همایش ها و کنفرانس های معماری

maral55

مدیر بازنشسته
با سلام
این تاپیک به معرفی و اطلاع رسانی در رابطه با مسابقات داخلی و بین المللی معماری و فراخوان های طراحی اختصاص دارد ؛





مسابقات داخلی معماری :
.
..
سال 92

آذرماه
مسابقه ی مسکن و تعامل شهری >>> مهلت ارسال آثار : 9 آذرماه 92 . #130
مسابقه ی مونومان وزارت راه وشهرسازی >>> مهلت ارسال آثار : 9 آذرماه 92 . #129



مسابقات بین المللی معماری
.
..
سال 2013


نوامبر
The Zumbotel Group Award 2014 >>> مهلت ثبت نام : 30 نوامبر 2013 . #128

دسامبر
AIA Indiana Architectural Competition >>> مهلت ثبت نام : 15 دسامبر 2013 .#129
2013 Fentress Global Challenge: Upcycled Architecture >>> مهلت ثبت نام : 19 دسامبر 2013 / مهلت ارسال طرح : 16 ژانویه 2014 #127


سال 2014

ژانویه
Living Cities >>> مهلت ثبت نام : 3 ژانویه 2014 . #128
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Roham

عضو جدید
فراخوان مسابقات معماری

سلام:
اين سايت يه همايش معماري و طراحي شهريه كه مسابقش تا 25 روز ديگه فرصت براي ارسال كارهاتون هست. فكر كنم پروژه هاي دانشجويي رو هم ميشه فرستاد. ولي فرصت كمه. حداقل ميشه تو همايش شركت كرد هنوز وقت داره.
http://www.meamar.ir

اين سايت هم مسابقه معروف شركت صنعتي مليه (همون توليد كننده كفش ملي) كه مطمئن نيستم كه هنوز فرصت ثبت نام داشته باشه. اما مسابقه معماري اين شركت يه كار كاملا اجراييه كه جايزه نفر اول قابل توجهه. اطلاعات بيشتر رو مي تونيد با مراجعه به سايت كسب كنيد.
http://www.melliaward.ir/index_fa.asp
 

maral55

مدیر بازنشسته
مسابقه معماری؛ «نیویورک 2007»
:: الهام علوی‌زاده
آرکوئیتکتم، موسسه برگزاری مسابقات بین المللی معماری، این بار دومین رقابت معماری شهری خود را با عنوان «نیویورک 2007» از آوریل تا اکتبر 2007برگزارمی‌کند.
نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا و قلب اقتصادی آمریکا است. این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز مالی و سیاسی و فرهنگی جهان است و از کلان شهرهای جهانی به شمار می‌رود. مرکز سازمان ملل متحد در شهر نیویورک واقع شده‌ و هم اکنون جمعیت شهر در حدود ۸ میلیون نفر است. جمعیت کلان‌شهر نیویورک (شهر و حومه) حدود ۲۲ میلیون نفر می‌باشد. مجسمه آزادی (Statue of Liberty) مجسمه‌ای است که در جزیره مانهتن نزدیک نیویورک به منظور خوش‌آمدگویی به تازه‌واردان به آمریکا در 28اکتبر 1886 ساخته شده‌است. این مجسمه معروف با ارتفاع ۲۳ متر و وزن ۲۵۵ تن ، ۱۶۰ پله دارد.این مجسمه در اصل هدیه‌ای بود از طرف فرانسه به ایالات متحده به منظور صدمین سالگرد استقلال آمریکا.
هدف این رقابت طراحی یک مونومان جدید، متناسب با کاراکتر شهری و جهانی شهر نیویورک است. به این منظور این برج 100 متری شامل یک موزه برای نمایش عکس ها،خاطرات و رخدادهای گذشته نسل جدید مهاجران به آمریکا از دهه 1960 میلادی خوا هد بود. سایت این برج - موزه در انتهای جزیره مانهتن و کنار Battery Park قرار گرفته است و علاوه بر مونومان به عنوان یک فضای اختصاصی برای برگزاری جشن ها و گرد همایی های این جامعه شهری چند فرهنگی و روابط میان نژادی در قرن 21 ام خواهد بود. موزه با زیر بنای حدود 1000 متر مربع باید دارای فضاهایی از جمله تالار ورودی، محل برگزاری نمایشگاه موقت، نمایشگاه دائمی، بخش اداری، انبار، بخش های امنیتی و کافه تریا باشد.
پروژه ها باید از طریق اینترنت و به صورت یک عکس دیجیتالی با ظرفیت 1 مگا بایت ارسال شوند. تمام معماران از سراسر دنیا می توانند در این رقابت شرکت کنند. هزینه ثبت نام 100 دلار آمریکا و ثبت نام با تاخیر 150دلار است. مهلت ارسال پروژه ها 31 جولای 2007 (9 مرداد 1386) و اعلام نتایج اول سپتامبر 2007 است.در ماه اکتبر نمایشگاهی از تمام پروژه های ارسالی(چاپ فایل های فرستاده شده) در مانهتن نیویورک برگزار خواهد شد.
اطلاعات بیشتر در آدرس اینترنتی www.arquitectum.com
منبع
 

maral55

مدیر بازنشسته
مسابقه عکاسي سازه و معماري
:: آرونا
اولين کنفرانس ملي در زمينه تکنولوژي معماري با عنوان سازه و معماري (Structure & Architecture) که با حضور صاحبنظران و متخصصان برجسته ملي و بين المللي در زمينه هاي سازه و معماري برگزار خواهد شد، امکان تبادل نظر و ايجاد ارتباط علمي با دانشگاه ها و مراکز تخصصي ايران و جهان در زمينه مفاهيم مشترک معماري و سازه، تکنولوژي معماري، فناوريهاي نوين، تأثير سازه در شکل گيري اثر معماري و ساير موضوعات پيش بيني شده تحت عنوان محورهاي کنفرانس را فراهم خواهد ساخت.
این کنفرانس قصد دارد تا در قالب برنامه‌های جنبی خود مسابقه‌ای در حوزه عکاسی نیز برگزار کند.
موضوعات و محور هاي مسابقه
سير تحول سيستم هاي سازه اي
سازه و تکنولوژي معماري
سازه، فرم، عملکرد
تکنولوژي معماري و هويت فرهنگي
تاثير سازه در شکل گيري اثر معماري
سازه و روح زمان
پيام هاي سازه اي
هنر مهندسي سازه
مشخصات آثار
آثار شرکت کنندگان چنانچه عکس ديجيتال باشد مي بايست در قطعA3 و چنانچه آنالوگ باشد در قطع30×40 فرستاده شود.
در مورد عکس هايي که انتزاعي نبوده و از يک مکان حقيقي برداشت شده اند مي بايست مشخصات محل و آدرس آن در فرم ثبت نام ذکر شود. لازم به ذکر است با توجه به ملي بودن محور هاي کنفرانس و مسابقه، کليه ي آثار ارسال شده بايد از داخل ايران برداشت شده باشد.
عکس هاي ديجيتال نبايد به وسيله نرم افزارهاي کامپيوتري پردازش شده باشد. فرستادن CD از فايل آثار به دبيرخانه مسابقه الزامي است.
نگاتيو يا اسلايد عکس هاي آنالوگ بايد به صورت امانت به دبير خانه مسابقه فرستاده شود که پس از مسابقه به شرکت کنندگان بازگردانده مي شود.
به همراه آثار ارسال شده بايد يک برگ از فرم ثبت نام هم به دبيرخانه ي مسابقه فرستاده شود. دانشجويان شرکت کننده در مسابقه لازم است يک تصوير از کارت دانشجويي خود را همراه مدارک ارسال نمايند.
هر شرکت کننده فقط مي تواند با حداکثر 5 اثر در مسابقه شرکت کند.
زمان بندي مسابقه
مهلت ارسال آثار :1386/02/20
تاريخ اعلام نتايج و اهداي جوايز :03/02/1386
سطح برگزاري و شرايط شرکت کنندگان در مسابقه
کليه ي دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته ي مهندسي عمران و معماري سراسر کشور مي توانند با ارسال فرم ثبت نام در مسابقه به همراه اثار خود به دبيرخانه ي کنفرانس در اين مسابقه شرکت کنند.
محل بر پايي نمايشگاه آثار برگزيده
پرديس هنرهاي زيبا- دانشگاه تهران
نحوه ارسال آثار
شرکت کنندگان مي توانند آثار خود را به دبيرخانه کنفرانس پست نموده و يا حضوراً به دبيرخانه مسابقه تحويل دهند.
نشاني: تهران – ميدان انقلاب – دانشگاه تهران – پرديس هنرهاي زيبا – دانشکده معماري – قطب علمي فناوري معماري
تلفن:66955627-66955623
تلفکس: 61112458

