همایش ها ، کنگره ها و سمینارهای مهندسی پزشکی

Biomedical

عضو جدید
چهاردهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران برگزار می‌شودچهاردهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران با حضور 600 تن از پزشکان، پژوهشگران، اساتید و صاحبان صنایع مرتبط با مهندسی پزشکی 24 و 25 بهمن در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می شود.به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پویان، رئیس دانشکده فنی دانشگاه شاهد و دبیر کنفرانس گفت: این کنفرانس به منظور ارائه آخرین یافته های پژوهشی و تبادل نظر علمی پژوهشگران حوزه های مختلف مهندسی پزشکی و آشنایی با صنایع مختلف مهندسی پزشکی برگزار می ‌شود.
وی افزود: موضوعات اصلی کنفرانس بیوالکتریک، بیومکانیک، بیو مواد، انفورماتیک پزشکی، بیوفیزیک و فیز پزشکی، بیواینسترومنت و بیوسنسورها، مدل‌سازی سیستم‌های بیولوژیکی، پرداش سیگنال‌های حیاتی، پردازش تصاویر پزشکی سیستم‌های تصویرگر پزشکی، کنترل سیستم‌های بیولوژیکی، تله مدیسین، التراسوند در پزشکی، الکتروفیزولوژی، بیومکانیک حرکت، بیومکانیک استخوان، مکانیک سیالات در عروق، بیومکانیک ورزش و توانبخشی، بیومکانیک عضلات و ستوان فقرات، زیست سازگاری، پلیمر در پزشکی، سرامیک در پزشکی، فلزات در پزشکی، مهندسی بافت، کامپوزیست در پزشکی، نانو بیومواد، پرتونگاری و پرتودرمانی، پزشکی هسته‌ای، سیستم‌های نوری در پزشکی، لیزر درمانی و زمینه‌های وابسته دیگر است.
پویان همچنین گفت: تعداد 300 مقاله دریافت که از این تعداد 122 مقاله به صورت سخنرانی در ایام برگزاری کنفرانس ارائه می شود.
چهاردهمین ککنفرانس مهندسی پزشکی ایران توسط دانشگاه شاهد و با همکاری معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح تحقیقات صنعتی وزارت صنایع و معادن، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شهرداری تهران، پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان و ماهنامه مهندسی پزشکی برگزار می ‌شود.

از بچه ها کسی هست بخواد توی کنفرانس مقاله ارائه بده..؟:que:
 

luckybuilding

عضو جدید
من خودم جزء اعضای برگزار کننده کنفرانس هستم و خوشحال میشیم همه دوستان رو 24و25 بهمن در کنفرانس ببینیم.
;)
 

tissot

عضو جدید
پانزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران

پانزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران

سلام به همه دوستان
پانزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران، امسال در مشهد در تاریخ های 4 و 5 دی ماه برگزار خواهد شد.
پیشنهاد می کنم حتما یک سری به سایت کنفرانس بزنین و شرکت کنید.
 

niyaz_sepas

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنفرانس مهندسی پزشکی ایران

کنفرانس مهندسی پزشکی ایران

پانزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران در تاریخ های 4 و 5 دی ماه 1387 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، به منظور ارایه آخرین یافته های پژوهشی و تبادل نظر علمی پژوهشگران حوزه های مختلف مهندسی پزشکی، برگزار خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله به سایت کنفرانس مراجعه نمایید.

 

minoo m.pezeshki

عضو جدید
جشنواره خانه هوشمند

جشنواره خانه هوشمند

سلام به دوستان دوستدار مهندسی پزشکی
چند ماهی است که انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان در صدد برگزاری جشنواره ای با عنوان خانه هوشمند است.
هرچند مدت ثبت نام تمام شده و متاسفانه به دلیل مشغله زیاد اطلاع رسانی خوبی نداشتیم اما خوشحال میشویم که اطلاعاتی از نحوه برگزاری مسابقه را در اختیار دوستانمان قرار دهیم.
در این مسابقه شرکت کنندگان طرح هایی در زمینه کمک به افراد کم توان و ناتوان جسمی و ذهنی و سالمندان در خانه یا هر محیط بسته دیگری ارائه میدهند.
در کنار این مسابقه، مسابقه دیگری نیز در رابطه با ارائه یک ایده در این زمینه وجود دارد که میتواند ایده ای جدید و یا تکمیل کننده ایده ها و یا طرح های ساخته شده یا نشده باشند.
در حال حاضر شما نیز میتوانید ایده های خود را در این مسابقه شرکت دهید و علاوه بر دریافت جایزه ایده شما به شکلی ثبت میشود.
آدرس فرم ثبت نام :

