همه چیز درباره ی آزمون آیلتس

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
16 نکته در مورد آزمون کتبی و مصاحبه آیلتس

نکاتی در رابطه با روز آزمون کتبی IELTS



1-از چند روز مانده به آزمون سعی کنید از فشار مطالعه کم کنید ، توصیه من اینکه متنها را رها کنید و بیشتر سعی کنید به فایلهای صوتی دلخواهتون گوش کنید و یا فیلمهای زبان اصلی را تماشا کنید. مثل بعضیها نباشید که تا پشت در جلسه داشتند لغت حفظ می کردند.




2- روز آزمون باید راس ساعت 7 در محل باشید و درب جلسه هم ساعت 8 بسته خواهد شد. این اتفاق را ساده نگیرید که دیر به سرجلسه برسید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در آزمون 24 اکتبر 2009 مشهد من ساعت 7 رفتم ، بودند کسانیکه قبل از من آمده بودند. اما به چه دلیل؟ نمی دانم ، ساعت یکربع مانده به 10جلسه آزمون رسمی شد و تازه شروع به توزیع اوراق کردند. (شما ریسک نکنید و طبق اطلاعات زمان بندی شده در سایت اقدام کنید)


3- موبایل ، شکلات ، آب و هرگونه وسیله اضافی را باید قبل از آزمون تحویل بدهید. به خودتون هم زحمت مخفی کردن آنها را ندهید چون با دستگاه تفتیش می شید و باید همه را تحویل بدهید، حتی اگر می خواهید در حین جلسه پالتو ، کت و یا کاپشن خودتون را در بیاورید باید آن را قبل ازجلسه تحویل بدهید چون در حین جلسه مجاز به این کار نیستید.( تنها کارت شناسایی که در روز ثبت نام درج کرده اید همراه خود داشته باشید)


4- در روز جلسه به شما لوازم التحریر ضروری شامل مداد ، خودکار ، مدادتراش و پاک کن داده می شه پس اگر فراموش کردید همراه خودتون بیارید ، نگران نباشید.


5- تمام پاسخنامه ها را فقط باید با مداد پرکنید.


6- در روی نیمکت یا صندلی شما یک برگه که شامل تصویر و مشخصات شما شامل شماره سریال کارت شناسایی ، کد محل ، عکس و ... چسبانده شده است که حتما باید بعد از آزمون همراه خودتون آن راببرید چرا که شماره سریال آن برای پیگیری نتیجه آزمون لازم می شه.


7-Cheating ممنوع! مواظب رفتار خودتون سر جلسه باشید و شیطون وسوستون نکنه که دزدکی به برگه اطرافیانتون نگاه کنید. این موضوع را کاملا جدی بگیرید چون مراکز آزمون مجهز به دوربین مداربسته هستند. اگر خدایی نکرده تقلب کردید و از شما خواسته شد جلسه را ترک کنید، قسم و آیه نخونید که تقلب نکردید ، در اینصورت صحنه جرم را بر روی نمایشگرهای LCD که در جلوی سالن قرار گرفته به همه نشون می دهند.(متاسفانه آزمون 24 اکتبر مشهد2 تا تلفات داشت البته من جنسیتشون را ذکر نمی کنم تا باز خانم ها گله کنند که ...)


8- تنها برای آزمون Listening ده دقیقه فرصت برای انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه دارید. اما در آزمون Reading پاسخ های را مستقیم به پاسخنامه وارد کنید چون فرصتی برای این منظور نخواهید داشت.


9-پاسخ های شما در آزمون Listening و Reading مبتنی بر متن پخش شده یا متنی که می خوانید باشد و از دخالت استدلالهای شخصی و فرضیات جدا خود داری کنید.


10- در مورد Writing هم به زمان 20 دقیقه برای Graph یا TASK 1 و 40 دقیقه برای Essay یا TASK 2 توجه داشته باشید. چون نمره TASK 2 دارای ارزش بالاتری است. پس زمان را بیهوده در TASK 1 از دست ندهید.


نکاتی در رابطه با روز مصاحبه IELTS


1-در روز آزمون مصاحبه یکساعت زودتر از ساعت مقرر در محل حاضر باشید. من خودم کامنتهایی را خوندم که نفرات قبلی در جلسه شرکت نکرده بودند و چون نفرات بعدی زودتر (یکساعت قبل از زمان مصاحبه) در محل نبوده اند، حتی در هنگام حضور در سر وقت از آنها آزمون گرفته نشده است راست یا دروغ این موضوع به گردن خودشون.


2- با سر و وضعی مرتب در آزمون مصاحبه شرکت کنید و خونسردی خودتون را کاملا حفظ کنید.


3- حتما ، قبل از ورود اجازه بگیرید و خوشرو و با لبخند باشید. فکر کنید دارید با فردی که از قبل می شناخته اید گپ می زنید.


4- آزمون گیرنده ها واقعا سعی دارند شما را کمک کنند ، سلیس صحبت می کنند و هدفی جز موفقیت شما ندارند ، پس بی دلیل از آنها نترسید.


5-اگر سوالی را متوجه نشدید ، بخواهید تکرار کنند و یا اگر Cue Card داده شده براتون سخت است از اونها بخواهید آن را برای شما تعویض کنند. البته بخشی از نمره خودتون را از دست خواهید داد ، اما بهتر از اینکه جوابهای بی ربط بدهید.


6- در پایان هم خداحافظی کنید و جلسه را ترک کنید و اصلا در رابطه با نمره با آنها صحبت نکنید. من در روز آزمون صحبتهایی خانمی را شنیدم که به بچه های حاضر در جلسه می گفت یکی از آزمون گیرنده ها گفته این چی رسمیه که شما ایرانیها دارید که هنگام ترک جلسه می گید " .I need 7" . اینرو جدی گفتم و مطمئن باشید آنها با خوشرویی و مهربان با شما رفتار خواهند کرد ، اما این دلیل نمی شه که فکر کنید می تونید از این خصلت آنها سوء استفاده کنید و به اصطلاح با هشون خودمونی بشین.


منبع : iranmba
http://www.ielts-house.com/index.aspx?siteid=1&pageid=272&newsview=3844
 
آخرین ویرایش:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
برای ارسال کارنامه IELTS سنجش، به دانشگاه های مورد علاقه ام چه کار کنم؟

برای ارسال کارنامه IELTS سنجش، به دانشگاه های مورد علاقه ام چه کار کنم؟

برای ارسال کارنامه IELTS سنجش، به دانشگاه های مورد علاقه ام چه کار کنم؟



- هر داوطلب برای هر آزمون یک نسخه مخصوص به خود دارد که بصورت حضوری به وی(در دفتر همان شهری که آزمون داده است) ارائه می شود. اما سایر کارنامه هایی که به درخواست داوطلب صادر می شود، به داوطلب تحویل داده نمی شود و صرفا توسط ایران آیلتس به آدرس های مورد نظر داوطلب ارسال (با سرویس پستی DHL و پس از هماهنگی با داوطلب) می کند.



توضیحاتی در خصوص ارسال کارنامه به مراکز بین المللی یا دانشگاه ها:

- برای هر آزمون داوطلب حداکثر تا 5 نسخه از کارنامه بصورت رایگان صادر می شود که در این مورد داوطلب باید حداکثر تا 3 هفته قبل از آزمون، آدرس مراکز مورد درخواست خود را در صفحه Forwarding TRF در My order وارد کند و این دسته از داوطلبان می توانند از 5-6 روز پس از اعلام نتایج آنلاین(و حداکثر تا 4 ماه پس از آزمون) به دفتر ایران آیلتس در شهر آزمون مراجعه کنند و در خصوص نحوه ارسال کارنامه هماهنگی های لازم را انجام دهند.
- چنانچه داوطلبی نتواند در زمان اعلام شده در بند بالا، آدرس موسسات مورد درخواست خود را از طریق سایت به ایران آیلتس اعلام کند، می تواند پس از آزمون بصورت حضوری به دفتر ایران آیلتس در شهر محل آزمون مراجعه کند و برای هر درخواست صدور کارنامه(شامل 1 تا 5 نسخه) مبلغ 50 هزار تومان بپردازد.

- هزینه ارسال کارنامه با پست DHL بصورت حضوری از متقاضی دریافت می شود؛ (30 تا 50 هزار تومان به ازای هر کارنامه)

- کارنامه های صادر شده به مدت 4 ماه پس از صدور در ایران آیلتس نگهداری می شود تا داوطلب جهت دریافت یا تکمیل اقدامات ارسال به مراکز معتبر بین المللی اقدام کند و چنانچه داوطلب در این مدت به ایران آیلتس مراجعه نکند، می بایست مجدد درخواست صدور کارنامه اضافه بدهد.

- امکان ارسال کارنامه به آدرس اشخاص یا مراکز غیرمعتبر وجود ندارد و متقاضیانی که می خواهند کارنامه خود را برای اینگونه مراکز ارسال کنند، می توانند از نسخه مخصوص به خود کپی تهیه کرده و نسخه کپی را ارسال کنند (در صورت ارائه نسخه اصلی، ایران آیلتس نسخه جدیدی جهت ارائه به داوطلب صادر نمی کند).

- امکان صادرکردن نسخه المثنی از کارنامه برای ارائه به داوطلب وجود ندارد.


منبع: Sanjesh
http://www.ielts-house.com/index.aspx?siteid=1&pageid=272&newsview=3546
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
مقایسه نمرات امتحان IELTS و TOEFL

مقایسه نمرات امتحان IELTS و TOEFL

The term IELTS refers to the International English Language Testing System, which is the standard test used by British universities to assess the English language proficency of applicants whose first language is not English.

It consists of four components: listening, speaking, reading and writing. Because it includes a fairly rigorous test of both of the productive skills (speaking and writing), many selectors feel that the IELTS gives a clearer picture of an applicant’s proficiency than the TOEFL.
This comparison is made by the Vancouver English Centre and does not imply recognition by IELTS or ETS Ltd.



 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
تفاوت امتحان IELTS General و IELTS Academic

تفاوت امتحان IELTS General و IELTS Academic

آیلتس آکادمیک رو معمولاً از کسانی میخوان که برای تحصیل مهاجرت میکنند یا اینکه میخوان اونجا تدریس بکنند. برای سایر مهاجرین آیلتس جنرال لازم هست. در اکثر موارد از شما در آیلتس جنرال نمره ۶ در هر باند (Listening - Reading - Writing _ Soeaking) میخواهند در صورتیکه Main Applicant برای مهاجرت باشید که البته ممکن هست در شرایط خاصی از شما نمرات دیگری بخواهند و در صورتیکه همراه پرونده مهاحرت باشید، از شما نمره Overall 4.5 خواهند خواست.



اما در مورد آکادمیک تا جائیکه میدونم این نمره باید 7 باشه در هر Band و مطمئن هستم که برای تدریس، حتماً از شما نمره 7 آکادمیک در هر باند میخواهند. خوب این از نمرات، اما در خصوص خود امتحان.


امتحان آکادمیک در قسمت Listening و Speaking عیناً مانند جنرال است و هیچ تفاوتی ندارند.


نحوه بارم بندی و نمره دهی سوالات البته در موارد مختلف بسته به درجه سختی و آسانی سوالات و همچنین وزن سوالات، یکسان نیست. اما معمولاً بدین صورت هست:


برای Listening شامل 40 سوال در 4 تا Section که برای اون 30 دقیقه وقت دارید + 10 دقیقه برای انتقال جوابهاتون از دفترچه سوال به برگه جواب وقت خواهید داشت و در صورتیکه به 16 سوال جواب درست داده باشید 5 نمره، برای 23 سوال 6 نمره، برای 30 سوال 7 نمره و برای 35 سوال 9 نمره خواهید گرفت.


برای Speaking که شامل 15 دقیقه مصاحبه در مورد مسائل و موارد عمومی هست که قبلاً هم توضیح دادم و نمره بندی اون کاملاً بستگی داره به تسلط شما در صحبت کردن و استفاده از کلمات، تلفظ کلمات و گرامر + روان صحبت کردن و مکث و تته پته نکردن.


Reading در امتحان آکادمیک به نظر من سخت تر از جنرال هست. شما مانند امتحان جنرال با 3 تا Section حاوی متون مواجه هستید، با این تفاوت که طول متون در امتحان آکادمیک طولانی تر از جنرال هست و نوع موضوعات هر Section آکادمیک با نظیر اون در جنرال هم متفاوت هست. متون در آکادمیک پیچیده تر هستند و شما برای درک اونها نیاز به دونستن دامنه وسیع تری از لغات (اعم از معمولی و تخصصی) دارید. در هر دو امتحان جنرال و آکادمیک، برای این قسمت 1 ساعت وقت دارید که طبیعتاً چون بزرگترین دشمن شما در امتحان، زمان هست، در متون آکادمیک این دشمن خودش رو پر رنگتر نشون میده چون متون طولانی تر هستند و باعث میشن وقت کم بیارین. بارم بندی نمرات هم در این دو امتحان با یکدیگر متفاوت هست، به این صورت که:


برای امتحان جنرال، 15 سوال = 4، 23 سوال = 5، 30 سوال =6 و 34 سوال = 7 خواهد بود
برای امتحان آکادمیک، 15 سوال = 5، 23 سوال = 6، 30 سوال = 7، 35 سوال = 8 خواهد بود.
همونطور که می بینید، چون امتحان آکادمیک ماهیتاً سخت تر هست، وزن بارم و نمره سوالات در اون بالاتر هست. از طرفی بدلیل اینکه شما در جنرال باید سوالات درست بیشتری رو پاسخ بدید که نمره بالاتری بگیرید، در نیتجه باید دقت بالاتری داشته باشید.


Writing در Task 2 که شامل نوشتن انشاء (با حداقل 250 کلمه) هست، در هر دو امتحان یکسان هست. تفاوت این دو امتحان فقط در Task 1 هست که در جنرال، شما باید یک نامه (با حداقل 150 کلمه) با عناوینی مثل درخواست، شکایت، نامه دوستانه یا درخواست استخدام بنویسید، اما برای آکادمیک، شما باید یک نمودار یا یک شکل رو که به شما داده شده است رو تجزیه و تحلیل کنید. زمان کل Writing هم در هر دو امتحان یکسان و معادل یک ساعت هست که توصیه میشه 20 دقیقه برای تفکر، نوشتن و پاکنویس کردن Task 1 و 40 دقیقه رو هم برای تفکر - نوشتن و پاکنویس کردن Task 2 اختصاص بدید. من خودم متاسفانه تجربه عملی نوشتن متن برای آکادمیک رو نداشتم، اما اگر توانایی تجزیه و تحلیل یک نمودار یا یک شکل رو داشته باشید و بتونید در مورد بنویسید، بنظر زیاد سخت نیست، هر چند که در مقام مقایسه با نوشتن یک نامه با عناوینی که گفتم سخت تر هست، چون شما برای این نامه ها کلیشه های ثابتی دارید که نوشتن بر اساس اون کلیشه ها، نمره ای از شما کم نمیکنه اما برای هر نمودار و هر شکل خاص، تفسیر خاصی لازم هست.


منبع: OZLAND
http://www.ielts-house.com/index.aspx?siteid=1&pageid=534&newsview=2905
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پيش فرض تفاوت امتحان IELTS General و IELTS Academic

پيش فرض تفاوت امتحان IELTS General و IELTS Academic

آیلتس آکادمیک رو معمولاً از کسانی میخوان که برای تحصیل مهاجرت میکنند یا اینکه میخوان اونجا تدریس بکنند. برای سایر مهاجرین آیلتس جنرال لازم هست. در اکثر موارد از شما در آیلتس جنرال نمره ۶ در هر باند (Listening - Reading - Writing _ Soeaking) میخواهند در صورتیکه Main Applicant برای مهاجرت باشید که البته ممکن هست در شرایط خاصی از شما نمرات دیگری بخواهند و در صورتیکه همراه پرونده مهاحرت باشید، از شما نمره Overall 4.5 خواهند خواست.



اما در مورد آکادمیک تا جائیکه میدونم این نمره باید 7 باشه در هر Band و مطمئن هستم که برای تدریس، حتماً از شما نمره 7 آکادمیک در هر باند میخواهند. خوب این از نمرات، اما در خصوص خود امتحان.


امتحان آکادمیک در قسمت Listening و Speaking عیناً مانند جنرال است و هیچ تفاوتی ندارند.


نحوه بارم بندی و نمره دهی سوالات البته در موارد مختلف بسته به درجه سختی و آسانی سوالات و همچنین وزن سوالات، یکسان نیست. اما معمولاً بدین صورت هست:


برای Listening شامل 40 سوال در 4 تا Section که برای اون 30 دقیقه وقت دارید + 10 دقیقه برای انتقال جوابهاتون از دفترچه سوال به برگه جواب وقت خواهید داشت و در صورتیکه به 16 سوال جواب درست داده باشید 5 نمره، برای 23 سوال 6 نمره، برای 30 سوال 7 نمره و برای 35 سوال 9 نمره خواهید گرفت.


