همه چيز درباره ی آزمون تافل کاغذی و کامپیوتری

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
تافل يک آزمون جـامع زبان انگليسي است که بـراي ورود به بيش از 4400 کالج و دانشگاه در ايالات متحده و کانادا، و ديـگر بخشهـاي جهان، مورد نيـاز مي‌باشد. همچنيـن خارجياني که داراي مشاغل حرفه‌اي مي‌باشند، بـراي ادامه فعاليتهاي حرفه‌ايشان در آمريکا و کانادا مرتباً به يک رتبه تافل نياز دارند.

تافل کتبي و کامپيوتري
از سال 1968 تا 1998، آزمون تافل فقط به صورت کتبي برگزار مي‌شد. شرکت کنندگان پاسخ‌هايشان را روي يک برگه با مداد علامت مي‌زدند. در سال 1998 ETC كه آزمون تافل را تهيه مي‌کند و Sylvan Learning Systems که برگزاري نسخه کامپيوتري تافل را بر عهده دارد، براي اولين بار اين آزمون را به صورت کامپيوتري عرضه کردند.
علاوه بر اين دو نسخه (کتبي و کامپيوتري)، قرار است يک آزمون کاملاً جديد نيز در آينده نزديک ارائه شود. اين آزمون جديد تفاوتهاي زيادي با دو نسخه موجود خواهد داشت. از آن جمله مي‌توان به اضافه شدن بخش «Speaking» اشاره كرد. از آنجايي که اين بخش تاکنون در تافل مورد سنجش قرار نگرفته است، مي‌توانيم انتظار تغييرات بزرگي را در ساختار اين آزمون داشته باشيم.

آزمون کتبي تافل (PBT)
تافل کتبي يک آزمون زمانبندي شده است که از سه بخش اصلي تشکيل شده است:

1- بخش شنيداري
50 پرسش
35 دقيقه
2- بخش ساختار و نگارش
40 پرسش
25 دقيقه
3- درک مطلب
50 پرسش
55 دقيقه




بخش شنيداري. اين بخش از تافل توانايي شما را در درک مکالمه‌هاي انگليسي آمريکايي مورد سنجش قرار مي‌دهد. اين بخش خود به سه قسمت تقسيم مي‌شود. قسمت اول اين بخش (Part A) شامل مکالمه‌هايي کوتاه مي‌باشد که بين دو نفر صورت مي‌گيرد و پس از پايان هر مکالمه پرسشي مبني بر اينکه چه چيزي بين اين دو نفر رد و بدل شده است و يا پرسشي در مورد زمان يا مکان اين مکالمه، مطرح مي‌شود.
در قسمت دوم (Part B) مکالمه‌هاي گسترده‌تري بين دو يا چند نفر انجام مي‌شود و قسمت سوم (Part C) نيز دربرگيرنده نطق‌ها و سخنراني‌هايي است که بيشتر حول و حوش موضوعات دانشگاهي و آکادميک مي‌باشد.

بخش ساختار و نگارش. اين بخش دو دسته از سؤالات را در بر مي‌گيرد و هر دو دسته براي سنجش توانايي شما در تشخيص گرامر و ساختار صحيح در يک متن طراحي شده‌اند. در دسته اول سؤالات (ساختار يا Structure) شما بايد ساختار صحيح و ترتيب لغات را تشخيص دهيد. اين دسته از سؤالات از يک جمله با يک يا چند جاي خالي تشکيل شده است و شما بايد گزينه‌اي را که به بهترين نحو جمله را تکميل مي‌کند، انتخاب کنيد. در دسته دوم سؤالات (نگارش يا Written Expression) هم شما با جملات کاملي روبرو مي‌شويد که زير چهار تا از کلمات آنها خط کشيده شده است و شما بايد کلمه يا عبارت نادرست را شناسايي کنيد.

درک مطلب. مهارت کافي در درک متون انگليسي و نيز دايره لغات خوب، کليد موفقيت در همه بخشهاي تافل محسوب مي‌شود، اما در اين بخش اين مهارتها بطور خاص مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند. اين بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمينه‌هاي علمي و دانشگاهي مي‌باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرح مي‌شود. همه اطلاعاتي که براي پاسخ به پرسشها نياز داريد در داخل متنها گنجانده شده است و شما نياز به پيش‌زمينه علمي خاصي نداريد.

آزمون کامپيوتري تافل (CBT)
نسخه کامپيوتري آزمون تافل از بخشهاي زير تشکيل شده است:

1- بخش شنيداري
50-30 پرسش
60-40 دقيقه
2- ساختار
25-20 پرسش
20-15 دقيقه
3- درک مطلب
60-44 پرسش
90-70 دقيقه
4- بخش نوشتاري
1 انشاء
30 دقيقه




بخش شنيداري. بر خلاف آزمون کتبي، شما براي شنيدن از گوشي (headphone) استفاده مي‌کنيد. همچنيـن در آزمـون کامپيوتري علاوه بر صـدايي که مي‌شنويد، يک تصويــر هم به نمـايش در مي‌آيد. به همراه هر پرسش گزينه‌هايي در صفحه نمايش داده مي‌شوند که بجاي
حروف (C) ،(B) ،(A) و (D)، کنار هر گزينه يک بيضي [
] ديده مي‌شود و شما بايد روي پاسخ(هاي) صحيح کليک کنيد.

در آزمون کامپيوتري تافل گاهي بيش از يک پاسخ صحيح وجود دارد. در چنين حالتي به شما گفته مي‌شود که چند پاسخ صحيح را بايد انتخاب کنيد.
اين بخش به دو قسمت تقسيم مي‌شود. قسمت اول شامل مکالمات کوتاهي است که البته کمي از تافل کتبي طولاني‌تر است. در قسمت دوم هم شما با مکالمه‌ها و سخنرانيهاي طولاني‌تري روبرو مي‌شويد.

ساختار. اين بخش آزمون تافل کامپيوتري، درست مانند تافل کتبي است، با اين تفاوت که شما بجاي علامت زدن با مداد روي کاغذ، با ماوس روي گزينه صحيح کليک مي‌کنيد.

