هشدار درباره مصرف کباب ترکی

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مقدار چربی اشباع شده و نمک موجود در کباب های چرخان موسوم به کباب ترکی یا کباب دونر ، بسیار بیش از میزان مورد نیاز روزانه است.

به گزارش شبکه خبر ، پژوهشگران موسسه استاندارد مواد غذایی بریتانیا ، با بررسی کباب های چرخان موسوم به کباب دونر یا کباب ترکی که در انگلیس ارائه می شود ، اطلاعات تکان دهنده ای درباره ترکیبات نمک، چربی و کالری موجود در این گونه کباب ها به دست آوردند.

پژوهشگران در این تحقیق از کارمندان ۷۶ شرکت خواستند ،۴۹۴ نوع کباب را آزمایش کنند.
نتایج آزمایش ها نشان می دهد ، نیمی از زنانی که از این نوع کباب ها استفاده کرده اند، بیش از هزار کالری دریافت کرده بودند.

به گفته محققان : مقدار چربی اشباع شده و نمک موجود در برخی از نمونه های گرفته شده به تنهایی می تواند عاملی برای سرطان باشد.

بر اساس این تحقیق مقدار نمک موجود در یک پرس کباب ترکی ۹۸ درصد نمک مورد نیاز روزانه و مقدار چربی اشباع شده آن بیش از ۱۴۸ درصد مقدار مورد نیاز روزانه هر فرد است.
بنا بر این پژوهش ، بیشتر کباب های آزمایش شده در هر پرس۱۹۹۰ کالری داشتند که ۹۵ درصد کالری مورد نیاز زنان را تامین می کنند.

این پژوهش نشان می دهد، یک وعده کباب ترکی ، از نظر چربی اشباع شده ۳ و نیم برابر و از نظر نمک ، ۳ برابر نیاز روزانه یک فرد متوسط را تامین می کند که خطری جدی برای سلامت فرد محسوب می شود.
 

Similar threads

بالا