برای Speaking که شامل 15 دقیقه مصاحبه در مورد مسائل و موارد عمومی هست که قبلاً هم توضیح دادم و نمره بندی اون کاملاً بستگی داره به تسلط شما در صحبت کردن و استفاده از کلمات، تلفظ کلمات و گرامر + روان صحبت کردن و مکث و تته پته نکردن.


Reading در امتحان آکادمیک به نظر من سخت تر از جنرال هست. شما مانند امتحان جنرال با 3 تا Section حاوی متون مواجه هستید، با این تفاوت که طول متون در امتحان آکادمیک طولانی تر از جنرال هست و نوع موضوعات هر Section آکادمیک با نظیر اون در جنرال هم متفاوت هست. متون در آکادمیک پیچیده تر هستند و شما برای درک اونها نیاز به دونستن دامنه وسیع تری از لغات (اعم از معمولی و تخصصی) دارید. در هر دو امتحان جنرال و آکادمیک، برای این قسمت 1 ساعت وقت دارید که طبیعتاً چون بزرگترین دشمن شما در امتحان، زمان هست، در متون آکادمیک این دشمن خودش رو پر رنگتر نشون میده چون متون طولانی تر هستند و باعث میشن وقت کم بیارین. بارم بندی نمرات هم در این دو امتحان با یکدیگر متفاوت هست، به این صورت که:


برای امتحان جنرال، 15 سوال = 4، 23 سوال = 5، 30 سوال =6 و 34 سوال = 7 خواهد بود
برای امتحان آکادمیک، 15 سوال = 5، 23 سوال = 6، 30 سوال = 7، 35 سوال = 8 خواهد بود.
همونطور که می بینید، چون امتحان آکادمیک ماهیتاً سخت تر هست، وزن بارم و نمره سوالات در اون بالاتر هست. از طرفی بدلیل اینکه شما در جنرال باید سوالات درست بیشتری رو پاسخ بدید که نمره بالاتری بگیرید، در نیتجه باید دقت بالاتری داشته باشید.


Writing در Task 2 که شامل نوشتن انشاء (با حداقل 250 کلمه) هست، در هر دو امتحان یکسان هست. تفاوت این دو امتحان فقط در Task 1 هست که در جنرال، شما باید یک نامه (با حداقل 150 کلمه) با عناوینی مثل درخواست، شکایت، نامه دوستانه یا درخواست استخدام بنویسید، اما برای آکادمیک، شما باید یک نمودار یا یک شکل رو که به شما داده شده است رو تجزیه و تحلیل کنید. زمان کل Writing هم در هر دو امتحان یکسان و معادل یک ساعت هست که توصیه میشه 20 دقیقه برای تفکر، نوشتن و پاکنویس کردن Task 1 و 40 دقیقه رو هم برای تفکر - نوشتن و پاکنویس کردن Task 2 اختصاص بدید. من خودم متاسفانه تجربه عملی نوشتن متن برای آکادمیک رو نداشتم، اما اگر توانایی تجزیه و تحلیل یک نمودار یا یک شکل رو داشته باشید و بتونید در مورد بنویسید، بنظر زیاد سخت نیست، هر چند که در مقام مقایسه با نوشتن یک نامه با عناوینی که گفتم سخت تر هست، چون شما برای این نامه ها کلیشه های ثابتی دارید که نوشتن بر اساس اون کلیشه ها، نمره ای از شما کم نمیکنه اما برای هر نمودار و هر شکل خاص، تفسیر خاصی لازم هست.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیلتس چیست؟

آیلتس چیست؟

آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS= International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارتهـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. ایـن آزمون مشترکاً تـوسط دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیـا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از 500 مرکز در 120 کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.
این آزمون در دو نوع مختلف موجود می‌باشد: آکادمیک (Academic) و عمومی (General Training). افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفـر به کشورهـای انگلیسی زبان را دارند، می‌توانند از نوع عمومی این آزمون استفاده کنند.

آشنایی با بخشهای مختلف آزمون
در آزمون آیلتس کلیه مهارت‌های اصلی آموزش زبان، یعنی مهارت‌های شنیدن، صحبت کردن (مصاحبه)، خواندن و نوشتن (Listening, Speaking, Reading, Writing) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. اگر چه دو بخش شنیدن و صحبت کردن در هر دو نوع آکادمیک و عمومی کاملاً یکسان است، ولی دو بخش دیگر (خواندن و نوشتن) بصورت جداگانه و متفاوت برگزار می‌شود.
جدول زیر مدت زمان تخصیص یافته به بخش‌های مختلف این آزمون را نشان می‌دهد:

Time to Answer each question Number of questions Total amount of time allotted Sub-test
45 seconds 40 30 minutes Listening
~ 45 seconds 40 60 minutes Reading
30 minutes 2 60 minutes Writing
- - 11-14 minutes Speaking
Total test time: ~ 2 hours 45 minutes

نمره قبولی
در آزمون آیلتس هیچ حد نصابی برای قبولی وجود ندارد، بلکه مؤسسات و دانشگاههای مختلف حد نصاب مورد قبول خود را دارند. اما بطور کلی 9 نمره یا band در نظر گرفته شده است که در آن نمره 9 عالی، نمره 7 خوب، نمره 5 متوسط و نمره 3 به پایین ضعیف محسوب می‌شود. در زیر band های مختلف این آزمون بیان شده است:

4 Limited user
3 Extremely limited user
2 Intermittent user
1 Non user
0 Did not attempt the test

9 Expert user
8 Very good user
7 Good user
6 Competent user
5 Modest user
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
پازل موفقیت در آزمون آیلتس

پازل موفقیت در آزمون آیلتس

در این مقاله استاد رفیعی به آیلتس به عنوان یک پازل نگاه می کند و 5 اصل موفقیت در آیلتس
را بیان می کند.


پازل موفقیت در آیلتس
یک چهره شاداب را در نظر بگیرید، از اجزایی تشکیل شده است مثل یک پازل، از یک لبخند دلنشین، از چشمانی که
برق شادی و امید دارد و .... موفقیت در آیلتس هم دقیقا از اجزایی تشکیل شده است درست مثل یک پازل. چنانچه
این اجزا و قطعات با صبر، دقت و چاشنی مهارت کنار هم قرار بگیرند، نتیجه را می توان پیش بینی کرد. پازل کامل شده
تصویر موفقیت را نشان می دهد. در این مقاله می خواهیم به بررسی 5 قطعه اصلی از پازل موفقیت در آیلتس بپردازیم.
این قطعات که در واقع موفقیت شما در آزمون آیلتس را رقم خواهد زد عبارتند از:
1. تعیین ماموریت:
باورتان می شود در این سال ها که به تدریس آیلتس و مشاوره زبان انگلیسی مشغول بودم، به
تعدادی زبان آموز و داوطلب برخورد کرده ام که فقط می دانند زبان را فرا گیرند و در آزمون آیلتس شرکت کنند بدون اینکه
بدانند هدف از گرفتن مدرک آیلتس چیست و اینکه نیازمند چه نمره ای هستند. اکثر آنها با تعجب من را نگاه می کنند و
در جواب می گویند "نمره بالا" "نمره 7.5 "!!! و شما از الان باید بدانید قرار است چه کاری انجام دهید. شما سال ها
وقت صرف نکرده و کلاس زبان نرفته اید و در کلاس خصوصی آیلتس شرکت نکرده اید که ندانید قرار است در کدام آزمون
آیلتس (آکادمیک یا جنرال) شرکت کنید و یا چه نمره ای کسب کنید. پس همین حالا برای خودتان بر روی یک کاغذ A4
به عنوان اولین قطعه پازل بنویسید که در کدام آزمون آیلتس می خواهید شرکت کنید و این که چه نمره ای می خواهید
به دست آورید. مثلا بنویسید" من میخواهم در آزمون آیلتس جنرال تاریخ .... شرکت کنم و به نمره 6.5 برسم". این کاغذ
را با خط خوش بنویسید چراکه در حال نوشتن آینده و سرنوشت زیبای خود بر روی آن هستید. قطعه اول را کامل کنید تا
به سراغ قطعه دوم برویم.


2. آماده کردن ذهن:
ذهن شما مهمترین اهرمی است که در این پازل نقش آفرینی می کند.به جرات می توانم بگویم
اگر این اهرم صحیح به کار گرفته نشود پازل تکمیل نمی شود. ذهن اگر شیر فهم نشود تمایلش به "نشدن" بیش از
تمایل به "شدن" است!!!
اغلب داوطلبن وقتی می شنوند که استعداد گرفتن نمره 7 در آیلتس را دارند، می خندند!!! البته این خنده ظاهرا خنده
شادی است. اما در اصل قضیه این است که ذهن وی به او می گوید از عهده تو بر نمی آید و بعد به شیرینی این رویا
لبخند می زند. حالا اگر شما دقایقی با ذهن خود خلوت کنید و به او بگویید چرا شما می خواهید ماموریت خود را که
گرفتن نمره 7 آیلتس است، عملی کنید، ذهن این موارد را از رویا بودن خارج می کند و در برنامه عملی خود قرار می
دهد. همیشه چرایی انجام یک کار مهمتر از چگونه انجام دادن آن است. پس کاغذ A4 دوم را به عنوان قطعه دوم پازل
موفقیت خود بر دارید و بنویسید جرا قرار است در آیلتس قبول شوید و نمره بالا کسب کنید. همه را با چون شروع کنید:
مثلا: چون استعدادش را دارم، چون تمام آینده زندگی من به آن وابسته است، چون می خواهم در دانشگاه سیدنی
استرالیا ادامه تحصیل دهم، چون می خواهم به کشور کانادا مهاجرت کنم چون...مطمئنا این قسمت پازل زمان بیشتری
می گیرد، حداقل 12 "چون" قوی، جذاب و روحیه بخش بنویسید.


3. توجه به تابلوی راهنما:
راه رسیدن به موفقیت در آیلتس از زمانی که واردش می شوید پر از تابلوهای راهنمای
مختلف است، تابلوهای مختلف مثل: با احتیاط حرکت کنید !! ورود ممنوع !! از سرعت خود بکاهید و ... اما نکته مهم این
است که این تابلوها زیر شاخ و برگ های درختان کنار جاده قرار گرفته اند. باید تیزبین باشید تا بتوانید ببینید و معنی آنها
را به طور صحیح درک کنید. در این راه طبعا شما از موسسات زبان مختلف، کتاب های درسی، سی دی های آموزشی
، اساتید خصوصی و ... کمک خواهید گرفت ولی باید بدانید انتخاب ناصحیح شما را از جاده صحیح خارج خواهد کرد و تا
چشم باز کنید از جاده اصلی کیلومترها فاصله گرفته اید. معیار استفاده از منابع و انتخاب راه صحیح، تبلیغات رنگین
نیست، معیار معیار "درست فکر کردن" است که مهمتر از بروشورهای رنگی، تیزرهای تبلیغاتی و رادیویی و کارنامه های
رتبه های برتر و یا نام اساتید مشهور و ... می باشد. یک مثال واقعی: چند روز پیش داوطلبی را که در سطح پایینی از
زبان بود و قصد شرکت در آزمون آیلتس را داشت مشاوره می دادم. پس از شنیدن حرف هایش فقط یک جمله به ذهنم
رسید: "اینقدر از ترس جلوی پشت بام داری عقب عقب می روی که می ترسم از عقب به پایین پرتاب شوی." وی برای
اینکه ضعف های چندین ساله خود را جبران کند یک برنامه بسیار فشرده یادگیری برای خود چیده بود. صبح ها تا بعد از
ظهر دانشگاه، بعد کلاس زبان فشرده، هفته ای 3 جلسه معلم خصوصی آیلتس و شب ها باشگاه !!! و حالا منابع
جدید و برنامه زبانی نیز از من می خواست. سوال من این بود کی وقت می کنید آن چیزی را که یاد می گیرید
بخوانید؟؟؟ آیلتس یعنی "مدیریت زمان" و مدیریت زمان در این راه به معنی هدر ندادن وقت، انرژی، روحیه و هزینه اضافه
متحمل نشدن است.
4. پل سازی:
تصور کنید می خواهید از روی رودخانه ای بسیار خروشان که در کنار محل زندگی شماست به آن طرف
رودخانه که معدنی از طلا در انتظار شماست بروید. چه کار میکنید؟ معلوم است شما یک راه حل دائمی و مستحکم
نیاز دارید که بتوانید بارها برای عبور از رودخانه از آن استفاده کنید، بله یک پل !!! این پل در پازل موفقیت در آیلتس،
برنامه ریزی است. "برنامه" پلی است میان زمان حال و آینده. داشتن بهترین منابع، اساتید، جزوات، فیلم آموزشی
و ... بدون داشتن برنامه در مدتی که به شما لقب آیلتسی داده می شود بی ثمر خواهد بود. شما باید برنامه ریزی
کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید. برنامه ریزی بلند مدت یعنی این که بدانید تا آخر تابستان ، تا آخر پاییز تا آخر....
چه مواردی را باید مطالعه کنید. در برنامه ریزی باید دقت بسیار داشته باشید و برنامه تان باید کاملا نخصصی و منحصر
به شما باشد. با استفاده از برنامه می دانید که در روز چه کارهایی باید انجام دهید و چه منابعی را مطالعه کنید.
دوست خوب آیلتسی آگاه باش !! اگر برنامه ریزی بلند مدت بدون ارزیابی واقعی و صحیح انجام پذیرد حتما برنامه کوتاه
مدت شما تحت تاثیر منفی آن قرار خواهد گرفت و مصداق این ضرب المثل می شود که "خشت اول چون نهد معیار
کج..." و آن وقت چشم باز می کنید و می بینید به جای پل به سوی آینده پل به سوی اعماق دریا زده اید.


5. توپ نباشید:
به ورزش هایی که با توپ انجام می شود تا به حال دقت کرده اید؟؟؟ یک توپ با ضرباتی بدون آنکه از
خود اراده داشته باشد به این سمت و آن سمت می رود. ذهن بسیاری از داوطلبین آیلتس شبیه توپ می باشد و تحت
تاثیر حرف های مختلف قرار می گیرد و از این سمت به آن سمت می رود. این امر فقط دو دلیل قطعی می تواند داشته
باشد، اول عدم توجه به تابلوهای راهنما که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم و تلاش برای برگشت از بیراهه. دوم، تردید
و اعتماد به نفس پایین، که مورد دوم شایع تر است. داوطلبی که تردید به راه خود و اعتماد به نفس پایین دارد ذهنش
با کوچکترین صحبتی به این سمت و آن سمت می رود و به جای پیشرفت، عقب روی می کند. این نکته مهم را به خاطر
بسپارید که بزرگترین چالش شما در کل زندگی مبارزه با تردید و البته عملی نکردن فکرهایتان است، پس بر آن غلبه
کنید و قطعه پنجم پازل را بر روی کاغذ A4 دیگری جهت دور شدن از شک و تردید پیاده سازید. در این مقاله 5 قطعه
اصلی از پازل موفقیت در آیلتس را با هم بررسی کردیم و زیباست که بدانید هر جا که اراده ای هست راهی هم هست.
پس با اراده قوی خود یک شاهکار خلق کن.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
نکات و راهکارهای کلیدی و مهم در امتحانات شفاهی زبان انگلیسی

نکات و راهکارهای کلیدی و مهم در امتحانات شفاهی زبان انگلیسی



نویسنده: استاد حامد رفیعی

اشاره:

در این مقاله استاد رفیعی تمامی نکات مربوط به امتحان شفاهی و نحوه ی حظور در جلسه را برای شما بازگو می کند.

نکات و راهکارهای کلیدی و مهم در امتحانات شفاهی زبان انگلیسی

عوامل متعددی در نتیجه امتحانات شفاهی موثر هستند که بعضی از آنها کاملاً به ابعاد روانشناسی امتحان بستگی دارند و کمتر با ساختارهای گرامری و یا انتخاب کلمات سر و کار دارند. امّا این عوامل تاثیرات محسوسی در شیوایی و بلاغت کلام ایفا می کنند.
برای مثال نوع نشستن متقاضی امتحان می تواند در نتیجه امتحان شفاهی وی موثر باشد. افرادی که در هنگام امتحانات شفاهی دست خود را زیر چانه خود قرار میدهند و یا با پاهای خود به زمین فشار می آورند و یا مکرراً زانوی خود را تکان میدهند؛ خود را در معرض استرس بیشتری قرار میدهند که این استرس می تواند مهارت های گفتاری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. با رعایت مواردی ساده می توان بهتر از عهده این شرایط برآمد.