درک مطلب. در اين بخش شما ابتدا متني را مي‌خوانيد که معمولاً طولاني‌تر از آن است که همه آن در يک صفحه نمايش ديده شود. بنابراين شما مجبور خواهيد بود از «نوار مرور» براي ديدن (يا مرور) بقيه متن استفاده کنيد (تا زمانيکه «مرور» متن را تمام نکرده باشيد، کامپيوتر پرسشها را در اختيار شما نمي‌گذارد). در اين مرحله بايد روي گزينه Proceed کليک کنيد. حال شما متن را در سمت چپ و پرسش را در سمت راست صفحه نمايش خواهيد ديد. در اين مرحله شما مي‌توانيد با کليک روي گزينه Prev به پرسش قبلي برگرديد.

بخش نوشتاري. اين بخش جدا از رتبه کلي شما گزارش مي‌شود. بخش نوشتاري در حال حاضر در آزمون کامپيوتري تافل گنجانده شده است. اين انشاء را هم مي‌توان با قلم روي يک پاسخ‌نامه نوشت و هم مي‌توان مستقيماً در کامپيوتر تايپ نمود. در اين حالت مي‌توانيد از گزينه‌هايي مثل delete، paste، cut و... استفاده کنيد.

منبع:

www.zabanamoozan.com
 
آخرین ویرایش:

paul rock

عضو جدید
سلام!
آقا اموزشگاهی هست که یک دوره چند ماه (یک ترمی برای افرادی که انگلیسیشون خوبه ولی با زمون اشنایی ندارند) برای آمادگی ازمون تافل داشته باشه؟
لطفا اگر کسی اموزشگاه خوبی رو میشناسه ممنون میشم معری کنه!
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
آشنايي با آزمون تافل کاغذي

آشنايي با آزمون تافل کاغذي

آزمون تافل کتبی یا مبتنی بر کاغذ، یک آزمن زمان بندی شده است و دارای 4 بخش می باشد. امتیاز این امتحان از 310 تا 677 می باشد که به جمع نمره 3 بخش آن مربوط شده و نمره بخش نوشتاری جدا محاسبه می شود. برای اکثر دانشگاه های دنیا نمره 550 حد پایین می باشد.

بخشهاي مختلف تافل کاغذي
عنوان بخش آزمون تعداد پرسش مدت زمان پاسخگويي
بخش شنيداري Listening 50 پرسش 35 دقيقه
ساختار Structure and Written Expression 40 پرسش 25 دقيقه
درک مطلب Reading 50 پرسش 55 دقيقه
نگارش Writing - -

بخش شنيداري:
اين بخش از تافل توانايي داوطلبان را در درک مکالمه‌هاي انگليسي آمريکايي مورد سنجش قرار مي‌دهد.
اين بخش خود به سه قسمت تقسيم مي‌شود:
قسمت اول اين بخش (Part A) شامل مکالمه‌هايي کوتاه مي‌باشد که بين دو نفر صورت مي‌گيرد و پس از پايان هر مکالمه پرسشي مبني بر اينکه چه چيزي بين اين دو نفر رد و بدل شده است و يا پرسشي در مورد زمان يا مکان اين مکالمه، مطرح مي‌شود.
در قسمت دوم (Part B) مکالمه‌هاي گسترده‌تري بين دو يا چند نفر انجام مي‌شود.
قسمت سوم (Part C) نيز دربرگيرنده نطق‌ها و سخنراني‌هايي است که بيشتر در رابطه با موضوعات دانشگاهي و آکادميک مي‌باشد.
تعداد سؤالات این بخش در چند آزمون اخیر به 70 پرسش افزایش یافته است.

بخش ساختار:
اين بخش دو دسته از سؤالات را در بر مي‌گيرد و هر دو دسته براي سنجش توانايي داوطلب در تشخيص گرامر و ساختار صحيح در يک متن طراحي شده‌اند.
در دسته اول سؤالات (ساختار يا Structure) داوطلب بايد ساختار صحيح و ترتيب لغات را تشخيص دهد. اين دسته از سؤالات از يک جمله با يک يا چند جاي خالي تشکيل شده است و بايد گزينه‌اي را که به بهترين نحو جمله را تکميل مي‌کند، انتخاب شود.
در دسته دوم سؤالات (نگارش يا Written Expression) هم داوطلب با جملات کاملي روبرو مي‌شود که زير چهار مورد از کلمات آنها خط کشيده شده است و بايد کلمه يا عبارت نادرست شناسايي گردد.

درک مطلب:
مهارت کافي در درک متون انگليسي و نيز دايره لغات خوب، کليد موفقيت در همه بخش‌هاي تافل محسوب مي‌شود، اما در اين بخش اين مهارت‌ها به‌طور خاص مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند. اين بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمينه‌هاي علمي و دانشگاهي مي‌باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرح مي‌شود. همه اطلاعاتي که براي پاسخ به پرسش‌ها مورد نياز است در داخل متن‌ها گنجانده شده است و نياز به پيش‌زمينه علمي خاصي نمی‌باشد.

بخش نگارش:
نمره این بخش از 0 تا 6 می‌باشد ولی این نمره در نمره‌ی کل امتحان محاسبه نمی‌شود. بیشتر دانشگاه‌ها برای این بخش سقفی تعیین نمی‌کنند، ولی برخی ۴، 5/4 و گاهی نیز ۵ را به عنوان حداقلِ قابل قبول تعیین می‌نمایند.

امتيازدهي آزمون
آزمون تافل کاغذي امتيازي بين 310 و 677 دارد

امتياز هر بخش مطابق زير است
- Listening (31 - 68)
- Structure and Written Expression (31 - 68)
- Reading (31 - 67)
اعتبار مدرک
امتياز کسب شده هر داوطلب تا 2 سال پس از تاريخ آزمون اعتبار دارد.


لينک هاي مرتبط


منبع
http://ets.sanjesh.org/AboutTOEFLPBT.aspx
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
آشنايي با آزمون تافل کامپيوتري

آشنايي با آزمون تافل کامپيوتري

این روش امتحانی بسیار شبیه امتحان تافل کتبی است، با این تفاوت که پشت کامپیوتر برگزار می‌شود. تفاوت‌ها و شباهت‌های آن عبارتند از:

  • در ایران برگزار نمیشود.
  • در بخش شنیداری امکان دیدن سوالات مانند تافل کتبی وجود ندارد و بعد از شنیدن، سوالات روی صفحه ظاهر می‌شوند. در این امتحان زمان در دست داوطلب است. داوطلب یک زمان کلی در اختیار دارد که می‌تواند یک سوال را در 10 ثانیه و یک سوال را در 30 ثانیه پاسخ دهد که در بخش شنیداری تافل کتبی این کار امکان پذیر نیست.
  • سوالات این امتحان تطبیقی می‌باشد. به این مفهوم که اگر پاسخ سوال اول غلط جواب باشد، سوال بعد ساده‌تر و امتیاز آن کمتر خواهد بود.
  • بخش نوشتاری باید تایپ شود.
  • کارنامه امتحان در مقایسه با امتحان ورقه‌ای که 40 روز طول می‌کشد، خیلی سریعتر صادر می‌شود.
  • نمره ماکزیمم آن 300 می‌باشد که 250 معادل 600 امتحان کتبی است.


