در آن شرکت کنندگان بايد جدولي را پر کنند يا يک نتيجه گيري روايي را تکميل نمايند. دو ويژگي اضافه شده به بخش درک مطلب (Reading)، يکي فهرست لغات و ديگري يک گزينه تجديد نظر (review option) مي‌باشد. «فهرست لغات» به شما اين امکان را مي‌دهد که معني کلمات کليدي موجود در متن را بيابيد و با «گزينه تجديد نظر» (يا review option) مي‌توانيد برگرديد و در پاسخهايتان تجديد نظر کنيد.
بخش شنيداري (Listening)
بخش شنيداري آزمون تافل توانايي شما را در درک مکالمات انگليسي، آنگونه که در آمريکاي شمالي صحبت مي‌شود، ارزيابي مي‌کند. بخش شنيداري آزمون تافل اينترنتي (iBT) هم خيلي با نسخه کامپيوتري آن (CBT) متفاوت نيست. اين بخش از دو مکالمه و چهار سخنراني درسي همراه با پرسشهاي متعدد تشکيل يافته است.


بخش نوشتاري (Writing)


اين بخش از آزمون، توانايي شما را در به کار گيري «نوشتن» جهت برقراري ارتباط در يک محيط دانشگاهي مورد سنجش قرار مي‌دهد. اين بخش خود به دو قسمت تقسيم مي‌شود: يک قسمت تلفيقي (integrated) و يک قسمت مستقل (independent) که تايپ کردن هم براي هر دو قسمت ضروري است. در قسمت تلفيقي شما بايد در ابتدا متن کوتاهي را بخوانيد (250 تا 300 کلمه) و سپس به يک نطق مرتبط با متن گوش دهيد. بعد از آن شما بايد با استفاده از اطلاعاتي که از متن و سخنراني بدست آورده‌ايد به يک پرسش پاسخ دهيد. به شما 20 دقيقه فرصت داده مي‌شود که پاسخ خود را که بايد بين 150 تا 225 کلمه باشد، بنويسيد. اما قسمت مستقل (independent) بخش نوشتاري، مشابه بخش نوشتاري آزمون کامپيوتري تافل مي‌باشد: به شما 20 دقيقه فرصت داده مي‌شد که انشاء کوتاهي در حدود 300 کلمه درباره يک موضوع خاص بنويسيد.
بخش گفتاري (Speaking)


اين بخش جديد از آزمون تافل داراي شش تکليف (task) مي‌باشد که دو تکليف آن به صورت مستقل (independent) و چهارتاي آن به صورت تلفيقي مي‌باشد.
بطور دقيق‌تر، بخش گفتاري آزمون تافل داراي قسمتهاي زير است:

  • 2 تکليف مستقل (independent) درباره موضوعات معمولي و آزاد.
    - شرکت‌کنندگان بايد با استفاده از دانش و تجارب شخصي خود در مورد يک موضوع خاص موضع گيري کرده و آن را توضيح دهند.
  • 2 تکليف تلفيقي (integrated) بر اساس خواندن و شنيدن.
    - اين تکاليف شامل يک متن کوتاه و يک صحبت کوتاه مي‌باشند. شرکت کنندگان بايد اطلاعاتي را که از اين دو طريق بدست مي‌آورند، با هم تلفيق کرده و در پاسخ خود به کار گيرند.
  • 2 تکليف تلفيقي بر اساس شنيدن يک سخنراني يا گفتگوي کوتاه.
    - شرکت کنندگان بايد نکات کليدي موجود در آنچه که مي‌شنوند را بطور خلاصه در پاسخ‌هايشان ارائه دهند.
مدت پاسخ‌گويي به هر کدام از تکاليف از 45 تا 60 ثانيه متغير مي‌باشد.


منبع:

www.zabanamoozan.com
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
آشنايي با آزمون تافل اينترنتي

آشنايي با آزمون تافل اينترنتي

این آزمون در اواخر ۲۰۰۵ معرفی شد و به میزان قابل توجهی جایگزین دو نوع دیگر «مبتنی بر کامپیوتر» و «مبتنی بر کاغذ» گردید. این آزمون ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا برگزار گردید و از سال ۲۰۰۶ به کشورهای دیگر نیز بتدریج راه یافت. در این نوع آزمون شرکت‌کنندگان بایستی در تاریخ‌های مشخص شده در محل حوزه آزمون حضور پیدا کرده و از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند. اعتبار مدرک این آزمون با مدارک امتحانات تافل قدیمی یکسان است ولی این آزمون دارای تفاوت‌هایی می‌باشد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
برخلاف تافل قدیمی که بیشتر تاکید بر روی گرامر بود، این آزمون تمامی مهارت‌های زبانی را پوشش می‌دهد.
فاصله زمانی بین شرکت در آزمون و دریافت نتیجه بر روی اینترنت حدود دو هفته می‌باشد.
این آزمون هر ماه چند بار برگزار شده و داوطلبان آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون دارند.
این آزمون ۴ ساعته بوده و دارای ۴ بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. یادداشت برداری در این روش بر خلاف روش مبتنی بر کاغذ مجاز است و انتخاب سوالات تقریبا به صورت تصادفی است.

تفاوت هاي آزمون تافل اينترنتي با تافل کاغذي و کامپيوتري
آزمون تافل اينترنتي (iBT) بخش جديدي با عنوان «بخش گفتاري» (يا Speaking) دارد و بخش ساختار (Structure) که در آزمون‌هاي کتبي و کامپيوتري وجود داشت، حذف شده است. گرامر به‌طور غيرمستقيم در بخش‌هاي ديگر اين آزمون مورد سنجش قرار مي‌گيرد. سخنراني‌ها و گفتگوها در بخش شنيداري (Listening) طولاني‌تر شده‌اند و خلاصه نويسي (note taking) نيز مجاز است. در بخش درک مطلب (Reading)، نوع سؤالات متنوع‌تر شده و به‌عنوان مثال از شرکت کنندگان خواسته مي‌شود اطلاعات را طبقه‌بندي کنند و يا جدولي را پر کنند. تايپ کردن هم در بخش نوشتاري الزامي است.

بخشهاي مختلف تافل اينترنتي
عنوان بخش آزمون
درک مطلب Reading
شنيداري Listening
صحبت کردن Speaking
نگارش Writing

بخش درک مطلب (Reading):
بخش درک مطلب در تافل iBT خيلي با نسخه کامپيوتري آن (CBT) تفاوت ندارد. اين بخش از سه متن آکادميک تشکيل شده است که به دنبال هر کدام چندين پرسش مطرح مي‌شود. هر کدام از اين متن‌ها حدوداً از 650 تا 750 کلمه ساخته شده‌اند. نوع سؤالات نيز ترکيبي از نوع سؤالات موجود در تافل کامپيوتري (CBT) و انواع جديدتري از سؤالات است که در آن شرکت کنندگان بايد جدولي را پر کنند يا يک نتيجه‌گيري روايي را تکميل نمايند. به بخش درک مطلب (Reading) دو ويژگي اضافه شده که يکي فهرست لغات و ديگري يک گزينه تجديد نظر (review option) است. «فهرست لغات» به داوطلب اين امکان را مي‌دهد که معني کلمات کليدي موجود در متن را بيابد و با «گزينه تجديد نظر» (يا review option) مي‌تواند در پاسخ‌ها تجديد نظر کند.