1- احوالپرسی کنید و لبخند بزنید.



در هنگام ورود به اتاق امتحان و مواجه/ رویارویی با ممتحن حتماً سعی کنید لبخند بزنید و یک احوالپرسی مختصر انجام دهید. این کار موجب ایجاد حس راحتی و یا به اصطلاح آب شدن یخ شما مس شود. گذشته از این در احوالپرسی شما میتوانید میزان جدیّت و صمیمیت ممتحن را ارزیابی کنید. به راحتی سلام کنید و لبخند بزنید.


2- روی صندلی راحت بنشینید.



در هنگام نشستن بروی صندلی در یک وضعیت راحت قرار بگیرید و فاصله خود را با پشتی صندلی حفظ کنید تا بتوانید تحرک داشته باشید. از نشستن بدون حرکت خودداری کنید.
فکر کنید در یک رستوران مقابل یکی از دوستانتان نشسته اید. راحت باشید و در صورت لزوم به جلو و عقب حرکت کنید. با پاهای خود به زمین فشار نیاورید و یا زانوهای خود را به حالت عصبی مکرراً تکان ندهید.


جلوگیری از وقوع این موارد و یا موارد مشابه دیگر در کاهش استرس ناشی از امتحان بسیار موثر است . پس راحت روی صندلی بنشینید.


3- نگاه کنید امّا خیره نشوید.



به این حالت در اصطلاح ارتباط چشمی و یا Eye Contact گفته میشود. این حالت را با زُل زدن یا خیره شدن اشتباه نگیرید.


منظور از Eye Contact این است که هر چند ثانیه یک بار به مثلثی که بین دو چشم و بینی ایجاد می شود نگاه کنید و نشان دهید که در حال مکالمه با ممتحن هستید و در هنگام صحبت کردن به وی توجه می کنید. این کار نقش مهمی در موفقیت مکالمه شما ایفا میکند پس ارتباط نگاهی خود را بطور معقولی حفظ کنید.


4- به استرس فکر نکنید.



فراموش نکنید که این اولین باری نیست که شما امتحان میدهید و یک امتحان شفاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. همه ی ما امتحانات مدرسه و شاید دانشگاه را تجربه کرده ایم؛ به اولین باری که یک مصاحبه کاری داشتید فکر کنید، به خاطر داشته باشید که به جای اینکه به دنبال بهانه بگردید، این نکته را برای خود تکرار کنید که این هم مثل بقیه ی امتحاناتی است که شما قبلاً تجربه کرده اید. به استرس حتی فکر هم نکنید.


5- هیجان زده نشوید.



سعی کنید در هنگام صحبت کردن با ممتحن هیجان زده نشوید؛ وقتی شما هیجان زده میشوید، احتمال تولید جملات غلط بیشتر میشود.


هیجان معمولاً زمانی رخ میدهد که شما فکر میکنید تمام اطلاعات لازم در مورد سؤال را در اختیار دارید و یا قبلاً راجع به آن سؤال یا موضوع صحبت کرده اید. توجه کنید که خنده دار بودن یک ماجرا و یا ناراحت کننده بودن آن می تواند میزان هیجان زدگی شما را افزایش دهد.


اگر موضوعی واقعاً برای شما اتفاق افتاده که خنده دار است سعی کنید آن را با آرامش بیشتری تعریف و بازگو کنید. اگر بر حسب تجربه و یا مطالعه در مورد یک موضوع خاص اطلاعات کافی و زیادی دارید، فقط به مطالب مورد سؤال و مهم اشاره کنید. توجه کنید که این امتحانات ملاک ارزیابی مهارت گفتاری شماست و نه ملاک ارزیابی اطلاعات فنی و تخصصی.
برای جلوگیری از بروز هیجان نظرات خود را مرحله به مرحله و با آرامش بیان کنید. هیجان زده نشوید.


6- تنفس خود را تنظیم کنید.



در هنگام صحبت کردن تنفس خود را تنظیم کنید. با آرامشنفس بکشید و سعی کنید تنفس عمیق و آرام داشته باشید.


با یک توقف کوتاه حتی وسط یک جمله می توانید با آرامش بیشتر صحبت کنید. عدم تنفّس صحیح می تواند عامل ایجاد استرس باشد. با یک مکث کوتاه قبل از شروع به صحبت کردن هم جمله مورد نظر را بازبینی کنید و هم تنفس خود را تنظیم کنید.


7- سریع صحبت نکنید.



روان صحبت کردن یا روان بودن کلام ، Fluency ، با سریع صحبت کردن تفاوت دارد. نداشتن وقفه های مکرر و طولانی در یک جمله، عدم بیان تعداد جملات کافی در مورد یک موضوع، عدم رعایت صحیح لحن و تلفظ صحیح کلمات از جمله عواملی است که روان بودن کلام شما را تحت تاثیر قرار میدهد. توجه کنید که منظور از روان صحبت کردن کند و یا تند صحبت کردن نیست. سریع صحبت نکنید.


8- آسان صحبت کنید.



سعی کنید در حد معلوماتی که به آنها تسلط کافی دارید صحبت کنید و از استفاده از کلمات و ساختارهای خیلی رسمی و دشوار پرهیز کنید. از ساختارهای پیچیده گرامری و لغوی که قبلاً به میزان کافی در هنگام صحبت کردن در کلاس و یا در محیط آموزشی از آنها استفاده نکرده اید اجتناب کنید و به دنبال معادل های ساده تر برای بیان همان مفاهیم باشید. از ساختارهای گرامری و کلمات ساده تر استفاده کنید.


9- با اعتماد به نفس صحبت کنید و خودباور باشید.



هرگز از ممتحن سؤال نکنید که آیا جمله شما صحیح است یا خیر. زمان امتحان فرصت ابراز توانایی های شماست و ممتحن از شما انتظار ندارد که به حالت دو به شک صحبت کنید. از بیان جملاتی مثل:
Am I right?
و یا
Is that correct?
اجتناب کنید.
حتی اگر از درست بودن یک جمله اطمینان کافی نداشتید سعی کنید آن را با اعتماد به نفس بیان کنید. اگر اعتماد به نفس و تسلط کافی نداشته باشید با تکرار یک سؤال از جانب ممتحن، این احتمال وجد دارد که شما جمله ی صحیح خود را به یک جمله غلط تغییر دهید. خود را باور کنید.


10- به صدای خودتان گوش کنید.



در هنگام صحبت کردن به صدای خودتان گوش کنید. دقت کنید که آنچه که در ذهن شما میگذرد همان مفهومی باشد که بروی زبان شما جاری میشود. اگر کمی بلند صحبت کنید و به صدای خود گوش کنید به راحتی و بدون کمک شخص دیگری میتوانید در صورت بیان جملات غلط ، خودتان فوراً آنها را اصلاح کنید چون شما در حال گوش کردن به صدای خود هستید.


11- اول فکر کنید.



اگر احساس میکنید که برای پاسخ به سؤال و یا برای صحبت کردن در مورد یک موضوع به فکر کردن نیاز دارید، کمی مکث کنید و با استفاده از یک ساختار مؤدبانه و رسمی از ممتحن درخواست کنید تا به شما اندکی زمان بدهد تا بتوانید ایده های خود را جمع آوری و بعد شروع به صحبت کردن کنید.


حتی اگر یک موضوع برای شما تکراری بود، باز هم بد نیست که اندکی تأمل کنید و بعد به سؤال پاسخ دهید و یا در مورد موضوع مورد نظر صحبت کنید.


در صورتیکه یک سؤال و یا یک موضوع یادآور خاطرات ناخوشایندی برای شماست (این اتفاق به ندرت رخ میدهد) با استفاده از یک ساختار درخواست مؤدبانه از ممتحن بخواهید تا سؤال یا موضوع بحث را تغییر دهد.


12- انتظار نمی رود سؤال مطرح شده مبحث دلخواه شما باشد.


به خاطر داشته باشید که امتحان شفاهی زبان ملاک ارزیابی توانایی گفتاری و تسلط شما به زبان انگلیسی است. اگر برای مثال موضوع بحث در ارتباط با حیوانات است و این موضوع مورد علاقه شما نیست، به خاطر بیاورید که از شما انتظار می رود تا با رعایت اصول گرامری و لغوی برای چند دقیقه در حدّ معلومات و تسلط خودتان درباره موضوع مطرح شده صحبت نمایید. پس انتظار نداشته باشید ممتحن بحث یا سؤالی مطرح کند که مورد علاقه ی شماست.


13- اشتباهات خود را اصلاح کنید.


در صورتیکه هنگام صحبت کردن متوجه وجود یک اشتباه در جملات خودتان شدید، مکث کنید و بعد از گفتن عبارت Excuse me! جمله را مجدداً بصورت صحیح تکرار کنید. بیان این عبارت صرفاً یک علامت برای شنونده است تا متوجه شود که شما جمله ای را اشتباه گفته اید و حال وی باید منتظر جمله صحیح شما باشد.
هنگام اصلاح یک جمله و تکرار آن حتماً اعتمد به نفس خود را حفظ کنید و جمله را با خونسردی کامل تکرار کنید و سعی کنید دستپاچه نشوید. شما میتوانید جمله اشتباه خود را به آسانی تصحیح کنید.


14- ساده نگاه کنید امّا نه سطحی.



حتماً برای شما این اتفاق افتاده است که برای بحث کردن درباره یک مطلب، در عین سادگی آن موضوع شما چیزی برای بیان ندارید. در این حالت سعی با نگاهی ساده به مسائل بپردازید. به تجربیات خودتان که به موضوع بحث مربوط است فکر کنید. فقط از یک بُعد به مسائل نگاه نکنید. معلومات خود را دوره کنید و مسائلی را که میتوانید به موضوع بحث ربط دهید انتخاب کرده وهنگام صحبت کردن از آنها استفاده کنید. باز هم دقت کنید که از شما انتظار نمی رود اطلاعات تخصصی در مورد موضوع مطرح شده ارائه کنید. علاوه بر این سعی نکنید تا به زبان فارسی در ذهن خود ایده پردازی کنید و بعد آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. این روش احتمال بروز اشتباه در جملات شما را افزایش میدهد. به جای اینکار سعی کنید به مسائلی که برای شما پیش پا افتاده به نظر میرسند بیشتر توجه کنید و آنها را با عبارات و کلمات ساده به زبان انگلیسی بیان کنید. ساده نگاه کنید امّا سطحی نگر نباشید.


15- نپرسیدن اشتباه است.



وقتی فکر میکنید که یکی از جملات و یا کلمات و یا حتی منظور کلی سؤال را متوجه نمی شوید، با استفاده از ساختارهای مؤدبانه از ممتحن بخواهید آن قسمت را تکرار کند و یا منظور کلی سؤال را برای شما شرح دهد.


این اتفاق امری رایج است و بطورکلی تأثیری در نتیجه امتحان شما نخواهد داشت مگر اینکه چنین حالتی به تکرار در طول یک مصاحبه رخ دهد.


بعضی از شرکت کنندگان در امتحانات شفاهی براساس فرضیات شخصی و یا حدس زدن سؤالات را پاسخ می دهند؛ این کار ریسک بزرگی محسوب میشود و در اغلب مواقع باعث ایجاد ترس و استرس برای زبان آموز است و به یک پاسخ غلط منجر میشود. ندانستن و یا نفهمیدن منظور سؤال اشتباه نیست، نپرسیدن برای درک درست از آن اشتباه است.


16- وسیله برای هدف، نه هدف برای وسیله



برخی زبان آموزان اغلب سعی می کنند تا در تمام جملات خود (چه در گفتار و چه در نوشتار) حداقل یک ساختار گرامی که ترجیحاً در همان ترم یاد گرفته اند را در جمله جای می دهند. در بعضی موارد دیده می شود که آنچه ممتحن از زبان متقاضی می شنود مجموعه ای از ساختارهای گرامری است که بعضاً به اشتباه در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.
به ساختارهای گرامری به حالت ابزاری نگاه کنید و توجه داشته باشید که همواره به در دست داشتن و استفاده از این ابزار نیاز نیست. در ضمن هیچگاه خودتان را مجبور نکنیدکه باید برای یک امتحان خاص ساختارهای گرامری ترم جدید را تک تک در جملات خود استفاده کنید. مهم تر از گرامر، معنای جمله شماست. بعضی اوقات یک ساختار گرامری ساده در یک شرایط خاص می تواند خیلی بهتر از یک ساختار گرامری پیچیده منظور شما را القا کند. به خاطر بسپارید وسیله برای رسیدن به هدف است و نه هدف برای وسیله.

منبع
sarzaminezaban.com
 
  • Like
واکنش ها: Sima

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]10 خطای شناخته شده در آزمون آیلتس[/h]
در این مقاله به 10 خطایی خواهیم پرداخت که بسیار در آزمون آیلتس رایج می باشد و داوطلبین بسیار زیادی آنرا انجام می دهند.

چرا داوطلبان نمره ای که استحقاق آن را دارند بدست نمی آورند؟
فرآیند مطالعه ی آزمون آیلتس بسیار گیج کننده است واهمیت زیادی برای آینده داوطلبان دارد و ریسک آن بسیار بالا
می باشد در میان قوانین بیشمار آیلتس، از دست دادن تمرکز و قرار گرفتن در مسیر غلط کار آسانی است، مخصوصاً
زمانی که کسی شما را راهنمایی نمی کند. در اینجا 10 خطای شرکت کنندگان در آزمون آیلتس را مرور می کنیم.
خطاها به نظر ساده می رسند اما اشتباه بزرگ، دست کم گرفتن اهمیت خطاهای زیر است که می تواند شما را در
همان مسیر غلط قرار بدهد.
1. دادن جواب بیشتر از آنچه که لازم باشد .
یکی از عمومی ترین خطاها اینست که تعداد لغاتی که استفاده می کنید بیشتر از آنچه باشد که از شما خواسته
اند. اگر راهنماها (دستورالعمل ها) به شما بگویند که بیش از 3 کلمه ننویسید و شما 4 کلمه یا بیشتر و یا کمتر از آن
جواب بدهید. نمره ی خود را از دست خواهید داد.

2. جواب ها را در پاسخنامه بنویسید «نه دفترچه»
البته، نوشتن پاسخ ها در حاشیه های دفتر چه طبیعی تر از آن است که آنها را از دفترچه به پاسخنامه منتقل کنیم.
اما ممتحنین آزمون فقط جواب هایی که در پاسخ نامه باز نویسی شده اند را می پذیرند. هر جواب نوشته شده در
حاشیه های دفترچه به منزله ی نمره ی صفر است.

3. حساب زمان را از دست دادن
در طول بخش های Writing و Reading داوطلبان خود مسئول مدیریت زمانشان هستند.
هیچ کس به شما نمی گوید کار کنونی تان را متوقف کنید و به بخش بعدی بروید. بنابراین بدترین بخش امتحان زمانی
است که شما همه ی وقتتان را بر روی یک متن بگذارید، درحالیکه 3 متن دیگر مانده است.

4. همه زمانتان را بر روی یک سؤال سخت بگذارید.
بخش بعدی دشوارتر از قبلی است. این همان دلیلی است که مشخص می کند که چرا وقت گذاشتن بر روی یک
سؤال دشوار کار اشتباهی است. با رفتن به سمت سؤالات آسانتر، شما می توانید نکات نمره آوری را ببینید، در غیر
این صورت آنها را از دست خواهید داد.

5. در بخش Reading همه ی متن را از ابتدا بخوانید.
خواندن متن به طور کامل ضرورتی ندارد. کافیست که نگاه اجمالی به متن بیندازید متوجه می شوید که متن درباره ی
چیست و هر پاراگراف چه هدفی را دنبال می کند. بعد از آشنایی با متن، زمان آن است که سؤال ها را بخوانید و
جواب ها را پیدا کنید.

6. فرض کنیم که آنها جواب را می دانند.
این یک ضرب المثل قدیمی است. «فرضیات ما در همه ی خرابی هاست»
افراد زیادی هستند که در این تله می افتند. با خواندن سؤال، آنها گمان می کنند که جواب سؤالات را از روی تجربیات
شخصی شان یا اطلاعات عمومی می دانند. چه اشتباهی!! جواب در متن نوشته شده نه آنچه که در آغاز به ذهن
شما آمده.
برای مثال: اگر سؤال این باشد: آیا سیگار موجب سرطان می شود؟ و شما بگویید بله اشتباه است، چون جواب
سؤال خیر می باشد. پس No جواب صحیح است.

7. در بخش Writing از متن رونویسی کنید.
چرا این کار اشتباه است؟ اول: دستورالعمل ها این کار را منع کرده اند. دوم: شما هیچ اشاره ای به جواب اصلی
نمی کنید. سوم: شما زمان مفیدی که می توانید از آن برای نوشتن یک عبارت معنی دار استفاده کنید را از دست
می دهید.

