همه سرطان‌ها نباید مداوا شوند!!

shahab_A

عضو جدید
محققان می‌گویند از هر 3 نفری كه مورد مداوای سرطان سینه قرار می‌گیرند یك نفر به درمان نیاز ندارد و بی ‌دلیل مورد معالجه قرار می‌گیرد.
به گزارش آسوشیتدپرس 2محقق دانماركی پس از آنكه در بسیاری از كشورها، طرح سراسری معالجه با سرطان سینه راه‌اندازی شد تحقیقاتی در این زمینه انجام داده‌اند كه به گفته این دو از هر 3 مورد معالجه، یكی غیرضروری است.
در گزارش تحقیقاتی این دو محقق مشخص شده از وقتی كه طرح‌های ملی مبارزه با سرطان سینه در بسیاری از كشورها اعمال شده است، موارد زنان مبتلا به سرطان سینه هزاران مورد بیشتر اعلام می‌شود.
با تحقیقات انجام گرفته در این زمینه مشخص شده كه یك سوم از زنانی كه مورد ابتلا به سرطان سینه در آنها تشخیص داده شده است به معالجات نیازی نداشته‌اند و به ‌صورت غیرضروری مورد درمان قرار گرفته‌اند.
برخی از سرطان‌ها هرگز باعث مرگ نمی‌شوند و سرعت رشد آنها به قدری كند است كه به بدن بیمار آسیبی وارد نمی‌كند. اما از آنجا كه تشخیص این سرطان‌ها و سرطان‌های پیشرفته در مراحل اولیه بروز علائم غیرممكن است، همه این بیماران به‌ صورتی مشابه تحت درمان قرار می‌گیرند.
محققانی كه این تحقیق را انجام داده‌اند با توجه به این یافته‌ها می‌گویند باید در این باره به بیماران اطلاع‌ رسانی كافی شود تا خود آنها آگاهانه درباره معالجه تصمیم بگیرند.
 
بالا