infoncsa@ut.ac.ir:پست الکترونيکي
 

maral55

مدیر بازنشسته
آسيب شناسي آموزش معماري در دانشگاه هاي ايران
[FONT=tahoma,arial,verdana]شنبه 18 فروردين ماه 1386 [/FONT][FONT=tahoma,arial,verdana]03:01[/FONT]
:نزديک به 7 دهه است که از آموزش معماري در دانشگاه هاي ايران مي گذرد و هنوز اين رشته تحصيلي که بهترين دانش آموزان کشور را به خود جذب مي کند، آنچنان که بايد و شايد نتوانسته است از نظر روشهاي آموزشي به سطح رضايت بخشي برسد.
براي شناسايي عواملي که باعث شده است اين رشته دانشگاهي دچار آسيب شود، نيازمند بررسي موضوع از منظرهاي متفاوت هستيم. مراکز آموزش معماري در کشورهايي که سابقه اي چند صدساله در اين زمينه را پشت سر گذاشته اند، متناسب با اهداف آموزشي و نوع نگرشي که به معماري دارند، محتواي دروس و برنامه ريزي هاي آموزشي خود را طراحي و اجرا مي کنند. دانشجويان نيز با شناخت کافي و آگاهانه ، دانشکده و نوع گرايش معماري خود را انتخاب مي کنند و در طول تحصيل با آن نگرش آموزش مي بينند. اما در ايران وضعيت به گونه ديگري است و هنوز برنامه ريزان آموزشي نتوانسته اند اهداف و برنامه هاي مناسبي را براي تدريس گرايش هاي متفاوت اين رشته تحصيلي طراحي کنند.
مهمترين و بارزترين دليل اين ادعا هم تدريس معماري در دانشکده هاي هنري و دانشکده هاي فني و مهندسي براساس سرفصل هاي مشترک درسي است ، بي آن که به کارکردهاي متفاوت اين دانشکده ها و مراکز آموزشي توجهي بشود. مهمترين دليلي که اين مشکل را به وجود آورده ، نبود تعريف دقيق معماري و مشخص نشدن مرزهاي گرايش هاي متعدد و متفاوت است.

تعريف معماري و گرايش هاي آن
حدود يک قرن پيش بتدريج حوزه وسيع و گسترده معماري به زيرمجموعه هاي کوچکتري تقسيم شد. ابتدا حوزه هاي معماري ، عمران (راه و ساختمان) و شهرسازي از هم تفکيک شدند و سپس اين رشته به حوزه هاي ديگري مانند طراحي منظر، مرمت بناها، طراحي فضاهاي مسکوني و طراحي داخلي تجزيه شد. قطعا در آينده نيز با توجه به گسترش تقسيم کار و فعاليت هاي اجتماعي مربوط به انواع فضاهاي معماري و شهري ، تجزيه اين رشته به رشته هاي جديد دانشگاهي و حرفه اي ادامه خواهد يافت.
در اين ميان ، چگونگي نگاه مراکز آموزشي به معماري يا به عبارت ديگر نگرش و تعريف هر يک از مراکز آموزشي به اين رشته تحصيلي بسيار مهم است. در ارتباط با معماري ، ديدگاه هاي بسيار متفاوت و متنوعي از گذشته تا امروز مطرح شده است که مي توان آنها را در 3 دسته کلي طبقه بندي کرد.
در ساده ترين تعريف ، معماري به عنوان يک تخصص فني ، حرفه اي و اجرايي مورد توجه مراکز آموزشي قرار مي گيرد. در اين نگرش ، رشته معماري بسيار نزديک به رشته عمران ديده مي شود که وظيفه اصلي آن طراحي و ساخت فضا براساس کارکرد بنا، اصول سازه ، فنون ساختمان سازي و شرايط محيطي است. بي ترديد براساس چنين تعريفي ، آموزش اين رشته تحصيلي در دانشکده هاي فني و مهندسي دنبال مي شود.
در تعريفي ديگر، معماري به عنوان يک رشته فني هنري معرفي مي شود که بر پايه آن در طراحي يک فضا، افزون بر جنبه هاي سازه اي و فني بايد به نکات و خصوصيات هنري فضا نيز توجه کرد. در اين نگرش ، معماري وجوهي مشترک با هنرهايي همچون نقاشي ، گرافيک ، مجسمه سازي و موسيقي دارد و به همين دليل در کنار ديگر رشته هاي هنري در دانشکده هاي هنر تدريس مي شود.
نگرش سومي که در چند دهه اخير مطرح شده ، توجه به معماري به عنوان هنري است که از برخي مباحث نظري در زمينه فلسفه ، روان شناسي ، فرهنگ مردم و جامعه شناسي تاثير مي پذيرد. هر چند به نظر مي رسد موافقان اين نگرش در زمينه نقش مباحث نظري علوم انساني و طبيعي در زمينه طراحي افراط مي کنند، اما در مجموع ديدگاه هايي قابل توجهي در اين زمينه وجود دارد که نمي توان آنها را ناديده گرفت.
طبيعي است که در آن گروه از مراکز آموزشي که چنين نگرشي به معماري وجود دارد، بخشي از دروس نظري متناسب با اين ديدگاه به دانشجويان ارائه مي شود.
تاثير فناوري هاي جديد

در زمينه تاثير فناوري هاي جديد در معماري مي توان به نقش رايانه و انواع نرم افزارها در طراحي معماري و سازه اشاره کرد. رايانه سبب شد امکانات تصويري بسيار زياد و قابل توجهي در طراحي پديد آيد و بتوان در فرصتي کوتاه و بسادگي طرحهاي اوليه متعددي را آزمود و هر کدام را از زواياي گوناگون ملاحظه و بررسي کرد. در اين زمينه بايد توجه داشت که سطوح و فضاهايي را که مي توان به کمک رايانه طراحي کرد، بسادگي با دست و به شيوه سنتي قابل طراحي نيستند.
افزون بر اين زمينه ، مي توان به نقش و کارکرد بسيار مهم رايانه در عرصه محاسبه سازه ، قطعات و جزييات اجرايي اشاره کرد که امکان طراحي و اجراي سازه هاي پيچيده را فراهم کرده است. با وجود اين ، يکي از نکاتي که هنوز در مراکز آموزش معماري در ايران چالش برانگيز است و اساتيد و مدرسان درخصوص آن ديدگاه هاي متفاوتي دارند، موضوع انجام طراحي با دست و به صورت سنتي و يا با رايانه است. اگرچه بسياري از مدرسان کاربرد رايانه را در طراحي مجاز مي دانند، تعدادي از اساتيد همچنان بر انجام طراحي با دست تاکيد دارند. طرفداران اين ديدگاه معتقدند معماري به عنوان يک هنر، جنبه اي شخصي دارد و طراح بايد از توانمندي هاي فردي خود حداکثر بهره برداري را داشته باشد.
تفاوت ديدگاه ها در اين زمينه و تدوين نکردن برنامه هاي آموزشي يک پارچه به دليل همين اختلاف عقيده ، باعث سردرگمي دانشجويان معماري شده و بهره گيري از فناوري هاي روز را با مشکل مواجه کرده است.
آموزش غيرخلاقانه