8. پاسخ هایتان را مرور نکنید.
هر انسانی اشتباه می کند و توجیهی برای آن نیست. این دلیل خوبی برای بررسی دوباره ی پاسخ هایی است که
برای آنها وقت گذاشته اید.

9. جواب سؤال ها را با Yes/No بدهید.
زمانی که ممتحن از شما سؤالی می کند، جواب آن بله یا خیر نیست. هدفش این است که شما صحبت کنید. همین
طور برای شما، هر فرصتی برای صحبت کردن، شانسی برای نشان دادن توان بالای شما در مکالمه ی زبان انگلیسی
است. جواب Yes/No هر فرصتی را برای گرفتن نمره ی خوب از بین می برد.

10. سعی کنید که ممتحن را تحت فشار بگذارید.
آزمون آیلتس آزمونی است که از غیر انگلیسی زبانان گرفته می شود، نداشتن لهجه خطایی برای داوطلبان محسوب
نمی شود. مسئله این جاست که هر کسی تفاوت بین Speaking با لهجه و کلماتی که تلفظ نادرستی دارند، را نمی
داند. اهمیتی ندارد که چقدر لهجه ی یک شخص قوی باشد، بلکه این کلمات هستند که باید به طور صحیحی تلفظ
شوند.

یک نکته:
** لهجه مهم نیست، این تلفظ است که مهم می باشد
کسی که در امتحان سعی می کند ممتحن را تحت فشار بگذارد، معمولاً نتیجه عکس می گیرد. بهترین حالت آن
است که خودتان را در حد خودتان نشان بدهید و سعی نکنید که ادعا نکنید در سطح بالاتری هستید. از جملات
پیچیده یا کلمات دشوار (بدون در نظر گرفتن اینکه او معنی آنها را می داند) استفاده کنید.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
20 ترفند بسیار مهم در امتحان آیلتس


اشاره: Twenty tips for IELTS success

1In Listening, use the example at the beginning of the first section to familiarize yourself with the sound, the situation, and the speakers.

2Keep listening until the recording stops, looking only at the questions that relate to the part being played.

3There are often pauses in the recording between different sections. Use these to prepare for the next set of questions.

4Answer Listening questions in the order they appear on the Question Paper. Remember that they normally follow the order of the information in the recording.

5At the end of the recording you have some time to transfer your answers to the Answer Sheet. Check your grammar and spelling as you do so.

6I n Academic Reading, begin by going quickly through each passage to identify features such as the topic, the style, the likely source, the writer’s purpose and the intended reader.

7As you read, don’t try to understand the precise meaning of every word or phrase. You don’t have time, and those parts of the text might not be tested anyway.

8Reading tasks sometimes have an example answer. If this is the case, study it and decide why it is correct.

9Some tasks require you to use words from the text in the answer; in others you should use your own words. Check the instructions carefully.

10The instructions may also include a word limit, e.g. Use no more than three words. Keep to this by avoiding unnecessary words in your answer.

11In Academic Writing, you must always keep to the topic set. Never try to prepare sections of text before the exam.

12Keep to the suggested timing: there are more marks possible for Task 2 than Task 1.

13Organize and link your ideas and sentences appropriately, using a wide range of language and showing your ability (in Task 2) to discuss ideas and express opinions.

14If you write less than 150 words in Task 1 or less than 250 in Task 2 you will lose marks, but there is no maximum number of words for either.
15When you plan your essay, allow plenty of time at the end to check your work.


16In Speaking, don’t try to give a prepared speech, or talk about a different topic from the one you are asked to discuss.

17Always speak directly to the Examiner, not to the recording equipment.

18Whenever you reply ‘Yes’ or ‘No’ to the Examiner’s questions, add more details to your answer. In each case, aim to explain at least one point.

19Remember that you are not being tested on your general knowledge but on your ability to communicate effectively.

20Organize and link your ideas and sentences appropriately, talking clearly at normal speed and using a wide range of structures and vocabulary.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
حقایق نهفته در موفقیت در آیلتس

There are many aspects in IELTS that people find surprising, usually when it hits them hard. It is quite a paradox – the information is right there, available to everyone, yet people are still in the dark. Allow me to draw your attention to several facts you don’t want to be surprised about.

Usually extensive answer is considered a very good one, but not in IELTS. When instructions say “give one answer” or “answer in 3 words”, it means “give us two answers or 4 words and we’ll fail you”. The reason for this limit is quite simple and obvious – there is not enough room for more than 3 words on Answer Sheet. By the way, articles “a” and “the” count as one word, while common assumption is that they don’t.

People tend to forget that they are graded by Answer Sheet and not by what they wrote in IELTS booklet. Any correct answer not copied to Answer Sheet will result in exactly 0 points. There is an option of submitting appeal and requesting to read your answers from the booklet, but it takes time and costs money.

Not many people think about what they are going to write with, pen or pencil. Yet there are rules: the Listening and Reading answers are to be written in pencil and Writing - in pen. This is another example of how small details can be very significant in IELTS.

Writing and Speaking are graded differently from Listening and Reading. There is no half band grade, which means it is impossible to get 6.5 in either Writing or Speaking. The reason is the way examiners are currently trained, but hopefully it will change in the future (according to official IELTS site maybe even in 2007).

In Reading and Listening tests the spelling is important, meaning one can loose points for misspelled words. The best way to overcome the spelling problem is to copy words. In case of Reading, copying words from text is a very easy and natural thing to do. In Listening test, as simple as it may sound, it is best to write what you hear and not to rephrase. It is acceptable to skip words – after all there is 3 words limit, as long as the important words are not substituted by their synonyms.

And at last some good news: starting from May 2006 candidates don’t need to wait 90 days to retake the test. The 90-day waiting period has been canceled to the joy of those who have no time to waste.​
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
با اجازه تون چند نکته هم من بگم با توجه به تجربه شخصی خودم! دوبار آیلتس آکادمیک دادم، بار اول سه سال پیش شدم 6 بار دوم 2 سال پیش شدم 7. به این نتایج در همان زمان رسیدم. فک نمی کنم هیچ استاد آیلتسی این هارو به شما بگه!

1- موضوع Writing Task 2 بسیار نزدیک به یکی از سه موضوع بخش Reading همان آزمونی است که می دهید! یعنی شما با خوندن Reading که قبل از بخش Writing هست می تونید برای بخش Writing تون ایده و لغت بگیرید! فقط ایراد این است که در هنگام شروع امتحان نوشتاری برگه های سوال بخش Reading جمع می شود. برای اینکه خودتون این موضوع رو چک کنید می تونید به کتاب هایی که نمونه سوالات آیلتس هست و انتشارات کمبریج هست سری بزنید! در اون آزمون ها هم این مسئله دیده می شه! منظورم کتاب های IELTS از یک تا 7 است.

2- موضوعاتی که در تمام بخش های آزمون (Writing, Reading and Speaking) مطرح می شود همگی از یکی از بخش های کتاب Vocabulary for IELTS انتشارات Cambridge است. البته اخیرن دیدم که همین انتشارات کتابی با عنوان Advanced Vocabulary for IELTS چاپ کرده است که موضوع فصل ها دقیقا همان های قبلی است با لغاتی پیشرفته تر! پیشنهاد می کنم که قبل از آزمون این دو کتاب را بخورید :دی نه فقط تو فهمیدن لغاتش ماهر باشید بلکه در استفاده از لغاتش نیز زبردست باشید!

موفق و پیروز باشید!
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]آیلتس چیست؟[/h]



اشاره: توضیحاتی کلی در رابطه با آزمون IELTS

آیلتس (به انگلیسی: 'IELTS مخفف International English Language Testing System) (نظام بین المللی ارزشیابی زبان انگلیسی) در حال حاضر یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود.
نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود که نمرهٔ قبولی برای آزمون وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمرهٔ متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. دانشگاه کمبریج ،دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس باحداقل سطح ۷ را می‌پذیرند.
آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در مقابل تافل، آزمون آمریکایی قرار می‌گیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.
آزمون آیلتس از ۴ بخش گوش کردن، خواندن، نوشتن و مکالمه تشکیل شده‌است. کل آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است که گونه آکادمیک مشکل تر بوده و همین آزمون است که برای ورود به دانشگاه‌ها مورد نیاز می‌باشد.
IELTS یا International English Language Testing System یک امتحان زبان انگلیسی است و از اعتباری بین المللی برخوردار می‌باشد. این امتحان معیاری است جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود. این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین المللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی می‌کند و چهار توانائی Writing ،Reading ،Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاهها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت می‌شناسند. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک IELTS الزامی است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می‌گردد. شرکت کنندگان در امتحان IELTS به طیف وسیعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند. نمره هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ می‌باشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می‌گردد. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر می‌شود.
هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمره‌ای را مشخص می‌کند و اکثر آنها حداقل نمره کلی ۶٫۵ را می‌خواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد). به عنوان مثالی دیگر، برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا کسب نمایید، باید در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره ۷ بگیرید.
در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking در روز امتحان به شرکت کنندگان اعلام می‌شود و معمولا امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و بمدت ۵ روز ادامه می‌یابد. داوطلبانی که از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند، برای امتحان Speaking در اولویت هستند و باید در هنگام ثبت نام، اسم خود را در لیستی جداگانه به ثبت برسانند. تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار را در هیچ مرحله‌ای از امتحان کتبی ندارند.
نتایج امتحان IELTS دو هفته پس از پایان یافتن آزمون Speaking اعلام خواهد شد و کارنامه فقط به شخص امتحان دهنده داده می‌شود و از طریق تلفن، فکس و یا email قابل در یافت نیست. همچنین از تاریخ امتحان تا مدت ۹۰ روز حق شرکت مجدد در امتحان را ندارید.
تا ۵ کارنامه برای دانشگاهها و موسسات مورد در خواست شما بصورت رایگان توسط دفاتر برگزار کننده امتحان ارسال می‌گردد، بشرطیکه از تار یخ امتحان شما یکماه نگذشته باشد. اگر بیشتر از یکماه از تاریخ امتحانتان سپری شود و یا بیشتر از ۵ کارنامه بخواهید برایتان ارسال بشود، به ازای هر کارنامه باید مبلغی را بپردازید. اکثر دانشگاهها کارنامه IELTS را که بیشتر از دو سال از تاریخ آن گذشته باشد، قبول ندارند.
امتحان IELTS در دو نوع Academic و General Training برگزار می‌شود. امتحان Academic مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند در حالیکه امتحان General Training مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند.
همانطور که گفته شد، در امتحان IELTS، توانائیهای Writing ،Reading ،Listening و Speaking در چهار قسمت جداگانه سنجیده می‌شوند. در حالیکه قسمتهای Listening و Speaking برای داوطلبان Academic و General Training به روش کاملا مشابهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، هر یک از این دو گروه سوالات جداگانه‌ای در قسمتهای Reading و Writing دریافت می‌کنند. مسولیت نوع امتحانی که می‌خواهید در آن شرکت نمائید بر عهده شماست و باید در هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قید کنید.

بخشهاي آزمون IELTS
بخش Listening
زمان : حدودا ۳۰ دقیقه
تعداد سوال : دفترچه‌ای حاوی چهل سوال در ۴ بخش
نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش می‌شود.
قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سوالها را مرور کنید.
پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جوابهای خود را بازبینی نمایید.
پاسخها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.
با پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.
دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد.
دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخشها هستند.

بخش General Training Reading
زمان : ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال
دفترچه حاوی متون که جمعا ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.
بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.
متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.
بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است.
بخش دوم در مورد جزوات آموزشی واحتیاجات رفاهی است.
بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.

بخش Academic Reading
زمان : ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال
دفترچه حاوی ۳ متن که جمعا ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.
بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.
متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.
متون جنبه علمی دارند.
حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است.
در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه نامه‌ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد.

بخش General Training Writing
زمان : ۶۰ دقیقه
برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.
در موضوع اول (Task 1) باید نامه‌ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مساله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه‌ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.
درموضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

بخش Academic Writing
زمان : ۶۰ دقیقه
برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.
در موضوع اول (Task 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، توضیح دهید. انشاء شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.
در موضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

بخش Speaking
زمان : ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

امتحان بصورت یک مصاحبه رو در رو می‌باشد و شامل سه بخش است.
بخش اول ۴ تا ۵ دقیقه بطول می‌انجامد و باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایقتان جواب دهید.
در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در مورد موضوعی که به شما داده می‌شود صحبت کنید. قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از پایان ۲ دقیقه، به یک یا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید.
در بخش سوم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با مصاحبه کننده صحبت خواهید کرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته‌اید.
کل مصاحبه بر روی نوار ضبط می‌شود.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]نکاتی مهم در رابطه با روز امتحان[/h]



اشاره: در روز امتحان به این نکات توجه کنید.

در روز آزمون, مرکز آزمون IELTS پرتو محیطی مفید و دوستانه خواهد بود. اما آنها باید با استفاده از روش های سختگیرانه, کیفیت و امنیت آزمون را تضمین کنند. دستورالعمل هایی جهت اخذ آزمون در ذیل ارائه شده است.
به موقع در مرکز حاضر شوید و آرام و خونسرد باشید تا بتوانیدآزمون را به بهترین نحو انجام دهید.
قبل از آزمون اطلاعات کتابچه شرکت کنندگان آزمون را مطالعه نمایید و به شرایط شرکت کنندگان در آزمون توجه کنید.
۱٫ گذرنامه یا کارت شناسایی ملی را همراه خود بیاورید
مشخصات شما باید با آنچه در فرم درخواست آزمون IELTS ارائه کرده اید, مطابقت داشته باشد. اگر شما سند شناسایی درستی نداشته باشید, قادر به شرکت در آزمون نخواهید بود.
وسایل مورد نیاز برای آزمون خودکار, مداد و پاک کن می باشند.
۲٫ در طول آزمون
دستورالعمل های ناظران را دنبال کنید و اگر تردید داشتید دست خود را بلند کنید تا ناظرین به شما کمک کنند.
اگر فکر می کنید که برگه سوالاتی که دریافت نموده اید نادرست است و یا اینکه برگه سوالات ناقص یا خوانا است, به ناظر اطلاع دهید.
شما جایز به پرسیدن هیچ گونه توضیح درباره سوالات نمی باشید.
۳٫ شما نباید:
نباید تقلب کنید, از کار داوطلبین دیگر کپی برداری کنید و یا در آزمون اخلال ایجاد کنید.
نباید از وسایلی مانند فرهنگ لغت ,پیجر ,غلط یاب ,ضبط صوت الکترونیکی و یا تلفن همراه استفاده کنید. در اینصورت محروم خواهید شد.
پس از شروع آزمون نباید با سایر شرکت کنندگان صحبت یا بحث نمایید. نباید در اتاق آزمون سیگار بکشید, چیزی بخورید و یا بنوشید.
نباید هیچ قسمتی از آزمون را تکثیر و پراکنده کنید. در این صورت رد صلاحیت می شوید و تحت تعقیب قانونی قرار می گیرید.
نباید هیچ چیزی را از اتاق آزمون خارج کنید از جمله برگه سوالات, برگه پاسخ ها و چک نویس ها. البته فقط محدود به این اشیاء نمی شود.
نباید اتاق آزمون را بدون اجازه ترک کنید.
اگر شما هر یک از قوانین شرکت کنندگان را نقض نمایید, در نتیجه در آزمون رد صلاحیت خواهید شد و موسسه و یا معرف شما مطلع خواهد شد.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]نحوه نگارش یک پاراگراف در رایتینگ بخش دوم آزمون آیلتس[/h]

استاد حامد رفیعی نویسنده کتاب های رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس و مدرس دوره زبان در رادیو فرهنگ

اشاره: در این بخش نمونه ای از نحوه رایتینگ و نوشتن یک پاراگراف را خواهید دید که در آن در ابتدا نحوه نوشتن Plan را خواهید آموخت و سپس نحوه نگارش آنرا.

Lets plan and then write one main paragraph for the question below.

Economic progress is often used to measure a countrys success. However, some people believe that other factors are more important. What other factors should also be considered when measuring a countrys success? Do you think one factor is more important than others?

Heres a plan I wrote with my students:

Paragraph about other factors:

1) Education for development of the country, providing future workforce. 2) Good health system, living
standards, life expectancy. 3) Personal freedom / rights / equality e.g. equal opportunities for both
genders.

