هشت راهکار برای مدیریت و ایجاد یک تیم موفق

kalantari2017

عضو جدید
SuccessfulTeam.jpg
چیزی به عنوان کارمند ایده آل، تیم ایده آل، مدیر ایده آل یا شریک ایده آل وجود ندارد؛ اما راه هایی برای یک مدیریت عالی که منجر به بهترین عملکرد هر فرد شود وجود دارد. برای اینکه یک مدیر خوب باشید لازم است بیاموزید چگونه وارد عمل شوید تا دیسیپلین شکل بگیرد و قوانین اجرا شود و از طرف دیگر چه زمانی مدارا کنید تا مقداری آزادی فردی ایجاد شود. برای ساختن یک تیم موفق لازم است آنچه درمورد یک تیم کامل در ذهن دارید دور بریزید و تعادل واقعی تیم خود را بیابید.

در ادامه راهکارهایی برای مدیریت قدرتمند ارائه شده است تا بیاموزید از مسیر لذت ببرید، نه از هدف!


  1. اجازه بدهید هر فرد خود را نشان دهد!
اعضای تیم باید بدانند همانطور که کار بین افراد تیم تقسیم می شود، دستاوردها نیز بین آنها تقسیم خواهد شد. به عنوان یک مدیر، باید این فرصت را به افرادتان بدهید که قابلیت هایشان را کشف کنند، نقاط قوتشان را هم به تنهایی و هم در جمع دیگر افراد بازگو کنید و به آنها نشان دهید هر یک، دلیل موفقیت تیم بوده اند.
ساده ترین راه برای افزایش اعتماد به نفس اعضای تیم، ایجاد همدلی و تأیید در زمان مناسب است. زمانی که شما یه عنوان یک مدیر موفق، موفقیت های کوچک و بزرگ افرادتان را به صورت عمومی و خصوصی یادآور میشوید، ارزشی را به آنها القا می کنید که روز به روز افزایش می یابد و انگیزه و عملکرد افراد را بهبود می بخشد.

2.هر عضو تیم را در جایگاه خودش ببینید!
هر عضو تیم، شخصیت منحصر به فردی دارد. به عنوان یک مدیر شما باید راه اثرگذاری بر هر فرد را بیابید تا اعضای تیمتان بتوانند در جایگاه خود رشد کنند و بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. مدیر موفق کسی است که زبان منحصر به فرد برای انگیزش هر یک از اعضای تیم خود را بفهمد و افراد را به نحوی مدیریت کند تا نقاط قوتشان تبدیل به نقاط قوت تیم شود. برای این کار پیشنهاد می شود مدیران در شخصیت شناسی خود را قوی کنند!

3.نقش حامی به خود بگیرید!
حمایتگر تیم خود باشید! آنها را مانند اعضای خانواده خود بدانید به گونه ای که قلباً منتظر راهنمایی و تأیید شما باشند. زمانی که افراد احساس حمایت شدن داشته باشند، حس باارزش بودن دارند و این امر موجب ایجاد محیط کاری مثبت و امن خواهد شد. در چنین محیطی افراد قادر به ریسک خواهند بود؛ چرا که میدانند درصورت شکست، مدیر عملکرد آنها را پشتیبانی، تحلیل و اصلاح می کند و مجددا به آن فرد اطمینان کرده و شرایط آزمودن دوباره ی تجربیاتش را فراهم می نماید.

4.اجازه دهید هر کس خودش باشد!
آرزوهای درونی اعضای تیمتان را حمایت کنید! برای این کار باید عملکرد آنها را پیگیری کنید و درعین حال به افراد، آزادی عمل بر اساس نظر خودشان را نیز بدهید. هنگامی که شما افرادتان را تشویق می کنید خودشان باشند، بهتر می توانید نقاط ضعف و قوت تیم خود را شناسایی کنید و این امر، در نهایت منتهی به مدیریت بهتر و راهنمایی های اثربخش شما خواهد شد.

ادامه مطلب

 

Similar threads

بالا