يکي از نقايص عمده آموزش معماري در دانشگاه ها، روش غيرخلاقانه آموزشي است که در آن غالبا دانشجويان به حفظ کردن مباحث و مطالب مي پردازند و فضاهاي معماري را بدون انديشه يا فلسفه اي منسجم و خلاق طراحي مي کنند.به عبارت ديگر، بسياري از مراکز دانشگاهي بيشتر همانند يک آموزشگاه اداره مي شوند و فعاليت هاي پژوهشي و خلاقانه در آنها چندان جريان نمي يابد. براي رفع اين نقصان ، لازم است مديريت هاي آموزشي و پژوهشي دانشکده ها برنامه ريزي هاي مناسبي را براي بارور کردن خلاقيت دانشجويان انجام دهند که قدم اول آن اصلاح کارکرد کارگاه هاي آموزشي و تغيير نظام ارزيابي واحدهاي درسي عملي است. با توجه به آن که هر سال صدها نفر در گرايش هاي مختلف معماري فارغ التحصيل مي شوند، لازم است با آسيب شناسي نظام آموزشي در اين رشته و اصلاح آن ، به بهبود کيفي اين حرفه فني و هنري ياري رساند.



مهدي ياورمنش





 

مهناز

عضو جدید
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه:gol: :heart:
با اجازه مارال جان تاپیکی تحت عنوان همایش باز کردم که همایشهای معماری که الان فصلش داغه رو بنویسیم در ضمن پیشنهاد می دم یه لیست کتاب هم واسه نمایشگاه تهران تهیه کنیم(به امید دیدار همتون توی نمایشگاه کتاب تهران):gol:
من عین متن دعوتنامه همایش رو اینجا می نویسم
اولین نشست تخصصی معماران اصفهان
با محوریت معماری پایدار و سازه در معماری
سخنرانان:مهندس فرهاد احمدی-دکتر کتایون تقی زاده
به همراه نمایشگاه تخصصیکتاب معماری با 20% تخفیف و ضیافت شام
مکان:مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان
زمان 6 اردیبهشت 86
ثبت نام دانشکده های هنر و معماری اصفهان
دبیرخانه" خ چهارباغ پایین-بین چهارراه تختی و شهدا – کوچه شهید بانکی-بن بست اول-پلاک 18-اتله معماری عتیق تلفن 03114485115
وقت ثبت نام تا دوشنبه هست (البته اصفهان )
البته من خودم با شنیدن مبلغ سکته زدم:eek: ما یک اعتراض روی قیمت گذاشتیم و تهدید کردیم نمیایم;)
دوستان در صورت تمایل مبلغ نا قابل 10000 تومان برای ورودی باید بپردازید:(
(هتل اسمان نفری 5000 تومان حساب می کنه من نمی دونم چه شامی میدن که 10000 میشه);)
من شخصا به خاطر مبلغ بالاش نمیام (خاستید گل ریزون راه بندازید شماره حساب بدم):gol: :gol: ;)
اواخر اردیبهشت به بعد کتابخانه مرکزی همایشهای خییلی خوبی با کمک دانشگاه پردیس و میراث فرهنگی برگزار میکنه معمولا 5 شنبه بعد از ظهرها ست (تا حالا مجانی بوده امسالش رو نمی دونم)برنامه ریزی کند بیاید چون واقعا عالیه:)
 

maral55

مدیر بازنشسته
ممنون مهناز جان
بچه ها شما هم اگه در جایی که هستین همایشی هست اینجا بزارین خیلی خوب میشه
یه منبع میشه خودش

راستی مهناز جان اگه رفتی یه عکسی خبری چیزی هم برای ما بزار اینجا
قربانت موفق باشی
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
نخستین کارگاه نقد و فهم آثار معماری

نخستین کارگاه نقد و فهم آثار معماری

نخستين كارگاه نقد آثارمعماري در موزه حمام عليقلي آقاي اصفهان افتتاح شد

نخستين كارگاه فهم و نقد آثار معماري، با عنوان "كارگاه پنجره" روز چهارشنبه در موزه حمام عليقلي آقا در شهر اصفهان آغاز شد."مهدي حجت" به نمايندگي از هيئت داوران، اولين سخنران مجلس بود و در مورد چگونگي نگاه به بناهاي معماري صحبت كرد.




در مراسم افتتاحيه اين كارگاه سه روزه، وحيد قاسمي ، دبير همايش ضمن اشاره به استقبال شايسته و در خور توجه معماران و دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف كشور، سابقه فعاليت موزه حمام عليقلي آقا را بيان كرد.
وي در مور دليل برگزاري "كارگاه پنجره" گفت: اين كارگاه در ادامه فعاليت‌هايي كه از از دو سال پيش براي معرف آثار معماري و آشتي دادن مردم با بناها آغاز شده، برگزار مي‌شود.
"مهدي حجت" به نمايندگي از هيئت داوران، اولين سخنران مجلس بود و در مورد چگونگي نگاه به بناهاي معماري صحبت كرد.
وي گفت: هدف معمار، شكل ساختمان نيست، در واقع ساختمان وسيله‌اي است در دست معمار، براي تنظيم مطلوب شكل زندگي انساني كه در آن ساكن مي‌شود، مشكلاتي كه براي انسان امروز به وجود آمده، حاصل اشتباه گرفتن اين وسيله‌ها با هدف است.
به گفته حجت، براي فهم يك اثر معماري بايد نوع نگاه آن معماري كه اثر را طراحي و اجرا كرده، فهميده شود، همين درك و فهم زبان معماران گذشته، دليلي براي شكل‌گيري "كارگاه پنجره" است.
در پانل روز اول مراسم كه بعدازظهر چهارشنبه در موزه حمام عليقلي آقا برگزار شد، سه نفر از شركت‌كنندگان مقاله‌هاي خود را ارايه كردند.
حمام عليقي آقا در بافتي چندصد ساله و در محله‌اي به‌همين نام واقع شده است. علي قلي آقا از درباريان و شاهزادگان دربار شاه سليمان و شاه سلطان حسين صفوي در اوايل قرن دوازدهم هجري باني ساخت مجموعه‌اي متشكل از بازار، چهارسوق، مسجد، سرا و حمام شد كه با زيبايي‌هاي منحصربفرد خود به گونه اي يك موزه معماري است.
بناي حمام با مساحتي نزديك به يك هزار و ‪ ۲۰۰‬مترمربع از دو مجموعه با نام‌هاي حمام بزرگ و حمام كوچك تشكيل شده است.
فضاهاي حمام كوچك و بزرگ شامل بنيه‌هاي هشت گوش و مربع شكل، گرمخانه ، خلوت و چال حوض كه از شاخص‌ترين عناصر فضايي اين حمام است، مي‌باشد.
از ويژگي‌هاي خاص و معمارانه اين حمام تزييناتي زيباست كه در سه دوره صفوي، قاجار و پهلوي شكل گرفته و اكنون جزيي از اين بناست.
حمام علي قلي آقا در سال ‪ ۸۳‬با اتمام احيا و مرمت بنا، فعاليت موزه‌اي خود را از نوروز ‪ ۸۴‬آغاز كرد.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
کنفرانس ملی سازه و معماری

کنفرانس ملی سازه و معماری

برگزاری همزمان اولین کنفرانس ملی سازه و معماری و دومین همایش سازه های فضاکار
در دانشگاه تهران – پردیس هنرهای زیبا

زمان: 30 اردیبهشت لغایت 2 خرداد ماه 1386
مکان: دانشگاه تهران – پردیس هنرهای زیبا​