Heres our full paragraph using the plan above:
Standards of education, health and individual human rights should certainly be considered when
measuring a country’s status. A good education system is vital for the development of any nation, with
schools, colleges and universities bearing the responsibility for the quality of future generations of
workers. Healthcare provision is also an indicator of the standard of living within a country, and this can
be measured by looking at average life expectancy rates or availability of medical services. Finally, human
rights and levels of equality could be taken into account. For example, a country in which women do
not have the same opportunities as men might be considered less successful than a country with better
gender equality
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]تکنیک های مکالمه در آزمون آیلتس[/h]

استاد حامد رفیعی دکتری ادبیات انگلیسی و نویسنده کتاب رایتینگ آیلتس

اشاره: در این مقاله به بررسی مهمترین تکنیک های آزمون اسپیکینگ آیلتس می پردازیم.

تکنیک های مکالمه (speaking) در آزمون آیلتس که در ادامه به آن ها اشاره می شود، به شما کمک خواهد
نمود تا امتیاز مناسبی در این آزمون به دست آورید. اگر مکان دقیق محل آزمون آیلتس خود را نمی دانید،
سعی کنید حداقل یک بار پیش از تاریخ آزمون، به آن مرکز سری بزنید. اطمینان حاصل کنید که به تاریخ و
مکان آزمون خود به درستی پی برده اید.

بخش مکالمه در آزمون آیلتس، احتمالا بیشتر فوت و فن را در بین تمامی بخش های این آزمون به خود
اختصاص داده است چرا که بایستی با اعتماد به نفس بالایی با فرد ممتحن صحبت کنید. افرادی که در
آزمون آیلتس شرکت می کنند و نمی توانند به صورت روان و سلیس انگلیسی صحبت کنند ممکن است در
موقع آزمون دست پاچه شوند. همچنین ممکن است افراد مستعد زیادی را در پیرامون خود در روز امتحان
مشاهده نمایید که به نظر می رسد اعتماد به نفس بالایی دارند اما واقعیت قضیه چیز دیگری است.اگر می
خواهید نمره خوبی در بخش مکالمه دریافت کنید، از تکنیک های مکالمه که در ادامه به آن اشاره می شود
در آزمون آیلتس استفاده نمایید. همچنین این نکات به شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس خود را طی
آزمون مکالمه آیلتس حفظ نمایید.


تکنیک های مکالمه آیلتس پیش از آزمون


جلوی آینه بایستید و صحبت کنید:
جلوی آینه بایستید و صحبت کنید تا توانایی خود را در کنترل مکالمه و بیان عبارات بهبود بخشید.

با دوستان خود انگلیسی صحبت کنید:
حتی اگر تعداد زیادی از لغات انگلیسی را نمی دانید، از صحبت کردن به زبان انگلیسی با دوستان خود
احساس خجالت نکنید. اگر معنی لغات را به زبان انگلیسی نمی دانید، کلمات را به همان زبان مادری خود
بیان نمایید اما سعی کنید پیوستگی جملات انگلیسی از به هم نخورد.

تمرین، تمرین و باز هم تمرین:
تا آنجا که می توانید تمرین کنید. از نمونه آزمون های موجود در زمینه مکالمه آیلتس که در اینترنت و برخی
کتاب ها وجود دارد کمک بگیرید.

تکنیک های مکالمه آیلتس هنگام آزمون

از لغات ساده انگلیسی استفاده کنید:
از لغات، اصطلاحات و جملات ساده در پاسخ به هرگونه پرسشی که فرد ممتحن می پرسد استفاده نمایید.
سعی نکنید که از لغات، عبارات و جملات پیچیده که گرامر دشواری دارند استفاده نمایید چرا که شما با
نحوه صحیح به کار بردن آن ها آشنا نیستید.

از زبان بدن کمک بگیرید:
در موقع آزمون، از زبان بدن استفاده کنید. این کار سبب بالا بردن اعتماد به نفس شما می شود و تاثیر
مثبتی بر فرد ممتحن خواهد داشت.

مثال بزنید:
همواره مثال هایی از تجربه گذشته خودتان ارائه نمایید.

مکالمه را قطع نکنید:
تا موقعی که فرد ممتحن سوال دیگری را مطرح نکرده است، مکالمه را قطع نکنید.

آزادانه صحبت کنید:
این امر به ظاهر آسان است اما در عمل، انجام آن دشواری های خاص خود را دارد. با وجود این، سعی کنید
قبل از آزمون و همچنین موقع آزمون بر اعصاب خود مسلط باشید و دچار استرس نشوید. افراد ممتحن،
برخورد صمیمانه با شما خواهند داشت و به همین خاطر سعی کنید به گونه ای با آن ها مکالمه نمایید که
انگار دوست شما هستند.

پاسخ تک کلمه ای مانند "بله" و "خیر" ندهید:
هیچگاه در پاسخ به پرسش هایی که مطرح می شوند، صرفا به گفتن کلماتی مانند بله یا خیر اکتفا نکنید.
سعی کنید پس از بیان این کلمات، توضیح کوتاهی نیز ارائه کنید. تا آنجا که می توانید صحبت کنید. شما بر
اساس پاسخ مناسبی که به پرسش های آن ها می دهید حداکثر نمره را دریافت خواهید کرد.

داستان سرایی کنید:
اگر هنگام آزمون، پاسخ پرسشی را نمی دانید، درنگ نکنید و فورا داستان سرایی کنید (در مورد موضوعی
صحبت کنید). هیچ کس به شما نخواهد گفت که دروغگو هستید، بلکه آن ها میزان اعتماد به نفس شما را
می سنجند.

یادتان باشد که تماس چشمی خود را حفظ کنید:
با فرد ممتحن تماس چشمی برقرار کنید. این امر نشان دهنده ی اعتماد به نفس بالای شما و تسلط بر
موضوع مورد بحث است.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]هشدار سازمان سنجش و دیگر مراکز برگزار کننده آزمون[/h]



اشاره: سازمان سنجش هشدارها و توصيه هایی را برای متقاضيان شرکت در آزمون IELTS مناسب و سالم اعلام کرد:

اطلاعات شخصی داوطلب:

- با توجه به اينکه داشتن پروفايل برای ثبت نام در آزمون آيلتس برای متقاضيان الزامی است، تهران آیلتس انتظار دارد
که متقاضيان آزمون، شخصا نسبت به ايجاد پروفايل اقدام کنند و از اعلام و انتشار اطلاعات شخصی به فرد يا
موسسه ای، جهت ايجاد پروفايل و ثبت نام در آزمون خودداری کنند.

- اخذ هزينه های نامتعارف و بيش از تعرفه خدمات کامپيوتری(اسکن تصوير و استفاده از اينترنت) توسط فرد يا
موسساتی که ثبت نام را به جای متقاضی انجام می دهند قانونی نيست.

- اطلاعات شخصی موجود در پروفايل داوطلبان -از نظر سازمان سنجش- کاملا محرمانه تلقی می شود و فقط در
راستای برگزاری آزمون مورد استفاده قرار می گيرد.

- دسترسی غيرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضيان يا استفاده غيرمجاز از آنها، تخلف محسوب می شود.

- این مرکز مسئوليتی در برابر موارد احتمالی سوءاستفاده از پروفايل داوطلبانی که شخصا، اطلاعات شخصی خود را
در اختيار اشخاص، آموزشگاه ها يا موسسات قرار داده باشند، ندارد.


ثبت نام در آزمون:

- این مرکز در خصوص ثبت نام با هيچ فرد يا موسسه ایی (اعم از دولتی يا غير دولتی) همکاری ندارد.

- هيچ فرد، آژانس يا موسسه ای از طرف سازمان سنجش، مجوز و سهميه ای برای ثبت نام ندارد.

- ثبت نام در آزمون صرفا اينترنتی و از طريق وب سايت سازمان سنجش می باشد.

- ادعای «داشتن دسترسی ويژه»، «ثبت آزمون در تاريخ های تکميل شده يا بسته شده» و ديگر ادعاهای نامتعارف
صحيح نيست و جهت سوءاستفاده از متقاضيان می باشد.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
مجوز آیلتس امارات برای آموزشگاه های ایرانی اعتبار ندارد





اشاره: مجوز آیلتس امارات برای آموزشگاه های ایرانی اعتبار ندارد

سازمان سنجش آموزش كشور اعلام کرد: به تازگی مجوزهايي توسط موسسه (Centre of English Studies) مركز امارات متحده عربي - دبي(CES) جهت برگزاري آزمون IELTS براي برخي از آموزشگاه‌هاي زبان داخل كشور صادر شده است که به دلیل مغايرت با قوانين جمهوري اسلامي ايران از درجه اعتبار ساقط است. به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای در خصوص مطالب منتشر شده در سايت‌هاي اينترنتي در زمینه اخذ مجوز و برگزاري آزمون IELTS در داخل كشور از سوی برخي از آموزشگاه‌هاي زبان انگليسي مطالبی را عنوان کرد. در این اطلاعیه آمده است: سازمان سنجش آموزش كشور به اطلاع كليه هموطنان و متقاضيان و آموزشگاه‌هاي زبان اين آزمون مي‌رساند، با توجه به مصوبات مراجع ذيصلاح و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، برگزاري هرگونه آزمون بين المللي توسط موسسات خارجي در داخل كشور تنها با اخذ مجوز از سازمان سنجش صورت مي‌گيرد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: اطلاع حاصل شده است كه اخيراً مجوزهايي توسط موسسه (Centre of English Studies) مركز امارات متحده عربي - دبي جهت برگزاري آزمون IELTS براي برخي از آموزشگاه‌هاي زبان داخل كشور صادر شده است. لذا سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي‌دارد كه مجوزهاي صادر شده با توجه به وجود مغايرت با قوانين كشور جمهوري اسلامي ايران از درجه اعتبار ساقط بوده و از كليه متقاضيان آزمون IELTS دعوت مي‌شود براي آگاهي از فهرست موسسات مجاز به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.Sanjesh.org مراجعه کنند. به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مراکز مجاز برگزاري آزمون آيلتس در ايران شامل آیلتس تهران، پايگاه اطلاع رساني: http://www.ieltstehran.com به نشاني: تهران، سعادت آباد، بلوار دريا، نرسيده به چهارراه مطهري، پلاک 163، طبقه سوم، شماره تماس: 88698827 , 88698828 (پيش شماره 021). دانشگاه آزاد اسلامی، پايگاه اطلاع رساني: http://ielts.iauset.com به نشاني: تهران، خيابان شريعتي، خيابان پابرجا، بلوار آينه، کوچه گل يخ، شماره 16، واحد 101 و شماره تماس: 22614620 (پيش شماره 021) است
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]نگویید آیلتس دارم، بگویید آیلتس چند دارم[/h]



اشاره: تصور غلطی بین عوام وجود دارد و این اصطلاح باب شده که می گویند: «آیلتس دارم»، «تافل دارم». در صورتی که داشتن این مدرک اصلا مهم نیست. چیزی که در اینجا اهمیت دارد، نمره ای است که در این آزمون داوطلب دریافت می کند.

آیلتس، آزمون مهارت سنجی زبان انگلیسی، برای کسانی است که می خواهند مدرک بین المللی زبان انگلیسی
داشته باشند. البته لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم که متاسفانه تصور غلطی بین عوام وجود دارد و این
اصطلاح باب شده که می گویند: «آیلتس دارم»، «تافل دارم». در صورتی که داشتن این مدرک اصلا مهم نیست. یک
نفر می تواند در آزمون آیلتس یا تافل ثبت نام کند و تنها کاغذ سفید تحویل دهد، در آخر به او مدرک تافل یا آیلتس
خواهند داد. منتهی چیزی که در اینجا اهمیت دارد، نمره ای است که در این آزمون داوطلب دریافت می کند. برای
همین باید بگویند: «آیلتس چند دارم» مثلا 6 یا 7.
آیلتس چطور نمره گذاری می شود؟

نمره آیلتس از صفر تا 9 است که معمولا 6 تا 7 نمره قابل قبولی به حساب می آید. آزمون آیلتس شامل چهار بخش
رایتینگ، لسینینگ، ریدینگ و اسپیکینگ است که متقاضی مدرک آیلتس برای هر کدام از بخش های نام برده نمره ای
جداگانه می گیرد و در آخر کارنامه ای دریافت می کند که مدرک آن در همه جای دنیا معتبر است.

سوالات کاملا دقیق، استاندارد و واحد هستند و در دانشگاه کمبریج طرح می شوند. با وجود اینکه هر دو سازمان
آیلتس استرالیا و دانشگاه کمبریج مستقل از یکدیگر کار می کنند؛ اما دانشگاه کمبریج طراح سوالات آزمون برای هر دو
موسسه است.
آیلتس تنها مربوط به زبان انگلیسی نیست

مثلا زبان فرانسه آزمونی دارد که به نام «تِف» معروف است و اسپانیا آزمونی به نام «سِروان تِس» که مدرک معتبری
در همه جای دنیا به حساب می آید. «آیلتس» نیز برای زبان انگلیسی بریتانیایی معتبر است و برای زبان آمریکایی
«تافل» در وهله اول اعتبار دارد. البته آیلتس آنقدر ارزش بالایی دارد که مدرک آن نیز برای آمریکا قابل قبول است.
طرفداران آیلتس در ایران

آزمون آیلتس بین المللی است و در همه جای دنیا می توان برای ادامه تحصیل این مدرک معتبر را ارائه کرد. بنابراین
هر کس می خواهد در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد به عنوان یک شرط لازم، باید نمره آیلتس بالا یعنی بین 6 تا 7
را داشته باشد تا بتواند در دانشگاه های خارج از کشور اجازه تحصیل پیدا کند.

گروه دومی که به دنبال این مدرک هستند برای مهاجرت آن را لازم دارند اما در گذشته اینطور نبود و هر کس که می
خواست مهاجرت کند یا برای ادامه تحصیل به کشور دیگر برود، آن کشور مدارک را دریافت می کرد و سپس به فرد
متقاضی 6 ماه فرصت می داد تا زبان خود را تقویت کنند اما الان به خاطر بالا رفتن مهاجرت و تقاضا برای ادامه
تحصیل، کشور مربوطه به خود اجازه حق انتخاب می دهد.
آیلتس بیزنس خوبی است

این امتحان در ایران آنقدر بیزینس خوبی دارد که گاهی تا ماهی چهار بار هم برگزار می شود. برگزاری آزمون آیلتس
قانون خاصی ندارد و بسته به میزان متقاضی آزمون ها در زمانی که خودشان تعیین می کنند برگزار می شود.
داوطلب ها در گذشته تا سه ماه بعد از یک آزمون اجازه ثبت نام دوباره را نداشتند اما الان چندین سال است که
متقاضی مدرک آیلتس می تواند هر هفته امتحان دهد و محدودیتی برای شرکت در آزمون وجود ندارد اما چون گرفتن
کارنامه و جواب امتحان حدود دو هفته طول می کشد بنابراین طبیعتا کسی نمی تواند هر هفته امتحان دهد ولی با
فاصله سه تا چهار هفته یکبار می تواند شانس خود را برای گرفتن نمره بهتر امتحان کند. حتی من کسانی را می
شناسم که پنج بار هم امتحان داده اند تا نمره دلخواه خود را بگیرند.

معمولا کسانی که می خواهند مدرک آیلتس بگیرند حداقل، دو بار را امتحان می دهند. افرادی که دو بار امتحان می
دهند خیلی بیشتر از افرادی هستند که یک بار امتحان می دهند. حتی پنج بار هم داریم اما اخیرا چون مبلغ آزمون ها
گران شده متقاضیان سعی می کنند نمره قابل قبول را دریافت کنند.
موسسه های برگزار کننده آیلتس در ایران

تا اسفند ماه سال 90 سازمان سنجش به نمایندگی از «اینترنشنال هوس لندن» اجازه برگزاری آزمون آیلتس را در
ایران داشت اما دیگر از تاریخ اردیبهشت سال 91 سازمان سنجش از طریق موسسه «عصر دین و دانش» این آزمون
را تقریبا ماهی 3 بار برگزار می کند که در هر نوبت آن هم حدود 600-500 نفر شرکت می کنند.

در کنار سازمان سنجش، سفارت استرالیا نیز خود با نام آیلتس تهران آزمون آیلتس را برگزار می کند و دیگری دانشگاه
آزاد است که نمایندگی سفارت استرالیا را دارد که به طور متوسط در هر نوبت تا دو هزار نفر شرکت کننده دارد.


سوالات سازمان سنجش و دانشگاه آزاد یکی است و پاسخ نامه کلید دارد و سوالات چه در دانشگاه آزاد، چه
سازمان سنجش، چه ترکیه و چه آذربایجان مانند هم هستند. در کل دنیا شش ناحیه برای آزمون آیلتس تعریف شده
است؛ برای همین کیفیت سوال و خود سوال یکی است؛ فقط نحوه برگزاری آن فرق دارد.