بخشهاي مختلف تافل کاغذي
عنوان بخش آزمون تعداد پرسش مدت زمان پاسخگويي
بخش شنيداري Listening 30-50 پرسش 40-60 دقيقه
بخش ساختار Structure and Written Expression 20-25 پرسش 15-20 دقيقه
درک مطلب Reading 44-60 پرسش 70-90 دقيقه
نگارش Writing 1 انشا 30 دقيقه

بخش شنيداري:
داوطلب براي شنيدن از گوشي (head phone) استفاده می‌کند. همچنيـن در آزمـون کامپيوتري علاوه بر صـدايي که داطلب می‌شنود، تصويــری هم به نمـايش درمي‌آيد.
به همراه هر پرسش گزينه‌هايي در صفحه نمايش داده مي‌شوند که به‌جاي حروف (A)، (B) ، (C) و (D) کنار هر گزينه يک بيضي [ ] ديده مي‌شود و داوطلب بايد روي پاسخ(هاي) صحيح کليک کند.
در آزمون کامپيوتري تافل گاهي بيش از يک پاسخ صحيح وجود دارد. در چنين حالتي به داوطلب گفته مي‌شود که چند پاسخ صحيح را بايد انتخاب کند.
اين بخش به دو قسمت تقسيم مي‌شود:
قسمت اول شامل مکالمات کوتاهي است که البته کمي از تافل کتبي طولاني‌تر است.
در قسمت دوم هم مکالمه‌ها و سخنراني‌هاي طولاني‌تري وجود دارد.

ساختار:
اين بخش آزمون تافل کامپيوتري، دقیقاً همانند تافل کتبي است و تفاوت آن در این است‌که داوطلب به‌جاي علامت زدن با مداد روي کاغذ، با ماوس روي گزينه صحيح کليک مي‌کند.

درک مطلب:
در اين بخش داوطلب ابتدا متني را مي‌خواند که معمولاً طولاني‌تر از آن است که همه آن در يک صفحه نمايش داده شود. بنابراين لازم است از «نوار مرور» براي ديدن (يا مرور) بقيه متن استفاده شود (تا زماني‌که «مرور» متن تمام نشده باشد، کامپيوتر پرسش‌ها را در اختيار قرار نمی‌دهد) در اين مرحله بايد روي گزينه Proceed کليک کرد. حال متن در سمت چپ و پرسش در سمت راست صفحه نمايش مشاهده می‌شود. در اين مرحله مي‌توان با کليک روي گزينه Preview به پرسش قبلي بازگشت.

بخش نوشتاري:
اين بخش جدا از رتبه کلي داوطلب گزارش مي‌شود. انشاء را هم مي‌توان با قلم روي يک پاسخ‌نامه نوشت و هم مي‌توان به طور مستقیم در کامپيوتر تايپ نمود.

اعتبار مدرک
امتياز کسب شده هر داوطلب تا 2 سال پس از تاريخ آزمون اعتبار دارد.


منبع
http://ets.sanjesh.org/AboutTOEFLCBT.aspx
 

mehran1951

عضو جدید
پاسخ به 12 سوال متداول درباره آزمونهای آیلتس و تافل"

پاسخ به 12 سوال متداول درباره آزمونهای آیلتس و تافل"



پاسخ به 12+1 سوال متداول درباره آزمونهای آیلتس و تافل
تفاوت بین آزمونهای آیلتس و تافل در چیست؟

دانشجوآنلاین: در سالهای اخیر با توجه به رشد نفوذ زبان انگلیسی در مجامع جهانی و بالا رفتن تقاضا برای شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، همواره این سوال در ذهن متقاضیان شرکت در این آزمون ها مطرح بوده که ؛ “تفاوت عمده ی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل چیست؟” و اهمیت این آزمون ها برای دانشجویان از چه رو است؟ در این بخش نگاهی جامع به تفاوت های عمده ی آزمون های بین المللی آیلتس و تافل خواهیم داشت.



1- IELTS چیست؟
آزمون آیلتس(International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارتهـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. اکثر دانشگاههاى دنیا (بخصوص کشورهاى انگلیسى زبان) ارائه مدرک IELTS را بعنوان یکى از مهمترین شروط پذیرش دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قید کرده اند. این آزمون مشترکاً از سوى ۳ سازمان معتبر
IELTS Australia – Cambridge – British Council طراحى و توسط نمایندگى‌ها در بیش از ۲۷۰ مرکز مختلف در بیش از ۱۱۰ کشور جهان برگزار مى شود. سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

2- TOEFL چیست؟
آزمون تافل(Test of English as a Foreign Language) به عنوان مهمترین و معتبرترین تست سنجش دانش زبان در دنیا مطرح است و بکار گرفته مى شود. تافل یک آزمون جـامع زبان انگلیسی است که بـرای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیـگر بخشهـای جهان، مورد نیـاز است. همچنیـن افراد غیر بومی که دارای مشاغل حرفه‌ای هستند، بـرای ادامه فعالیتهای حرفه‌ایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند.

3- تافل و آیلتس چه تفاوت عمده ای دارند؟
تافل آزمونی است که توانایی داوطلب را در درک و کاربرد زبان انگلیسی با لهجه‌ی امریکایی می سنجد اما در آزمون آیلتس، انگلیسی به عنوان زبان بین المللی سنجیده می شود و بنابراین به عنوان مثال، در قسمت سنجش مهارت شنیدن از لهجه های مختلف انگلیسی استفاده می شود و نه فقط یک لهجه خاص.
آیا این آزمون ها فقط برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان است؟
در بیشتر موارد بلی، اما برای موارد دیگری مانند مهاجرت به کشورهای کانادا و استرالیا آزمون آیلتس ضروری است و برای دریافت بورسیه های تحصیلی، استخدام در مراکز دولتی و یا شرکت های بازرگانی ممکن است کسب حد نصاب امتیاز در تافل از شما خواسته شود.

