هشت پای درخشان دریایی

shabnam...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اُختاپوس یا هشت پا جانوری آبزی است که در قسمت های مختلفی از اقیانوس‌های جهان، به‌ویژه در بخش هایی که دارای سنگها و تپه های مرجانی است، زندگی می‌کند.هشت پا جزو نرم تنان واز شاخه ی سرپایان است. این جانور بدنی نرم و بدون اسکلت دارد که به او اجازه می دهد تا از مکان های تنگ عبور کند. در میان بی مهرگان اختاپوس ها جزو باهوش ترین آنها هستند.

اختاپوس ها راه های بسیاری برای دفاع از خود در برابر شکارچیان خود دارند. یکی از آنها خارج کردن جوهری به رنگ سیاه است که به آنها اجازه و فرصت فرار می دهد. در بعضی از هشت پا ها این جوهر سمی است و شکارچی را می کشد. خون آنها نیز به رنگ آبی است. همچنین آنها می توانند رنگ پوستشان را تغییر بدهند و همانند رنگ جایی شوند که در آن قرار گرفته اند که اگر بی حرکت در جایی که هستند بمانند از دست شکارچیان جان سالم به در می برند.

تاکنون تعداد 300 گونه از هشت پا شناسایی شده است. اختاپوس دارای دو چشم و چهار جفت بازوها هستند.در هر بازوی او ردیف هایی از کلاهک های مکنده وجود دارد و اگر یک بازوی هشت پا قطع شود و آن را از دست بدهد، دوباره بازویش شروع به رشد می کند و ترمیم می شود.هشت پاها قادر به شنیدن نیستند.










 

Similar threads

بالا