همه چيز در مورد بنفشه آفريقايي

ali-v

عضو جدید
سلام
نمیدونم بنفشه شما در چه شرایطی بوده . راستش من تخصصی در بنفشه ندارم و چیزهایی که عرض می کنم حاصل تجربیاته و ممکن صحت نداشته باشه . یکی از عواملی که سبب شل شدن برگ ها میشه و خودم قبلا خیلی با اون مواجه می شدم ، آبیاری بیش از حد است . اگر ریشه های بنفشه رو ملاحظه کرده باشید، ریشه ها بسیار ظریف هستند و اگر آبیاری درست و به موقع و به اندازه نباشه ، (یعنی اگر زیاده روی بشه) ریشه نمی تونه همه ی آب رو جذب کنه و باعث پوسیده شدن ریشه ها و از بین رفتن اونها میشه و دیگه ریشه سالمی نیست که آب و تغذیه به برگها برسونه . من یه بنفشه خیلی بزرگ و پرگل داشتم ، برای چند ماه اون رو به شخصی سپردم . بعد از برگشت دیدم که گل بیچاره به چه روزی افتاده . اون شخص توی نگهداری گل بی دقتی کرده و هر از چندگاهی که برگهای بیرونی شل می شده یا بی ریخت می شده و یا خشک می شده ، برگها رو جدا می کرده و گل بیچاره کوچک و کوچکتر می شده غافل از اینکه گلدان و حجم خاک ثابت مونده . اون حجم گلدان و حجم خاک و حجم آب ....... و بنفشه ای که حالا کوچولو موچولو شده ، باعث پوسیدگی گیاه شد . توجه داشته باشید که کم آبی ( گر چه اون هم خوب نیست) برای بنفشه خیلی بهتر از آبیاری بیش از اندازه است . گاهی اوقات تصور میشه گلی که برگهاش شل شده ، داره از تشنگی هلاک میشه ، بی خبر از اینکه اون گل داره از آب زیادی ضجه میزنه . خودم تصور میکردم گلی که بی حاله رو باید بهش بیشتر آب داد (از سر دلسوزی) . حالا یه حدس و گمانی که درباره گلهای شما دارم اینه که همونطور که عرض کردم شاید در آبیاری گلها زیاده روی کرده باشید و احتمالا اون گلی که جدید خریده بودید ، بیمار بوده ( پوسیده بوده دچار بیماریهای قارچی بوده و یا موارد دیگه) . اگه گل قبلی به مرور ضعیف شده باشه ، قارچ ها خیلی سریع به اون گل حمله میکنند و اون گل دیگه توانایی مقاومت نداره و مشکل چندتا میشه و گیاه خیلی سریع تر از بین میره . توجه داشته باشید که هرگاه گل جدیدی رو به منزل می آورید تا دو سه ماه اون رو دور از بنفشه های قدیمی نگه دارید (قرنطینه)
 

m.iran

عضو جدید
سلام..بنفشه آفرقایی گل بسیار* مورد علاقه ی منه و می خام اینجا عکس از گونه های مختلفشو بزارم..:smile:
خودم 6رنگشو تو خونمون دارم..ولی بازم می خام..:redface:
اگه شمام دارینش عکساشو بزارین:smile:































بزودی عکسای بیش تری ازش میزارم:smile:

سلام ، من عاشق بنفشه هاتون شدم ، منم یه عالمه دارم اما رنگاش محدوده 11رنگشو دارم :( خیلی دوست دارم گل های شما رو هم داشته باشم ، توی تهران ، اونجاهایی که رفتم گیر نیاوردم :(اینم یکی از گلای منه ، عاشقه اون اکلیلای رو گلاشم که خدا پاشیده روشون:smile:
 

hamedtak

عضو جدید
سلام. لطفا بگین بعد از قلمه برگ چند وقت طول میکشه تا جوونه ظاهر بشه
چشمم در حسرت دیدنه جوونشه. الان 4 هفته شده هیچ خبری نیست
 

sayyad84

متخصص زبان Assembly
کاربر ممتاز
سلام. لطفا بگین بعد از قلمه برگ چند وقت طول میکشه تا جوونه ظاهر بشه
چشمم در حسرت دیدنه جوونشه. الان 4 هفته شده هیچ خبری نیست
با سلام،
در اغلب منابع گفته می شه که دو تا سه ماه باید صبر کنید تا جوونه ظاهر بشه، پس فعلاً منتظر باشید!
 

ali-v

عضو جدید
سلام
همون طور که دوستمون فرمودن دو سه ماهی باید صبر کنید که تازه جوانه ها ظاهر شوند و این زمان هم بستگی به جنس و سن برگ ، و همچنین خاک و شرایط نگهداری و محیطی داره . بهتره مدت بیشتری صبوری کنید تا تعداد جوانه ها بیشتر بشه و به اندازه کافی بزرگ شوند و گل های بیشتری نصیبتون بشه . فکر کنم کلا حدود پنج ماهی طول بکشه تا تبدیل به یک بوته مستقل بشن و بروند سر خونه زندگیشون :D
 

banafsheghasedak

عضو جدید
IMG_10.jpg
سلام
من هم چند گونه از بنفشه آفریقایی دارم
اگه مایل باشید من از گل هام به شما قلمه بدم و از شما چندتا قلمه بگیرم
من ساکن تهرانم
ایمیلم:banafshe.ghasedak@gmail.com
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
khanom-mohandes همه چيز در مورد گیاهان گوشتخوار! گل و گیاهان زینتی 0

Similar threads

بالا