به گزارش واحد خبر سایت معماران به دنبال برگزاری موفقیت آمیز نخستین کنفرانس سازه های فضا کار در اردیبشت ماه 1379 در دانشکده فنی دانشگاه تهران، قطب علمی فناوری معماری پردیس هنرهای زیبا ، دومین همایش ملی سازه های فضاکار را بارویکرد معماری و سازه، همزمان با اولین کنفرانس سازه و معماری با همکاری کمیته تدوین آیین نامه سازه های فضاکار در دانشگاه تهران برکزار می نماید.
برگزاری همزمان این دو کنفرانس، گامی بلند در جهت تحقق اهداف و برنامه های علمی و آموزشی دانشگاه تهران و پردیس هنرهای زیبا به عنوان قطب علمی فناوری کشور محسوب خواهد شد.
علاقه مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اختصاصی کنفرانس به آدرس زیر مراجعه نمایند.
اهداف کنفرانس و همایش:
1- توسعه و ترويج دانش در زمينه معماري و سازه هاي فضاكار
2- فراهم آوردن زمينه‌اي براي ارائه نتايج تحقيقات محققين در زمينه معماري و سازه هاي فضاكار به علاقمندان و بحث و تبادل نظر در جهت گسترش و تعميق فعاليت‌هاي تحقيقاتي
3- توسعه و ترويج مهارت‌هاي مورد نياز مديران و متخصصان معماري و سازه هاي فضاكار
4- ايجاد و توسعه شبكه‌هاي متخصصان و كارشناسان معماري و سازه هاي فضاكار در كشور
5- فراهم آوردن زمينه‌اي براي آشنايي مديران و كارشناسان سازمان‌هاي مختلف با محققين و فعاليت‌هاي تحقيقاتي در زمينه معماري و سازه هاي فضاكار در جهت بهره‌گيري از نتايج تحقيقات كاربردي

مخاطبین کنفرانس و همایش :
- کارشناسان و متخصصان مرتبط کليه واحدهاي صنعتي و دانشگاهي (تمامي رده‌ها)
- دانشجويان رشته‌هاي مهندسي معماري, مهندسي عمران
- انجمن‌هاي علمي- تخصصي مرتبط
- کارآفرينان و سرمايه‌گذاران
رييس افتخاري كنفرانس و همایش :
پروفسور هوشيار نوشين استاد دانشگاه Surrey انگلستان
رييس كنفرانس و همایش :
دكتر محمود گلابچي دانشكده معماري دانشگاه تهران
هماهنگ کننده شوراي علمي کنفرانس :
مهندس کتايون تقي زاده
اعضاي هيأت علمي کنفرانس و همایش (به ترتيب حروف الفبا):
مهندس سهيل آيرملو: شرکت سازه هاي فضايي فولادي
دکتر غلامرضا اکرمي: دانشکده معماري، دانشگاه تهران
دکتر محمدهادي پاشايي: دانشکده مهندسي مکانيک، دانشگاه صنعتي مازندران
مهندس علي پيوسته: شرکت حائط
دکتر محمد جواد ثقفي: دانشکده معماري، دانشگاه تهران
دکتر محمد رضا چناقلو: دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي سهند تبريز
دکتر محمدرضا داوودي: دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي مازندران
دکتر غلامرضا دهدشتي: دانشکده فني، دانشگاه خليج فارس
دکتر نصر اله ديانت: شرکت سازه هاي فضايي ايران
دکتر داراب ديبا: دانشکده معماري، دانشگاه تهران
دکتر عيسي سلاجقه: دانشکده فني، دانشگاه شهيد باهنر کرمان
مهندس مير محمود ظفري: سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
دکتر کريم عابدي: دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي سهند تبريز
دکتر محمد مهدي علي نيا: دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي اميرکبير
دکتر علي کاوه: دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه علم و صنعت ايران
مهندس محمد کريمي: قرار گاه سازندگي خاتم الانبيا
دکتر محمود گلابچي: دانشکده معماري، دانشگاه تهران
دکتر شاهرخ مالک: دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه تهران
مهندس سعيد مشايخ فريدني: دانشکده معماري و شهرسازي، دانشگاه شهيد بهشتي
دکتر مهدي مقيمي: دانشکده مهندسي، دانشگاه زنجان
مهندس سيد اکبر هاشمي: سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور
دکتر محمود هريسچيان: دانشکده فني، دانشگاه آزاد اسلامي
دکتر محمود يحيايي: دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي
فراخوان مقاله در اولین کنفرانس سازه ومعماری ودومین همایش سازه های فضاکار:
دبیرخانه کنفرانس ، از کلیه پژوهشگران،محققان،کارشناسان و دانشجویان دعوت می نماید تا مقالات خود را در زمینه محورهای کنفرانس حداکثر تا پایان فروردین ماه 1386 ، از طریق پایگاه اینترنتی کنفرانس یا پست به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.
برای آگاهی کامل از نحوه تنطیم مقالات به بخش دستورالعمل تهیه مقالات در پایگاه اینترنتی کنفرانس مراجعه شود.
برنامه های جانبی در کنفرانس سازه و معماری و همایش سازه های فضاکار:
1- نمایشگاه تخصصی سازه و معماری
2-نمایشگاه تخصصی سازه های فضا کار
3- کارگاههای آموزشی تخصصی
4- مسابقات دانشجویی
 

roya_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارشی از همایش معماری

گزارشی از همایش معماری

سلام به دوستان عزیزم...
هفته بزرگداشت روز معماری مبارک باشه هر چند دیر تبریک میگم....راستش دانشگاه بودم...نتونستم زودتر بیام....
باورتون میشه ما توی دانشگاه همایش روز معمارو که برگذار کذدیم 2تا از بزرگان و افتخار افرینان معماری هم حضور داشتن؟؟؟
نمیدونید چقدر خوب بود...جای همتون خالی بود......نمیدونم از کجا براتون تعریف کنم....دکتر اردشیر سیروس ابتدا سخنرانی داشتن که در مورد معماری ایران و اشکالات اخیر اون صحبت کردن بعد از اون دکتر فرزانه سفلایی صخبت کردن و واقعا همه از صمیم قلب تشویقشون میکردن و دوستشون داشتن...خیلی خیلی خانوم با سواد و اهل مطالعه و با محبتی و فروتنی بودن....
گزیده ای از مطالبشون رو مختصر براتون میگم:
در معماری 4اصل مهمه:1-انسان2-احساس3-فضا4-محیط زیست
و چیزی که مهمه فرم در معماری نیست اسایش و راحتی انسانه....چون ما هر ساختمانی رو که میسازیم به دلیل تامین ارامش و جایی برای اسایش داشتنه...جایی که انسان بتونه لحظه ای به دور از دغدغه برای خودش ارامش داشته باشه...یک محیط خصوصی......
برای اینکه معماری دچار رکود و پست رفت نشه باید اجتماع و فرهنگ و نیاز و در خواست فرد رو مد نظر داشت...
این یعنی اینکه ما معماری "پایدار"داشته باشیم که اگه 3فاکتور1-در نظر گرفتن اجتماع و فرهنگ2-اقتصاد3-ارامش انسان رو مد نظر داشته باشیم به سمت معماری پایدار پیش میرویم..
میدونستید انر÷ی هسته ای به علت گرانی و الودگی جبران ناپذیر در معماری قابل استفاده نیست؟؟!
و در معماری امروز داره سعی میشه که از انر÷ی های طبیعی مثل انر÷ی باد-نور خورشید ابو.. استفاده کنند​
...