4- آیا تافل فقط برای ورورد به دانشگاه های آمریکا معتبر است؟
خیر. بنا به وب سایت رسمی ای. تی. اس، (E.T.S) شش هزار موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا و تقریبا تمام دانشگاه های انگلستان، استرالیا، نیوزیلند و کانادا برای پذیرش، اعطای بورس تحصیلی، و فارغ التحصیلی نمرات تافل را ملاک قرار می دهند. سایت رسمی ایلتس هم آمار و ارقام مشابهی را در خصوص مقبولیت آیلتس ذکر می کند.

5- اعتبار آزمون ها چه مدت است؟
نتایج هر کدام از آزمون های ایلتس و تافل به مدت دو سال اعتبار دارند.

6- آزمون آیلتس چند نوع است؟
این آزمون در دو نوع مختلف موجود می‌باشد:
آکادمیک (Academic) و عمومی (General Training)
افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفـر به کشورهـای انگلیسی زبان را دارند، می‌توانند از نوع عمومی این آزمون استفاده کنند.
آیا آزمون تافل هم دارای انواع مختلف است؟
بلی، اما تفاوت آزمون های تافل بیشتر در نحوه برگزاری آن هاست. ابتدا آزمون تافل به صورت کاغذی (PBT) بود و داوطلبان جواب پرسش ها را با مداد روی روی پاسخنامه علامت می زدند. با پیشرفت تکنولوژی، تافل به صورت کامپیوتری (CBT) هم رایج شد. اما امروز فقط به صورت های کاغذی (PBT) و اینترنتی (IBT) برگزار می شود. مقیاس نمره در هر کدام از این آزمون‌ها متفاوت است.

7- سیستم نمره دهى و نتایج IELTS چگونه است؟
نتایج حدود ۲ هفته بعد از امتحان اعلام مى شود. فرم اعلام نتایج شامل ۵ نمره متفاوت است (۴ نمره مربوط به هریک از ۴ بخش آزمون است و یک نمره کل که معدل آن ۴ نمره است). امتیاز نمرات امتحان IELTS از ۱ تا ۹ را شامل مى شود.
امتیاز ۱ به مفهوم آن است که داوطلب شرکت کننده فاقد توانمندى استفاده از زبان انگلیسى می باشد و امتیاز ۹ به مفهوم آن است که داوطلب داراى توانمندى بکارگیرى زبان همانند یک فرد انگلیسى زبان تحصیلکرده است.

هریک از مهارتهاى چهارگانه بطور جداگانه از ۱ تا ۹ امتیاز دهى شده و در نهایت معدل از ۴ مهارت فوق محاسبه و اعلام مى شود.

8- امکان تقاضای تجدید نظر وجود دارد؟
شرکت‌کنندگان در امتحان آیلتس این فرصت را دارند تا به بخشی یا تمام نمرات کارنامه خود اعتراض کنند. برای این کار لازم است تا در فاصله یک ماه بعد از تاریخ چاپ کارنامه فرم تقاضای تجدید نظر را پر کرده و همراه با اصل کارنامه خود٬ به دفتر امتحان آیلتس ارسال کنند.
هزینه رسیدگی به اعتراض٬ چه به بخشی از نمرات یا همه آنها٬ ۸۴۰۰۰۰ ریال است که در صورتی که نمره شرکت‌کننده در امتحان بیشتر شود٬ به طور کامل به شرکت‌کننده برگردانده خواهد شد. در صورت افزایش نمره کارنامه جدیدی برای داوطلب صادر می شود.


9- قیمت‌ها چقدر است؟
موسسه‌های عصر دین و دانش، مرکز تهران و دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام مبلغ 700هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب از متقاضی‌ها می‌گیرند. قيمت قطعي هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه می‌شود و در صورت افزايش نسبت به مبلغ علي الحساب، داوطلبان باید مبلغ مابه التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واريز کنند و چنانچه قيمت قطعي کمتر از قيمت علي الحساب باشد، مراکز مي بايست مابه التفاوت را به متقاضی‌ها پس دهد.

10- متولی برگزاری آزمون‌های آیلتس و تافل در ایران کیست؟
سه مرکز متولی آزمون‌های آیلتس در تهران هستند؛ مرکز عصر دین و دانش (http://ieltsadd.ir )، مرکز تهران آیلتس (http://www.ieltstehran.com ) و دانشگاه آزاد اسلامی (http://ielts.iauset.com ). آزمون تافل را هم خود سازمان سنجش برگزار می‌کند. ( ets.sanjesh.org )

11- کتابهای معروف و اصلی هر کدام از آزمون‌ها؟
دکتر البرزی، استاد دانشگاه و مدرس تافل و آیلتس، در گفت و گو با دانشجوآنلاین به درباره‌ی کتاب‌های آمادگی برای این آزمون‌ها گفت: الان کتاب‌های زیادی در بازار عرضه می‌شوند که هرکدام سعی دارند به نوعی به کمک مخاطبین بیایند. اما اگر بخواهیم از کتاب‌های مرجع و اصلی برای این آزمون‌ها نام ببریم، کتاب‌های Focus on IELTS ، IELTS Baron و کتاب 8 جلدی IELTS Cambridgeجزو این کتاب‌ها به‌شمار می‌روند.

12- کلاس‌ها کاربردی‌تر هستند یا کتاب‌ها؟
این مدرس زبان انگلیسی در ادامه‌ی گفت و گوی خود با دانشجوآنلاین درباره‌ی کتاب‌های آمادگی برای آزمون‌های آیلتس افزود: کتاب‌های زیاد و متنوعی برای آمادگی آزمون آیلتس منتشر شده است. این کتاب‌های برای کسانی مفید است که زبان‌شان در حد قابل قبولی باشد. اما کسانی که وضع زبان‌شان مطلوب نیست، بهتر است در کلاس‌های آمادگی شرکت کنند تا به‌صورت عملی با مهارت‌های این آزمون‌ها آشنا شوند.