سوالات یکسری آبجکتیو هستند و یکسری سابجکتیو. آبجکتیو سوالاتی است که کلید دارند مثل ریدینگ و لسینینگ؛
شما باید کلمه را دقیق بگویید تا جواب درست را بدهید اما سوالات سابجکتیو شخص مصحح بر روی نمره تاثیر دارد.
سوالاتی مثل اسپیکینگ اگر سوال کننده، برای جوابی که می شنود قانع شود به فرد نمره هفت می دهد در غیر
اینصورت نمره 5/6؛ هر چند که نمره داده شده قابل اعتراض است، چون صدا ضبط می شود.

همچنین سوالات رایتینگ یکسری اصول دارد. بنابراین چون سوالات یکی است فرقی به لحاظ کیفیت سوالات وجود
ندارد و فقط بخش های رایتینگ و اسپیکینگ تا نیم نمره ممکن است اختلاف سلیقه وجود داشته باشد.
آیلتس جنرال و آکادمیک برای مقاصد مختلف است

معمولا کسانی که برای ادامه تحصیل می خواهند به خارج از کشور بروند، یعنی کسانی که مدرک بالای لیسانس تا
دکترا دارند. یا کسانی که می خواهند به خارج از ایران مهاجرت کنند. در گذشته مثلا سال 2006 کلاس های
برگزاری تافل از آیلتس بیشتر بود چون ارزش آن هم بالاتر بود اما امروز و در این سال ها کلاس های برگزاری آیلتس
نسبت به تافل قابل مقایسه نیست و خیلی بیشتر شده است.

رویکرد مردم در درجه اول به سمت مهاجرت و بعد ادامه تحصیل رفته است و آیلتس مدرکی است که روز به روز در دنیا
معتبرتر می شود چون دقیق تر است و مهارت ها را با دقت بیشتری می سنجد. علاوه بر این اکثر کشورهای دنیا
شرط اول پذیرش را آیلتس گذاشته اند و فقط آمریکا شرط اولیه برای پذیرش را تافل قرار داده. کسانی که می خواهند
آیلتس امتحان دهند مقصد خود را مشخص می کنند که می خواهند آیلتس جنرال امتحان دهند یا آیلتس آکادمیک.

چون جنرال برای مهاجرت است و آکادمیک برای مقاصد تحصیلی اهمیت دارد و فرق آنها فقط در ریدینگ و رایتینگ
است. البته متقاضیان با 10 درصد تلاش بیشتر می توانند در هر دو امتحان شرکت کنند.
مشکلات این روزهای آزمون دهنده های آیلتس

متاسفانه از اسفند ماه سال گذشته به خاطر یکسری مشکلات و جنگ سردی که بین ایران و کشورهای ابرقدرت به
وجود آمد، کمی سختگیری در آزمون بالا رفت و علاوه بر آن با گران شدن دلار قیمت آزمون ها نیز دو برابر شد. برخی از
داطلبان گله دارند از اینکه هنوز پول آزمون هایی که در اسفند ماه سال گذشته برگزار نشده نتوانسته اند پس بگیرند.

همچنین هنوز هم با برگزاری آزمون از طریق موسسه «عصر دین و دانش» بعضی از آزمون ها کنسل می شود. مانند
آزمون هایی که قرار بود در تاریخ های اکتبر و سپتامبر سال جاری برگزار شود و نشد.

علاوه بر این بد نمره دادن های بعضی اساتید موجب شده که خیلی از داوطلب ها به جای اینکه در ایران هزینه کنند و
در آخر با نمره ای غیرقابل قبول نتیجه بگیرند به کشورهای همسایه می روند و آزمون می دهند چون می دانند نمره
بهتری از آنجا خواهند گرفت.

فعلا هم بورس عزیمت ایرانی ها برای شرکت در آزمون، کشور ارمنستان است که می گویند از همه جا بهتر نمره می
دهد. البته این اتفاق چندان خوشایند نخواهد بود و زودتر باید به فکر راه چاره بود.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]کلاهبرداری صدها میلیون تومانی از طریق بنگاههای غیر مجاز مهاجرتی و فروش مدرک آیلتس[/h]



اشاره: کلاهبرداری صدها میلیون تومانی از طریق بنگاههای غیر مجاز مهاجرتی و فروش مدرک آیلتس

با وجود هشدارهای بسیار رسانه های عمومی در خصوص عدم اعتماد به موسسات مهاجرتی فاقد مجوز که معمولاً
با فریب اذهان عمومی اقدام به کلاهبرداری های میلیونی مینمایند، و هشدارهای بسیار واضحی که از سوی وب
سایت رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه آخرین فهرست مؤسسات مهاجرتی مجاز اعزام در این زمینه
مکرراً اعلام گردیده است, یکی از موسسات مهاجرتی فاقد مجوز و برگزارکننده دوره های آمادگی آیلتس، با سوء
استفاده از اعتماد زبان آموزان اقدام به کلاهبرداری میلیونی از این افراد نموده است.
موسسه مذکور با استفاده از تبلیغات گسترده و متاسفانه با در اختیار گرفتن برخی اساتید مطرح IELTS و تحت لوای
مرکز خدمات مهاجرتی، اقدام به اخذ پولهای کلان از متقاضیان نموده است. نکته جالب این است که این موسسه با
طرح ادعای اخذ مدرک آیلتس با نمره دلخواه! به زبان آموزانی که نمره IELTS نداشته اند و البته متاسفانه با موافقت
داوطلبان اقدام به دریافت مبالغی از ۹ الی ۲۰ میلون تومان جهت انجام امور مهاجرتی و آموزش از هر یک از مراجعین
نموده و در یک فرصت مناسب با تعطیل کردن دفتر خود، اقدام به فرار نموده است.
امید است زبان آموز و متقاضیان گرامی با در نظر گرفتن اینگونه شگردها و دقت هر چه بیشتر، بدون تحقیق، پروسه
اخذ اقامت خود را شروع ننمایند.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز


[h=1]IELTS Speaking Tips[/h]



اشاره: تکنیک های بسیار کاربردی در امتحان اسپیکینگ آیلتس که دانستن این تکنیک ها به تمامی داوطلبین توصیه می شود.

[h=2]IELTS Speaking Tips[/h]
It's important that you don't make foolish mistakes in the test because you do not know what the examiner expects from you.​
Here you will find essential IELTS speaking tips to help you through the speaking test.​
[h=3]IELTS Speaking Tips[/h]
  1. Focus On What's Important When You Prepare
    Unless you have particularly bad pronunciation, don’t spend a lot of time and money on pronunciation lessons.
    You are better to spend this time increasing your range of vocabulary and sentence structures, and practising speaking as much as you can to increase your fluency.
  2. Avoid Nerves
    This can be difficult because you are taking a test, but try not to be nervous! If you can’t speak much because you are nervous then you may get a lower score as the examiner needs to hear you speak as much as possible in order to assess your skills.
    If you speak freely and confidently then you may get a score you did not expect!
  3. Extend Your Answers
    Of all the IELTS speaking tips, this is probably one of the most important! The examiners job is to assess your speaking, so if you say very little, he/she will not be able to do this.
    Don’t give one word answers such as ‘yes’ and ‘no’ and leave it at that. Your job is to give the examiner as much language as possible to assess, so speak as much as you can.
  4. Stay on Topic
    It's important to extend your answers as mentioned above, but make sure you stay on topic – don’t talk about anything that comes into your head if it is not answering the question!
  5. Don't Rely on the Examiner
    The examiner usually won’t prompt you to say more if you don’t say enough, so it’s up to you to give a full answer to each question.
    If you don’t, then the interview will be over very quickly and you may not be happy with your score!
  6. Understand the Questions
    If you do not understand a question, then ask the examiner to repeat it. Don’t try to answer it the first time if you have not understood or heard it properly.
    You won’t lose marks for asking for a question to be repeated, however if you are unable to understand a lot of the questions you are probably not ready to take the test!
  7. Don't Show Off
    Try to keep within your capabilities. If you try to use lots of grammar structures and vocabulary that you are not confident with, you may simply bring down your score.
  8. Keep Eye Contact
    Try to have eye contact with the examiner. This does not mean you need to look at him/her all the time, but it is normal when you have a conversation with someone to spend quite a lot of time looking at them as that keeps their attention.
    If you are speaking with someone and they never look at you this feels quite strange!
  9. Listen Carefully
    Listen very carefully to the questions so you are answering them correctly. For example, if you are asked about an event in the past, make sure you answer using the past tense.
  10. Be on Time
    These IELTS speaking tips will not be much use to you if you are not on time! You are going to get off to a bad start if you have upset the examiner because you have kept them waiting so arrive in plenty of time!

Remember these IELTS speaking tips and you will be on your way to a better score!
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]IELTS Writing Tips[/h]



اشاره: تکنیک های بسیار مفید در مورد رایتینگ آیلتس

[h=1]IELTS Writing Tips[/h]
Below you'll find important IELTS writing tips to help you with task 1 and 2 of the IELTS writing module.

[h=3]Essential IELTS Writing Tips[/h]
  1. Don’t write too little
    For task 1 you have to write 150 words, and for task 2 you have to write 250 words. Make sure you do not write less than this amount or your band score may be reduced.
    Begin to get an idea of how many words you normally write on one line. This way you will know roughly how much you have written without having to keep counting all the words – you probably won’t have time to do this!


  2. Don’t write too much
    The examiner is looking for quality, not quantity! You will not necessarily get more marks for writing more, so don’t write more for no reason.
    This will really depend on your writing ability. Someone of a higher level who needs to spend less time checking their grammar will have time to write more.

    But if this is not you, then make sure you write at least the minimum number of words, then use the extra time to check your grammar.


  3. Plan and check your answer
    Don’t just start writing when the time begins and stop when it finishes.
    Use some time at the beginning checking you understand the question, brainstorming your ideas and planning your answer.
    Then spend some time at the end checking your grammar.
  4. Spend more time on Task 2
    More of the marks are for task 2 and this task requires 100 more words, so spend 20 minutes on task 1 and 40 minutes on task 2. It does not matter which task you write first.

  5. Write clearly
    You are not being graded on your handwriting; however, if the examiner cannot read some things you have written, it is not going to help you! So try to write clearly.
  6. Organize clearly
    Don’t present the examiner with a wall of writing! Make sure you make use of paragraphing to divide up the different arguments or topics you are discussing.


  7. Don’t copy the question
    Never copy the question! You may want to use the question (or rubric as it is called) in the introduction of both tasks in order to introduce the topic, but make sure you put it in your own words.
  8. Use a variety of sentence structures
    The examiner will be looking to see what your grammatical range is so make sure you are not just using a limited range of sentence types.
    To get a higher score you will need to show you can use simple, compound and complex sentences.

  9. Read the question carefully
    This is one of the most important IELTS writing tips! When my students write essays, one of the most common mistakes is not answering the question.
    Study the rubric very carefully and make sure you are clear about what you have to write about. If you are writing about the wrong topic or not responding to exactly what the question asks you, your band score will be lower.


  10. Read all instructions carefully
    As with all of the modules of the IELTS test, make sure you read all the instructions carefully. These will tell you where you need to write each answer and what you need to do.

Follow these IELTS writing tips and you'll be a step closer the band score you need!
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز


[h=1]IELTS Speaking Questions and Answers - Part One[/h]



اشاره: نمونه سوالات منتخب در بخش اول امتحان Speaking همراه با جواب. در این قسمت نحوه ی پاسخ دادن طولانی به سوالات را فرا خواهید گرفت.

[h=2]Lesson 2:
IELTS Speaking Questions and Answers - Part One[/h]
This lesson is a quiz using IELTS speaking questions and answers to provide you with some general tips on successfully answering questions for part one of the IELTS speaking test.​
You'll be asked about 12 questions in part one of the test, and these will be taken from three different sets of topics which the examiner will choose.​
For example you could be asked about:​
  1. Your home town
  2. Your favourite holiday destination
  3. What kinds of books you like to read
So you'll have about four questions on each of these.​
Now, take this 'IELTS Speaking Questions and Answers Quiz' to see if you know what is the best way to respond in this part of the test.​
Decide which answer you think is the best, then click on the letter to see if you are right.​
[h=3]Part One IELTS Speaking Questions and Answers - Quiz[/h]

  1. [*=left]How many people are there in your family? There are four. We live in a large house in the north of my country. It gets very cold there in the winter but it is really nice during the summer months. I try to go back there often.
    There are four. My brother and my parents.
    There are four. There’s myself of course. Then there’s my younger brother, he’s fifteen years old. And I have my mother and father who are both in their late 70s. I have two grand parents as well, but they don’t live with us.



    [*=left]Do you know the people who live next door to you? No, I’ve never met them. The reason for this is that I’m away most of the time at university so I’ve never really had the opportunity. I know my family has met them on a few occasions, just for a quick chat, but they don’t know them well. I think they like to keep their privacy.
    No, I’ve never met them.
    No, I’ve never met them. I think my parents have, but I don’t know who they are.



    [*=left]What kinds of books do you like reading? I don’t like reading. Books are boring. I much prefer to play on the internet or just watch TV in my free time. Reading books just sends me to sleep.
    Although I think books are great ways to learn, and I know some people love to read, I’ve never been a great fan of them. I used to read books a bit when I was younger but not much anymore. I read a lot on the internet actually, articles on various topics. So I do read, but it’s just not usually books.
    I don’t really like reading, but I did read a book once. I’ll tell you the story. It was set in the 1960’s in London. It was about a poor family who were just trying hard to make ends meet as they had so little money. If followed the life of the boy in the family from when he was young until he grew up. The first part of the book was about growing up with his family and his school life...(candidate continues the story)




.​
You should have learnt from these IELTS speaking questions and answers to:​
Stay on topic
Listen carefully to the question and make sure you are answering it. Don’t talk about something completely different just so you can talk for longer.
Extend your answers
Give reasons for your answer. This can be a useful way to extend your responses. Always explain WHY you have given the answer that you have.
Don't speak excessively
Extend your answers but don’t go on too much. This will only mean the examiner will have to keep interrupting you to move onto the next questions.
Be honest but positive
Try to remain upbeat and positive even if you are saying you don’t do things or don’t enjoy things you are being asked about. You can always put a positive slant on your answers.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]IELTS Speaking Part 2[/h]



اشاره: تکنیک های بسیار کاربردی در بخش دوم امتحان Speaking


Lesson 1: IELTS Speaking Part 2
Speaking for Two Minutes
In the IELTS speaking part 2, you will be given a topic by the examiner, and you have to speak for two minutes.
Some students find it difficult to do this, so there are some tips in this lesson to help you extend your long-turn.
Lets imagine that you are given this IELTS speaking part 2 question:
 

mhhhh

عضو جدید
نكات آزمون زبان آيلتس

نكات آزمون زبان آيلتس

IELTS يا International English Language Testing System يك امتحان زبان انگليسي است و از اعتباري بين المللي برخوردار ميباشد. اين امتحان معياري است جهت سنجش دانش زبان انگليسي اشخاصي كه ميخواهند در كشورهاي انگليسي زبان درس بخوانند، كار كنند و يا به آن كشورها مهاجرت نمايند.

امتحان IELTS با همكاري مشترك دانشگاه كمبريج، كنسولگري انگلستان و سازمان IDP استراليا برگزار ميشود. اين امتحان از بالاترين و معتبرترين استانداردهاي بين المللي جهت سنجش سطح زبان انگليسي داوطلبان پيروي ميكند و چهار توانائي Writing ،Reading ،Listening و Speaking را مورد ارزيابي قرار ميدهد.

بسياري از دانشگاهها در كشورهاي مختلفي همچون كانادا، انگلستان، استراليا، نيوزلند و آمريكا امتحان IELTS را به رسميت مي شناسند. همچنين جهت مهاجرت به كشورهاي كانادا، استراليا و نيوزلند، داشتن مدرك IELTS الزامي است. اين امتحان در بيش از 270 مركز امتحاني واقع در 110 كشور مختلف دنيا برگزار ميگردد.

شركت كنندگان در امتحان IELTS به طيف وسيعي از سوالات بسيار ساده تا بسيار مشكل پاسخ ميدهند. نمره هر بخش از امتحان بين صفر تا 9 ميباشد. نمره كلي امتحان با معدل گيري از نمره چهار بخش امتحان محاسبه مي گردد. در كارنامه IELTS، علاوه بر نمره كلي، نمره هر بخش بطور جداگانه ذكر مي شود.

هر دانشگاه براي پذيرش متقاضيان حداقل نمره اي را مشخص ميكند و اكثر آنها حداقل نمره كلي 6.5 را مي خواهند بطوريكه نمره هر بخش هم از 6 كمتر نباشد (البته اين قاعده كلي است و هر دانشگاه شرايط خاص خود را دارد). به عنوان مثالي ديگر، براي اينكه حداكثر امتياز زبان انگليسي را جهت مهاجرت به كانادا كسب نماييد، بايد در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره 7 بگيريد.