و اگه ساختمونی بدون در نظر گرفتن اقلیم و محیط زیست ساخته بشه در خواست انر÷ی اون بیشتر میشه و در نتیجه هزینه ها هم بیشتر میشه مثلا اگه ساختمانی در اقلیم گرم و خشک جوری طراحی بشه که حداقل تابش رو جذب کنه مسلما برای خنک کردن محیط درون به انر÷ی بیشتری نیاز داریم....
سخنرانی خیلی مفصل و خوبی داشتن و در اخر هم به تجزیه و تخلیل ساختمانی در دبی پرداختن که طوری طراحی شده بود که انر÷ی باد رو به انر÷ی مفید در ساختمان تبدیل میکرد و بسیییار زیبا و جالب بود حیف که عکس ازش ندارم که براتون توضیح بدم...
و بعدش به اتفاق رفتیم و دکتر سفلایی نمایشگاه معماری رو افتتاح کردن...راستی شهریور ماه همایش بزگ معماری پایدار در تهران برگذار میشه روز دقیقشو نمیدونم اطلاع پیدا کردم بهتون میگم...
چون دوستون دارم ادرس وب سایت ایشون رو بهتون میدم (ولی فکر کنم هنوز کامل راه اندازی نشده)بعد نگین که به فکرمون نبوده...!!!!!!!:gol:
رویا​
www.soflaee.com​
 

maral55

مدیر بازنشسته
سلام رویا جون عزیزم ممنون بابت گزارش خوب
فقط کاش یه ضبط صوت برده بودی دیگه عالی میشد.
خیلی عالی میشه اگر بتونیم خبر های اغ و دست اول رو به دست دوستان برسونیم
من سعی می کنم در روز های آینده قسمت هایی از کلاس های درسمون رو بزارم
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
البته مسابقه نیست....نمیخواستم تاپیک جدا باز کنم

البته مسابقه نیست....نمیخواستم تاپیک جدا باز کنم

[FONT=wm_Nastaliq]اولین نمايشگاه[/FONT][FONT=wm_Nastaliq]استمرار معماری ايرانی[/FONT]
[FONT=wm_Nastaliq]شنبه 29 ارديبهشت 1386 ، ساعت 4 عصر در نگارخانه هنر گشایش خواهد یافت.[/FONT]​



در این نمایشگاه [FONT=wm_Nastaliq]طرحهای دانشجويان كارگاه معماری ايرانی دانشکده معماری سوره ارائه خواهد شد.به گزارش واحد خبر سایت معماران آموزش معماری ایرانی در دوره معاصر با محوریت اصول ، هدف ، کیفیات فضایی و زیبایی شناسی معماری ایرانی با روشی بسیار متفاوت از آموزش رایج در مدارس معماری امروز ، پنج سال پیش در یکی از کارگاههای دانشکده معماری سوره آغاز گردیده است که طرحهای این نمایشگاه محصول این کارگاه هستند.[/FONT]
این نمایشگاه از [FONT=wm_Nastaliq]شنبه 29 ارديبهشت ماه لغایت چهارشنبه 2 خرداد ماه در تالار نگارخانه هنر سوره برگزار خواهد بود.[/FONT]
ساعات بازدید :
شنبه ،روز افتتاحیه ، ساعت 4 عصر
یکشنبه تا چهارشنبه ، 9 صبح تا 5 عصر
نشانی :
[FONT=wm_Nastaliq]تهران ، خيابان آزادي، بين خوش و بهبودي، نبش كامياران، مؤسسه آموزش عالي سوره، نگارخانه هنر سوره[/FONT]

بازدید برای عموم آزاد است.
 

مهناز

عضو جدید
مسابقه طراحی سردر ورودی و جداره شهری دانشکده معماری دانشگاه سوره تهران

مسابقه طراحی سردر ورودی و جداره شهری دانشکده معماری دانشگاه سوره تهران

دانشگاه سوره تهران در نظر دارد به منظور «طراحی سردر و جداره شهری دانشکده معماری دانشگاه سور» مسابقه‌ای با همین عنوان برگزار نماید.
طراحی سردر دانشگاه شامل ورودی عابر، یک نگهبانی و امتداد آن (نمای رو به خیابان ساختمان) می‌باشد. طراحی باید نشانگر محیط دانشگاهی به عنوان دانشکده معماری و ارزش‌های منتج از محلی برای تولید اندیشه و خلاقیت معمارانه باشد.
از دانشجویان معماری و شهرسازی تمامی دانشگاه‌ها در تمامی مقاطع دعوت می‌شود جهت شرکت در این مسابقه در تاریخ معین با ثبت نام اقدام به ارسال مدارک مورد نیاز نمایند. درضمن شرکت گروهی نیز در مسابقه مجاز می‌باشد.

جوایز
نفر اول: تندیس مسابقه و سه سکه بهار آزادی
نفر دوم: لوح افتخار و دو سکه بهار آزادی
نفر سوم: تقدیرنامه و یک سکه بهار آزادی
کلیه آثار در نمایشگاهی متعاقب داوری به نمایش درخواهد آمد.

خواسته‌ها و نحوه ارائه:
مدارك مورد نياز جهت شركت در مسابقه شامل حداكثر دو شیت A2 و يك برگ A4 مي باشد كه شرح هريك از موارد در ذيل آمده است.

شیت A2
الف) پلان به مقياس 1:50
ب )نما به مقياس 1:50
ج ) مقاطع در صورت نیاز
د) تصاوير سه بعدي

برگ A4
هر يك از شركت كنندگان موظف است شرح كانسپت (طرحمایه) و ايده‌هاي كلي طرح خود را حداكثر در يك برگ A4 ارائه دهند.

تذکر مهم 1
کدی 4 رقمی از طرف شرکت کنندگان باید در تمام مدارک (بخش چپ پایین) ذکر شود.
شرکت کنندگان مجاز به ذکر نام خود در هیچ یک از مدارک نبوده و شناسایی آثار از طریق کد شماسایی 4 رقمی منتخب شرکت کننده بعلاوه کد 3 رقمی هیات اجرایی (مجموعا 7 رقم) خواهد بود.
تذکر مهم 2
آثار حداکثر تا تاریح 20/3/86 باید تحویل دبیرخانه مسابقه شده و ارسال پستی باید تنها از طریق پست پیشتاز بوده و تاریخ ذکر شده پست 19/3/86 باشد.
تذکر مهم 3
کلیه حقوق متبادر بر نشر یا نمایش آثار برای برگزارکننده محفوظ است.

نحوه ثبت نام
مراجعه حضوری به دفتر کانون معماری سوره
ثبت نام اینترنتی در سایت آرونا (انتهای همین صفحه)
مهلت ثبت نام و ارسال آثار: 20/3/86
ریاست هیات اجرایی: حسن اصانلو (مدیر گروه معماری دانشگاه سوره)
دبیر مسابقه: آلمارا ملکمیان

هیات داوران به ترتیب الفبا:
حسن اصانلو
سیاوش افشار
فرخ باور
مصطفی بهزاد فر
تقی رادمرد
کورش رفیعی
بهرام هوشیار یوسفی

اعضای هیات اجرایی:
سید محسن قندی، میثم ضیایی، محسن قنبری، امیر مسعود نفیسی، سجاد جلالی

آدرس دبیرخانه: خیابان انقلاب ، خیابان استاد نجات الهی، خیابان شهید فلاح پور، دانشکده معماری سوره تهران، دفتر کانون معماری سوره
تلفن:88808168


اسناد مورد نیاز:
پوستر مسابقه
تصاویر وضع موجود
فایل Dwg
 

roya_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسابقات معماری؛ بیم‌ها و امیدها
Architectural Competitions; Fears& Hopes