بخش شنيداري (Listening):
بخش شنيداري آزمون تافل توانايي داوطلب را در درک مکالمات انگليسي- آن‌گونه که در آمريکاي شمالي صحبت مي‌شود- ارزيابي مي‌کند. بخش شنيداري آزمون تافل اينترنتي (iBT) هم خيلي با نسخه کامپيوتري آن (CBT) متفاوت نيست. اين بخش از دو مکالمه و چهار سخنراني درسي همراه با پرسش‌هاي متعدد تشکيل شده است.

بخش نوشتاري (Writing):
اين بخش از آزمون، توانايي داوطلب را در به کارگيري «نوشتن» جهت برقراري ارتباط در يک محيط دانشگاهي مورد سنجش قرار مي‌دهد. اين بخش خود به دو قسمت تقسيم مي‌شود:
قسمت تلفيقي (integrated) و قسمت مستقل (independent) که تايپ کردن هم براي هر دو قسمت ضروري است.
در قسمت تلفيقي داوطلب بايد در ابتدا متن کوتاهي را بخواند (250 تا 300 کلمه) و سپس به يک نطق مرتبط با متن گوش دهد. بعد از آن بايد با استفاده از اطلاعاتي که از متن و سخنراني به‌دست آورده‌ به يک پرسش پاسخ دهد. 20 دقيقه فرصت داده مي‌شود که داوطلب پاسخ خود را که بايد بين 150 تا 225 کلمه باشد، بنويسد. اما قسمت مستقل (independent) بخش نوشتاري، مشابه بخش نوشتاري آزمون کامپيوتري تافل مي‌باشد؛ در این قسمت 20 دقيقه فرصت داده مي‌شود که انشاء کوتاهي در حدود 300 کلمه درباره يک موضوع خاص توسط داوطلب نوشته شود.

بخش گفتاري (Speaking):
اين بخش جديد از آزمون تافل داراي شش تکليف (task) مي‌باشد که دو تکليف آن به صورت مستقل (independent) و چهار تکلیف به صورت تلفيقي است.
بخش گفتاري آزمون تافل داراي قسمت‌هاي زير است:
دو تکليف مستقل (independent) درباره موضوعات معمولي و آزاد:

  • شرکت‌کنندگان بايد با استفاده از دانش و تجارب شخصي خود در مورد موضوع خاصی توضیح ‌دهند.

دو تکليف تلفيقي (integrated) بر اساس خواندن و شنيدن:

  • اين تکاليف شامل يک متن کوتاه و يک صحبت کوتاه مي‌باشد. شرکت کنندگان بايد اطلاعاتي را که از اين دو طريق به‌دست مي‌آورند، با هم تلفيق کرده و در پاسخ خود به‌کار گيرند.

دو تکليف تلفيقي بر اساس شنيدن يک سخنراني يا گفتگوي کوتاه:

  • شرکت کنندگان بايد نکات کليدي موجود در آنچه که مي‌شنوند را به‌طور خلاصه در پاسخ‌هايشان ارائه دهند.
مدت پاسخ‌گويي به هر کدام از تکاليف از 45 تا 60 ثانيه متغير مي‌باشد.

امتيازدهي آزمون
آزمون تافل اينترنتي امتيازي بين صفر و 120 دارد

امتياز هر بخش مطابق زير است:
(0 - 30) Reading -
(0 - 30) Listening -
(0 - 30) Speaking -
(0 - 30) Writing -


نحوه ثبت نام و پرداخت هزينه آزمون
ثبت نام در آزمون تافل بصورت اينترنتي و از طريق سايت موسسه ETS انجام مي شود.
پرداخت هزينه ثبت نام به دو صورت اينترنتي (کارت هاي اعتباري بين المللي مانند VISA، MASTER و ...) و شماره ووچر مي باشد.
لازم به ذکر است متقاضياني که به کارت هاي اعتباري MASTER و VISA دسترسي ندارند مي توانند از طريق سايت فروش ووچر سازمان سنجش، ،اقدام کنند. در اين سايت، وجه آزمون بصورت ريالي از کارت عابربانک متقاضي کسر مي شود و شماره اي 16 رقمي(ووچر) به داوطلب ارائه مي شود و داوطلب مي بايست تا قبل از اتمام اعتبار ووچر نسبت به ثبت نام در سايت موسسه ETS اقدام کرده و شيوه پرداخت ووچري را انتخاب و عدد مربوطه را در آن سايت وارد کند.

اعتبار مدرک
امتياز کسب شده هر داوطلب تا 2 سال پس از تاريخ آزمون اعتبار دارد.


لينک هاي مرتبط



منبع
http://ets.sanjesh.org/AboutTOEFLiBT.aspx
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
آشنايي با آزمون TOEFL Practice Online

آشنايي با آزمون TOEFL Practice Online

آزمون TOEFL Practice Online آزموني آزمايشي است که از سوي موسسه برگزار کننده آزمون تافل در سراسر دنيا (ETS) طراحي شده است.اين آزمون مناسب افرادي است که قصد دارند در آزمون اصلي تافل شرکت کرده و يا مي خواهند دانش زبان خود را ارزيابي كنند.

آزمون TPOمشابه آزمون TOEFL به شيوه iBT است و به دو صورت با محدوديت زماني و بدون محدوديت زماني قابل اجرا است. در اين آزمون، داوطلب مي‌تواند پاسخ صحيح هر سئوال را ،در صورتي‌که گزينه ‌بدون محدوديت زماني را انتخاب کرده باشد،هم‌زمان مشاهده نمايد.

هدف از آزمون آزمايشي تافل اينترنتي چيست؟
اين آزمون دقيقا مشابه آزمون اصلي بوده و داوطلب مي تواند از طريق اين آزمون با محيط برنامه در آزمون اصلي و همچنين نمونه سوالات آزمون اصلي آشنا شود.

گروه هاي مختلف تافل آزمايشي
اين آزمون در 3 گروه به شرح ذيل عرضه مي شود:
1- آزمون گروه اول دقيقا مانند ازمون TOEFL iBT بوده و شامل هر 4 مهارت Reading , Listening , Speaking , Writing مي باشد.
2- آزمون گروه 2 تنها شامل مهارت Speaking مي باشد.
3- ازمون گروه 3 شامل بخشهاي Listening و Reading مي باشد.