13- چه موسسات آموزشی در این حوزه فعالند؟
موسسه امیربهادر در حوزه‌ی آمادگی برای آزمون تافل، مجتمع فنی تهران و خانه آیلتس آفزینش در حوزه‌ی آمادگی برای آزمون‌های آیلتس فعالیت می‌کنند.
حدود 4 سال از شروع به کار خانه آیلتس آفرینش می‌گذرد. این مرکز دوره‌های آموزشی زبان را تا سطح آیلتس تخصصی برگزار می‌کند. البته زبان‌آموزان باید سطحی از آموزش زبان را قبلا گذرانده باشند تا بتوانند وارد این مرکز شوند. کلاس‌های آموزشی خانه آیلتس آفرینش به دو صورت برگزار می‌شود؛ در طول برای کسانی که وقت آزاد دارند و دوره‌های فشرده در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود. هر دوره‌ی زبان یک و ماه و نیم به طول می‌انجامد و تقریبا در 7 تا 10 ماه می‌توان تمامی دوره‌ها را طی کرد. آزمون‌های آیلتس این مرکز نیز 30 درصد سخت‌تر از آزمون اصلی طرح می‌شوند تا زبان‌آموز به سطح بالایی از آمادگی برای شرکت در این آزمون برسد.



نکته: بعضی از اطلاعات این گزارش از سایتهای آکاایران و تبیان استفاده شده است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
چگونه برای آزمون تافل آماده شویم؟

چگونه برای آزمون تافل آماده شویم؟

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]بسیاری از دانشجویان علاقمندند تا بدانند برای آمادگی آزمون تافل از چه منابعی باید استفاده کنند. بنابراین لازم دیدم تا منابع مربوط به آزمون را برای رفاه حال دانشجویان علاقمند ذکر کنم.

[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]در ابتدا باید متذکر بشوم که آزمون تافل iBT شامل چهار بخش Reading، Listening، Speaking و Writing می باشد. در آزمون سوال مستقیمی راجع به گرامر پرسیده نمی شود ولی برای بخش های Speaking و Writing باید از ساختارهای صحیح زبانی استفاده شود و گرنه نمره کسر خواهد شد.

[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]در زیر لیست مراحلی که برای آزمون باید طی شود آمده است.

[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
1- لغات کتابهای 504، 400 کلمه و Essential Words for TOEFL​
[/FONT] [FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
توضیح:
به جای خرید کتاب های مذکور بهتر است از نرم افزار ماکزیمم استفاده شود که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان یادگیری شده و همچنین باعث ثبت کلمات در حافظه دائم می گردد.[/FONT]



[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]2- گرامر ساده انگلیسی

[/FONT]
توضیح:[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif] شامل زمانهای حال ساده، استمراری ، گذشته، آینده و معادل مجهول آنها و ساختارهای شرطی می باشد که این ها تقریبا در تمام کتابهای گرامر وجود دارند. به نظرم بیش از این لازم نیست.

[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]3- آزمون های کتاب دلتا یا لانگمن

[/FONT]
توضیح:[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif] به جای خواندن متن این کتاب ها بیشتر وقت خود را صرف پاسخ دهی به آزمونهای موجود در نرم افزار این کتاب ها کنید.

[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
4- مهارتهای زبان کتاب (Barrons TOEFL iBT (12th Edition​
[/FONT]

توضیح:
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
خواندن فصل 5 کتاب تحت عنوان "Review of TOEFL iBT Sections" کفایت می کند.​
[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]

[/FONT][FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
5- آزمون های کتاب (Barrons TOEFL iBT (12th Edition​
[/FONT]
توضیح:
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif] آزمون های موجود در کتاب بسیار مفید بوده و شبیه آزمون اصلی تافل هستند.[/FONT]​

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
6- کتاب Barrons' Writing for the TOEFL iBT​
[/FONT]

توضیح:
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif] این کتاب علاوه بر اینکه نحوه نوشتن writing را شرح می دهد، شامل تعداد زیادی متن نمونه در انتهای کتاب می باشد که مطالعه و تمرین و تکرار آنها می تواند بسیار مفید باشد.[/FONT]

7- کتاب [FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]Cambridge[/FONT] [FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]Preparation for the TOEFL test[/FONT]​
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT]توضیح: [FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سطح این کتاب از کتاب بارونز بالاتر است و مطالعه آن امکان موفقیت در آزمون را افزایش می دهد.[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
به [/FONT]نظرم مدت دو تا 3 ماه برای آمادگی آزمون مناسب می باشد. بیش از آن می تواند باعث خستگی شده و اثر منفی داشته باشد. خوشبختانه بیشتر کتابها و نرم افزار های معرفی شده در بالا (بجز ماکزیمم که باید خریداری شود) از اینترنت نیز قابل دانلود می باشند. در یادداشت های بعدی سعی می کنم نکات دیگری راجع به آزمون تافل در اختیار علاقمندان قرار دهم. راستی نمره خودم توی تافل 94 شده!

منبع
ideahome.blogfa.com
 

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند نکته برای آزمون تافل

چند نکته برای آزمون تافل

1- با فرمت آزمون تافل آشنا شويد
امروزه در بيشتر كشورها، تافل اينترنتي (iBT) برگزار مي شود و كمتر پيش مي آيد در منطقه اي تافل كاغذي (PBT) رواج داشته باشد. داوطلبان آزمون تافل مي بايست قبل از هر چيز نسبت به فرمت آزمون تافلي كه قصد شركت در آن را دارند آشنايي داشته باشند. استرسي كه افراد معمولا قبل از آزمون دارند بيشتر به خاطر ناشناخته بودن فرمت آزمون و چيزي كه با آن قرار است مواجه شوند مي باشد. بنابراين قبل از آماده شدن براي تافل تحقيق كنيد كه در مركزي كه آزمون مي دهيد كدام نوع TOEFL برگزار مي شود تا با آمادگي كامل در آزمون شركت كنيد.

2- درباره سطح نمره اي كه از تافل مي خواهيد بيشتر تحقيق كنيد

نمره ي تافل براي تمامي افراد غير انگليسي زبان كه قصد ادامه تحصيل در آمريكا را داشته باشند ضروري است. سطح اين نمره و چندي آن بستگي به دانشگاه مورد نظر شما دارد. با دانستن نمره لازم هدفتان دقيق تر شده و مي توانيد نسبت به زمان و هزينه اي كه قرار است براي آمادگي تافل بگذاريد بهتر برنامه ريزي كنيد تا به نتيجه مطلوب برسيد. همچنين در نظر داشته باشيد كه نمره تافل iBT با نمره TOEFL PBT متفاوت بوده و معمولا براي پذيرش دانشگاه ها نمره قسمت نگارش مهمتر از نمره قسمت گفتاري مي باشد.