زروان:: امروزه، در بسياری از كشورهای جهان برگزاری مسابقات معماری، جهت دست‌يابی بهايدههای جديد و كيفيت برتر طراحی، از طریق ايجاد يك رقابت سالم و سازنده میان طیف‌های مختلف معماران، به امری مهم و متداول تبدیل شده است. اما متأسفانه به دلايل مختلف، تاكنون تجربيات مسابقات معماریدر كشور ما چندان موفق نبوده و نحوه برگزاری این مسابقات همواره با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بوده است. همین امر باعث ‌شده که برخی از معماران و دانشجویان معماری، علی‌رغم برخورداری از توانایی‌های قابل توجه در زمینه طراحی معماری، از شرکت در مسابقات معماری داخلی منصرف شوند و برخی نیز تنها به شرکت در مسابقات خارجی بسنده ‌کنند، با این توجیه و امید که مسابقات خارجی با رعایت استانداردهای لازم و بر اساس قضاوتی پاک و عادلانه برگزار می‌گردد. اما مايكل سوركين معمار آمریکایی مستقر در نیوریورک، در مقاله‌ای با عنوان «اعترافات یک معتاد مسابقات و اینکه شاید زمان ترک آن فرا رسیده است» که اصل آن در مجله Architectural Record و ترجمه آن به قلم سهیلا بسکی، در دوماهنامه معمار، شماره 26، مرداد و شهریور 1383، به چاپ رسیده، نکات جالبی را در مورد مسابقات معماری مطرح کرده است که تا حد زیادی با اتفاقات رخ‌داده در نمونه‌های داخلی این مسابقات مطابقت دارد.
مایکل سورکین در ابتدا، بطور خلاصه به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا باید مسابقات معماری داشته باشیم؟ او می‌گوید: «مسابقات برای اهل حرفه امکان گرفتن کار را بدون دغدغه مذاکره یا تبلیغ برای خود فراهم می‌کنند و گاهی هم آنها می‌توانند با انجام کاری کوچک به سطح بالاتر صعود کنند. برای کارفرمایان، فرصتی فراهم می‌آورند تا از میان گزینه‌های متعدد، یکی را انتخاب کنند، توجه خود را به معماری به نمایش گذارند و ـ در اغلب مواقع ـ کار را ارزان تمام کنند. مسابقات برای مردم، اما مهر شایسته‌سالاری را، به ظاهر خارج از پارتی‌بازی‌های مرسوم، به همراه دارد.» اما سورکین در ادامه تصریح می‌کند که فرایند مسابقات معماری به آسانی به ابتذال کشیده می‌شود و اهداف پیش‌گفته امکان تحقق نمی‌یابند: «اولاً در شروع، در تلاش فراوان و بی‌پاداش برای چرخاندن سیستم مسابقات، نوعی استثمار وجود دارد. همچنین در این سیستم فرصت‌های زیادی هم برای ساخت‌وپاخت‌ها و معاملات و نان قرض‌دادن‌ها هست. ممکن است مسائلی مثل برنامه‌های یکنواخت و حوصله‌سربر، بالا و پایین‌شدن قند خون، درگیری‌های شخصیتی و ساخت‌وپاخت‌هایی همچون کاندیداتوری بر اعضای هیئت‌های داوری تأثیر شدیدی بگذارد. تفاوت‌های سلیقه‌ای نمی‌توانند توجیه منطقی و محکم‌پسندانه‌ای داشته باشند، مگر اینکه یکی تسلیم شود.»
مایکل سورکین که به گفته خویش در گذشته معتاد مسابقات معماری بوده و از این حیث نوعی سابقه‌دار محسوب می‌شود، در ادامه مقاله خویش، اعتراف می‌کند که اخیراً یک سلسله تجربیات ناخوشایند که با شرکت در مسابقات متعدد معماری به آنها دست یافته، او را از ادامه این کار بازداشته است. او بر اساس این تجربیات، فهرستی نسبتاً کامل از سوءاستفاده‌های بالقوه در مسابقات معماری ارائه ‌داده است که در نوع خود جالب توجه است:
þ ابتدا درباره دسته‌ای از اعضای هیئت داوری تبلیغ می‌شود، اما آنان در پایان برای داوری حاضر نمی‌شوند. چه بسا معمارانی که تنها به این دلیل که فرد خوشایندشان در هیئت داوری حضور دارد، در مسابقات شرکت کرده‌اند و بعد متوجه شده‌اند که آن شخص یا حاضر نشده، یا اساساً از همان ابتدا با او توافقی صورت نگرفته بوده است.
þ در مسابقاتی که شرکت‌کنندگان زیادی دارد، پیش‌انتخابی از طرف گردانندگان صورت می‌گیرد تا در وقت بسیار محدود داوران صرفه‌جویی شود و آنها را از شر بررسی انبوه کارهای رسیده، که خیلی زود می‌توان مشخص کرد جالب نیستند، برهاند. این در حالی است که در اطلاعیه‌های مسابقات به ندرت به احتمال چنین کاری اشاره می‌شود.
þ بررسی فنی کارهای شرکت داده شده در مسابقه ممکن است به حذف طرح‌هایی بسیار جالب، فقط به دلیل برخی مشکلات جزئی یا تفاوت‌های بی‌معنی در نحوه ترسیم، بینجامد.

þ این روزها شش معمار همیشگی در همه فهرست‌ها حضور دارند و این یکی دیگر از منطق‌های سیستم مسابقات را زیر سؤال می‌برد: اینکه مسابقات تأثیر شهرت و مد روز را تعدیل می‌کنند. اگر همین معدود معماران همیشه فهرست‌ها را اشغال کنند، دیگر اتفاق جدیدی نمی‌افتد.
þ بهترین شرکت‌کننده در مسابقه، از زمان مسابقه ساختمان شیکاگو تریبون تا مقر جامعه ملل، همیشه کسی بوده که مقام دوم را کسب کرده است. چرا که یک گروه بزرگ داوری بهترین «پروژه» را انتخاب نمی‌کنند، بلکه بهترین کسی را برمی‌گزینند که می‌توانند بر سر او به توافق برسند. رأی‌گیری هم انجام می‌شود؛ یک دموکراسی شناخته‌شده با ظاهر عادلانه. هرچند عدالت یک مقوله زیبایی‌شناختی نیست، لیکن در این فرایند باید جایگزین آن شود. در نتیجه یک دوجین طرح‌های «دوم»‌ی وجود خواهند داشت که بسیاری از آنها بر برنده اصلی ارجح هستند. این همان چیزی است که مسابقات معماری را به مسابقات طاس‌انداری شبیه می‌کند.

مایکل سورکین پس از آسیب‌شناسی مسابقات معماری، در پایان مقاله خود، نکته قابل تأملی مطرح می‌کند: «بیشترین امیدواری که می‌توان داشت، این است که روزی روزگاری در یک هیئت داوری کسی باشد که به یک گوشه از کار ما آن قدر توجه داشته باشد که برای برنده شدن آن بجنگد.» و این دقیقاً همان امیدی است که بایستی جوانان به خاطر آن، حداقل تا زمانی که به مهارت و جایگاهی نرسیده‌اند، فرصت شرکت در مسابقات معماری را از دست ندهند. مسابقات معماری، فارغ از تمامی حاشیه‌ها و ساخت‌وپاخت‌های احتمالی، برای جوانان نوعی تمرین معماری به شمار می‌روند، تمرینی بدون محدودیت‌های رایج کار حرفه‌ای که به ندرت به جوانان واگذار می‌شود و در صورت واگذاری نیز، مجال چندانی برای خلاقیت به آنها داده نمی‌شود.