Pdf :

http://bastegan.ir/idea.pdf

doc :

http://bastegan.ir/idea.doc


آدرس ایمیل :

bme@eng.ui.ac.ir

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ی 09365881751(آقای حمیدی، دبیر انجمن)تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.
:book:
 

minoo m.pezeshki

عضو جدید
راستی یادم رفت بگم
مهلت تحویل ایده تا 22آبان تمدید شده.
زمان برگزاری جشنواره هم اوایل آذر است.
خوشحال میشیم ایمیل بزنید و طرح هاتون را شرکت بدید.
 

hassan_niazy

مدیر بازنشسته
ضمن تشکر از مهندس عزیز که این اطلاعات رو در اختیارمون قرار دادند .;)
به نظر من کار جالبیه . از خانم مهندس هم خواهش می کنم در فرست باقیمانمده تا آغاز این جشنواره ما رو بیشتر با این جشنواره و طرحهای ارائه شده با اون آشنا کنند.
همچنین امیدواریم در طول این جشنواره بتونیم از طریق ایشون از اخبار این جشنواره و ویژگیهای طرحهای راه یافته به جشنواره و طرحهای برنده مطلع شویم:gol:
 

minoo m.pezeshki

عضو جدید
ضمن تشکر از مهندس عزیز که این اطلاعات رو در اختیارمون قرار دادند .;)
به نظر من کار جالبیه . از خانم مهندس هم خواهش می کنم در فرست باقیمانمده تا آغاز این جشنواره ما رو بیشتر با این جشنواره و طرحهای ارائه شده با اون آشنا کنند.
همچنین امیدواریم در طول این جشنواره بتونیم از طریق ایشون از اخبار این جشنواره و ویژگیهای طرحهای راه یافته به جشنواره و طرحهای برنده مطلع شویم:gol:

در حال حاضر که هنوز مسابقه بر گزار نشده و امکان بیان طرح ها و ایده های رسیده نیست.(در تایید صحبت آقای نیازی)
یک سری ایمیل هم برای شرکت کننده ها فرستادیم که خوندنش خارج از لطف نیست! که در اسرع وقت میذارمشون همینجا...;)
 

mohamadhoseinzare

عضو جدید
کنفرانس ها وهمایش های علمی

کنفرانس ها وهمایش های علمی

دوستان در این تاپیک همایش ها و کنفرانس ها در هر نقطه در ایران برگذار میشه بگذارین که اگه تونست هرکس شرکت کنه
و حتما" یک گذارش به باشگاه ارائه بده
با تشکر
 

bme_352

عضو جدید
1st

1st

با سلام :)

از اون جایی که به تازگی مبحث جذاب ct basic&maechanism رو خوندم پس:

جشن سالانه انجمن پرتونگاری ایران امسال در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می گردد.

برای جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.prin.ir/notice/Radiology-news-987678.html
 
آخرین ویرایش:

minoo m.pezeshki

عضو جدید
قول داده بودم اطلاعات و اطلاعیه هایی که در اختیار شرکت کننده ها قرار داده بودیمو اینجا بذارم
اینم وفاداری به قول، امیدوارم مفید باشه :