منبع
http://ets.sanjesh.org/AboutTPO.aspx
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
منابع مورد نیاز آزمون تافل اینترنتی ( TOEFL IBT ) :

منابع مورد نیاز آزمون تافل اینترنتی ( TOEFL IBT ) :

منابع لازم برای آمادگی در آزمون تافل بسیار متنوع و زیاد هستند . بخصوص برای iBT تعداد منابع بیشتر از pbt می باشد . در زیر لیستی از این منابع تهیه شده است . لازم به ذکر است که برای iBT چند نمونه نرم افزار شبیه ساز آزمون از طرف منتشر کنندگان مطرح کتب تافل ( Barron’s ، Kaplan ، Cambridge ، ETS ، Longman ) ساخته شده که این نرم افرازها به دلیل شباهت زیاد به محیط آزمون اصلی و تفاوت تست زدن بر روی کاغذ و پشت کامپیوتر ، به شدت توصیه می شوند .



  • North Star building skills for the TOEFL iBT » High Intermediate :


براي كساني كه تا به حال آزمون تافل نداده اند و اخيرا كتابهايي مانند New Interchange‌يا Top Notch را به پايان رسانده اند شروع خوبي خواهد بود. اين كتاب مروري بر مهارت هاي آزمون دارد و ميتوان آن را قبل از كتاب لانگم مطالعه نمود .



  • Longman TOEFL iBT :

از جمله منابع مفید برای آزمون تافل بخصوص برای شروع و یا افرادي با سطح زبان نه چندان بالا می باشد. سطح سوالات آن از آزمون واقعی پایین تر است.يكي از قابليت هاي خوب اين كتاب داشتن نرم افزار شبيه سازي شده ي آزمون تافل مي باشد.اگر شخص تمايل به حضور در كلاس هاي تافل نداشته باشد اين كتاب بهترين مرجع براي آغاز آموزش شيوه ي پرسش ها در آزمون مي باشد.



  • Delta's Key to the Next Generation TOEFL Test » Advanced Skill Practice for the iBT :

دارای آموزش بخش به بخش مهارت های لازم جهت آمادگی آزمون است. این کتاب عموماً از کتاب Barron's ساده تر و از Longman سخت تر تلقی می شود.ميتوان به جرات گفت اين كتاب يكي از مهمترين رفرنس هاي توصيه شده است و مطالعه ي دقيق آن دانش خوبي در مورد علوم مورد سوال در تافل در اختيار خواننده قرار مي دهد .




  • Barron's How to Prepare for the TOEFL :

از جمله معروف ترین منابع این امتحان است که دارای بخش آموزش مهارت های مختلف و تست های فراوان است.مهارت هاي آموزش داده شده در اين كتاب با كتاب دلتا متفاوت است. به اين صورت كه در اين كتاب بيشتر نويسنده بر روي تقويت مهارت هايي مانند نت برداري ، تشخيص ايده ي اصلي ، و....كار ميكند در صورتيكه در كتاب دلتا شما دقيقا با سوالاتي كه در آزمون ديده خواهد شد از قبل آشنا ميشويد.در اصل كتاب باروزن دو بخش داري. يك بخش شامل آموزش مهارت هاي گفته شده و بخش دوم 7 سري كامل آزمون هاي تافل مي باشد. از مزاياي ديگر اين كتاب نرم افزار شبيه سازي شده ي آن است كه ميتوانيد 7تست هاي كامل را در آن پيگيري نماييد. سطح امتحان واقعی تا حدودی نزدیک به تست های این کتاب مي باشد. قسمت شنيداري اين كتاب نسبت به منابع ديگر قويتر بوده و بشدت توصيه ميشود.




  • ETS Official Guide to iBT TOEFL :

اگرچه تست های این کتاب کمی ساده تر از آزمون واقعی هستند، اما از نظر نوع سوالات شبیه آزمون واقعی می باشند. نظرات نمره دهندگان ETS به نمونه های واقعی writing و speaking داوطلبان بسیار آموزنده است.اين كتاب نيز داراي نرم افزار شبيه سازي شده مي باشد.



  • Mastering skills For The TOEFL iBT :

كتابي بسيار خوب با تمرينات بسيار در 4 مهارت مورد نياز مي باشد. تمرينات شنيداري اين كتاب ميتواند گامي مفيد در جهت تقويت مهارت شنيداري شما باشد. اگر تا روز آزمون فرصت زيادي داريد از بخش شنيداري اين كتاب چشم پوشي نكنيد.




  • Cambridge Preparation for the TOEFL :

كتاب كمبريج از نظر ساختار و رويكرد آموزشي بسيار به دلتا شبيه مي باشد. لذا كسي كه دلتا را آموزش ديده بهتر است از تستهاي كامل نرم افزار شبيه سازي شده ي كمبريج كه بسيار توصيه شده است استفاده نمايد. نرم افزار شامل 7 دوره تست هاي كامل است كه شما را با محيط آزمون آشنا ميسازد.




  • The Complete Guide To The TOEFL Test,iBT Edition :

اين كتاب به كتاب تامسون معروف مي باشد و براي كساني كه به زمان زيادي تا آزمون دارند و به دنبال ممارست بيشتر هستند مرجع مناسبي است.




  • KAPLAN Internet-Based TOEFL :

كاپلان يكي ديگر از مراجع بنام اين آزمون است. موردي كه اكثرا در باب اين كتاب اشاره ميگردد اين است كه سطح اين كتاب كمي از آزمون اصلي دشوار تر است. در كنار آن يك نرم افزار شبيه سازي شده وجود دارد كه داراي 4 دوره تست هاي كامل مي باشد. شما ميتوانيد براي ممارست بيشتر از اين نرم افزار بهره ببريد.


»»» اگر به دنبال يك كتاب خوب در زمينه ي نوشتار مي گرديد مي توانيد با كتاب هاي زير شروع كنيد :




  • How To prepares For The TOEFL ESSAY :

اين كتاب از انتشارات بارونز بوده و فقط به قسمت Independent آزمون مي پردازد. شما قادر خواهيد بود 185 انشاء در موضوعات مختلف در انتهاي آن بيابيد.




  • Writing For The TOEFL iBT :

اين كتاب پس از كتاب بالا منتشر شد و قسمت Integrated ‌را نيز در بر دارد.اگر اين كتاب را تهيه نماييد نيازي به تهييه ي كتاب بالا نيست چون آن را پوشش مي دهد .