ديد هفتم
 

roya_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستاي عزيزم....
براتون دعا ميكنم امتحاناتتون رو پاس كنيد....:gol:


همايش ملي بافتهاي فرسوده شهري در اهواز برگذار ميشه 23 تا 24 ابان ماه 1386 من اونطور كه تحقيق كردم همايش خوب و پر محتوا يي هست.
تلفن:0611-3335005 و-611-3335006 و
ادرس اينترنتي:​
www.utr.scu.ac.ir




 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز



معرفی
شرکت معماری ARQUITECTUM، در نظر دارد برای وب سایت خود معماران را در طراحی گرافیک نمای جدید شرکت دهد.
پیدایش چنین ابتکاراتی از ایده های معماران نه تنها می‌تواند ــ بلکه بایستی ــ در ظهور خود در طراحی گرافیکی و تمام عرصه های آن و نه فقط در بعد پلان های دو‌بعدی به واسطه دانش تصویرسازی در زمینه های مختلف مرتبط با معماری جلوه گر شود .
همچنین این ابتکار عمل به بخشی از اهداف جدید ARQUITECTUMکه مرتبط با شرکت معماران در طراحی هنری ارائه ( پرزنتیشن) ، طراحی گرافیک ( پوستر و لوگو) ، طراحی کامپیوتری ( انیمیشن سازی) و حتی طرح های تولیدی همچون ساخت فیلم و سناریوی آن یا ... است ،شکل می دهد .
موضوع :
موضوع بسیار ساده است : ARQUITECTUMتصمیم دارد مسابقات خود را از طریق وب سایت اصلی به دو بخش آکادمیک و تخصصی تقسیم نماید .تفاوت بین این دو گروه را به صورت زیر می توان توضیح داد:
üمسابقات آکادمیک
این مسابقات در نظر دارد باعث ارتقاء معماران در مهمترین بخش های مختلف موسسات آزاد و دولتی وابسته به دانشگاه ها ، حکومت ها و ... شود. لهذا معماران را دعوت می نماید تا به جهت توضیح در مورد کارها و تولیداتی که به پیشرفت ایده های معماری و نگرش خردگرایانه آنان کمک می‌کند ، در این مسابقات شرکت کنند.
üمسابقات تخصصی
برگزاری این مسابقات برای تامین و ایجاد امکان برای معرفی آثار در بازار کاری و پیش بردن فعالیت های معمارانه در کلیه نقاط جهان می باشد.

شرکت کنندگان در این دو گروه باید در قسمت " نمای جدید " شرکت نمایند. طراحی فضای پیشنهادی جدید به جای آدرس فعلی قرار خواهد گرفت. ARQUITECTUM در آدرس www.arquitectum.comقرار گرفته است .
شرایط شرکت در مسابقه :
به گزارش سایت معماران تمامی طراحان وب ، طراحان گرافیک یا هنرمندان دنیای دیجیتال در کلیه نقاط جهان به شرطی که یک معمار در حال تحصیل یا فارغ التحصیل شده در گروه کاریشان باشد، می توانند در این مسابقه شرکت نمایند. ( دانشجویان معماری یا فارغ التحصیلان آن می توانند بدون حضور یک طراح گرافیک یا وب در در مسابقه شرکت کنند).
جایزه نفر اول : 1500.00دلار آمریکا ( پانزده هزار دلار آمریکا)
تعرفه : 50 دلار آمریکا
برنامه :
شروع مسابقه : آگوست 2007
مهلت ثبت خلاصه : 31 اکتبر 2007
مهلت ارسال پیشنهادات : نوامبر 2007
اعلام نتایج : اول دسامبر 2007

نکته : جستارها باید توسط ایمیل به آدرس facade2008@arquitectum.com ارسال گردند.

منبع: www.memaran.ir
 

nino

مدیر بازنشسته
مسابقه طراحی سر در حوزه هنری
درباره مسابقه
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران در نظر دارد به منظور «طراحی سردر و جداره شهری حوزه هنری » مسابقه‌ای با همین عنوان برگزار نماید.
طراحی سردر ساختمان مرکزی حوزه هنری واقع در تهران - تقاطع خیابان حافظ و سمیه، شامل ورودی عابر، یک نگهبانی و امتداد آن (نمای رو به خیابان ساختمان) می‌باشد.


اطلاعات كامل
 

javad.sh

عضو جدید
مسابقه طراحي مجتمع فرهنگي اجتماعي زرتشتيان تهران مسابقه آدريان

مسابقه طراحي مجتمع فرهنگي اجتماعي زرتشتيان تهران مسابقه آدريان

در سایت http://www.t-z-a.org میتوانید اطلاعات تفضیلی را بیابید.




پيروان كليه اديان الهي براي انجام نيايش هاي مذهبي و اجراي مراسم ديني متناسب با تعداد پيروان خود و بر اساس اداب و رسوم و هر مذهب ، محلي را در اختيار دارند تا ضمن حضور درنيايش هاي جمعي نسبت به برپا داري وتداوم آداب و رسوم خود اقدام نمايند . زرتشتيان دنيا نيز كه پيرو پيامبر ايراني اشوزرتشت هستند نيز بنا بر نياز خود در هر منطقه مجموعه هاي كوچك يا بزرگي را براي اجراي مراسم مذهبي احداث نموده اند.
زرتشتيان تهران نيز از قاعده فوق مستثني نبوده و به همت پيشنيان خود داراي نيايشگاه هايي در نقاط مختلف تهران هستند كه علاوه بر عبادت گاه ، محلي فرهنگي اجتماعي نيز محسوب شده و خدمات فرهنگي ، هنري و اجتماعي به اقشار جامعه زرتشتي ارائه مي‌نمايند.
از آنجا كه مراكز مذكور در حال حاضر پاسخگوي نياز جمعيت فعلي زرتشتيان تهران نيست ، انجمن زرتشتيان تهران در نظر دارد نسبت به احداث مجموعه اي فرهنگي اجتماعي به عنوان آدريان بزرگ اقدام تا برگزاري مراسم جمعي در زمينه‌هاي آييني ، فرهنگي ، هنري ، ورزشي ، اجتماعي را براي جمعيت بيشتري امكان پذير نمايد . از آنجا كه پروژه مورد نظر از اهميت خاصي برخوردار است لذا جاي آن دارد كه از افكار و دانش و هنر كليه معماران خوش‌ذوق و علاقمند استفاده به عمل آيد ، به همين جهت طرح آدريان بزرگ به صورت آزاد به مسابقه گزارده مي‌شود .

هدف مسابقه
نحوه برگزاري مسابقه
زمان مسابقه
اسناد و مدارك پيش‌نياز براي انجام طراحي
فرم ثبت‌نام
معيارهاي داوري
تركيب هيات داوران
مدارك و نقشه هاي درخواستي
جايزه‌هاي نفرات برگزيده
مجموعه آدريان بزرگ در هفت بخش مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است:
١ - بخش دينی شامل : نيايشگاه و فضاهای جنبی آن
٢ - بخش فرهنگی‌ اجتماعی شامل: سالن جشن­ها و اجتماعات و آمفیتئاتر
٣ -‌ بخش‌ فرهنگی هنری شامل : موزه ـ نمايشگاه آثار هنری ـ كتابخانه ـ بازارچه
محصولات فرهنگي هنري
٤ - بخش آموزشی شامل: کلاس­های آموزشی و ضمائم
٥ - بخش اداری شامل:‌مديريت‌و‌دبيرخانه‌-‌‌سالن‌کميسيون‌ها و سالن‌های‌جلسات
٦ - بخش ورزشی تفريحی شامل: فضاهای ورزشی و ضمائم
٧ - بخش خدمات شامل: آشپزخانه، پارکينگ، موتورخانه و . . .

مدت زمان مسابقه از تاريخ 5/8/1386 حدودا سه ماه خواهد بود و شركت كنندگان موظف هستند حداكثر تا ساعت 16 روز 7/11/1386 نقشه ها و مدارك را به نحوي كه در بخش نحوه تحويل مدارك آمده است به دبيرخانه انجمن زرتشتيان تهران تحويل يا ارسال نموده و رسيد دريافت دارند.
براي شركت كنندگان خارج از تهران كه به وسيله پست مدارك ( نقشه ها ) را به دبيرخانه انجمن زرتشتيان ارسال مي‌نمايند بايد تاريخ صدور قبض پستي مدارك ارسالي حداكثر تا تاريخ 7/11/1386 باشد و آن را به دبيرخانه انجمن زرتشتيان تهران به شماره 66718127 فكس نمايند.
هدف مسابقه طراحي آدريان بزرگ دستيابي به طرح مجموعه ايست فرهنگي ، اجتماعي براي زرتشتيان تهران كه ضمن توان پاسخگويي به نياز هاي مذهبي ، ارتقاء فرهنگي ، اجتماعي جامعه زرتشتي را به دنبال داشته و همگان بتوانند از امكانات و تسهيلات رفاهي آن استفاده نمايند .
بديهي است نگرش آييني طرح ، جامعيت پروژه را در‌برداشته و روح آموزه هاي فرهنگي زرتشتي دركليه فضاهاي مجموعه متجلي باشد .
اين مجموعه با وجود سه هزار متر مربع فضاي بسته متنوع و مختلف مجموعه اي است به هر حال مذهبي و با شخصيتي واحدكه نقطه اوج طراحي آن نيايشگاه ( آدريان ) خواهد بود.
هر چند كه ممكن است فضاي قدسي آدريان از نظر مساحت و حجم و ابعاد فيزيكي به پاي حتي يكي از سالن ها نرسد اما طرح بايد تحت الشعاع آن قرار گيرد و تاثير آن بر ساير فضاها و برتري آن بر مابقي روشن و واضح باشد.