در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهيد داد. تاريخ و ساعت برگزاري قسمت Speaking در روز امتحان به شركت كنندگان اعلام ميشود و معمولا امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و بمدت 5 روز ادامه مي يابد. داوطلباني كه از شهرهاي ديگر به تهران مي آيند، براي امتحان Speaking در اولويت هستند و بايد در هنگام ثبت نام، اسم خود را در ليستي جداگانه به ثبت برسانند. تمامي مراحل كتبي امتحان بايد با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنويس يا خودكار را در هيچ مرحله اي از امتحان كتبي ندارند.

نتايج امتحان IELTS دو هفته پس از پايان يافتن آزمون Speaking اعلام خواهد شد و كارنامه فقط به شخص امتحان دهنده داده مي شود و از طريق تلفن، فكس و يا email قابل در يافت نيست. همچنين از تاريخ امتحان تا مدت 90 روز حق شركت مجدد در امتحان را نداريد.

تا 5 كارنامه براي دانشگاهها و موسسات مورد در خواست شما بصورت رايگان توسط دفاتر برگزار كننده امتحان ارسال مي گردد، بشرطيكه از تار يخ امتحان شما يكماه نگذشته باشد. اگر بيشتر از يكماه از تاريخ امتحانتان سپري شود و يا بيشتر از 5 كارنامه بخواهيد برايتان ارسال بشود، به ازاي هر كارنامه بايد مبلغي را بپردازيد. اكثر دانشگاهها كارنامه IELTS را كه بيشتر از دو سال از تاريخ آن گذشته باشد، قبول ندارند.

امتحان IELTS در دو نوع Academic و General Training برگزار ميشود. امتحان Academic مخصوص كساني است كه ميخواهند در يك دانشگاه انگليسي زبان ادامه تحصيل دهند در حاليكه امتحان General Training مخصوص كساني است كه ميخواهند به يك كشور انگليسي زبان مانند كانادا، استراليا و يا نيوزلند مهاجرت كنند.

همانطور كه گفته شد، در امتحان IELTS، توانائيهاي Writing ،Reading ،Listening و Speaking در چهار قسمت جداگانه سنجيده ميشوند. در حاليكه قسمتهاي Listening و Speaking براي داوطلبان Academic و General Training به روش كاملا مشابهي مورد ارزيابي قرار ميگيرد، هر يك از اين دو گروه سوالات جداگانه اي در قسمتهاي Reading و Writing دريافت ميكنند. مسوليت نوع امتحاني كه ميخواهيد در آن شركت نمائيد بر عهده شماست و بايد در هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قيد كنيد.
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]Is IELTS more difficult in the UK[/h]



اشاره: Several students have asked me whether it is easier to get a good IELTS score in other countries. They think UK examiners are strict. Other students think that examiners in Liverpool might be less strict than those in Manchester.

Of course, these rumours are not true.
Firstly, your reading and listening papers are not marked by examiners at the test centre. Secondly,
examiners are trained in the same way wherever they work. They follow a strict scoring system when
assessing your writing and speaking. Finally, examiners are individuals who work alone; they dont have time to discuss or compare scores.
One factor will help you in the IELTS exam: confidence. If you take the exam in your own country, you will probably feel more confident. The exam isnt easier, it just feels easier
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]نگاه دقیق و آگاهانه سرزمین زبان به آزمون آیلتس[/h]

استاد حامد رفیعی فوق لیسانس زبان انگلیسی و دارنده مدرک Delta و Celta از دانشگاه کمبریج انگلستان

اشاره: ذر این مقاله قصد داریم تا نکته های بسیار مهمی را در ارتباط با آزمون آیلتس به داوطلبین آیلتس آموزش دهیم.

نکات آزمون

در اينجا چند راهنمايي کوتاه براي تمرين زبان انگليسي و انجام آزمون ارائه مي کنيم:

تمرين اعتماد به نفس

مهارت هاي زبان انگليسي خود را با تمرينات رسمي IELTS و يا از طريق کتاب ها يا دوره هاي ديگر تمرين کنيد.

جهت درک هرچه بيشتر آزمون، اطلاعات کتابچه مربوط به شرکت کنندگان را دانلود کنيد.

تا جايي که مي توانيد انگليسي بخوانيد، بنويسيد و گوش دهيد.

با دوستان خود مکالمه به زبان انگليسي را تمرين کنيد.

از راديو، تلويزيون و وب جهت خواندن و شنيدن متون مختلف انگليسي استفاده کنيد.

به موقع در آزمون حاضر شويد

زمان و تاريخ آزمون خود را دوبار چک کنيد و براي رسيدن به مرکز آزمون زمان کافي تخصيص دهيد.

اگر در محل آزمون با تأخير حاضر شويد، قادر به انجام آزمون نخواهيد بود.

از نوشيدن آب و خوردن غذاهاي سالم در روز آزمون خود اطمينان حاصل کنيد.


سعي کنيد آرام و راحت باشيد

شب قبل از آزمون خود به خوبي بخوابيد. از مطالعه فشرده در شب آزمون بپرهيزيد.

سعي کنيد در مرکز آزمون خونسرد بمانيد. رفتار کارکنان مرکز با شما دوستانه خواهد بود و به شما کمک خواهند کرد.

قبل از آزمون مقررات مربوط به امتحان را مطالعه نماييد تا با قوانين آشنا شويد. يک کپي از قوانين در فرم درخواست IELTS شما وجود دارد.

درک قالب آزمون

براي انجام آزمون به بهترين نحو بايد آنچه انتظار داريد، بدانيد. مطمئن شويد که قالب آزمون را کاملاً درک کرده ايد.

نمونه آزمون را مشاهده کنيد تا با انواع متون و سؤالات آشنا شويد.

دستورالعمل ها را دنبال کنيد

به سخنان ناظرين به دقت گوش کنيد و دستورالعمل ها براي شرکت در آزمون را دنبال کنيد.

وقتي که برگه آزمون را باز مي کنيد قبل از نوشتن هر چيز، در ابتدا دستورالعمل ها را بخوانيد

امتياز خود را با بي دقتي در اشتباهاتي مبني بر درست نخواندن سوال از دست ندهيد.

زمان را کنترل کنيد

در هر اتاق آزمون يک ساعت بر روي ديوار نصب شده است. براي اينکه بتوانيد به تمام سوالات پاسخ دهيد، زمان را کنترل کنيد.

هر بخش، خود از چندين قسمت تشکيل شده است. به هر قسمت زمان کافي اختصاص دهيد. برخي از سوالات محدوديت زماني دارند.

بهترين کار خود را ارائه دهيد

اگر احساس نگراني مي کنيد، نفس عميقي بکشيد تا آرام شويد.

با آرامش کار کنيد، بر روي پرسش ها تمرکز کنيد، در پاسخ دادن عجله نکنيد


نکاتي براي روز آزمون

در روز آزمون، مرکز آزمون IELTS شما محيطي مفيد و دوستانه خواهد بود. اما آنها بايد با استفاده از روش هاي سختگيرانه، کيفيت و امنيت آزمون را تضمين کنند. دستورالعمل هايي جهت اخذ آزمون در ذيل ارائه شده است.

به موقع در مرکز حاضر شويد و آرام و خونسرد باشيد تا بتوانيد آزمون را به بهترين نحو انجام دهيد.

قبل از آزمون اطلاعات کتابچه شرکت کنندگان آزمون را مطالعه نماييد و به شرايط شرکت کنندگان در آزمون توجه کنيد.

1. گذرنامه يا کارت شناسايي ملي را همراه خود بياوريد

مشخصات شما بايد با آنچه در فرم درخواست آزمون IELTS ارائه کرده ايد، مطابقت داشته باشد . اگر شما سند شناسايي درست نداشته باشيد ، قادر به شرکت در آزمون نخواهيد بود.

وسايل مورد نياز براي آزمون خودکار، مداد و پاک کن مي باشند.

2. در طول آزمون

دستورالعمل هاي ناظران را دنبال کنيد و اگر ترديد داشتيد دست خود را بلند کنيد تا ناظرين به شما کمک کنند.

اگر فکر مي کنيد که برگه سوالاتي که دريافت نموده ايد نادرست است و يا اينکه برگه سوالات ناقص يا ناخوانا است، به ناظر اطلاع دهيد.

شما جايز به پرسيدن هيچ گونه توضيح درباره سوالات نمي باشيد.

شما نمي توانيد هيچ وسيله اي از شخص ديگري قرض بگيريد يا به وي قرض بدهيد.

اگر احساس مي کنيد بيماري يا هر دليل ديگري بر کار شما تاثيرگذار است، بايد در همان زمان ناظرين را مطلع کنيد.

3. شما نبايد:

نبايد تقلب کنيد، از کار داوطلبين ديگر کپي برداري کنيد و يا در آزمون اخلال ايجاد کنيد.

نبايد از وسايلي مانند فرهنگ لغت، پيجر ، غلط ياب، ضبط صوت الکترونيکي و يا تلفن همراه استفاده کنيد. در اينصورت محروم خواهيد شد.

پس از شروع آزمون نبايد با ساير شرکت کنندگان صحبت يا بحث نماييد. نبايد در اتاق آزمون سيگار بکشيد، چيزي بخوريد و يا بنوشيد.

نبايد هيچ قسمتي از آزمون را تکثير و پراکنده کنيد. در اين صورت رد صلاحيت مي شويد و تحت تعقيب قانوني قرار مي گيريد.

نبايد هيچ چيزي را از اتاق آزمون خارج کنيد از جمله برگه سولات، برگه پاسخ ها و چک نويس ها. البته فقط محدود به اين اشياء نمي شود.

نبايد اتاق آزمون را بدون اجازه ترک کنيد.

اگر شما هر يک از قوانين شرکت کننگان را نقض نماييد، در نتيجه آزمون رد صلاحيت خواهيد شد و موسسه و يا معرف شما مطلع خواهد شد


دريافت نتايج

فرم گزارش آزمون

فرم گزارش آزمون ظرف 13 روز پس از آزمون براي شما ارسال مي گردد. تمامي محورهاي آزمون براي شما روي فرم
گزارش آزمون ارسال خواهد شد.

فرم گزارش آزمون را در محلي امن نگهداريد چرا که شما تنها يک نسخه از آن دريافت مي نماييد. از فرم گزارش آزمون
شما به صورت خودکار 5 نسخه ارسال مي گردد که شما مي توانيد به صورت رايگان آنها را به مؤسسات مورد نظر
خود ارسال نماييد. اين امر به هموار سازي فرآيند درخواست شما کمک مي نمايد. نسخه هاي اضافي با هزينه اندک
همراه خواهد بود.

فرم گزارش آزمون شما به صورت مستند داراي ارزش است و شما بايستي آن را در جايي امن نگهداريد زيرا نمي توان
جايگزيني براي شما ارسال کرد. اين سند داراي موارد زيراست:

· نمره شما، بر مقياس سطح 1 تا 9 براي هر مهارت در آزمون

· نمره کلي سطح شما بر مقياس 1 تا 9

· درج گذراندن دوره آموزشي عمومي يا دانشگاهي

· عکس داوطلبي شما و جزئيات مليت، زيان اول و تاريخ تولد شما

فرمهاي گزارش آزمون براي مدت زمان توصيه شده دو سال داراي ارزش مي باشند. اين فرمها در خود داراي
معيارهايي امنيتي مي باشند و قابل نسخه برداري نمي باشند. مؤسسات دريافت کننده مي توانند به پايگاه داده ها
دسترسي يابند تا نتايج شما را مجدداً کنترل نمايند.

اطلاعيه هاي پيام کوتاه و سرويسهاي آنلاين نتايج

برخي مراکز برگزاري آزمون اطلاعيه پيام کوتاه و سرويسهاي آنلاين نتايج را نيز در اختيار مي گذارند


نمرات آزمون

هيچگونه مردودي يا قبولي در آيلتس وجود ندارد. شرکت کنندگان بر حسب عملکرد خود در آزمون، با استفاده از
نمراتي از 1 تا 9 براي هر بخش از آزمون (توان شنيداري، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) نمره دريافت مي نمايند.
نتايج شما از کل چهار بخش نمره نهايي سطح شما را به تشکيل مي دهد.

اين سيستم 9 سطحي، نمرات را به روشي هماهنگ در هر کجا و در هر زمان که آزمون برگزار گردد، اندازه گيري مي
نمايد. اين روند براي همه در سطح بين المللي قابل درک و شناخته شده است و به شما ارزشي معتبر در سطح بين
المللي مي دهد.

مقياس 9 سطحي آيلتس

هر سطح با سطحي از تسلط در زبان انگليسي در ارتباط است. تمامي بخشهاي آزمون و مقياس سطح نهايي را مي
توان با نمره سطح کامل و نيم سطح، براي مثال 6.5 ، 7.0 ، 7.5 ،8.0 گزارش داد.

سطح 9: کاربر خبره: حکم فردي کاملاً مسلط بر زبان انگليسي را دارد؛ زباني مناسب، دقيق و روان با درک مطلب کامل از مشخصه هاي آن مي باشند.

سطح 8: کاربر بسيار خوب: داراي تسلط کامل بر زبان است و تنها گاهي بي دقتيها و نامناسباتي نامنظم دارد. ممکن است در وضعيتهايي که قبلاً در آن قرار نگرفته درک مطلبي غلط داشته باشد. از پس مباحث جزئي و پيچيده به خوبي بر مي آيد.

سطح 7: کاربر خوب: داراي تسلط کامل بر زبان است اگر چه که گاهاً با بي دقتي، نامناسبات و درک غلط در برخي موقعيتها همراه است. در کل به خوبي از پس پيچيدگي زبان بر مي آيد و استدلال جزئيات را درک مي نمايد.

سطح 6: کاربري با صلاحيت: در کل تسلط موثر بر زبان دارد؛ عليرغم برخي بي دقتيها، نامناسبات و درک غلط. اين داوطلب مي تواند از پس پيچيدگي نسبي زبان خصوصاً در وضعيتهايي نا آشنا برآيد.

سطح 5: کاربر متوسط: تاحدي تسلط بر زبان دارد و خود رابا مفهوم کلي در بيشتر وضعيتها سازگار مي نمايد؛ اگر چه که احتمال دارد اشتباهات زيادي داشته باشد. بايستي قادر باشد در زمينه و رشته خود از پس روابط ساده و مقدماتي برآيد.

سطح 4: کاربر مشروط: تسلط بر مقدمات به وضعيتهاي آشنا محدود مي باشد. غالباً با درک و بيان مشکل دارد. قادر نيست از زباني پيچيده استفاده نمايد.

سطح 3: کاربري بي نهايت مشروط: تنها مفهوم کلي را در وضعيتهايي مشابه درک نموده و انتقال مي دهد. غالباً در روابط وقفه و مکث دارد.

سطح 2: کاربر بينابين: به جز براي بيشتر اطلاعات لحظه اي که با استفاده از لغاتي جدا يا فرمولي کوتاه در وضعيتهاي مشابه صورت مي گيرد و در برآوردن نيازهاي اوليه هيچ گونه برقراري ارتباطي امکان پذير نمي باشد. در درک گفتاري و نوشتاري به زبان انگليسي مشکلات زيادي دارد.

سطح 1: غير کاربر: ضرورتاً هيچ توانايي در استفاده از زبان ندارد و احتمالاً تا حد چند لغت جداگانه از زبان انگليسي اطلاع دارد.

سطح صفر: در آزمون شرکت نکرده است؛ هيچ اطلاعات قابل ارزيابي ارائه نشده

شرکت مجدد در آزمون

دست نگه داريد

قبل از اينکه در آزمون ديگري ثبت نام کنيد، لحظه اي گزينه هاي خود را در نظر بگيريد. IELTS آزمون مهارت زبان انگليسي مي باشد.IELTS آزمون تسلط به زبان انگليسي مي باشد و انجام آزمون هاي مکرر نمي تواند نتايج شما را بهبود بخشد.

بازتاب

· آيا شما در مورد حدود نمرات IELTS اطلاع داريد و مي دانيد هر محدوده نمره نشان دهنده چيست؟

· آيا شما سوالات آزمون را تمرين مي کنيد؟

· آيا شما زبان انگليسي را در خانه و محل کار يا دانشگاه تمرين مي کنيد؟

· چه گام هاي ديگر مي تواند مهارت هاي زبان انگليسي شما را براي تقويت کند؟

· آيا شما در زمان انجام آزمون در حد ممکن آرام و خونسرد هستيد؟


آمادگي

اگر پاسخ شما به برخي از سوالات فوق "نه" مي باشد، در نظر گرفتن توصيه هاي ارائه شده در ذيل به آمادگي شما جهت شرکت در آزمون هاي بعدي کمک مي کند.