  • Answers to all TOEFL Essay Questions :

اين كتاب در مورد رايتينگ بسيار مفيد بوده و داراي 450 انشا مي باشد. با مطالعه ي دقيق آن شما قارد خواهيد بود با ساختار انشا نويسي در اين آزمون به صورت تجربي آشنا شويد.
»»» اگر بخواهيم به تعدادي از كتاب هاي لغت برتر جهت اين آزمون اشاره كنيم :




  • 400Must-Have Words For The TOEFL :

مزيت اين كتاب اين است كه لغات را دسته بندي كرده و اين قابليت به خواننده كمك ميكند تا با سرعت بالاتري آنهارا فراگيرد .



  • 504 Absolutely Essential Words :

اين كتاب يكي از مراجع مهم در زمينه ي لغت مي باشد .




  • ( Essential Words for the Toefl( Barron's :

این کتاب مرجع اصلی لغات آزمون تافل است و خواندن آن بسیار توصیه می شود . در اين كتاب شما قادر هستيد بخش هاي مختلف يك لغت را نيز بخاطر بسپاريد .
»»» در كل براي تافل منابع بي شماري موجود است .اما آنچه كه پيشتر گفته شد بهترين مراجع براي كسب نمره ي بالا هستند . اگر زمانتان محدود است در انتخاب منابع دقت نماييد. برخي از منابع ديگر عبارتند از :




  • 1 . TOEFL Vocabulary Test
  • 2 . Power 3000 TOEFL Test CDROM Grammar Review
  • 3 . TOEFL e-Books
  • 4 . Focus On Grammar
  • 5 . Essential Grammar in Use Study Guide .
  • 6 . Useful English Learning e-Books
  • 7 . TOEFL Exams 1995-2005 .
  • 8 . TOEFL POWER PREP .
  • 9 . The Heinemann TOEFL Preparation Course


منبع
applyabroad.org
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
چگونه یک رایتینگ (Writing) خوب برای آزمون تافل iBT بنویسیم

چگونه یک رایتینگ (Writing) خوب برای آزمون تافل iBT بنویسیم

بخش رایتینگ آزمون تافل دو قسمتی است. در قسمت اول یا Integrated Writing باید در مورد متنی که می خوانید و اظهار نظری که راجع به متن می شنوید بنویسید و در رایتینگ دوم یا Independent Writingباید متنی راجع به یک موضوع عمومی بنویسید. این یادداشت به نحوه نوشتن رایتینگ بخش اول اختصاص دارد. ان شاالله در مورد رایتینگ نوع دوم در یک فرصت دیگر خواهم نوشت.
در رایتینگ نوع اول ابتدا یک متن به شما نشان داده می شود. متن را به سرعت بخوانید. معمولا چند دقیقه وقت اضافه می آورید. بنابراین برخی از قسمت های متن را می توانید دوباره بخوانید. به نظرم نیازی به یادداشت برداری نیست چون هنگام نوشتن رایتینگ دوباره متن ظاهر می شود. سپس شخصی در مورد متن شروع به صحبت کردن می کند. معمولا این شخص موارد ارایه شده در متن را با ذکر دلایلی رد می کند. نکته مهم این است که این دلایل را با جزئیاتش یادداشت کنید. چنانچه در یادداشت برداری کند هستید می توانید برخی موارد را به فارسی یادداشت کنید. پس از اتمام صحبت شخص، متن دوباره به شما نشان داده می شود و زمان شما برای رایتینگ آغاز می شود.
یک روش متداول برای نوشتن رایتینگ نوع اول اینست که رایتینگ را به دو پارگراف تقسیم بندی کنید. در پاراگراف اول متن را خلاصه کنید و موارد مطرح شده در آن را به صورت خلاصه بنویسید. در پاراگراف دوم باید نظرات گوینده را منعکس کنید. می توانید پاراگراف دوم را با ذکر جملاتی نظیر According to the Listening section the professor disagrees strongly with the ... شروع کنید و سپس دلایلی که گوینده برای رد موارد بیان کرده است بنویسید و در انتها در حد یک خط نتیجه گیری کنید. موقع نوشتن به چند نکته توجه کنید:

اول اینکه بهتر است اندازه پاراگراف دوم از پاراگراف اول بیشتر باشد. یعنی تکیه متن باید بیشتر بر روی صحبت های گوینده باشد. معمولا در پارگراف دوم دلایلی که گوینده ذکر کرده است را سریع و بدون جزئیات می نویسیم و به نظرم مصحح تافل هم که می فهمد ما می خواهیم از سر باز کنیم از ما نمره کم می کند. به خاطر همین است که تاکید دارم دلایل گوینده را با جزئیات یادداشت کنید.
دوم اینکه سعی کنید نوشته حتی الامکان دارای یک نتیجه گیری یک خطی باشد. معمولا در رایتینگ نوع اول نتیجه گیری یک خطی و در رایتینگ نوع دوم نتیجه گیری یک پاراگراف است. برای نتیجه گیری می توانید از جملات کلی نظیر Because of the mentioned reasons the professor isn’t convinced ….استفاده کنید.
سوم اینکه چنانچه کم تمرین کرده باشید در رایتینگ چند دقیقه ای وقت کم می آورید. در نتیجه فرصت اصلاح و تصحیح غلط املایی های احتمالی را از دست می دهید. اما اگر قبل از آزمون چندین بار در شرایط آزمون رایتینگ بنویسید کم کم سرعتتان بالا می رود و در حدود 1 تا 2 دقیقه وقت اضافه خواهید آورد. این همان زمانی است که شما باید متنتان را از بالا تا پایین خوانده و تصحیح کنید. ضمنا تمرین کردن به شما این امکان را می دهد تا بفهمید چه کلماتی را بیشتر غلط می نویسید. مثلا من کلمه their را بارها به صورت thier در نوشته هایم می نوشتم. از اشتباهات رایج در نوشته ها می توان به فراموش کردن s سوم شخص، جابجا بکار بردن ضمایر مذکر و مونث نظیر his، her، she، he و فراموش کردن حرف بزرگ در اول جملات اشاره کرد. به نظرم تمرین های موجود در کتاب Barrons Writing for the TOEFL iBT برای بالا بردن مهارت نوشتن مفید هستند.
چهارم اینکه سعی کنید در متنتان از کلمات ربط و قید استفاده کنید. برای بیان نظر گوینده می توانید از زمان حال ساده استفاده کنید (s سوم شخص فراموش نشود!). استفاده از این زمان معمولا از زمان گذشته ساده تر است. ضمنا تنوع در بکار بردن افعال داشته باشید.برای مثال می توانید افعالی نظیر think, Point out, believe, mention, say و افعال مشابه را به جای یکدیگر استفاده کنید. مثلا وقتی می خواهید نظر گوینده را بیان کنید می توانید از افعال (به صورت پررنگ مشخص شده اند) و کلمات ربط (با خط زیر مشخص شده اند) به صورت زیر استفاده کنید.

The professor disagrees strongly with the …. . He believes that … . He also mentions that... . In Addition, he points out that… .

