همراه یک بیمار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با ضربه مشت چشم پرستار طرحی را کور کرد

Foster.nicely

عضو جدید
کاربر ممتاز
احمد نجاتیان، معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری در گفت‌و‌گو با فارس با اعلام این مطلب افزود: ساعت ۸ شب در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان یاسوج پرستار مرد جوان طرحی به دستور پزشک مشغول انتقال بیمار از بخش ICU به بخش عادی بود که همراه بیمار با پرستار درگیر شد و با مشت به چشم چپ پرستار کوبید.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، وی گفت: در پی این حادثه چشم این پرستار به شدت آسیب دید و به سرعت در همان بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متأسفانه عمل جراحی شبکیه چشم این پرستار موفقیت آمیز نبود و این پرستار چشم چپ خود را از دست داد و هنوز در این بیمارستان بستری است.
معاون سازمان نظام پرستاری افزود: بیماری که همراه وی نسبت به انتقال بیمار به بخش عادی معترض بود، بعداً به بخش منتقل شد و اکنون وضعیت وی عادی است و هیچ مشکلی ندارد اما ضارب که همراه این بیمار بود با حضور مأموران انتظامی دستگیر شد و با شکایت پرستار پرونده قضایی علیه وی نیز تشکیل شده است.
وی گفت: با وجود این پرستار جوان طرحی چشم چپ خود را از دست داده است و تا آخر عمر باید این مسئله را تحمل کند.
نجاتیان افزود: متأسفانه اکثر پرستاران به علت رفتارهای خشونت آمیز همراهان بیماران همواره در معرض خطر قرار دارند. آسیب می‌بینند و امنیت شغلی پایینی دارند.
وی افزود: بررسی‌های سازمان نظام پرستاری نشان می‌دهد ۸۴ درصد پرستاران در هر ۶ماه حداقل یکبار خشونت لفظی و ۳۰ درصد آنها حداقل یکبار خشونت فیزیکی را تجربه می‌کنند و متأسفانه قانونگذاران و مسئولان اجرایی بیمارستان‌ها اقدام موثری برای کاهش این خشونت‌ها نمی‌کنند و متأسفانه از این نمونه حوادث به طور مرتب در بیمارستان‌ها برای پرستاران تکرار می‌شود.
آمار خشونت شغلی علیه پرستاران قابل توجه است .
خشونت در محیط کار در سراسر دنیا وجود دارد و با ‏مواردی چون هتاکی، ضرب و شتم، آزار و اذیت، توهین نژادی و لفظی همراه است . و در بین کارکنان نیروهای شاغل در سیستم های بهداشتی درمانی بیشترین مواجهات خشونت بار را دارند .
توجه به خواسته‌ها و انتظارات فرهنگی مردم نه تنها در نظام سلامت کشور ایران بلکه در همه دنیا مطرح است ، اما تیغه تیز کاستی ها معمولا به سمت پرستاران است .
تکریم بیمار و حقوق بیمار، اطلاع رسانی مناسب به بیماران، مدیریت خطر، کاهش خشونت شغلی به خصوص علیه پرستاران و پزشکان که آمار آن قابل توجه است نیازمند توجه بسیار جدی است .
 
بالا