توصيه هاي آماده سازي


چگونه؟

اطلاعات کتابچه مربوط به داوطلبان را مطالعه نماييد


کتابچه رسمي اطلاعات مربوط به داوطلبان IELTS اطلاعات ضروري در مورد چگونگي دادن پاسخ صحيح به هر بخش از
آزمون را بيان مي کند.

آن را از اينجا دانلود کنيد و يا يک نسخه از آن را از مرکز آزمون IELTS خود دريافت نماييد

يک دوره زبان انگليسي بگذرانيد


يادگيري يک زبان طول مي کشد و بهترين استفاده از کلاس انگليسي است.

بازخورد شما از معلم خود به بهبود مهارت هاي خاص در صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن زبان انگليسي
شما کمک خواهد کرد.

از زبان انگليسي به طور روزمره استفاده کنيد


يکي از راه هاي اثبات شده براي بهبود نمره IELTS ، تمرين هر روزه زبان انگليسي در خانه، محل کار يا دانشگاه مي
باشد. اين امر شامل انگليسي صحبت کردن با دوستان، تماشا و گوش دادن به برنامه هاي زبان انگليسي، خواندن
نشريات انگليسي و تمرين مهارت هاي نوشتاري خود در هر جاي ممکن مي باشد.


بدانيد چه مي خواهيد


براي آشنايي انواع وظايف موجود در آزمون IELTS شما مي توانيد يک دوره آمادگي IELTS بگذرانيد. اين کارها به شما کمک کند :

· تمرين انوع وظايف موجود در آزمون IELTS (به عنوان مثال نوشتن يک انشاء و يا نامه اي کوتاه و رعايت اجزاي نوشتار)

· دريافت بازخورد و يادگيري از پاسخ هاي خود جهت تمرين سوالات

· افزايش اعتماد به نفس خود در مهارت هاي آزمون

· اگر آمادگي داريد به تصميم گيري خود کمک کنيد
 

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]ترفندهایی برای موفقیت در Listening[/h]

استاد حامد رفیعی دکتری ادبیات انگلیسی و نویسنده کتاب رایتینگ آیلتس

اشاره: از این ترفندهای در آزمون لیسنینگ آیلتس خود استفاده کنید تا بتوانید نمره بالاتری گسب کنید.


  • قبل از آزمون , طبق زمان بندی آزمون تمرین کنید.این روش شما را برای مقابله با سوالات آماده می کند. تمرین آموزش را تکمیل می کند. به این علت که شما یاد می گیرید چگونه انعطاف پذیر باشید و با موقعیت های غیر منتظره به آرامی و در حین دادن آزمون برخورد کنید. ترس ،دشمن عملکرد شما در آزمون Listening است. اغلب اوقات انجام تمرین های مشابه و مکرر عقیده خوبی است. این تکرار، فشار ناشی از دریافت اطلاعات را کاهش می دهد و شما را قادر می سازد که بر جنبه های دیگر عملکرد آزمون ( به عنوان مثال: انواع بخش ها و حقه های آزمون، ایجاد استراتژی های مدیریتی شما) تمرکز کنید.
  • تمرین، نقاط ترفند آزمون آیلتس را شناسایی می کند. آزمون Listening آیلتس اغلب محتوی ترفندهای گفتاری کوچکی است که شما باید شناسایی کنید. این بخش شاید حاوی تکمیل فرم تقاضا باشد و یک سوال مستلزم آن است که شما شماره تلفن را بنویسید. نوار ممکن است بگوید:
85403619,...My phone number is erm...oh, oh sorry I mean
15.so it's 3615 at the end, not 9
شما می بایست این ترفند را در نظر بگیرید و با نوشتن 85403615 به عنوان جوابتان به سوال پاسخ دهید. تمرین به شما این امکان را می دهد که ترفندها را شناسایی کنید و به سرعت به کار ببرید.


  • برای گوش دادن آماده شوید.در حین اینکه گوش می کنید, نت برداری کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید, اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنید.
  • معمولا 30 ثانیه برای بررسی سوالات به شما داده می شود.سعی کنید همان طور که گوش می دهید سوالات را در خاطر خود داشته باشید.به این طریق شما میتوانید تمرکز کنید و توانایی نت برداری اطلاعاتی را که می خواهید داشته باشید.
  • خودتان را در موقعیتی تصور کنید که speaker صحبت خواهد کرد. روابط بر شیوه زبان انتخاب شده (رسمی یا غیر رسمی) اثر می گذارندو این به شما کمک می کند که از شکل های متفاوت گفتاری کمک بگیرید.
  • برای سوالات چهارگزینه ای ,اگر از جواب مطمئن نیستید گزینه ای را که محتمل تر است انتخاب کنید. مدیریت شما در مورد هر بخش می تواند تردید شما را درباره جواب هر بخش کاهش دهد. در آزمون Listening شما با اطلاعات شنیداری پیچیده ای مواجه نمی شوید و به شیوه های مختلفی می توانید عبارتهای موجود در نوار را متوجه شوید و آنچه که محتمل است متکلم درباره آن صحبت کند را پیش گویی کنید.
  • کلمات مهم وایده های اصلی آنهایی هستند که به طور مکرر در گفتگو بیان می شوند. به کلمه یا کلماتی که به طور مکرر بیان می شوند دقت کنید. چون احتمال اینکه این کلمات ایده اصلی گفتگو باشند زیاد است.
  • به طور رایج در سوالات آیلتس در مورد صفات سوال می شود. سعی کنید هر صفت اصلی را به خاطر داشته باشید. صفاتی مانند اعداد, رنگها و اندازه ها را یادداشت کنید.
  • 2 مسئله مهم که باید به آن توجه کرد! از بدترین اتفاق خودداری کنید. بدترین اتفاقی که ممکن است در زمان انتقال پاسخها از برگه سوال به پاسخ نامه رخ بدهد این است که پاسخ ها را بدون آنکه متوجه شوید به شماره اشتباهی در پاسخنامه منتقل کنید. بنابراین همیشه بررسی کنید که جوابها را به درستی انتقال داده اید. اغلب گذاشتن یک قسمت بی جواب موجب بروز این مشکل می شود. اگر در پایان انتقال پاسخهایم ناگهان متوجه شدم پاسخها را در مکان اشتباهی قرار داده ام چه کار باید بکنم؟ وحشت زده نشوید و شروع به خط کشیدن بر روی آن نکنید. یک فلش از جواب به سمت شماره صحیح بکشید. کاملا مشخص است که جواب به شماره شوالی که متعلق به آن است اشاره می کند.
Mind The Gap :در ایستگاه مترو در لندن اغلب تابلویی می بینید که بر روی آن نوشته شده است. این عبارت به این معناست که در فاصله بین سکو و قطار سقوط نکنید.شما باید سعی کنید که هیچ جوابی را که خالی و بدون تصمیم گیری باقی مانده است را پر کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=1]What is IELTS?[/h] The international English language testing system (IELTS) is the world’s most popular English language proficiency test for higher education and global migration, with over 2 million tests taken in the last year.


IELTS assesses all of your English skills — reading, writing, listening and speaking, and is designed to reflect how you will use English at study, at work, and at play, in your new life abroad.


The IELTS test is developed by some of the world’s leading experts in language assessment. It has an excellent international reputation, and is accepted by over 9,000 organisations worldwide, including schools, universities, employers, immigration authorities and professional bodies.


IELTS is the most widely accepted English language test that uses a one-on-one speaking test to assess your English communication skills. This means that you are assessed by having a real-life conversation with a real person. This is the most effective and natural way of testing your English conversation skills.


You can take IELTS Academic or IELTS General Training – depending on the organisation you are applying to and your plans for the future.


Whatever your reason for taking IELTS, make the most of your language skills.



Please note: If you want to register to take an IELTS test for UK Visa and Immigration purposes then please visit Book IELTS for UKVI.





[h=3]Downloads[/h]
  • IELTS guide for test takers (PDF, 4 MB)





source:
britishcouncil.org
 

پیوست ها

  • Information for Candidates.pdf
    4.2 مگایابت · بازدیدها: 0

Sima

مدیر تالار مهندسی هسته ای همکار مدیر تالار زبان
مدیر تالار
کاربر ممتاز
[h=1]آموزش تضمینی آیلتس؟!!!!!!!![/h]

استاد حامد رفیعی دکتری ادبیات انگلیسی و نویسنده کتاب رایتینگ آیلتس

اشاره: در میان زبان آموزان، گروهی بنا بر نوع هدفی که دارند و برای دستیابی به آن تلاش می کنند، ناگزیر از کسب نمره ای مطلوب در آزمون آیلتس هستند.

در میان زبان آموزان، گروهی بنا بر نوع هدفی که دارند و برای دستیابی به آن تلاش می کنند، ناگزیر از
کسب نمره ای مطلوب در آزمون آیلتس هستند. بسیاری از متقاضیان برای رسیدن به این هدف کوتاه مدّت
که نتایج بلند مدّتی دارد، به هر روش و منبع آموزش آیلتس که در دست باشد، متوسّل می شوند. روش ها
و منابعی که 90 درصد آن ها بازده و نتیجه ی مطلوبی را که مدّ نظر زبان آموز است به ارمغان نمی آورند. در
واقع می توان گفت ماهیّت و کیفیّت اصولی که روش های آموزش آیلتس بر پایه ی آن شکل گرفته اند، پشت
تبلیغات رنگارنگ و حتّی گاه افسونگر مؤسّسات، پنهان شده و در نتیجه نادیده گرفته می شوند. در یک کلام
زبان آموزی که تمام امید خود را به روشی از روش های آموزش آیلتس معطوف کرده، در یک چشم بر هم
زدن، بودجه و وقت خود را از دست رفته می بیند.

متأسّفانه یکی از تبلیغات پر زرق و برق آموزش آیلتس، آموزش تضمینی آیلتس است که ذهن و فکر
بسیاری از زبان آموزان را به ویژه کسانی که فرصت کمی برای کسب نمره ی مطلوب در آزمون آیلتس دارند،
به خود جلب می کند. بسیاری از مؤسّسات با برچسب آموزش تضمینی آیلتس، سعی در القای این نکته به
زبان آموزان دارند که روش ما، روشی مطمئن و مدرن است که جز نتیجه ای که شما می خواهید برایتان در
پی ندارد. به همین دلیل با قاطعیّت و جرأت روش خود را با عنوان آموزش تضمینی آیلتس ارائه می دهند و
ضمانت آموزش خود را عودت 50 درصد یا تمام شهریه ی پرداختی در صورت عدم کسب نمره ی لازم در آزمون
آیلتس، اعلام می کنند. اما نکته ای که سرزمین زبان بر خود لازم می داند که به زبان آموزان و متقاضیان
آزمون آیلتس یادآوری کند این است: خداوند به ما به عنوان اشرف مخلوقات، نیروی تفکّر وتعقّل اعطا کرده تا
بهترین مسیر برای رسیدن به موفّقیّت را تشخیص داده و در آن قدم گذاریم. مسیری که مسلّماً ره صدساله
را یک شبه طی نمی کند. مسیری که بدون شک باید مجموعه ای از مؤلّفه های لازم را در کنار هم داشته
باشد تا برای رسیدن به مقصد، مسیری کامل و امن باشد. انسان به دلیل نیروی تفکّر وتعقّلی که دارد، به
صورتی خلق نشده که هر چیزی را ندیده و نشناخته قبول و باور کند. آموزش تضمینی آیلتس، عنوانی
کلّی است که تمام اجزایش در پرده ای از ابهام پنهان شده است. تضمین؟ چه تضمینی؟ با کدام
روش؟ با کدام اصول؟ با کدام علم؟ با کدام منبع؟ هر فردی توانایی ها و استعدادهایی متفاوت از سایرین
دارد. آیا آموزش تضمینی آیلتس می تواند جوابگوی تمام افراد با تمام استعدادها و توانایی ها باشد؟ آیا زبان
آموزی که در سطح مبتدی است، برای کسب نمره ی بالای 6 در آزمون آیلتس به همان مقدار زمان نیاز دارد
که زبان آموزی با سطح آموزشی متوسط؟ اگر خوب دقّت کنیم، آیا به این نتیجه نمی رسیم که این تبلیغات
رنگارنگ تنها برای جلب مشتری است؟
سرزمین زبان به عنوان مجموعه ای که تمام نگاه خود را به سمت انتخاب و ابداع روشی علمی و
متناسب با توانایی ها و استعدادهای زبان آموزان برای تسلّط قطعی بر زبان انگلیسی معطوف کرده، با
قاطعیّت خط بطلانی بر تمام تبلیغاتی که با عنوان آموزش تضمینی آیلتس و بدون پایه و اساس علمی و
اصولی است، می کشد. آموزش تضمینی آیلتس به واقع نمی تواند جوابگوی طیف های مختلف زبان آموزان در
سطوح مختلف باشد. زبان آموزی که در سطح مبتی است برای موفّقیّت و کسب نمره ی بالای 6 در آزمون
آیلتس باید، باید و باید حدّاقل 7 ماه، با برنامه ی دقیق آموزشی، آموزش ببیند. در غیر این صورت به هیچ وجه
نمی تواند به هدف خود برسد. نه تنها در زبان انگلیسی، بلکه در هر رشته ی دیگری نمی توان با کمتر از 7
ماه به تسلّط نسبی در آن رسید. در یک تشبیه می توان آزمون آیلتس را به آزمون کنکور مانند کرد. دانش
آموزی که هیچ پیش زمینه ی فکری نسبت به دروس خود ندارد، چگونه می تواند بدون برنامه و تنها در 2 یا 3
ماه در کنکور پذیرفته شود؟ اگر کسی به شما بگوید که من تضمین می کنم در این مدّت کوتاه در کنکور قبول
شوید، چه برخوردی از خود نشان می دهید؟ آیا این ادّعا مضحک نیست؟ تضمین چیست؟ کدام تضمین؟ آن
چه که می تواند قبولی در آزمون های مختلف از جمله کسب نمره ی بالای 6 در آزمون آیلتس را ضمانت کند،
منابع کارآمد، تدریس علمی و مؤثّر _ که مهارت های لازم را در اختیار زبان آموزان قرار دهد _ روش اصولی و
برنامه ریزی دقیق برای آموزش است. سرزمین زبان با جرأت و قاطعیّت اعلام می کند که این چهار مؤلّفه تنها
50 درصد قبولی شما را تضمین می کند. 50 درصد دیگر تلاش و پیگیری و همّت زبان آموزان است. تلاش،
تلاش و تلاش. اگر دنیایی از روش ها و برنامه ها و منابع در اختیار داشته باشید اما عملی در کار نباشد راه
به جایی نمی برید و بالعکس؛ اگر تلاش کنید ولی بدون ابزار لازم آموزشی به در بسته ی آزمون آیلتس
بکوبید، این در گشوده نخواهد شد. زبان آموزان عزیز تضمین شما برای موفّقیّت در آزمون آیلتس
این پنج مولّفه است نه تبلیغات آموزش تضمینی آیلتس که هیچ پشتوانه ی علمی و اصولی
ندارد. ضمانت در وجود خود شماست که باید آن را احیا کنید.

سرزمین زبان با علم به این نکات و مشکلات بازارهای تجاری آموزش تضمینی آیلتس، عوامل موفّقیّت
شما را در خود شما جسته و به خدمت گرفته است. برنامه ریزی 7 مرحله ای یکی از آن ابزارهایی است که
توانایی ها و استعدادهای زبان آموزان را مدّ نظر قرار داده و هر زبان آموز را بنا بر توانایی هایی که دارد در
یکی از این مراحل قرار می دهد. یک فرد مبتدی باید حدّاقل 7 ماه در برنامه های آموزشی سرزمین زبان،
آموزش ببیند و کسانی که در سطوح دیگری هستند مدّت زمانی کمتری را برای رسیدن به هدف خود نیاز
دارند. در پایان این مراحل کسی که قبولی شما را در آزمون آیلتس تضمین می کند، خود شمااید.

دوستان عزیز زبان آموز، عمر و نیروهای مادی و معنوی انسان بیش از این ها ارزش دارد
که بخواهیم اجازه دهیم هر کسی که خواست، از آن ذخایر مشتی بگیرد و با خود ببرد. به جای
آن که چشم به دیگران داشته باشیم که برای موفّقیّت ما چه می کنند، بایید خودمان دست به
کار شویم. سرزمین زبان همواره در کنار شماست.

یادتان باشد: به هر کاری که اراده کنیم تواناییم، اگر آن گونه که سزاوار است پیگیر باشیم...


 
Similar threads

Similar threads

بالا