نکته آخر اینکه حتما از یک شخص که دارای مهارت بالا در زبان انگلیسی و به خصوص آزمون تافل است بخواهید تا رایتینگ هایتان را تصحیح کند. اگر رایتینگ خوبی نوشته باشید شخص مصحح حتی بدون گوش کردن به صحبت های گوینده از متن نوشته شده توسط شما به منظور آن پی خواهد برد.


مواردی که در بالا ذکر کردم تجربه هایی بود که در مدت آمادگی برای آزمون تافل کسب کرده بودم . موارد مطرح شده در بالا ممکن است خالی از اشکال نباشند ولی در کل به نظرم نکات مفیدی در داخلشان هست که در بهبود نمره موثر هستند. ان شاالله در فرصت های بعدی در مورد رایتینگ نوع دوم نیز مطالبی خواهم نوشت. راستی نمره خودم در بخش رایتینگ 24 شده!

در این یادداشت نحوه نوشتن رایتینگ نوع دوم یا Independent Task شرح داده شده است. در رایتینگ نوع دوم از شما خواسته می شود تا در مورد یک موضوع عمومی مطلب بنویسید.
یک روش خوب برای نوشتن رایتینگ نوع دوم این است که رایتینگ خود را به پنچ پاراگراف تقسیم کنید. در پاراگراف اول به طور مشخص نظر خود را در مورد سئوال بیان کرده و سه دلیل برای آن بیاورید. در سه پاراگراف بعدی برای هریک از دلایل ذکر شده دو دلیل جزئی تر بیاورید. و در نهایت رایتینگ را با یک پاراگراف شامل نتیجه گیری به پایان برسانید.برای نوشتن رایتینگ نوع دوم معمولا دو مشکل اساسی وجود دارد. اول اینکه چگونه برای نظری که ارائه کرده­ایم دلیل بیاوریم و دوم اینکه چگونه دلایل مطرح شده را به زبان انگلیسی بیان کنیم. در برخی ازکتابهای مربوط به آزمون تافل نحوه ایده پروری و بیان آن بصورت پایه ای آموزش داده شده اند اما روند آموزشی این کتابها معمولا وقت گیر بوده و بازده بالایی ندارد. یک ایده خوب برای بالابردن مهارت در رایتینگ نوع دوم مرور رایتینگ های نمونه می­باشد (اگر چه تمام این رایتینگ ها نمونه نمی باشند!). در برخی از کتاب ها برخی سئوالهای رایج برای رایتینگ به همراه پاسخ آنها ارائه شده است که روخوانی انها تا حد زیادی به بهبود رایتینگ منجر خواهد شد. این روخوانی چند فایده عمده دارد:
اول اینکه با مطالعه انها متوجه می شویم که چه دلایلی می توان برای یک موضوع ارائه نمود.
دوم با افعال و کلمات مترادف با موضوع آشنایی پیدا می کنیم.

سوم اینکه دلایل ذکر شده را برای موضوعات مشابه نیز می توانیم بکار بریم
بنابراین می توان هر رایتینگ را خلاصه کرد وجملات کلیدی آن را بخاطر سپرد. البته لازم به ذکر است که حفظ کلمه به کلمه جملات امکان پذیر نیست و چنانچه یک رایتینگ عینا مشابه متون موجود در کتاب ها باشد با کسر نمره مواجه می شود که البته این امر در عمل اتفاق نمی افتد.
برای نوشتن رایتینگ به نکات دیگری نیز باید توجه داشت. برای مثال برای نوشتن رایتینگ باید تنوع گرامری داشت. جملات شرطی if و جملات مجهول نیز باید در متن استفاده شوند. ضمنا از کلماتی که جملات را به هم ربط می دهند نظیر Furthermore، In addition، Moreover و نظایر آن نیز باید استفاده نمود. نکته مهم دیگر بکارگیری کلمات مخصوص تافل در رایتینگ می باشد بطوریکه متن باید شامل چندین کلمه مخصوص تافل نظیر آنچه در کتابهای 504 یا Essential Words for TOEFL وجود دارند باشد. همچنین بهتر است به جای کلمات پرکاربرد و ساده از متردافهای آن استفاده شود. مثلا گاهی اوقات در متن بجای کلمه important از کلماتی نظیر significant و یا essential و به جای کلمه good از واژگانی نظیر excellent و prefect و ... می­توان استفاده نمود که باعث قوی تر شدن متن می شوند
یک نکته در رایتینگ نوع دوم استراتژی نوشتن است. معمولا در این رایتینگ از شما خواسته می شود تا نظر خود را راجع به دو انتخابی که دارید بیان کنید. مثلا پرسیده می شود که ترجیح میدهید که در یک منطقه گرمسیری زندگی کنید یا در منطقه ای که دارای چهارفصل سال است اقامت داشته باشید. در این گونه سئوالات بهتر است یکی از حالات را انتخاب نمود و رایتینگ را راجع به آن نوشت. در آخر هر پاراگراف هم می توان با استفاده از کلماتی نظیر on the other handدر حد یک خط مقایسه بین مورد انتخاب شده و مورد انتخاب نشده انجام داد.
با توجه به نکات ذکر شده در بالا یک فایل شامل خلاصه رایتینگ ها و نکات کلیدی تهیه کرده ام که از اینجا می توانید دانلود کنید. قسمت اول فایل خلاصه رایتینگ های نمونه کتاب Barrons writing for Toefl ibt می باشد. در خواندن این خلاصه ها وسواس نداشته باشید بلکه سریع روخوانی کنید تا نسبت به همه موضوعات اطلاع کلی پیدا کنید که این کار تقریبا سه روز (3 ساعت برای هر روز ) طول می کشد. بعد کم کم جزئی تر مطالعه کنید.
در قسمت دوم که تحت عنوان Phrasse & Sentencse از صفحه 50 شروع می شود یک سری قالب های کاربردی برای رایتینگ استخراج شده است. بعنوان مثال برای جملات شروع می توان از عبارت زیر استفاده نمود.
Some people believe that …. In my opinion, however, the opposite is true. ….. In addition, …. . Most important of all,
مثلا اگر در مورد زندگی در یک شهر کوچک یا بزرگ سئوال شود می توان به راحتی جاهای خالی را با عبارات مورد نظر پر کرد
Some people believe that living in a small town is better than living in a big city. In my opinion, however, the opposite is true. Transportation is much more convenient. In addition, everything is more exciting. Most important of all, there is a greater variety of people in a big city.
در ادامه یکسری معادل برای کلمات انتخاب شده اند که می توان در رایتینگ به کار برد. گاهی اوقات تکرار بیش از اندازه یک کلمه باعث ملال آور شدن رایتینگ و کسر نمره می شود. بنابراین باید آن را به نحوی تغییر داد. مثلا برای کلمه life می توان از عبارت های زیر نیز استفاده نمود
in my daily life, my everyday life,
و البته مهمترین بخش فایل قسمت عبارات کاربردی (Practical Phrase) است که از همین رایتینگ ها استخراج شده است. استفاده از این جملات باعث خواهند شد که ما جملات را همانند یک انگلیسی زبان بیان کنیم. مثلا چنانچه رایتینگ در مورد غذا پختن باشد و ما بخواهیم در مورد اسانتر شدن غذا پختن صحبت کنیم می توانیم از جمله زیر استفاده کنیم
Today we can prepare food that is more convenient than ever before in history
حال چنانچه رایتینگ در مورد اینترنت باشد به راحتی با عوض کردن چند کلمه می توانیم بنویسیم
Today we can communicate each other using Internet that is more convenient than ever before in history.
به عنوان مثالی دیگر در بسیاری از موارد می توان برای بیان مزیت های یک فناوری از عبارت it gives me the chance to یا it gives me the opportunity to استفاده نمود.
تمرین و مرور جملات کاربردی باعث خواهند شد که در رایتینگ هایتان از آنها استفاده کرده و متن خوبی به زبان انگلیسی بنویسید
مطالبی که عنوان شد مجموعه ای از تجربیات شخصی می باشند و لزومی به در برداشتن نتایج مشابه برای دیگران ندارند ولی در مجموع می توانند کمک خوبی برای کسانی باشند که قصد دارند در آزمون تافل iBT شرکت کنند. ضمنا نمره خودم در رایتینگ 24 شده!