"" مقاله DSP
. از آنجا که در همه کاربردهايي که ارتباط بين انسان و ماشين مورد نياز باشد (و تقريباً در همه موارد چنين نيازي وجود دارد)، سيستم‌هاي بازشناسي گفتار انسان را قادر به برقراري اين ارتباط مي‌سازند. از اين‌رو دامنه کاربردهاي اين تکنولوژي چه به تنهايي و چه به صورت ترکيبي با ساير تکنولوژي‌ها مي‌تواند بسيار وسيع باشد. برخي از کاربردهاي اين تکنولوژي با رويکردي به معلولين در ادامه فهرست شده اند. [4]
3-1 تايپ گفتاري و سيستم ديکتافون
با تايپ گفتاري ديگر احتياجي به تايپ نمودن متون با صفحه کليد نيست بلکه مي‌توان اطلاعات را براي سيستم به صورت گفتاري بيان کرد و کار تايپ به صورت خودکار انجام مي‌گيرد. اين امر مي تواند باعث افزايش سرعت ورود اطلاعات و افزايش سرعت تايپ گردد و مي‌تواند در کاربردهايي مانند تايپ متن نامه و گزارش به کار گرفته شود. معلولين حرکتي و بينايي مي‌توانند به کمک اين سيستم به راحتي متون خود را تايپ نمايند. این تکنولوژی به ویژه زمانی که افراد ملزم به تایپ مکرر هستند اهمیت پیدا می کند زیرا برای مثال بیماری سندرم کانال مچی که یکی از انواع آسیب های ناشی از تکرار می باشد در اثر استفاده تکرار شونده از کیبورد برای تایپ پدید می آید. با استفاده از سیستم های تشخیص صدا و تایپ با کیبورد به طور همزمان می توان از بروز اینگونه آسیب ها جلوگیری کرد. همچنین افراد توانجو (مثلا معلولان قطع دست یا نابینایان)، یا کسانی که به هر نحو قادر به تایپ کردن نمی باشند، می توانند خود را با آن سیستم ها تطبیق دهند و از آنها بطور موثری استفاده کنند. حتی گزارش شده است که استفاده از یک نرم افزار تشخیص صدا به یک مرد مبتلا به بیماری "زبان پریشی" کمک کرده است که بتواند عقایدش را در قالب زبان نوشتاری بیان کند و با اطرافیان خود ارتباط برقرار کند. علاوه بر رفع نيازهاي شخصي، اين مساله مي‌تواند در بعد اشتغال به آنها کمک کند.
3-2- سیستمهای تلفنی
قابليت گفتاري در سيستم‌هاي تلفني خودکار که هم اکنون با سيستم تُن فعال مي‌باشند مي‌تواند به کار گرفته شود. امکان استفاده از گفتار در اين سيستم‌ها با توجه به سريع‌تر نمودن و راحت‌تر نمودن ارتباط، مي‌تواند ارزش اين سيستم‌ها را دو چندان نمايد و افراد معلول را قادر به استفاده از اين سيستم‌ها نمايد. اين تکنولوژي مي‌تواند در همه کاربردهاي سيستم‌هاي تلفني، مانند منشي‌هاي تلفني (جهت متصل نمودن تماس گيرنده با يک فرد يا يک بخش با بيان گفتار نام فرد يا بخش بجای زدن دکمه ها)، سيستم‌هاي ارتباط با مشتري، سيستم‌هاي تلفن بانک، سيستم‌هاي اطلاع رساني تلفني، قرآن تلفني، راهنما ‌هاي گوياي تلفني، فرم‌ها و نظر سنجي‌هاي تلفني، رزرواسيون تلفني بلیط با شبيه سازي مکالمه انساني (در پايانه‌هاي حمل و نقل، سينماها، تئاترها)، و مانند آنها به کار رود.