منبع:http://tabrizarchitecture.blogfa.com

 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
چهارمین هم اندیشی مباحث معماری

چهارمین هم اندیشی مباحث معماری




چهارمین هم اندیشی مباحث معماری

ذوق ایرانی در معماری

**************************

تقویم برنامه ها:

مهندس سید محمد بهشتی 9/8/86

دکتر مهرداد قیومی بید هندی 23/8/86

مهندس شادمهر راستین 7/9/86

دکتر اسماعیل بنی اردلان 21/9/86

دکتر مهدی حجت 6/10/86




مکان : اصفهان - خیابان مسجد سید - خیابان آیت ا... بید آبادی

موزه حمام علی قلی آقا

www.aliqoliaqa.ir

 

nino

مدیر بازنشسته
مسابقه عکاسی از "حياط خانه يا محوطه مجتمع هاي مسكوني با نگاه مستند"

مسابقه عکاسی از "حياط خانه يا محوطه مجتمع هاي مسكوني با نگاه مستند"

مسابقه عکاسی از "حياط خانه يا محوطه مجتمع هاي مسكوني با نگاه مستند"فراخوان دومين دوره مسابقه عكس شوكا

1- موضوع مسابقه "حياط خانه يا محوطه مجتمع هاي مسكوني با نگاه مستند" است.
2- كليه عكس ها اعم از آنالوگ يا ديجيتال بايد چاپ شده ارايه شود .
3- هر عكاس مي تواند حداكثر با 5 قطعه عكس "به صورت تك يا مجموعه و يا تركيب هر دو" در اين مسابقه شركت كند .
4- لازم است عكاسان مشخصات خود را كه شامل نام و نام خانوادگي تاريخ تولد نشاني پستي و شماره تماس است در پشت فيش بانكي به مبلغ سي هزار ريال به شماره حساب 219243014 بانك تجارت شعبه گاندي جنوبي كد 2190 بنويسند و بفرستند. دريافت اين مبلغ به منظور پوشش دادن بخشي از هزينه هاي برگزاري مسابقه است تا اين ضرورت ياد آوري شود كه عكاسان مي توانند خود حامي مسابقات و جشنواره هاي خود باشند.
5- قطع عكس ها30×20 سانتيمتر خواهد بود .
6- فقط عكس هايي پذيرفته مي شودكه به صورت مستندگرفته شده باشد.هيچگونه دخل وتصرف وتغييرات ديجيتالي درعكس ها پذيرفته نمي شود.
7-عكس ها نبايد پاسپارتو يا قاب شده ارسال شوند .
8- مهلت ارسال تا 15 اسفند ماه 1386 خواهد بود .
9- انتخاب و داوري نيمه دوم فروردين ماه 1387 برگزار خواهد شد .
10- اين مسابقه دو برنده خواهد داشت و وجوه ارسالي پس از كسر هزينه هاي برگزاري به نسبت 60% و 40 % بين برگزيدگان اول و دوم تقسيم خواهد شد .
11- برگزاركننده نهايت دقت را براي حفظ آثار ارسالي به عمل خواهد آورد ولي هيچ مسئوليتي در قبال آسيب هاي ناشي از ارسال را نمي پذيرد .
12- برگزاركننده حق استفاده از عكس هاي منتخب را براي فروش چاپ و انتشار دركتاب ها يا نشريات مربوط به خود و برگزاري نمايشگاه با ذكر نام عكاس محفوظ داشته و هرگونه درآمد حاصل از آن را با رعايت تعرفه ي برگزاركننده به صاحب عكس پرداخت خواهد كرد .
13- تصميم گيري در موارد پيش بيني نشده به عهده برگزاركننده مي باشد.
14- ارسال عكس براي اين مسابقه به معناي پذيرش مقررات آن است.
15- ارسال عكس از نظر برگزاركننده به معناي اعلام مالكيت اثر از سوي ارسال كننده است.در صورت اثبات خلاف آن مسئوليتي متوجه برگزاركننده نيست.
16- عكس هاي ارسالي تا يك ماه بعد از اعلام برندگان در محل دبيرخانه مسابقه نگهداري خواهد شد و پس از پايان زمان مقرر برگزاركننده هيچگونه مسئوليتي در قبال عكس هاي باقي مانده نخواهد داشت .
17- مراسم افتتاح و اهدای جوائز در روز 13 ارديبهشت 1387 در سالن سينمايی مجموعه فرهنگی، تاريخی کاخ نياوران و عکس های برگزيده به مدت يک هفته در تالار آبی همين مجموعه به نمايش در خواهد آمد.
18- عكس ها به آدرس : شريعتي- ابتداي پاسداران- سروستان يكم- پلاك 34- طبقه 5 تحويل داده شود .

جايزه نفر اول : تنديس آهوي مازني به علاوه 60% وجوه ارسالي
جايزه نفر دوم : لوح پيروز به علاوه 40% وجوه ارسالي
هيئت داوري : بهمن جلالی افشين شاهرودی مهران مهاجر

جهت اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 22851125-021 تماس گرفته شود.
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
:)
می خوا م که بچه های فارغ التحصیل اینجا بیان تا بیشتر بتونیم از اطلاعات هم استفاده کنیم
هر سوالی که داریم از هم بپرسیم.راجع به کار _ ادامه تحصیل _ کتاب ها _ مجلات و ...
;)
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه های فارغ التحصیل معماری بیان اینجا

بچه های فارغ التحصیل معماری بیان اینجا

:)
می خوام که بچه های فارغ التحصیل معماری اینجا جمع شیم تا از اطلاعات هم استفاده کنیم.;)
راجع به کار _ ادامه تحصیل _ کتاب ها _ مجلات و ...
 

norman

عضو جدید
salam
ma alan daram fogh mikhoam
donbale ye kare khob migardam
rasti amoesh narm afzaram midam
age kasi khast moarefi kon
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا همه یک سلام میدن میرن؟:(
چقدر واسه فوق خوندید؟
فکر مرحله 2 رو هم کردین؟
من که خیلی دلواپسم واسه اون مرحله.
 

miladagha2

عضو جدید
فراخوان مقاله

فراخوان مقاله

نشریه علمی دانشجویی شباک بعد از انتشار موفق دو شماره خود در نظر دارد شماره سوم این فصلنامه را با محوریت طراحی شهری منتشر کند.لذا از دانشجویانی که علاقمند به همکاری با این فصلنامه می باشند خواهشمندیم مقاله های خود را با موضوعات مختلف پیرامون طراحی شهری به آدرس انجمن علمی معماری دانشگاه کاشان ارسال کنند...
کاشان - خیابان طالقانی - دانشکده معماری و هنر(آیت الله یثربی)
تلفن: 09132644665 (مجید معیری):cool:
 

پیوست ها

  • shabak.rar
    726.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Like
واکنش ها: nino

Archiَ

عضو جدید
سلام به فارغ التحصیلان عزیز :)

من تازه اینجارا پیدا کرم..یکی بگه تو این تالار چه خبره ..
راستی من فوق طراحی شهری می خونم..اگه کسی سوالی داره ..کمک خواست در خدمتم ;)
 

Similar threads

بالا