هشدار کارشناسان در خصوص سوءاستفاده امنیتی از موتورهای جست‌وجو

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايتنا- کارشناسان در خصوص سوءاستفاده امنیتی از موتورهای جست‌وجوی اینترنت هشدار دادند.



بنا بر اعلام PandaLabs، مرکز بررسی و کنترل تهدیدهای رایانه‌ای، تغییر عمدی نتایج جست‌وجو در اینترنت توسط خرابکاران و هکرها به شکل نگران کننده‌ای درحال افزایش است. این روش فریبنده که بهSEO معروف است، کاربران اینترنت را مستقیما به صفحات آلوده و مخرب در وب هدایت می‌کند.

این درحالیست که افزایش رتبه وب‌سایت‌های آلوده و حاوی ویروس در بین نتایج عادی جست‌وجو نیز به یکی از راهبردهای تخریبی مهم تبدیل شده است. PandaLabs گزارش می‌دهد که مجرمان اینترنتی حتی طراحی و ساخت موتورهای کاملا جدید و منحصر بفرد جست‌وجو را از یاد نبرده‌اند. برای نمونه این مرکز امنیتی از کشف یک برنامه جست‌وجوگر خبر می‌دهد که با نمایش نتایج غیرواقعی و مخرب برای کاربران، نزدیک به دویست هزار نفر از آنها را تنها در هفته گذشته با مشکلات امنیتی مواجه کرد.

علاوه بر کدهای مخرب موجود در بدنه صفحات آلوده، دانلود فایل‌های آلوده از طریق موتورهای جست‌وجو نیز می‌تواند یکی از مهمترین این مشکلات محسوب شود. در این بین، واژه‌ها یا عبارت‌هایی که اغلب به موضاعات "داغ " روز مربوط می‌شوند بیشترین شانس ایجاد آلودگی و نمایش نتایج آلوده را دارا هستند. برای مثال در هقته گذشته، جست‌وجوی واژه‌هایی مانند آنفلونزای خوکی، بریتنی اسپیرز ، پاریس هیلتون و ... در اینترنت منجر به آلودگی ده‌ها هزار رایانه شخصی در سرتاسر جهان گردید.

پاندا به کاربران اینترنت توصیه کرده است که برای افزایش ضریب امنیتی رایانه خود، تنها از موتورهای جست‌وجوی استاندارد و معتبر استفاده کنند و از دانلود هرگونه فایل مشکوک خودداری نمایند.
 

Similar threads

بالا