4- نمونه های عملیاتی
4-1- موبایل ناشنوا
كارشناسان رايانه‌اي، نرم‌افزار جديد و ويژه استفاده در تلفن همراه را براي ناشنوايان ابداع كرده‌اند كه به صورت همزمان صحبتهاي طرف مقابل را به متن تبديل كرده و براي فرد ناشنوا نمايش مي‌دهد و از سوي ديگر، متن تايپ شده توسط ناشنوا را به صورت صوت براي فرد مقابل ارسال مي‌كند. انجمن ملي ناشنوايان انگليس اعلام كرده‌ است كه فن‌آوري جديد ابداعي اين انجمن با نام "تايپ تاك" ، هم‌اكنون براي مشتركان شركت مخابراتي وودافون در انگليس قابل استفاده است و ساير ارائه ‌دهندگان خدمات تلفن همراه نيز مي‌توانند با طي مراحل قانوني، فن‌آوري جديد را براي مشتركان خود به كار بگيرند. كارشناسان انجمن سلطنتي ناشنوايان انگليس ‬اعلام كرده ا‌ند كه فنآوري جديد با ايجاد امكان تماس تلفني مابين ناشنوايان، كم شنوايان و افراد عادي، كمك بزرگي به اين جمعيت از معلولين جامعه ارائه كرده و آنها را از نعمت برقراری تماس تلفن با دیگران، برخوردار میکند.
4-2- تلفن ناشنوا
در کشور نیوزیلند يك سرويس جديد تلفني براي افراد ناشنوا و يا كساني كه دچار نقص شنوايي و گفتاري هستند مورد بهره برداری قرار گرفته است این سرویس تحت عنوان "NZRely" به این افراد امکان می دهد که با استفاده از تلفن های عادی و بوسیله ارسال پیامهای متنی بتوانند مکالمات خود را انجام دهند.
4-3- تبدیل گفتار به زبان اشاره
يکي از مهم‌ترين کاربردهاي سيستم‌هاي تشخيص گفتار استفاده از آن براي معلولين شنوايي است. تبديل گفتار به حرکات زبان اشاره يکي از پرکاربردترين سيستم‌ها جهت آموزش و ارتباط گفتاري با ناشنوايان است که منجر به ايجاد ارتباط راحت ديگران با فرد ناشنوا مي‌گردد. در اين سيستم گفتار فردي که در حال صحبت کردن با فرد ناشنواست، ابتدا توسط سيستم تشخيص گفتار به متن معادل تبديل مي‌شود و سپس کلمات تايپ شده به حرکات ايما و اشاره معادل تبديل مي‌شود و روي صفحه نمايش مربوط به فرد ناشنوا نمايش داده مي‌شود. نمونه چنین سیستمی از سال 2006 در امریکا به بازار عرضه شده است.
4-4- نمونه های داخلی: نویسا
در ایران نیز طرح های ارزشمندی در این زمینه ارائه شده که در زیر به نمونه ای از آنها میپردازیم. نويسا نرم‌افزار تشخيص گفتار زبان فارسي است که توسط شرکت های ایرانی توسعه داده شده است. سامانه تايپ گفتاري نويسا یکی از اولين سيستمهای کاربردي تايپ گفتاري (ديکته) زبان فارسي بوده است. با سامانه تايپ گفتاري زبان فارسي ديگر نيازي به تايپ يا نوشتن متن نيست، شما مي‌توانيد تنها با خواندن متن، آن را تايپ نماييد. از نويسا مي‌توان درتايپ هرگونه متني که مستلزم تايپ با صفحه کليد است، استفاده كرد. استفاده از اين سامانه براي معلولين، آنها را قادر به تايپ متون و نوشته‌هاي خود با کمترين حرکت دست مي نمايد. واضح است که علاوه بر معلولين، نويسا را مي‌توان در کاربردهاي اداري براي تايپ نامه‌هاي اداري و شخصي، نوشتن تاييد (پاراف) نامه‌ها، نوشتن گزارش‌ها و غيره استفاده کرد که در اين صورت مزاياي چون افزايش سرعت و کارايي، صرفه‌جويي در زمان و هزينه‌ را به دنبال دارد. برخي از ويژگي‌ هاي سامانه نويسا در زير آورده شده است. دقت تشخيص بسيار بالا، تايپ سريع متون همزمان با صحبت گوينده، امكان نوشتن در تمام محيط‌هاي تايپي (مانند Word، سيستم‌هاي اتوماسيون و غیره) قابليت تايپ اعداد و علائم نگارشي (مانند نقطه، علامت سؤال و مانند آن) با گفتار شامل تمامي کلمات پركاربرد زبان فارسي، قابليت يادگيري لهجه و لحن بيان گوينده و ايجاد پروفايل شخصي براي هر گوينده، توانايي تطبيق با شرايط محيطي جديد و حفظ کارايي در شرايط نويزي، امكان افزودن كلمه جديد به واژگان نرم‌افزار توسط كاربر، قابليت تخصصي نمودن دايره کلمات براي کاربردهاي خاص، نصب نرم‌افزار به صورت تک نسخه يا تحت شبکه. نویسا از نظر کارایی به سیستم تشخیص بصری حروف مشهور و پرطرفدار readiris مخصوص زبان عربی که محصولی از شرکت Alssakhar میباشد نزدیک است. ""
 

hassan_niazy

مدیر بازنشسته
قول داده بودم اطلاعات و اطلاعیه هایی که در اختیار شرکت کننده ها قرار داده بودیمو اینجا بذارم
اینم وفاداری به قول، امیدوارم مفید باشه :

"" مقاله DSP
. از آنجا که در همه کاربردهايي ........ ""