منبعideahome.blogfa.com


نکته : همچنین اون فایل رایتینگ نمونه که در پرشین گیگ آپلود شده رو اگه نتونستید دانلود کنید میتونید از تو پیوست خود سایت دانلود کنید
 

پیوست ها

  • Writing-Independent task-www.ideahome.blogfa.com.zip
    77.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[همه چیز درباره ی آزمون تافل اینترنتی]About the TOEFL iBT® Test

The TOEFL iBT® test, administered via the Internet, is an important part of your journey to study in an English-speaking country. In addition to the test, the ETS TOEFL Program provides tools and guides to help you prepare for the test and improve your English-language skills.



ets.org
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=2]What Is the TOEFL iBT Test?[/h] The TOEFL iBT test measures your ability to use and understand English at the university level. And it evaluates how well you combine your listening, reading, speaking and writing skills to perform academic tasks.

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=2]Who Takes the TOEFL Test?[/h] More than 30 million people from all over the world have taken the TOEFL test to demonstrate their English-language proficiency. The average English skill level ranges between Intermediate and Advanced.


  • Students planning to study at a higher education institution
  • English-language learning program admissions and exit
  • Scholarship and certification candidates
  • English-language learners who want to track their progress
  • Students and workers applying for visas
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=2]Where Can I Get Local, In-language Support?[/h] You can contact a local TOEFL iBT Resource Center for general in-language information about the TOEFL test and test preparation. TOEFL iBT Resource Centers are available in specific countries.

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=2]Who Accepts TOEFL Test Scores?[/h] More than 9,000 colleges, agencies and other institutions in over 130 countries accept TOEFL scores. For more information, including using your scores to satisfy visa requirements in Australia and the United Kingdom, how to find institutions that accept TOEFL scores, and more, see Who Accepts TOEFL Scores.

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=2]Where and When Can I Take the TOEFL iBT Test?[/h] The TOEFL test has more test dates (more than 50 per year) and locations than any other English-language test in the world. You can retake the test as many times as you wish, but you cannot take it more than once in a 12-day period. If you already have a test appointment, you cannot register for another test date that is within 12 days of your existing appointment.
Watch a short video (Flash) to see what happens at one of our TOEFL iBT test centers on test day.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=2]What Resources Can Help Me Prepare for the TOEFL iBT Test?[/h] ETS offers a variety of paid and free preparation materials to help you get ready for the TOEFL test. Watch our video, TOEFL® Resources: An Overview for Students (Flash) to learn about the tools from ETS that can help you prepare for the test.

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=2]What Does the TOEFL iBT Test Cost?[/h] The cost of the test can range from US$160 to US$250 and varies between countries. For information on registration, fees, test dates and locations, select your test location.

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
می‌خواهم چند نکته را که در رویدادهای اخیر ETS یاد گرفتم به شما بگویم. واقعاً چندان هم مهم نیستند ولی ممکن است برایتان جالب باشند.

Speech Rater همه چیز را چک می‌کند، از جمله واژگان و گرامر. برداشت اولیه من که تنها طرز بیان (delivery) را چک می‌کند اشتباه بود.

برای هر تسک فقط یک ارزیاب (rater) انسانی در کنار Speech Rater وجود دارد.

نمره ارزیاب انسانی و نمره Speech Rater دارای ارزش برابر هستند. میانگین آن ها گرفته می‌شود. البته اگر تفاوت معنا داری بین آن ها وجود داشته باشد، یک ارزیاب انسانی دیگر پاسخ را بررسی می‌کند.

Speech Rater نمره هر تسک را به صورت مجزا تعیین می‌کند، و همه چیز را یک جا محاسبه نمی‌کند.

نکته مهم: وقتی که درخواست بازنگری نمره داده می‌شود از Speech Rater استفاده نمی‌شود. جالب آن ‌که یک فرد شاغل در ETS به من گفت که قبلاً برای هر تسک فقط یک ارزیاب انسانی وجود داشته است. این عکس چیزی است که ETS قبلاً به من گفته بود، اینکه برای هر تسک دو ارزیاب انسانی وجود دارند. به نظرم الان دیگر اهمیتی ندارد.

آن ها انتقادهای شما در مورد Score Report های دارای جزئیات کم را شنیده‌اند و در حال بررسی این موضوع هستند که چطور می‌توانند اطلاعات دقیق ‌تری را در اختیارتان بگذارند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

7 نکته برای موفقیت در تافل​



تافل (تست زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی)، یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که توانایی زبان انگلیسی فرد را در چهار مهارت ارتباطی ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ ارزیابی می‌کند.
تافل نباید با TOEIC (که تسلط به زبان انگلیسی را برای نیروی کار سنجش می‌کند) اشتباه گرفته شود. هدف تافل ارائه‌ی بازتابی منصفانه، بی‌طرفانه و دقیق از توانایی‌های داوطلب در یک محیط کلاس درس واقعی است.
آزمون سه ساعته‌ی تافل یا در اینترنت (TOEFL iBT) یا روی کاغذ (TOEFL PBT) یا در کلاس درس (TOEFL ITP) برگزار می‌شود.
با توجه به اهمیت آن در پذیرش بیش از 11500 مدرسه، آمادگی برای تافل برای داوطلبانی که مایل به ورود به دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی‌زبان هستند ضروری است. این مقاله به بررسی بهترین روش‌ها و نکاتی برای آمادگی برای این آزمون و همچنین به برخی از سوالات متداول در مورد تافل می‌پردازد.

