محققان امنیتی نسبت به استفاده مجدد هرزنامه نویسان از روش قدیمی قرار دادن پیام های هرزنامه در تصاویر هشدار دادند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش گروه ایکس فورس سیستم امنیت اینترنت آی بی ام، هرزنامه تصویری که در اواخر 2006 و اوایل 2007 به اوج خود رسیده بود دوباره به کار گرفته شده است به گونه ای که ماه گذشته 25 درصد از هرزنامه ها را تشکیل داد. هنگامی که هرزنامه نویسان به جای نوشته، استفاده از تصاویر را شروع کردند، موفق شدند پیام های خود را از *****هایی عبور دهند که تنها برای ممانعت از عبور هرزنامه های نوشتاری طراحی شده بود. موفقیت آن ها به رشد انفجاری هرزنامه های تصویری منتهی شد و هرزنامه نویسان و شرکت های امنیتی برای ماه ها بازی موش و گربه راه انداختند. به گفته محققان تنها تفاوتی که این بار وجود دارد تبلیغ فروش است.