هفت نکته برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر

baharpelast98

عضو جدید
[h=1]هفت نکته برای گرفتن عکس حرفه‌ای در سفر[/h]





عکاسی در سفر یکی از کارهای جذابی است که تجربه‌ای لذتبخش برای افراد رقم می‌زند. با‌ چند نکته‌ی ساده می‌توانید در سفر تصاویر زیبا و خاصی ثبت کنید.




شاید تصور می‌کنید عکاسی در سفر با سایر موقعیت‌ها تفاوت چندانی ندارد؛ اما این‌چنین نیست. درواقع، شیوه‌های ساده‌ای وجود دارد که با بهره‌گیری از آن‌ها، در طول سفر می‌توانید سوژه‌های جذاب و حتی منحصر‌به‌فرد و ماندگاری شکار کنید. درادامه، شما را با هفت شیوه‌ی خاص برای عکاسی در سفر آشنا می‌کنیم.
[h=2]۱. ساده فکر کنید[/h]

در برخی مواقع، تمرکز زیاد برای به‌دست‌آوردن سوژه‌‌ی عکاسی مناسب و تجزیه‌و‌تحلیل آن‌ از ابعاد مختلف باعث می‌شود به نتیجه‌ی مناسبی نرسید و ناامید شوید. توصیه می‌کنیم در برخی از اوقات، مانند کودکی خردسال با ذهنی ساده فکر کنید؛ زیرا برخلاف تصور عموم مردم، این کار گاهی اوقات می‌تواند به خلاقیت منجر شود.
گاهی اوقات ساده فکرکردن به خلاقیت منجر می‌شود
شاید ساده فکرکردن برای عکاس حرفه‌ای کمی سخت‌ باشد و بهره‌گیری از این رویکرد هم همیشه به کسب نتایج ایده‌آل منجر نشود؛ اما بهتر است گاهی همه‌چیز را فراموش کنید و اجازه دهید ذهن کودکانه‌ی شما تصمیم بگیرد.
[h=2]۲. همیشه روی سوژه‌ی اصلی تمرکز نکنید[/h]

شاید رویدادهای بزرگی، همچون جشنواره‌ها یا مسابقه‌های ورزشی مهم، سوژه‌های نابی برای عکاسی باشند؛ ولی در بیشتر مواقع، اتفاق‌های حاشیه‌ای این رویدادها که چندان هم مهم به‌نظر نمی‌رسند، می‌توانند باعث ثبت تصاویر بسیار جذاب‌تری شوند.
[h=2]۳. فرصت‌های طلایی را ازدست ندهید[/h]

[h=3]

[/h]
گاهی اوقات سوژه‌ی بسیار خوبی برای عکاسی پیدا می‌کنید و خود شما نیز به‌خوبی می‌دانید فرصت کاملا مناسبی نصیبتان شده است. بااین‌حال، به‌دلایل مختلف آن سوژه را رها و عکاسی را به زمان دیگری موکول می‌کنید. باوجوداین معمولا در بیشتر مواقع، دیگر نمی‌‌توانید سوژه‌ی مناسب دیگری پیدا کنید. برای مثال، تصمیم می گیرید چند روز را کنار دریا بگذارنید. روز اول، منظره‌ی غروب دریا و رنگ‌های شگفت‌انگیزی که در آن لحظه خلق می‌شوند، شما را شیفته‌ی خود می‌کند؛ اما به‌دلایلی در آن روز، از این منظره‌ی به‌‌یادماندنی عکس نمی‌گیرید. ممکن است در روزهای بعدی سفرتان، هوا ابری باشد یا در لحظه‌ی غروب کنار دریا نباشید یا منظره‌ی غروب به‌ زیبایی روز اول نباشد؛ بنابراین، یکی از سوژه‌های زیبای عکاسی را به‌را‌حتی ازدست می‌دهید.
[h=2]۴. عکاسی در هوای نامناسب را ازدست ندهید[/h]

قطعا وقتی به گرفتن تصاویر زیبا در طول سفر فکر می‌کنید، ممکن است سوژه‌هایی مثل آسمان تاریک و ابری یا مناظر خیس چندان برایتان جذاب نباشد. باوجوداین، گاهی اوقات هوای بارانی و برفی یا مِه غلیظی که همه‌جا را می‌پوشاند، مناظر رؤیایی و وصف‌‌ناپذیری خلق می‌کند. اگرچه عکاسی در فضای باز در هوای بارانی یا برفی کمی دشوار و آزاردهنده است، قطعا ارزشش را دارد. گاهی اوقات، حتی از پشت پنجره هم می‌توانید تصاویری به‌یادماندنی ثبت کنید.
[h=2]۵. از کنار زشتی‌ها به‌سادگی عبور نکنید[/h]

گاهی موضوع‌ها و سوژه‌هایی که اصلا زیبا نیستند و جذابیتی ندارند، ممکن است سوژه‌های منحصر‌به‌فردی باشند و نگرش‌های جدیدی در عکاسی ایجاد کنند. برخی از عکاسان اصلا در جست‌وجوی سوژه‌های زیبا و فریبنده نیستند و روی موضوعاتی تمرکز می‌کنند که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. برای نمونه، معماری ساختمان‌های ساده و خسته‌کننده که در همه‌جا دیده می‌شوند، می‌تواند جزو همین سوژه‌ها باشد.
[h=2]۶. قبل از بازدید از مکان‌های دیدنی توصیه‌شده‌ی افراد محلی، کمی مردد باشید[/h]برخی مواقع، ممکن است مکانی برای افراد محلی شهر یا روستا یا منطقه جذاب باشد؛ اما مسافران را آن‌چنان مجذوب نکند و حتی باعث شود برنامه‌ی سفر اصلی مسافر به‌دلیل بازدید از آن مکان یا مکان‌ها به‌‌هم بخورد. بنابراین قبل از بازدید از چنین مکان‌هایی، کمی فکر کنید. تصمیم شما برای بازدید از آن‌ها صرفا به‌دلیل گفته‌های افراد محلی نباید باشد. البته درباره‌ی مکان‌های مشهور و شناخته‌شده این‌چنین نیست و نباید بازدید از آن‌ها را ازدست بدهید.
[h=2]۷. به همه‌ی سوژه‌ها و اتفاق‌های اطرافتان توجه کنید[/h]

هر سوژه‌ای در نزدیکی و اطرافتان ممکن است جالب باشد؛ از اتفاق‌های مختلف در خیابان‌ها گرفته تا مراسم و آیین‌های سنّتی یا مذهبی. برای مثال، تصویر بالا از یکی از بازارهای محلی ماهی‌فروشی پرجنب‌وجوش در هند گرفته شده است.
حتی ‌وقتی سوار اتوبوس یا تاکسی هستید یا پیاده‌روی می‌‌کنید، ممکن است سوژه‌ای جالب نظرتان را به‌خود جلب کند. همچنین، هنگامی‌که در ترافیک آزاردهنده‌ای گیر افتاده‌اید، به‌دنبال شکار لحظه‌ها باشید.



 

Similar threads

بالا