3- زبان انگليسي آكادميك را بياموزيد

با توجه به اين كه تافل براي پذيرش در دانشگاه هاي آمريكايي و چند كشور انگليسي زبان ديگر لازم است، زبان انگليسي كه در اين آزمون سوال مي شود به دانش قبلي در خصوص زمينه تخصصي مانند مديريت و ... نياز ندارد. زبان انگليسي آكادميك، زبان و دايره لغتي است كه در محيط دانشگاه به كار گرفته مي شود و هدف آزمون تافل نيز سنجش ميزان تسلط فرد به اين زبان مي باشد.

4- آزمون هاي تافل را تمرين كنيد

بهترين راه كسب مهارت و آمادگي براي آزمون تافل، حل كردن و پاسخگويي به سوالات آزمون هاي قبلي مي باشد. مي توانيد اين آزمون ها را اينترنت يا در برخي كتاب هاي مانند TOEFL Delta Next Generation بيابيد. سعي كنيد آزمون ها را مانند شرايط واقعي و با زمان بندي درست پاسخ دهيد.

5- از كمك يك راهنما بهره ببريد

شخص كه اطلاعات خوب و كاملي از آزمون تافل داشته باشد مي تواند بهترين و مطمئن ترين كمك براي داوطلبان تافل باشد. وي مي تواند شما را به درستي راهنمايي كرده و حتي از نظر رواني به شما انگيزه و اعتماد به نفس بدهد. حتي اگر نمي توانيد از پس هزينه استخدام مشاور و متخصص بر بياييد، مي توانيد ازكمك فردي كه قبلا در آزمون تافل شركت كرده و نتيجه مطلوبي نيز كسب كرده بهره ببريد.

6- قواي جسمي خود را تقويت كنيد

ا
گر شما در آزمون تافل كاغذي يا همان PBT شركت كنيد، نزديك 2 ساعت و 30 دقيقه بايد مشغول نوشتن و پاسخگويي به سوالات باشيد كه زمان بسيار طولاني است. بيشتر افراد حداكثر تا دو ساعت داراي تمركز خوبي هستند ولي بعد از آن به تدريج با كاهش قدرت يادگيري مواجه بوده كه اين اتفاق در پاسخگويي سوالات آزمون تافل باعث افزايش احتمال اشتباه مي شود. براي حل اين مشكل سعي كنيد ساعات مطالعه براي تافل را در منزل بيشتر كرده تا به 4 ساعت در هر بار برسيد.

7-قدرت تايپ كردن خود را افزايش دهيد

همانطور كه مي دانيد در تافل iBT بايد پاسخ هاي خود را تايپ كنيد و با توجه به آن كه اين نوع تافل فراگير بوده و در اكثر مناطق من جمله ايران تافل iBT برگزار مي شود، به داوطلب پيشنهاد مي شود كه مهارت تايپ خود را تقويت كرده تا بهترين عملكرد را در اين آزمون ارائه دهد. اگر بتوانيد به سرعت تايپ كنيد وقت بسيار زيادي را مخصوصا در قسمت نگارش ذخيره كرده ايد. پيشنهاد مي شود سريع تايپ كردن را قبل از آن كه امتحان تافل بدهيد ياد بگيريد.

8-آماده سر جلسه حاضر شويد

براي حفظ اعتماد به نفس و جلوگيري از ايجاد هر نوع استرس بهتر است كاملا آماده در جلسه آزمون حاضر شويد. اگر در آزمون تافل كاغذي شركت كرده ايد، چند عدد مداد و پاك كن و ساعت و تراش جزو ضروريات است. حتما زودتر از موعد مقرر در جلسه باشيد تا از تازگي و استرس فضا كاسته شود و بتوانيد با آرامش بيشتر تمركز خود را بر روي جواب دادن به سوالات بگذاريد.

9-در نوت برداري ماهر شويد

نوت برداري سر جلسه آزمون TOEFL مجاز بوده و شما مي بايست از اين فرصت حداكثر استفاده را ببريد چون نوت برداري حرفه اي كمك بزرگي به افزايش دقت و صحت پاسخ هاي شما مي كند.

10 - هرگز پاسخ سوالي را خالي نگذاريد

در آزمون تافل سعي كنيد به تمامي سوالات پاسخ دهيد و هيچ سوالي را خالي نگذاريد زيرا به هر حال احتمال آن كه پاسخ سوالتان صحيح باشد يك چهارم است. سعي كنيد به سوالاتي در هر بخش پاسخ دهيد كه مطمئن هستيد، سپس سوالات ديگر را پاسخ دهيد. همواره گزينه*اي را انتخاب كنيد كه احتمال مي دهيد درست باشد. بعد از پاسخگويي به سوالات مورد نظر به بخش بعدي رفته و تمركز خود را فقط بر روي همان قسمت بگذاريد و به سوالات قبلي ديگر فكر نكنيد.

11 - هر چهار مهارت خود را تقويت كنيد

برخي افراد مرتكب اشتباه شده و فقط در دو يا سه مهارت تافل تمرين كرده و بدون آمادگي كامل در آزمون شركت مي كنند. بايد بدانيد كه در صورت كسب نمره پايين در هر بخش از آزمون تافل، مجبور خواهيد بود كه دوباره در آزمون تافل شركت كرده و كل آن را پاسخ دهيد، پس بهتر است كه ابتدا در تمامي مهارت هاي تافل تبهر كافي بدست آورده تا با آمادگي كامل و اعتماد به نقس در جلسه امتحان شركت كنيد.

12 -لباس راحتي بپوشيد

در جلسه امتحان با لباس راحت و گشاد حاضر شويد. سعي كنيد لباس مناسب پوشيده تا عوامل خارجي مانند سرما و يا گرما باعث حواس پرتي*تان نشود. اين نكته بسيار مهم مي باشد. اين نكته حتي از استرس امتحان نيز مي*كاهد. سعي كنيد به جاي فكر به امتحان و ايجاد استرس براي خويش، براي موارد روزمره مانند انتخاب لباس مناسب و ... وقت بگذاريد.
 