ممنون از مطالبتون .
منتظر مطالب و اخباربعدی شما هستیم
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
همایش ها ، کنگره ها و سمینارهای مهندسی پزشکی

همایش ها ، کنگره ها و سمینارهای مهندسی پزشکی
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دوست عزیز اطلاعات بیشتر توی لینکی که اون پایین گذاشتم موجود هست
 

Medical_eng87

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

nightday

عضو جدید
چهارمین کنفرانس سلامت الکترونیکی و کاربردهای ICT در پزشکی ایران

چهارمین کنفرانس سلامت الکترونیکی و کاربردهای ICT در پزشکی ایران




چهارمین کنفرانس سلامت الکترونیکی و کاربردهای ICT در پزشکی ایران


دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با همکاری انجمن مهندسی پزشکی ایران افتخار دارد، چهارمین کنفرانس سلامت الکترونیکی و کاربردهای ICT در پزشکی ایران را در تاریخ‌های 28 و 29 بهمن‌ماه 1389 در مشهد مقدس برگزار نماید. هدف این رخداد علمی تقویت و تداوم ارتباط بین محققین، صنعتگران و متخصصین مراکز درمانی، هماهنگی و همفکری در زمینه‌های تحقیقات در علوم وابسته به پزشکی و مهندسی در سطح دانشگاه‌ها، ﻣﺆسسات آموزشی-پژوهشی و مراکز صنعتی وابسته کشور می‌باشد و همچنین تبادل تجربیات در قالب ارائه مقالات علمی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی است.


به اطلاع مي رساند كه ثبت نام گروهی دانشجویی با کارت معتبر (بیشتر از 10 نفر) با تخفیف ویژه انجام می‌شود (نفری 300 هزار ریال).

http://www.iaumconferences.ir/ISMI2011/index.aspx
 

hassan_niazy

مدیر بازنشسته
با توجه به اهمیت ، این تاپیک تا پایان کنفراس جزئ تاپیکهای مهم سایت قرارداده شد . امیدوارم که مسئولین و دست اندرکاران این نفرانس از این فرصت استفاده نموده و اخبا کنفرانس رو از طریق این تاپیک در اختیار ما قرار دهند .
موفق باشید
 

e health

عضو جدید
گواهي بازآموزي

گواهي بازآموزي

طبق تفاهم نامه با مركز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشكي مشهد 5 امتياز بازآموزي براي شركت در كنفرانس در نظر گرفته شده است. در صورت علاقه به كسب گواهي بازآموزي مي توانيد در كنفرانس ثبت نام نمائيد. لازم به ذكر است مبلغ تخفيف ثبت نام گروهي بدون تاخير 40 درصد بوده و معادل 72 هزار تومان مي باشد.
 

e health

عضو جدید
كارگاه پژوهشي – ترويجي

كارگاه پژوهشي – ترويجي


چهارمين كنفرانس سلامت الكترونيك و كاربردهاي ICT در پزشكي ايران


جايگاه واقعيت مجازي در حوزه پزشکی


فانیا مخیری، دكتر سعید طوسی زاده
شماره: 1

مدت زمان كارگاه: 2 ساعت

تاريخ برگزاري: جمعه 29 بهمن ماه

ساعت برگزاري: ساعت 14 الي 16


آشنایی با سیستم های مراقبت همراه

دکتر محمد علی خلیل زاده
شماره: 2

مدت زمان كارگاه: 4 ساعت

تاريخ برگزاري: جمعه 29 بهمن ماه

ساعت برگزاري: ....

معرفي پرونده الکترونيک سلامت هوشمند و روبوت خبره اتاق عمل

سيد محمد کيا حسينيان
شماره: 3

مدت زمان كارگاه: 2 ساعت

تاريخ برگزاري: جمعه 29 بهمن ماه

ساعت برگزاري: ساعت 16 الي
 

e health

عضو جدید
سخنرانان مدعو به همایش

دکتر کامبیز بهاءالدینی تله مديسن 28بهمن ماه ساعت 9 الي 10
دکتر سید محمود تارا وب معنایی در پزشکی 29 بهمن ماه ساعت 9 الي 10
دكتر سيد محمدرضا هاشمي گلپايگاني ارتباط فناوري و سلامت از ديدگاه سيبرنتيك 28 بهمن ماه
 
بالا