چگونه برای تافل به روش صحیح آماده شویم؟

آمادگی برای تافل غالباً به علائق شخصی و سبک یادگیری شما بستگی دارد. به همین دلیل است که پیدا کردن یک مشاور مناسب می‌تواند در شناسایی زمینه‌های رشد شخصی شما بسیار مفید باشد. در عین حال، این سه اصل آمادگی برای آزمون می‌تواند به شما کمک کند تا رویکردی درست برای آماده شدن برای تافل در پیش بگیرید: آشنایی، تمرکز و آینده‌نگری.



آشنایی با فُرمت آزمون تافل

آزمون تافل به 4 بخش تقسیم می‌شود که بین بخش‌های دوم و سوم، 10 دقیقه استراحت وجود دارد. آزمون با ریدینگ شروع می‌شود که از داوطلب می‌خواهد متن‌هایی را بخواند و بسته به تعداد سوالات، در عرض 54 تا 72 دقیقه، به 30 تا 40 سوال پاسخ دهد.
به‌ شکل مشابه، بخش لیسنینگ تافل می‌تواند از 41 تا 57 دقیقه برای پاسخ به 28 تا 39 سوال در مورد سخنرانی‌های مختصر و بحث‌های کلاسی متغیّر باشد. پس از زمان استراحت، بخش اسپیکینگ 17 دقیقه‌ای، داوطلب را به گفتگو در مورد یک موضوع آشنا و بحث در مورد مطالب ریدینگ و لیسنینگ دعوت می‌کند. تافل با یک بخش رایتینگ 50 دقیقه‌ای به پایان می‌رسد که در آن، داوطلب متنی را می‌خواند، به یک بخش شنیداری از پیش ضبط‌شده گوش داده و پاسخی را شکل می‌دهد.

تمرکز: هدفی مشخص کنید و به آن متعهد باشید

طبق تحقیقات روانشناسی، تعیین هدف نه‌فقط به شکل‌گیری عادت‌ها و شیوه‌های کلیدی درس خواندن کمک می‌کند، بلکه شانس موفقیت شما را نیز افزایش می‌دهد. هنگام آمادگی برای تافل، مهم است که با چگونگی استفاده‌ی کالج‌ها و دانشگاه‌ها از نمره‌ی تافل خود برای تصمیم‌گیری در مورد پذیرش‌تان آشنا شوید.
تافل از 0 تا 120 نمره‌گذاری می‌شود که از مجموع نمرات بخش‌های آزمون بدست می‌آید که هر کدام 30 نمره دارد. از آنجایی‌که هر مدرسه شرایط خاص خود را برای نمره‌ی قابل‌قبول در آزمون تافل مشخص می‌کند، شرکت‌کنندگان در آزمون باید از حداقل نمره‌ی مورد نیاز برای پذیرش خود آگاه باشند.

آینده‌نگری: یک برنامه‌ی مطالعاتی آماده کنید

وقتی با فُرمت آزمون آشنا شدید و نمره‌ی هدف خود را مشخص کردید، یک برنامه‌ی مطالعاتی آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که این برنامه‌ی مطالعاتی از طریق تمرین مستمر و مداوم، انواع تکنیک‌های ارتباطی را شامل می‌شود. منابع آنلاین متعددی برای تقویت مهارت‌های شما در هر چهار بخش آزمون وجود دارد که از فُرمت دقیق امتحان در روز آزمون پیروی می‌کند.
با توجه به وزن بالای اسپیکینگ و لیسنینگ در آزمون، تمرین آنلاین می‌تواند روشی موثر برای اطمینان از آمادگی کافی باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مکالمه‌ی منظم به زبان مقصد، درک داوطلب زبان و تسلط زبانی او را بهبود می‌بخشد.

چگونه برای چهار مهارت اصلی زبان آماده شویم؟

ریدینگ-تافل

اگرچه یک توصیه‌‌ی محبوب برای تقویت ریدینگ تافل این است که هر آنچه را که به آن علاقه دارید بخوانید، اما آزمون ریدینگ تافل، متون آکادمیک سطح بالا را پوشش می‌دهد. بنابراین، مطالب مجلات، وبلاگ‌های شخصی و رسانه‌های اجتماعی ممکن است بهترین موضوعات برای آماده‌سازی شما نباشند.
در عوض، به‌دنبال مطالعه‌ی مقالات دانشگاهی و متون علمی که بر موضوعات مرتبط با محیط مدرسه همچون علوم زیستی و فیزیکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی تمرکز دارند، باشید. مقالات خبری (به‌ویژه آن‌هایی که دارای موضوعات تعاملی همراه هستند)، نیز گزینه‌ای مناسب برای تسلط بر واژگان سطوح بالاتر می‌باشد.



لیسنینگ-تافل

در حالیکه تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی در کل می‌تواند مهارت‌های لیسنینگ فعال شما را بهبود بخشد، مهم است به‌یاد داشته باشید که همچون بخش ریدینگ، بخش لیسنینگ تافل، داوطلبان را در بازه‌ی انگلیسی آکادمیک‌شان مورد سنجش قرار می‌دهد.
اگرچه استفاده از زبان انگلیسی مکالمه‌ای در تمرین روزانه‌ی شما ضرری ندارد، اما توجه داشته باشید که رسانه‌های محبوب همیشه از قوانین دستور زبان مناسب پیروی نمی‌کنند و گاهاً از عبارت‌های عامیانه‌ای استفاده می‌کنند که ممکن است در زمینه‌ی آکادمیک مناسب نباشد.
همانطور که گفته شد، گوش دادن به پادکست‌هایی در مورد موضوعاتی که در تافل می‌آید و تماشای اخبار و مستندها هر دو راه‌های مناسبی برای آشنایی با واژگان تافل و بالا بردن سطح شنیداری شما هستند.

اسپیکینگ- تافل

از آنجایی‌که بخش اسپیکینگ بر مهارت‌های قوی ریدینگ و لیسنینگ تکیه دارد، داشتن یک پایه‌ی محکم در هر دو برای موفقیت در بخش اسپیکینگ آزمون تافل بسیار مهم است. در حالیکه ممتحان آزمون از شما انتظار ندارند که در هر جمله‌ای که بیان می‌کنید،‌ از واژگان پیشرفته استفاده کنید، درک اینکه کدام واژگان مورد امتحان قرار می‌گیرد، شروع خوبی است.

