هفت ویژگی افرادی که هوش احساسی بالایی دارند

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=4]هوش احساسی چیست؟[/h]1. توانایی شناسایی درست احساسات خود و دیگران.
2. توانایی استفاده از احساسات و به کار گیری آنها در وظایف و کارها مانند تفکر و حل مسئله.
3. توانایی مدیریت احساسات، از جمله کنترل احساسات شخصی و همچنین سرحال کردن یا آرامش بخشیدن به شخص دیگر.
مفهوم هوش احساسی از سال 1990 وجود داشت. در آن سال، جان دی. می یر و پیتر سالووی، روان شناسان دانشگاه Yale این مفهوم را به دنیای آکادمیک عرضه کردند. اما گولمن پا را فراتر گذاشته و متوجه رابطه مستقیمی بین هوش احساسی کارکنان یک شرکت و موفقیت آن شرکت شده است.

    • کارکنانی که هوش احساسی بالایی دارند، از خودآگاهی ای برخوردارند که باعث می شود بتوانند همکاران را بهتر درک کرده و کارها را سر موعد مقرر تحویل دهند.
    • افرادی که هوش احساسی بالایی دارند از انتقاد مشتریان ناراحت نمی شوند. آنها بر روی نتایج متمرکز هستند، نه بر روی رنجش خاطر شخصی شان.
    • اگر دو متقاضی شغلی یک شرکت دارای ضریب هوشی برابری باشند، بهتر است فردی استخدام شود که هوش احساسی بالاتری دارد.
اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید این ویژگی را تشخیص دهید، مطلب زیر که حاوی هفت ویژگی افرادی با هوش احساسی بالاست را بخوانید.
[h=4]1. آنها به تغییر و تحول علاقه دارند.[/h]افرادی که هوش احساسی بالایی دارند از تغییر نمی هراسند. آنها می دانند که این موضوع بخش ضروری ای از زندگی است و در نتیجه خود را با آن وفق می دهند.
[h=4]2. آنها خودآگاه هستند.[/h]آنها می دانند که در چه چیزهایی تسلط دارند و چه چیزهایی را هنوز باید بیاموزند. ضعف های این افراد آنها را عقب نگه نمی دارد. آنها می دانند که چه نوع محیط کاری با سبک کاری آنها همخوانی دارد.
[h=4]3. آنها همدل هستند.[/h]مهمترین ویژگی افرادی که هوش احساسی بالایی دارند این است که می توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند. آنها به طور ذاتی می توانند درک کنند که همکاران یا مشتریان با چه مسائلی سروکار دارند و بدین شکل می توانند در مواقع سخت به آنها کمک کنند.
[h=4]4. آنها کمال گرا نیستند.[/h]علیرغم این که این افراد انگیزه بالایی دارند، اما می دانند که رسیدن به کمال و بی نقصی غیرممکن است. آنها سعی می کنند از اشتباهاتشان درس بگیرند.
[h=4]5. آنها متعادل هستند.[/h]خودآگاهی این افراد بدان معناست که آنها به طور طبیعی می دانند که اهمیت حفظ تعادل بین زندگی شخصی و حرفه ای چقدر زیاد است و سعی می کنند که به شکل متعادلی رفتار کنند. آنها به خوبی غذا میخورند، خواب کافی دارند و علایق شخصی شان را دنبال می کنند.
[h=4]6. آنها کنجکاو هستند.[/h]حس پرسش و کنجکاوی مادرزادی این افراد باعث جذابیت آنها می شود. آنها قضاوت نمی کنند بلکه به بررسی احتمالات می پردازند. آنها سوال می کنند و به دنبال راه حل های جدید میگردند.
[h=4]7. آنها قدردان هستند.[/h]افرادی که هوش احساسی بالایی دارند می دانند که هر روز باید شکرگزار باشند. آنها مانند خیلی از افراد دیگر به نیمه خالی لیوان نگاه نمی کنند؛ بلکه حس خوبی نسبت به زندگی شان دارند و اجازه نمیدهند که انتقادهای بیجا و افراد سمی بر زندگی شان اثرگذار باشند.
افرادی که هوش احساسی بالایی دارند می دانند که چطور باید کار و دنیایشان را به جای بهتری تبدیل کنند.
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
    • کارکنانی که هوش احساسی بالایی دارند، از خودآگاهی ای برخوردارند که باعث می شود بتوانند همکاران را بهتر درک کرده و کارها را سر موعد مقرر تحویل دهند.
    • افرادی که هوش احساسی بالایی دارند از انتقاد مشتریان ناراحت نمی شوند. آنها بر روی نتایج متمرکز هستند، نه بر روی رنجش خاطر شخصی شان.
    • اگر دو متقاضی شغلی یک شرکت دارای ضریب هوشی برابری باشند، بهتر است فردی استخدام شود که هوش احساسی بالاتری دارد.

آره ولی تواین حالت دهنشون سرویس میشه ...
من نه به این شکل اما تجربه کردم .
 
بالا