همه چیز درباره درمان ام اس با طب سوزنی

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز

یکی از بیماریهایی که متخصصان هنوز دلیل مشخصی برای آن پیدا نکرده اند بیماری ام اس است.قدر مسلم آن است که بیماری ام اس که سیستم عصبی و نخاع بیمار را مورد تهاجم قرار میدهد عموما ریشه ژنتیکی ندارد. دو گروه از افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند یکی افرادی که فوق العاده حساس , زودرنج و عصبی و با کمترین ناملایمات تعادل خود را از دست می دهند و دیگری افرادی هستند که از نظر ژنتیک دارای طبع سردی بوده و مدام از غذاهای سردی بخش استفاده می کنند و علاقه زیادی به خوردن ترشی, سرکه, تمبر هندی,‌ ماست,‌ قره قورت و امثالهم دارند.


طب سوزنی و ام اس — اثر بخشی آنتی اکسیدانتها

طب سوزنی میتواند به مشکلات مربوط به ادرار در بیماران ام اس کمک کند. استفاده از طب سوزنی برای بیماریهای مختلف مورد آزمون قرار گرفته است اما مطالعات کمی در خصوص بیماری ام اس و طب سوزنی صورت گرفته است. در همین رابطه و برای ارتقا دانش و آگاهی مان از اثر طب سوزنی و ام اس مطالعه ای روی مشکل ادرار در بیماران ام اس و استفاده از طب سوزنی برای درمان آن صورت گرفت: در این مطالعه چهل و یک بیمار ام اس از انواع عود کننده و پیشرفته انتخاب و به چهار گروه تقسیم شدند گروه اول هیچ نوع درمانی دریافت نکردند گروه دوم داروهای رایج مربوط به کنترل مثانه را دریافت نمودند گروه سوم روی آنها طب سوزنی انجام شد گروه چهارم نیز هم طب سوزنی و هم داروهای رایج کنترل مثانه را دریافت کردند۰ آ‌زمایش به این ترتیب بود که پس از هر بار ادرار مقدار ادرار باقیمانده در مثانه اندازه گیری میشد.

نتیجه اینکه گروه دوم (آنهائیکه از درمانهای داروئی رایج استفاده میکردند) و گروه سوم (آنهائیکه از طب سوزنی استفاده میکردند) بهترین نتیجه را بدست آوردند. این مطالعه همچنین بطور مقدماتی شواهدی را ارائه داد که طب سوزنی میتواند در درمان مشکلات مربوط به مثانه مفید باشد ضمن اینکه نشان داد داروهای مرسوم و رایج همراه با طب سوزنی در این مورد میتوانند بدون مشکل بکار برده شود.
 

Similar threads

بالا