رایتینگ-تافل

موثرترین نکات مربوط به رایتینگ تافل مواردی است که به شما این امکان را می‌دهد ضمن حفظ گرامر و نحو صحیح زبان انگلیسی، واژگان خود را بیشتر کنید. با یادگیری اینکه کدام واژگان برای توصیف طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله افعال فعال، صفت‌های خاص و غیره مفید خواهد بود، شروع کنید.
سپس، مشخص کنید که در بیان انگلیسی کدام ایده‌ها همچنان مشکل دارید و فهرستی از واژگانی را تهیه کنید که می‌دانید می‌توانید ایده‌های خود را به طور کامل و به‌وضوح با آن‌ها بیان کنید. هنگام تمرین، می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگانی همچون Grammarly و GrammarLookup.com استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که رایتینگ شما از قوانین درست زبان انگلیسی پیروی می‌کند.
از آنجایی‌که ارزیابی بخش رایتینگ ممکن است برای‌تان دشوار باشد، می‌توانید ارزیابی رایتینگ خود را به متخصصی بسپارید که می‌داند ممتحن تافل چه چیزی را در رایتینگ شما جستجو می‌کند.

سوالات متداول

حتی با وجود این هفت نکته‌ی مهم برای آمادگی برای تافل، نگرانی‌های عملی در مورد این تست استاندارد ممکن است کمی اضطراب در شما بوجود آورد. پاسخ‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا چالش‌هایی را که معمولاً در مرحله‌ی آماده‌سازی برای تافل با آن مواجه خواهید شد، برطرف کنید.



چقدر زمان برای آماده‌سازی برای تافل نیاز دارید؟

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی برای تافل به سطح زبان انگلیسی، آشنایی شما با این آزمون استاندارد و نمره‌ی هدف شما بستگی دارد. صرف‌نظر از تعداد هفته‌ها یا ماه‌هایی که برای آماده‌سازی تافل می‌گذرانید، تحقیقات نشان می‌دهد که تکرار با فاصله در کل موثرتر از تکرار یکجا است (حفظ کردن بدون وقفه).
در نتیجه، این ایده‌ی خوبی است که زمانی را در روز برای تمرین بدون‌وقفه یا حواس‌پرتی اختصاص دهید. از آنجایی‌که ممکن است بسته به نمره‌ی اولیه‌ی خود، دوباره در آزمون تافل شرکت کنید، هرگز از شروع تمرین‌های‌تان قبل از ضرب‌الاجل آسیبی نخواهید دید.

چگونه می‌توانم برای آزمون تافل ثبت‌نام کنم؟

شما می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت یا برنامه‌ی ETS، در آزمون تافل ثبت‌نام کنید که شما را به فرایند ثبت‌نام آنلاین هدایت می‌کند. همچنین می‌توانید از طریق تلفن یا پُست نیز ثبت‌نام کنید. برخی از تاریخ‌های آزمون ممکن است پس از پُر شدن همه‌ی صندلی‌ها دیگر در دسترس‌تان نباشد. بنابراین، حتماً از قبل ثبت‌نام کنید تا زمان و تاریخ آزمون مورد نظر خود را تضمین کنید.
اگر برای شرکت در آزمون به اسکان در مکانی نیاز دارید، با مستندات لازم درخواست خود را قبل از زمان ضرب‌الاجل انجام دهید. (توجه: ثبت‌نام و هزینه ممکن است براساس هر کشور متفاوت باشد.)

آزمون تافل چگونه انجام می‌شود؟

اگر تافل در منطقه‌ی شما وجود داشته باشد، آن را می‌توانید در یک مرکز آزمون یا از طریق نسخه‌ی خانگی انجام دهید. شما می‌توانید آدرس خود را در وب‌سایت ETS وارد کنید تا ببینید کدام مرکز آزمون به شما نزدیک است. اگر از نسخه‌ی TOEFL iBT Home Edition استفاده می‌کنید، حتماً باید تجهیزات و شرایط لازم برای آزمون در خانه را داشته باشید.

روز قبل از آزمون تافل چه باید کرد؟

روز قبل از آزمون تافل، باید با وسایلی که در روز آزمون به‌همراه داشته باشید و چگونگی احراز هویت برای شرکت در آزمون آشنا شوید. شما همچنین باید فُرمت آزمون را یکبار دیگر مرور کنید.
با این حال، به‌شدت پیشنهاد می‌شود که داوطلبان در روز قبل از آزمون تافل، خیلی به خود فشار وارد نکنند، چون یک خواب کامل در شب قبل از امتحان غالباً منجر به عملکرد بهتر در آزمون می‌شود.



در روز آزمون تافل چه باید کرد؟

در روز آزمون، برای رسیدن به مرکز آزمون، ثبت‌نام و یافتن صندلی اختصاص یافته‌ی خود وقت مناسبی را اختصاص دهید. اگر آزمون را در خانه انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که مکان آزمون شما ساکت، روشن و بدون بی‌نظمی است. اتصال اینترنت خود را نیز بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که در طول امتحان اینترنت دارید.

چه‌مدت طول می‌کشد تا نتایج آزمون خود را دریافت کنید؟

دریافت نمره‌ی تافل شما به فُرمت انتخاب‌شده‌ی شما از آزمون بستگی دارد. اگر در یک مرکز آزمون تافل شرکت می‌کنید، می‌توانید 6 روز پس از تاریخ آزمون خود، در حساب ETSتان، نمرات خود را دریافت کنید. نمرات نسخه‌ی خانگی TOEFL iBT 6 تا 10 روز پس از تاریخ آزمون شما منتشر می‌شود و داوطلب باید 11 تا 13 روز کاری پس از شرکت در نسخه‌ی کاغذی تافل، برای گرفتن نتایج خود صبر کند. (توجه: دریافت نمرات از طریق پُست ممکن است تا 15 روز پس از روز آزمون طول بکشد.)

نمره‌ی تافل برای چه مدت معتبر است؟

نمره‌ی تافل شما به‌مدت دو سال معتبر است. اگرچه مدارس غالباً ارسال نمره‌ی رسمی داوطلب را می‌خواهند، اما پیشنهاد می‌شود که داوطلب یک نسخه‌ی PDF از نمرات خود را برای دسترسی آسان دانلود کند.

نتیجه

در حالیکه فرایند آمادگی برای تافل می‌تواند سخت باشد، خبر خوب این است که منابع آنلاین زیادی وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می‌کند. چه از طریق مشاوره‌ی تخصصی و چه از طریق ملاقات با یک مدرس حرفه‌ای تافل، داشتن یک شروع خوب در مسیر آماده‌سازی برای تافل می‌تواند به تحقق نمره‌ی هدف‌تان کمک کند. شرکت در آزمون تافل، یک سرمایه‌گذاری مناسب و قوی بر روی آینده‌ی خود به‌عنوان یک داوطلب و یادگیرنده‌ی مادام‌العمر زبان انگلیسی است.
 

Similar threads

بالا