مهربان

کاربر فعال تالار شیمی ,
کاربر ممتاز
شش راه موفقیت در آزمون تافل

شش راه موفقیت در آزمون تافل

EXAM SUCCESS
:heart: !!!! In Only 6 Steps



 

پیوست ها

  • TOEFL_Exam_Success_In_Only_6_Steps_www.englishcamp.ir___________________________________________.zip
    544.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

m.shahpari89

عضو جدید
کدام بهتر است ایلتس یا تافل ؟

کدام بهتر است ایلتس یا تافل ؟


[h=2]ielts or toefl[/h]تافل آزمون خوبی است ،خصوصا ورژنIBT تافل مدتهاست در اکثر کشور های جهان همه گیر شده است ، اما چند اشکال بزرگ دارد:
1- آزمون گفتاری ندارد. شما باید به جای حرف زدن پاسخ سوالات را تایپ کنید.
2- تایپ کردن شما تند و بدون استرس باشد.
3- بعضی کشورها نمره تافل را قبول ندارند.
اما آیلتس آزمون بهتری است.چون علاوه بر اینکه مشکلات تافل رو ندارد نکات مثبت زیر را داراست:
1- آزمون گفتار خیلی دقیقی دارد.
2- می توانید بخش writing را دستی بنویسید.
3- کشورهایی که نمره ی تافل را قبول دارند ، نمره ی آیلتس را هم تبدیل کرده و می پذیرند.
این آزمون ها را چه كسانی طراحی می كنند؟
تافل را موسسه آمریكایی ای. تی. اس طراحی می كند و آیلتس كار مشترك دانشگاه كمبریج، بریتیش كانسیل، و یك موسسه استرالیایی است.
تافل قدیمی تر است یا آیلتس؟
البته تافل. نخستین آزمون تافل در سال 1964 میلادی برگزار شد اما آیلتس پدیده جدیدی است که در سال 1989 ابداع شد.
تافل و آیلتس چه تفاوت عمده ای دارند؟
تافل آزمونی است كه توانایی داوطلب را در درك و كاربرد انگلیسی آمریكایی می سنجد اما در آزمون آیلتس، انگلیسی به عنوان زبان بین المللی سنجیده می شود و بنابراین به عنوان مثال، در قسمت سنجش مهارت شنیدن از لهجه های مختلف انگلیسی استفاده می شود و نه فقط یك لهجه خاص.
آیا آزمون تافل هم مانند آیلتس دارای انواع مختلف است؟
بله. اما تفاوت آزمون های تافل بیشتر در نحوه برگزاری آن هاست. ابتدا آزمون تافل به صورت كاغذی بود و داوطلبان جواب پرسش ها را با مداد روی پاسخنامه علامت می زدند. با پیشرفت تكنولوژی، تافل به صورت كامپیوتری هم رایج شد. اما امروز فقط به صورت های كاغذی و اینترنتی برگزار می شود. مقیاس نمره در هر كدام از این آزمون ها متفاوت است.
[h=3]گرد آورنده: هدا رضایی[/h] منبع
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
100 مهارت مورد نیاز برای آزمونهای زبان (تافل و ..)‎

100 مهارت مورد نیاز برای آزمونهای زبان (تافل و ..)‎

100 مهارت مورد نیاز برای آزمونهای زبان (تافل و ..)‎



با تشکر از جناب رضا سعیدی نیا



منابع مطالب ارائه شده کتاب لانگ من و گرامر تافل می باشد.


منبع : سایت کنکور
 

پیوست ها

  • Maharat-zaban-SaeediNia.pdf
    1.6 مگایابت · بازدیدها: 0

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
About the TOEFL® PBT Test

About the TOEFL® PBT Test

The TOEFL® test is a key step in your journey to study in an English-speaking country.
The TOEFL® PBT test, administered in a paper-delivered format, is being phased out.
96 percent of TOEFL test takers worldwide take the TOEFL iBT® test and access continues to expand. Also, the TOEFL iBT test is desired by universities because it measures all four communication skills — reading, writing, listening and speaking. For these and other reasons, we feel it is time to phase out paper-delivered testing.
ETS remains committed to providing access for anyone who wants to take the TOEFL test. Please be assured that ETS is making every effort to ensure that individuals living in areas where testing via the Internet is not available will be able to test.
Scores remain valid for two years after your test date.


[h=2]Who Takes the TOEFL Test?[/h]
More than 30 million people from all over the world have taken the TOEFL test to demonstrate their English-language proficiency.


[h=2]Who Accepts TOEFL Scores?[/h]
More than 9,000 universities and colleges in over 130 countries accept TOEFL test scores. In addition, agencies and institutions rely on TOEFL scores as well:

  • Immigration departments use them to issue residential and work visas.
  • Medical and licensing agencies use them for professional certification purposes.
  • Individuals use them to measure their progress in learning English.
See TOEFL® Destination Search.
To learn more about how the TOEFL test can be your passport to study anywhere English is spoken, watch our video, The TOEFL® Test: Your Passport to the World (Flash).


[h=2]What Is the TOEFL PBT Test?[/h]
The TOEFL PBT test is a paper-delivered test that measures your ability to use and understand English in a classroom setting at the college or university level. It accurately measures how well you can listen, read and write in English while performing academic tasks.


[h=2]What Is the TWE® Test?[/h]
The TWE® test is a 30-minute writing test required of everyone who takes the TOEFL PBT test. You will be asked to write a short essay on one topic from your TWE test book to show your ability to:

  • generate and organize ideas
  • support ideas in writing with examples or evidence
  • use standard written English formats
[h=2]Where and When Can I Take the TOEFL PBT Test?[/h]
See a list of TOEFL PBT test centers and dates or check the online registration system for the latest information. Not all test centers are open for every test date.
[h=2]What Does It Cost?[/h] The cost of the TOEFL PBT test is US$170. For information on registration, fees, test dates, locations and test formats, select the test location first to be sure the paper-delivered test is available in your area.
[h=2]What Resources Are Available to Help Me Prepare for the Test?[/h] ETS offers a variety of free preparation materials to help you get ready for the TOEFL test.



ets.org

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
TOEFL® PBT Test Content and Structure

TOEFL® PBT Test Content and Structure

The TOEFL® PBT test, administered in a paper-delivered format, takes about three and one-half hours to complete. There is also a 30-minute writing test, called the TWE® test, which is required of everyone who takes the paper-delivered test. The total time to take both tests will be about four hours.
As you can see in the table below, the TOEFL PBT test has three sections plus the TWE writing test, all of which are mandatory. At least one question in each section must be answered and one essay must be written to earn a score.
SectionDescriptionTime LimitNo. of
Questions
Listening ComprehensionMeasures the ability to understand spoken English30-40 minutes50
Structure and Written ExpressionMeasures the ability to recognize language appropriate for standard written English25 minutes40
Reading ComprehensionMeasures the ability to understand non-technical reading material55 minutes50
TWE® TestMeasures the ability to write in English30 minutes1 topic
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
TOEFL® PBT Test Fees

TOEFL® PBT Test Fees

ItemFee
TOEFL® PBT Test FeeUS$170
Additional Score Reports (per recipient)US$19 each
TOEFL PBT Answer Sheet Score ReviewUS$25
TWE® Essay Score Review
US$50
Returned Personal CheckUS$20
Fees are subject to change without notice. The above amounts are exclusive of Value Added or similar taxes. Those taxes are payable in addition to the amount quoted.
[h=2]Forms of Payment[/h]
  1. Credit/debit card — American Express®, Discover®, JCB®, MasterCard® or VISA®. Any debit/check card branded with one of the five accepted credit card logos can be used. Note: American Express, Discover, JCB and MasterCard are NOT accepted for the following locations: Benin, Cameroon, Cote D'Ivoire, Ghana, Kenya, Nigeria and Togo. Only VISA cards are accepted for those locations.
  2. Money order/International money order
  3. Authorization voucher
  4. Bank draft (internationally)
  5. Western Union® Quick Pay[SUP]SM[/SUP] — when completing the form, use the following under "Pay To:" Company Name: Educational Testing Service; City Code: TOEFLPROGRAM NJ; Country: U.S.A. You must include the original receipt marked "Agent's Copy" with your form. Copies, facsimiles or receipts marked "Customer's Copy" will not be accepted as valid payment.
  6. UNESCO coupons (internationally)
  7. Euro checks drawn on a bank in the same European country as the person writing the check
  8. Checks made payable to "ETS-TOEFL"
Payment methods are subject to change without notice.
[h=2]Other Acceptable Forms of Payment[/h]
  • If paying by personal check, please comply with the following:
    • Bank name and address must be preprinted on the check.
    • Check must have a preprinted check number.
    • Check must have test taker's or payer's name and address. Typewritten names are not acceptable.
    • Checks cannot be more than 90 days old when received by ETS.
    • Checks and money orders payable in the acceptable currencies listed below must be drawn on a bank in the same country as the currency.
    • A US$20 service fee will be charged for insufficient funds.
[h=2]Acceptable Currencies (All others will be returned.)[/h] Because of conversion to the Euro and changes in banking policies, ETS cannot accept payment in certain currencies. Payments at the prevailing rate of the U.S. dollar may be remitted in the following currencies only:

  • British Pound
  • Canadian Dollar
  • Euro
  • Japanese Yen
Payments made in the currencies listed must be made at the Telegraphic Transfer Selling (TTS) exchange rate of the U.S. Dollar equivalent.
Do not send cash or demand drafts. Receipts for bank checks or money orders are not acceptable. The actual negotiable check or money order must be sent with your request.
[h=2]Refunds[/h] A partial refund of half the registration fee is available if you return an unused paper-based test admission ticket. Once you are admitted to the test center, you are not eligible for any refund. Refunds will not be given if you do not follow proper registration procedures and/or fail to present the required ID document(s) at the test center.
To request a partial refund:
Complete the Refund Request Form (PDF) and send your unused paper-based test admission ticket with the form to:

TOEFL Services
Educational Testing Service
P.O. Box 6151
Princeton, NJ 08541-6151 USA

Your Refund Request Form and admission ticket must be received within 60 days after your test date. Refunds will be in U.S. dollars. If original payment was drawn on a U.S. bank, allow eight weeks for processing. If original payment was made in non-U.S. funds drawn on a bank outside the United States, allow 12 weeks.
[h=2]Fee Reduction Service[/h] The TOEFL Fee Reduction Service is designed for high school seniors in the United States with financial need who are applying to colleges and universities where TOEFL scores are recommended or required.
The cost of the fee reduction voucher is one half of the regular test fee. Please review the fee reduction guidelines (PDF) and the fee reduction voucher request form (PDF) for more information.





ets.org
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
Registration Bulletin and Forms

Registration Bulletin and Forms

[h=1]Registration Bulletin and Forms[/h] Get complete instructions for registration, forms, identification (ID) requirements, score reporting information and policies and procedures.


2015–16 TOEFL® PBT Test Registration Bulletin (PDF)

2014–15 TOEFL® PBT Test Registration Bulletin (PDF)

[h=2]TOEFL® PBT Registration Information[/h]
[h=2]TOEFL PBT Code Lists[/h]
[h=2]TOEFL PBT Scores[/h]
[h=2]Copyrights[/h] Each document listed on this page is copyrighted by Educational Testing Service (ETS).
These documents are intended for reference purposes only by individual users. Permission to reproduce any of these documents for distribution must be obtained in writing from ETS.
See copyright policies for further information.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
[h=1]Register for the TOEFL® PBT Test[/h] There are two formats for the TOEFL® test — the TOEFL iBT® test, administered via the Internet, and the TOEFL® PBT test, administered in a paper-delivered format. To find out which format is available in your area, check your location before you register.
The TOEFL PBT test is being phased out and is currently offered only in locations where testing via the Internet is not available.
96 percent of TOEFL test takers worldwide take the TOEFL iBT test and access continues to expand. Also, the TOEFL iBT test is desired by universities because it measures all four communication skills — reading, writing, listening and speaking. For these and other reasons, we feel it is time to phase out paper-delivered testing.
ETS remains committed to providing access for anyone who wants to take the TOEFL test. Please be assured that ETS is making every effort to ensure that individuals living in areas where testing via the Internet is not available will be able to test.
Scores remain valid for two years after your test date.
[h=2]Register Online[/h]
  • Register anytime — 24 hours a day, seven days a week.
  • View registration deadlines.
  • Pay with a credit/debit card: American Express®, Discover®, JCB®, MasterCard®, or VISA®.
  • Receive instant email confirmation.
Note: American Express, Discover, JCB and MasterCard are NOT accepted for the following locations: Benin, Cameroon, Cote D'Ivoire, Ghana, Kenya, Nigeria and Togo. Only VISA cards are accepted for those locations.
Payment methods are subject to change without notice.
Register Online
Note: Test takers who have disabilities or health-related needs that require them to bring equipment, beverages or snacks into the testing room, take extra or extended breaks, or require another accommodation must register by mail and need to follow the accommodations request procedures described in the Bulletin Supplement for Test Takers with Disabilities or Health-Related Needs (PDF).

[h=2]Register By Mail[/h]



ets.org
 
بالا